- iPhone topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- One mobilszolgáltatások
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- CES 2025: Kezünkben a Mudita Kompakt, az E-ink kijelzős anti-telefon
- LG V60 ThinQ 5G - hangoskönyv
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Rönó szervizben képesek "megállapítani" hogy mikor lenne esedékes pl. a vezérlés cseréje?
Vagy olaj, akármi cseréje? -
g.gergo
senior tag
Az ékszíjra (hosszbordásszíj) annyit, h abból is egy van, asszem annyi különbséggel, h 5 vagy 6 bordás. Szóval amellett, h nem értem a duplán elszámolt dolgokat, soknak találom a többi alkatrészárakat is, ezeket egy webshopban összeszedve szerintem -30-35%.
-
g.gergo
senior tag
Majd ha Füge007 jár erre megmondja, mert neki dci clio van.
Nekem ugyan thalia dci van, de a vezérlés szempontjából (meg sok másból is) ugyanaz. Nincs dupla pumpa, semmiből nincs dupla. A dci-s készlethez amit adnak az szíj, feszítő, főtengelycsavar, pumpa. Más nem is kelhet. Se több se kevesebb.
-
mycso
Topikgazda
Szerintem nincsen benne dupla pumpa meg ékszíj, ugyan is az enyémben sincsen. A motor meg ugyanaz (hasonló).
Majd ha Füge007 jár erre megmondja, mert neki dci clio van.Egyébként én 120k körüli árat írtam, ha ahhoz hozzá adom a listában szereplő nemlétező alkatrészeket, meg ezeket a humbuk díjakat, akkor már valóban 200k környéke felé kacsint az összeg...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
A két vízpumpát én sem értem továbbra sem meg a dupla ékszíjat.
Az továbbra is böki a csőröm, de az ár ha mindent beszereltek nem rossz.Leszögezem nem értek a diesel autókhoz, de két vízpumpás motorról meg két vízkőrről én még nem hallottam.
Illetve de van a fűtőkör bemelegedésig, meg a nagy kör a rendszerhűtőig.
Renault power
-
mycso
Topikgazda
Nekem ugye 1.5dci van, bár nem clio, de nálam a komplett vezérlés csere (vízpumpával, munkadíjjal) megvolt 60-ból. Egy komplett szűrők+olaj csere szintén megáll 20k alatt.
Viszont azon a 35k-s ékszíjon, amit a linkelt számlán látok, nemtudom túltenni magam...Ahogy én számolgatom, egy olyan 120k környékébe lenne nekem egy ilyen projekt...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Nekem 8 szelepes van nekem még olcsóbb volt a vezérlés csere
Az olajcserét pont múlt héten ejtettem meg.
Az olaj 7.500.-(xado) a szűrő 870.-(Mann filter)
A csavar alá pedig kingerlit tömítést vágtam, mert a roppantó gyűrűvel nem vagyok megelégedveA vezérlést anno 148.000Kmnél cseréltettem most van 161.000.benne az anyaggal munkadíjjal együtt sem volt 50.000.-
Renault power
-
Josi
senior tag
Cikkszám alapján néztem az árakat a neten.
Nem, nekem is Megane 1.4 benzinesem van szerencsére
Nekem a vezérléscsere megállt 50 ezerből munkával együtt.
Olajat, meg a többit én veszem hozzá.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
senior tag
Ha ezt én privátban csináltatom, akkor kb 80 ezerrel beljebb vagyok, és tudom, hogy milyen márkájú alkatrészek kerültek bele. (és belekerültek)
pl VKM36055 ékszíj garnitúra, ami tartalmazza az ékszíjat, de azért van egy ékszíj pluszban (szett 22.600,- ft bruttó)
Motorolaj 10.000,- ft
És még nem is márkaszervíz.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
vallas
őstag
Az első kérdésre passz..
A másodikra az , hogy kettő van benne, mert két vízkör van, ott ezt mondták, és az egyik termosztát nem jó, de ez most ilyen időben nem akkor a gond.
biztos megcsinálták, mert elég sok kocsit hord a cég oda, és normálisak . imádkozós smile nincs?
motorrevízió.. passz
Amúgy érezhetően halkabb a kocsi, és jobban reagál.
Azt mondták, a gyertyák, a feszítőgörgők, nagyon rottyon voltak már, meg a fékbe is annyi fékpor volt mint állat, azon is érezni................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
rob210
Topikgazda
Ebben az autóban hány ékszíj van?
Meg hány vízpumpa?
Mert nekem a vezérműszett tartalmazta a vízpumpát és a szíjat is.
Egyébként ha ezt mind megcsinálták rajta ami fel van sorolva akkor nem sok, mondjuk azt, hogy mi az a motor revízió valaki elárulhatná, mert azt nem tudom, de nagyon jól hangzikRenault power
-
vallas
őstag
ma meg volt a 160000-s szerviz...
mindenki ül?
233.000 Ft bruttó, még jó hogy nem én fizetem....
holnap bescannelem....
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
mycso
Topikgazda
válasz FRENK1988 #8768 üzenetére
Viszont az úgy lenne szép, ha már az egész lökös cserélve lenne, vagy legalábbis akkor már a lenti ködlámpás konzol is.
Én régóta vadászom rs első lökőre, eddig német ebay-en találtam, használtat, ami itt-ott repedt volt és átszámolva valami 70k körül adta a csávó...úgyhogy ennyi.
Pedig, főleg kombin elég okosan nézne ki:Egyébként a felső rácsot nekem is ki kellene cserélni, mert a fülei levannak törve és csak a lélek tartja a helyén. Én amúgy ilyenre gondoltam: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FRENK1988
veterán
Nem tud nekem valaki segíteni karosszériában?
Kellene nekem a legutolsó szériás Megane II első hűtőrácsa (ezüst csíkos)Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
vallas
őstag
Még mindig nézegetem a felniket, és a vaterán láttam egy olyat, hogy azt írta a srác, hogy a középfurat 57,5 mm, de fel lehet esztergáltatni 60-s ra....
ez hülyeség, vagy ilyet tényleg lehet?
Veszít emiatt a felni a stabilitásából, azért kérdezem, mert akkor a kinézett lemezfelni még akár jó is lehetne, de ehhez abszolút nem értek.....
mondjuk kb 1,5 mm-t kell leesztergálni körbe, és az ki is adja két oldalon a +3 mm-t, az nem hiszem, hogy annyira megváltoztatna egy lemezfelni viselkedést...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Davidof92
senior tag
válasz Laraxior #8761 üzenetére
rége amerikai autókba volt úgynevezett overdrive funkció, felrakta 3.ikba az automata, és rányomta az ember akkor megváltoztatta a végáttételét a váltónak, leesett a motorfordulat és kevesebbet evett. elég valószínűtlen hogy ilyen van benne valószínűbb hogy bent csak 4ikbe ész vele.
szerk: vagy olyan is lehet, hogy mivel ugye folyadékkuplungos a váltó, nem kapcsol össze fizikailag, hanem a citrom 2 fele elforog egymáshoz képest és a folyadék súrlódása viszi a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz Füge007 #8759 üzenetére
Ha összejön a kisasszonyka, akihez mászkálok, akkor az eddigi 16.2-es AVG fogyasztás (most:14.9) le fog esni 10 liter körülre. Teljesen vállalható.
rob210: Ohh, azzal nincs gond, ha előzni kell, bár az automata egy kicsit hátráltat, de ha visszaváltott, akkor lehet menni. Hazafelé jövet is úgy mentem el az előttem tötymörgő Opeles előtt, észre se vettem, hogy 140 felett van a mutató. Ami megjegyzem, nem ment lassan, hiszen nekem is elég a 100-110 főúton, csak minden szir-szarnál befékezett.
Arra esetleg tudtok válaszolni, hogy ez az 5 sebességes tiptronic váltó, hogy az istenbe csinálja azt hogy 100km/h-nál is 1600on van a fordulatszám mérő, és városban 60-nál is. Abban a tudatban vagyok, hogy 50-nél felvált 5ösbe, 1200rpm és ennyi. Manualba is 5-ös fokozatot mutat. Namármost elértem a 80-at még váltott "feljebb" 110km/h-nál volt a mutató 2000rpm-nél.
Érthetően fogalmaztam egyáltalán? Olyan mintha 6 sebességes lenne...*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
Laraxior
titán
Jelentem kimozdultam a városból az autómmal Kicsit meglepett, hogy a városi 16literes fogyasztás több mint a felére csökkent
Úgy érzem ezt az autót nem városra találták ki*** Dodge Challenger HEMI V8 ***
-
rob210
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
-
Én másképp látom, szerintem nem lesz mindegy. Előbb vagy utóbb de biztosan eladod majd az autódat és átülsz egy másikba. Könnyebb lesz eladni sima lendkerékkel. A vevő szempontjából vonzó lesz, hogy a modern dízelek egyik rákfenéjétől már biztosan nem kell tartania.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
mycso
Topikgazda
Aminek az ára sajnos közel annyi, mint a kettőstömegűnek, illetve ha ez kibírt benne 300+k km-t, akkor az "utángyártott" is kifog vagy 200-at, addigra meg már mind1 lesz.....
Egyébként volt ez is a gondolatmenetemben, de egyelőre elvetettem...
Még esetleg bontottan gondolkoztam, de olyat meg csak is biztos forrásból, szakemberrel, tehát az picit macerás.más:
Füge007: ugye te annó felújíttattad a turbódat??? Az milyen összegbe fájt?? Mert mindenkitől azt hallom vissza, hogy:
1: nem igazán tudnak olyat ajánlani akire rá mernének bízni egy turbó felújítást
2: hiába újítják fel, nem biztos, hogy jó lesz (bár gondolom adnak rá valamennyi garit)
Így abból is a bontottat javasolták nekem...(szintén a fenti kritériumokkal természetesen)(#8746) Davidof92: igen
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
LUK (is) gyárt Renault-hoz (kettős tömegűről simává) lendkerék átalakító szettet. Annyi hátránya van, hogy csak kézi váltókra lehet rárakni és, hogy alapjárat közelében nem jár olyan finoman mint kettős tömegűvel. Viszont olcsóbb és csak egyszer kell megvenni.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
zsizsef
senior tag
Urak!
6 1/2 J15H2C ET 45 felnim van jelenleg. Tudnék venni most 6 1/2 J15H2B ET 45 jelzésű felnit. Mit jelöl a két betű? A "C"-s helyére mehet e a "B"-s? -
mycso
Topikgazda
válasz g.gergo #8742 üzenetére
2006 m2 1.5dci (78kw), meg nem mondom mi lett belerakva legutóbb....fridcar, 30% kedvezménnyel volt valami 8k környéke....valahol megvan a számlája, de most nem túrom elő.(talán ez volt a legdrágább gázolajszűrő ami volt náluk)
Közben kiderült, hogy 220k km-nél nálam mégsem hengerfej felújítás volt (illetve lehet ott is mókoltak valamit), hanem valószínűleg csapágy csere.
Illetve a generátorom adta meg magát 1-1.5 hete, 301.000.-nél. Meg sajnos úgyfest, hogy lassan kuplung, ami még nem is olyan nagy baj, csak az a fránya kettőstömegű....
De egyébként nem így állok hozzá, hogy fos dízel, jól beszopom vele, bla-bla, hiszen 300k km van eddig benne, és olyan nagyon irgalmatlan összeget eddig nem kellett rákölteni...tehát ennyi.
Egyébként zoltán azt mondta, hogy ezek a delphi csúcsok (nekem is az van), szinte elnyűhetetlenek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz g.gergo #8730 üzenetére
A fed.comp. is 15k km-enkénti periódust ír. Nagyjából 12k km-enként cserélem olaj-levegő, viszont a gázolajszűrőt csak 2 olajcsere periódusonként...
Tankolni auchan vagy lukoil.
Ukrán üzemanyaghoz: mindenki azért szidja az "ukrán üzemanyagokat", mert mondhatni szállóigévé vált a kannás-hordós üzemanyagokat ukrán cuccnak nevezni, amiknek valószínűleg köze nincsen a kinti kúton tankolt anyaghoz (tisztelet a kivételnek).
Nyilván, ahogy más is írta külföldön is vannak (ukrajnában is) cr dieselek és működnek is....[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #8738 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a németeknél és azt hiszem talán az Osztrákoknál is 10% etanol van a benzinben, bár te is dieselt tankolsz gondolom
Haver jött haza és mondta tankolt a németeknél és annyival jobban ment a kocsi.Mondtam neki én itthon is 50-50%ban használom az etanol benzin keveréket és valóban nagyon jól megy és fogyaszt.
Benzin luki etanol agip/avia vegyesen mikor hova esek épp be.Renault power
-
-
Hagens
csendes tag
válasz g.gergo #8728 üzenetére
Sziasztok!
Nekem Renault Kangoo 2004 1.5DCI a céges autóm, 501000Km van benne, a motorhoz és a porlasztó csúcsokhoz még sosem volt nyúlva. Én 10.000Km enként olajat szűrőket cserélek, valamint minden tank gázolajhoz 1deci szintetikus 2ütemü motor olajat adok, ja és nem tankolok olcsó neve nincs kutaknál, és ukrán gázolajat. -
g.gergo
senior tag
válasz Füge007 #8725 üzenetére
Hát én nem tudom, de inkább hiszek nekik, akik mesterei a porlasztóknak ill. azok működésének. Ettől függetlenül 0,5-1 dl. olaj nem hinném, h bármi hibát is okozna. Ahogy korábban írtam, az tényleg hiba, ha valaki ész nélkül tölt bele, mert akkor tényleg lerakódást és hibát okoz.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
Delphi (1.5 dCi)
Kezdődő problémája van még, de nem várom meg, h teljesen szar legyen, hogy összehugyozza a dugattyúkat és nagyobb problémákat okozzon. A problémám, hogy az üzemanyag nyomása alapjáraton a pumpa után a nagynyomású részen hidegen eléggé ingadozik. 230 barnak kellene felépülnie és +/- 2 ingadoznia. Felépül, ezzel nincs gond, csak ugrál össze-vissza, akár 245-250-re is. Ezért már kicsit ugyan, de már rángatja a kasztnit hidegindítás után.Jah és még valami amit fontosnak tartok az az hogy 180-200e km-ként illik lecserélni a hajtókarcsapágyat. Nem drága, 6-8e ft a szett, de óriási költésegtől kímélheti meg magát az ember. A főtengely szétbarmolódik a dci-nél nem lehet köszörülni. Itt lehet olcsón jó minőségű hk-csapágyat.
[ Szerkesztve ]
-
Hagens
csendes tag
Sziasztok Renaultosok!
Keresek eladó 175/50-R13 nyári gumi garnitúrát.Amennyiben lenne valakinek, kérem írjon privátban. Előre is köszönöm!
További jó fórumozást!
Üdv:.Csaba -
Füge007
senior tag
Renaultos szerelőkkel beszéltem erről, tudnak róla, hogy ezt ajánlgatják, viszont ők meg azt mondták, ha olajat teszel bele, az lehet, hogy ken, de a csúcsoknál gondot okozhat. Le van tervezve a rendszer, ha belenyúlsz valahol felborul az egyensúly.
Külföldi fórumokon ugyanazokat a hibákat a említik mint itt, pedig ott minőségi az üzemanyag, a motor hangja is más ha kinn tankolok.
Én amit látok problémát a silány minőségű alkatrész, amit itt, ott raknak össze, majd szépen belekerül a márkás gyártó dobozába. Az elmúlt évben a VW csoport Ázsiában gyártatott befecskendezőfejei mentek tönkre 20 ezer kilométeren belül, visszahívás volt és csere, puff neki ez most nem jött be. De ha 80 ezret kibír már süti, mire ezek az üzemanyag árak mellett beleküld annyit a drága tulaj már nem garanciális, így ha cserélni kell az már a tulaj sara. Mi meg a német gyártáshoz képest 50%-al beljebb vagyunk, na kb. így gondolkoznak, és ezzel nincsenek egyedül.
A gépkocsi fogyasztási cikk lett, és nem 20 évre készül.
[ Szerkesztve ]
Füge
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #8715 üzenetére
Az első 220k km-ében kapta az ívet elég rendesen, mert céges autó volt (illetve nem azért, mert céges volt, hanem azért mert aki használta úgy használta), viszont szervizelve is volt rendesen/megfelelően.
Én nemrég kezdtem olajozni, full szintetikus 2t olaj, tankonként 1-2deci (rengetegen ajánlották, renault-os oldalakon).(#8722) g.gergo: milyen gyártmányú a csúcsod??
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
g.gergo
senior tag
válasz Davidof92 #8717 üzenetére
Mivel nálam jelen pillanatban folyamatban van a cr porlasztók felújjítása, így pár dolgot tudok ezzel kapcsolatban. Hartridge (kizárólagos delphi próbapad) paddal rendelkező szervíz a következőt ajánlott nekem: tankolás lehetőleg omw kúton. Nem kell premium diesel, jó a sima is. 50l gázolajba max 1 dl. 2T olaj. Többet ne, mert lerakodóst okoz. Ezt háromszori tankolásnál ismételjük meg, a negyediknél szárazon menjünk. És ami a legfontosabb: 2, de max. 3 mikronos delphi szűrő, max. 10e km-ként cserélve. Ha nem kapunk, nagyon jókk a mann-filterek is, de törekedjünk a delphi-ra. Más gyártó szűrőjét nagy ívben kerülni. Hiába van ráírva, h 2 vagy 3 mikronos, a szűrőbetét tuti nem annyi. Ha ezeket betartjuk, akkor 250e km-t simán kibír a porlasztó.
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #8712 üzenetére
Gyári, és mint megtudtam nemrég egy tényleg hozzáértőtől, nem kell ezektől félni.
Nyilván voltak/vannak ezekből is olyan típusok/szériák amik problémásabbak, viszont vannak ilyenek is mint ami az enyémben van.Így meg aztán végképp OK, így akkor tuti a futott km.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz Davidof92 #8710 üzenetére
Hát, akkor ha normálisan van használva és nem valami selejtes széria, akkor nincs miért aggódnod....
Enyémben 302.000km van és még működik, bár az enyém 106lovas, ezen más a turbó.(egyébként te vagy az első tulaj, met az a 2004. 1.5dci, 75k KM, picit furi )
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Davidof92
senior tag
egy 2004-es scenic2 1.5 dci-n rendes vagy változó geometriás turbó van?
-
AMD Power
titán
válasz Füge007 #8693 üzenetére
Én most télen őket használtam... Visegrádon fönt a Mogyoróhegyen , jég, latyak, hóban nagyon jól viselkedett a kocsi ezeken a gumikon. A Clion dettó ugyan ez volt... 2009 mikor az a nagy hó esett és olyan jól közlekedtem velük a Clioval... azok mondjuk 165/70 gumik voltak.
-
FRENK1988
veterán
Kumhoval valakinek tapasztalata?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Külpolitika
- Milyen autót vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...