- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple Watch
- iOS alkalmazások
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy Note 3 - fókuszban a szolgáltatások
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
válasz gerisz23 #88359 üzenetére
Úgy se rossz, 20-25k egy szonda, 30-35k a trafó és 6k körül van 4 gyertya, plusz a cserebere.
Én 3000 forint körül vettem bontott pályás kocsiból szondát előre-hátra. Köszönik, elvannak
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz gerisz23 #88357 üzenetére
80k erre sok? Én keveslem. Csak a vezérlés a sallangokkal és munkadíjjal ennyi. Óvatosan.
Szépen megnézitek multiméterrel vagy logolva opcomon az első szondát. Ha rossz, ami eléggé benne van akkor csere. Gyertya sem esik rosszul 40-50k km után. Utána jöhet miden más.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
válasz gerisz23 #87727 üzenetére
2 utángyártott után bontott lett pályás kocsiból, és takarítás óta remek. Vettem boltból újat is, sosem volt az igazi, de 4 hónap után megint suta lett, mint a gyári 170k km után. Hagytam is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
válasz gerisz23 #63481 üzenetére
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a kombájnon nagyobb tárcsák vannak, mint a sedanon. Asszem valami 280-as van elől, meg ugye jeladós a fékbetét is hogy MID kijelzőn sikolthasson, ha csereérett.
Declare - Kösz-kösz. Igen, enyém. A fa engem sem hatott meg, gondolkoztam egy ezüstön vagy szálcsiszolt feketén, de itt tényleg nem hat olyan rosszul.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Immy
őstag
-
kmarci25
veterán
válasz gerisz23 #62501 üzenetére
Indexkarra 14? Basszus! Maga az alkatrész 8-9 ezer körül van, ebay-en meg még olcsóbb... Hétvégén szétszedtem az itt kapott tanácsok alapján a kormánykerék mögötti borítást: a felső részt csak ki kellett csúsztatni, az alsót pedig 3 csavar tartotta. Idáig rendben is volt csak az alsót valamiért nem tudtam teljesen leválasztani. Ettől még hozzáfértem az index karhoz, de a csatlakozóját sehogy sem sikerült leszedni. Nagyon erőltetni meg nem akartam, mert egyelőre nem vettem újat. Ja, mindez egy 2004-es Meriván.
Ha kicseréled/kicserélted, kérlek számolj be az élményeidről. Köszi!"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
diablo1984
veterán
válasz gerisz23 #62396 üzenetére
Akkor meg az mièrt nincs a szervízkönyvben, mert van ott is pecsèt nèlküli beírás is! Így meg bárki mondhat bármit, de az a kocsi nem azt kapta amit kellett volna! Fater is ilyen, 4 èv után kèrdeztem èn is tőle, hogy mikor volt olajcsere a passatban, mondta, hogy mèg nincs meg a 10ezer, 4 ève volt utoljára.... 10èves vezèrlèssel(22 ezer volt benne 10 èv alatt), következő hèten lecserèltette a vezèrlèst az olajat, szűrőket, 120ezret sikerült otthagynia. A fèkolajat is kèrdeztem tőle pár hete, mondta mikor vette, akkor csibálták a fèket, az asszem 2004ben volt.... Mondjuk nem használják, de az is minimum 12 èves....
-
G.Peter
aktív tag
-
kmarci25
veterán
válasz gerisz23 #62347 üzenetére
Jó ötlet. Ez ilyen kihúzom, visszadugom fajta? Most néztem a neten autósboltban, kb. 8-9 ezerért adják. Látom, hogy van rajta két kampó, ami beakad. Ezek szerint akár még házilag is megoldható a csere... A kérdés, akkor már csak annyi, hogy jól gondolom-e, illetve ha igen, akkor hogyan tudom kibányászni a mostanit, hogy az újat betehessem?
[ Szerkesztve ]
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
diegho
nagyúr
válasz gerisz23 #62315 üzenetére
Olcsó és tartós nem nagyon van, ráadásul friss jogsi mellé biztos nem tennék olyan gumit, ami nagyon kompromisszumos. Ha nem nagyon megy ki városból, akkor valamelyik téli alapú 4 évszakost kell bepróbálni. Én Kléber Quadraxer-t használtam fél évig egy 150le-s autón és télen került fel rá, akkor még volt hó is bőven, nekem nem volt vele semmi bajom a hangján kívül, de csak 1000km-t mentem akkor vele, az alatt nem derül ki róla, hogy milyen. Mindenesetre a kínai 4 évszakost felejtsétek el. Nem tudom milyen méretben kell, de talán a Sava Adapto az első olyan, amit be mernék vállalni ilyen rövid távokra folyamatosan, annál lejjebb nem adnám.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gerisz23 #62209 üzenetére
"...sebességben hallani egy fura hangot,mintha ékszíj vagy csapágy lenne zajos,suhogó hangot ad ki,benyomott kuplungnál elhallgat szép lassan a zaj/nesz.." "...Délután meghalgatjaca szerelő,vszleg kinyomócsapágy..."
- Ha a zaj elmúlik, amikor teljesen benyomod a kuplungpedált, akkor az semmiképp se lehet kinyomócsapágy. A kinyomócsapágy pont fordítva csinálja, ilyenkor szól, fölengedett kuplungnál meg csöndben van. Minden csapágy csak akkor tud megszólalni, ha forog. A kuplung-kinyomócsapágy pedig nevéhez méltóan a kuplungot nyomja ki, ilyenkor forog, egyébként meg nem.
- Elkezdhetnek zörögni a kuplungtárcsa agyában lévő rugók.Ez kuplungolásra elhallgat,vagy a tárcsa lötyöghet a nyelestengelyen.Kuplungolásra ez is elhallgatMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz gerisz23 #62175 üzenetére
Lánc akkor szokott elugrani amikor a motor ellenkező irányba lett forgatva. Pl meggurul előre rükiben, vagy fordítva. Régebben legalábbis erre ügyelni kellett, de a mai motorokról is hallottam már ilyet, hogy az állampolgár este letette az akkor még tökéletes autót, sebességbe tette és kiszállt, majd reggel recs-rop.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Szada85
aktív tag
válasz gerisz23 #61626 üzenetére
A Magyarországon forgalomba helyezett autóknál oké, vissza tudod kötvetni az ilyet, a cikkben valóban ilyenek vannak, de egy külföldröl frissen behozott darabnál ilyet szerintem nem fogsz tudni megtenni. Márpedig elég tekintélyes mértékü az autóimport, nem emlékszem pontosan évi hány tíz- százezer autót hoznak be, azoknál a külföldi tulajt megtalálni nem lehet egyszerü.
Késöbb is csak azok az autók lesznek így kiszürhetök, amik jó pár éve otthon közlekednek, így van nyomuk a rendszerben, az importáltaknál csak akkor müködne, ha lenne valami Ojrópai központi rendszer, amit mindenki használna. Ami nincs kizárva, hogy lesz, vagy ha van már, akkor rendesen használva lesz minden ország által, csak gyözzük kivárni.
Ha a gyökérokot szüntetnénk meg ( azaz, hogy a vásárlók nagy része a km-t nézi elöször, és sokszor az alapján dönt ) és az átnézés/átnézetés, plusz a tapasztalt állapot alapján döntenénk, amit tudom, hogy nem egyszerü annak, aki nem ért az autókhoz, akkor elöbb utóbb a probléma is megszünne.
-
Markizmark
addikt
válasz gerisz23 #61626 üzenetére
Az első műszakiig szerintem akkor is vissza lehet majd tekerni az órát nyom nélkül.
Tegyük fel vágysz egy kisteherautóra a bizniszedhez, legyen max 2 éves mégis simán lehet, hogy benne lesz 500ezer km, de mégis 160-al meg tudják hirdetni gond nélkül mert még maga az első tulaj tekertette vissza.Cimborám egy helyi fuvarcégnél dolgozik, Renault Masterrel közlekedik, ő hozta el a szalonból tavaly márciusban, de már benne van 400ezer km, biturbós istenverése és már párszor járt szervizben is ... mégis ha akarnák egy kis kipofozás után el lehetne adni megkíméltként.
Az ilyesmi ellen nincs orvosság, akinek nincs pénze új autóra az mindig kockáztat sajnos.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Szada85
aktív tag
válasz gerisz23 #61620 üzenetére
Valóban szigorítottak a törvényen, de tettenérés nélkül nehezen húzzák rá bárkire is ezt, ahogy a cikkben is leírják, mindenki "csak beszámította az autót", Ö még egy IDrive-ot se tud kezelni, nemhogy egy km-óra visszatekeröt, és máris a max. amit elérhetsz,hogy visszaveszi az autót mondjuk töled, bár biztos ez Sem mindenhol ilyen egyszerü.
Az emberek fejében kellene változnia a dolgoknak, ahogy már milliószor le Volt írva, ha reálisan tudnának az emberek gondolkodni, akkor felfognák a reális km állásokat, és nem lenne ez. De kevés Km kell, kevés Km-t látsz.
-
lsebestyen
addikt
válasz gerisz23 #61621 üzenetére
Epp itt vagyok a kipufogosoknal, ok is azt mondtak h bak csere kell ide. De ha mar itt vagyok akkor a tuzkarikat kicserelik. Azt h ha tobben ulunk benne hangosabb-e nem tudom mert amiota csinalja csak egyedul ultem benne. Tegnap anyaek mentek vele hárman de ő nem hallott semmit.
-
szkury
aktív tag
-
-
F_Gergely
őstag
válasz gerisz23 #60307 üzenetére
Nekem a hatlapi karpit patentokkal van fent ezeket leszedve jon le a textil oldalt meg pici kampok fogjak ezeket ki kell akasztani. Csak hallasra tunik bonyolultnak, ha szetszeded latni fogod es tok egyertelmu, mit hogy merre, de en azon buktam ki hogy az a kis femdrot semmivel sem helyettesitheto, sima bringa bovden nem jo mert azzal csak huzni lehet, tolni nem. Nekem mazlim volt mert volt egy garnitura rossz ulesem es abbol kiszedtem, igazabol barmilyen szakadt, rossz ules jo.
De ha mazlid van, csak kiugrott belul a helyerol ez a drot es azert nem tudod donteni. Ha szetszeded latni fogod, nekem sajnos eltort (marha konnyen torik mert vekony, konnyen elfarad). -
F_Gergely
őstag
válasz gerisz23 #60305 üzenetére
Szia, en ugyan igy jartam. Nincs jo hirem...
Maga amechnaizmus ugye ugy mukodik, van egy gomb amit a hattamlanal lenyomsz ekkor tudod donteni az ulest. Ha az ules dontve van a biztonsagi ov nem mukodik. Na az a gomb amit lenyomsz, az egy "rudazatot" mozgat es vekony fem drotot ami huzo es tolo funkciot lat el, es egy fem rudat mozgat ez oldja es zarja az ulest. Na nekem ez a vekony fem szal torott el, es onnantol kezdve nem tudtam donteni az ulest.
Megoldas? Kell egy ugyan ilyen bontott ules, szet kell belezni es atrakni ezt a drotot. A nagyobb melo inkabb az, hogy a nem dontheto ulest valahogy elore kell donteni es le kell hatul szedni a karpitot. -
AMD Power
titán
válasz gerisz23 #57738 üzenetére
Benzinesnél azért ebbe a motorba nem látunk be dologgal nem értek egyet.
Ott lehet nyugodtan melegen is kompressziót mérni, hengerként. Az olaj állaga ,minősége sokat elárul. A hűtővíz szintén stb.....
Persze senkinek nincs röntgen szeme ez tény. De Nagyon sok mindent ki lehet szúrni már az elején.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz gerisz23 #43881 üzenetére
Mielőtt elkezdesz tízezreseket lehuzigálni a WC-n generátor felújításra, vedd ki az akkut és tedd töltőre éjszakára. Ha töltés után fokozatosan ejti a feszültséges úgy, hogy semmi sincs rákötve akkor fenék zárlatos. Kuka. Ha tartja órákig (napokig is simán tartania kéne, ha jó) akkor az autóban van a hiba. Vagy diódasor vagy kopottak a csúszógyűrűk és nem viszik át a delejt.
Akku kivételnél ne felejtsd, hogy minden nullázódik. Hiba tároló, rádió (tudd a feloldó kódját, ha van) stb ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gerisz23 #43726 üzenetére
",,,vagy a bendix ment tönkre,nekem egybe volt építve az egész..."
Indításkor,a meghajtó fogaskerék,BENDIX tekeri a fogaskoszorút,..stb…stb.
Még jó hogy egybe van építve az önindítóba,hisz a forgórész tengelyén mozog oda-vissza
Őt egy villa mozgatja, a villát pedig a behúzótekercs.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
F_Gergely
őstag
válasz gerisz23 #43708 üzenetére
Én beraktam egy adaptert, ami igazából csak egy toldás de megfelelő kiosztásban. (egyébként nekem a blau könyvében benne is van hogy nehogy rádugd a gyári ISO csatlakozóra mindenképp szükséges egy adapter).
(#43709) haddent:
Hát nálam 5.-ben gyakorlatilag 60 alatt az alapjárat van az meg utazónak nem igazán jó igy 60-65-nél szoktam váltani. Benzinest én nem szeretem pörgetni, (nyilván van olyan aminek jól áll, és élvezed a hangja minden másodpercét) abban pont azt szeretem hogy 5.ben elmész vele mindenhol. Dizel az berángat pl 30-nál nem tudod 5.be rakni mert alacsonyabb lenne a fordulat mint az alapjárat ezért berángat vagy befullad, benzines simán elmegy 30-nál 5.-ben nyilván ha tövig nyomod a gát kb semmi gyorsulás nincsen, de a 30-at simán tudja tartani.
Egyik forumtárs benzines vectra-ját próbáltam ki, szegény már ott veszekedett velem "ne váltásál már ilyen korán hagyjad, ez benzin nem dizel ez könyörög hogy pörgesd, toljad neki" és tényleg 3 ezres fordulat fölött jött meg az a dinamika, az az erő amit én 1700-nál érzek, de mig ez sima szivó benzin, nálam ugye meg ott a turbó. Nekem külön meg kéne tanulnom benzint vezetni, rászokni arra hogy pörgetni kell csak nálam a magas fordulat valahogy egyenlő azzal hogy úgy nyeli a benyát mint alkesz a dekást, dizelnél tudom hiába tolom neki és szív a turbó sosem fogom elérni még klímával sem a 7 literes fogyasztást 6,7-nél megáll. Benzinnél szerintem simán feltolnám 12 literre, mert huzatni én is szeretem, főleg mikor rápippant a turbó
Na de az a huzatás is olyan hogy 2200-2500 nálam már a "kihuzattam" ott már olyan nyomaték és "ülésbebelesüppedszöcsééém" érzés van hogy nem igazán szoktam tovább tolni neki, max ha előzök. -
kriszpontaz
veterán
válasz gerisz23 #43713 üzenetére
Nekem a gyári Blaupunkt helyére egy blaupunkt ment. A 2 piros 12V vezetéket meg kellett cserélni a gyújtáskapcsoló és a fix táp miatt, a gyáriban fordítva van. Ugyanakkor még tudatlanként elvittem a kocsiba berakatni anno a CD-t és kettévágták csípőfogóval az ISO csatlakozót (Opelnél egybe van az egész), mert egyébként nekem is némított, nem szólt. Szóval nekem összvissz az alsó 2 sor van bedugva.
Az én CD-mnek ez a diagramja: a gyárin a 12V ág pont fordítva van (4 - 7 pin).
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz gerisz23 #43539 üzenetére
Ez sok baj? Gyakorlatilag a műszerfalon és a klímakompresszoron kívül csak kopóalkatrészekről van szó. A klímakompresszor sem vészesen hangos, de már hallani, hogy baj lesz vele a közeljövőben. A műszerfal egységre azt mondták, hogy ennél a típusnál előfordul gyakran a hiba, de nem kell vele foglalkozni.
-
JoolsNOS
veterán
válasz gerisz23 #43522 üzenetére
Már miért ne szólna? Bár egy ilyen "komolyabb" hifi eléggé sok a gyári fos hangszóróknak. Tesóm g astrájában a hátsó hangszorókat szétcsapta a JVC fej. Egyszerűen körbeszakadt a papírmembrán. Nem tudtam szétszerelni a kárpitot, ezért barbár módon kivágtam a membránon a csatlakozókábelt. Bár örök hifiszabály: inkább 2 jobb minőségű hangszoró, mint 4 közepes.
[ Szerkesztve ]
I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
JoolsNOS
veterán
válasz gerisz23 #43517 üzenetére
Nem valószínű, hogy passzol, e szintén tudsz venni átalakító csokit. Kérdés ott is az ár. A két dines keretet akár nézz használtat, vagy más autóból valót amit befaraghatsz.
[ Szerkesztve ]
I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
-
coolpet
senior tag
válasz gerisz23 #43184 üzenetére
Hali!
Nem csopog, nem folyik, minden tiszta, meg a kipufogo is csak kormos, de nem olajos.
Kek fust sincs, szoval nemtudom
A gyari specko az 0.6L/1000KmDe akkor is sokallom.
Akkor szerintetek is 5W-30.
Azert GM mert az Opel szervizben is ezt mondtak meg amikor megvettem, meg a szerelo is azt mondta azt tegyunk bele ami ahhoz az autohoz a gyarto ajanl.
Akkor koszonom szepen a tippeket.
Udv
-
haddent
addikt
válasz gerisz23 #42951 üzenetére
Nekem azt rakott bele a szerelő akihez elvittem egyből vásárlás után, fél éve megy hibátlanul semmi gond nincs. Majd tavasszal kicserélem őket NGK -ra mert mostmár tudom hol terem a jó, de menni megy, más dola meg nagyon nincs egy gyertyának.
Gergőke88 azt ne felejtsd el hogy a J kombi a legoptimálisabb esetben is (tippre ez éppen a szívó benzin nyilván) 1400kg. Ha ekkora autóban gondolkodik az ember akkor abba pakol is, családot vagy csomagot vagy mindkettőt az mindegy, de pakol. Közel két tonnát esetenként légkondival már nem annyira fickósan visz az 1.6 benzin. Ennek ellenére nyilván én is benzinest javasolnék
gban hát akkor örülök, hogy van aki azonos véleményen van
trassher nem ez megint olyan tipikus... lusta mint a szar leszerelni magának és átmosni akár slaggal, költeni nem akar rá egy "minimálisat", hogy aztán 10 évig (ő mértékükben...) megint jó legyen, de azért a "tisztaság" meg kéne.
Egyébként baromi jó ez a Turtle Wax kemény paszta! Átkentem mindkét autót, mindkettőről ugrik le a kosz amint megnyomom egy kicsit a magasnyomásúval. Hát még ha a Prevent waxos samponnal is átmosom És valóban jó az üvegre is, azt is elég csak áttörölni mikroszálassal utánna.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gerisz23 #42817 üzenetére
Tudom,hogy kivan, nem is ezt kérdeztem. Az agyonvert himbáról tudnál lőni egy képet? (mivel ki lett cserélve a hidrotőkékkel együtt gondolom csak megkaptad.)
" sokszor rosszalkodtak a hidrotőkék,az alsókat kicserélte,meg egy himbát is ,mert azt meg kapott a vezérműtengelytől. "[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gerisz23 #42592 üzenetére
„ Már a műszakin ledobta az egyik szelephimbát….. Autószerelő szerint tönkremehettek a himbák,vagy az olajszivattyú is….Sziasztok!Hívott a szerelőm.fennakadt a hidrotőke,nem jelezte hogy nincs elég olaj a motorban…”
A hidrotőke nem is fogja jelezni. A megfelelő olajnyomás ellenőrzése az olajnyomás gomba feladata.Ha tönkrement az olajszivattyú,vagy eltömődött a szűrője,azaz nincs megfelelő olajnyomás azt a műszerfalon azonnal látni fogod.(jelez a piros lámpácska)
Hidrotőke a benzines C Corsában van.
Szelephimba a dizel C Corsa 1.3D-ben. Az biztos,hogy ez a két alkatrész egy motorban nem tud lenni.
Valaki valakit be akar etetni.. (már ha nagyot nem tévedek,igaz nem vagyok hivatalos ótószerelő)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
nagyúr
válasz gerisz23 #42423 üzenetére
Szia! A legolcsobb ajanlhato fejegyseg a pioneer mvh 170 ui, gyari vagy kicsit jobb cuccokkal tokeletes. Beepito keretet adnak hozza. Opel-ISO atalakito valoszinuleg kelleni fog, ez kb 1500Ft. Ha a multikormanyrol akarod vezerelni akkor kell egy kormanytav adapter i 15-18.000 Ft meg pluszban, ezt nem lehet meguszni, minden fejhez kell ha kormanyrol akarod iranyitani.
-
gban
veterán
válasz gerisz23 #41990 üzenetére
És a pálca sem jelezte egy frissen vett autónál hogy nincs elég olaj?
Meg az első szerelő is úgy kezdi hogy motor szétkap, nem pedig víz, olaj, kábelok megnéz?
És az a baj hogy ez a gyakoribb.....
Vagyis hogy nehéz normális szakit találni, de minden területen.AMD: nekem a szíj csere volt 6, nem ismerősnél, de ajánlott szerelőnél, akinél sokszor voltam, a komplettre már nem emlékszem, de a kollégám 20-at mondott ha "idegen" viszi....
Ha nekem annyit mond, tuti kap...
Tuti nincs 2 óra, nehogymár ne legyen elég a 10.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gerisz23
őstag
válasz gerisz23 #41987 üzenetére
Sziasztok!Hívott a szerelőm.
fennakadt a hidrotőke,nem jelezte hogy nincs elég olaj a motorban,ami volt se volt épp jó.Olaj csere stb,meg gyertyák és ha minden igaz megy műszakira.Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F, FSP Hyper 550W 80+Pro,Rx 570 4 GB,G.Skill Rip Jaws 2x8 Gb
-
mephi666
nagyúr
válasz gerisz23 #41982 üzenetére
nálunk gyújtásmodul volt szar, azért hagyott ki a 4es henger alapjáraton, melegen, de alapoktól átnézték a szervizben és vázolták, hogy legrosszabb esetben vezérműtengely lehet, ami zsebbenyúlós... szelephimbákra tippeltek először, mértek kompressziót, állításuk szerint az bajnoki, vezérműtengely, motor szintén marhajó állapotban van (lehet valós az alig 180 ezer km), pár gyújtáskábelt cseréltek, gyertyákat tesztelték, aztán gyújtásmodulnál meg is lett a hiba... ha hozzáértő szerelő szétbontja tökig a motort, mi baj lehet? vagy kibukik, hogy szar, vagy megnyugodhatsz, hogy jó állapotban van és könnyen lehet akkor, hogy kisebb ráfordítással rendbe lesz hozva az a része és utána x évig hozzá se kell nyúlni?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
Markizmark
addikt
válasz gerisz23 #41896 üzenetére
Érdekes. Nem hiszem, hogy egyik napról a másikra 0 lesz a kompresszió. Persze előfordulhat, ha egy arra menő olajfurat eldugul, a kenés hiánya miatt hamar el tudna kopni, DE ilyenkor a súrlódás miatt annyira felforrósodna, hogy meg is szorult volna. Azt pedig észreveszed, az egész biztos. Szóval ezt ki lehet zárni. Talán még a szelepeket érhette valami, esetleg felütközik valamelyik szelep a rárakódott korom gombóc miatt (inkább közvetlen befecskendezéses motornál fordul elő) és nem zár, így lehet 0 a kompresszió, vagy letölt egy darab valamelyik szelepből, akkor szintén 0 lesz a kompresszió.
Már nem nagyon okozhat kompresszió csökkenést.Egyáltalán mérve lett a kompresszió és tényleg 0, vagy csak égéskimaradás van abban a hengerben?
Mert szerintem itt gyújtás vagy üzemanyag gond lesz inkább.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
7Sony7
addikt
válasz gerisz23 #41896 üzenetére
Nem mindegy, hogy nem robbantja be, vagy nincs kompresszió. Nem ugyanaz a kettő. Ha előbbi, akkor lehet, hogy csak gyújókábel, illl ami a trafó előtt van cuccok, ha utóbbi, akkor akár: hajtókar, dugattyú, gyűrű, szelep, himba, stb is lehet. Ehhez mindenképpen szerelő kell.
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple asztali gépek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Path of Exile 2
- Sorozatok
- VoIP telefonálás
- Windows 10
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest