- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
focvis #211915 üzenetére
..én nem szórakozom vele, két év után kib@...om. Függetlenül attól, h milyen "kondiban" van. 2év 7 hónap után az Exide Prémium minden előjel nélkül kifingott. Még jó, h itthon történt. Németektől jöttünk haza, cc 700km, majd másnap reggel meg se nyikkant. Annak ellenére, h én szinte csak pályázom vele, időnként kapott egy regeneráló töltés. Azt mondta a bótos, h ezek ennyit bírnak.
Igaz most van egy 74Ah-ásközel 90%-os Exide akkum talonba.
Két hét és megyunk Svájc nyugati részére, h ott fossa össze magát az akku miatt, na azt nem bocsájtanám meg önmagamnak. 40-50 ezren nem spórolunk, van buktató ezen kívül kismillió. -
imyourfriend
őstag
válasz
atos19881101 #211907 üzenetére
[link] ilyen szinten dől belőle a füst mikor regenerál? Ott lehet nem a nyomásszenzorral lesz a gond, hűtőfolyadék esetleg turbó ami telerakja ily hamar és megint regenerál? Euro5-nek tisztítás után el kell futnia 6-800km-t és ha minden rendben van nem látod a füst színét.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Mágus2 #211906 üzenetére
Logolok majd egyet, de nem érzem lustának, sőt… 2esben parkettázva villog a kipörgésgátló.
Ezen kívül a g450en kívül van még más szenzor, ami közbe jöhet? A dpfet mikor takarították akkor sajna nem cserélték benne a nyomásszenzorokat…
Álló helyzetben akkor regen közben miért dől belőle a fehér füst?
Ma is elvittem megsétáltatni, de hazaértem és még mindig nem fejezte be.. hagytam
ketyegni az udvaron és pattogott a kipu meg jó büdösen füstölt.Nem használok adalékot, maxmósönt kap mindig.
-
atos19881101
senior tag
válasz
bitpork #211903 üzenetére
Nincs start-stop. Pályára ha elmegyek az kb plusz 40km… nagyon kevés nekem ez a 200-250km. Valami szenzorra tippelek h fals adatot mérhet, de vakon vagyok.
mágus
Sokat megy városban, de pl most hétvégén voltam
vele 200km-t közúton és az után is kb 300km után regenerált. Ez nekem gyanús… ájfónt használok így sajna nem tudom figyelni a dpfet. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #211902 üzenetére
Álló helyzetben nem regenerál semmit, ez eleve irreális elvárás. Ha nézted valamikor regen közben az adatokat, akkor megfigyelhetted, csak egyenletes terhelés alatt regenerál. Gyorsítás közben nem és motorfékkel meg egyáltalán nem, sőt, ilyenkor visszahűl a katalitzátor és megint időbe telik, mire elkezdi.
200km, hmm, de milyen felhasználásban? Városi futkosásban ez ennyi, pályán már más lenne, persze ha egyben futná ezt a távot.
Leghamarabb a turbó állapota az, ami jelentősen lerontja a megtehető távot két regen között, de ugye, ideális körülmények között. Városi forgalomban ez ilyen. Mama taxinak én az 1.6 szívóbenzin golfot használom. Minden másra ott a TDI.
-
atos19881101
senior tag
Mágus
A G450 szenzor okozhatja azt, hogy 200km-ként regeneráljon a kocsi? A regent is marha nehezen végzi el, kell neki vagy 30-40km és álló helyzetben be se tudja fejezni… porlasztók újak, dpf kimosva, hozta a gyári értékeket, nagynyomású pumpa felújítva. Mit nézzek még meg? Rohadtul idegesít. -
zsole84
senior tag
válasz
atos19881101 #211788 üzenetére
Én eddig kb. 13 ezer km-t mentem vele,de még nem vettem észre a regenerálást... Igaz 90% pályán használom. Pedig direkt figyelem a motor fordulatszámot is pl. leállítás előtt, mindig ugyanúgy 800 körül van.
-
dozó
tag
válasz
atos19881101 #211778 üzenetére
Nagyon rövid távokon nekem is 250-300 km, vegyesben 300-450km, pályán fix 700km-ént, regenerál 2.0CR EURO6 DPF még nem volt tisztítva.
-
imyourfriend
őstag
válasz
atos19881101 #211781 üzenetére
Euro6-nál nem cserélt alkatrészt a szerelő csak tömítéseket, fojtószelep egr és dpf lett kipucoltatva első regen egészen hamar lefutott, még a régi módi szerint majd egyszer feltelt és újrakalibrálta magát 2-3 regen múlva már 400-450km volt a regenerálási időköz.
-
atos19881101
senior tag
Ki hogy áll a 2.0CR motor regenerációjával? Nekem mindössze 250km elég, hogy regeneráljon. Rohadtul idegesít… ezért is kapott gyári injektorokat pár hete, de sajna nem javult a helyzet. Dpf is volt takarítva, takarítás után hozta a gyári értékeket. Mit nézzek még meg rajta? A dpf takarítas után a nyomásszenzort nem kellett volna cserélni? Most valahogy arra tippelek, hogy talán az okozhatja. Hogy tudnám ezt ellenőrizni?
Köszi!
-
NY_A
őstag
válasz
-FreaK- #211442 üzenetére
Nekem volt kb. 8 éve egy 160 lovas dízel Insigniám. Az elején sima gázolajat kapott kb 1 évig, aztán elkezdtem prémiumozni. Az autó a prémiumtól már szinte az elejétől nyomatékosabb volt alacsony fordulaton, a fogyasztásom nagyságrendileg 0.5 literrel lett kevesebb, és fokozatosan tolódott ki a két regeneráció közötti idő. Ott nagyon kijött a két üzemanyagfajta közti különbség. Ezután egy SkyActive Mazda 6-ot vettem 2.2 dízel. Ezt az elejétől prémiummal tankoltam, így nem volt referencia. Aztán mikor jött a hatósági üzemanyagár elkezdtem simát tankolni. Annál az autónál semmi különbség nem jött ki sem teljesítményben, sem fogyasztásban, sem regenerációban. Most Audim van. Ennél autópályán érzem inkább a prémium hatását, ott dinamikusabb az autó nagyobb tempónál is. Másban nem vettem észre, fogyasztás a simával is hasonló volt. Max 1-2 decivel kevesebb, de ez bármilyen körülménynek betudható.
Tudom ez nem egy szakvélemény, és nem is teszt, egyszerűen csak sokat megyek az autóval és észre veszem ha valami változik. Nekem az Insigniás korszakomban nagyon kijött, hogy valóban tényleg jobb a prémium, az az autó ezt nagyon kiadta. A többi már kevésbé, de a jobb üzemanyag jótékony hatásai ezeknél is biztosan érvényesülnek. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #211337 üzenetére
Nekem hoztak most egy RS-t 2016-os dízel. CUNA, ami a leg retekebb motor ebből a szériából. Nincs sok baja, csak felfújja a vízkört és 25 kilométerenként regenerál. Még nem tudom hol kezdjem, legszívesebben felgyújtanám.
Van egy jó tanácsom a vizes IC-vel szerelt autók tulajának. Ha el kezd tűnni a hűtővíz, akkor nem utántöltögetni kell, hanem azonnal szerviz.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Mágus2 #211336 üzenetére
Változó. Mikor vinni akartam e miatt a szervizbe, akkor természetesen nem csinálta. Előtte elég sűrűn, ezért is gondoltam, h elviszem. Ami zavar, hogy nem csak pár másodpercig csinálja, hanem percekig. Ilyenkor gondolom a szelep se nyit rendesen.
vzsryl
Semmi sem kell. Csak meghalni…
A porlasztót se szedte volna ki senki a helyemben, mert hibátlanul járt a motor. Csak mégis 200-250km-ként regenerált. Aztán kiderült, hogy 2 porlasztó csúnyán résolajos. -
JSandor
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni dpf el kapcsolatban. Adott egy 2016 os golf 7 2.0 tdi és azt szeretném kérdezni, hogy mekkora olaj hamu szintnél telik meg a dpf ? Jelenleg a vag dpf azt írja 77.9g on van ami 97% elvileg. Olyan 250km-enként regenerál és napi 70kmet teszek meg vele vegyes utakon lakott területen kívül, autópályán szokott 350km et is bírni. Hogy ha letilt, akkor egyáltalán nem lehet vele menni ?
-
Sziasztok!
Lenne egy 2017-es Skoda octavia, 1.6 cr 116le manual DDYA motorkóddal. Elmúlt 2 hétben jelentkeztek problémák a hűtéssel.
Először egy regenerálás közben fordult elő hogy ki kellett kapcsolnom a klímát menet közben mert amikor elkezdett regenerálni elkezdett a víz hőfok mutató felfelé kúszni, klíma kikapcs, regenerálás lement gond nélkül klíma vissza és happy volt minden újra. A következő eset autópálya 3 személy megpakolva klíma hegymenet 140-nél kezdett felkúszni ismét a hőfokmérő ( olaj 120 fokos volt) visszaálltam 120-ra klíma mellett ismét beállt 90-re, vagy ha 140-nél klíma kikapcs ismét jó volt a hőfok. Tegnap pályán ismét előjött a próbléma,( bár 37 fok volt kint) klíma 130-140 60 km után ismét elkezdett felkúszni a hőfokmérő, sebesség csökkenése esetén ismét jó volt. (Az érdekesség hogy klíma nélkül jelentősen nagyobb sebességnél se jött elő a melegedés "német autopálya tempónál" )
Tisztába vagyok vele hogy senki se távgyógyító itt, de esetleges véleményekre kíváncsi lennék merre érdemes elindulni.
Vízpumpa (elektromos) vezérléssel cserélve 30.000 Km-el ezelőtt, G12 fagyálló amiből egy csepp se fogyott.Klíma hatásfoka nagy melegben nem a legjobb ( 7-8 fok körül fújj be) de változó valamikor piszkosul hűt, valamikor kicsit kevésnek érzem.
3 próblémát olvastam elsősorban, termosztát, hőfokmérő gomba, illetve a a két hűtő közötti rész takarítását.
Merre kezdem a hiba detektálását? Diagnosztikám van, megpróbálok élőadatokat nézni majd.
Ami még feltűnt hogy amikor pl elkezd felmenni a vízhőfok mérőn a mutató és padlózom szépen kuszik felfelé a mutató, de ha ilyenkor elveszem a gázt teljesen relatív pár másodperc alatt újra beáll 90-re.
Colinka
-
tibbike01
őstag
DSG vagy manualt szeretnél?
1.5 tsi jó, bevált, szeretjük, de szerintem az Arteonba kevés lenne. Illetve száraz DSGvel adják, ami gyengébb konstrukció és itt terhelve lenne rendesen a nagy súly, kerék miatt. Viszont gondozás mentes a váltó, nem kell karbantartani.
A dízelhez már az olajos DSG jár, amire 60k kmenként rá kell költeni 150-200ezer ftot az olajcserére. A dízel sokszor regenerál, amikor megemeli a fordulatot és "tisztít", ilyenkor nem illik leállítani. Ez lehet kényelmetlen. Főleg, ha sokat városozol.Én a helyedben 2.0tsi 190ló DSG venném. Ez egy bomba jó konstrukció. Nyilván ritkább és drágább is.
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #210288 üzenetére
Fogyasztást biztos megdobja. Lehet ezáltal a regenerációba is beleszól. De ha addig mész vele akkor nincs mese mit okoz. Max másik autó lenne a tuti addig de gondolom nincs.
-
-
-
#214
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R #210065 üzenetére
"megálltam az udvaron járjon csak, vacsora után kimentem még mindig 1000 volt, p-ben nyomtam a gázt, ugye limitál 2500-ra kb egy percig"
Ennél egy megszakított regenerálás is jobb lett volna.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
T0mBd1gg3R #210065 üzenetére
Mi èrtelme otthon járatni? Nem regenerál alapjáraton, csak a katalizátort tartja melegen. Többet árt, mint használ. Csak telebaszta gázolajjal a motorolajat.
-
Sziasztok!
CFGB Passat B7, 2021 novemberben lett cserélve mindkét termosztátom, Gates TH47787G1 és Behr TH 5 75 típusúak mentek bele.
Tökéletesen is működtek eddig, tegnap sem tapasztaltam semmit, csak pont regenerált a kocsi mikor hazaértem, 1000 fordulat.
Nem volt kedvem már mászkálni, megálltam az udvaron járjon csak, vacsora után kimentem még mindig 1000 volt, p-ben nyomtam a gázt, ugye limitál 2500-ra kb egy percig, mikor elengedtem már leesett 800-ra, be is álltam és kész.
Reggel viszont úgy tűnik nyitott állapotban ragadt a termosztát, 20 kilométerrel indulás után sem volt még félútonse a vízhőfok, és 75-ön az olaj. Később Pesten pár kilométerre a melótól már elérte a középső állást a víz, az olaj meg a 84-85 környékét, nem tudom hogy végül mégiscsak megszűnt a megszorulás, vagy a városi tempóban nem hűtötte a menetszél.
Létezik, hogy ilyen hamar megkotlott, vagy csak megszorulhatott mondjuk a regenerálás hőhatása miatt? -
Asbee
veterán
válasz
nVIPER #209904 üzenetére
Ez felhasználás függő is. Nekem 180 ezerig kint 28-30 ezrenként cserélték az olajat évente, utána 15 ezrenként. Nulla olajfogyasztás, olajat sem feketíti kormolja szét, kopásnak semmi jele, egr, turbó minden rendben. Most van benne 248. Egy dpf tisztítás kellett, mert szartak a regenre. Az a baj amikor rövidtávok is párosulnak mellé. Én 8 ezrenként cserélem, mert van heti 5x 3-3km rövid és hidegen nagyon kímélem. 2.0 cr crbc.
-
nVIPER
senior tag
Több külföldi vw fórum-ot olvasva ezzel a témával kapcsolatban az a tapasztalat, hogy a hosszú olajcsere intervallum betartása már 160-200 ezer km után meglátszik. Kokszos olajáteresztő gyűrűk, őrületes olajzabálás stb.. Minden is elkokszoldik a szar olaj miatt. Egyre gyakoribb a regenerálás ami tovább ront a helyzeten. Dugók és gyűrűk / szelepszár szimmering / csapágyak cseréje után, a tapasztalat az, hogy 10 ezres olakcserékkel nincs ez a probléma. Gondolom a 184hp-s gépek jobban kokszolják az olajat is. Ki kell fogni egy jó gazdás verdát. Sajnos kevés az olyan tulaj, mint mi itt a fórumon...
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok. Jeleneg 2.0 tdi b8 passatom van. Használom VAG PDF appot. A következő autóm 2.0 TSI lesz és ha jól tudom abba is van részecskeszűrő. Az már ritkábban fog regenerálni, de érdemes vagy lehet használni hozzá a VAG PDF-et?
-
gubabela
senior tag
válasz
imyourfriend #209146 üzenetére
Nekem az van (eur 6d ), de nem foglalkoztat, hogy mennyi a korom meg hasonlók, nem is mérem. A regenerálásból sem csinálok nagy problémát, ha éppen akkor csinálja, ha megérkeztem valahová, simán leállítom, így járt, majd befejezi máskor.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz
Reggie0 #209108 üzenetére
Euro 6 ilyen szempontbol egy igazi temetojarat, mer, szamol meg kalibral mindenfele dolgot.. most mikor ki volt mosva a DPF ertekek szerint ugy pakolta tele mint a fene.. most 210km-nel picit visszafogta magat, 13g-nal van az elmeleti es 13.07-nel a szamitott viszont gyanitom ez meg nem a vegleges allapot. Regeneralnia kell parszor ahhoz hogy a veglegest elerjem.
Homerseklet szempontjabol jellemzoen 250°C kornyeke amikor varosban megyek pl tempomat 50 es 3-asban akkor visszaesik 200°C korulire, ugy hiszem egeti a kormot menetkozben is mivel van post injection 3 benne es amikor nyomom a gazt akkor ott mutat erteket, hamar fel lehet kuldeni 300-320°C kornyekere a DPF bemeno homersekletet + olyan 150km/h kornyeken eri el a 420-440°C-t de ahhoz mar valami terheles kellene neki hogy ott is maradjon.
Picit megnyugtato ez, ha most nem is megy el 400km-ig 1-2 regeneralas utan elfog es tiszta DPF-el most sokkal konnyebben egeti el a kormot azert. Palyazni meg nem volt lehetosegem, holnap Szlovenia de jovo hetvegere betervezek valami Osztrak turat es megnezem ott mit produkal.
-
grizlisandor
veterán
válasz
imyourfriend #209073 üzenetére
Ez ok, de te is már leírtad, hogy valami nem ok:
"Annyira engem sem zavarna ha 400-450km-t elmenne regenerálás nélkül de ez limitálódott 200km-re vagy kevesebb ez már kezd ijesztő lenni hogy mikor mondja be az unalmast."Hiába mondja mindenki azt, hogy jó ez így, csak te "szenvedsz" a 200 km-ként a regennel.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
imyourfriend #209016 üzenetére
A feltételezésem a dízelmotor működésén alapszik. Pár alapvető kérdést kell csak megválaszolni, és máris képben leszel. Mitől tud korm képződni egy dízelmotor kipufogógázában?
A válasz egyszerű, az oka tud lenni sokféle:
Sok gázolajhoz kevés levegő jut be a hengerekbe, ekkor elégtelenül ég el a keverék, a végtermék fekete korom.
Nem látod kormolni az autót, mert megfog mindent a DPF, de persze be is rakódik pár km megtétele után.
Minél több a kemény kigyorsítás, annál kevesebbet megy el két regen között, ha csak simagatod, többet megy két regen között.
Most jönnek a trükkös kérdések:
Túl sok üzemanyag jut az égéstérbe, vagy túl kevés levegő?
Ezt egyszerű ellenőrizni a kopott injektoroknak több más tünete is van, nem csak a kormolás. A rossz turbót kevésbé érzik a júzerek.
A becsöpögő injektorok miatt egyenletlenül jár a motor, nehezen indul,
főleg ha félmelegen leállítod és 1-2 perc műlva indítod, képes megakadni egy pillanatra,
mert annyi üezemanyag van a hengerben, amennyit nem lehet gyorsan összenyomni. Amíg ezek nincsenek, nem bántanám a befecskendezőket...
Marad a rutbó és környéke.
Új korukban ezek a motorok alulról mennek, turbólyuk nélkül. Ahogy kínozzák őket a tulajok, egyre jobban elgyengülnek, ellustulnak.
Ahogy egyre későbben épül fel a nyomás, úgy kormol egyre jobban a motor. Ez egy öngerjesztő folyamat, ami saját magát gyorsítja.
Kicsi korom kicsi baj, egy bizonyos ponton borul az egész és felgyorsul a folyamat. Eseted már átlépte ezt a határt.
Ahogy a korom kezd lerakódni mindenen, egyre kevesebb levegő jut a motorba és egyre jobban kormolja tele a szűrőt, szívósort, EGR-t, szelepeket.
Nagyon fontos a tubó állapota, ez befolyásolja legjobban a korom képződést. Persze a többi része is lehet beteg, de egy jó turbó ezt sokáig jól takargatja.
Ha azt mondom, hogy ez a motor 1000 fordulatról húzott új korában egyenletesen, akkor most hol tartunk? Honnan indil meg? 1500, 1800-as fordulatrol. Amíg eléri ezt a fordulatot, addik köpi a kormot, utána kitisztulnak a gázok a látható részecskéktől...
Itt ha kipucoltatod a DPF-et, csak 1 elemet vettél ki az egyenletből, de semmit nem oldottál meg a gondokból.
Egy rendes nagy szerviz esetén, turbó, EGR, DPF és a szívósór tisztítása, felújítása egyszerre történik meg, ekkor megint tiszta lappal indul a motor a lekormolódás elkerülhetetlen útján, de jó sokáig tünetmentesen ismét.
Ha csak kipucolod a szűrőt, akkor ismét teleköpi korommal az első 1000km alatt, ha kopott a turbó, akkor még hamarabb.
Ezért fontos felmérni a turbó állapotát, még mielőtt szétborítják, hogy ne pucoljanak DPF-t feleslegesen...
Nem akarok én rosszat, de szerintem nem tudod, hogy működik a rendszer. Nem a befecskendezők irányába indulnék, hanem megnézném a turbót... -
Asbee
veterán
válasz
Bdanyy #209014 üzenetére
Ez nálam is ilyen lett sajnos amióta leszedték. Valami vagy nem lett jól visszatéve, vagy tömítés, rezoncső akármi, de regen alatt k....ott büdös jön be ha állok akár pár másodpercet is. Majd viszem vissza nézzenek rá, bár hogy derítik ki.... Nekem egy pici kipuf szag is jön be hidegen szélcsendes időben. Előtte egyik sem volt.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
imyourfriend #209006 üzenetére
Attól, hogy kipucolják a DPF-et még nem fog ritkábban regenerálni, ha a kiváltó okot nem oldják meg. Esetdben szerintem ez a kopott turbó.
-
imyourfriend
őstag
válasz
atos19881101 #208920 üzenetére
Turbó, fojtószelep és EGR-el kapcsolatban is beszámolt a szerelő? Kíváncsian várom szintúgy, az Oktáv péntekre lesz kész minden igaz.. 600km környéki regent várok tőle, hosszabb utakon használva.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Kiskokó #208898 üzenetére
Igen, veszélyes játék az ilyen. A német út után én is várom a csekket.
Más. A skoda ma lett kész. Átmosták a dpf-t. Csúnyán el volt tömődve a nyomáspróba alapján. Mosás után gyári értéke lett. A szerelő meg is jegyezte, hogy nagyon megy a szekér… kíváncsian várom, hogy ez utàn hogy fognak alakulni a regenerációk. -
válasz
rbalint88 #208833 üzenetére
A legtöbb dpf-s autó tudja ezt a fícsört sajnos. Amikor a dpf már telik és a regen gyakrabban gyön akkor simán belever 1 liter plusz olajat. Az audik is ezt csináljál nem csak a touareg. Anno Teddyben volt h 8.5 liter olaj helyett 11 liter jött le belőle, a szerelőm meg anyázott mert 2x 5 litertartály volt odakészítve
-
grizlisandor
veterán
válasz
zsole84 #208569 üzenetére
Jól csinálod, ha teheted akkor prémium gázolaj, szereti a technika, ha akarsz neki kedveskedni is, akkor VIF dízel adalék mehet opcionálisan, fórumon a Liqui Moly adalékokról van pozitív tapasztalat, de Motul/pro-tec adalékja se lehet rossz.
10k - 15k kmenként cserélgetném a kocsiban a motorolajat és minden második olajcserénél a gázolajszűrőt, jó minőségű szűrőkkel és bele való motorolajjal. Szervizenként meg ellenőrizni a porlasztó korrekciókat és az EGR-t.
Esetleg figyelhetsz a regenre ELM327 kütyü kell és VagDPF a telefonra. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
imyourfriend #208487 üzenetére
Olajpumpa szíj tudtommal "élettartamos", csapágyakról én nem hallottam (még, remélem lesz róla bővebb infó), viszont a sok regen miatt legalább ránézni nem árt végülis ha már lent volna a karter.
(gázolajjal hígul a motorolaj, nem tökéletes kenés, amúgy is szerényebbre méretezik már mint régen, stb). Octavia klubban nézz körül, sokaknak van VCDS, hátha valaki tud a közeledben segíteni csinálni egy logot a töltőnyomás felépüléséről.
-
imyourfriend
őstag
Sikerült egyeztetnem DPF, EGR és fojtószelep tisztítással kapcsolatban, szerelő állítása szerint ugyan regenerál a bódé de már nem igazán tudja elvégezni megfelelően azt.. ezért lehet a 200km-enkénti regen. Jó szokásához híven ma elkezdte megint és kíváncsi voltam meddig tudja végezni a regent, 3g elméleti értéknél állította le önmaga az aktív regent és 2.5g koromig futott le a mutató.. ez nem tudom mit jelent valójában, úgy sikerült elérni hogy autóúton tempomat 110-el haladtam jó 20km-t. 6-7g korom alatt ha rálép az ember a gázra, tempomathoz hozzányúl az ember akkor a bódé leállítja a regent.
Kérdés mennyire sikerül kipucolni, kíváncsi leszek kérek majd képet turbóról EGR-ről meg fojtószelepről is leszerelés után bár azoknak nem hinném hogy komolyabb gondja lenne.
-
válasz
molnarpeter #208451 üzenetére
-
Tegnap hazafele csúcsidőben végigtötyögtem 20 kilométert a melóhelyről az Árkádig, majd a 3mason Kistarcsáig, majd nem volt parkolóhely a cukrászdánál, olllllyan ideges voltam, szerintem korábban még soha nem mentem a megengedett sebesség 3-4szeresével (30-as tábla).
Onnan már viszonylag jó tempóban hazajöttem, erre elkezdtett regenerálni, nincs vagdpf-em, obd11-ben tudok élő adatot nézni, pl dpf: route since last succesful regeneration, na az még csak 250km volt
Leállítottam, mert naggyon nem volt alkalmas az időpont se arra hogy menjek még egy kört, se arra hogy az udvaron elketyegjen, gyerekek kiengedve, momóztak-bobóztak meg Nerf-gunoztak, nem hiányzott egy sérülés a kocsin. Csukott garázsban meg kicsit érdekes lenne kikormolni a dpf-et.Tényleg a vagdpf-hez gondolom nem jó az obd11. Van még egy sima kék elm327-em, a Mazdámon működött, a Priust és a Kalost nem látja. Meg kéne nézni hátha jó, de tudtok mondani kis olcsó obd-t amivel megy VW és VagDPF?
-
imyourfriend
őstag
válasz
Mágus2 #208407 üzenetére
Legolcsóbban a nyomáskülönbség mérő szenzorral tudom kezdeni a történetet? Abból 2 van, egyet rendelek is érződik a változás? Amúgy gyanítom ez már télen elkezdődhetett, csak akkor nem nagyon figyeltem rá hogy sűrűbben regenerál a bódé. Miként lehet ezeket a nyomáskülönbséget mérő szenzorokat?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
imyourfriend #208394 üzenetére
Minden szenzort fel kell tanítani, a tanítás után csinál egy kényszerített regenerálást és onnan indul tiszta lappal az új szenzor.
Nekem a turbó a tippem, vagy valamelyik csöve esetleg az intercooler. Ereszti valahol a rendszer a töltő nyomást és ilyenkor kormol, vagy már annyira kopott a turbó, hogy nem bírja kellően felfújni a csöveket normális időn belül. Ezt a hipotézist egyszerű ellenőrizni, csak az elvárt és a mért turbónyomást kellene megnézni teljes terhelésen, tehát nagy fokozatban, padlógázon.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
imyourfriend #208357 üzenetére
Termostatot cseréld ki, meg egy differencia szenzort. Utána regen után nullázd a számlálót, és kiderül, hogy mit mond. Nyáron kb 5km alatt üzemmeleg a CR dízel hűtővize. Olaj attól függ, mennyire taposod a gázt.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Reggie0 #208376 üzenetére
Felraktam három régebbi képet pl. a 225422-esnél látni 12g van 190km-t tettem meg akkor teljesen rendben működött. Nem tudom hány meg miféle szenzor van benne az is könnyen meglehet hogy kitalálja a rendszer az eltömődött szenzor miatt a dolgot, bár erre nem sok esélyt látok. Azon két képnél 233630 - 233641 meghajtottam, olyankor nem rajzolja fel a piktogramot csak gép által elért adatoknál (21g korom és regenerál).
[link] szintúgy euro6 regenerálás, itt az EGR nem nyit 100%-ra, nem tudom hogy csinálja meg milyen elven működik.. DPF-et ha pucolják akkor vegyek új szenzorokat is hozzá, a nyomáskülönbség mérőt meg a hőmérsékletszenzorokat is?
Szenzor azért kérdéses, múlt héten elvittem egy kisebb körre ~10km és mikor tempomattal mentem akkor pakolt bele rendesen majd +1g kormot hozzáadott.. gyorsításnál és lassításnál rendben volt.
Leginkább ezzel nem vagyok kibékülve, hogy miért pakolja tele olyan iszonyat hamar egy tempomatos haladásnál a DPF-et.
-
Reggie0
félisten
válasz
imyourfriend #208367 üzenetére
Regi regeneralos screenshotod nincsen? Nekem gyanus, hogy a regeneralas kozben nincsen 100%-ra zarva az EGR, de lehet, hogy normalis, mert a tied mar EUR6-os motor. Kene tudni, hogy mennyire nyitotta regen az EGR-t. Ha pl. homero hiba van, akkor lehet, hogy jobban ranyit, mert pl. melegebbet mer es emiatt nem regeneral rendesen.
A vag dpf is meg van bolondulva nalad, sok szituaciot regeneralasnak ismer fel, ami valojaban nem az es ezeknel sokkal nagyobb homersekletet ir ki a szokasosnal, pl. 233630-233641 km-es kepek. Lehet, hogy nagyon meghajtottad ekkor? -
Reggie0
félisten
válasz
imyourfriend #208357 üzenetére
Probaltad, hogy csak autopalyan hany km utan regeneral?
En most az elmult 2 hetet szinte vegig varosoztam az autoval. Az en vezetesi stilusommal sikerult 165km-re lerakni a regeneraciot. Nemreg irtam, hogy volt 1000km is. Szoval baromira le lehet csokkenteni.
Egy normal uzemes vag dpf-es screenshotot (uzemmeleg motornal) es egy regeneralas alattit nem tudsz feltolteni?
A bosch kipu homerok elettartama az en automban nevlegesen 250ezer km a gyarto szerint es az is kell a korom meresehez.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Asbee #208354 üzenetére
Túl hamar regenerál így igaz ma a pályán 165km után már regenerált a mért érték előbb éri el a 21g-ot ilyenkor felugrik a számított érték és indítja is. Lényegében csak hosszú utakra fogom használni, télen ritkábban a munkábajárás már megoldott vonattal. Mikor megvettem akkor 60km-re jártam ott 400-420km-enként regenerált ez csökkent le fél év alatt 200 alá most már, mondhatom. Cserélgetni nem kezdek el, addig a dpf sem lesz kipucolva míg nem derül ki a hiba oka.
Az apróbb gond talán ott kezdődik, a motor normál közúti használatnál nehezebben melegszik fel 85-90 fokra a kelleténél szabályosan használva szinte kell 30km hozzá, bár ez nem tudom mennyire vészes, dízelnek elvégre hosszútáv kell.
-
Asbee
veterán
válasz
imyourfriend #208353 üzenetére
Most mi is a probléma pontosan? Túl gyakran regenerál? Szerintem vidd el egy rendes szervízbe ahol értenek ehez a motorhoz és csinálnak egy alapos diagnosztikát. Felesleges a vakon alkatrészcserélgetés meg ördög falra festés. Használod hosszú utakra is? Sok városban nyektetéssel, rövid távokkal ne csodálkozz hamar regenerál.
-
imyourfriend
őstag
válasz
grizlisandor #208348 üzenetére
Van egy mutató ami Low EGR pressure closing (%) és az menetközben ugrál fel alá.. sűrűn nyit zár, az érték amit ír az -0.006 vcds-el olvasva álló és üzembehelyezett motornál is.
A fél bódét le kell szedni ahhoz, hogy hozzáférjen az ember az EGR-hez amúgy könnyen indul az autó. Egy dolog amire odafigyeltem amikor regenerál akkor a post injection 1-2-3 valami eszméletlen értékeket mutat eddig ilyet nem láttam.. most már kíváncsi vagyok, még mielőtt megidézed az új EGR-t.
-
Asbee
veterán
válasz
Reggie0 #208212 üzenetére
3-4 évig biztos marad, ha csak nem lesz valami olyan gebasz. Az nekem olyan 80 ezer km lesz. Most pont elcsíptem regen előtt után, pont városban tudott csak végig menni.
Ez heti 5x2 rövid táv városban többi országút hosszabb. Nem vészes. Viszont regenerálás “szaga” brutálisan bejön klímával, valahol tuti enged, megkell nézni. -
válasz
imyourfriend #208196 üzenetére
"Annyira engem sem zavarna ha 400-450km-t elmenne regenerálás nélkül de ez limitálódott 200km-re"
Így már értelek. Azt gondoltam, h elvesztél a számok bűvöletében.
Ahogy Mági írta, ez sajnos több összetevős. Szépen el kell kezedened "kibontani" és megtalálni, h mi okozza. Mit írtál, mennyi az össz km a talicskában?? -
imyourfriend
őstag
válasz
Mágus2 #208192 üzenetére
Nekem kb majdhogynem fordítva van, most tettem egy kisebb kört 100km/h-val haladva tempomatnál telíti mint a fene 10km alatt 17.36g-ról felment 18g-it a mért tömeg ezt követően odaléptem neki visszaesett 17.7g-ig a mért. 100km/h tempomatnál a mért koromtömeg szignifikánsan ment felfelé azt a 0.7g-ot hamar belepakolta a DPF-be.
IDE07084 csatornán folyamatában -0.005 - -0.007-et mér, ha leállítom akkor is
IDE07744 csatornán leállítva 0.7mbar alapjáraton 14.3mbar, menetközben felugrott 200-250 mbar értékre is a fogyasztásra és erőre nem tudok panaszkodni mert fogyasztása nagyon jó ereje is van nem érzek semmi csökkenést. kb 160km utazás után van majd 18g-nál ez nem túl kedvező.simonjoe: valahogy nem tudom elengedni, zavar hogy nincs rendben és addig nem nyugszok míg meg nem oldódik a dolog ez lehet egy negatívum nem tudok mit kezdeni vele.
Annyira engem sem zavarna ha 400-450km-t elmenne regenerálás nélkül de ez limitálódott 200km-re vagy kevesebb ez már kezd ijesztő lenni hogy mikor mondja be az unalmast.
-
Asbee
veterán
válasz
imyourfriend #208190 üzenetére
Nekem a mértre minusz értéket mutat, a számolt mindig több. Nem tudom ez normális-e vagy nyomás szenzor gond, lehet csak app verzió függő vagy mert leállítás után nézem. De regenerálási időközök szerintem normálisak. 500-800 km után kb attól függ mennyi a város. euro 5 crbc. Amíg nincs valami rendellenesség addig annyira nem foglalkozom vele. Viszont majd vissza kell vinnem, mert valami nem lett rendesen vissza rakva, vagy flexi cső, mert lett tisztítás után hidegen egy kis kipufszag álló helyzetben, meg regennél brutál bejön az a tipikus büdös szag. Előtte egyáltalán nem, csak ha kb alá hajolt a kocsinak az ember akkor érezte picit.
Ilyen volt tisztítás után: -
válasz
imyourfriend #208190 üzenetére
Engedd már el!!
Működik rendesen?? Úgy sem fogsz pontos értéket kapni!
Ilyen adataim voltak(2009, 2.0 CR CBAB EUR4)930km-t ment regenerálás óta (250k futás)
kért: 12,6
mért: 9,9
850km-t ment regenerálás óta (275K futás)
kért: 12,9
mért: 12,0
1330km-t ment regenerálás óta (295k futás)
kért: 8,7
mért: 7,8
A tisztítás után már nem logoltam csak a regenerálási futást és az
olajhamu tömeget. -
imyourfriend
őstag
DPF témához kapcsolódóan, tegnap megvizsgáltam 7.08g-ot számított ki és 12.09g volt a mért tömeg, ma megnéztem megint regeneráltam carista-val akkor lement 3.2g-ig a mért. Hazaértem és megmértem 4.51g valamint 7.11 volt a mért. 3.2g számítottnál azért állt meg, mert rányomtam enyhén a gázra, tehát ha van egy sík pl 20km-es szakasz és pl 4g-nál indít valaki egy forced regent 2200-as fordulat 100-nál pl. akkor egészen kitudja takarítani a dpf-et. Arról nincs információm, hogy ez mennyire segít plusz információ carista 24g kormot írt ezt az adatot nem tudom honnan szedte és ezt vitte le 4 környékére regen végére.
-
válasz
molnarpeter #208155 üzenetére
...velük csináltattam, nem a legolcsóbbak, sőt még a garancia sem az igazi, de személyesen beszéltem a tulajjal, meggyőző volt. Nem utolsó sorban, Ők gyártanak, fejleszetenek tisztító gépeket, tehát értik a metódusát. Elmondták, h a tisztítás utáni felszereléskor mit kell beállítani, cserélni. 21 júliusában 287e km-el vittem hozzájuk, teljesen hibamentesen működött még az autó, de már 168ml volt a massza benne. Közel két év és ötvenezer kilométer után most 9ml van a szűrőben. Közben chip is volt, de nincs semmi kivetnivaló a működésében, 1100-1300km között regenerál.
Ja, és ami nagyon fontos, h itt a fővárosban és a környéken mindenhol 30eHUF-ot kértek 2021-ben egy tisztításért a Varga cég majdnem a duplájáért 55ért csinálta! -
imyourfriend
őstag
Kezd bajos lenni a DPF, vagy el van tömődve picit vagy valamit érdekesen számol a kiszámított érték 7g a mért érték meg 12g ami azt jelenti hogy dugulás lehet valamerre.. 59g-nál járok olajhamuban nem gondoltam volna hogy ilyen hamar megtörténik 234k-nál.
erre utal még az hogy a post injection 1-2-3 magasabb számokat dobál, mikor regenerál akkor a megszokottnál jobban elveszi az erőt.
-
imyourfriend
őstag
Ma nézelődtem az adatok között, vag dpf-nél egyszercsak 14.4g környékéről felugrott 21g-ra, 1 percen belül regenerált is a bódé.
Kérdés az hogy az elm327 bolondította meg, vagy nem megfelelően működik a nyomáskülönbséget mérő szenzor? Van egy hővédő borítás a dpf tetején oda van bezsúfolva két 03N 906 051 B DPS10 Denso szenzor ezekkel szokott gond lenni, vagy máshol kell keressem a hibát?
-
imyourfriend
őstag
válasz
bitpork #207983 üzenetére
a térképfrissítés egy dolog, de mikor az ECU-ba nyúlnak bele és még nem is szólnak.. nekem szerencsém lett azzal hogy átkerültem rugalmasba, a gysev visz és hoz 15km-re nem szeretném beindítani a dízelt csak hetente egyszer mikor Ausztriába megyek vásárolni.
atos19881101: városi használat meghiszem azt tönkreteszi, az euro6-ot pláne mert csak akkor működik jól mikor kint 15-20 fok felett van a hőmérséklet és 30km után bemelegszik a rendszer akkor tud alacsony korom értéket produkálni az átmelegedett rendszer, közbe közbe picit égeti. Télen illetve hidegebb időkben nem túl baráti a helyzet, ez gyorshajtással javítható viszont nem szeretek 100-120km/h-val járni, Ausztriában meg főleg nem max pályán. Picit úgy vélem furcsán tervezték meg ezt a rendszert, hatékony tény csak már alacsonyabb igénybevétel esetén jó lenne ha intézné a kormot, regenerálna útközben is gond nélkül és nem kellene ehhez kinyomni a szemét.. egy dolog, hogy 5.5-6 liter körül fogyaszt olyankor, viszont 160-170-nél sem igazán áll neki regenerálni ilyen hideg időben magától.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R #207999 üzenetére
Regenerálástól nem rázkódik a kocsi, azt kizárhatod. Elősdlegesen a kerékre nézess rá egy gumisnál.
-
Hát idefele jövet a lachiphez az M1-en 130-140 körül eléggé rázott a kocsi, nem tudom mi lehet, a centir lett elb*szva vagy az egr cserénél a futóműállítás vagy valami más, netán menet közben regenerált
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #207994 üzenetére
Hmm. Az enyém akkor csinál ilyet, ha befecskendezési térképet vált menet közben. Az új is csinálja, innen lehet tudni, hogy regenerál, vagy valami más miatt emelt fordulaton szeretne menni, vagy épp ellenkezőleg, emelt fordulaton ment mert melegítette és hirtelen vált. Csak akkor érezni, ha közben egyenletesen haladsz. Egy pici rántás az egész. Nem biztos, hogy baja van...bár, ha megint regenerált neked, akkor szopás van... A nyomás szenzorod akkor haldoklik, vagy tele van a DPF hamuval.
-
válasz
imyourfriend #207982 üzenetére
Vagy a frissítés. Volt Hans márkaszervízben térképfrissítésre. Az egy dolog hogy elkértek 160k-t érte de azóta - már volt fizikai dpf tisztításon!- minden tankolásba belever két regen.
-
atos19881101
senior tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #207973 üzenetére
Valamit nem jól csinálsz, hogy ha ennyire szopat...
Hogy szoktál vele menni, amikor regenerál?
-
atos19881101
senior tag
válasz
Kiskokó #207962 üzenetére
Szintén zenész.
Hétvégén szoptam az enyémmel én is… pénteken láttam, hogy regenerálni akar… mondom ok. Elvittem egy kis kerülőre. Hazaérek, látom még nem fejezte be. Na mondom ott rohadsz meg, leállítottam. Szombaton megyek megint, akkor megint kezdi… még egy körre elvittem, hazaérek, még mindig regenerál. Hoztam a gépet, ránéztem, a számított korom 1.5g volt, a becsült 10. Nyomtam neki egy kis gázfröccsöt, aztán visszaesett a fordulat. Na mondom ok.. befejezte. Vasárnap újabb út, megint elkezdi.. na ott rohadj megmegkaptam a dpf lámpát is. Mégis mi a tökömért indít 2g korom miatt regent?? Felcseszett, felvittem pályára aztán kapta az ívet 4esben 130al. Erősen gondolkodom rajta, hogy elvállnak utaink egymástól (én és a dpf).
-
Asbee
veterán
válasz
kleinguru #207966 üzenetére
Ha nincs bemelegedve ( hűtőfolyadék, olaj, stb , stb ) akkor nem kellene regenerálást indítania én úgy tudom. Ha meg sokszor nem tudja befejezni, előbb utóbb kivillan a dpf jel. Én használom heti 4-5x 1-1 rövid útra is városban, sosem kezdett regenerálást hidegen. Az sajnos tipik , hogy város előtt vagy városban kezdi el, hosszabb út után.
Mondjuk autópályázás után nem szokta.
-
Kiskokó
veterán
válasz
gyulaszu #207961 üzenetére
Semmi értelme nincs, nem tudod mikor fejezte be csak ha nagyon nagyon durván ismered az autód minden rezzenését akkor.
Én nem foglalkozok vele olyankor, csak legközelebb tudom,hogy megyek hosszabbatt és olyankor hagyom manuál 2600 körül jó 10-15km-en keresztül.
Azt vettem észre, mintha direkt sz..atna, és vagy 200km autópálya után , hazaérve az utcában érzi, hogy regenerálni kellene. Vagy városban 4km-ert , be sem melegedő motorral vásárlás után hazaérés , és kezdené .... nem is értem a logikát. Ez olyan mint a start stop. Úgy kéne működnie, ahogy... a sok adat, szenzor, hőfok, akku fesz stb alapján... aztán meg a nagy lófaszt, leállítja szinte mindig a motort. Emelkedőn próbáltam ki pár VW autót.... röhögve leállítja a motort, pedig ott nagyon nem kéne neki a gyári leírás szerint.
-
Asbee
veterán
válasz
imyourfriend #207903 üzenetére
Nem nagyon csinálnak már ezek passzív regenerálást. Ahogy írod is, nem melegszik fel eléggé. Majd nyáron nagyobb melegben kíváncsi leszek pàlyán.
-
Reggie0
félisten
válasz
Khaosz55 #207897 üzenetére
Igen, idovel attert a VW a terfogat alapu szamitasrol a tomeg alapura.
Tehát neked kb 1 tank alatt 1X regenerál úgy hogy 350K van a kocsiba ? Gondolom ez pálya végig.
A dehogy. Ahogy en vezetek ugy 2.5 tankolas kell az 1100 km-hez. De varosban valoban keveset jarok. Azaz annyira nem nagyon keveset, mert bemegyek, csak jellemzoen inkabb este vagy ejjel, napkozben nem szeretek, inkabb ceges vagy roller.Az enyemet nem hivtak vissza dizelborany miatt, igy nincs szerencsere modositva. Most lehet, hogy benne lesz a takata legzsak visszahivasban, mar elore felek, hogy mokolni akarjak a motort is.
#207903 imyourfriend: Igen, ez euro 5, ott van az app jobb also sarkaban is az evjarat/motorkod: 2011/CCWA.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Asbee #207900 üzenetére
Számomra meglepőek ezek a 800-1000km-es regenerációk, gondolom azok euro5-ös motorok. A cxxb már euro6 ez max 350-400km-t bír és regenerál, ahhoz 30 fok környéki idő kell, hogy 100-120km/h között kezdjen regenerálni.. ilyen időben nem tudja úgy felfűteni a DPF-et még 150km/h-nál sem.
-
Khaosz55
addikt
-
Reggie0
félisten
Reszecskeszuro jelentes:
Mar 350000km van benne. Amiota ujakra lettek cserelve a homerok a kipufogorendszerben azota tovabb birja, most majdnem meglett az 1100 km ket regeneralas kozott.
Oil ash residue nagyjabol evente olyan 20-25ezer km-enkent megy fel 0.01-et. Ha elmehet 0.25-ig, akkor meg hatra van kb 7 ev es 200000km. -
válasz
Khaosz55 #207555 üzenetére
Rövid távú utak esetén van regenerálás, én akkoriban napi 2x5km-t mentem (országút). 7-8000 km-enként csinálta. Ha leállítottam, akkor a következő indításnál folytatta, nem olyan béna, mint a diesel, hamarabb túl van rajta. Amióta autópályázok, egyszer sem csinálta.
A hamu miatt nem kell aggódni, mert a benzines normális működésnél nem kormol annyira, mint a diesel. Aztán majd meglátjuk. -
Khaosz55
addikt
Sziasztok. 2.0 TDI-ről váltok majd 2.0TSI-re, egyik ok hogy már nagyrészt városban rövid távon használom a kocsit. Az új TSI autókba is van részecskeszűrő ha jól tudom. Viszont nem találok infót róla. Milyen gyakran regenerál, vagy hogy működik benzines esetében? Érdemes vagy lehet monitorozni mint a TDI esetében?
-
1stVikman
senior tag
válasz
MPowerPH #207383 üzenetére
Kár találgatni, ki kéne olvasni a hibatárolót.
Regenerálás sajnos nem akkor van, amikor te akarod, hanem amikor a feltételek megvannak hozzá és a rendszer elindítja. Szóval ha most mész egy pályás kört, nem biztos, hogy fog regenerálni.
Velem volt, hogy 400km pálya után otthon a ház előtt kezdte el.
És akkor még azt sem tudjuk, hogy tényleg az volt-e a hiba. -
1stVikman
senior tag
válasz
MPowerPH #207366 üzenetére
Sajnos több oka is lehet, diagnosztika kell.
[kép]
Legtöbbször turbó körül jelez valamit, de bármi lehet.
Viszont mivel említetted a ventilátorokat, szerintem sokszor nem tudta befejezni a dpf regenerálását, és tele lehet.
Rövid távokra használod? Mikor megálltál, lement az alapjárat 800 körülire, vagy inkább 1000 volt? Mennyi a km? -
imyourfriend
őstag
Ma úgy voltam vele megjáratom a bódét, van errefelé német autópálya ~160km/h környékén felfűtötte 500 fok fölé a DPF-et és menet közben regenerált, értékek egészen jók 160-nál mért 12mg/km-t is, ebből adódóan ha bármi baja lenne turbónak, motornak akkor ez nem lenne ilyen alacsony ugye? Leállításkor 9.40g hamut írt 83km megtétele után, a regenerálást abbahagyta 6.5g körül. Azt vélem felfedezni laikusként, 15km-re nem fogom használni melóba ott a vonat, hosszabb táv illetve néha meg kell hajtani a szekeret a fogyasztás így jött ki 5.8l/100-ra! Egy DPF takarítást ettől független lehet megér a történet, picit jobban oda kell figyelnem.
Qru: nem szabad nap mint nap szapulni a SuperB-t, nem holmi temeto jargany az.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 1TB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3051
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2132
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B360-Pro i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 8GB ZALMAN S3 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest