Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CanceRed

    csendes tag

    válasz batai15 #354 üzenetére

    Így van, a rekuperációt ki is felejtettem.

    Hidrogén? :Y Kinek lesz kedve egy nagyon durva energiaszintű (tankon) csücsülnie?
    Az akkupack is brutális teljesítményt és ezzel együtt veszély rejt magában.

  • Somatom

    veterán

    válasz batai15 #484 üzenetére

    Én ugyanúgy káromkodnék, ha Tesla -val kéne kijárkálnom németbe melózni, mint bármilyen más elektromossal. Vagy, van már belőle hétszemélyes egyterű, amivel max. egy fél órás megállással el tudnék jutni Bp -ről Ulmig? Mert ebből akkor sem kérek, ha ingyen adnák a Tesla -t.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #489 üzenetére

    Egy V8 egy Tesla után egy lomha unalom.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #493 üzenetére

    Hosszú úton a gurgulázás sokkal rosszabb, mint a néma motor. Rövid távon, 800-6000 rpm használatban városban érdekes lehet a motorhang, de ott meg bármelyik villany, még egy Leaf is állva hagyja pirostól pirosig.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #543 üzenetére

    Azért Teslával simán elmegy az ember büntetési határ alatt (149) bárhová. Azért találkozol kevéssel, mert ha te is annyival mész, akkor marad a távolság köztetek, sosem futsz vele össze. Egy Leaffel muszáj lassan közlekedni, mert kicsi az akku, és ráadásul nagyon homlokon vágja a menetszél. Főleg azokat szoktad látni hátszélben vitorlázni. Leafet és Model 3-at is használok, tök máshogy kell velük közlekedni pályán.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • bambano

    titán

    válasz batai15 #543 üzenetére

    handriska nem kedvenc, nem követem.
    a hiba, amit a kolléga elkövetett, hogy azt hiszi, mert a tesla mindent lever, mint macska a poharat, akkor az összes többi villanyos is lever mindent. miközben itt elhangzanak 136 lóerők meg golf gte 204 lóerővel, meg ilyen "rettenetes" 200-300 nm nyomatékkal, miközben egy rendesebb v8 az 500-600 lóerő és 600-1200nm. miközben időnként akár 3 mázsával is könnyebb.

    hiába tud a villany elméletileg rakétát, ha bizonyos okokból úgy programozzák, hogy nem rakéta. és a villanyosok zöme ilyen. miközben egy közepesen jó modern benzinesben lehet, hogy alacsony fordulaton kevés a nyomaték a motor főtengelyén, de a hagyományos automata váltóban ott van a nyomaték-konverter, amitől mindjárt lesz bőven nyomaték. és ha beleraksz egy 1000-1200 kg körüli kocsiba egy rendesebb motort, akkor a két tonna fölötti villany max. integethet hátulról. Az se véletlen, hogy a tesla világverő autóiban rettenetes mennyiségű akksi van, hogy lehessen belőle ampert kivenni, plusz sokszáz lóerőnek megfelelő villanymotor. nem 136 lóerő.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #546 üzenetére

    A különbség, hogy Teslával nem muszájból megy lassan, hanem akaratból. Azért vegyük észre, hogy sok early adopter villanyautós "zöldségből" vásárol és használ villanyt, és sokan sportot űznek abból, hogy ki tud alacsonyabb fogyasztást kihozni az autójából. Szóval mehetne többel, mert simán bírja, és a Tesla töltési infrastruktúra is simán lehetővé tenné, csak épp nem ez a célja.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • Ribi

    nagyúr

    válasz batai15 #559 üzenetére

    Lassan a fél motort műanyagból csinálják, ami nyilván szetporlik 10 év múlva, amikor minden gari lejár róla és akkor majd lehet számolgatni.

  • Rolly

    veterán

    válasz batai15 #564 üzenetére

    de nem mindegy, hogy 2 percet várok egy fő út mellett reggel vagy 20 másodperc után van akkora hely ahova elektromossal beférek. Automata a diesel autónk, de pont akkor lomha amikor éppen megállok és lehetne menni mert előbb szétkapcsol majd érzi a pedált és bekapcsol. Ezt azzal tudom kibekkelni, hogy sportmódot kapcsolok, mert akkor magasabb az alapjárat gyorsabban reagál a váltó így nincs ilyen para (vagyis lassabb) de akkor is mindig lassabb marad mint egy elektromos indulásnál. S nem akarom én az előttem lévőt átugrani, de mikor én jövök akkor jó, mikor index kisgáz és 50nel gurulók, annyi idő alatt míg a benzin /diesel autós még villogni és dudálni se tudott :)

    #565 Ribi: nem tudom mi számít rendes autónak szerinted, de sose éreztem azt, hogy számomra igény lenne több 100 lóerős benzin / diesel zabáló autóra farok növelés miatt :) . Az a nyomaték amit tud és az az út tartás amit tud egy elektromos autó pont elég nekem :) lehet öreg vagyok, de lehet csak sose érdekelt a száguldás. Kényelmesen akarok utazni csendes autóval. Erő csak előzésnél fontos és főbb útra felhajtásnál... ezekben meg az elektromos jobb mint a diesel és benzin párjuk :) (sportosabb autók a feszesebb futómű miatt sem szimpatikusak... szeretem ha a vesekövem a helyén marad :D)

    #566bambano:
    mi számít gyengének és neked mi számít erősnek? :)

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz batai15 #577 üzenetére

    kinek mi :) ... nekem ma az volt a fura, hogy hallom a kerék által felvert koszt az autó kerékjárati ívén "csattanni" olyna halk az elektromos :), de elfogadom, hogy egy jó V8 lehet kellemes.

    #578Hieronymus
    lehet részecskeszűrőt mondott és én emlékszem rosszul szerencsére a mi dieselünk rendszeresen fut nagyobb távokat (mostmár csak azokat) így nálunk nem volt gond csak AdBlue hibánk volt (gariba ingyen csinálták amúgy 300-400e lett volna)

  • #16820480

    törölt tag

    válasz batai15 #559 üzenetére

    Cserébe viszont folyamatosan olcsóbbak lesznek az elektromosok, ahogy egyre többet gyártanak belőlük. [link]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz batai15 #583 üzenetére

    Én inkább azért vagyok borúlátó, mert alig akarnak normális kisautókat csinálni, mindenki csak SUV-ot gyárt lassan (az elektromos kocsi tesztek 80%-a mostanában ilyenekről szól).

  • Noukoum

    veterán

    válasz batai15 #618 üzenetére

    Biharban élek, nem kell elmagyaráznod. Ettől függetlenül mindenki két kézzel szórja ami van. Így nem kell meglepődni hogy nem lesz autó / ház :)
    Egyébként egy olcsó használt autó sem lesz "olcsó", mert az üzemanyag ugyanannyi és a szervizre ráköltöd a gatyád. Ja és nem akarok okoskodni mert tudom milyen ha nincs, tehát csak arra telik. Akkor sajnos nem sajnos nem kell autót fenntartani mert a belső égésű autó fenntartása egyszerűen sokba kerül most. (Nyilván aki ezt megteheti)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz batai15 #623 üzenetére

    Mindenre lehet példát találni. Én sajnos azt látom hogy az emberek jelentős része úgy költ mintha nem lenne holnap. Ezt úgy kell érteni hogy többet mint a bevétel. Hó végén bejön egy hirtelen kiadás (mondjuk 30ezer forint) és nem tudja kifizetni, kölcsön kell kérni.
    Nem mondom azt hogy mindenki kenyeren meg vizen éljen. De ha nem figyelsz oda a költségekre akkor kereshetsz te "bármennyit". Aztán meg a legkönnyebb irigykedni meg szitkozódni. Szóval nekem nincs bajom az ilyen emberrel, csak aztán ne másban keresse a hibát. Na ilyen embert még nem láttam..
    És nem nyaral ,nem vesz magának kb semmit.
    Tisztelen a kivételnek, de ezen olyan jót mosolyogtam. Sok ilyet ismerek. Van olyan akik covid előtt minden második héten kirándultak hol külföldön hol itthon. Persze csak 1-2 napra. És aztán simán elmondják szomorúan hogy ők idén sem tudtak elmenni nyaralni mert nincs pénz és bezzeg másnak (nekem) olyan könnyű. Erre mondom hogy akkor az a tucatnyi kirándulás? Óh hát az nem került sokba. Mondom Milánóba? Áh oda csak 40 ezer (nem emlékszem pontosan) volt a repülőjegy. Mondom persze, másra meg nem is költöttetek... Tehát vannak ilyenek. A nem veszünk kb semmit is ismerem, hétvégén bevásárlás során mindig találkozok ilyennel. Általában nekik tele van a kosár minden sz@rral nekem meg majdnem üres (magyarul annyi van benne ami kell). Persze tudom, az élelmiszer az alap, csak nekünk magyaroknak alap a buli, a pia, a cigi, az autó, a csúcstelefon, az előfizetés, az albérlet, a nyaralás, fesztivál, trendi ruha minden alap.
    Szerintem teljesen beleillik a villanyautózáshoz jelenleg, hiszen rengeteget lehet vele spórolni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz batai15 #892 üzenetére

    Nagyon jó cikk, bár az itteni fórumon az elektromos autót használók a cikk minden állítását többszörösen cáfolták :D

    Az itteni használók autója nem került semmibe, hanem ingyen kapták, sőt a gyártók az átadáskor beletettek egy nagy kosárban százezer kilówatt áramot, minél gyorsabban mennek, annál kevesebbet fogyaszt az autó, az autó töltéséért nem ők fizetnek, hanem a töltőállomás tulajdonosa fizet nekik, ha bekapcsolják a klímát/fűtést, akkor 50 %-al csökken az autó fogyasztása, stb. stb.

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz batai15 #895 üzenetére

    Viszont van a cikkben egy nagyon nagy megállapítás, amit minden politikusnak, véleményformálónak, elektromos autók használata mellett agitálónak meg kellene szívlelni.

    Ez pedig az, hogy az 1900-as évek elején nem azért terjedtek el a belsőégésű motorral hajtott járművek, mert betiltották a lókereskedelmet :R

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Rolly

    veterán

    válasz batai15 #897 üzenetére

    mivel a mostani normákat se lehet már diesel és benzines autókkal hozni és a normál alapvető értékei a kisebb károsanyag kibocsátás miatt mennek ezért ment most el mindenki hibrid és plugin hibrid irányba..., mert azzal kamuzva be tudja tartani a normál értéket.

    Azért kamuzva mert alapból teletöltött villannyal indulnak a wltpn így kijönnek a jó fogyasztások és az alacsony kibocsátások. Csak ha azt az autót a gazdája sosem tölti - plugin esetén - akkor az egész ordas nagy csalás.

    Euro7 meg már annyira szigorú lesz (amit mondjuk nem is értek miért kell ekkorát ugrani), hogy már hibriddel se fog menni... így az eladott autók 60-70%-ának elektromosnak kell lennie különben büntetni fogják az autógyártót... bár ezt a büntetést majd úgyis a fogyasztó fizeti meg így jön majd ki, hogy egy 100 kWh akkus autó annyiba fog kerülni (technológiai fejlődés miatt csökken az ára) mint egy akkori 3000-es diesel/benzin (a büntetés és az újabb technologiai fejlesztések és eszközök miatt)

    Most ez részben környezetvédelem bárhogy nézzük, ha szerinted nem akkor kérlek fejtsd ki :)

  • Rolly

    veterán

    válasz batai15 #892 üzenetére

    de akkor kicsit szétszedem ezt a cikket :)

    - 2019-ben 360e volt idén csak a Tesla ad el várhatóan 500-600e autót. Közben egy csomó gyár kijött elektromos modellel szóval tippre 1-1,5 millió között lesz idén az elektromos autó eladás a világon

    - lesz-e elég akku: a Tesla Berlinben akkora akkugyárat épít ami nagyobb termelést tud mint a jelenlegi

    - támogatások... gondolom nem véletlen a tisztább városi levegők miatt éri meg ezt támogatni, ha kevesebb a szmog a városban akkor átvitt értelemben az állam is spórol. Amúgy itthon a 2,5 milliós támogatás 11 milliós értéknél az álamnak 162e ftjába kerül ... a többi az áfa (más kérdés ha cég veszi akkor rosszabb a matek mert ő az áfát is visszaigényelheti)

    - nem is a dieseleket akarják kiváltani az egész EU norma nem erről szól. Cél a városi forgalom környezet szennyezésének csökkentése és erre 100x alkalmasabb az elektromos autó mint a diesel vagy benzines mai autók
    az eu norma is gyártott flottára van tehát ott is elkülönülhet egy városba vagy napi 100-200 kmt menő tulajdonos a napi 1000 km-t autókázótól. S még ilyen esetben sem feltétlenül kell büntetést fizetnie a gyártónak

    - Chevy Volt/Opel Ampera egy nagyon érdekes koncepció volt és szerintem kicsit nagyobb akkuval (2x) simán a legjobb jelenlegi megoldás lett volna. Ugye a benzin motorok hatásfoka nem ugyanannyi mindig vannak fordulatok melyeket jobban szeretnek jobb a hatásfok. Így gazdaságosan tud áramot termelni amivel az autó tud menni és közben egy elektromos autóként megy. Sőt ha jól tudom át tud váltani a vezérlés és össze tudta közni a benzin motort a kerekekkel. Tehát egyszerre volt egy i3 rex + plugin hibrid nem sokkal bonyolultabb megoldásban

    - a villanyautó fogyasztási dolgait amúgy a cikk jól leírja, csak aki nem tájékozódik és úgy vesz autót az meg is érdemli... Amúgy újra leírom egy diesel ami katalógus szerint 4,1 átlagot fogyaszt valójában 5,6-tal tudok vele menni. (úgy hogy az előző tulaja 6,8cal járt tehát nem én vagyok nehéz lábú :) ) csak tény ez a 1,5szeres fogyasztás tankolásnál kevesebb idő (amúgy ennyivel többet nem nagyon fogyasztanak az elektromos autók se (kivétel hóban -10 fokban autópályán :) )

    - töltés: az ionity valóban drága... de aki 37 ftos áramdíjra számított egy töltőoszlopnál az finoman fogalmazva is naiv :) (vannak ilyenek). 37 ft a lakossági áramár, ha valaki töltőt üzemeltet annak 60-65Ft körül van 1 KWh áram... erre rak még üzemeltetési költséget és az eszköz amortizációját és a sima AC töltés is 80 ft körül kezd az üzemeltetőnek rentabilis lenni...

    - Norvégiában talán nincs már támogatás elektromos autóra, ott büntetés van a diesel/benzinre ha jól tudom kibocsátás alapján (de ez nem 100%)

    - Taxik nagyobb támogatását elfogadom, de nem jó. Egy taxis ezzel keresi a kenyerét ez a munkaeszköz. Ez kb olyan mintha támogatnánk a programozókat, hogy vegyenek új laptopot maguknak :) ... persze vállalkozóknál is van támogatás és a taxisok tényleg sokat mennek így elfogadom :)

    - CO2 csökkentés autóknál két dolog miatt nem megy egyre nagyobb autókat vesznek az emberek és egyre több autó közlekedik. De ha nem csinálnák semmit akkor nem hogy lassan csökkenne vagy nőne a kibocsátás hanem hatványozottan, mert csökkentés nélkül az emberek ugyanúgy nagyobb autót vennének és több autó közlekedne

  • axioma

    veterán

    válasz batai15 #892 üzenetére

    Most csak annyit, hogy aki a "gyorstolto kabel felaras, nem jar az autohoz" mondatot leirja, az me'g nem nagyon latott egyenaramu toltooszlopot (me'g ha be is szurt egy ilyenrol tobb kepet is). Ezek utan mi a feneert kuzdenem vegig a frocsogeset?
    Egyben van igaza: nem suv-okat kene gyartani bazi nagy akkuval az elektromos autozasi igenyekhez. De ez meg pont ugyanaz amit az itteni cikk is mond: legyenek kicsi autok kicsi akkuval (ahhoz kepest amit most probalnak eladni uj elektromoskent). En is szivesen megtiltanam bizonyos autoknal a zold rendszamot (phev 2l feletti motorral, vagy szemelyauto 2t osszsuly felett). De az hogy ez (is) hibas szabalyozas, nem jelenti azt hogy maga az e-autozas hibas. Csak hogy ujra kell huzni a hatarokat.

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #895 üzenetére

    2019-ben 15 millió új autó kelt el, vajon tíz év elég arra, hogy ehhez legyen annyi akku, hogy már messzire is villanyautóval kell mennünk? És elég gyorstöltő?

    Csak a Tesla csak Németországban 2 éven belül már 1,5M autóra elegendő akkumulátort fog gyártani. 10 év simán elegendő lenne, de ennyire gyorsan nem fog haladni. Ha néhány országban lesz is teljes átállás, az EU-ban (a 15M EU értékesítést jelent) sokkal lassabb lesz. Saját számításaink a növekedési ütemmel (+) szerint 10 év múlva EU-ban 50-60% körüli újautó eladás várható (PHEV + BEV) villanyból a mostani 12,3% (160k / 1,3M 2020 októberi adat) helyett. A full EV a fele (25-30%) lesz a mostani 6-7%-ról.

    Nem árt tudni, hogy most egy 3 százalék alatti szegmens a Föld nevű bolygón a villanyautóké, ugyanakkor a tíz év előtti 0,0%-hoz képest a fejlődés szinte végtelen nagy, tehát lehet komoly növekedési százalékokat produkálni. Ez olyan, mint amikor a valutapiacon nagyot megy a forint: a béka segge alatt könnyű.

    Na most, akkor attól fél, hogy 100% lesz az EV, vagy attól, hogy a növekedési ütem lelassul, és mégsem lesz EV. De mint említettem, jelenleg 12,3% a részarány itt, és így is tartja a növekedési ütemet.

    Most, hogy ezt így leírtam, ez egy nagyon merész elképzelés a villanyautósításról úgy, hogy ma még nem létezik piacképesen az a technológia, amivel a dízelek funkciója kiváltható: messzire menés gyors feltöltéssel, olcsón.

    1000km-t 9,5 óra alatt lehet megtenni Teslával. Teljes költség: 38 euró.

    Ne jöjjön senki a hidrogénnel, nagyon klassz, de ahhoz, hogy minden sarkon 700 baros hidrogént tankolj, amit napelemekkel bontottak az óceánok vizéből, már húsz éve kéne csinálnunk. Ez a technológia pedig még nem is létezik ipari méretekben.

    Nem is valószínű, hogy ennek valaha értelme lenne. Túl drága az infrastruktúra, a szállítás, minden.

    Esetleg kevesebb autó kell – amiben azért van ráció. Ahhoz persze nem férhet kétség, hogy a villanyautózás egyre nagyobb szeletet tesz majd ki, csak az a bibi, hogy a villanyautózás drága, és elég nehéz megmagyarázni a népnek, hogy ugyanazt a funkciót mondjuk a duplájáért kellene megvenni (már ha kapsz még 20-30% állami támogatást), és meg kell kötni pár kompromisszumot.

    Haverom most kapott 3-as BMW-t 16M-ért (céges autó). Model 3-at szeretett volna, de a német cégnél azt nem hagyták jóvá (.de hatás). Ugyanazért a funkcióért nem duplája a 17M-ba kerülő Model 3. A Tesla nagyobb, jobban felszerelt, sokkal erősebb és olcsóbb fenntartani. És drágább 7%-kal. Egyikre sincs állami támogatás.

    A legemlékezetesebb kamuzás a GM-é ebben a műfajban, a Chevy Volt/Opel Ampera elektromos autó volt, mert annak kellett lennie, hogy megmagyarázhassák, miért önti az adófizetők pénzét az USA ebbe a csődtömegbe. Ja igen, van benne egy benzinmotor is, amivel 500 km-t megy és egy villany, amivel 50-et. Ez akkor mi? Elárulom: egy plug-in hibrid.

    Chevy Volt/Opel Ampera a valaha készült egyik legjobb autó. Egy rexes villanyautó. 2011-ben ez annyira a saját kora előtt volt, hogy arra szavakat nehéz találni. A szoftvere nagyon gyors, okos, mindent tud, minden beállítható, okos üzemmódok, városi közlekedésre megfelelő méretű aksi, alacsony autópályás fogyasztás, erős, nagyon stabil, kényelmes, jól megtervezett. Zseniális. Napi használatban van egy Chevy Volt, és városban jobb vele autózni, mint a Leaffel. A hatótávja (50-70km) pedig elegendő a napi városi közlekedésre. A Leaf a vibrációmentes közlekedéssel és a ProPilottal nyer pályán, azért 8 év nem múlt el nyomtalanul, de nincs 8 évnyi 12milliónyi előny a Leafben. Ha valaki ki akarja próbálni a villanyos közlekedést élvezetét, jobb autót nem is lehet találni rá, mint a Volt/Ampera.

    Viszont azt, aki mégis inkább nem kis pénzt tesz ebbe, védhetnék azzal a hatóságok, hogy előírják: a gyártók kötelezően adják meg, mik a jellemző, átlagos töltési teljesítmények, mekkorára csökken télen a hatótáv, és külön, nem összemosva az átlaggal: hány km a hatótáv autópályán. Az is megérne egy misét, ha a motorok és az akkuk tartósan leadható teljesítményét is közölni kéne.

    Ezen gondolatmenet szerint belsőégésű motornál meg kéne adni a valós pályás fogyasztást, a valós városi fogyasztást, és a teljesítmény- és nyomatékgörbét. A tartósan leadható teljesítényt értem a legkevésbé. Ki akar tartósan leadni sokszáz lóerőt?

    Ja, hogy ezt nem lehet egyetlen, vagy max. három számmal leírni? Sajnálom. Az autók árát sem.

    Semmit sem lehet leírni 3 számmal, minden egyszerűsítés.

    Mercedes EQC, amit tényleg kiválóan lehet egyenáramról villámtölteni (benzinárban), csak amikor gáz van és AC töltésre lenne szükség, ott őszülsz meg.

    Mit jelent az, hogy gáz van, és AC töltésre lenne szükség? Ez totál értelmetlen. Ha "gáz van", akkor DC töltésre van szükség, ha "nincs gáz", és ráérünk, akkor van szükség AC töltésre. :DDD

    A szakadatlan fejlesztések árán mostantól már akár a Renault Zoé képességének a felét is tudja (11 kW) váltóáramról – eredetileg 7,4-ről indultunk.

    A 11kW AC töltés önmagában is túl gyors, a Leaf 7kW-ot, a Tesla 11-et tud, de általában 2kW-tal töltöm, mert minek több. Van itthon 22kW-os töltő is, de oda kár rádugni, nincs hova rohanni, egy éjjel így is elég megy bele, hogy egy hétig használjam. Csak a szokásos élő fába is bele akarok kötni.

    van egy 125 kWh-s akku, keresek egy 100 kW-os töltőt és egy óra alatt belenyomok egy százast.

    Ki az a bolond, aki egy töltőn ül egy órát? Az EQC 100kW-tal tölt 60%-ig, és 80%-ig 75-tel. Utána épeszű ember úgyis tovább áll. Csak az fog rajta maradni, aki be akarja bizonyítani, hogy a villanyautó szar. A maradék 20% arra való, hogy AC-n feltöltsd, ha nagyon muszáj. De aúgyis, nem értem, honnan szopta ezt a 125kWh-t, mikor az EQC 80kWh-s? És a csúcs 112kW. A 100kW érték a 10-80% közötti átlag (valóban tudja ezt). Pont amit keresett, az van megadva. Elég lett volna csak kicsit tovább olvasni.

    Ja igen, és a maradék 20 százalékot már lassan tudod csak felvenni, ami óriási szívás a percdíjjal operáló gyorstöltőkön. De nem baj, mert a gyorstöltő kábel úgyis feláras, mit hittél, csak úgy jár egy villanyautóhoz?

    Egyre jobban kijön, hogy egy sík idiótával van dolgunk, aki csak fröcsögni akart egy cikket. A kábel az oszlop része, hogy lenne már feláras??

    Vagyis ha egy hagyományos gyártó nem akarja kukázni a régi cuccait, megcsinálja plug-innek, ami praktikusan valami nagy és nehéz technikán alapul, de még nehezebb lesz, és dübörög az elektrifikáció. Az első 50 kilométeren. Már ha csávó, aki ezt kapta cégautónak, hajlandó töltögetni.

    Ami épp a városi használat lenne. Ha nem használnák rosszul az autókat azok akik direkt utálják őket, és csak kényszerből használják. De ez nem az autó hibája, hanem a gazdájáé.

    Akármilyen hihetetlen, volt olyan villanyautós, aki meglepődött azon, hogy egyszer majd fizetni kell a töltőhálózatok áramáért. Kiderült, hogy nem is annyira keveset, mindenki az otthoni 37 forintos rezsicsökkentős árra számított, amikor kitalálta, hogy belevág a buliba, de aztán kiderült, hogy ez inkább 100, esetleg még több. A gyorstöltés egyébként szerintem is jogosan feláras extra, csak az elég rossz kombó, hogy eleve nem szólt senki, hogy azért autópályán az a 350-400 km inkább 200, majd az Ionity bevisz egy 300 Ft közeli kilowattóra árat... Nyilván van ennél olcsóbb, de az a helyzet, hogy amikor a villanyautó akkuja üres, a máshol nem mindig opció.

    Köszi az együttérzést, de azért nem kell sírni a villanyautósokért. A villanyautó 90%-ban otthoni 37 forintos áramról töltődik. A maradék 10%-ot kell drágább helyen (persze nem 300 ftos ionitiy) tölteni. 100-150 Ft-jával még mindig csak 2-3l-nyi folyékony fogyasztás költségére jön ki a matek. A teljes átlagon (90%+10%) meg 1-1,5l-re.

    Mit mondjak, a töltőhálózatoknál mindent meg is tesznek azért, hogy egy követhetetlen és tervezhetetlen erdőbe vigyék a customert, aki sokkal inkább rá van szorulva arra, hogy akkor és ott töltsön, ahol jár. Rádugási díj, lehúzási díj, fenntartózkodási díj, percdíjas töltés...már ha van appod.

    Szóval igen, ezek pont nincsenek. Percdíjas töltés van egy szolgáltatónál.

    százmilliókért telepített csodatöltő-hálózatoknál ott állhatsz kétmillió kp-vel és egy százmillióra töltött bankkártyával, és nem tudod kifizetni a töltést?

    Kérem jelentkezzen, akinek nincs okostelefonja arra, hogy villanyos töltést fizessen. Mármint bankkártyával, annak ellenére, hogy cikkben az van, hogy azzal nem lehet. Mi az apám f...ával lehetne? Az összes kút bankkártyával működik. Összes.

    Hogy az életben lehet, hogy a rendelkezésemre álló forinttal nem tudom csak úgy kifizetni, ha töltöttem?

    Kinek adod oda a pénzt? Elhozod hozzám? Okés. Megoldjuk neked.

    Akárcsak egy olyan ódivatú helyen, mint az (automata) benzinkút.

    Automata benzinkutak is kártyával működnek, nem kpvel. 2020 (lassan 21) van. Kolléga, jó reggelt! A cikket is írógépen írja?

    Ahogy az sem normális, hogy a töltők nem a rájuk írt maximális teljesítményen töltik az autót, hanem mondjuk a felén-kétharmadán, aztán oszd be, hogy ez valami kompatibilitási/szoftverprobléma az autód és a töltőoszlop között, vagy csak szívatnak.

    Ez tényleg egy gusztustalan szokás. Ráírják, hogy 50kW, aztán van 90-100A kimenő árama, az meg jó esetben is csak 40kW. Normális hálózatokon ilyen nincs.

    Egyrészt szerintem még Norvégiában is visszatetsző, hogy Tesla Model X jellegű autókhoz szoctámot adnak, mert minden, amit az energiatakarékosság jegyében csinálunk

    A norvégok szerint nem visszatetsző, a villanyos penetráció nagyon nagy. 2020 szeptemberben 80% fölötti az új villanyautó eladás. Működik. Ha van rá keret az államkasszában, miért ne. Innen Mo-ról ne okoskodjunk már helyettük. A sok ostoba norvég a fos villanyautóikkal.

    Nem tudom, a fejlett demokráciák meddig tudják még megmagyarázni a választóiknak, hogy ezt a tőlük beszedett adóikból kell a gazdagok zsebébe tömködni

    Mondom 80%. Nem csak a gazdagok. A 80 az 80. Ne féltük már szegény politikusokat ennyire.

    Ezzel csak annyit akarnék mondani, hogy a magyar rendszer toronymagasan az értelmesebbek közé tartozik olyan szempontból, hogy értékhatárt is megad a támogatáshoz

    Csak épp annyira ostoba a rendszer, hogy pont a legkevésbé használható villanyautókat támogatja. Aztán jön majd az elégedetlenség, amikor megpróbálják eladni az autókat 5-10 év múlva, és nullát érnek a sok jó villanyautó között az alulfelszerelt, alulmotorizált, alulenergizált autóikkal, amiket vásárláskor be kellett szorítani az értékhatár alá. :(

    Itthon viszont az a bibi, hogy a támogatási összeg egy nap alatt elfogy, és ha már mindenki beváltotta az ingyenpénz-kupont, akkor a villanyautók piaca egyszerűen megáll

    Dehogy áll meg. Minden évben +65% az értékesítés növekedése évről évre. Csak az hülye elosztású támogatás nélkül jobban átgondolt konstrukciók fogynak.

    1900 környékén betiltották volna a lókereskedelmet, mert büdös a lócitrom?

    Hát, az a nagy büdös helyzet, hogy 1900-as évek legelején tényleg kitiltották őket például Budapestről a sok lócitrom miatt.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • axioma

    veterán

    válasz batai15 #913 üzenetére

    Mi Berlin oda-visszat mentunk vele. 2 nagytinivel. Ja persze nem ujonnan vettuk, hanem 3.85-ert hasznaltan (13 vegi).

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #913 üzenetére

    Komótosan? Megy mint a golyó. Pályán 130-nál is nagyot gyorsul. És pályán nem fogyaszt többet, mint egy Prius.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #927 üzenetére

    Uhh, nem úgy működik egy rexes autó, ahogy elképzeled. Az akku 16kWh-s, de csak 9 kWh-nyit enged a rendszer kivenni belőle. Amikor teljesen üresnek látod, akkor van még benne 7kWh-nyi tartalék. A motor folyamatosan jár, tölti az akksit. Sokkal több energiát tud beletölteni, mint amennyit egy gyorsítás során kiveszel. Teljes teljesítménnyel tudsz gyorsítani a villanymotorral, és a deficitet a rex visszatölti.

    Nekem van, nekem nem kell elmagyaráznod. 165 fölött nem megy, tudom. De 130-tó 160-ig nagyon jól gyorsul.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #931 üzenetére

    Prius nem jár el 4,5 literrel pályán. 6 liter, amit tud. 4,5 városban. 3-as Priusom volt.

    Volt is 6 literrel jár pályán. A tart mód nem csinál semmit a fogyasztással csak "védi a városok levegőjét". Értsd, tartalékolja az áramot, magasan tartja a motor a töltöttséget, hogy amikor megérkezel vele a városba, akkor tisztán közlekedhess.

    A motor csak akkor hajt, ha a "Hegyi" üzemmódot választod, egyébként csak áram termelésére szolgál.

    De úgy bírom, hogy tapasztalat nélkül osztod az észt. Van még valami, amihez hozzá tudnál így szólni? Tök jó ám.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #937 üzenetére

    Legközelebb csak a kedvedért linkelek képmentést a Voltom fogyasztásáról. Ne már :DDD

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #940 üzenetére

    Akkor lehet, hogy az én Voltom, valami csoda :D

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #940 üzenetére

    Autópálya tempó 125-130: 6l Köbös arányossággal növekedő légellenállás miatt 150-nél már simán meglehet a 8l. A kolléga nem mondott semmit az 5-8-cal.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • pilóta

    nagyúr

    válasz batai15 #950 üzenetére

    Okés, de neki konkrétan van egy Amperája, szóval kb. tujda mit fogyaszt, te meg olvastad facebookon, hogy mások mit írtak.
    Szóval az egyik esetben előfordulhat, hogy helyes az adat, a te eseted viszont csak 3 dolgot bizonyít: 1. van interneted 2. tudsz olvasni 3. fenn vagy a facebookon. :D
    Az összes többi nem túl elsőkézből származó infó...

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • yodamester10

    őstag

    válasz batai15 #950 üzenetére

    Én az összes hozzászólást elolvastam és szinte csak a fika megy az elektromos autókról,arra reagáltam nem pont a te kommentedre ahogy nem is neked írtam az előző kommentemben,érdemes elolvasni ;) Akkor lehetne itt dobálózni a sok adattal ha mindegyik autót próbálta bárki is huzamosabb ideig de sokan egy métert nem mentek semmilyen elektromos hajtású autóval és ontják az észt. Golf GTE pályán 135-nél waze szerint 6 literrel el van GTE módban 102le elektro motor 150 le 1,4 turbó benzin EUR6.Ha netán tölteni szeretnék menet közben kb 4-5 decivel fogyaszt többet ;)

    [ Szerkesztve ]

  • schawo

    titán

    válasz batai15 #952 üzenetére

    Elviszlek egy körre. :) Bármikor. Választhatsz: Volt Leaf Tesla

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • axioma

    veterán

    válasz batai15 #950 üzenetére

    Attol hogy nem mindenhova irkalok be, schawo-nak a megjegyzeseire szamolj ra tolem is +1-eket. Ha nagyon erdekel megkerem a ferjem hogy keresse ki a tavaly juniusi (6. eves Amperaval) Berlin - varosban 3 nap - vissza ut adatait. Az 130-135 km/h-val volt gps szerint, amikro lehetett forgalomtol fuggoen persze.

    [ Szerkesztve ]

  • Depression

    veterán

    válasz batai15 #967 üzenetére

    Aki városban közlekedik az év 350 napján, és nem kell PD-vel, sem ad-blue-val foglalklzni, az a horvát nyaralásnál kifizetett pár liter többletfogyasztást szívesen benyeli.

    Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

  • Elf

    aktív tag

    válasz batai15 #973 üzenetére

    Csak hogy mennyire nem vagyunk egyformák:
    Amikor a munkahelyem 15 helyett 7km-re lett tőlem hevesen anyáztam mert így nem tudtam eleget mozogni. Reggelente heti rendszerességgel korábban keltem és kikerekítettem a 7-et 25-30km-re egy kis extra bringázással. 9 kilométerre kocsiba ülni... jesszusom.... :)

    Másvalaki írta hogy neki nem pálya a bringa mert van hogy 35-50km-ert kell kocsikáznia családi logisztika okán. Ha nekem muszájból kéne ilyet csinálnom úgy érezném valahol elcsesztem az életem.
    Más meg nyilván akkor érezné így ha Budapesten lakna egy társasház első emeletén ahogy azt most én teszem de nekem meg így a jó.
    Reggel 300méter séta az iskola, onnét 50 az óvoda, onnét nekem 7km tekerés , asszonynak 6 buszmegálló a munkahely, a kocsi meg van hogy 3 hétig meg se mozdul.
    Hogy mi hajtsa azt a kocsit? Tényleg számít?

Új hozzászólás Aktív témák