- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Új térképfunkciók érkeztek az Amazfit T-Rex 3-ba
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elkészült és telepíthető az Android 16
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz
_seth_ #16199 üzenetére
milyen gépre kellene egyébként?
csak mert ha 1 obis felállásban gondolkozol (18-200), mert nem akarsz obikat cserélgetni, akkor miért nem veszel inkább bridge vagy hasonló gépet?
ha a képminőségre mész, akkor első körben a 18-55 és az 55-200 kétobis megoldást érdemes továbbvinni, így mindkét gyújtótávon jobban jársz. nincs 18-200-as obi még nagyon drágáért sem, ami ütős képminőségű.
alulra 17-55 vagy 15-85 (előbbi fényerősebb), fentre pedig 70-200 egyik változata vagy olcsóbb (pl 55-250), attól függ, mennyit használod.
vagy tényleg válts valami all-in-one megoldásra, azok sem rosszak ám...
-
_seth_
veterán
Tovább túrva a netet sajnos minden gyújtótávon gyengébben teljesít a 18-135 egyedül rekeszelve jön olyan F8 környékén hasonló szintre mint a meglévő kitobik.
A 18-200 már jobb sokkal mint a sima 18-135 de úgy látom az STM verzió élesebb tőle és hasonló árban van, viszont a 18-200 értelem szerűen nagyobb zoomra képes. -
.DLL
veterán
válasz
_seth_ #16193 üzenetére
Ha már nem akarsz obit cserélgetni, akkor esetleg Canon EF-S 18-200 IS 3.5-5.6...
A sima 18-135 egyértelmű visszalépés a két-obis felállásodhoz képest, akkor már STM... persze nem akarom másfaspénztárcájával verni a csalánt, de szerintem megéri a többlet pénzt, és ilyen átfogást ilyen minőségben jelenleg csak ez tud.
Viszont felmerül a kérdés, hogy ha 150mm-t még szoktál használni akkor nem lesz-e baj, hogyha egy korlát vagy akármi miatt már nem tudsz közelebb menni, akkor esetleg kevés lesz a 135mm. -
Tin
veterán
válasz
_seth_ #16196 üzenetére
mindkettőnél jobb, de azért írtam fent a blende szűkülését, mert külön-külön a két obival nagyobb fényerőt tudsz elérni az egyes fókusztávolságokon, mint a 18-135-el.
17-55 vagy 15-85 obikat nézegess, ezek 100 felettiek, de jók. előbbi "fölé" bőven jó az 55-250, bár attól függ, mit fotózol. de ha ilyen nagyobb átfogású obit keresel, annál mindig lesznek kompromisszumok.
-
-
_seth_
veterán
A 250 jól hangzik de a holdon kívül nem sok fotónál volt szerencsém használni, várra vagy valamire még rá lehet tolni de inkább olyan 150 körül van a vége amit használok max. Korábban bejött az obik cserélgetése is de már az újdonság varázsa elmúlt, ha nem lenne a képminőség jelentősen rosszabb akkor lehet már csak ezért megérné a 18-135-ös. Jelenleg még többször lenne jó ha csak előkapnám és aránylag tág tartományban tudnám is használni gyorsan.
Zozzer: értem akkor nem csak az EF obiknál kell szorozni hanem ami EF-S ott is.
-
_seth_
veterán
Korábban is nézegettem a Canon EF-S 18-135 IS objektívet de a tesztek többségében kissé negatív véleménnyel voltak az obiról, canonos topikban felmerült a neve és nézegettem még este az obival készült képeket és végülis egész jó képeket készítenek vele. Jelenleg 18-55 IS II és 55-250 IS II-es obim van, érdemes a 18-135-re lecserélni? Lenne képminőségromlás vagy tekintve, hogy a mostaniak sem épp L-es obik így belefér? Bár a 250-es végtől a 135 távol lenne de későbbiekben egy 70-200 F4-es obit vennék a géphez akkor pedig aps-c egész jól passzolna a 18-135-höz a 112-336-os felállás. + A 70-200 esetében nem lenne IS, ez a fix F4-nek "köszönhetően" mennyivel lenne problémásabb mint az 55-250-es F5.6-os vége stabival?
-
WhiteWalker
nagyúr
Szeretném meg köszönni akik pár napja ajánlották a váz cserét!
Megfogadtam a tanácsot és upgrad-eltem 1100D-ről 60D-re a vázat , ég és föld a különbség a kettő közt... -
kulerr
őstag
válasz
Real_Necro #16181 üzenetére
Köszönöm neked és mindenkinek a segítséget!
Ezek szerint nagyon jó kis üveg ez a Tokina 12-24 -
Real_Necro
veterán
válasz
kulerr #16178 üzenetére
Ezt érdemes még elolvasgatni: Kenbroki uwa összehasonlítós oldala
-
kulerr
őstag
Sziasztok!
Egy Tokina 12-24 f4 obiért mit lehet adni? Mennyire jó üveg UWA-k között?
-
#74459392
törölt tag
válasz
imyourfriend #16173 üzenetére
Valszeg 85 lesz, csak még keresem a lehetőséget, hogy olcsóbban jussak hozzá
(ha valaki tud ilyet nyugodtan keressen meg privátban)
-
m3ss
veterán
válasz
#74459392 #16170 üzenetére
en sigma 105 2.8, meg 50 1.8d-vel szoktam. ha hasznalod a 35-ost is akkor lehet en inkabb 85-ost vennek a hattermosas miatt. szabadban ugy is lesz helyed tavolabb menni. az 50mm dx-en amugy sztem jo gyutav ilyenekre, csak nem mossa el elegge a hatteret mondjuk teljes alakos kepeknel. en legalabbis keveslem. ezen a kepen pl a bal oldali foto 50mm@f2, szinte vagatlan, es az a bokor azert jo messze volt, vagy 10m biztos. jobb oldali amugy meg sigma 105 nyitva.
ha meg egy-ket felnott embert probalsz egesz alakos kepbe belekomponalni, szinte semmi hattermosasod nem lesz 50mm + dx-en.
fx-en 85 1.4 fincsi lehet ilyenre -
#74459392
törölt tag
válasz
Real_Necro #16165 üzenetére
85/1.8g vagy 50/1.8g
-
#74459392
törölt tag
Tudja valaki esetleg, hogy a MM-ban a nikon obikhoz adnak tokot és napellenzőt is?
-
robi222
senior tag
Köszi jó tudni!
-
robi222
senior tag
Meg tudnátok mondani, hogy az optikára helyezhető fény ellenzőt,mikor és mire érdemes használni?Persze tudom hogy a napsütésben,de én arra gondolok mikor rendszerint zárt helyeken,vagy borús időben az erdőben látom ,hogy használják.De ott minek kell?És ha rajta van akkor nem jut be kevesebb fény az optikába?Csak azért kérdem mert most fogok kapni egyet a Tamron obihoz gyárilag ,és még sosem használtam ilyent.
-
nbg
senior tag
Sziasztok,
vasarlas elott allok, gyakorlatilag abszolut kezdokent, csaladi masinanak egy Pana GF5-ot neztem ki magamnak. Ha jol nezem az osszehasonlitast, a ket verzio csak obiban kolunbozik egymastol, de nem tudom mivel jarnek jobban, illetve hogy mi a kulonbseg gyakorlati jelentosege a ket modell kozt (GF5X vs. GF5K).
Elore is koszonom a felhomalyositast!Udv,
nbg -
Flow
senior tag
válasz
*Ropi* #16146 üzenetére
Sziasztok!
Használatot illetően: tájfotó, ritkán rendezvény (nem hivatásos minőségben), túristáskodás, stb. Nyilván lesznek épületfotók is, de nem építészeknek készítek tanulmányokat, úgyhogy nem kritikus pont a torzítás.
Samyangot már régebben néztem, elég jókat hallottam róla, de bizonytalan vagyok a fókuszt illetően. Lehet, hogy túl kényelmes vagyok...
A 12-24-re "ránézek", tesztek, képek... Mekkora a minőségi szórása mostanában a sigmákank? Merhet az ember ilyet neten rendelni? Nem kellemetlenebb a többinél árban sem, sőt, egész jó...
@Peethy: Köszi neked is!
-
*Ropi*
félisten
Az a kérdés, hogy mire szeretnéd használni. Ha nem gond a torzítás, akkor a Samyang 14/2.8 a legjobb ár/érték arányú. Viszont egyszerre mutat hordó és párnatorzításos jegyeket, emiatt gyakorlatilag nem lehet a torzítást normálisra korrigálni. Emberábrázolásnál és videónál gyakorlatilag nincs jelentősége, de ha pl. épületeket fényképeznél akkor a Sigma 12-24 II. verzióját ajánlom: HSM motoros, tehát gyors az AF, viszont csak F4 fényerejű. Amire érdemes figyelni, hogy az I. változata szignifikánsabban rosszabban rajzol: az erősen felejtős kategória.
-
Peethy
őstag
válasz
robi222 #16143 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólóhoz: ilyen nem létezik. Kérdés, hogy ha létezne, akkor lenne-e értelme venni ilyet, amikor szoftveresen két kattintás...
Flow: nekem csak közvetett tapasztalatom van, de az általad felsoroltak árban is elég nagy szórást mutatnak. Szerintem ezek közül a legjobb a 16-35 f4, de a 12-24 is elég jó lehet, az meg a legszélesebb látószög, amit ilyen obival el lehet érni (halszem nem ér!).
-
*Ropi*
félisten
válasz
robi222 #16143 üzenetére
"Tudnátok olyan szűrőt mondani ,ami egy picit meg színezi , kontrasztosabbá teszi a képet? (mint amikor egy színes napszemüveg van rajtam)"
Photoshop.
Egyébként ilyen szűrő konkrétan nincsen, max. több különbözőből (mondjuk egy polár és egy 80-as warm) rakható össze, de minél több optikai tag van a fény útjában, annál jobban rontják a kép minőségét, ezt vedd figyelembe!
(#16141) Flow: Ekvivalens 24 mm alatt van az UWA tartomány.
-
robi222
senior tag
Tudnátok olyan szűrőt mondani ,ami egy picit meg színezi , kontrasztosabbá teszi a képet? (mint amikor egy színes napszemüveg van rajtam)
És persze olyant ami nem nagyon veszi le a fényerőt,és elég olcsó .Canon Tamron 17-50-hez(holnap érkezik )
Gondolom az ebay-os 1000Ft-ban a 3db az nem az igazi. -
Flow
senior tag
válasz
*Ropi* #16133 üzenetére
Hello! A felsorolt obik szerintem nagyjából meghatározták a keresett tartományt, úgyhogy az ultranagylátó/nagylátó kérdésben nem foglalnék állást, sajnos nem tudom, pontosan hol húzódik a határ.
Igen, csak FXben gondolkozom, a felsorolt obik is ezért azok, amik.
valamelyikkel van esetleg tapasztalatod? Vagy ezeken kívül más javaslat?
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
-
-
Flow
senior tag
Sziasztok! Először itt "kopogtatok", hátha nem csak nikon bajonettel volt dolga valakinek az alábbi kérdésben szereplő tokina/sigma objektívek közül. D700-hoz keresek széleslátószögű optikát.
A következőket nézegetem:
- Nikon AF-S Nikkor 18-35mm 1:3,5-4,5G ED
- Nikon AF-S Nikkor 16-35mm 1:4G ED VR
- Sigma 12-24 mm F4,5-5,6 II DG HSM
- Tokina AT-X 17-35mm/f4.0 Pro FX
- Tokina ATX 16-28 N Pro FXValakinek van tapasztalata bármelyikkel? Esetleg nézegessek "régebbi", használt obikat is... ? ( például 18-35 AF, 3rd party gyártók hasonló objektívjeit nem nagyon vágom).
Bármilyen ötlet/vélemény üdvözölve van!
-
BiriBum
őstag
válasz
imyourfriend #16128 üzenetére
Sok-sok objektívet kell vinni, hogy eltaláld a témához illő gyutávot.
-
Szipcsi
csendes tag
Az eddig leírtakat összefoglalva vásárláskor érdemes figyelembe venni, hogy az objektív a képsarkok felé kicsit életlenebb, elmosódottabb részleteket képes visszaadni, és nagylátó tartományban bizony megjelennek a lila és zöld csíkok. Ez utóbbit egy egyszerűbb RAW konverter is könnyedén kezeli, de az előző már kompromisszumot igényel. Amennyiben a felvételekből nagy nagyításokat tervezünk, érdemesebb elgondolkodni egy másik objektív választásán, de általános méretekre nyugodt szívvel javasolhatom a Tamron közkedvelt AF 17–50 F:2,8 LD XR DiII SP objektívét.
-
.DLL
veterán
válasz
Szipcsi #16120 üzenetére
A VC a Tamronnál a Vibration Compensation-t jelenti ami magyarul az optikai képstabilizációt jelenti.
Ez még nem lenne bajde emiatt átalakították az optikai szerkezetet és a VC nélkülihez képest romlott a képminőség, a rajzolat.
És még drágább is.Amit viszont nem értek, hogy miért nem adott ki egy javított verziót a Tampon mondjuk VC II néven. Igény az lenne rá.
-
Szipcsi
csendes tag
válasz
*Ropi* #16111 üzenetére
Nem tudom, h lett e leejtve, de sztem is "lágyak" a képek, lehetnének élesebbek is. Amúgy most vettem használtan az Eos 550 d vázat és ingyen adta hozzá a csávó ezt aza alap objektívet( kicsit akad a zoomja is, meg lehet ezért is ). A sigma 18-35 sajnos szóba sem jöhet olyan drága, de egy
Tamron AF 17-50mm f/2.8 al szted lehet portrékat is készíteni úgy, h legyen DOF? Agyalok azon h veszek ezt
Tamron AF 17-50mm f/2.8-at, meg hozzá egy 50MM EF 1.8 at ha nem elég a dof( mert ez csak 25 ezer használtan).
Tamron AF 17-50mm f/2.8 ebben is van sokféle, tudnál nekem linkelni nekem valót? Többiek is ajánlották, csak VC nélkül ami persze nem tudom h mi -
Tin
veterán
szerintem ez meddő vita, senki nem vitatkozik azzal, hogy lehet telével is tájfotózni, sőt sok esetben pontosan az a jó (pl. egy kis ház egy dombtetőn, erdőrészlet, akármi), de nem 500mm-es obival a jellemző, mint a fenti kolléga írta.
és szerintem ha ez a két opció van, az 50mm alkalmasabb tájképekre, mint a 85mm, 26 vs 15 fok vízszintesen. -
.DLL
veterán
Pedig rengeteg ilyet látni, és kezdőként is úgy érzem, hogy sokkal szofisztikáltabb tájképeket tudtam lőni telével. Nagylátóval sokszor volt valami zavaró a képen, és csak mentem befelé, befelé gyújtótávban.
Ez természetesen ember és táj függő is, egyikre sincs ökölszabály, mindent szabad, kinek mi válik be. -
BiriBum
őstag
tájképeket meg végképp nem
Ezzel azért erősen vitába szállnék. Gyakorlatilag bármivel lehet tájképet fotózni. Sok kezdő fotós hibája, hogy mindent bele szeretne zanzásítani a képbe. A jó tájkép lehet egy tájrészlet is, nem kell egyből gömbpanorámában gondolkodni.
A teleobjektívek összehúzzák a teret, messziről is le lehet kapni csodálatos részleteket, a fények játékát, áttűnéseit, amit a széles látószög nem mutat meg.Itt van két, Canon 500mm-es objektívvel lőtt kép (Ondřej Prosický | NaturePhoto.cz)
-
*Ropi*
félisten
válasz
Szipcsi #16087 üzenetére
Az a 18-55 kitobi tényleg életlennek tűnik: nem lett leejtve vagy nekikoccantva valaminek? A Tamron 17-50/2.8 nagyon penge üveg: nekem is volt és akárkinek ajánlottam és vett is utána mind meg volt elégedve vele. Ha több pénzed van, akkor vehetsz egy Sigma Art szériás 18-35/1.8-at: az a legjobb nagylátó zoom APS-C-re jelenleg (A Canon 17-55/2.8-at is simán lenyomja, de az ára is olyan).
Ha meg portrézni akarsz, akkor az 55-250-et cseréld le egy Canon 70-200/4L (IS)-re!
-
Tin
veterán
válasz
Szipcsi #16108 üzenetére
az 50/1.8 IS-t még be se jelentette a Canon, a pletykák szerint jövő év elején fog érkezni, szóval nem tudom.
az IS nélküli 50/1.8, ami használtan 20e körül megy, képminőségre nem vészes, ismerkedésre tökéletes, a fókuszálása persze lassú, de mondom, próbálkozni tökéletes.
-
Tin
veterán
válasz
Szipcsi #16106 üzenetére
most egy Canon 70D és egy 17-55 F2.8 IS USM. egyébként meg csak hobbifotós vagyok, szóval lényegében ugyanolyan kezdő mint te, csak előbbre járok.
régebben én is ugyanezeken a dolgokon agyaltam amin te, hogy szar a kitobi, kell egy fix, de melyik. 28-35 közötti a jó, de akkor meg nincs nagylátó. a fényerős fixek meg nem stabisak. a 17-55 viszont bevált, igaz hónapokig vártam egy jó használt darabra, de megérte. nekem az alapzoom volt a legfontosabb, van aki a fixekben hisz.
aztán persze kinek mi jön be. van, akinek a tele kell és madarakat fotóz, van aki portrézik, van aki általánosan kattintgat, vagy éppen makrózik, vagy imádja a nagylátószöget. van aki videózik, van aki nem.
mindenkinek magának kell kijárnia, hogy mi a fontos. az 50/1.8 szokott sokaknak az alapzoom után a következő lépés lenni a kis mélységélességű "művészkedéshez", mert olcsó, és a 85mm FFekvivalens gyújtótáv még lakásban is használható. a 85mm (135mm ekv) szerintem már nagyon szűk. az 50/1.8 nagyon műanyag, de tényleg olcsó, és ha tetszik, ott az 50/1.4 vagy a hamarosan érkező 50/1.8IS.
ha általános fotózásra kell fix obi, akkor 24-28-35mm körül keresgélj, kinek mi jön be. van belőle IS is, bár a 35/F2 kivételével F2.8-asok, azoknak épp most esett egy szépet az ára, de még mindig nem olcsók. vagy a stabi nélküli változatok használtan. de ez megint ugyanoda vezet: stabis alapzoom...
mellesleg a tele oldalon megvan ugyanez a dilemma. ha nem vagy kitömve pénzzel, megy a matek, mi lenne a jó. ha viszont van "fölös" párszázezred befektetni, akkor vegyél használtan az obikból jó áron, és ami nem jön be, árban eladhatod. így előbb-utóbb megtalálod a neked valót. vagy ha van fotós ismerős, kérj tőle kölcsön, és próbálgass. csak így lesz meg...
remélem valamennyit segítettem. az én tanácsom, hogy mindent vivő szuper objektíved úgysem lesz, szóval ha nincs sok pénzed, türelem, tanulás és próbálgatás.
-
Tin
veterán
válasz
Szipcsi #16102 üzenetére
elsősorban a gyújtótávot döntsd el. a kitobin és az 55-250-en ki tudod próbálni, milyen az 50 illetve a 85-ös gyújtótáv, a fényerő növelése csak a mélységélességet változtatja.
először ezt döntsd el. jó amúgy az 50 és a 85 is, a gyengeségeik nem fognak zavarni sztem, vignettálást torzítást kromatikus abberációt tudod utólag is javítani.
-
Szipcsi
csendes tag
Nem nem, örülök h hozzászólsz mert kb 2 hete kezdtem ezt a fotós témát. De néz ezt pl http://500px.com/photo/37079488 ilyen képeket kb, itt nem látok vignettálást a sarkokban, ha erre célzol, meg egész alakos... pl ilyeneket, de jó lenne természet képeket is, de ahhoz gondolom nem jó (?! ) ez a gyújtótáv.. de egy sima EF 50mm 1.8 II meg kb 25 ezer ft, valamiért nagyon olcsónak néz ki, nem tudom h ezzel mennyire lehet éles képeket készíteni.. Amúgy éjszakai fotózás is érdekel...azt is szeretnék
Köszi amúgy 4,5 @ 32 mm
szal ügyesen eltaláltad
-
Andrew31
senior tag
válasz
Szipcsi #16087 üzenetére
Hú, hát, az első kép nem lett egy demo minőség.. (egyébként azonos témával szoktak összehasonlítani dolgokat...
) A kis srácos képen, már sokkal-sokkal mutatósabb, az alapján még pénzt is adna érte az ember.
#16088 Játékos: sztem ez az obi saját kenése, de hogy mitől fröcsög ennyire... Lehet, hogy a párás hideg - meleg idő váltakozása miatt jött most elő. Majd hozzáértők megaszongyák.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi haladó szinten
- Automata kávégépek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Marcona Socket AM5-ös deszka érkezik a Maxsun gondozásában
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Előrendelhető a OnePlus Pad 3
- További aktív témák...
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Seasonic 520W
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest