- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ice_Man22
senior tag
Hello!!Hogy tudnam felrakni a Directx 10.1 et az xp re??
-
csucsu_17
aktív tag
Lehet hülye kérdés,de azért felteszem.
Van egy HD3470-es videokártyám ami ugye bár dx 10.1-nek megfelel, beírtam a futtatás parancssorba a dxdiag-ot és azt írta ki h a dx verzióm a 10-es.
Kérdés: honnan tudom letölteni a dx 10.1-es verziót? mert a microsoft oldalán nem igazán találtam rá, vagy ezt nem lehet még igy külön leszedni sehonnan?
-
Gyusz
őstag
válasz
Dr. Akula #199 üzenetére
Ok, mi itt vagyunk Európában, de te is jobban örülnél, ha máshol is vennék a játékaidat, nem csak egy kontinensen. Ráadásul a DX10.1 elterjedéséhez inkább olyan játékok kellenének, amelyek mindenhol népszerűek, a S.T.A.L.K.E.R. pont nem ilyen.
A Pokémon szoftverek Japánban nagyon jó eladásokat produkálnak, szerintem nem csak 5 éves kor alattiak játszanak velük.
-
janos666
nagyúr
válasz
mephi666 #192 üzenetére
Próbálkoztak ilyennel egy időben, főleg pl. Vistára áttérésnél volt jellemző (mikor friss windowsra még kezdetleges drivereket tettél fel, netán mikor Vista RC2-re beta drivert), hogy elindul a telepítő, tol egy uninstallt és kéri hogy rebootolj, majd utánna rögtön az asztal előtt a telepítő fogad, feltelepül, és ismét kér egy rebootot.
Csakhát ez egyrész sokkal macerásabbnak tűnik, mert 2x rebootol, meg megijed az user hogy nem az asztal töltődik be hanem csak a telepítő.
Vagy az user azt mondja a legelején, hogy ő még nem kér rebootot, és akkor csodálkozik hogy nem is települt fel semmi driver csak eltűnt a régi, mert ilyenkor manuálisan kéne újra elindítania telepítőt ha már rászánta magát a rebootra, stb.Elvileg a mai módszernek is működnie kéne, akkor van gáz ha a Windows valamiért úgy gondolja, hogy mégsem enged felülírni egy filet, vagy mégsem a frissebb dll-t tölti be, hamár ottmaradt a régi a storeban/cacheban. (100 oka lehet, pl windows update már futott aznap, és nem enged új tepeítés reboot előtt, vagy bármi más telepítő futott már a legutóbbi reboot óta, esetleg szimplán bugzik a windows...)
-
mephi666
nagyúr
válasz
janos666 #191 üzenetére
megnézem... akkor betudom ezt a naivitásomnak, mert azt hittem, hogy nvidiáéknál frankón meg van csinálva a driverfrissítő progijuk, értem úgy, hogy: legyalulja a régi driverek közül, amit tud, felteszi az újakat, amik meg használatban vannak, azoknak az eltávolítását/frissítését a reboot utánra időzíti...
akkor driversweeperrel komplett gyilkolást csinálok és utána telepítek csak új drivert...
-
janos666
nagyúr
válasz
mephi666 #189 üzenetére
Elhiszed hogy nekem az utóbbi pár évben sosem volt kékhalál nv vagy ati drivertől rögtön bootoláskor? De még játék közben se volt jellemző az ilyesmi kimondottan a driver miatt.
Telepítés menete problémák esetén:
Drivert letölt, winrar-al kicsomagol.
Eszközkezelőben VGA eltávolít (Vistában bepipálod hogy vigye a fileokat is)
Reboot.
DriverSweepert vagy hasonlót futtat.
Most eszközkezelőből telepíted a drivert, megkeresed a rar-al kibontott .inf filet, badod neki, kijelölöd a kártyád, telepíted.
Reboot, panelt konfigol, játszik örül...Ha gond van többféle driverrel is rögtön rebootnál inkább összeakad valami més driverrel, vagy a windowsod kattant be.
-
mephi666
nagyúr
nekem a szintén agp-s 7300gt-m meg csak a 9x.xx-es driversorozattal volt hajlandó normálisan menni
azóta a frissebbekkel nem... pont ezt mondom
emlékszem, hogy régen is voltak szép nagy szívások driverekkel, de most elvártam volna, hogy az újonnan vett márkás(!) 9600gt-m menni fog valami új driverrel csont nélkül... erre nem
ati tulajoktól is hallottam nagy háborgásokat ugyanígy...
-
egyetértek, én pl. az AGP-s 7300GT-vel sokkal többet szívtam, mint azóta bármelyik VGA-val - a teljesítményben kitűnő 9x.xx-es drivercsaláddal egyszerűen nem ment normálisan együtt...
far cry 2 téma: na pont itt lehet a kutya elásva - arra gyanakszom, hogy a DX10.1-es megoldásnak kisebb a memória-igénye (azon az alapon, hogy ha két render pass párhuzamosan megy, akkor átlagosan kevesebb időt töltenek a render targetek a memóriában).
-
mephi666
nagyúr
hát nem tudom... gyakran jönnek ki driverek, de a legutóbbi 3 nv drivert felraktam a 7300gt-mhez és egyikkel sem indult be a win, annyira gatyára vágta... aztán a 9600gt-nél szintúgy... másnak meg gtx260-al is voltak problémái... hiába adnak ki havonta drivert, ha a felhasználók nagy része szív velük... régebben ha lényegesebb változtatások jöttek ki, akkor jöttek általában új drivercsomagok... és a driverek 99%ával gondom sem volt emiatt...
-
mephi666
nagyúr
csak én érzem úgy, hogy az utóbbi években a vga-gyártók elfelejtették, hogy kell normális drivert gyártani a kártyáikhoz, a játékfejlesztők meg elfelejtették a jó engine-írását?
-
válasz
janos666 #172 üzenetére
azt tudom, de most nem ez a gond. kicsit több részlettel:
FC2 ultra beállítások, small ranch benchmark (vagy hogy a kórságba' hívják
):
1280x1024, noAA, XP-DX9: 29.1fps
1280x1024, noAA, Vista-DX10: 31fps
1280x1024, 4xAA, XP-DX9: 21.1fps
1280x1024, 4xAA, Vista-DX10: 17.7fpsSzóval, míg AA nélkül gyorsabb DX10-ben, AA mellett csúnyán visszaesik. Ez lehet attól, hogy a DX10-es path több memóriát használ, meg a drivertől. Erre keresem a választ.
-
aha, gondolom. és Carmack nyilatkozataiból ítélve, ez roppant valószínű is
vmi komment az Assassin's Creed teszteredményekre?
btw. DX10.1, a párhuzamosított render pass-ok memóriát is spórolnak? csak mer' nagyon úgy tűnik, hogy DX10 alatt a Far Cry 2 már 12x10-ben kifogyogat az 512M memóriából, ha 4xAA be van kapcsolva
még ellenőrzöm a 180.akárhányas driverrel is...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
- = Zk = - #167 üzenetére
Az xBox360 portoknál a tesszellátor még használható lesz.
Lehetőség tehát még bőven van benne ...
-
janos666
nagyúr
válasz
- = Zk = - #164 üzenetére
Képzeld el azt aki még ma is azt várja hogy egyszer kihasználhassa a 2900XT-jét.
-
válasz
janos666 #162 üzenetére
a prey memphi666-hoz hasonlóan nekem is nagyon tetszett. a motorral sincs amúgy komolyabb bajom, végső soron ez volt az első teljesen dinamikus fényekkel operáló engine, ami azért nem kis dolog. de a sebessége szerintem legjobb esetben is középszerű, ATI HW-en meg szimplán siralmas.
-
- = Zk = -
félisten
grat ATI...már vártam nagyon hogy kituddjam használni a 3870 X2-met...
az más kérdés h pont a CS alatt
-
mephi666
nagyúr
a prey jókis játék volt és 7300gt-n szakított elég szépen... tech4 motor végülis az is... szerintem nem volt olyan rossz azért az optimalizálása... a fallout3 meg tetszik, de rohadt mód idegesít néha a random belassulása :S semmi olyan nem történik, ami megmagyarázná, hogy belassuljon...
a flatout 2 tényleg nagyon szép volt és rohadtgyors... kis hardveren is... haverom ati 9600pro-ján 1magos porcogóval meg kb 512rammal úgy megy, mint a vadállat... ez pedig az nfs carbon-ról nem elmondható :S egyébként szerintem az nfs5 óta nem olyan oltárinagy a változás grafikában... az is már szép lett... azóta csilivili meg elég gyér törésmodell jött (pro streetet nem számítva, azt nem is néztem...) ugyanaz a szisztéma, mint az ut-nél... mert a porsche is elment már egy 166mmx+voodoo1+32mb sd-vel 640ben elég frankón... carbon meg 2ghz fölötti duplamagos procival, 9600gt-vel és 2giga 800as ddr2vel is képes meglepetéseket okozni itt-ott :S -
janos666
nagyúr
Nekem eddig egy Doom3/Quake4 motoros játék grafikai világa se tetszett.
Bár nem is nagyon csináltak vele olyan játékot ami nekem úgy egyáltalán bármi miatt tetszett volna. A Prey-t meg a Quake Warst fel se tettem itthon csak képeket néztem, talán majd a Wolfensteinbe magam is belepislantok, de az se valószinű. -
mephi666
nagyúr
bízok benne, hogy visszatér teljesen felfrissülve a sok rakétaépítés után John Carmack - az fps-motor írás istene - és csapatával olyan királyul optimalizált motort alkot opengl 2.1-ben, hogy mindenki maga alá rak egy tisztességeset
ellustultak szerintem néhányan a piacon és szerintem el akarja érni, hogy az idtech5-öt is licenszeljék minél többen... az neki csak pénz és pénz
-
mephi666
nagyúr
válasz
janos666 #156 üzenetére
szerintem sincs óriási különbség dx9-10 között... feltettem a pistát, mert kompatíbilitási gondjaim voltak xpben nforce chipsetes alaplap+radeon hd2600xt kombóval... (pista se oldotta meg a helyzetet... még rosszabb volt, mint az xp) aztán fennmaradt és a 9600gt-vel megnéztem a vantage-et... (...ha már fenn van) én nem estem hanyatt tőle... a sebesség nagyon ratyi... (3dmark06+dx9ben is majdnem olyan szép és sokkal gyorsabb) és nem nyújt grafikailag sem akkora plusszt, hogy szerintem megérje váltani...
3adjára említem: a painkiller engine szerintem gyönyörű és marhagyors már egy 7300gt-vel is... talán 2005ös játék... dx9-el... az új fps motoroknak meg szinte erőművek kellenek... egyszerűen elfelejtettek a fejlesztők optimalizálni...
amit írsz, abból jól látszik a helyzet... ígérik, hogy a dx10 sokkal gyorsabb, mint a dx9? -10fps nem gyorsulás szerintem... főleg, ha a játszhatóság múlik rajta :S aztán a dx10-10.1 marketingdumájáról és az eredményről ne is beszéljünk :S
-
janos666
nagyúr
Toltam egy kis benchmarkot:
Minden esetben: 1920x1200 4x AA, 16x AF, minden látványjavító bekapcsolva, és minden maxon
Mindkét dx10 módban engedélyeztem a geometriakopyzást, és 10.1-ben az SBAA-t is, ezen kívül mást nem piszkáltam a dx módok közt, de ezek elvileg tovább gyorsítják a dolgot... Letiltott alpha test AA-val se gyorsult a 10.1-es mód, esetleg lassabb lett, de nem vártam végig.DX 10.1: 14,8 FPS, 373 pont.
DX10.0: 22,3 FPS, 562 pont
DX9: 32,4 FPS, 816 pontAz OpenGL-t nem vártam végig, tök bugos volt a növényzet, nagy kockákból volt kirakva a fű, meg olyan recések voltak az élek hogy szerintem semmilyen AA nem ment. Ehhez képest az FPS a DX9 és DX10 közt félúton járkált ahogy néztem a számlálót.
Amúgy ebben is villódzanak az árnyékok. Legelőször Assassin's Creedben zavart engem ez, hogy a földre vetett árnyékok pereme tök recés, mintha nagyon alacsonyra lenne állítva a shadow map resolution, pedig próbáltam feltolni az ini fileból is.
Akkor azzal magyarázták ezt nekem, hogy a deferrend rendering és a hardveres MSAA inkompatibilitása okozza, el is hittem.
De akkor az ilyen DX 10.1-es demókban, ahol állításuk szerint SBAA-t használnak miért jön elő ugyan úgy? Itt is villódzik a földre vetett árnyék is, de még a fák lombjain is bugos az árnyék amit a levelek vetnek magára a lombozatra.
Meg nem vetett engem földhöz a 4x AA minősége, pedig 1920-ban már 2x-el is beszoktam érni játékok alatt, itt a DX 10.1-es 4x se volt mindíg tökéletes, a fák lombjai elég recésen villództak.Szerintem a sima Crysishoz készült Cryengine 2 is többet tud mint ez. DX10-ben az is ennyi FPS-t csinált, de sokkal szebb volt a legtöbb pálya mint ez a demó, DX9-ben meg játszható is lett és szinte ugyanúgy nézett ki.
-
Skizz
addikt
Gamestart az alja mindennek kb... ez a "hír" is olyan, mintha a szerkesztője profi lenne ebben a szakmában és olyan alap dolgokat írt le, amit a hülye is tud ha álmából felkeltik.
Dx10/10.1 egyelőre FC2-ben gyorsabb, ráadásul ha van 10.1-et támogató kártyád, akkor ajándékba kapsz egy kis élsimítást is... -
Crytek
nagyúr
Ezt a benchmarkot nézzétek meg!!!!!
"Az Unigine által készített grafikus motor egyik főbb ismérve, hogy a programozóknak sikerült azt végrehajtani amit a nagyobb játékfejlesztőknek egyelőre nem. Nevezetesen, hogy a progi gyorsabban megy DirectX10-en mint DirectX9-en. Azt ugye tudjuk, hogy a két DirectX verzió közötti a legnagyobb különbség a sebesség - elméletileg. A DX10 elsősorban nem a látványvilágot turbózza - ez látszik is legtöbbször - hanem a teljesítményre van jó hatással. Természetesen ehhez programozni is tudni kell, hiszen elméletileg egy DX10-et hardveresen támogató cuccon, iszonyatos sebességekre lennének képesek a játékok. Addig is amíg a kedves játékfejlesztők megtanulnak kódolni, nézegessük ezt a kis demót, ahol legalább süt a nap, és kék a tenger. Csak a bikinis csajok hiányoznak a teljes boldogsághoz. A programhoz Pixel Shader Model 3.0 szükségeltetik tehát - ATI X1 széria, vagy NVIDIA 6-os széria - ennél gyengébb hardveren sajnos nem indul. Az új verzió már támogatja a DirectX 10-1-es élsimítást, valamint helyesen ismeri fel az újabb NVIDIA kártyákat"
Hát én teszteltem meg haverom is és nem igaz amit állítottak hogy dx10 gyorsabb mind dx9.
Azért probáljátok ki hátha nálatok jó lesz.Eddig nem láttam olyat akinél dx10 ben gyorsabb lett volna.
Faszt kell hazudozni akkor! -
janos666
nagyúr
Lehet köze a történelemhez. Mi azért európában úgy nőttünk fel, hogy a vicceket, legendákat és egyebeket hétköznapi szinten is áthatotta jópár évig Csernobyl.
Az amerikaiaknak meg csak annyi volt hogy a hülye oroszok felrobbanják magukat és közben a levegőt is összekoszolják itt nekünk... -
janos666
nagyúr
Engem még a megjelenése napján lepett meg a dolog. Mountoltam az ISO-t, indítottam a telepítőt, aztán első amin megakadt a szemem az autoplay menüben hogy "install DX9". Mondom "Mivan, nem úgy volt hogy opengl játék lesz?" Aztán az lett rá a magyarázat, hogy directx-en át éri el az egeret és a billentyűzetet (directinput), meg talán még a hangkártyát is (bár ezt nem hiszem, akkor lehetett volna eleve EAX-os).
Amúgy én még a nyáron szórakoztam az AC-vel: [logout]
Érdekes hogy azóta sincs újabb patch, pedig igérgették hogy újra előveszik majd a DX 10.1-et. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ... a HL1 megtartotta az eredeti OGL path-ot (természetesen kiegészítve) és írtak mellé egy DX rendert. A kettő között lehet váltogatni még a játék menüjében, de csak az egyik működhet.
Egy motorhoz írhatsz több rendert is (de egy időben csak az egyik futhat) ... régebben ez megszokott volt, manapság már inkább csak a tervezett renderre koncentrálnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kizárt ... az a dolog úgy nem működőképes. Vagy OGL, vagy D3D ... a kettő egyszerre nem megy. Az OGL-ben simán meg lehet csinálni minden olyan dolgot amit a DX9-ben. Sőt az új GLSL-ben már Geometry Shadert is lehet írni.
Hát állítani lehet sok mindent, de nem biztos, hogy az megfelel a valóságnak.
-
rumkola
nagyúr
Ok, anno én is ezt állítottam, aztán mindenféle szaki meggyőzött, hogy a heat effect a doom3-ban az bizony DX 9-es hívás. Nehezen hittem, mert esküdtem rá hogy JC only OGL, de aztán csak meggyőztek.
Tökéletesen értem a dolgot és inkább elhiszem, hogy OpenGL az effekt is, de sokan állították, hogy van benne DX9-es kód.
-
Raymond
titán
Amirol beszelsz az egy (vagy tobb) shader effekt. Ezt a kartya (hardver) tudja. Az API ettol fuggetlen. Megcsinalhatod DX-en es OGL-en keresztul is. A Doom3 speciel OGL-en keresztul csinalja. Allati egyszeru pelda:
Van egy haverod (grafikus kartya) aki nemetul (DX) es angolul (OGL) is beszel. Te azt akarod hogy menjen es hozzon neked egy kolat (heat haze effekt). Ezt megmondhatod neki nemetul vagy angolul. A ket esetben a dolog mashogy hangzik (mas prog parancsok) de a vegeredmeny ugyanaz lesz (elmegy kolaert).
PS: az egyszeruseg kedveert kihagytam a shader compilert a lancbol mert a lenyegen (nem erted az API es a hardver feature kozti kulonbseget) nem valtoztat.
Dr. Romano: Azert mert az MX440 nem csinal semmi shaderelest - meg a Ti4x00 sorozat limitalt shader funkcioi sincsenek benne. A 9600 pedig egy (DX szinten) PS2.0 kategoriaju kartya.
-
Oliverda
titán
Windows 7 DWM cuts memory consumption by 50%
Because Windows 7 can take better advantage of the GPU and uses the Direct3D 10.1 API, it is able to reduce reduce memory consumption (in the graphics system) by 50% per each window rendered.
-
XoZ
aktív tag
Nekem ilyen Vista alatt volt 8.9-es driverrel (XP alatt viszont semmi gond nincs vele). A 8.10 hotfix (még az első változat) javította, viszont ezzel előjött az akadozás.
Itt látható, miért jó AA esetén a DX10.1: Unigine Tropics Demo 1.1 DirectX 10.1.
-
mephi666
nagyúr
passz... fejből írtam... lehet h csak opengl... csak próbáltam nagyjából összeszedni, hogy alakultak a generációk az id 3d-s motorjai között... egyébként ott volt a wolfenstein3d meg a 2doom, de azok még "2.5" dimenziósnak számítottak, mert a tárgyak mindig csak ugyanazt az oldalát láttad... mintha papírból lettek volna
quake1-ben modelleztek le mindent rendesen 3d-ben...
half life motor nem módosított q2 motor volt? nekem úgy rémlik... de az is nagyon jóra sikeredett...mod: tényleg igazad volt: "Built off of a heavily modified version of the Quake engine, Half-Life boasts much-improved graphics, artful ingame scripted sequences and one of the most immersive storylines of any game to date!"
-
mephi666
nagyúr
f@sz@... amikor újabbnál újabb drivereknél problémáim vannak, akkor szoktam szépeket kívánni a fejlesztőknek... ha tehetném, száraz kenyéren és hideg vízen tartanám őket, amíg nem csinálnak normális drivert a hw-emhez
de ahogy látom sokunknak van nyűgje...
Abu: ez is a sok konzolos átiratból fakad meg a szűk határidőkből, hogy csomó cucc bugzik? gondolom itt van a magja, mert régen nem volt ennyi probléma...
-
Skizz
addikt
Ez történik, ha felrakom a hotfixet...
kockaa
kontrasztos hegyek...
plusz egyszer a képernyő negyedén fekete kocka villódzott, amikor előjött a malária. Most nyomtam egy kis caps viewert, de nem hibázik, úgyhogy a kártyának nincs baja.. -
mephi666
nagyúr
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #110 üzenetére
Ha nekikezdek a játéknak akkor nézelődök utána. A fejlesztők valszeg nem fogják elárulni, mert NV partnerek, de a DX10.1 mód minden bizonnyal azért lett beépítve, mert néhol nem volt jó az AA a DX10 alatt.
-
mephi666
nagyúr
kicsit off itt... de szerintetek nvidiánál minden rendben van a drivertámogatással? volt egy inno 7300gt-m és amelyik driver a legtökéletesebb volt, az a 93.81-es volt... az újakkal sötét-halál lett... pedig a legutóbbi 3-4 drivert végigpróbáltam... másvalaki írta, hogy a gtx260asával volt probléma... arra gondoltam, hogy biztos régi, gagyi inno kártyám volt és márkással nem lesz ilyen... leadtek 9600gt-m van most a gépben, de a legutolsó (ismét nembéta) driverrel sötét-halál :S valami tanácsot tudnátok adni? régen nem voltak ilyen gondjaim... esetek 90%ában jó volt az új driver...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #104 üzenetére
A Far Cry 2 féle Dunia motor az semmilyen texture streaming eljárást nem használ a PC-s változatban, azért ilyen durva a memóriaigénye (az xbox-os az streamingel). Ha beépítésre kerül valamelyik patchben a streaming akkor semmi gond nem lesz. Nyilván nem gondoltak, hogy van olyan fejlesztő aki nem fog streaminget használni, mert képminőség különbség nem igazán van, de sebességben és memóriahasználatban sokkal jobb a streaminges textúrázás. A Crysis Warhead már szintén Streamingel. Ott sincs probléma az alacsony memóriamennyiséggel megáldott karikkal.
A Geforce rendszerek texture leakjét a streaming eljárás okozza. A partició alapú vezérlés miatt lehetséges, hogy több partícióra lesz betöltve a szükséges textúra. A HD Radeonok központi vezérlése garantálja, hogy minden szükséges adat csak egyszer lesz benne a VRAM-ban. Ha viszont nincs streaming akkor nem lesz folyamatos textúra töltögetés, tehát a GF memória problémája gyakorlatilag észrevehetetlen lesz. Csak ugye a Streaming kell, mert a csúnya Windows 2 GB-ra szabja egy program virtuális memóriahasználatát, és a Far Cry 2 eléggé bugzik memóriahasználat ügyben.
-
JColee
őstag
válasz
janos666 #104 üzenetére
ezen bosszankodtam én is h szerintem kevés az 512 mb de amikor venni kellett akkor meg még nem volt piacon az 1gigás
far cry 2ben ha mentek akkor 20ra esik az fps de ha átállítom a felbontást, akkor megjavul (1680*1050benjátszottam elmentettem, 20ra esik, átállítom 1920*1200re és voila 3x ra felmegy szépen)Abu tudnál ajánlani valami oldalt vagy könyvet vagy valamit amiben részletesen lehet olvasni azokról a témákról amiről írni szoktál?
-
Terentius
őstag
Az új hotfix nem növeli meg a teljesítményt a Far Cry 2 esetében?Nekem nem úgy tűnik!
[link]
Még csökkenti is! -
janos666
nagyúr
Próbáltad már 1920x1200-ban? Ott nincs ingyen AA, a 8800GTS a 2x-et se bírta, de a 4870-en se raktam 2x fölé DX10-ben, a 10.1 is csak pár FPS-t hozott, kb a 2x sebessége körül lett volna a 4x AA, csak nekem durván bugos volt a játék patch nélkül ezzel a kártyával és az akkori 8.7 körüli catalystokkal.
Jah, tényleg Abu, most letámadlak egy kis aprósággal:
Emlékszel mikor még nyáron kérdeztem a Radeon Rx7xx topicban, hogy az 1920x1200-as monitorommal megérné-e várnom az 1Gb-os 4870-esekre, vagy elég lesz az 512Mb is?
Namost itt a Far Cry 2, nem tudom ti tesztelgettetek-e már vele, de a Guru3D-s grafikonok tanulsága szerint már 1920-ban, AA nélkül is igen szignifikáns javulást hoz a framebuffer duplázása. 36-44, azaz 22% FPS többlet a gigás 4870 javára. És akkor még egy 2x AA ráfér a képre ekkora felbontásban is.
Igaz, ezek a tesztek még nem az új hotfix driverrel, meg nem is a 9.5-ös vagy 10.10-es driverrel készültek, lehet televan a játék is memory leakkal és sokat dob majd az első patch, de úgy tűnik nem csak a Crysisnak jött jól a sok VRAM, hanem a kipofozott motornak is.Nem azért hogy baj, de lehet hogy téves volt a jóslatod? Túlbecsülted a dolgokat, hogy a radeonok milyen jól bánnak a RAM-al, a Geforceok meg milyen szarul? (a geforceok is hasonló meredkségű görbét futnak be RAM tekintetben) Vagy ez a Cryengine motor egyéni eset? Clear Sky tesztet még nem néztem...
Még a Cleay Sky féle DX10.1-et is fel akartam hozni, miután régen optimistán beszéltél róla, csak most látom te már a .06 patchről regélsz, én pedig csak a .04-et néztem még, de ott kimondottan lassult a játék mikor DX10-be raktam, sima presetes maxon AA nélkül is volt valami 20 FPS-em (még nemhotfixes 8.10-el .04 verzióban, majd megnézem frissítgetve).
Amúgy egész jól fut a Far Cry 2 ezzel a hotfix driverrel. 1920x1200, 2x AA, és csak a shadow quality-t kellett mérsékelnem 1 lépcsővel a menüben, minden más maxon, és singleben már úgy-ahogy játszható. (multihoz azért butítanám még) Csak itt-ott veszem észre hogy lehetne több FPS, de szerintem még 1 játékpatch meg még 1 driver és jó lesz. (addig asszem úgyse tolom végig míg nem lesz magyar felirat)
-
mephi666
nagyúr
válasz
hoffman_ #100 üzenetére
igen: ott volt pl a painkiller... dx9es játék, szerintem nagyon eltalált, villámgyors motorral... jópár éves... elment az mx200-amon is megfelelő beállításokkal (750es duron+256mb 133as sdram mellett)... majd váltottam 7300gt ddr3-ra... meg 2giga 800as ddr2 és 3800+ x2 lett mellé... benchmarkoltam 1280ban max graffal és rendesen 200fölött ment... és gyönyörűen nézett ki... kaptam pár spec effektet is, amit még a gef2 nem tudott
azóta kijött több tucat játék, ami eszi a gépet, mint a vadállat, de nem kapok mellé akkora pluszt, hogy azt mondhassam: érthető... ez volt pl a cmr dirt-nél is, amit csak olvastam, hogy ritka gyengén optimalizálták... pedig egy ekkora név mellé szerintem az optimalizálás az a minimum... a másik oldal meg, hogy a fejlesztők és a hw-tervezők között megállapodás van és tesznek magasról az optimalizálásra... "legyen lassú a kód, ki a f@szt érdekel... legalább megveszi a paraszt a nextgen kártyákat, ha max beállításokkal akar játszani..." közben meg jól belőtt kóddal elmenne alsókategóriás gépeken is...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest