- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #753 üzenetére
Igen utána én is rájöttem, de miért így kötik össze őket? Miért nem úgy, hogy a mozdonyok vannak a végén és nem középen az egyik?
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #751 üzenetére
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #749 üzenetére
Railjetnél miért van néhe egy plusz mozdony az egész szerelvény közepén?
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #743 üzenetére
Ha elhozod belenéznék. van pár pálya ami felcsigázta a kíváncsiságomat. Scanneléssel nem kell fáradni, viszek egy fényképgépet és ha lehet azt a két pályát befényképezem.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #740 üzenetére
Épp arra gondoltam bepakolom ami van és nem kell. Némi TT sínt azért meghagyok, mert TT hajtásra építettem egy-két erdei vasúti járművet. Szerintem belekomponálom a H0-ás pályába majd az erdei vasutat is. De összeszedem főképp az alkatrészeket. Abból is van elég sok minden.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #736 üzenetére
Van egy két motor, mozdony alkatrészek, BR118, BR 92, kerekek, hajtórudazat. Egy cipős doboznyi vágányanyag. Váltók keresztezések egyenesek és ívek különböző méretekben.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #734 üzenetére
Üdv! Persze megyek börzére körülnézni. Ha találok tengelyt azt is viszem. Közben kicsit változott a felállás a vasúttal. Ugyanis eladtam a teljes TT terepasztalt vonatostul és immár némi H0-ás sínanyag 3 Fuggerth kocsi és egy szép új PIKO Tau boldog tulajdonosa vagyok. Épp itt rója mellettem a próbaköröket, egy tábla OSB-re fektetett vágányzaton. Nagyon fini. A régi TT mozdonyok a nyomába nem jönnek... Semmi hang, csak megy mint egy vadló!
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #726 üzenetére
Elnézést
Mivel érdemes kezelni a rétegelt lemezt, merevítést és a lábakat? Nem szeretném, hogy túl lakkos kinézete legyen. Sikerült elég jó fa anyagot szereznem egy kicsit túl sót is
jobb a fa minősége mint a bútoromé
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #723 üzenetére
Hát szedd szét, jó sok benne a műanyag még a forgózsámoly (szem úgy hívják) is műanyag. Nekem a Kuehn modellek nagyon tetszenek ott szemezgetek egy Arriva Szettel
meg ez[link]
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #721 üzenetére
Jók nagyon
Taurusomban kiégett az egyik égő, hogy cserélem ki? Úgy tűnik,bele van ragasztva és nem tudom csak úgy kicserélni, meg mintha egybe lenne a drótozással az égő és csak egyben lehet kicserélni forrasztással?
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #712 üzenetére
Nagyon nehezen forog. Áramszedés rendben, motorral van a gond.
Mehano mennyire csinál jó/szép TT-ket? Vettem egy Piko DB Taurust, elég jó, kidologozása nagyon szép ennyi pénzért és nagyon finoman mozog. Full műanyag benne minden (nem bírja majd annyira strapát mint a régi BBTT, jobban kell rá vigyázni.)
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #715 üzenetére
Feltúrom a susnyást, van pár dolog a dobozban. lehet még olyan tengely is.
-
akalamago
újonc
válasz
pirosvilamos #568 üzenetére
Sziasztok.
Előkerestem a szülői ház padlásáról a gyerekkori TT készletem. Magam sem tudom miért, de úgy döntöttem, rendbe hozom őket. Egy életképtelen mozdony sikeres újraélesztése után a kedvencem (E 94 065 krokodil) következik, a javítható dolgokon kívül a kerékhajtáshoz szükséges 2 db kardántengely hiányzik. A képen látszik, hogy mire gondolok. Tud valaki abban segíteni, hogyan lehet szert tenni ezekre? Olvastam, hogy valakinek egy használhatatlan ilyen mozdonya van, ha az menthetetlen akkor esetleg...
http://www.zeuke.nl/mambots/content/dynamicImage/popup.html?file=http://www.zeuke.nl/images/stories/zeuke/trains/e50.jpg&closeText=click%20to%20close -
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #698 üzenetére
Itt van szintekkel és meredekséggel jelezve. 10 cm magas lenne a "fennsík." Gondolkoztam 20 cm magasságban de akkor alagút kell és "helix" kör.
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #698 üzenetére
Hétvégén felrakom újra, most nem volt vele időm foglalkozni.
Tényleg az új Tillig síneknek miért olyan sz@r a betápja (elnézést a kifejezésért, de tényleg nagyon gyenge) tiszta alumínium az egész mind a kábel amit adnak a sínhez és maga a betáp egyság ami a sínhez csatlakozik nagyon gyenge aluból van. Valami más megoldás van, vagy inkább közvetlen a sínhez csatlakoztassam a réz kábeleket és kész?
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #672 üzenetére
Már nem lehet belépni, mert jan 31-én lejárt a tagsági belépés.
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #656 üzenetére
Okés
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #654 üzenetére
Ha belinkelnéd azt megköszönném
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #644 üzenetére
Ez jó, de mi ez?
Németül sajna nem tudok
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #641 üzenetére
Aszem én maradok a TT-nél. H0 tetszik de túl nagy, N meg tán egy kicsit túl kicsi. TT-nék kik gyártanak és mennyire "halott"? Piko, Roco és Tilligről tudok meg Kühn/kuen (de az elég kicsi).
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #639 üzenetére
Hát azt látom, drágább is mint a TT legalább is vasutmodell.com-on
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #625 üzenetére
Köszi. N-es is jónak tűnik, sőt a képeken szebben néz ki mint a TT.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #628 üzenetére
Üdv!
A 21-e elvileg jó.
-
jákob13
tag
válasz
pirosvilamos #624 üzenetére
Szia a Miskolci börzén ott volt Gyügyei Sándor is?
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #624 üzenetére
Üdv!
Adódott némi feladat, amit ma meg kellett oldani. Lángban minden héten van börze? Esetleg jövő, vagy azutáni héten feljutok Pestre. De ez mind a melótól függ.
-
jákob13
tag
válasz
pirosvilamos #606 üzenetére
Szia melyik börzén?
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #593 üzenetére
Naon drága ez a digi rendszer...marad az analóg
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #591 üzenetére
Még nem tudom. Még nem telejsen végeztem a tisztogatással és kíváncsi vagyok, hogy mi mükszik és mi nem. Még nem teljesen mondtam le a digit rendszerről, az jobban közelebb áll hozzám mint a gyengeáram
Ez viszont nagyon tetszik:[link]
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #587 üzenetére
Köszi!
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #573 üzenetére
Nem eladó, emlék
és hátha még lehet vele majd valamit kezdeni
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #571 üzenetére
Köszi, a mozdony felejtős eléggé beteg sajna
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #568 üzenetére
Szia!
köszi a felajánlást, szerintem a motor se megy nagyon, majd jobban megnézem este.
A jelölések itt mit takarnak?
V/NEM, Rmin, stb Pár egyértelmű, hogy mit takar de nem mindegyik.
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #561 üzenetére
Egy olcsó Roco-t 6e Ft-volt, végül úgy döntöttem, hogy most csak tesztelgetésre az bőven elég. Sajna viszont 1 mozdony az teljesen nyekk, hiányzik a főtengelye is
Yanez,
Ezt láttam Piko TT E-Lok Taurus DB AG Nagyon szépen mozgott és nagyon halk is volt.
Láttam flexí síneket, nem is tudtam, hogy létezik olyan.
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #545 üzenetére
mi is régen így csináltuk az ágyat de így ha új terepasztalt akarsz és nincs hely,így szét kell szedned a régit,a sín könnyen tönkremegy.
illetve ha van csomagoláshoz egyszerű hollámkartn,ésmár lehet a TT-hez akkor kissebbet ami egy rétegű,így teljesen ingyen van az ágy alap.
Én sódertisztítással csinálom az ágyat,illetve először elkészítem az ágyat,a tetelye teljesen aprószemű,ahár hokok is lehet főleg TT-ben és olyan simára szórom hogy erre csavarozom a sínt,majd még a talpfák közé miután elkészül a szakasz körüli növényzet a sín közé még szórok kavicsot,ésa csavar tetelyét fűvel beszórom vagy egy kis homokkal.
A talpfa közi kavicsot nem ragasttom le így ezt azér szórom a végén ,mert akkor már nem kell porszívózni semmit.
a legolcsóbb megoldás ha színtelen lakkal rögzítjük a kavicsot és a TT-nél mivel kisebbek a szemek ,így nem is kell vastagon kenni. -
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #539 üzenetére
mi H0-ás asztalt építettünk összedugható OSB lapokból,falhozfixáltuk,az igaz hogy nehéz de annyira nem,és nagyon könnyű volt így építeni.
azt nemtudom,hogy a farost az meik de ha az a vastag papírszerű akkor az nem túl jó mert az sokkal nehezebb és nehezebb bele szegelni vagy csavarozni.
ha már a csavarozást mondtam ha a TT-hez szerzel kisfejű csavart az jobb mint a szeg mert ha emelkedőn megy a vonat sokkal egyszerűbb állítani a sinen és a vágányvonalat átáll ítani,mert elég hozzá egy csavarhúzó is! -
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #539 üzenetére
Ez már jó méret:
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #534 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #531 üzenetére
8-as terv! Van egy gyerekkori haverom, szintén vasút fertőzött, neki is ez a pálya van felépítve! Annyiban változtatott a dolgon, hogy az alsó pályát hosszabbra építette. De gyakorlatilag ez a vonalvezetés.
Az én első TT asztalom amit már asztalnak lehetett nevezni a 11-es rajz alapján készült, de a felső szintről két csonka vágány lemaradt. Jó kis asztal volt. Apám egyik ismerőse egyszer nálunk járt a kisfiával és kisírták, hogy eladjam az asztalt nekik. Utána kezdődött a mostani asztal. Csak úgy saját kútfőből... Azután kicsi lett, épült egy modul hozzá... Azután megint kicsi lett és épült még egy modul. A szobában csak kúszva, ha az asztal össze van állítva, mert egyébként a falakon lóg, három darabban.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #527 üzenetére
Üdv!
Nekem még nem oldott le semmi feliratot a járművekről. Nekem csak BTTB és Zeuke gépeim vannak azokról legalábbis nem. Az újabb gépekről nincsen tapasztalatom. Ha a régi NDK-s festést nem szedi le, gondolom az újabbak még jobb minőségűek. De ebben nem tudok biztosat mondani.
Összetevők:
67% petróleum, ásványolaj 20% felett, széndioxid 5% alatt kevésbé tűzveszélyes.Ez áll a dobozon.
Többek között fegyverekhez, varrógépekhez, síkötésekhez is használható, tehát nem lehet valami különösen maró összetétel. Mondjuk a 67% petróleum miatt a kevésbé gyúlékony kijelentést én vitatnám... -
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #519 üzenetére
Nem, sínradírt nem használok. Eddig WD40 nem okozott problémát, bár a kommutátorokat igyekszem nem összefújni vele. A pályát remekül karban tartja, főként a régi Zeuke váltóknak használ. A mozdonyok, kocsik kasznijáról a koszt kiválóan leszedi, de az igaz, hogy utána nem árt egy szappanos, vizes lemosás, hogy ne maradjon olajos a kaszni. Dolgozom egy saját készítésű síntisztító kocsin, egy régesrégi Ezermester újságban van egy leírás.
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #507 üzenetére
Hát én egy FZ1-ben gondolkodtam vagy a környékén. Akkor ha digit settet veszek ahhoz is kell egy analog trafó, hogy a régi mozdonyokat futtassam, ugye?
Érdemes lecserélni a csatlkakozókat és a vagonok kerekeit? Mivel érdemes tisztítani a mozdonyokat, pár eléggé koszos.
Melyik a legjobb TT, H0, N, stb?
Yanez,
Pirosvilamos azt mondja, ha analóg trafót dugok a rendszerre akkor mennek az analog cuccok. Digitális, hogy kezeli a váltókat vagy a digitális csak a mozdony vezérlésére szól?
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #496 üzenetére
Odajutás meg megoldott, navigációs rendszer háztól házig eligazít, szóval eltévedni nem fogok. Valamennyire ismerem Miskolcot, ha tehetjük megyünk kisvonatozni, olyankor kicsit nézelődünk a városban is.
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #496 üzenetére
Konkrétan csak egy BR-130 amire fenem a fogam,az egy jó kis tehervonati mozdony. Különösebb nincsen, ami nagyon hiányozna. De biztosan találok majd olyat ami érdekelni fog. Inkább kérdéseim lesznek. Ha jól láttam a topicban te foglalkozol keskeny nyomközű kisvasúttal. Ez a dolog nekem is nagy kedvencem készült már egy két gép a kisvasutak világából, C-50, LÁEV motorkocsi, de a technika még finomításra szorulna...
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #494 üzenetére
Így már semmi gond, van utcanév meg házszám, odanavigálom magam.
-
pirosvilamos
tag
válasz
pirosvilamos #491 üzenetére
Csak annyi gondom van, hogy nem egyedül leszek, meg sok cuccal, nem tudok leszállni sehol sem, Miskolcon meg árulok úgyis, 9-13-ig.
A Vasas Művelődési Központban lesz a Börze, ez az Újgyőri Főtéren van, a Bükk Áruház mellett. -
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #491 üzenetére
Gyakorlatilag megoldható. Az most vasárnap, ha jól számoltam. Ha semmi nem jön közbe(munka) akkor lehet rábeszélem kis csakádomat, egy kirándulásra. Végül is ilyenkor a bükk nagyon érdekes tud lenni, főleg, ha a következő napokban esik friss hó. Hol is lesz pontosan ez a börze?
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #487 üzenetére
Üdv!
Én Heves megyében lakom. Itt sajnos már csak vasútállomás van meg egy-egy tehervonat. De a közelben van fővonali állomás Bp. - Miskol vonal. Az tőlünk kb. 10 km. Oda autóval ki tudok menni.
-
pirosvilamos
tag
válasz
pirosvilamos #488 üzenetére
Amúgy meg tényleg a legegyszerűbb a reszelő+páka
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #474 üzenetére
Üdv!
Persze meg vannak még a H0-ás dolgaim. Csere, persze érdekel. Legfőképpen BR130-as gép érdekelne, képeken láttam van belőle... Hogyan lehet nyélbe ütni a dolgot?
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #480 üzenetére
Mi ez a digit rendszer? Régi mozdonyok is mennek rajta vagy "digit" mozdony is kell hozzá?
Az új síneken is villog a kocsi/vagon világítása vagy az csak a régi síneknek volt a betegsége?
A régi vonatok mennek az új "I" profilú síneken? U és I síneket összetudok kapcsolni?Nem voltál olyan hosszú, sőt...
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #477 üzenetére
Annyira most nem fontos, még össze kell szednem midnent hozzá. A terepasztal meg Pesten van én meg már nem ott lakom, de jó lenne egy kicsit nagyobb felbontásba mert így elég nehéz olvasni
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #473 üzenetére
Már azt olvasom, véletlen nagyobb felbontásba nincs meg?
-
Batman2
őstag
válasz
pirosvilamos #454 üzenetére
Szevasz
Pontosan ugyanaz, mint amit belinkelt a kollega, csak TT-ben !
De jöhet még más is, ha megvan elektronikusan.Üdv.:
-
HAlfi
újonc
válasz
pirosvilamos #447 üzenetére
Nagyon szépem köszönöm a PIKO könyvet. Életet mentett.
-
mtmt
csendes tag
válasz
pirosvilamos #431 üzenetére
Hű. Ez nagyszerű lenne!!! örök hálám ha összejön.
-
HAlfi
újonc
válasz
pirosvilamos #432 üzenetére
Azt nagyon megköszönném. Addig kérhetek segítséget, hogy a könyv alapján (amiben nincs pont ez a jelző szerepel) hogyan lehet ezt a rendszert összekötni?
Köszönöm -
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #405 üzenetére
szia
ez igaz
most nekem a legnagyobb gond a váltó vezérlés
illetve a szoftveres terepasztal vezérlés
de már elkeztünk gyártani ilyen jelzőket amik segícségével a számítógép hol van a vonat.
illetve régi U profilu fuggerth váltókat (amik elektromosak) a váltórenszert felszereljük a roco váltókra. +gyártunk ilyen tekercseket és váltó szerkezetet.már van 6.
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #402 üzenetére
kössz
jó kis oldal
amúgy nekem végül is mindeggy mert én H0 barát vagyok.
SZERINTEM AZ A LEGJOBB,LEG KIDOLGOZOTTABB -
KáZsé Mestör
tag
válasz
pirosvilamos #402 üzenetére
ezek is szépek!
Viszont a vágányfűzést nagyon jó lenne élőbe látni,mert biztosan kipróbálom én is,ha lesz rá keret!Pár képet találtam google-n pár H0-H0e asztalról,ahol közös sín is futott,sőt még fordítókorong is volt közös!
Szegeden nem tudja valaki,mikor lesz legközelebb kiállítás? -
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #400 üzenetére
nem is tudtam hogy van TTe
-
jákob13
tag
válasz
pirosvilamos #348 üzenetére
Budapesten?
-
jákob13
tag
válasz
pirosvilamos #348 üzenetére
Szia! Majd megnézem köszi.
-
Batman2
őstag
válasz
pirosvilamos #335 üzenetére
Szevasz
Lehet, igazad van, mostmár nekem is rémlik, hogy a nagyobbak motorjára 0.16A a kisebbekére pedig 0,12A van írva.
Legfeljebb a kis 9V-os mozdonyomra lehet több írva, mivel az alacsonyabb feszról kell hasanlót produkáljon.
A gyakorlatban azért viszont felveszenke ennél nem egyszer többet (sorlódás, stb.), pláne, ha még kocsikat is húznak, ha meg már kicsit kopottabbak és a szénkefe is kicsit be van állva, akkor akár bőven 0.2A felett is, igaz, melegszik is a motorjuk rendesen.
Meg hát az indulási áramot is figyelembe kell venni, ami többszöröse a névlegesnek, és szintén növeli még az elkopott szénkeve, koszos (szénporos) kommutátro, beragadt, koszos meghajtórendszer, stb.
Szóval a legritkább esetben vesznek fel csak annyit, ami rájuk van írva !
Üdv.:
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Synology NAS
- Autós topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple MacBook
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ford topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP 255 G7 - AMD A4 I 4GB I 128SSD I HDMI I 15,6" FHD I Radeon I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Bitcoin Miner Eladó Bitmain Antminer S19 JPro 104 Th 3150 watt
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest