- Ringbe száll a Xiaomi a mobilchip piacon
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Befutott a Garmin Forerunner 970 is
- One UI 8: a kis fejlődés is lehet hangos
- Jövőre ismét csak három Galaxy S csúcsmodell lesz?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Fotók, videók mobillal
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Még egy dolog. Ránéztem a plugin Rav 4 árára, nem semmi. Nem mélyültem bele, de közel a duplája a sima hibridnek.
Nem tudom elképzelni, hogy kinek ér meg ennyit. -
mjani1172
addikt
válasz
#16820480 #1778 üzenetére
A Teslanak a technikája tényleg jó, jól is megy, ez nem vita.
De azon kívül? Szerintem szarul néz ki, kényelmetlenül alacsony, az ülések alacsonyan vannak, kényelmetlen az üléspozíció, az egész dolog olyan mint egy sivár rendelő egy tv-vel.
A kárpitok minősége, az ülésbak, viccesen gagyi.
A kidolgozása, az illesztések, egy jobb dacia szintjén vannak.Nincs két párhuzamosan, szépen futó karosszéria elem.
A technika valóban prémium, de a többi inkább (nagyon) alsó közép.
Nem is tudnék hirtelen ilyen gagyit említeni. -
Olvasom, hogy (szabad ég alatt) zuhogó esőben is lehet oszlopról gyorstölteni - aki már próbált ilyet, az nem félt? (Értem én, hogy biztonságos, de a mosógép is az, mégis a kezelési szerint csak gumikesztyűben és gumicsizmában szabadna hozzáérni. És az csak 6A/230V.)
-
válasz
bambano #1791 üzenetére
Ja, és azt nem is említettem, hogy céges lízing esetén a villanyautóra egy csomó kedvezmény igénybe vehető, ami belső égésűre nem. Nincs cégautóadó, energiahatékonysági társasági adókedvezmények és kamattámogatás jár hozzá. Valójában jópár millával rövidebbre jön ki a matek, mint egy BMW-vel. Egyébként.
-
bambano
titán
válasz
dabadab #1786 üzenetére
a legolcsóbb 3-as bmw a bmw.hu-ról frissiben letöltött árlista szerint éppen 10 guriga alatt van alapfelszereltség szerint. gondolom, a vezetőoldali forgatható kormány már extra ezen az árszinten.
a legolcsóbb dízel bmw3 12 fölött van, szintén választható extrák nélkül. a csúcs meg 29 alatt egy hajszállal.tehát igaz, lehet a model3 bmw 3 árfekvés, de mindkettő messze prémium kategória, legalábbis az ára szerint.
-
-
-
Ha a mezei dízel Astra szinte nulla felszereltséggel 8,7m és az olcsó Leaf támogatással 8,5m, akkor melyik a széles tömegek számára elérhető autó? Egyik se, mert azok a használt autók. De akkor most arról beszélünk, hogy villany vagy belső égésű, vagy arról, hogy új vagy használt?
-
-
#16820480
törölt tag
A vadi új SR+ Model 3 kerül 15 millióba a magyar oldal szerint, minden kedvezmény nélkül.
-
Igazán remek csak ehhez meg kell venni egy teslát. A legolcsóbb használt model 3 a hahun potom 15millió forint. Tizenöt millió... Az ember lakást vesz annyiért nem egy használati tárgyat amit bármikor ellophatnak összetörhetnek megrongálhatnak. Számold újra bármelyik széles tömegek számára elérhető villanyautóval és máris borul a matek. Ja várj, ilyen villanyautó nincs.
-
válasz
bambano #1772 üzenetére
2020 (21) van, az autó árak (mint minden import termék) ára az egekben. Nem a Leaf drága, hanem minden.
Fordított irány. Elegem lett a benzines autókból, lett villany, majd elegem lett, hogy nincs töltés, és lett töltőket telepítő cég. Probléma->megoldás->probléma->megoldás
-
#16820480
törölt tag
Nyilván amikor valaki siet, akkor hirtelen felgyorsulnak a reflexei, kitisztul az agya, kategóriákkal jobb lesz vezetéstechnikában, valamint az autója is hirtelen kifogástalan műszaki állapotba kerül és kategóriát lépnek a menettulajdonságai, úttartása, fékereje és stabilitása.
De lehet, hogy nem ez történik, hanem csak ön- és közveszélyes őrültként viselkedik, szabályt sért és talán szerencséje lesz és nyer 10-15 percet egy úton. -
bambano
titán
nem használt, null kilométeres, szalonból. nem mondtam, hogy most volt.
de ha 11 misi, akkor se egy 177 ezret futott 6 éves használt autó...
elhiszem, hogy egyre jobb vételnek tűnik számodra a villany, hiszen olyan iparágban dolgozol, aminek feltétele a villanyautó terjedése. nem mondhatsz ellent a saját munkádnak. -
válasz
bambano #1767 üzenetére
A legpucérabb 4 kerék egy kormány Astra 6,7M. Ne már, egy használt fossal mérjük össze?
Egy 122 lóerős (ez a csúcs!), automataváltós dízel Astra adaptív tempomattal, elöl hátul ülésfűtéssel, kormányfűtéssel, kulcsnélküli indítással, tolátókamerával, led fényszórókkal, holttérfigyeléssel, bőrrel 11m. Tizenegy k..va millió, és se rendes motort, se sávtartót még rendelni sem lehet bele. Ne már.
Egyre jobb vételnek tűnik a villany. Mondjál még ilyeneket kérlek
-
zseko
veterán
válasz
bambano #1764 üzenetére
Szép dolog egynek az elmélet. Másik meg hogy sajnos ott ültem a kocsiban. Nyilván akkor tévedek a sebességekkel, és lassabbra jön ki az átlag (130 volt az alja, és 216 a teteje), és/vagy nem pont méterre fele-fele szakasz volt, de tíz percnél nem volt több a nyereség. Szemét meg nem az idő miatt lennék, hanem mert nálam 250e-től indulna a 150-es, és 600e-től a 180-as sebesség díjszabása. Azért köszi hogy kiszámoltad, nekem nem ért annyit hogy a példa miatt szarakodjak vele. A lényeg úgyis az volt, hogy nem ért annyit az egész, mint amennyit lehetett nyerni vele. Máskor majd pontosabban saccolok.
-
bambano
titán
ránéztem a hahura.
a legolcsóbb tesla model s 6 évesen 177 ezer kilométerrel éppen csak benézett tíz guriga alá. bomba üzlet, mondhatom
a legolcsóbb kereskedésben árult tesla szintén 6 évesen 107 ezer kilométerrel már 12 guriga, ami több, mint a legdrágább opel volt 2018-ban (amit sajnos már nem árulnak).
a legdrágább tesla, amit ez a konkrét keresés kidobott a hahun, 44.4 misi. bolondnak is megéri. egy csúcs opelhez képest 33 millióval többe kerül. ennyi pénzből 73-80 EZER liter között lehet venni benzint, attól függően, hogy milyen átlagárral becsülöm az árát. 450 forinttal 73 ezer shell vpower racing 100-as prémium benzint lehet venni. 360 forintjával alap 95-ösből 92 ezer liter körül van.ha úgy számolok, hogy egy liter benzin átlagosan 10 kilométerre elég, akkor ennyi benyával kétszer körbe tudnám kerülni a földet, ha az a szutyok opel tudna úszni.
tehát maradjunk annyiban, hogy elsősorban ennél gazdaságosabb villanyautókról beszélünk.
-
bambano
titán
valóban, egy extrákkal nyakonöntött bmw egy fillérrel sem olcsóbb.
de itt a többség nem azt a kategóriát használja és írja le, amibe a bmw 3-as tartozik.
itt golfok meg leafek meg ilyenek forognak.
egy olyan 1.6-os turbó astra, ami az itt korábban linkelt összehasonlítás szerint bucira verte a leafet minden paraméterében, 4.1-ért került egy haverom tulajdonába.egyre inkább azt gondolom, hogy azért véded ennyire a villanyost, mert nehéz belátni, hogy a saját autóválasztásaid és a munkahely választásod sem helyesek a jelenlegi időben. így jönnek az önigazolások, hogy még egy panamerát is megtakartál a lámpánál. rotfl. egy rendes vectrát nem tudnál legyorsulni, ha valós verseny lenne.
-
-
bambano
titán
csak a villanyautó fanoknak szabad vitát torzító felvetéseket tenni?
minden összehasonlítás, amit a villanyautó fanok hoztak, városról szól. engem az pont nem érdekel, ha nagyritkán városba megyek, nem piszlicsáré 120 lóerős villanyossal megyek, hanem rendes, megawattossal (kettes villamos, Debrecen).engem kizárólag a vidékre járás érdekel, és feltételezem, hogy akiknek a kényelme az én munkámtól függ, azokat is az izgatja, hogy amikor miattuk megyek, akkor hogy érek oda.
-
bambano
titán
azok kedvéért, akik még egy google mapsot is lusták kinyitni:
az m3-3-as út atkári csomópontjától (ez nagyjából a Gyöngyös nyugat lehajtó vége) az m3-4-es út csomópontig (ez nagyjából Nyíregyháza dél) a távolság 156 kilométer, aktuális időbecslés a google szerint 1 óra 20 perc, forgalom nélkül 1 óra 13 perc.
78 kilométer 195-ös átlaggal kerek 24 perc, 78 kilométer 145-ös átlaggal felfelé kerekítve 33 perc, vagyis összesen 57 perc.vagyis a forgalommentes becsléshez képest 16 perc, a jelen pillanati becsléshez képest 23 perc a nyereség, tehát nem 10 perc.
te nem szemét törvényhozó lennél, hanem tájékozatlan.láttam már olyan helyzetet, amikor a gyorshajtás jelentősen más kimenetelt hozott, mint a szabályos. meg olyat is, amikor a rendőr kivételesen szolgált, és nem megbüntette a gyorshajtót, hanem eléállt szirénázós felvezetőnek (kórházba vittek szülő nőt).
-
zseko
veterán
válasz
Petyka366 #1757 üzenetére
Persze, értem amúgy amit írsz. Nem tudom, egyébként számoltál-e már utána, mennyire placebo, hogy sokat lehet nyerni a gyorshajtással. Egy Gyöngyös-Nyíregyháza szakaszon tíz percet nem jelentett a fele szakaszon 195-ös, másik felén 145-ös átlagsebesség. Nem én voltam, erre sem az autóm, sem én nem vagyok alkalmas. A nyerhető előny elenyésző egy esetleges veszteséghez képest. Ebből a szempontból én nagyon szemét rendőr, vagy törvényhozó lennék
-
Petyka366
csendes tag
Nézd vitázhatunk ezen, lehet nem volt érthető rendesen. Mi emberek alapvetően kényelmesek vagyunk, ha veszünk egy nagyköbcentis sokhengeres autót azzal menni fogunk (nekem nem ilyenem van). Gondolj bele aki jön haza egy német munkahelyről, full nem fogja érdekelni, hogy magyarországon 130- al mehet csak. Jó ez? Nem. Igen, én is mentem már gyorsabban a kelleténél, mert van hogy az ember elalszik vagycsak tovább kell melóba maradnia. Bizony a gyereket is el kell hozni időre mert jön az undorító megjegyzés, hogy neki megy a busza stb. Most ezt egy ilyen villanygéppel nem tudod megjátszani, mert lemerül az aksi. Ebbe a részébe nem is lehet igazán belekötni, mert rákényszerít legalább a szabályok betartására. A SUV-osokat hagyjuk inkább. Az egy külön állatfaj, tök mindegy milyen márkába ül. Unokatestvéremnek van Suzuki SUV-ja, mintha egy más világba lenne mikor azt vezeti.
-
zseko
veterán
válasz
Petyka366 #1754 üzenetére
Te írtad, hogy 120 helyett most inkább mennék 140-150-el mert sietek a gyerekért... 🤷🏻♂️ Az, hogy ezt épp általánosságban írtad, nem számít. Attól még nincs ilyen. Nekem mondjuk nem sikerült még benéznem sebességtáblát, piros lámpát viszont sajnos egyszer már igen. A mai napig sem értem honnan jött a gondolat, hogy azon mehetek át
De volt már szerencsém olyan autóshoz, aki nem tudta elviselni, hogy nem hajtottam be azonnal a zöld jelzésnél a kereszteződésbe egy olyan szituációban, ahol beragadtunk volna, még nagyobbá téve az amúgy is meglévő dugót (nem tudott volna elhaladni a keresztforgalom), így 6-8 másodperccel később tudott csak ő is áthaladni, és ennek úgy adott nyomatékot, hogy jobb oldalról! beállt mellénk a gyalogosjárdára!, hogy anyázzon. Miközben mellette ott ült a 10-12 éves lánya. De hát megteheti, hiszen neki ez jár, SUV-ja volt, kressz ismerete ellenben valószínűleg nem... -
bambano
titán
én továbbra is azt látom problémának, hogy ment itt a duma, hogy a villanyos mindig mindenkit legyorsul (teslát most ne nézzük), majd kiderült, hogy nem.
a másik, hogy legutóbb mentem egy Debrecen-Pest-Miskolc-Debrecen kört, minden pontban időre, plusz volt egy balesetes terelés. ezt hogy futod meg ezekkel a villanyosokkal? ezt a példát azért hoztam fel, mert folyamatosan megy a terelés, hogy az általános helyzet helyett a villanyost mindig olyan példákkal promózzátok, ahol a villanyosnak lejt a pálya.
-
Petyka366
csendes tag
Persze, hogy nincs. Ki buzdított erre? Senki. Az emberek nagy többségét pont annyira nem érdekli a kresz, mint a kreszt az emberek. Én általában betartom a szabályokat, de bambaságból én is néztem már be 30-as táblát. Ha meg sietsz valahova pont nem fog érdekelni. Én nyáron például biciklizem sokat. Nem megyek át a piros lámpán, ezért volt aki megszólt, hogy mit állok itt, hülye vagyok..... Menj el autópályázz vagy csak főutazz egyet, tartsd be a szabályokat, aztán számold meg hányan húznak majd el melletted. Sajnos nagy általánosságban az autósok is pont annyira szarnak a szabályokra mint a biciklisek, csak ugye könnyebb egymásra mutogatni.
-
axioma
veterán
Ne nekem mondd, ferjemnek az van
De en nem a loero-startolas vitaba akartam beszallni, kizarolag arra irtam, hogy aki nem megy 1 nap tobbet mint a varosi <100km-t annak tok mind1 mekkora az akku, nem hasznalja ki belole azt SEM hogy gyorsabban toltheto a nagyobb. Ha full elektromos, akkor sem. [Ezert kar belem a zoe, pedig abba neha ulhetnenk 5-en, meg azert kevesbe fapados mint az ion, de amitol dragabb azt sose hasznalnam ki, a nagyobb akku.] -
axioma
veterán
Ennek csak akkor van jelentosege, ha eleve felmerul a gyorstoltes, ahol az akku hatar lehet. Ellenben a varosi, kis akkus gepeket otthon 10A-rol etetik (jo, tudom, nalad nem abban van a marketingertek
), ott nem mind1, hogy mekkora akkuba kell beletolteni azt a hianyzo 20-40km-t, 15km/h-val?
-
válasz
plömplöm #1743 üzenetére
nem tudod elég gyorsan tölteni
Ezért mondtam már korábban, hogy a töltést villanyautót használói szemmel km/h-ban kell megadni, a gyorsaság így értelmezhető leginkább. Egy 50kWh-s aksit 1000-1100km/h-val, egy 70-est 1400-1500-zal lehet tölteni legfeljebb, ha az autó jó hatékonyságú. Egy 30-ast pedig 600-zal.
-
plömplöm
őstag
javíts ki, ha tévednék, de ez a 3.5C igaz kicsi és nagy akkunál is. inkább az a kérdés, hogy mennyi idő alatt mekkora hatótávolságot jelent ez. azaz ez a "nem tudod elég gyorsan tölteni" félreérthető, mert 3.5C-vel tudod ugyanúgy tölteni, azaz pont ugyanolyan gyorsan, csak egységnyi idő alatt kisebb távolságra lesz ez elég.
-
válasz
Somatom #1741 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a matek, egy csomó dolgot kihagysz az egyenletből.
Az akkumulátor kellően gyors töltéséhez nagy méretű akkura van szükség. Még mindig ökölszabály a 3,5C. Ha kicsi az akksid, egyszerűen nem tudod elég gyorsan tölteni ahhoz, hogy távolsági használat kényelmes legyen. Ha pedig nagy az akksi, akkor a teljesítmény magától jön, csak akarni kell.
A gumikban semmi extra nincs, minden épkézláb autón rendes gumi van, légy szíves ne akarj senkit 175-ös gumira kényszeríteni. Ott van a BMW i3 borzalmas 155-ös kerekeivel, és 110-es városi fogyasztásával. Non-stop életveszély autópályán. Városban elmegy, de ott sem művel semmi csodát. Erős közepes fogyasztást tud. De ennyi erővel a 175 helyett lehetne 125, ahelyett 63, sőt, igazából megint eljutunk a biciklidhez. Hajrá, sok sikert hozzá.
-
Somatom
veterán
Mennyi lenne a rendszer súlya, ha csak egy 100 lovas motort kéne kiszolgáljon? Ahhoz akkuból is kevesebb kell. Ha csökkentjük a teljesítményt, akkor a feszültség és/vagy az áramerősség is csökkenthető. A szerkezeti elemek súlyáról nem is beszélve. Pl. 80 lóerőhöz elég egy 175 -ös gumi is.
-
válasz
Somatom #1739 üzenetére
A 380 lóerős Model 3 hátsó motor (egy motorosban csak az van) 32kg. Nincs váltó, így nem kell plusz súly ott sem az extra nyomatékra. Nem a motor, hanem az aksi súlya számít.
Szóval, ha a cikk szerint az akku kapacitását célszerű optimalizálni a városi használatra, akkor a jármű többi összetevőjét miért nem?
Még mindig az egyik leghatékonyabb autó a Model 3, pedig az az egyik legerősebb villanyos. Tudom, városban a régi ioniq hatékonyabb volt (az új már nem az), de nem sokkal. Városban a Model 3 simán elvan 100 alatti fogyasztással (benzinesek kedvéért =9,5kWh/100km) A Leaf csak 240 lóerős, és 130 fölött fogyaszt. Szóval továbbra sem "a lóerők fogyasztanak". -
Somatom
veterán
Hogyhogy nem a zöldségről szólt? Akkor minek optimalizálni? Erős motort bele, meg nagy akkut, oszt had szóljon! Mondván, nagy motorral lehet kicsit gyorsulni, kis motorral viszont nem lehet nagyot. Nagy akkuba lehet keveset tölteni, de kicsibe nem lehet sokat.
Áramfelhasználásban meg ugyebár szinte nincs is különbség.
Én ebben is érzek némi ellentmondást. A Wattok nem csak úgy keletkeznek, hanem Voltokból, meg Amperekből alakulnak át. Azt nem hiszem, hogy ugyanolyan tömegű, méretezésű egy 80 lovas villanymotor (és a hozzá tartozó rendszer), mint egy 240 lovas. Az autó egyéb összetevőiről nem is beszélve. Ha egy 80 lóra méretezett futóműre rászabadítasz 240 pacit, akkor sanszos, hogy szétszalad a ménes. Szóval, ha a cikk szerint az akku kapacitását célszerű optimalizálni a városi használatra, akkor a jármű többi összetevőjét miért nem? -
Dehogy szopja le. Nem kér sokkal többet enni, mert a villanymotor hatékonysága igen magas (90%+). Hagyd a benzingőzös berögződéseket. Ráadásul a visszatöltés miatt a mozgási energia egy jó része visszajön. Villanyautó városban alig fogyaszt, ha nyomod neki, ha nem. Nyugodtan nyomhatod bármikor, jópár napig elvan egy töltéssel. A villanyautót (különösen a Leafet) a sebességtől megnövekedett légellenállás szopja le, nem a gyorsulás.
Nissan mindenhol 217 lóerősnek írja az erősebbik verziót.
Hivatalos gyári adat annyi, mért valós 240 körül. -
Én a 150lovas verziót néztem és mellé egy hasonló teljesítményű de méretben szándékosan egy kategóriával nagyobb családi tepsit, hogy direkt ne valami kompakt sportmodellt állítsak mellé mert az nem lenne fair. Nissan mindenhol 217 lóerősnek írja az erősebbik verziót. Leaf II e+ vs. Astra 1.6 Turbo. Miről is beszélünk? Persze önmagában nézve fasza a Leaf hét másodperc körüli gyorsulása csak pont egy véges hatótávval rendelkező villanyautónál nincs ennek az ég világon semmi értelme. Lehet vele gyorsulgatni de az ilyen "durva" bánásmód úgy leszopja az aksit mint szájerjózsi a brüsszeli pajtikáit. Aztán némi mókázás után lehet toporogni a töltőn negyed-fél órát, hogy tovább tudj menni. És akkor még nem raktad "tele" csak rátöltöttél valamennyit. És mindezt mennyiért?
mod: És igen, vezettem már erősebb autókat. Nem keveset és valóban erőseket. Az ezredforduló környékén rendszeresen jártam szlalomversenyekre, majd később már gyorsulási versenyekre is. Minden kézi váltós autóból ki lehet hozni a gyári gyorsulási értékeit de akár annál jobbat is. Ütni kell és tudja.
Elf az szerintem is jobb volt.
-
medica
senior tag
válasz
Somatom #1729 üzenetére
így van, nem az a lényeg hogy gyorsul hanem hogy drága: az autó (15 milliót egy dodgemért?). Beetették a sok gyökeret az ingyentöltéssel: annak vége (ugyanannyiból hozod ki mint egy sima benzinest, csak nem 5 perc alatt töltöd meg/fel hanem 12 óra alatt - az applikációk lehúzása megérne egy külön topikot, a legtöbben észre sem veszik miért-mennyit emelnek le a számlájukról, csak németországban vagy 60-féle szolgáltató van), ingyenparkolással: kész a tervezet ennek eltörléséről. Városban szüttyögni elmenne a kenyérpirító ha max 5 milla lenne újonnan. Akkor talán elgondolkodnának rajta hogy a sok kényelmetlenségért cserébe óvja a környezetet (ami full kreténség, nem zöldenergiából tölt, környezetterhelés miatt legalább 10 év kell a nullára redukáláshoz, stb.). Talán nem véletlen hogy europán kívül sehol sincsenek ilyen a készülő eu7-eshez hasonló szankciók (inkább a döglődő eus autóiparnak van hozzá köze). Talán nem véletlen hogy menekülnek az euból az autógyárak. A skandinávot meg hagyjuk: minden évben kint vagyok, ha nem lenne ingyenes az úthasználat, komphasználat, stb villanyautóval, senki sem venné. Ezek ott kikerülhetetlen és csillagászati összegek.
-
válasz
Somatom #1729 üzenetére
A villanyautóban a lóerők nem kérnek enni. Úgy lehet valami 150 (Amper/Volt) 400 (kis Model 3) vagy akár 600 lóerős (nagy Model 3), hogy közben a fogyasztása 130 Wh/km (=13kWh/100km), és nem kell cirkuszt rendezni, és füstfelhőt eregetni, hogy ezek a lóerők kijöjjenek belőle. És átlagfogyasztást sem befolyásolják érdemben (130 helyett 140 lesz, ha minden zöld lámpánál rendesen elindul az ember, na bumm), miközben ha ezt egy benzinessel teszed, a gatyád is rámegy a tankolásra. A szegény Subarum 13-14l-t evett, pedig eléggé tojással a lábam alatt hajtottam. És amikor 700ezer volt a sima mezei 105ezres nagyszervíz, akkor letámasztottam, és azóta is szinte folyamatosan áll. Akkor dőlt el végleg, hogy nekem villany kell.
-
válasz
Somatom #1729 üzenetére
zöldségről szóló topikban
Épp ezaz, a cikk sem erről szólt, hanem arról, hogy lehet-e villanyautót jól használni. De a topik egy részében el lett térítve a téma, a zöldlobby (
) elrabolta.
A zöldség egy jó, pozitív velejárója az elektromos hajtásnak. Ha valakinek elsődleges szempont, az vegye azért, akinek nem, az meg vegye a többi dologért.
-
válasz
mjani1172 #1728 üzenetére
A Prius egy lassú autó. A villanymotorja 20 lóerő, nem is tud villanyhajtással közlekedni rendesen, besegít neki a 1,5
De az még mindig csak olyan, mint a KGST.
Aki Priust úgy vezet, hogy a villanyra koncentrál, az jól megszívja, nagyobb lesz a fogyasztása, mintha rendesen gyorsított volna.A plugin hibridek nagy része is csak dísznek kap villanymotort, hogy megkapják a zöld rendszámot. Az Ampera/Volt és a BMW i3 üdítő kivételek.
-
Somatom
veterán
Azért kicsit vicces, hogy egy zöldségről szóló topikban arról megy a vita, hogy melyik autó, hogyan gyorsul lámpától lámpáig. Energiapazarlás ez így is, meg úgy is. A Panamera lóereje pont olyan fölösleges a városban, mint a Leaf -é, vagy a Tesla -é. 240LE?
A Kalosom cirka 70 lovas lehetett, de nem éreztem, hogy feltartanám a forgalmat.
-
mjani1172
addikt
Nem lehet hogy félreértettél valamit? Szerintem azt akarták hogy egyáltalán elindulj, mert a villanyautósok vagy hibridesek legtöbbször iszonyúan lassítják a forgalmat,és ez már sok autósnak feltűnik. Kegyetlen lassan indulnak és 40-nél már nem mennek gyorsabban.
Nekem is volt két esetem. Az egyik egy prius 2 volt aki a Kerepesin úgy indult el hogy 3. voltam mögötte a lámpánál és sárgán jöttem át, 30 sec volt míg átvánszorgott, utána 30-35 a belsőben. Csak nehogy beindujon a benzinmotor.
A másik meg egy új zöldrendszámos merci vágott elém a Mogyoródin, úgy hogy nagyot kellett fékeznem. Középre állt, ott ment végig, és 30. A sarkon mikor nagy nehezen elfordult jobbra, (a telefonját nyomogatta zöld lámpánál,) és melléértem egy pillanatra úgy láttam győzike rokona, a méltán népszerű, és szimpatikus laci volt. (vagy egy nagyon hasonló figura)
Általában ezek at autók inkább hihetetlenül lassítják a forgalmat.Nem a technika miatt. -
bambano
titán
ha szerinted ez a legutóbb belinkelt két videó nagy durranás, akkor meg kell kérdeznem: TE vezettél már erősebb autót?
8.9-es 0-100 az egy jó érték egy tisztességes autónak.
8.9-es 0-100 az egy nevetséges érték, ha túlhájpolod a szekered. gyorstankoló matricát azért ne tegyél rá, az túlzás. -
válasz
dabadab #1722 üzenetére
Tényleg máshogy gyorsul. Hatvanig 2-3 tizedet ráver arra a baszom nagy kombi skodára. Most tényleg ettől kell beszarni?
Teljesen mindegy meddig gyorsulsz esélyed nincs egy Panamera ellen. A dízel is három másodperc alatt letudja a hatvanas sprintet, a benzines pedig még hamarabb. Porsche nem trolibusz... -
-
axioma
veterán
Gyalogosok korul toltam, v lementem az utra [kocsilejarokon]. Bkalasz pomazi vege, azokra az ingatlanokra senki nem jar gyalog, a hev-atjaroknal van neha a dombrol aki lejon a zebrahoz, de hossziranyban senki nem hasznalja. Nem egy Bp belvaros szintet kell elkepzelni...
Amugy 5+ eve volt, azota lehet h mar veseko-zuzo lett belole, nem szempont a karban tartasa. -
A turbós motorok és a dupla-kuplungos váltók korát éljük. [link] Picit nagyobb autó mint a Leaf és hasonló teljesítménnyel pont ugyanúgy megy.
"A panamera legalább belátta, hogy nem úgy megy az, és abbahagyta az izmozási kísérletet 60 után nem sokkal, és kis különbséggel lassan előzött meg."
Engedelmeddel ezen hangosan felröhögtem. Ne haragudj eddig tudtalak komolyan venni. Még a leghokibb első generációs dízel Panamera is letudja a százas sprintet 6,3 másodperc alatt. Nem tudom te melyik bolygón élsz.
-
axioma
veterán
Attol fugg, nekem hianyzik belole a biztonsagosan biciklivel kozlekedes, ami kb. Mo-on szinte barhol serul, kiveve talan amit az elmult 3 honapban adtak at es nem forgalmas.
Egyebkent en is jartam jardan, mert baromira nem figyelnek a bringasokra, es a jardan meg nagyritkan egy rovid szakaszt kiveve sose volt gyalogos (mondjuk alkalmasnak se volt alkalmasabb mint az ut szele, aszfaltminosegre, valoszinuleg lassabb is, de mindenkepp biztonsagosabb). -
válasz
bambano #1712 üzenetére
Lehet, hogy most épp nincs, de régebben biztosan volt.
[link]A fekete füstöt okádó túltöltött dízelt könnyű felismerni, és az nem ilyen volt. Na meg a hang is nagyon árulkodó. Volt benzin V6-om annak elég jellegzetes hangja van. Meg a kékes füst sem jellemző a dízelekre. A listát böngészve valószínűleg a 2.7 V6 lehetett.
Szóval nem egy hiperszuper csúcs autót takartál meg, hanem egy konyhaszekrényt
Nem tudom mit akartál ezzel mondani. Ez már a tükörben első pillantásra nyilvánvalóvá vált.
Persze, egy értelmetlen behemót dög, hogy lenne már csúcsszuper bármi is. A következő zöldnél már nem így indult. -
Somatom
veterán
válasz
bambano #1713 üzenetére
Tisztázzuk! Most akkor csajozunk, vagy közlekedünk? Mert ha mindkettő számít, akkor a HD -val indulok a versenyen és már rég levarrtam a csajt, mire odaérsz az autóval. Egyébként meglepődnél, hogy milyen bukszák bringáznak a városban. Az embernek nincs kedve megelőzni. Csak megy mögötte, nézi hátulról ....
-
bambano
titán
vagy te képzelted azt, hogy ők versenyeznek, miközben ők is pont azt csinálták, amit te: saját szokásuk szerint gyorsítottak.
A ford edge-ből a for petrányi árlistája alapján NINCS benzines, tehát nem v6-os benzinessel "küzdöttél" meg, hanem egy s4 dízellel, ami kiviteltől függően 240 ló, de akkor automata, vagy 190 ló, manuális váltóval. a kocsi saját tömege 1912 kilótól fölfelé és összkerekes.
Szóval nem egy hiperszuper csúcs autót takartál meg, hanem egy konyhaszekrényt.
-
válasz
arnyekxxx #1692 üzenetére
Hát, sűrű elnézéseket kérek. Tanulmányozni fogom a román népszokásokat. Valójában a cikket a google dobta fel az elsők között, és csak illusztrációnak szántam, miszerint vannak fenntartások (egyes nem tájékozott emberekben) a nukleáris hulladék hosszú távú kezelésével kapcsolatban. Mint mondtam, én nem vagyok atomenergia ellenes, de ha jobban magamba nézek, bennem is vannak.
De most így sokkal nyugodtabb vagyok, köszönöm. (BTW, hol is épült meg végül Magyarországon a kiégett fűtőelemek végleges elhelyezésére szolgáló tároló? A google-lal képtelen vagyok megtalálni.
)
Az EU-ban egy ideje (2006-tól) csökken az atomenergia mennyisége. (Persze főleg Németországnak köszönhetően. Viszont nemsokára jönnek a belgák is. Meg az angolok? Bár ők már nem EU...) 2050-ig 30 év van még, és addig jó pár erőművi blokk el fogja érni az életciklusa végét, és bennem van bizonytalanság, hogy lesznek-e helyettük újak.
Amúgy az atomerőmű megújulókkal (szél, nap, stb.) nem a legjobb párosítás, ezért is feltételezhető, hogy szerepük csökkenni fog. De lehet, hogy ezt is rosszul tudom.
-
válasz
Somatom #1707 üzenetére
Harmadik átolvasására kezdem sejteni, hogy mire gondolsz. Őszintén megmondom, rohadtul nem érdekel, hogy zöldebb, sárgább, vagy kékebb a villanyos. Nálam valahol a döntési lista végén kullog. Korábban V6-tal, meg Subaruval jártam. Érdekes elmélkedni róla, de max ennyi ideig érdekel.
-
válasz
Petyka366 #1697 üzenetére
Az üzemanyag cellás dolgokat inkább ne piszkáljuk.
A Toyota Mirai 76.618,49 euró kezdőártól megvásárolható.
A kombinált fogyasztása 0.76 kg/100km 113 KW (154 PS) Az üzemanyag tartály mérete 5 kg.
A töltés nem egyszerű, nagyjából 1 liter folyékony hidrogén 10 perc alatt pumpálható át a járműbe.
Ráadásul vesztesége a tárolás, folyamatosan fogy az üzemanyag álló helyzetben is.A házi töltés megvalósítható, Nagyjából 250 ezer dollár egy olyan töltőállomás, ami naponta két jármű feltöltésére elegendő hidrogént állít elő vízből.
A legközelebbi nyilvános töltőállomások. Graz, Bécs és mellette Neudorf
A 100 kilométerre jutó energia igény legalább háromszorosa a ma használatos elektromos autókénak.
Nem ez fogja leváltani "a 25 éves Suzuki Swiftet". -
válasz
Somatom #1701 üzenetére
Hozd el, tudom, hogy a bringa gyorsabb. Néhány éve napi 40+-t mentem bringával az irodába. Elindultam Rácalmásról, Iváncsáig árkon bokron át, ott felszálltam vonatra, majd kelenföldről a belvárosba hajtottam. Szinte minden nap egymás után. Amíg a műtőasztalon ki nem kötöttem. Azóta nem érdekel, hogy a bringa gyorsabb-e.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Mikrotik routerek
- TCL LCD és LED TV-k
- Külpolitika
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ringbe száll a Xiaomi a mobilchip piacon
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mobilinternet
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- BOMBA ÁRON ELADÓ! Üzleti HP Elitebook 640 G9 Laptop! / i5-1235U 16GB 256GB 14"col garancia/
- Akciós áron eladó HP Elitebook 850 G7 / I7 10610U/16 GB/512 SSD/15"/FHD/IPS/MX 250
- Szuper áron eladó új ACER SWIFT EDGE 16 /R7-7735U/16GB/512SSD/ 4K OLED
- DELL G15 5515 Gamer Laptop /Ryzen 7- 5800H/16GB 512 SSD/ Nvidia RTX 3060 6GB/120Hz/
- Szuper áron dobozos új Asus Vivobook Pro /i5-11300H/16 GB/512SSD/3K OLED
- AKCIÓ! GIGABYTE Z370P i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- AKCIÓ! MSI B450 R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Zalman S2 TG Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest