- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- LG Wing - szárnyas fejvadász
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roxbury
őstag
Ez az atmosos dolog a legkimeletesebb, en is ezt csinalnam. Ezek a motormoso adalekok meg olajcsere elott beleontve meg ugye bent maradnak a motorban, ugyse lehet leereszteni teljesen, szoval hogy az uj olajban még ott keringjenek tovabb még ezek a sz@rok, attol hidegrazasom van. 😀
Egy jo szintetikus olajjal atmosni, par ezer utan lecserelni, annal jobb nincs. 😊 -
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #989 üzenetére
Ezt kérdezd meg a Hondától is az i-DSI motorok kapcsán.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
ekrisztian #985 üzenetére
Japán szívó benzines hova kormoljon?
"sajnos" nekem soha nem feketedett be a Swift-en az olaj, kivéve 1 alkalmat amikor hagytam véletlenül 17e km-ig.
azt hiszem a TSI-nél ilyen gondom nem lesz
bír nívón szép világos barna, kíváncsi leszek cserénél mi jön le
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ekrisztian #985 üzenetére
+1
Ha nem fekete a használt olaj akkor nem végzi jól a dolgát, azaz nem lebegteti a kokszot hanem hagyta leülni a rendszerben.
mod:
Cicero: Jó az új avatarod.
-
ekrisztian
őstag
válasz
Motion_Blur #971 üzenetére
Az elég baj. Látom még mindig azt gondoljátok az jó, ha az olaj nem fekete..
-
Cicero
őstag
Nem a téli számít, ezt lentebb is írták. Ha a 40 fogy, a 30 méginkább fog. Nálam is ez a helyzet, 30-al próbálkoztam, ette nagyon, kapott total 5W40 olajat, most mérsékeltebb a fogyás... kop..kop...
Totalból van kétféle 5W40, a vastagabbat válaszd (kinematikus viszkozitást nézd 100 °C-on)
-
pepucs
tag
Sziasztok,
2002-es Toledo 1.6 BCB, LPG, 381 000km. Eljött az olaj és szűrők cseréjének ideje. Előző cserénél Liqui Moly Leichtlauf 10W40 olajat kapott viszont kellett rá töltenem 1L olajat (szerelő tippje kézrátéttel: szelepszár szimering).
Nagyon rontana a helyzeten ha vékonyabb: MOTUL Specific 5W40-et kapna? Gondolkoztam MOTUL 5W30-on is, de az drága ahhoz, hogy "elfüstölje 5000 alatt" -
Roxbury
őstag
válasz
Motion_Blur #969 üzenetére
Igy van, sima korongos, még hidrotoke sincs benne. 😊
A 30 as sustina jo vekony 100 fokon ahogy nezem. 😊
A helix vastagabb azert, hiaba 30 as, 11.9 100 fokon. Bar lehet csipegetni fogja. 😊 -
tboldi
nagyúr
válasz
Motion_Blur #969 üzenetére
Az M13A lapkás, nem hidrotőkés.
-
Roxbury
őstag
válasz
Motion_Blur #969 üzenetére
Semmi hangja. 😊
130e van benne. 😊 -
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #971 üzenetére
Nem nagyon hajtja.
Amit a Suzuki csipeget az szar amúgy -
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #969 üzenetére
Sustina-t gondolom nem hajtottad meg annyira...
HTHS-e nem lehet túl magas. -
Roxbury
őstag
Pár hete leveleztem a Shell olajok magyarországi forgalmazójával, hogy mégis mi lehet a Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 HTHS értéke. Megjött a válasz: 3,5 . úgyhogy aki használni szeretné és eddig meg volt keveredve a C2/C3 miatt, akkor nyugodtan használhatja a 3.5-öst igénylő motorokban is, ahogy én is lecseréltem a Swiftben (1.3i, M13A, 2006) erre tegnap. Ennél gyorsabban nem fog körbeérni az olaj indításnál. 10 ezrenként cserélve azt hiszem mindent megtettünk a lehető leghosszabb élettartam eléréséért. 😊
Mindenkinek üzenem, aki fél a 0W olajoktól, hogy ez a legjobb, amit az autójával tehet. 😊
-
Igen, ezek a nagykereskedelmben forgalmazott MOL benzinek. 3. oldal, 3. bekezdés.
A MOL kúton (kiskereskedelemben) MOL NEO benzint árulnak, ami szvsz nem ez.Részemről MOL/Shell, néha OMV 95-öst tankolok immár a 4. VW TSI-be, abba jó az is
. De mint írtam, szombaton Auchan 98 ment bele, nem lett baja tőle, normálisan megy és fogyaszt. Most hétvégén MOL vagy Shell 95-öt kap (amelyik kút épp olcsóbb).
-
-
Pedig pont az extra koktél jelenthet különbséget...főleg egy 1800bar + EGR + DPF rendszernél.
Én most azt vettem észre, hogy a MOL EVO Plus-szal halkabb a motor, a Luk/OMV/Shell prémiummal nem volt halkabb.
De arra is gondoltam, hogy a túlzott adalék mennyiség is lehet káros, mert ugyan szép lesz a motor hangja, de a DPF-nek nem biztos, hogy jó. Zsákbamacska és hit kérdése ez... -
Én elfogadom, hogy szerinted mese; szerintem meg bőven jó az én autómba a 95.
Az egész cikk a kompresszoros-turbós motorról szól, amit nagyon helyesen kivezettek a piacról. Kicsit novothtibi is visszavett már.
Nagyon OFF: Gondolom jól lehúzta azért a javítással a kedves ügyfelet, inkább tettem volna bele egy bontott motort max. 150 k-ért + munkadíj.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
forceberg #949 üzenetére
Nem tudom de ezek féltve őrzött ipari titkok. Az biztos, hogy más az adalékolása mint a MOL-nak.
Megveszik a MOL-os alap benzint (amit olyan oktánosra "párolnak" amilyenre kérik) aztán azt kevernek vagy nem kevernek bele/hozzá amit akarnak.A Shell pl annyira félti a saját receptjét, hogy nem is a finomítóban keverik készre, hanem külön adalékolják utólag. Ami persze nem biztosít olyan egyenletes eloszlást/koncentrátumot mintha a finomítóban kevernék be ezért sokan tapasztaltak egy időben hektikus fogyasztást (az eltérő adalék koncentráció miatt) de ha jól tudom ezen már javítottak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest