- iPhone topik
- Mobil flották
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iOS alkalmazások
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Igazi csúcskészülék lett a Poco F7 Ultra
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
mephi666 #192 üzenetére
Próbálkoztak ilyennel egy időben, főleg pl. Vistára áttérésnél volt jellemző (mikor friss windowsra még kezdetleges drivereket tettél fel, netán mikor Vista RC2-re beta drivert), hogy elindul a telepítő, tol egy uninstallt és kéri hogy rebootolj, majd utánna rögtön az asztal előtt a telepítő fogad, feltelepül, és ismét kér egy rebootot.
Csakhát ez egyrész sokkal macerásabbnak tűnik, mert 2x rebootol, meg megijed az user hogy nem az asztal töltődik be hanem csak a telepítő.
Vagy az user azt mondja a legelején, hogy ő még nem kér rebootot, és akkor csodálkozik hogy nem is települt fel semmi driver csak eltűnt a régi, mert ilyenkor manuálisan kéne újra elindítania telepítőt ha már rászánta magát a rebootra, stb.Elvileg a mai módszernek is működnie kéne, akkor van gáz ha a Windows valamiért úgy gondolja, hogy mégsem enged felülírni egy filet, vagy mégsem a frissebb dll-t tölti be, hamár ottmaradt a régi a storeban/cacheban. (100 oka lehet, pl windows update már futott aznap, és nem enged új tepeítés reboot előtt, vagy bármi más telepítő futott már a legutóbbi reboot óta, esetleg szimplán bugzik a windows...)
-
janos666
nagyúr
válasz
mephi666 #189 üzenetére
Elhiszed hogy nekem az utóbbi pár évben sosem volt kékhalál nv vagy ati drivertől rögtön bootoláskor? De még játék közben se volt jellemző az ilyesmi kimondottan a driver miatt.
Telepítés menete problémák esetén:
Drivert letölt, winrar-al kicsomagol.
Eszközkezelőben VGA eltávolít (Vistában bepipálod hogy vigye a fileokat is)
Reboot.
DriverSweepert vagy hasonlót futtat.
Most eszközkezelőből telepíted a drivert, megkeresed a rar-al kibontott .inf filet, badod neki, kijelölöd a kártyád, telepíted.
Reboot, panelt konfigol, játszik örül...Ha gond van többféle driverrel is rögtön rebootnál inkább összeakad valami més driverrel, vagy a windowsod kattant be.
-
janos666
nagyúr
válasz
- = Zk = - #164 üzenetére
Képzeld el azt aki még ma is azt várja hogy egyszer kihasználhassa a 2900XT-jét.
-
janos666
nagyúr
Nekem eddig egy Doom3/Quake4 motoros játék grafikai világa se tetszett.
Bár nem is nagyon csináltak vele olyan játékot ami nekem úgy egyáltalán bármi miatt tetszett volna. A Prey-t meg a Quake Warst fel se tettem itthon csak képeket néztem, talán majd a Wolfensteinbe magam is belepislantok, de az se valószinű. -
janos666
nagyúr
Toltam egy kis benchmarkot:
Minden esetben: 1920x1200 4x AA, 16x AF, minden látványjavító bekapcsolva, és minden maxon
Mindkét dx10 módban engedélyeztem a geometriakopyzást, és 10.1-ben az SBAA-t is, ezen kívül mást nem piszkáltam a dx módok közt, de ezek elvileg tovább gyorsítják a dolgot... Letiltott alpha test AA-val se gyorsult a 10.1-es mód, esetleg lassabb lett, de nem vártam végig.DX 10.1: 14,8 FPS, 373 pont.
DX10.0: 22,3 FPS, 562 pont
DX9: 32,4 FPS, 816 pontAz OpenGL-t nem vártam végig, tök bugos volt a növényzet, nagy kockákból volt kirakva a fű, meg olyan recések voltak az élek hogy szerintem semmilyen AA nem ment. Ehhez képest az FPS a DX9 és DX10 közt félúton járkált ahogy néztem a számlálót.
Amúgy ebben is villódzanak az árnyékok. Legelőször Assassin's Creedben zavart engem ez, hogy a földre vetett árnyékok pereme tök recés, mintha nagyon alacsonyra lenne állítva a shadow map resolution, pedig próbáltam feltolni az ini fileból is.
Akkor azzal magyarázták ezt nekem, hogy a deferrend rendering és a hardveres MSAA inkompatibilitása okozza, el is hittem.
De akkor az ilyen DX 10.1-es demókban, ahol állításuk szerint SBAA-t használnak miért jön elő ugyan úgy? Itt is villódzik a földre vetett árnyék is, de még a fák lombjain is bugos az árnyék amit a levelek vetnek magára a lombozatra.
Meg nem vetett engem földhöz a 4x AA minősége, pedig 1920-ban már 2x-el is beszoktam érni játékok alatt, itt a DX 10.1-es 4x se volt mindíg tökéletes, a fák lombjai elég recésen villództak.Szerintem a sima Crysishoz készült Cryengine 2 is többet tud mint ez. DX10-ben az is ennyi FPS-t csinált, de sokkal szebb volt a legtöbb pálya mint ez a demó, DX9-ben meg játszható is lett és szinte ugyanúgy nézett ki.
-
janos666
nagyúr
Lehet köze a történelemhez. Mi azért európában úgy nőttünk fel, hogy a vicceket, legendákat és egyebeket hétköznapi szinten is áthatotta jópár évig Csernobyl.
Az amerikaiaknak meg csak annyi volt hogy a hülye oroszok felrobbanják magukat és közben a levegőt is összekoszolják itt nekünk... -
janos666
nagyúr
Engem még a megjelenése napján lepett meg a dolog. Mountoltam az ISO-t, indítottam a telepítőt, aztán első amin megakadt a szemem az autoplay menüben hogy "install DX9". Mondom "Mivan, nem úgy volt hogy opengl játék lesz?" Aztán az lett rá a magyarázat, hogy directx-en át éri el az egeret és a billentyűzetet (directinput), meg talán még a hangkártyát is (bár ezt nem hiszem, akkor lehetett volna eleve EAX-os).
Amúgy én még a nyáron szórakoztam az AC-vel: [logout]
Érdekes hogy azóta sincs újabb patch, pedig igérgették hogy újra előveszik majd a DX 10.1-et. -
janos666
nagyúr
Próbáltad már 1920x1200-ban? Ott nincs ingyen AA, a 8800GTS a 2x-et se bírta, de a 4870-en se raktam 2x fölé DX10-ben, a 10.1 is csak pár FPS-t hozott, kb a 2x sebessége körül lett volna a 4x AA, csak nekem durván bugos volt a játék patch nélkül ezzel a kártyával és az akkori 8.7 körüli catalystokkal.
Jah, tényleg Abu, most letámadlak egy kis aprósággal:
Emlékszel mikor még nyáron kérdeztem a Radeon Rx7xx topicban, hogy az 1920x1200-as monitorommal megérné-e várnom az 1Gb-os 4870-esekre, vagy elég lesz az 512Mb is?
Namost itt a Far Cry 2, nem tudom ti tesztelgettetek-e már vele, de a Guru3D-s grafikonok tanulsága szerint már 1920-ban, AA nélkül is igen szignifikáns javulást hoz a framebuffer duplázása. 36-44, azaz 22% FPS többlet a gigás 4870 javára. És akkor még egy 2x AA ráfér a képre ekkora felbontásban is.
Igaz, ezek a tesztek még nem az új hotfix driverrel, meg nem is a 9.5-ös vagy 10.10-es driverrel készültek, lehet televan a játék is memory leakkal és sokat dob majd az első patch, de úgy tűnik nem csak a Crysisnak jött jól a sok VRAM, hanem a kipofozott motornak is.Nem azért hogy baj, de lehet hogy téves volt a jóslatod? Túlbecsülted a dolgokat, hogy a radeonok milyen jól bánnak a RAM-al, a Geforceok meg milyen szarul? (a geforceok is hasonló meredkségű görbét futnak be RAM tekintetben) Vagy ez a Cryengine motor egyéni eset? Clear Sky tesztet még nem néztem...
Még a Cleay Sky féle DX10.1-et is fel akartam hozni, miután régen optimistán beszéltél róla, csak most látom te már a .06 patchről regélsz, én pedig csak a .04-et néztem még, de ott kimondottan lassult a játék mikor DX10-be raktam, sima presetes maxon AA nélkül is volt valami 20 FPS-em (még nemhotfixes 8.10-el .04 verzióban, majd megnézem frissítgetve).
Amúgy egész jól fut a Far Cry 2 ezzel a hotfix driverrel. 1920x1200, 2x AA, és csak a shadow quality-t kellett mérsékelnem 1 lépcsővel a menüben, minden más maxon, és singleben már úgy-ahogy játszható. (multihoz azért butítanám még) Csak itt-ott veszem észre hogy lehetne több FPS, de szerintem még 1 játékpatch meg még 1 driver és jó lesz. (addig asszem úgyse tolom végig míg nem lesz magyar felirat)
-
janos666
nagyúr
Nem nyitja meg nekem a képeket. De szerintem lehet hogy ez az opció kikapcsolta a textúratömörítést, és valószinűleg fixálta a LOD-ot a legjobb szintre.
Manapság már gáz lenne kikapcsolni a tömörítést olyan játékokban, ahol már 1920-as felbontásban is érződik, hogy 512-es, vagy 1024Mb-os VGA-d van. Inkább újabb, jobb tömörítesek kellenek.
És a LOD-al meg az a gond, hogy a negatív LOD érték élesíti a textúrát, ha csak úgy fixen ránézel, de az Anizotróp szűrésnek nagyon bekavar, és egy csomó képhibát eredményez.
Ha finomabb a LOD, meg kompatibilis az AF driver meg játék közt, akkor is előfurdul némi képzavar, ahogy váltogatják a textúraszinteket. A bump, parallax map, meg hasonló trükközések is nagyon szög meg távolságfüggőek. Mikor minden ilyen szarság összejátszik az már észrevehető bármit bárhogy csiszolnak a fejlesztők.
Gondolom az UT-ben nem használtál se AA-t se AF-et, nem volt még benne bumpmap, specular, meg parallax map, csak odafeszítették a textúrát az adott geometriájú tárgyra és kész, semmi utólagos trükközés hogy térbelibbnek tűnjön mint amennyire levan modellezve poligonokkal. -
janos666
nagyúr
-
janos666
nagyúr
válasz
divrapier #41 üzenetére
Ja, az AMD-t szerintem is inkább szidni kell az x86_64 kiterjesztésért. Mára már ki is halhatott volna az x86, ha az nincs, ami több okból is jó lehetett volna. Nem hurcolták volna tovább az évtizedes alapokat se a CPU-k, de főleg ami érdekesebb lett volna, hogy az MS-nél is írhattak volna egy új windows kernelt, aminél véletlen se az a fő szempont, hogy visszafelé is kompatibilis legyen, mert az ugye lehetetlen, hanem frissen az alapoktól kezdhették volna. (mármint gondolom a most is létező itanium64-es wint valamennyire alapul vették volna, de az nem olyan régi mint a win98 - bár nem tudom ez mennyire legenda, hogy máig bennevan rengeteg kód a vistában is, ami már az első NT-ben is bennevolt, mert lusták is hozzányúlni, meg több lenne a kompatibilitási probléma)
Az OpenGL 3-nál én azt nem értem, ha a DX10 se visszafelé kompatibilis a 9-el, mégis tudok Vista, sőt részben DX11-es Windows 7 M1 alól is futtatni dx9-es játékokat, akkor ez miért lett volna gond a vállalati opengl-es programoknál?
Most van pl. egy AutoCAD-em, ami OpenGL2.0-ás, akkor az miért ne használhatott volna továbbra is OpenGL 2.0-át annak ellenére hogy már az OpenGL 3.0-át is támogatja a VGA drivere? Mint ahogy elindítom a DX8.1-es játékot is a DX10.1-es VGA-val és 10.1 kompatibilis driverével vista alól? Mikor meg valami új programot rakok fel ami OpenGL 3.0-ára íródott, akkor az azt használná.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Tőzsde és gazdaság
- Kés topik
- Elkezdtek szállingózni az Arctic P Pro sorozatú ventilátorai
- Nintendo Switch
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- MAGYAR Larousse Enciklopédia 1-2-3 egyben 2999 ft
- BenQ PD-2700-U Monitor - Designer 4K 27"
- DELL PowerEdge R440 rack szerver - Silver 4114 (10 mag/20 szál, 2.2/3.0GHz), 64GB RAM,199990Ft +ÁFA
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Crucial T500 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest