- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
őstag
amúgy nem minden haldexben van szűrő, az 5. generációban ugye már nincs
én ma jártam a szerelőmnél a 2018-as arteonunkkal (2.0 tsi 280 le 4motion, 77e km)
- dsg olajcsere + szűrő
- haldex olajcsere
- osztómű olajcsere
- g13 -› g12 evo csere (új tartályt külön szereztem 32 euróért szállítással együtt az allegróról)és nyilván rögtön kiszúrta, hogy a fékbetétek elöl és hátul is a végüket járják, elöl a tárcsa is -› azok is csere (tényleg cserések is voltak, számítottam is rá, hogy nem enged haza ezek nélkül)
jó kör volt, 380-at hagytam ott. ebből 210e a fékalkatrészek és munkadíj, az első négy tétel 170e volt
-
molnarpeter
nagyúr
Csikós videók alapján a CVH is szimpatikus karosszéria munkára, meg a másik fényező cég is szörnyű alapos munkát végzett - valami ilyen szintet várnék a CC-hez. Az is igaz, hogy kicsi rozsda miatt inkább én inkább azt mondom, bontott színazonos szép ajtókat kellene venni, töredéke árban, és egy nem rozsdás ajtó sokkal tartósabb lesz lejavítva, mint ami már elkezdett rohadni.
-
Az adalékolásról kiderül, igen. De nem tudjuk, hogy annak a motornak (anyagoknak, csapágyaknak, gumi és teflon és egyéb anyagoknak) mire van szüksége. Attól mert valami kevésbe adaléktól valamivel, arról nem tudjuk, hogy az miért olyan, lehet, hogy egy motor azt és úgy kívánja meg, mert más tulajdonsága fontos az olajnak abban a rendszerben. Na mindegy, a lényeg, hogy szerintem azt kell beletenni amit a gyártó előírt és időben kell cserélni. (ezt persze több márka is tudhatja)
-
Huuu, én ettől megőrülök, hogy a "user" mondja meg milyen olaj jó az autójába meg a motorjába. Miből tudja megállapítani egy "user", hogy mitől jó egy olaj??
Sok-sok óra olajlaboros képzésen vettem részt Ingolstadtban és ez a dolog sokkal, de sokkal bonyolúltabb ennél és én is csak a felszínt kapargatom.Bocsánat Qru nem ellened szól a kicsit nyersebb fogalmazás, csak tényleg nem értem ezt, ezért nem is szólok sokszor hozzá olajos témákhoz, mert 99%-ban ezek csak hit viták és nem tényeken alapuló szakmai tanácsok.
-
Érdekes ez, pont az egyik német kollégával beszéltünk erről, mondtam, hogy baromság ez az előfizetősdi. Erre mondta, hogy neki pont jól jött, nem tudta, hogy tetszeni fog neki az adaptív tempomat vagy sem, 1 hónapig kipróbálta, tetszett neki, de azt mondta ritkán megy pályán, inkább nem kell, lemondta, nem fizet érte...
Amíg meg lehet venni örökre, szerintem nem gond, csak az árak legyenek arányban. -
tibbike01
őstag
Mélygarázsról jut eszembe, hogy az autó minden indulásnál felkapcsolja a led matrixot, beszintezi...stb majd ahogy kijövök a garázsból lekapcsolja. Beérek a céghez a a mélygarásba, ahol újra felkapcsolja, beszintezi....Ugyanez, ha felüljáró alatt megyek át, pár másodpercre felkapcsolja a lámpát.
Ez a napi 2x felkapcsolás kb 40másodpercre nem gyilkolja nagyon a Led lámpát?
Obd11-el ki tudnám kapcsolni az automata világítást, ha érdemes. Menüben csak az érzékenységet lehet állítani, azt alacsonyra tettem.
-
TrollBalint
addikt
Ezt a 3-as pontot hogy kell érteni? Akkor ne padlózzam le neki, amíg hideg az olaj, vagy akkor se, ha meleg? Pályán / autóúton én el szoktam neki padlózni előzésnél, akkor ez most árt neki? Autópályánál ugye túl sokat nem lassul vissza az autó, autóúton meg motorfékkel várom meg, míg visszaérek ~90-re. (ha számít, ez utóbbi esetben benyomom a sport módot legalább 5 mp-el az előzés előtt)
-
A cikkben interjúztatott szervízzel van valakinek tapasztalata?
Nem tudom mennyire up-to-date infó, de a honlapon 60 ezer forintot írnak DSG olajcserére, amihez képest a márkaszervízben 100 felett picivel fizettem 2,5 éve. Azóta biztos 120 felett van.Ír ilyen kis best practice know-how tanácsokat is az oldalon:
1. Cseréljünk ki a váltó olaját, 50.000 km-enként. Csak jó minőségű, a váltóhoz való olajat használjunk. -> a gyári periódus 60, ezek szerint érdemes lehet lecsökkenteni, 48-nál járok
2. Amíg az üzemi hőfokot el nem éri, vezessünk kíméletesen.-> Ezt mindig betartom, jó azért párszor előfordult, hogy nem, de pár alkalom nem hiszem hogy annyira odaverne. Motorindítás után mindig elszámolok 20-ig mielőtt D-be rakom.
3. Kerüljük a padlógázos gyorsításokat, különösen álló helyzetből. -> Akkor erre figyelni kell, bár állóhelyzetből nem jellemző
4. Ne vontassunk az autóval, főleg ne rendszeresen. -> Nem szoktam, de sokan vesznek DSG-s autót vontatáshoz merthogy ez jobban bírja mert mechanikus kapcsolat van. Ismerek olyat akinek V6 dízel audija van hajót vinni az adriára (nem pestről, Stuttgartból)
5. Ne vontassuk az autót. Ha mégis elkerülhetetlen, csak járó motornál maximum 20km-t maximum 40km/h-val.
6. Cseréltessük ki a váltóban lévő szűrőt minden második olajcserekor. ( ez a váltó szétszerelésével jár) -> Elvileg legalábbis a számla alapján cserélték a márkaszervizes DSG olajcserekor. Jó kérdés, hogy ebbe a 60 ezres cserében benne van-e.
7. Cseréltessük ki ez elöregedett gumi alkatrészeket a váltóban megelőzés céljából 10 év vagy 200.000 km után. -> Ezt is vele lehet tisztázni. De ezek szerint a gyári periódus szerinti harmadik, 180 ezres DSG olajcserekor, vagy az ő lecsökkentett periódus szerinti 200 ezres cserekor érdemes. Amúgy is 12 éves lesz idén a kocsi.
8. Ne növeljük meg az autó teljesítményét (ne használjuk semmilyen tuningot) -> Hát akkor ezt elb*sztamAmúgy nem tudom, persze a nyomatékot eléggé felírták, de nagy gázra teljesen elvált a kocsi teljesítménycsúcshoz, ahol már nincs annyi nyomaték, fél-kétharmad-háromnegyed gáznál meg nem lépem át a gyári 350Nm-t. Kézibe kirakva lepadlózva persze elérhető. de ilyet nem szoktam. Ami aggasztóbb lehet, hogy valamit a váltón is átírtak, talán szorítóerő növelés?
9. Az első rendellenesség érzékelésekor keressünk fel szakembert. -
tibbike01
őstag
Jó cikk, de újat nem igazán írnak benne. Ezt tudtuk eddig is, illetve van egy régebbi cikk, ami kb 80%-ban azonos.
-
Remélem egyik vezetőnk se talál ide, mert akkor seggbe rúgnak
Segítek szívesen, ha tudok, mert nagyon zavar, hogy sokszor brutál pénzekért gyenge minőséget adnak a gyártók, amit sokszor javítani sem akarnak, főleg a magyar importőrök ... félreértés ne essék, ez mindegyik gyártóra érvényes. Gyakornokként az Opelnél dolgoztam, aztán 3 évet a Mercinél Kecskeméten, most már 11 éve az Audinál Győrben, mindegyiknek voltak olyan konstrukciói és húzásai ami nagyon szánalmas. Na ezek zavarnak, ezért, ha tudok vagy infóm van valamiről inkább segítek, mert nem szeretem ha át akarnak verni.
Azt hozzá kell tennem, hogy csak ezen a fórumon szoktam infókat megosztani, mert a FB csoportokban is próbálkoztam jó szándékkal, de ugye a 10 millió autószerelő országa vagyunk -
-
és Asbee
és simonjoe
és tibbike01
köszi a válaszokat!Az előző autóm (2004 Mazda6 dízel) mikor megvettem 183-nál kb 6 decit evett két olajcsere közt, mikor eladtam 313-nál kb 2 litert.
Ehhez képest meglepő, hogy ez ott áll maxon ameddig töltve lett.
Akkor maradok ennél az olajnál. 0W a reggeli hidegindítások miatt, bár azon gondolkozok, hogy amit most kap azt ősszel lecserélem, szóval akár lehetne 5W-30 is, de van-e értelme arra váltani?
Ha nincs már olajhamisítás meg ez a cég amúgy se, meg a gyárit amúgy se, meg ez jó olaj, akkor marad ez. Shell, hát nem tudom nekem mindig olyan túlmarketingelt alsópolcosnak tűnt. -
ryger
aktív tag
Koszi a valaszt! A TFSI eseten azt olvastam, hogy ha nincsenek idoben cserelve a dugattyuk akkor az akar a teljes blokk cserejet is magaval vonhatja, talan a gyuruk karistoljak ossze a henger falat vagy valami ilyesmi remlik.
Mind a ket autoban olyan 140k km van most, nem mondanam soknak, foleg a vr6 eseten de sajnos nem tudok semmi infot az olajcserevel kapcsolatban, eddig. Felek tole, hogy 2 evente volt csak cserelve mert ugye ez a gyari eloiras -
-
Nem is értem..
Remélem nem lesz rá szükség, ha igen akkor a muszaly nagy úr ideiglenesen is..
Minden esetre így pár nap után nagyon tetszik. Sokkal jobb az út fekvése és stabilitása, mint a Passatnak volt ez eléggé meglepett. Az is, hogy eddig kB fel literrel eszik csak többet, bár városi meg nem nagyon volt benne mert vidéken vagyok és pálya valamint vidéki utak voltak csak. -
Már rá is kérdeztem két helyen a fóliára aztán várom az ajánlatot. Egy llumar másik pedig az általad ajánlott.
Van benne igen amin meg is lepődtem, de a méretet pontosan nem tudom később megnézem.
USB aljzat kicsit bosszantó, passatban jobb helyen volt a könyöklőben, "rejtettebb" . -
Köszi a tippet. Igen alapból sötét, de nem annyira ami nekem elég lenne.
Az enyémben ilyen ülés van. Semmi más nem releváns csak amiatt linkeltem.
USB aljzat csak a hamutartónal van az autóban? Meg akarom venni ezt a Carlinket, de ott elég gazul fog ki nézni közepén... -
Aaaa akkor rosszul emlékeztem.
Most Nokian téli van rajta, de szinte új és elég jó érzésre is az autó. Az ülés hála az égnek nem alap benne, de nem is Alcantara szóval nem tudom melyik ez pontosan...
Nyári gumi megmaradt a Passatról szóval azt sem kell vennem. Bár felnin gondolkoztam még passat esetén is, lehet majd érik a kisördög a vállamon, de egyelőre marad a gyári 17. -
Igen az A6 is kevesebbet evett kb fél literrel. Meg fürgébb is lett szóval néha meg jobban be kajálta hiszen meg nyomtam neki, de ez nem is gond hanem természetes. Köszi az infókat és tippeket, meglátom még. Először kipróbálom majd egy ideig a nélkül aztán, ha sokallom akkor kap egyet.
Jó fogyasztás terén a Passat magasra tette a lécet az tuti! -
batai15
félisten
Nekem ugyan csak a 90 lovas 2.0 HDI (206sw) van tapasztalatom remap előtt 6 liter stabilan , utána 5.2 ugyan olyan használat mellett. Btw nem csak az erőtöbblet éri meg az optimalizálás hanem azonos használat mellett fogyasztás csökkenés is tapasztalható. (Ha jól van írva )
-
-
Hát ez az újabb Evo, tiednél még nem volt ilyen gond.
A helyzet az, hogy nagyon füsthatáron járó motor már, dúsul is üzemanyaggal, ezért más gyűrű van, viszont aki többet pályázik, nem dúsul annyira, viszont az olajlehúzó gyűrű tangenciális ereje kevés ezért ott olajfogyasztás lép fel. Meg még több tényező, kollégák dolgoznak rajta...szerencsére nem az én motorom :D -
30 éves távlatban volt Mobil Oil benzinkút is, 15 éve Esso... meg az az osztrák gagyi...megvan, Avanti.
Még mielőtt valaki túlgondolná, és ebbe is politikát keverne; egyszerű ok áll a piaci konszolidáció mögött: a méretgazdaságosság.
#214319 Qru: Az nem Neked szólt személyesen, általánosság írtam, ismerve az itteni "lázadó ifjúságot".
-
F-ECT$
titán
Nálunk a cégnél is ez van: a kulcsos autó az kerülendő, mert sokan használják és senki sem kíméli, de az adott személyeknek kiadott autókra általában vigyáz a gazdája, mert egyrészt évekig ő használja, másrészt ha bármi gond van vele, aminek ő az okozója, akkor azért fizet, és harmadrészt 4 évesen megveheti a cégtől, ha akarja, de ha nem is, akkor is átesik egy nagy átvizsgáláson az autó, ahol szintén keletkezhet fizetnivalója, ha elmulasztott valamit, vagy kárt tett benne.
Mondjuk a szerviz intervallumot a könyv szerint csinálják, tehát ha 25-30k van előírva az oljara, akkor nem is cserélik korábban. -
zoo8800
veterán
Octaviából volt 190 lovas 2.0 TSI 4x4 is, sokan már láttak is ilyen autót
-
TayRol
nagyúr
Köszi!
Es akkor egy idevágó kérdés : ez az első autóm, melyben van vezeték nélküli töltő. Nem vagyok oda érte, de ha már van, használnám.
Ám az 1 éves iPhone 13 Pro-t, illetve sima 13-ast sem tölti sem tok nélkül sem Magsafe-es tokban.
El is tudnám felejteni a dolgot, de ha oda teszem a telefont állandóan kiírja, hogy vegyem ki a készüléket, nem lehet tolteni.
User error, vagy nem így kellene működnie? Tudom, melegszik a telefon meg minden, de akkor is zavar.
Thx ha valaki tud okosat írni. -
TayRol
nagyúr
is. egyenesben lámpánál van a felvázolt helyzet, pörög a kerék a nagy nyomaték miatt.
kanyarban tényleg jobb, igyekeztem sokszor dinamikusan elindulni/kikanyarodni, ott jobb a helyzet.focvis: azt, hogy rosszul programozták honnét lehet tudni? a márkaszerviz (szalon) csinálta, ahol vettem a kocsit. én is kérdeztem, hogy ennek ilyennek kell-e lennie, azt mondták teszteljem (ők nem tették meg!), ha nem tetszik visszamegy default-ra.
-
-
yodamester10
őstag
A Phev-nek pont ez a lényege,hogy ne csak egy olyan úthoz lehessen hasonlítani amit te írtál de hibrid módban simán megyek 6,5 literrel.aztán -10 fokban max 5 km-re hogy menne a dízel?Volt dízelem vagy már elfelejtetted a Hondás topicban?Engem nem kell győzködni melyik a jobb.Egyik dízelemmel sem mentem egyben 800-1000 km-t.Csak gratulálni tudok annak akinek ennyi esze van,de nem válaszoltál a kérdésemre,hogy jártál már PHEV-el több hónapig?
-
Tegnap toltunk egy horvátországi karikát. Zsámbék-M6-Eszék, horvát A5, A3 pálya, majd Okucani, Lipik, Daruvár, Barcsnál haza a 67-es gyorsforgalmin végül M7 és home. Összesesen 820km volt, szinte mindenhol 120 a tempó. Kint az A5 kihalt, nulla forgalom, ott mehettem volna 180-at, de megszóltatok, így nem
. Most olyan nézelődős autókázás volt. De a lényeg, h a fogyi 4,4 BC szerint, valójában meg 4,6! Egyszerűen imádom!!
-
Ha jó a forrás, elfogadható az árazás. Sajnos egy-két üzletre ez nem mondható el. Pont ma beszéltük a Zasszonnyal, h némely kereskedő nagyon pofátlan tud lenni. Kb. 8 évvel ezelőtt egy nagyobb kerékpáros teljesítménytúrán vettünk részt, Zalakaroson vitt keresztül az utunk. Fogytán volt a folyadékom, egy trafikban vettem egy fél literes neve nincs vizet, 1300HUF-ért. Amikor kijöttem, a döbbenetet látták az arcomon. Egyik társam bement, majd kis idő múlva hozott ki hat flakonnal, kezében a blokk amin 1200 volt a végösszeg! Mondom, ezt hogy?? Nála is bepróbálkozott a néni, mire közölte, h jó, 1300, de kér számlát az akkori APEH címére. Rögtön csak 200/db. lett. Míg élek nem felejtem el!!
-
CharlieDrop
veterán
ó zamek, erre nem gondoltam.
Az összes német autómban ez volt a legnagyobb örömöm, a kieg fűtés.
Volt MK3 Mondeóm, abba lehetett szereltetni, mert többnyire csak a helye volt meg (vagy olasz piacos volt eredetileg már nem emlékszem).
Mostaniban látom a vízhőfokot, kb. 3-5 perc alatt 60 fokon van, az olaj meg még csak 8-11 akkor -
tibbike01
őstag
-
És ezek összefüggenek? Már olyan értelemben ha ez egyik miatt szét kell kapni akkor érdemes a másikat is cserélni? És mennyibe kerül ezek cseréje Budapesten márkaszervizben?
Érdekes rákerestem így a mechatronica-ra és az dobta valahol hogy a mild hybrideknél sokkal jobban bírja a kuplung a kezdeti besegítéssel (mondjuk a kamiq ami engem érdekelne éppen nem volt az eddig ha jól tudom).
Köszike, kicsit sok a kérdés tudom
-
Na pláne, pedig nekik illett volna jól kezelni a helyzetet. Bezzeg amikor a Pintér Sándor S8-as szolgálati autójához kellett mennem, mert Turbo baja volt, akkor nagyon gyorsan tudtak telefonálni és minden pénzt kifizetni, hogy segítsünk nekik... nyakkendős, fegyveresek álltak körbe amíg folyt az analízis...nehogy valamit mókoljunk az autóval.
-
Az olaj evős 160 lovas 2010-es Superb 1.8 TSI. --> ja hát ez igen, ezt nem kommentálom, én kérek elnézést miatta
A víz evős 190 lovas 2019-es Superb 2.0 TDI. --> Pedig ott van több ismert hiba ezzel kapcsolatban. Ez a baj egyébként, hogy sokszor a szerviz meg sem keres minket, vagy le sem kéri az Elsa-ból, pedig adtunk ki rá TPI-t, hogy mit nézzen meg, ha ez előjön.
-
Az a helyzet, h otthon a garázsban nem egyszer tettem fel gond nélkül, de itt hóban egyszerűen nen tudtam az alsó részét előre húzni. Ott "eltűnt" a lánc.
#212849Reggie0:
Sajnos kellett(volna), a szálláshoz egy meredek felvezető van, nem bírt vele megbírkózni. Mellettünk egy szánkópálya önfeledt apukái kitoltak a slamasztikából. Mondjuk nem értem, h miért nem lehet valamivel felsózni.
Este a Stelvio Quadrifoglio is megküzdött mire felért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest