Hirdetés
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Egy kompakt készülék ma a legkelendőbb
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Ezek a Cyber Tyre-ok kifejezetten sportautókra valók (konkrétan egy Pagani Utopián volt a debüt) és - amennyire ki tudtam hámozni a marketingszövegből - nem tárolnak semmit, csak pár adatot sugároznak (hasonlóan a guminyomásmérőkhöz - amik egyébként mindenféle titkosítás nélkül szórják az éterbe az okosságokat 433 MHz-en). Az a pár adat nagyjából a gumi típusa, a nyomás és a gumihőmérséklet. Ezeket az autó fedélzeti elektronikájának kell vennie és csinálnia vele valamit.
Teljesen indokolatlannak tűnik ezeket a gumikat kitiltani, mivel - érthető módon - abszolút nem tudnak kommunikálni kínai szerverekkel.
Ami tud kommunikálni - az autók internetkapcsolattal rendelkező fedélzeti számítógépe - az meg valahogy nem esik ide, pedig mondjuk a Volvók azok kínaiak. -
Alusky
senior tag
Most is simán elmegy 10 évet, attól függ hogyan használod meg hol parkol, van-e téli-nyári cserélve és azokat hogyan tárolod. Bár 5-6 évesen sajnos megjelennek a pókhálók az oldalán, de 10 éves korig nem vastagodnak meg, mert csak felületi.
Nekem nem szokott gond lenni, mert lekopnak a p.ba 3-4 éves korukra. A gond az, hogy harmadakkora futással, mint amit kéne. Sokszor vagyok türelmetlen és a nyomaték leeszi. Nem kell hozzá csikarva indulni, ha simán csak padlózgatva közlekedsz hármas, négyes, ötös és így megkapja mindig a 250-300 Nm-t a félgáz helyett attól is sokkal gyorsabban kopnak, aztán már cseréled is meg a hátsóval, az is lekopott és kuka. Persze nyomatékváltó a becses neve, harmadik padlón többet kopik, mint ötödikben padlózva hiszen a motor felől jövő 300 Nm az változik a válótól kiérve a fokozat függvényében így a gumin is, ezt tudom, a lényeg azon van, hogy motoroldalon megkapja a maximumot amire az képes és ez megeszi a gumit nem kell hozzá Tesco parkolóban füstöltetni.
A hangján is hallani mikor harmadikban odalépek és megjön a turbónyomás, hogy elkezd sustorogni, de még negyedikben is, öt és hat már nem hallani ahhoz már édeskevés ennyi nyomaték. Attól, hogy elforgatni nem tudja, még a nyomatékot átveszi és átadja az útnak, szóval kopik. Nem kell se állóhelyben tekergetni, se kaparva indulni, se satuzva fékezni, se csikorogva kanyarodni, egyszerűen ha csak padlózod egy normálisabb teljesítményű autóval akkor megevődik. És rohadt zavaró, hogy mai napig ennyit tud csak kibírni egy gumi, eddig sikerült fejleszteni...Inkább ezt fejlesztenék ki végre, hogy ezt kibírja és lehessen használni télen, nyáron kompromisszum mentesen. Motorolajból is sikerült egész évben használhatót kifejleszteni, pedig régen az se volt...
-
cucka
addikt
válasz
moleculez #24 üzenetére
Pl EU-ban vehetsz bármilyen gumit bárhol, de nagyon más a téli klíma Nápolyban és Zürichben azt mégis ugyanaz a kínálat.
Szerintem a Pirelli adatgyűjtős okosgumija nélkül is nagyon jól tudjuk, hogy milyen a klíma Nápolyban meg Zürichben.
Ez a fícsör, amit a Pirelli kitalált semmi másra nem jó azon kívül, hogy begyűjtsék és eladják az adatokat. Nulla egyéb haszna van. -
moleculez
veterán
Szerintem is aranybánya: felhasználói szokások monitorozásával szerintem segíthetne olyan gumikat fejleszteni ami sokkal specifikusabb az adott régióra. Pl EU-ban vehetsz bármilyen gumit bárhol, de nagyon más a téli klíma Nápolyban és Zürichben azt mégis ugyanaz a kínálat.
Persze nem erre lesz használva, hanem majd raknak mögé vmi mass surveillance megoldást meg egy subscriptiont azt hajrá kapitalizmus. -
ViZion
félisten
Ez nem dráma, asszem 8 éves volt a téligumi, amivel megcsósztam és koccantam. Tiszta útun, csak hideg volt, de nem volt lefagyva. A "gumi" már olyan volt, mint a tejfölösdoboz.
Lehet, h raktárban 5 évig új, de ha felrakod, akkor bizony a nap, hó, hideg, só, meleg, etc... tönkreteszi. Szal. felrakástól ~3 évente csere nálam. Persze mindenki azzal jár, amivel akar. -
cucka
addikt
Azért nem kell túldramatizálni.
Ha jól emlékszem, gyártás után 4 vagy 5 évig a gumit újként el lehet adni. Olyan is simán előfordul, hogy egy ritkább verziójú gumiból csak 2-3 évente gyártanak egy adagot.#17Fecogame
BYD tudtommal nincs amerikában, és ahogy a dolgok kinéznek, nem is lesz. És ez igaz a többi kínai márkára is. -
-
Akkor BYD se lesz az USA-ban?
-
Sirus86
aktív tag
+1
Meg par eve egy gumi elment 10 evet is, vastagabb/melyebb/nagyobb volt a gyari profilja es nem kellett kidobni, mert tervezett modon megreped 5 ev utan. Lassan megfulladunk sajat elektronikai hulaldekunkban, egyre dragabb az elelmiszer, a megelhetes, Magyarorszagon 40 fokok vannak, de majd az AI megmondja, hogyan vezessunk majd kornyezettudatosan. --Pirelli innentol messzirol kerulendo marka lett szamomra. -
ViZion
félisten
és akkor beálltam a szervizbe, mondom gumikba 2,2 bar és 4,7 V legyen, köszi...
OK, hogy kémkedik, de az sok energia, engem az a része érdekelne. Meg a fentebb feszegetett adattovábbítás. Kapcsolódik az autóm rendszereihez, vagy mi? Ki fogja azt beállítani, h az új gumik csatlakozzanak?
Az meg netto fake, h az utak állapotához kell, arra most is vannak járművek és csillió más lehetőség, az nem lehet ok.
Magam is nagy IoT fan vagyok, rengeteg bigyuszkám van otthon. De az ilyen mikrohullámú smart wifi WC keféktől idegállapotba kerülök. Minek?
Kellene lassan egy céget alapítani, buta cuccok gyártására. -
Így gondolom én is, önmagában a gumi ártalmatlan, kell hozzá valami 5G, vagy wifi/nfc/bluetooth eszköz ami továbbítja a jelet.
Ott pedig meg lehet fogni a az adatokat...
Na mindegy, nekem nemhogy okosgumim, de okosautóm, sőt okosotthonom sincs
Az előny kevés, a kockázat meg sok
-
Reggie0
félisten
válasz
Donki Hóte #11 üzenetére
A kinai appal, kornyezo kinai routerekkel, telefonokkal, kozelben levo kinai ugynokokkel, stb.. Igazabol a gumi csak egy poloska, valakinek vennie kell az adatot es tovabb kuldeni. De ha eleg surun an ilyen poloska, teszem azt minden 20. auton, az kockazat.
-
Egy autógumi, ami bármennyire okos is, hogyan küld adatot Kínába?
-
awexco
őstag
önvezető autóknál hasznos lehet ...
-
Reggie0
félisten
Nem ilyesmire gondolok, hanem pl. odaig lehet vinni a fejlesztest, hogy pl. informaciokat ad az autonak a pillanatnyi utfelulet allapotarol/sikossagarol stb. vagy pl. kanyarodas kozben a gumi terheltsegerol, pl. mennyire deformalodott mar az oldalfala, mennyire sodrodik, ezt akar jobb esp-hez is fel lehetne hasznalni vagy eppen a sofornek ad infot, hogy mennyire kuldheti meg a kanyarban.
-
Sinesol
veterán
Fene tudja mennyire izgalmas adatok ezek, a felfüggesztést megnézik műszakin, plusz szerviznél is, ha nagy baj van érzed is, a gumi megint olyan, hogy azert nagyon amatőrnek kell lenni, hogy ne lásd ha cserés, na meg 5 évente ajanlott akk is cserélni, ha amugy nincs vele gond. Az ut állapotáról meg amugyis gyűjtenek adatokat a közútnál, de műholdas képről is megoldható a dolog.
Szóval nem látom a megoldandó problémát, mitől van erre olyan nagy szükség, ez csak szemétgyártás plusz profitért.
Rá lehet irni, hogy okosgumi és el lehet kérni több pénzt, a gyerekeknek a bányában mindegy, ha kicsit több ritkafémet kell bányászni, a vizek is elbirnak még egy kis nehezfemszennyezést, a népnek meg ugyis csak szolni kell, hogy kicsit többet járjanak már biciklivel, meg vegyenek több mandulatejet, mert sehogy sem akar csökkeni a fránya üteme a felmelegedésnek... /s
Na és ez akkor még csak egyetlen elem a sokszáz/ezernyi useless környezetszennyező f.szságból. Ne érts félre nem a fejlődés ellen vagyok, csak azt nem birom, amikor teljességgel felesleges dolgokat erőltetnek a nagyobb profit miatt, miközben az egész csak nettó környezetszennyezés. -
Sinesol
veterán
Őszintén szolva nem is értem minek ez, csak egy ujabb useless dolog, ami növeli a szénlábnyomot és szeméttömeget, amit termelünk...
Egyáltalán milyen értelmes dolgot vonnak le az adatokból? Szar az uthálózat? Arra egy ellenőrző autó is elég ami végigmegy a szakaszon, nem kell soklezewr okosgumi. De szerintem egy részletes műholdas képről egy jó ai szoftver is kidobja, hogy mit hol kell felujitani... -
grizlisandor
veterán
Okosgumiabroncs, itthon nem kell, mert felesleges bármilyen adatot is gyűjteni az úthálózatunkról.
-
Johnny001
senior tag
Nem hiszem el, ott valami más van a háttérben
-
direwolf
őstag
A következő cég a Durex lesz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bestbuy játékok
- Huawei MatePad 11.5”S PaperMatte - papír, írószer
- Milyen alaplapot vegyek?
- Nintendo Switch 2
- Építő/felújító topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nők, nőügyek (18+)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Logitech G703 Lightspeed HERO (25K) Wireless Gaming Egér
- Google Pixel 9 Pro 128gb, 1év garancia, független, makulátlan, sok kiegészítővel.
- MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8GB GDDR6X
- GAMER PC : i9 13900KF/// 32 GB DDR5 /// RTX 4080 SUPER 16GB /// 1TB NVME
- GAMER PC : i9 10850K /// 64 GB DDR4/// RTX 4070 12 GB /// 2TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Motorola G34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest