Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
M13A-ba kizárt, hogy értelmes szerviz 0w20-at tölt, ugyanis nem bele való.
A megengedett legkisebb viszkozitas a w30 bele, bár ugyanezt megtetszik a Boosterjet-nel is, hogy 0w20-at töltenek bele az 5w30 megengedett legkisebb viszkozitasu olaj helyett.Amibe a 0w20 való Suzuki-nal az az újabb (2009 utáni) M16A, és a K10/12B/C motorok.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Könyv szerint nem.
Gyár szerint sem.
ENEOS egy vicc, az olaj keresőjével együtt. Nem véletlenül rúgta ki a Suzuki, mint gyári olajszállítót.
Én nem kísérletezgetnék, maradnék a gyár által ajánlott 5w30-nal M13A esetében, sőt a többinél sem a legjobb választás a 0w20, amennyiben nyáron nagyobb terhelésnek van kitéve, mert könnyen megszakadhat az olaj film.
K12B-ben használtam ENEOS 0w20-at, amibe az az ajánlott viszkozitas, nálam jobban bejött az 5w30.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
5w30 elég bele, ha 3,5 körül van a HTHS viszkozitasa.
A Sustina igazából inkább w20-as olaj, azért is lett vége benne.Egy erős menet után (50+km végig tiltás közelben) erős égett szag jött a motor felől, aztán 1000 km alatt megevett egy litert belőle.
Normális olajra való csere után ismét semmi baja nem volt.
-
Roxbury
őstag
Nezem en is a Mobil1 ajanloban, hogy engedi a 0w30 at. Raadasul az is C2/C3-as.
Akkor szerintetek amelyik olajnal, mint peldaul annal a shellnel ra van irva, hogy C2/C3, azt nyugodtan rakhatjuk 3.5-os HTHS-es kocsiba, mint a swift, amibe ugye C3 olaj kell. Csak akkor kivancsi lennék mennyi tenyleg a HTHS, ha C2 esbe is engedi.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
veterán
Márkaszervizben 15 ezer Ft + az amennyiért az olajat megveszed magad. Ez tartalmazza: munkadíj, olajszűrő, pecsét a szervizkönyvbe, gyors átnézés.
A levegőszűrő cseréje asszem' 4 év/90 e km-nél esedékes, én magamnak cserélem évente. Márkaszerviz kb. 10 ezret kér érte.
A gyári olajcsere-periódus max. 30 e km, szvsz bőven elég 15 ezrenként cserélni. Nálam kb. minden 20. tankoláskor kap 95-ösnél jobb benzint, azt is pazarlásnak elém meg.
-
veterán
Igen, ezek a nagykereskedelmben forgalmazott MOL benzinek. 3. oldal, 3. bekezdés.
A MOL kúton (kiskereskedelemben) MOL NEO benzint árulnak, ami szvsz nem ez.Részemről MOL/Shell, néha OMV 95-öst tankolok immár a 4. VW TSI-be, abba jó az is . De mint írtam, szombaton Auchan 98 ment bele, nem lett baja tőle, normálisan megy és fogyaszt. Most hétvégén MOL vagy Shell 95-öt kap (amelyik kút épp olcsóbb).
-
-
K Norbi
addikt
-
tboldi
nagyúr
Én Motul 8100 Eco-nergy 0W30-cal használom (szinte) ugyanazt a motort.
Többek között ez az az ábra, ami miatt ezt választottam. -
BlacKSouL
addikt
Én is csak egy fórumon írtam véleményt, ahogy a kolléga említette, hogy mik alapján alakult ki benne vélemény a két márka között. Nekem az elmúlt 9 év tapasztalata alapján lett egy véleményem, ami éppen pont ellentétes ezzel. De mivel mindegyik vélemény szubjektív, ez igazán nem perdöntő.
Bármennyire ki vannak élezve a mai (2000+) motorok, ha a gyár által megadott minőségű és viszkozitású olajat teszi bele az ember, a nagy márkák között valószínűleg nem fog kimutatható különbséget felfedezni. A gyáritól eltérő, vagy a gyár által megadott tartományban elmozdulás az egyik végpont felől a másik felé esetleg szélsőséges körülmények között okozhat észlelhető vagy mérhető különbséget, de továbbra is igaz szerintem az, hogy a rendszeresen, előírás szerint, alaposan, szűrővel együtt végrehajtott olajcserék esetében nagyobb jelentősége van ennek, mint annak, ha a tényleges viszkozitás egy kevéssé eltér.
Nyilván vannak kivételek, mint pl. a Toyota motor esete, ahol viszont igazából elő is írják, hogy pl. 0W20, de az átlagember kiskapukeresése megtalálja azt amibe ott bele is futhattak, hogy esetleg átmenetileg magasabb viszkozitással is üzemeltethető. Onnantól meg rizikó, hogy kialakul-e az az üzemállapot, ami a lerakódást, kokszosodást okozhatta. Persze az emberek szeretnek mindig fölfelé eltérni.Az én bajom az inkább, hogy a szervizek mennyire normálisak, és mennyire hajtják végre az autónak megfelelő tevékenységet. Az például, hogy a mikrobusz amit használunk 2 éves periódussal megy, longlife olajjal, longlife rendszerrel, és a napi 14+14 km-es utakon (reggel és délután) egészen biztos hogy nem üzemmeleg, pláne télen, az azt sejteti, hogy az olaj fokozott igénybevételnek van kitéve, az autó meg figyeli, és előbb szól. De nem szólt előbb. Ezek alapján a napi 14+14 km a rendszer szerint nem okozott problémát az olajban. Ennek ellenére azt gondolom, hogy a 2 éves tisztességes olajcsere megilletné az autót, bármennyire is céges, flottaatutó, de amikor a szervizből hazaérve (10 km) puszta kíváncsiságból kihúztam a nívót, annál durvább színnel szembesültem, mint amit egy rendes olajcsere után vártam, dízelség ide vagy oda.
Én ezeket találtam:
Sustina 5W30: 40°C: 51,5; 100°C: 10,3; HTHS: 3,1
Castrol Edge 5W30: 40°C: 53; 100°C: 9,5; HTHS: ?
Mobil1 0W20: 40°C: 44,8; 100°C: 8,7; HTHS: 2,7Aláírás (nem kötelező megadni)
-
oliba
őstag
A könyben írtam már, hogy hogy van. Ha DPF-es, akkor C3, ha nem, akkor A5/B5
Akkor a Castrol marad. Még egy kérdés az olajjal kapcsolatban. Mivel nekem 6l kell és 4+2l-t tudok venni, ami majdnem annyi, mint 2x4l-es kanna. Ha veszek 2x4l, akkor a maradékot felhasználhatom a következő évi olajcsere esedékén? Garázsban lenne tárolva a polcon, ahol 5-25 fok között változna kb a hőmérséklet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gitáros topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Sorozatok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- iPhone topik
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...