- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Apple Watch
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Nagyobb kijelzőt kap a CMF Watch 3 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz
janos666 #191 üzenetére
megnézem... akkor betudom ezt a naivitásomnak, mert azt hittem, hogy nvidiáéknál frankón meg van csinálva a driverfrissítő progijuk, értem úgy, hogy: legyalulja a régi driverek közül, amit tud, felteszi az újakat, amik meg használatban vannak, azoknak az eltávolítását/frissítését a reboot utánra időzíti...
akkor driversweeperrel komplett gyilkolást csinálok és utána telepítek csak új drivert...
-
mephi666
nagyúr
nekem a szintén agp-s 7300gt-m meg csak a 9x.xx-es driversorozattal volt hajlandó normálisan menni
azóta a frissebbekkel nem... pont ezt mondom
emlékszem, hogy régen is voltak szép nagy szívások driverekkel, de most elvártam volna, hogy az újonnan vett márkás(!) 9600gt-m menni fog valami új driverrel csont nélkül... erre nem
ati tulajoktól is hallottam nagy háborgásokat ugyanígy...
-
mephi666
nagyúr
hát nem tudom... gyakran jönnek ki driverek, de a legutóbbi 3 nv drivert felraktam a 7300gt-mhez és egyikkel sem indult be a win, annyira gatyára vágta... aztán a 9600gt-nél szintúgy... másnak meg gtx260-al is voltak problémái... hiába adnak ki havonta drivert, ha a felhasználók nagy része szív velük... régebben ha lényegesebb változtatások jöttek ki, akkor jöttek általában új drivercsomagok... és a driverek 99%ával gondom sem volt emiatt...
-
mephi666
nagyúr
csak én érzem úgy, hogy az utóbbi években a vga-gyártók elfelejtették, hogy kell normális drivert gyártani a kártyáikhoz, a játékfejlesztők meg elfelejtették a jó engine-írását?
-
mephi666
nagyúr
a prey jókis játék volt és 7300gt-n szakított elég szépen... tech4 motor végülis az is... szerintem nem volt olyan rossz azért az optimalizálása... a fallout3 meg tetszik, de rohadt mód idegesít néha a random belassulása :S semmi olyan nem történik, ami megmagyarázná, hogy belassuljon...
a flatout 2 tényleg nagyon szép volt és rohadtgyors... kis hardveren is... haverom ati 9600pro-ján 1magos porcogóval meg kb 512rammal úgy megy, mint a vadállat... ez pedig az nfs carbon-ról nem elmondható :S egyébként szerintem az nfs5 óta nem olyan oltárinagy a változás grafikában... az is már szép lett... azóta csilivili meg elég gyér törésmodell jött (pro streetet nem számítva, azt nem is néztem...) ugyanaz a szisztéma, mint az ut-nél... mert a porsche is elment már egy 166mmx+voodoo1+32mb sd-vel 640ben elég frankón... carbon meg 2ghz fölötti duplamagos procival, 9600gt-vel és 2giga 800as ddr2vel is képes meglepetéseket okozni itt-ott :S -
mephi666
nagyúr
bízok benne, hogy visszatér teljesen felfrissülve a sok rakétaépítés után John Carmack - az fps-motor írás istene - és csapatával olyan királyul optimalizált motort alkot opengl 2.1-ben, hogy mindenki maga alá rak egy tisztességeset
ellustultak szerintem néhányan a piacon és szerintem el akarja érni, hogy az idtech5-öt is licenszeljék minél többen... az neki csak pénz és pénz
-
mephi666
nagyúr
válasz
janos666 #156 üzenetére
szerintem sincs óriási különbség dx9-10 között... feltettem a pistát, mert kompatíbilitási gondjaim voltak xpben nforce chipsetes alaplap+radeon hd2600xt kombóval... (pista se oldotta meg a helyzetet... még rosszabb volt, mint az xp) aztán fennmaradt és a 9600gt-vel megnéztem a vantage-et... (...ha már fenn van) én nem estem hanyatt tőle... a sebesség nagyon ratyi... (3dmark06+dx9ben is majdnem olyan szép és sokkal gyorsabb) és nem nyújt grafikailag sem akkora plusszt, hogy szerintem megérje váltani...
3adjára említem: a painkiller engine szerintem gyönyörű és marhagyors már egy 7300gt-vel is... talán 2005ös játék... dx9-el... az új fps motoroknak meg szinte erőművek kellenek... egyszerűen elfelejtettek a fejlesztők optimalizálni...
amit írsz, abból jól látszik a helyzet... ígérik, hogy a dx10 sokkal gyorsabb, mint a dx9? -10fps nem gyorsulás szerintem... főleg, ha a játszhatóság múlik rajta :S aztán a dx10-10.1 marketingdumájáról és az eredményről ne is beszéljünk :S
-
mephi666
nagyúr
passz... fejből írtam... lehet h csak opengl... csak próbáltam nagyjából összeszedni, hogy alakultak a generációk az id 3d-s motorjai között... egyébként ott volt a wolfenstein3d meg a 2doom, de azok még "2.5" dimenziósnak számítottak, mert a tárgyak mindig csak ugyanazt az oldalát láttad... mintha papírból lettek volna
quake1-ben modelleztek le mindent rendesen 3d-ben...
half life motor nem módosított q2 motor volt? nekem úgy rémlik... de az is nagyon jóra sikeredett...mod: tényleg igazad volt: "Built off of a heavily modified version of the Quake engine, Half-Life boasts much-improved graphics, artful ingame scripted sequences and one of the most immersive storylines of any game to date!"
-
mephi666
nagyúr
f@sz@... amikor újabbnál újabb drivereknél problémáim vannak, akkor szoktam szépeket kívánni a fejlesztőknek... ha tehetném, száraz kenyéren és hideg vízen tartanám őket, amíg nem csinálnak normális drivert a hw-emhez
de ahogy látom sokunknak van nyűgje...
Abu: ez is a sok konzolos átiratból fakad meg a szűk határidőkből, hogy csomó cucc bugzik? gondolom itt van a magja, mert régen nem volt ennyi probléma...
-
mephi666
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
kicsit off itt... de szerintetek nvidiánál minden rendben van a drivertámogatással? volt egy inno 7300gt-m és amelyik driver a legtökéletesebb volt, az a 93.81-es volt... az újakkal sötét-halál lett... pedig a legutóbbi 3-4 drivert végigpróbáltam... másvalaki írta, hogy a gtx260asával volt probléma... arra gondoltam, hogy biztos régi, gagyi inno kártyám volt és márkással nem lesz ilyen... leadtek 9600gt-m van most a gépben, de a legutolsó (ismét nembéta) driverrel sötét-halál :S valami tanácsot tudnátok adni? régen nem voltak ilyen gondjaim... esetek 90%ában jó volt az új driver...
-
mephi666
nagyúr
válasz
hoffman_ #100 üzenetére
igen: ott volt pl a painkiller... dx9es játék, szerintem nagyon eltalált, villámgyors motorral... jópár éves... elment az mx200-amon is megfelelő beállításokkal (750es duron+256mb 133as sdram mellett)... majd váltottam 7300gt ddr3-ra... meg 2giga 800as ddr2 és 3800+ x2 lett mellé... benchmarkoltam 1280ban max graffal és rendesen 200fölött ment... és gyönyörűen nézett ki... kaptam pár spec effektet is, amit még a gef2 nem tudott
azóta kijött több tucat játék, ami eszi a gépet, mint a vadállat, de nem kapok mellé akkora pluszt, hogy azt mondhassam: érthető... ez volt pl a cmr dirt-nél is, amit csak olvastam, hogy ritka gyengén optimalizálták... pedig egy ekkora név mellé szerintem az optimalizálás az a minimum... a másik oldal meg, hogy a fejlesztők és a hw-tervezők között megállapodás van és tesznek magasról az optimalizálásra... "legyen lassú a kód, ki a f@szt érdekel... legalább megveszi a paraszt a nextgen kártyákat, ha max beállításokkal akar játszani..." közben meg jól belőtt kóddal elmenne alsókategóriás gépeken is...
-
mephi666
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
ezt a részét nem ismerem, hogy a portolásokat hogy valósítják meg...
de a fallout3 az direkt pc-re lett fejlesztve, nem? az elődök is arra lettek, ez is arra lett... nem akarom lehúzni a játékot, mert jónak tűnik és messziről nézve szép is... kicsit optimalizálatlan, mert 9600gt-vel itt ott lassul... nem szaggat, csak be-belassul néha bizonyos helyeken... fura... olyan, mintha az fps meglenne, csak a játék sebessége változna...
-
mephi666
nagyúr
hát igen... ott van a tegnapi példám... a 2 screenshottal (tegyük hozzá, az ut-nál bugzott is a driver enyhén...) eltelt 9év a 2játék között és minőségben nincs akkora ugrás, mint gépigényben :S
ut-nak elég volt egy 200-266közötti mmx-es proc...
fallout3-nak kell egy 2.5-3ghz körüli 2magos...vga-ból ut elment már egy 4megás voodoo1-gyel...
fallout3-nak ajánlott egy 512megás 8800fölötti vga...ramból ut-nak elég volt 32/64mega sd
fallout3-nak ajánlott 2gigadx-ből ut idejében a 7es ment
fallout3-nak dx9.0c kell9 év telt el... ég és föld a különbség a 2 gépigény között és a textúrák a falakon/földön sokkal élethűbbek és élesebbek a régi játéknál... azt akarom kihozni, amit tegnap: számomra hihetetlen, hogy ennyi generáció lemegy dx-ekben, ennyivel fejlődik a vas is hozzá és visszafejlődnek olyan dolgokban, ami nekem alap lenne... :S amúgy flight simulator x-et is mutogatták nagyon, hogy dx9cel és dx10zel hogy néz ki... gondolom többen is láttátok a képeket... én is láttam... hatalmas volt a különbség... sógorom nagy fs-fan és direkt ezért felrakta a vistát... 4870es radeonja van... mondta, hogy megy szépen, de akkora különbség azért nincs max graffal/élsimítással, mindennel, mint a képeken :S ennyit erről...
-
mephi666
nagyúr
hát nekem megnyitja... amúgy szerintem azért szedték ki anno, mert nagyon ette a gef előtti kártyákat ez az opció... de ha 99 novemberben lazán használták ezt, miért nem tudták a többi szűrővel együtt fejleszteni úgy, hogy kompatíbilisek legyenek egymással? 9év telt el és hiába néznek ki jól messziről a textúrák vadiúj játékokban, közelről olyan, mintha odahányták volna :S bumpmap-eket szerintem használtak már ut-ben meg még pár dolgot... de akkor is lényegesen kevesebb volt a spec effekt... de hát dx-ben 7 óta volt 8-9-10 és most már 10.1nél tartunk lassan és csomó dologban visszafejlődés volt :S
-
mephi666
nagyúr
válasz
Dr. Romano #78 üzenetére
nem ez a lényeg... dx7 van amúgy a telepítőlemezen... az a lényeg, hogy nézd meg a textúrákat ut-ben úgy, hogy unrealtournament.ini-ben a d3d rész alatt a detailtextures-t true-ra állítod... aztán nézd meg pl a fallout3ban... meg fogsz lepődni...
-
mephi666
nagyúr
na, itt vannak a képek... 1280ban mindkettő, max felbontás... az ut dx7es! játék... kicsit bugzott is a 9600gt-vel... mx200al nem bugzott és azzal is ment, mint a vaddisznó ugyanilyen grafikával
a fallout3 meg elég friss... turbózott oblivion motorral...
itt a 2 kép... lehet látni, hogy mire gondoltam:
na, tuti, h felcseréltem a 2t, most javítottam
-
mephi666
nagyúr
egyébként teszek fel mégegy kérdést... ut-ben a végleges verzióban csak config file-ban lehetett bekapcsolni egy detail textures opciót, amivel a textúrák sokkal nagyobb felbontásúak lettek, minél közelebb mentél pl a falhoz... nagyon frankó, tűéles, bumpmappes textúrák voltak... azóta a játékok 90%-ában nem látom ezt... fallout3ban ultra beállításokkal nem olyan élesek a textúrák, mint egy 8évvel ezelőtti játékban... miért nem alap, hogy ugyanezt a megoldást használják, mint ut-nél? jó: egy dolog, hogy nagyobb tárhely kell neki, de az ut még a cd lemezek korából származik, most meg már jópár éve alap a dvd :S
mindjárt felteszem és csinálok pár screenshotot, hogy mindenki lássa, miről beszélek...
-
mephi666
nagyúr
most gondolom végig, akkor elméletileg ez volt a sorrend id tech motoroknál:
1 - quake1 (szoftveres volt fullra, meg lehetett patchelni, hogy legyen glide támogatása)
2 - quake2 (software/opengl/d3d/glide támogatás)
3 - quake3 (opengl/d3d támogatás)
4 - doom3/quake4 (opengl/d3d)
5 - rage? (opengl2.1/dx9???) -
mephi666
nagyúr
hát igen... ez az igazság... meg néztem: nincs olyan oltári nagy különbség dx9-10 között sem... ezért tettem fel a pistát, hogy megnézzek ezt-azt, de szerintem több van a dx9-ben, mint ahogy belénk akarják sulykolni a dx10-10.1 fontosságát :S én már remegve várom a visszatérésüket, mert az jó nagy tökönrúgás lesz szerintem a többi fejlesztőnek... Carmack-ék szerintem minden nagyobb motorjukkal irányt mutattak a fejlesztőknek és anno a q3 motort rengetegen vették... ami utána jött, azzal az lett a baj, hogy kiadás előtt a teljesítményre kellett optimalizálniuk... de az új engine-üknél azt nyilatkozta, hogy most a látványra fognak menni
és a rage videó engem nagyon meggyőzött... látszik, hogy az ő munkájuk... q3 idejében szép volt az ut motor is, de szerintem messze nem olyan tökéletes... pl: már ami a görbe felületek számát illeti...
meg egyébként is... sebességben/látványban az akkori időhöz képest az volt a csúcs...
-
mephi666
nagyúr
majd kiderül, mi lesz... mindig raknak elénk csomó előre renderelt képet, amiktől magunk alá rakunk és potyognak az állak... aztán amikor konkrét engine-t akarnak rá építeni, akkor legyalulnak belőle és optimalizálnak ész nélkül, hogy az izmosabb gépek elvigyék játszható sebességgel... és a végén kiderülhet, hogy talán mégsem olyan rossz az az opengl3, mert lehet, hogy 1000szer jobban lehet rá fejleszteni, meg optimalizálni, mint a dx11-et
ez csak a jövő zenéje: majd meglátjuk mit kapunk
-
mephi666
nagyúr
válasz
cowboy_bebop #7 üzenetére
csak melyik játék használja ki? carmack-ék fejlesztenek mindig elsősorban opengl-re, de a legutóbbi motor még melyikre épült? és a következő idtech motor mire fog? úgy sajnálom, hogy alig lehet hallani mostanság róluk
úgy látom, hogy nv-nél a gtx sorozat dx10/opengl2.1 támogatással megy... ugyanúgy, mint a 9xxx-es sorozat...
-
mephi666
nagyúr
opengl 2.1 -ről nem volt hír? engem inkább ez győz meg...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest