- Középkategóriában is menő lesz a mini?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatta a Helio G200-at MediaTek
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tha_answer #1488 üzenetére
Fogalmam sincs, kitől idézel
-
Somatom
veterán
válasz
tha_answer #1498 üzenetére
A dízelesek már tudják a 400 Voltot. Egy otthoni lassú töltést ki lehet velük váltani, csak elég zajosak.
Ezekiel:
-
Somatom
veterán
válasz
tha_answer #1493 üzenetére
Azt azért vitatnám, hogy a függetlenség csökken. Áramhoz könnyebben jut az ember, mint benzinhez, vagy gázolajhoz. De, sztem nem fogják leállítani a finomítókat. Ha meg rákényszerítenek a villanyosra, de nem tudom otthon tölteni, akkor berakok a csomiba egy dízel áramfejlesztőt, oszt mindenki bekaphassa.
-
tha_answer
őstag
mellébeszélésben meg te vagy a profi
bambano szvsz nem igy ertette.
****
"Az akkus elektromos autók terjedni fognak, világ szinten mindenhol, hiszen számos jó tulajdonsága van a technikának. A mi kontinensünkön az átbillenést ugyanakkor nem az fogja elhozni, hogy ez a megoldás minden élethelyzetben a perfekt megoldás. Akkor nem kellene ilyen mértékben szubvencionálni, és nem kellene minden egyebet ellehetetleníteni mellette. A mi kontinensünkön az hozza el az átbillenést, hogy a gyártók megértették, hogy kidobott pénz ebben a környezetben minden euró, amit nem a villanyra költenek. Lehet ezt a technika diadalaként tálalni, de élénk fantázia kell hozzá."
-
válasz
bambano #1492 üzenetére
ha te készülsz 100e eladott autóra és ebből 10e elektromosra és a piaci igény a modell bejelentése és a világ változása miatt változik akkor nem biztos, hogy pár hónap nap alatt tudsz változtatni és olyan mértékben növelni az alkatrész berendelést és gyártást, hogy mindent tudjál teljesíteni... nem olyan probléma... Amúgy szerintem jelentkezned kellene PSA vagy valamelyik autógyárnál mert annyira profi vagy, hogy ilyen nem fordulna elő
-
tha_answer
őstag
szoval ha annyira fasza miert is kell tiltani? ofkoz kapjon a villany tamogatast indulasra, infrastrukturafejlesztesre, stbre, de miert is kell tiltani?
""nem érted(ertitek) a problémáját azoknak, akik a dolog hiányosságaira mutatnak rá. Mintha elvből nem szeretné valaki a villanyautókat.""
"egyszeruen az emberek fuggetlensege a jelen es kozeljovo toltesi idokkel hatalmasat csokken". de ezt csak engem, zavar ugylatom mint klasszikus liberalist.
-
bambano
titán
"konkrétan nő a várólista mert nincs elég - vicces nem akkuhiányuk van - hanem inverter ...": de hát az egy szögegyszerű hajtás, hogyhogy nem tudják megcsinálni? inverter? nincs felesleges sokol rádiójuk a raktárban? vagy legalább egy gemkapcsuk meg MacGyver telefonszáma?
ej-ej... blama ez.
-
no miért szar autó a porsche taycan? A cikkben teljesen a tulaj volt hülye, mert egy 250 mérföldet megtenni képes autóval nem tudott megtenni 130 mérföldet.. kb mintha elindulnál egy üres tankos benzinessel és nem töltenél a közeli kúton mert bár a következő kút 50 km-re van de 45kmre van még nafta csak odaérek ... De ilyen hülyék diesel és benzines autóval is vannak (én is értem már benzinkútra 0 kmrel
)
Én szívesen vennék Taycant - inkább mint ModelS-t, csak annyit nem tudok autóra költeni
, mert az év 95%-ban elég lenne otthoni töltéssel az is, ha meg valahova megyek akkor meg van Ionity (keletre még nem érdemes vele menni, de más irányba már lehet
) nyugat Európában már jó a töltő hálózat és horvát tengerpartra is le lehet jutni
-
PSA csoport azért most eléggé ráfeküdt az elektromos autókra. S nem kvóta autókat gyárt mint ahogy a VW csoport kezdte és csinálja (például a mai napig a Enyaq-kal is.
Az előzetes felmérések szerint 10% elektromos értékesítéssel számolt a PSA 208-asból, majd most kb 50%a a modelnek elektromos igényű és konkrétan nő a várólista mert nincs elég - vicces nem akkuhiányuk van - hanem inverter ... ezért volt, hogy az év elején megjelent autó opciós 3 fázisú töltője nem volt sokáig elérhető - nekünk ilyen lett - de most újra nem elérhető
Inverter azért nincs elég, mert ugye sokkal több elektromost rendelnek mint számítottak rá (10 helyett közel 50%-ra lenne igény) és 3 fázisú inverterrel 50%-ban számoltak az autóknál és közel 100%-ban kérik opcióként.
Most minden modell megkapta a faceliftet (3008-5008) viszont nagyon nagy a csönd a 308-assal kapcsolatban 1-2 éven belül várható új modell nem lepődnék meg ha egy 75 kWh körüli elektromos autó lenne. Persze kérdés, hogy a diesel/benzin motort megkapja-e gondolom igen mert a platform alkalmas ráés akkor már miért ne.
Illetve építés / tervezés alatt van a saját akkugyár tehát várhatóan saját akkugyárban megelőzhetik a VW konszernt, továbbá bejelentették, hogy nem fejlesztik tovább a diesel és benzin motorjaikat. Pedig nekik volt a legjobb diesel motorjuk (ami nem akadt fenn az érték hamisítási botrányon se).
Tehát a mostani facelift után minden modelljük elektromos lesz ami azt jelenti, hogy várhatóan 3-4 év (közben lesz akkugyár) és attól kezdve csak elektromos modellek fognak onnan is jönni.
Ja szoftver frissítés, bár nem ota de van windowsos program ami pendrivera letölti feltelepíti a szoftvert és sima pendriveról tudja a tulajdonos frissíteni az autó szoftverét. Sőt a frissítésről jön információ az appjukban. Úgy gondolom, hogy innen már technológiailag (mivel sim van már a kocsiban) az ota frissítéses szoftvert is ki tudnák adni.
Az Opelnél (mivel az is már PSA) konkrét szenzor helyek vannak az autó elejében (amivel később akár okosítani is lehet szerintem az autót.
Ha már szenzorok / vezetés: M2-esen az adaptív tempomat / sávtartóval végig tudtam menni beavatkozás nélkül, de a 2-es út újpest-dunakeszi körfogalom között is működött végig a sávtartó (pedig szar felfestés kátyús út szarútszél), szóva meglepően jól működnek rajta ezek a funkciók (nem nem egy Tesla de nincs fényévekkel lemaradva... 2-3 évvel maximum) -
axioma
veterán
Ja en a mainak egy kicsit turbozott valtozatarol beszeltem, es az eredeti felvetes szerinti kertvarosrol, nem minden auto csak minden, kis tavokra hasznalt auto atallitasarol.
Tolteni meg a megtett km alapjan kell, nem az akku merete alapjan.
Igen, lakotelep nem jo, igen, ha Szegedre is azzal mennek nem jo, de en nem errol beszeltem (akar lehetne is olyan auto ami 230-rol nem tolt csak a dedikalt gyorstoltokon nagy tavokra), csak az ingazokra. Azokbol me'g boven lehet a mai kialakitassal is sokat javitani, nem az elektromos teljesitmeny az elso gatja ennek ma.
Ja es a technologia kesz, csak RKV-t kell tenni ele es voila, kozpontilag ilyesmit (bojlerek pl.) mar megoldottak egyszer. -
válasz
tha_answer #1486 üzenetére
Nem kívánok vitázni a fejedben lakozó káosszal.
Elengedem.
-
válasz
tha_answer #1484 üzenetére
Tesla ugyanolyan töltési időket és teljesítményt tud 400V-on, mint a Porsche 800-on (tudna).
-
válasz
tha_answer #1482 üzenetére
ja ezt a porschenal nem tudjak, es nem mertek fel elore. mind hulye aki ott van.
Ezek szerint igen. A 600. hozzászólás körül már elmagyaráztam a miértjét. Egyébként olyan 2-3 év múlva már használható lesz a Taycan, kb. addigra terjednek el a 800V-os töltők. '20-21-ben új autónak megvenni marhaság.
-
tha_answer
őstag
ja ezt a porschenal nem tudjak, es nem mertek fel elore. mind hulye aki ott van.
"nem érted a problémáját azoknak, akik a dolog hiányosságaira mutatnak rá. Mintha elvből nem szeretné valaki a villanyautókat."
"Felőlem jöhet a 100% átállás is, ha működik a technika. Jelenleg, és 5 év múlva sem fogunk ott tartani, hogy mindenki számára opció legyen ez. A tervezhetetlen szabályozói környezet és az adminisztratív ellehetetlenítés..."
szoval ha annyira fasza miert is kell tiltani? ofkoz kapjon a villany tamogatast indulasra, infrastrukturafejlesztesre, stbre, de miert is kell tiltani?
hogy lehet hogy kina japan korea usa a szabad versenyt hiszi es nem ezt az eussr-t?
-
válasz
bambano #1435 üzenetére
Csináltam egy gyors számolást Magyarországra, mennyi villamos energia kellene, ha csak elektromos autókkal járnánk? Ha nem számoltam el:
3,8M autó
17e km / db / év ---> 46,5km/nap - átlag
176,7M km/napEV-vel megoldva ( 0,0002MWh / km - 20kWh / 100km EV átlagnak használva ) :
35340MWh / nap1 Paks 1 blokk termelése: 12000MWh / nap (4*500MWh)
Tehát + 3 paksi blokk és megvan a kocsik szükséges árama
-
válasz
tha_answer #1478 üzenetére
A porsche taycan egy elb..zott konstrukció. Ha nem csak írnál, hanem olvasnál is néha, 1000 hozzászólással ezelőtt már kifejtettem a hibáját. Nem a töltőhalózat rossz (vagy nem csak), hanem maga az autó. Na meg az ember, aki használta, egy idióta. Mert lehet azt viszonylag ésszerűen is tölteni. Ha szeretnéd (interpolációval, nem fogom végigcsinálni) bármikor be tudom mutatni, hogy 250 km-t 10 óra megtenni egy benzinessel. Persze még mindig, hátha valakinek tldr,: a Porsche Taycan egy szar autó
-
tha_answer
őstag
uraim, meg a kokemeny elvtarsak is nyilt versenyt akarnak, azutan h abbahagytak a bev tamogatast, csodbe is megy egy csomo gyar.
se usa, se kina, se japan delkorea nem tollja fullba a hulyeseget, hanem a nyitott verseny hive. az eus balfaszok meg az utolso versenykepes ipart vagjak haza az euban. nem mellesleg az atlagemberrel jolkibasznak, raadasul meg kornyezetvedelmileg sem lefutott teljes eletciklusra a dolog.
mindenesetre a lebegtetes, meg a tobbi dolog, elobb utobb megunjak a gyartok, es nem fognak az eu piacra ilyet gyartani, kiadjak masnak.
az zoldokorkor meg korunk hasznos idiotai.
figyelem: johet a villany, ha vbban zold eletciklusilag (ez nincs bizonyitva) es ha nincs ez:
https://www.theguardian.com/money/2020/nov/28/electric-cars-porsche-charging-network‘Why did it take nine hours to go 130 miles in our new electric Porsche?’
A Kent couple love their new car – but their experience suggests there are problems with the charging network"de addig had lehessen mar valasztani. erdekes hogy alatalaban a moralis felsobbrenduek a nagoybb szabadasg hivei, itt meg neha virtualis lincseles menne legszivesebben.
-
Ha full villanyosra akarunk állni, akkor bizony szükség lesz mindenhol a minimum 16A, de inkább 25A folyamatos töltésre. Amíg a városi futrinkák vannak többségben, addig nincs ezzel gond, de minden nap 10A-ről nem töltesz fel egy 50kW-os autót. Márpedig a minden autóban benne vannak a nagy távolságot utazók is. Abból azért van sok.
Össze lehet adni, hogy Budapesten hány autó van, és mennyi villamos teljesítmény megy be (távvezeték és helyi termelés). Tényleg, komolyan, nem jön ki a matek, egyelőre. Egyszerűbben: még ha 10A-rel számolok, akkor is gáz, ha az utca/háztömb minden lakásában egyszerre megy 12 órán keresztül a villanyrezsó teljes teljesítményen (=félig(!) töltött aksi).
Szóval a villanyautózásnak nem a zöldség vagy nem zöldség a problémája (igen sok zöldség az itt volt ebben a topikban), hanem az elektromos infrastruktúra hiányosságai a probléma. Nem annyira az erőművi kapacitás, mert az tényleg megoldható akár egyre zöldebb kiserőművekkel, hanem eljuttatni az energiát a végfelhasználóhoz. Ahhoz szinte a világ minden naf-köf és köf-kif trafóját le kell cserélni.
-
Akkor is részben kompromisszumos. Sok teherhordó elem és erősítés nem ott van, ahol optimális, ami növeli a költségeket és a tömeget. Ez azért van mert a PSA csoport is csak kényszerből gyárt villanyt. Kell nekik a kvóta miatt. De egyetlen darabbal sem gyártanak többet, mint amit a kvóta megkíván. Nehogy még elterjedjen. Úgyhogy nem gyártottak dedikált villanyos platformot, csak addig mentek el, míg azt megoldották, hogy egyáltalán gyártható legyen.
-
válasz
7Heads Drago #1461 üzenetére
Minden kamion nem lesz 5 év múlva villanyos. Én azt mondtam, hogy normális jelenség lesz az úton. Értsd, mondjuk minden 100. kamion. Mire mind az lesz? 15 év? Megvettük.
Én inkább 25-öt mondanék.
-
Azt hiszem elengedem a témát. (Azért megnéztem őket, már azt az extrém keveset, ami a honlapjukon elérhető. Az Umicore pl. konkrétan (ultra) magas hőmérsékleten elégeti az aksikat, ami nem ég el, az kb. a benne lévő fémek, azokat tudja kinyerni (a nehézfémeket további feldolgozással, a maradék könnyebb anyagokat tartalmazó salakot meg lepasszolja más feldolgozóknak). Mindeközben kristálytiszta hegyi levegő távozik a kéményeken. Ami azért tényleg valami.
)
-
axioma
veterán
Igen is (egyideju 16A toltes), meg nem is (volgyidoszakban kiszolgalni oket). Egyreszt 230-as toltok nagy tobbsege 10A. Masreszt a lenyeg, hogy ha napi 30 km 6kWh kell, akkor egymas utan 2-3 auto is visszatolti a folyamatosan rendelkezesre allo 10A-bol egy ejszaka alatt (vagy osztozva az amperen, mind1). Es sok helyen ennyi igeny se lesz. Vezerelt kapcsolo kell neki eltolt programozassal es ennyi.
-
tha_answer
őstag
Tipikus mennyunk a wcre is tronyossal h hamarabb behozzuk a pluszco2-t bicskeig meghosszabitott esete.
Hogy ertsd ezzel nem megoldod a problemat hanem elodazod.
Jelenleg nyilt verseny van,maradjon is igy mint ideologiai szarakodas lenne amit itt sokan szeretnenek.
Es ne feledjunk el egy kigyuladt lithiumakksi oltasanak problematikqjat, biztos jootlet telepakolni vele az otthonokat?
-
Fortum és Umicore a két európai cég aki az LI akkuk újra hasznosításában elvileg a legelőrébb jár. A Fortum 80%+ arányú újra hasznosítást tud elvileg már. A Umicore pedig 95% elérhetőről beszél. (most több időt nem szántam rá.
Egy jelenlegi autó akku 10 évet (15 évet) simán el van a kocsiban, majd még 10-15 évet másodlagos felhasználásként áram tároló egységben és akkor kell majd újra hasznosítani. -
Mindenhol azt hallom, hogy nyugodjak le, van technológia. De valahogy mindig nagyon kevés konkrétum hangzik el. Mi az hogy német startup? Erre alapozzuk a jövőt? (A probléma ott kezdődik, hogy nincs olyan, hogy lítium akku. Jelenleg is van sokféle mechanikailag és kémiailag különböző aksi, és a jövőben még több fajta lesz, ezekre mind többé-kevésbé egyedi technológiát kellene kifejleszteni. És a fenntarthatóság azt jelentené, hogy az alkotóelemek 99%-át újra tudjuk hasznosítani, pl. magát a lítiumot...)
-
1) van már technológia ami 95%-ban újrahasznosítja a lítium akkukat (német startup) és ha jól tudom több tonnás teszten is túl vannak - csak még nem nagyon van hozzá nyersanyag.
Itt megoldották a lítium sérült és bontott akkuk szállítását is - mert ugye ezek erősen tűzveszélyes anyagok
2) nem az elektromos autók ára fog lemenni, hanem a belső égésűek ára fog nőni sajnos a CO2 büntetések miatt (EURO7 vagy nem lesz vagy nagyon drága lesz emiatt)
3) igen a zöldülés egy szintig olcsón kivitelezhető utána az akkuk miatt drága és nem teljesen környezetbarát. Szerencsére technológiák fejlődnek bekerülési költségek drasztikusan csökkennek de szerintem is kb 15-20 év lehet mire elfogadható kompromisszum lesz az atom mellett / helyett akkuban tárolni az energiát és sokkal több megújulót telepíteni
4) a következő 20-30 évben ez atom nélkül nem megy. Ha jön a fúziós akkor az nagyon jó lehet több okból is, mert bár sugárzó anyag minimális származik onnan de közel se addig és olyan arányban sugárzó mint az atom hulladék.
15-20 év múlva a nyugati államok eljutnak oda, hogy 50%-70% körüli elektromos autójuk lesz. Mi itt pedig oda, hogy 30% szerintem. Tehát az átállás gyors lesz, de nem azonnali -
Én hajlamos vagyok elfogadni, hogy tíz éven belül eljön az akkumulátoros villanyautók kora. Csakhogy.
1. Tíz év múlva csak az EU-ban szükség lesz évi néhány millió tonna akkumulátorra csak az autókba, és lehet még egyéb járulékos igény is (pl. töltőpontokra, házi napelemes töltéshez, stb.) Ugyanakkor én nem látom, hogy a reciklálás megnyugtató módon meg lenne oldva. (Az EU 50%-os előírása meg eléggé röhejes, már elnézést.)
2. Ha az elektromos autók ára lemegy a benzinesek szintjére, sőt az alá (vagy a benzinesé megy fel), és lesz használható infrastruktúra, akkor feltehetően mindenki villanyautót akar majd (állófűtés rulez). A lengyelek is. Azaz oké, hogy pillanatnyilag mindenki csak saját napelemről tölti az autóját, és csak nyáron, ez később nem alakul majd ilyen fényesen.
3. A villamos áram termelést sok országban lehet még zöldíteni, de Németország példája mutatja, hogy ennek vannak korlátai. Azaz lesz egy szint, ahonnan már nehezebb és drágább (és ami drága az ritkán zöld) lesz továbblépni. Az atomerőmű pedig a zöldek szerint nem zöld. Ha jól értem. (A fúziós sem lesz az, mert ott is keletkezik sugárzó hulladék. Talán.) Erre megoldást csak a tárolás jelentené, viszont akkor jönne az 1-es pont csak több nagyságrenddel megfejelve.
4. A környezetvédelmi előírások miatt egyre több villamos erőművet zárnak be (atomerőműveket is), emiatt egyre több ország válik exportőrből importőrré. Vagy szeretne válni...
Szóval lehet, hogy a villanyautók elhozzák a kényelem új szintjét, meg a kristálytiszta városi levegőt, de hogy mi lesz a környezettel?
-
Elf
aktív tag
válasz
bambano #1460 üzenetére
Értelek.
Jelenleg nincs meg a belsőégésű járművek a töltéshez használandó üzemanyag terjesztésének az alapja.
Az alap az lenne, hogy akárhány belsőégésű autó töltését elviseli egyszerre.
Ha csak a környező utcákból odamenne mindenki tankolni a legközelebbi benzinkúthoz akkor egyrészt nem férnének oda, másrészt elfogyna az üzemanyag.Az hogy ez egy jelnleg nem létező igény azzal nem foglalkozok mert ilyen vagyok szkész.
Nálam az alap azt jelenti hogy akárhány autó töltését elviseli egyszerre.
Ha csak a felét az a fél-alap. A negyed az alap-alatti és ha csak párat az meg a subalap-alatti. -
bambano
titán
-
Elf
aktív tag
Rendben.
Csak ne tegyünk úgy mintha jelenleg a villanyautózás nem követelne jóval több kompromisszumot a hagyományos autókkal való közlekedéshez képest.
Kétségtelenül vannak előnyei és kétségtelenül vannak hátrányai, nyűgjei is.
A közterületi töltés módja az egyik hátrány.
Van akit zavar, van akit nem, de ne hazudjuk el. -
szerintem 16A-ral tölteni valóban nincs de 6-8A-ral már most is megvan kb mintha egy sütőt bekapcsolna mindenki... vacsora készítésnél sincs ebből gond vagy a vasárnapi főzésnél, hogy egyszere szinte mindenhol elkezdenek sütni főzni (tudom nem mindenhol van elektromos sütő, meg nem süt mindenki, de egyre több van és meg lehet oldani. Plusz tölteni se fog mindenki minden nap és nem fog egyszerre. Jó vezérelt tarifákkal (okosórákkal) jól lehetne ezt kezelni. Például adott városban adott utca 23-1 között tud tölteni a másik utca 1-től 5-ig ... ha ekkor tölt 38 Ft az áram ha ezen kívül akkor 80 ft ... fejlesztést igényel, de nem megoldhatatlan a mai világban
-
a 208-as esetében nincs igazad
nem kényszer megoldás - még csak nem is olyan mint a Kona, hogy alulról pluszba rárakták az akkut. Maga az alváz van úgy kialakítva és a teljes szerkezete, hogy az akkuk beleférjenek a két változat között kb annyi a különbség, hogy az akkuk miatt 20-30 literrel kisebb a csomagtartó és az első lábtérben a szőnyeg 5-10 cmrel rövidebb
.
Az elrendezés előnyei:
- elektromos, benzin, diesel - de akár hibrid hajtásláncot is tudna fogadni
- mivel nem egy lapban vannak az akkuk a hátsó lábtér nagyobb kényelmesebb (kisautó ellenére) és nem a nyakadban van a lábad mint sok elektromos autó hátsó ülésénél. Ezért például nekem a Zoéban a fejem a kárpitba ér itt az e208ban nem
Hátránya az akku elrendezésnek:
- több szerelést igényel a kocsi gyártása közben
Amúgy a PSA autói fogyasztásának a légellenállás - például normális hűtőmaszk - (ugye abban nem gyúrtak rá annyira az aerodinamikára) és a kisebb hatékonyságú elektronika az oka (a teslához képest).
amúgy ha indul a siófoki töltő szívesen kipróbálom e208-cal (bár messze van de legalább meglátom mit tud hosszabb úton a kocsi - mivel nem nagyon megyünk messzire). Ami már kiderült róla, hogy hidegen nagyon zabás míg az akku és az utastér nem melegszik be, de szerencsére 5-10 perc alatt már ez normalizálódik szóval csak az első 3-5 km-t érinti... -
válasz
7Heads Drago #1447 üzenetére
nem holnap lesz minden kamion elektromos
-
tha_answer
őstag
válasz
7Heads Drago #1447 üzenetére
Az ideologiai alapon leves alapban messzevan a valosagtol. Ezcsak egyenes kovetkezmenye. A leghatekonyabb legzoldebb a vasut. A last mile kivetelevel azt kell tolni. Ja hogy a cegeknek jobban alkalmazkodni kell hozza? Hat istenem.
-
7Heads Drago
veterán
Ahha. 1 kamionnál még talán, de egy parkolóban lesz még kb 100. És ezt a főutak mellé kb 50 kmenként képzeljük el. Akkor az mekkora teljesítményű kábeleket/trafót jelent? Ez még messze van a valóságtól.
Arról nem is beszélve hogy a Mwh töltés egyáltalán nem lesz pénztárca barát. Se otthon, se közúton.
Folyamatos gyorstöltes mellett pedig nagyon közel van az egész üzemeltetési költség a hagyományoshoz. -
Elf
aktív tag
válasz
bambano #1419 üzenetére
Akkor a "a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja" azt jelenti hogy nem lehet otthon mindenkinek 1500 amperes gyorstöltője?
Mondjuk ez szerinten nem az "alapja" hanem a kapalja. De legyen neked.
Miért akarna valaki 1500 amperes gyorstöltőt otthonra?
Este bedugja a villásdugót, reggelre lassú akkukímélős és hatékony módon tele van. Szkész.No,s ha így fel lehet tölteni az elektromos autót otthon akkor mennyiben nincs meg a villanyáram előállításának és terjesztésének az alapja?
-
Elf
aktív tag
"amúgy horvát tengerpartra mentünk 2 megállóval pisi-kaja-tankolás 40-50 perc volt mert annyian voltak, hogy mindenhol sorba kellett állni
tehát ott már az elektromos is simán feltöltött volna)"
Oké, de akkor a sorba állóst a sorba állóssal kéne hasonlítani nem?
Ha sokan vannak akkor a töltőnél is sokan lesznek és lesz sor ott is. -
tha_answer
őstag
Hat igen huzzunk ki kabelt,trafot minden autopalyapihenomelle, meg a betont terheljuk, koptassuk a gumit, stb.
Senki nem beszelt csatornarol. Csupan h kenytelenek egymashoz alkalmazkodni. Ha ott megy, menni fog vonatnal is. De megegyszer megkerdezem egy vasuti sin hany evig jo? Egy aszfaltut? Ki kell epiteni. Es? Problem?
Beszarok most nem szamit a gumikopas? Egy negyventonnas kamionon mennyi gumi is van? ^^
-
A gond a 208-cal (meg többi villanyosított belső égésűvel), hogy kényszermegoldások. Nem villanynak lettek tervezve, hanem menet közben "alakulnak át" azzá, hordozva minden problémát. Egy optimálisan villanyautónak tervezett modell egyáltalán nem, vagy nem számottevően nehezebb, mint egy azonos kategóriás belsőégésű típus.
-
bambano
titán
tökre jó lenne, ha az ilyen szintű mellébeszélést hanyagolnád. és nem, nem vagyok troll csak azért, mert én megnéztem az általad linkelt anyagot, te meg nem.
lássuk a táblázatot 18-19 óra közötti soron:
rendszer terhelés: 6257
erőművek terhelése: 3592
import (tény): 2718
tehát a tény az, hogy a most leállt paks1 egy darab blokkjával számolva, ami tudomásom szerint 440MW-os, HAT DARAB PAKSI blokk teljesítményét importáltuk."de jelenleg paks1 egyik blokkja áll tehát nem termelünk maximálisan mert van kiesés.": tehát ha paks1 nem állna, hanem minden blokkja padlógázon üzemelne, akkor nem hat, hanem öt paks1 blokknyi áramot importálnánk. Jelenleg fizikailag négy blokk van Paks1-en.
ez azt is jelenti, hogyha felépül paks2 és paks1 leáll, akkor sem lesz szabad kapacitás, mert az csak azt fogja jelenteni, hogy nem öt, hanem egy régi blokknyi teljesítményt kell importálni a mostanival azonos felhasználás mellett. ha elterjed a villanyautó, akkor majd többet.
-
válasz
bambano #1428 üzenetére
volt ilyen régen, sajnos politikai érdek nem fűződött hozzá illetve az útadótól vett volna el bevételt ezért előbb privatizálták majd beszántották ha jól emlékszem. Ráadásul a vasutakat is kellett volna még fejleszteni hozzá, hogy minden fő irány tudja kezelni az átmenő kamionokat szállító szerelvényeket, mert főleg ahol egy időben egyirányú forgalom mehet ott nagyon nagy galibát tudtak okozni az ilyen szerelvények (például Békéscsaba - Szeged).
Ha lenne politikai akarat akkor gyorsan rá lehetne kényszeríteni az átmenő forgalmat legalább. -
válasz
tha_answer #1415 üzenetére
Második bekezdésedre:
Nem beszéltem semmilyen last mile-ról vasútnál, sőt azt mondtam, hogy megoldhatatlan a probléma, mert a vasút maximális kapacitása nem képes ellátni a feladatot. És vasutat fejleszteni sokkal speciálisabb (csak vasúti szállítást old meg) és drágább, mint általánosan felhasználható energiaellátást fejleszteni. Has mégis felerőlteted a vasútra a mostani kapacitás mellett nagyon hosszú vonatokkal, hamar beleütközöl egy kontrollálhatatlan logisztikai problémába a folyamatos átrakodásokkal.
-
válasz
bambano #1425 üzenetére
jó lenne ha értelmeznéd amit írok.... de idézem magam "Tegnapi nap így nézve maradt a hálózatban ki nem használt kapacitás (szállítási termelési - termelésin javítani kellene) közel 20.000 MWh." - tehát én azt írtam, hogy szállítási termelési - termelésin javítani kellene nem értem hogy ez alapján miért ne lenne számomra is világos, hogy a 40%-ot importáltuk...
de jelenleg paks1 egyik blokkja áll tehát nem termelünk maximálisan mert van kiesés. És akkor adott pillanatban olcsóbb volt venni (ráadásul főként osztrák vízerőmű áramot) mint termelni idehaza ha megnézed simán tudtuk volna hazai forrásból ha szükséges kiszolgálni az igényet gázerőművekből csak tartalékolási - gazdaságpolitikai és termelési költség oldalról nem érte meg azt választani...
+5% nem is kell ha figyelmesen olvastad két tételt írtam:
- csúcs amit csúcson a hálózat szállítási oldalon elbír
- és a plusz szaldó áramot amennyivel többet pumpálnak a hálózatba, hogy mindenhol "kifolyjon" a konnektorból tuti az áram. Ez utóbbi tárolásáról és felhasználásáról írtam mert ha sok végponton lenne akkus tároló akkor azok mint egy puffer tudnák ezt tárolni is kiszolgálni ha kell így a fő hálózatra pumpált szaldó jobban tudna hasznosulni -
Somatom
veterán
válasz
tha_answer #1426 üzenetére
Sztem egyszerűbb megvalósítani az indukciós töltésű kamiont, mint csatornát ásni a logisztikai központokhoz. Még az is nagyon lelassítja a szállítást, ha vasúton viszik a kamionokat két gyűjtőpont között.
-
tha_answer
őstag
válasz
bambano #1425 üzenetére
ez ezek a hozzaertok akarnak villanykamionbuzulast kiepiteni.
Somatom: szolj mar a teherhajoknak hogy ne kelljen millio tonnakat osszevarni.
mi megy hamarabb tonkre? a vas ut vagy az aszfalt ut?
bocs 1390 helyett 1416 @ Rolly. ha maskor is legalabb ennyire targyilagos es elfogulasmentes lennel, sokat segitene a vita meneten
-
bambano
titán
ha megtalálod a táblázatot, miért nem nézed meg?
jól láthatóan csúcsidőben (18 óra utáni időszak) a fogyasztás legalább 40%-át IMPORTÁLJUK. tehát sehol nem vagyunk termelésben a fogyasztáshoz képest, különösen téves azt állítani, hogy van tartalék a rendszerben. NINCS.az megint egy erős tévedés, hogy bármikor is +5% lenne a rendszerben. a rendszer zömében pontosan, egészen kis százalékon belül pontosan annyit táplál be, amennyit a fogyasztók felvesznek. mivel a termelés és a fogyasztás kiegyensúlyozatlansága frekvenciacsúszást okoz, amiért balhé van, ezért minden országnak kötelessége 15 percen belül kiegyensúlyozni a termelését és a fogyasztását.
-
Somatom
veterán
válasz
tha_answer #1421 üzenetére
Csak az a baj a vasúttal, hogy vas út kell neki.
Meg, hogy össze kell várni párszáz tonna rakományt. -
nem látok ennyire bele, és nem is a szakterületem de ma a hazai maximális fogyasztási csúcsot ki tudjuk szolgálni ami 6000-6500 MWh fogyasztási csúcsot jelent. Ez körülbelül a csúcsra járatott hazai hálózati szolgáltatás lehet.
Az óránként hálózatba betáplált áramra mindig van egy kb 3-5%-os "puffer rakva" hogy lehetőleg sehol ne essen le 230 V alá az áram - ha jól gondolom valahol láttam egy ilyen kimutatást. Ez napi maradék szaldó kb 10.000 MWh.
Megfelelő helyen az országban ezeket le lehetne úgy tárolni, hogy ne okozzon problémát.
Illetve a csúcs és a völgy időszak közötti áram különbséget ki lehetne használni (kapacitás megvan hozzá ha csúcsban is működik a hálózat) így ezt kihasználva és jól vezérelve lehetne az autó töltéseket megoldani...
Tegnapi nap így nézve maradt a hálózatban ki nem használt kapacitás (szállítási termelési - termelésin javítani kellene) közel 20.000 MWh.
Tehát a hálózatban ma van 20.000 MWh kihasználatlan kapacitási tartalék (persze nem mindig hanem napon belül elosztva) és 10.000 MWh maradék szaldó áram.
Megfelelő menedzseléssel és tároló kapacitással ezeket lehetne az autók töltésére használni ez pedig napi körülbelül 150.000.000 km megtételére elég energia lenne itthon ha 100%-ig ki tudnánk használni.
Itthon 3,6 millió személygépjármű van ami napi átlag 40 kmt megy ami 144.000.000 km.
Tehát ha a fenti kapacitást ki tudnánk használni és állandóan csúcsra tudna járni a hálózat és az áram felhasználását tudnánk optimalizálni akkor pont kifutná a mostani hálózat kapacitása a szükséges autózás energiáit papíron.
És ez fontos, mert
- akkor ki lenne centizve...
- de szerintem ha 10-15 éven belül az autók 30%-a elektromos lesz itthon akkor az azért jelentős lenne (szerintem elérhető) és ezt a mai hálózat pont elbírja a még szükséges tartalékokkal.Abban igazad van, hogy sok helyen az országban a 400V-os alrendszerekkel probléma van és sok helyen a 20 kV-os hálózatokkal is. S ezért - bár politika - nem a legjobb a rezsicsökkentés, mert a hálózat fejlesztésére valakinek fordítania kell pénzt...
-
tha_answer
őstag
a vasut nem csak hatekonyabb mint a kamionbuzulas, hanem sokal jobban automatizalhato, ami jarvanyos vilagban qrvaeros szempont. egy kamionban hany ovitaxi akksi van elpazarolva?
fijjuk, meseljetek mar a foldnek hogy qssoltassa be a fotoszintezist pls
hogy mivan? mikoze a beeso feny erossegenek, ahoz hogy a beeso fenybol (legyen az barmilyen eros) milyen hatekonyan allit elo kesobbi energiakivetel szempontjabal barmilyen vegyuletet. ha beesik kis feny akkor a kis feny x szazaleka, ha sok feny akkor a sok feny x szazaleka. ovoda.
jaja, szenhidrogenek is kemiai akkuk , igy mar megfelel?
en nemtom hogy milyen tankok vannak de az inkabb 60-70-80l.
1390 am vegre egy elfogoluatlan iras toled, nice.
bambanonek igaza van. mar megint. egyelore ket pontban jobb az mesteresegesbenzin, kettoben keteselyes. de meg legjobb legrosszabb esetben is 2-2 az allas. hagy dontson a vegfogyaszto. a stuttgarti tablazat utan onamitas azzal jonni hogy be kell tiltani mert egeszsegtelen. akkor tegyek a hatarertekeket nullara. ja hogy akkor palacsintat sem suthetsz?
igy jartal
uj meno irodahaz, mindenhova gyorstolto ofcourse. kiszamoltak es a keruleti gerincvezetek nem birna. pont ahogy bambano irta. welcome to real life.
-
bambano
titán
jaja, bedugod a dugót a hálózatba, ami 230v 25 amperre van méretezve.
két eset van:
1. kijön belőle ez a nagyjából 5.7 kW és pont
2. kihúzod belőle azt a 600 kW-nyi teljesítményt, amire a modern gyorstöltők képesek, és kettő tized másodperc alatt leég az egész a p...ba.tudjunk már különbséget tenni a háztartási fogyasztás között, ami mondjuk 400 kWh per HÓNAP és a gyorstöltés között, ami 800 kWh per ÓRA. ismétlem: óra. egyiknél a kismegszakító 25 ampernél korlátoz és kb. sose használod ki, a másiknál 1500 ampernél.
-
azt még kihagytad a folyékony tárolásnál, hogy az előállításnál is van veszteség és a szállításnál is tehát az a 30% könnye eshet felére is vagy még kevesebbre ... miközben a másik oldalon már szinte mindent is számoltál
Más: a fotószintetizálásnál is számít a beeső fény erőssége ha sok világosabb zöldek a növények ha kevesebb akkor sötétebb - több klorofilt tartalmaznak - zöldek a növények. Illetve a növények hozzászoktak ahhoz, hogy x mennyiséget kapnak és abból szednek ki amennyit tudnak. Ezért van az, hogy van olyan növény ami árnyékban is jól el van szórt fényben és van amelyiknek tűző nap kell...
Ráadásul a növények cukorban tárolják az energiát amit éjszaka felhasználnak és CO2t termelnektehát végülis minden növényben található egy "kémiai" akku ami ha kimerül akkor meghall a növény. Tipikus eset ha egy sötét szobába rakunk egy növényt egy ideig még vény nélkül elvan de gyorsan elkezd kimerülni és elsárgulni...
-
válasz
arnyekxxx #1397 üzenetére
tény de ezért írtam, hogy még akkor is jobb ha köztes akkuba tárolod le. És itt tényleg nem kell a szállításra befektetés a mai elektromos hálózat képes szállítani az áramot
, és már van technológóia arra, hogy a szállítási kapacitásokat és felhasználásokat úgy optimalizálják, hogy nem kell a szállító vezetéket cserélni hozzá, hanem a nap és szél erőművek a ki nem használt kapacitással lokális akku szigetekbe tárolják át / le az áramot. Természetesen minél több lépcső van a termelés és fogyasztás között úgy lesz egyre kisebb az hatékonyság.
-
válasz
#06658560 #1390 üzenetére
nem mondtam, hogy jobb az akkutechnológia a dieselnél de azért elégetésnél kicsit máshogy hasznosul belőle az energia (tény sokkal rosszabb a végeredmény megtehető kmerben nézve mint a diesel, de co2 ben meg fele harmada)
Tehát pontosítanálak:
- egy diesel vagy benzines autó 1100-1200 kg
- egy elektromos modell 1450 kg, tehát a különbség 450-350 kg ami amúgy a kocsi aljában van ami miatt sokkal masszívabb jobb az úttartás de ezek lényegtelen paraméterek
- ebbe a 450-350 kg-os akkupakkba jelenleg már kocsiban lévő akkukban 50 kWh energiát vagyunk képesek tárolni. A mostani már bejelentett és gyártásba is került új technológiával kb 70 kWh-t tudunk tárolni
egy benzines / diesel autóban 45-55 literes tank van ami ami 5,7-es fogyasztással azért nem megy el 1000 km-t (elírtad fent 10000 lett de értem) inkább 800-900 km közötti a valós.
közben a mai technológiával akkuban 250-300 új technológiával 350-450 km-t tudunk megtenni 1 töltéssel.
egy 0-80 töltés tipikusan 30 perc gyorstöltőn. Egy tankolás pedig 5 perc (hát inkább 10 de mindegy is tény, hogy kevesebb idő - amúgy horvát tengerpartra mentünk 2 megállóval pisi-kaja-tankolás 40-50 perc volt mert annyian voltak, hogy mindenhol sorba kellett állnitehát ott már az elektromos is simán feltöltött volna)
az, hogy mennyire hátrány egy kis árú elektromos autó (tesla akkuméret, ár és gyorstöltés miatt más kategória minden szempontból ott már most 300-400 km körül kell megállni és 15-20 perc max a töltés) az csak a felhasználástól függ...
- mi évi 20.000 kmt megyünk
- ebből heti 300 km Budapest és agglomeráció úgy hogy heti 3 nap mozgunk (amúgy home officeból dolgozunk a párommal)
- így heti 1x töltjük az autót általában napközben mikor itthon vagyunk (reggel 8-tól este 5-ig kb ... így az adott napi áram termelés tulajdonképpen az autóba megy egyből a napelemből)
- évi 10-12 alkalommal megyünk apósomékhoz (180 km ahol tudunk 3 fázisról tölteni azaz míg megebédelünk és beszélgetünk feltölt annyit az autó, hogy vissza is tudunk jönni tankolás nélkül)
- szüleimhez évi 10 alkalommal megyünk ez 250 km ezt lassú tempóval (kb 90-nel) kibírná az autó de autópályán ahol lehet ott gyorsabban megyünk bár 110 a max mert 0-ás 4-es 44-es úton megyünk) így célszerű Szolnokon tölteni 20 percet. Ott szoktunk aludni éjszaka megint tele a tank áramról. Így visszafelé is max 20 perc töltés kell
- évi egyszer megyünk Horvát tengerpartra vagy esetleg valamilyen szigetre nyaralni (akkor repülő) ezeket elektromos autóval nehéz kivitelezni (bár Horvát tengerpart cirka 3x30 perc töltéssel elérhetőés annyit amúgy is megállunk)
- ezen kívül van még pár 150-200 km-es utunk fél napos egyeztetéssel az ország különböző pontjain ahol általában AC destination töltővel míg megbeszélek tudok annyit tölteni (3-4 órás egyeztetés kaja), hogy ne kelljen várnom a töltésre. (van egy elektromos rollerem ami befér a csomagtartóban ha a töltő a megbeszélés helyétől messzebb van.) Ha mégis út közben kell tölteni akkor abban a fél órában tudok dolgozni mobil neten így nem kidobott időHa ezt így megnézed akkor évi 20 (nagyon max 30) esetben kell pénzért töltenem és várni a töltésre egyéb időben nem kell.
Korábban átlag kéthetente kellett benzinkútra mennem ami (közel van hozzánk) + 2 km kitérő és így 26x-5-10 perc / év volt.
Persze aki állandóan nagy távokat megy az ne vegyen elektromost. Sehol nem írtam, hogy neki megfelelő. Sőt aki nem tud otthon tölteni azt is le szoktam beszélni róla...
-
tha_answer
őstag
Na vmiben akkor egyetertunk mindharman.
Es van meg lejjebb, piezzoaramtermeles a burkolatban.
A last mile problemat nem oldja meg a vasut. De minden mast kb igen. Csak egy kerdes: last milenal szoktak pihenni a kamionok vagy "autopalyavonatozas" kozben?. Benzinkut meg nem szokott lenni a piheno kozeleben ugye? ^^
-
Az meg hogy a már kiépített és működő elektromos hálózat végén a villásdugaljból hova folyik az áram töknyóc. Inverteres klímába? Gamer PC-be? Nissan Leaf-be? Villanytűzhelybe? Mindegy. Működik. On/Off.
Ez nem ilyen egyszerű. Az infrastruktúra nincs kész egy teljes átállásra. A mai hálózat nem bírná el. A nagyfeszültségű távvezetékhálózat még igen, de az utolsó kilométeres 20kV és 400V már nem. Nincs elég, és elegendő teljesítményű trafó. Nagyon nagy küzdelem (bár ez 2020-ban még csak üzletpolitikai) most is elegendő delejt szerezni a drót végébe, több hónapos közelharc az áramszolgáltatóval.
A számításaink szerint a teljes átállás a mai 20kV-os és főleg 400V-os hálózattal nem kivitelezhető. Komoly infrastruktúra fejlesztés szükséges ehhez is. És akkor még a termelésről nem is beszéltünk. Ha lesz elég drót, akkor az még kevés, ha nem jön ki rajta elegendő energia, mert a drót túlsó végén füstöl az összes generátor a túlterheléstől.
-
válasz
tha_answer #1409 üzenetére
Tökéletes megoldás volna. Tiéd a (vasúti) pálya. Ha te meg tudod oldani, hogy mindent vasúton szállítsanak (arra sincs elegendő infrastruktúra, mielőtt valaki ebbe nem gondolna most bele), akkor világszerte utcák fogják hordozni a neved. Senki sem áll előtted, hogy megoldd ezt a problémakört. Addig maradnak a mások számára megoldható problémák. Ilyen a villanykamion.
-
Elf
aktív tag
válasz
tha_answer #1409 üzenetére
Van lejjebb! Áramszedős kamion!
-
Elf
aktív tag
válasz
bambano #1405 üzenetére
"a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek megvan."
WUT?Most ez itt a villanyárammal működő számítógép előtt ülve a villanyárammal működő világítás alatt miközben a villanyáram tölti a telefonomat nem tudom értelmezni.
Most vagy az van hogy valami tök más értesz az alatt hogy villanyáram előállítás és terjesztés mint én vagy az egyikünk tök hülye.
Az meg hogy a már kiépített és működő elektromos hálózat végén a villásdugaljból hova folyik az áram töknyóc. Inverteres klímába? Gamer PC-be? Nissan Leaf-be? Villanytűzhelybe? Mindegy. Működik. On/Off."mindkét technológia környezetsemleges."
Igen elfogadom. Adott esetben lehet. De a végterméket az egyik esetben fel kell használni a másikban meg el kell égetni. És az égés nem lesz soha környezetsemleges."nem hiszem el, hogy többszáz millió autót kicserélni olcsóbb"
Tök 8 hogy olcsóbb-e vagy sem, mert ki lesznek cserélve. Ahogy 50 éve is ki lettek, meg 20 éve és majd 20 év múlva is. Ez már tény. Az még kérdéses hogy ki mire fogja cserélni.. -
tha_answer
őstag
Bazdki. Elemi logika. A kamionok tomege korlatozva van, ha az energiusurusegi deficit miatt kevesebbet tud vinni, tobb kamion kell.
Kis tulzassal az egesz kozuti teherszallitast at kell tenni vautra. Ez szabalyozasi es politikai kerdes, amit tamogatni kell. A masik vicc a kamionvonatok az autopalyan. Wtf.
-
Somatom
veterán
Én rád bízom, csak annyi a javaslatom, hogy mielőtt nagyon belemélyednél, menj egy kéthetes kört egy kamionnal! Vagy elérsz a tervezett pihenőhelyig, vagy nem. Az EU gyönyörűen kitalálta a kötelező pihenőidőket, csak parkolókat nem épített hozzá. A német kelet-nyugati pályákon délután háromtól esélyed sincs megállni.
-
válasz
Somatom #1406 üzenetére
Kamionnal tankolnod kell, ami időveszteség, a villanykamionok töltése a kamionpihenőkben, pihenőidőben lesz megoldott.
A vontatók tömege nem fogja meghaladni a mostani vontatók tömegét. 10 tonnában (tankolva) sok lehetőség van.
A kamiontöltős projekteken dolgozunk, ezt kérlek bízd ránk
-
Somatom
veterán
A kamionos projectet felejtsd el. Közúton 40 tonnába kell beleférni. Nekünk még pótkerekünk sincs, csak egy tank van a kettő helyett és a pótkocsi támasztólábát lecseréltették alura. Így nyertek kb. plusz egy tonna raksúlyt. Szóval, csak ennyire nem számít a súly. Próbálok dél körül tankolni, mert akkor van esélyem arra, hogy nem kell várnom. Percre ki van számolva az időnk.
-
bambano
titán
a villanyáram termelésnek autózás szintjén ugyanúgy nincs meg az alapja, mint a mesterséges üzemanyagnak. mindkettő gyerekcipőben jár. ebben a pontban döntetlen a verseny.
a villanyáram előállításának és terjesztésének nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek megvan.
a villanyáram felhasználásának autózás szintjén nincs meg az alapja, a mesterséges benzinnek igen.
mindkét technológia környezetsemleges.tehát a mesterséges benzin két pontban jobb, mint a villany, kettőben döntetlen. én meg azt nem hiszem el, hogy többszáz millió autót kicserélni olcsóbb.
-
válasz
tha_answer #1403 üzenetére
A természet autóval sem gurul. De hogy jön ez most ide???
A marhaságaidra nincs értelme válaszolnom. Bocs.
-
tha_answer
őstag
Szolj mar kerlek az evolucionak is hogy mongyonle a fotoszintetizalasrol. Ertsd napenergia atalakitasa, tarolasa. Vhogy megse akksiznak, pedig az elektromossagot hasznalja a termeszet...
Akksis kamion. Jovicc. Teherszallitast vasutra kell tenni. Nem hatekonytalan elektromos kamionba.
-
válasz
arnyekxxx #1401 üzenetére
A EU/világ autóparkja átlagosan 10 évente lecserélődik (EU átlagos élettartam) ha kell, ha nem. Ha villanyosra, ha benzinesre, ha gőzösre, tök mindegy.
a tárolás 100% hatásfokkal
Folyékony tárolásnál a tárolás hatásfoka 100%, a felhasználásé 30%Villamos tárolásnál a tárolás hatásfoka 88% (saját adatok, AC -> inverter -> akku -> inverter), felhasználásé (töltő->tárolás->átalakítás mozgási energiává visszanyeréssel) 80%, összesen 0,8*0,88=70%
70% vs 30%
Új hozzászólás Aktív témák
ma Amíg nincs alapvető technológiai ugrás az energiatárolásban, addig egyszerűen fölösleges, hogy a napi ingázáshoz is állandóan cipeljük magunkkal a felesleges tonnákat, miközben a fenekünk alatt lévő, zömmel kihasználatlan telepből négy másik városi autót zöldebbé tehetnénk.
- 2Drive Off-Road 8.5" Hoverboard
- iCarsoft CR Max autodiagnosztika ELADÓ
- Csere-Beszámítás! Asus Dual RTX 4060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- Intel Core i3 9100f / Radeon RX 570 4GB / 8GB DDR4 RAM / 120GB M.2 SSD + 500GB HDD konfig eladó
- AMD Ryzen 7 7800X3D / Radeon RX 7900XTX 24GB / 64GB DDR5 RAM / 1TB SSD konfig eladó normális áron
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest