- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
TT vasúthoz kapcsolót minden nagyobb vasútmodell boltban. Én a ZZemoki nevű boltból rendeltem, postán is elküldik. Van honlapjuk is. Sínanyagot szerintem minden modellesnél, vagy hétvégeken a Pecsában a használtpiacon. Használtan kicsit olcsóbb. Kérdés, hagyományos U profilos sínt akarsz e használni, vagy tömör modellsínt.
Az utolsó képen a szürke doboz egy késleltető kapcsoló. Egy szakaszolt vágányszakaszba beépítve a vonatok bizonyos ideig megállnak, majd tovább indulnak. A tetején lévő kis tekerővel lehet állítani meddig álljon a vonat. Egy régi TT kiadványban "Helyes vágányon a TT vasúttal" találsz róla leírást, kapcsolásokat.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
Szia!
A Villanymozdonyokon van egy kapcsoló (általában a tetejükön)
Ott tudod állítani, hogy sínről, vagy felsővezetékről szedjenek áramot.
Nagyobb felbontásról nem tudok sajnos.
Nekem van ilyen kiadványom, de épp el vagyok maradva a scanneléseimmel.
Ha nagyon fontos, megoldható.
Most épp N-es kezdő leírást okozok, 116 oldalból a fele van készÜdv
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
A régi "U" vagy kalapsíneket már nem gyártják, csak használtan tudsz hozzájutni.
Sajnos ezek a sínek hajlamosak az oxidációra, amivel elég nehéz megbirkózni.
Magyarul használat előtt sínradír, 1000-es csiszolópapír játszik.
Az új, "I" profilú síneket kapod boltokban, persze nem túl olcsón
Ezek már nem oxidálódnak, és teljesen más a geometriájuk is, mint a régi TT-nek (nincsenek pl. 286-os ívek)
Beszerzési helyek:Modell & Hobby [link]
Vasutmodell.com [link]
Modell Kit [link]Amúgy kétféle vágányrendszer van a Tillignél, van az ágyazatos, és az ágyazat nélküli rendszer.
Az árak kicsit horrorisztikusak....
Az ágyazat nélkülinél pl egy váltó 10-12 Euro, hozzá egy elektromos állítómű 16,5Euro...
Jah, és digitális üzemet a régi sínrendszerrel senki ne akarjon, pont a kontakthibák miatt.Elég hosszú lettem, be is fejezem
Üdv
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
A digitális rendszernél először is kell venned egy digitális vezérlőt. Ez már magában nem olcsó mulatság. Utána vagy eleve digitális dekóderrel szerelt mozdonyokat veszel, vagy utólag szerelsz minden mozdonyodba digitális egységet. Ez sem olcsó mulatság. Ha pedig régebbi TT mozdonyaid vannak azokba meg szinte lehetetlen a digitális modult bezsúfolni. Legalábbis kell vele dolgozni rendesen. Ha kezdő modellező vagy akkor inkább a régi analóg rendszert használd. Pirosvillamosnak igaza van, a tillig vágányzat brutális pénzösszegbe kerül. Egy váltó állítóművel 5-9 ezer körül van. Ezért a pénzért használt TT váltót kapsz 5-6 darabot. Tehát szerintem analóg rendszert építs és hagyományos TT sínekkel. Ha szépen megcsinálod az ágyazatot akkor nem feltűnő, hogy nem I profilos a sín.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
U és I profilú síneken elvileg a TT járműveknek egyformán tudni kell menni. H0-ban hallottam már olyat, hogy van különbség a sínkorona magasságban a különböző vágányrendszerek között és emiatt egyes járművek bizonyos vágányrendszeren nem használhatóak, max kerékcserével. TT-ben ilyenről még nem hallottam. I profilú síneknél a kocsi világítása ha kontakt hiba van akkor villogni fog ugyan úgy. Viszont ennek van egy ellenszere, akár régi U profilú sínek esetében is. Ha fixen letelepíted a vágányzatot és nem akarod túlságosan sűrűn változtatni, akkor forrasztással össze lehet kötni a sínszálakat. Ez erősen ajánlott abban az esetben is, ha üzembiztos pályát akarsz és azt megelőzni, hogy a vonat rángasson a pályán. A forrasztáshoz ajánlatos egy weller pákát beszerezni, hogy ne olvaszd el a talpfákat.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
A régi mozdonyok digitalizálhatók, van egy erre szakosodott ember, aki nagyon szépen, és remekül dolgozik.
Ez sem egy olcsó mulatság, sajnos...A dekóderek is elég drágák.
A járműveid mennek az új síneken is, a belső világítás nem annyira fog villogni, de mindenképpen feszültségfüggő marad (megálláskor kialszik)
Mondjuk erre is van már gyógymód, némi elektronikával megszüntethető a villogás.--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
U és I profilú síneket össze lehet kapcsolni, ennek legegyszerűbb módja, ha forrasztod a csatlakozást. Megint csak H0-ás példa, fuggerthék gyártanak olyan sínt ami egyik végén U a másikon I profil, TT-ben nem tudom van e ilyen. De szerintem egyszerűbb forrasztani és egy tűreszelővel megigazítani.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
A vasutmodell.com oldalon nézz körül TT sín meg digikészlet ügyben.
Mivel van egy csomó hagyományos vonatod szerintem az analóg rendszer kézenfekvőbb. Egy digitális TT készlet is 70000 forint körül sétál. És akkor még mindig csak egy mozdonyod van, ami digitális a többit viheted átépíteni. 70000 forintból hagyományos U profilú pályát meg nem kicsit lehet építeni. De persze ez igény és pénztárca függvénye. Esetleg kombinálhatod a régit és az újat. I profilú modellsíneket veszel és U profilú régebbi TT váltókat. Akkor viszont minden váltónál forrasztanod kell a csatlakozásokat. Ebben az esetben nem kerül a dolog csillagászati összegbe, mert egy használt TT hobby vagy Zeuke váltót egy ezres körül meg lehet kapni, szemben a Tillig 6-10 ezres áraival.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Digi szetten az analóg mozdony nem fog menni. Csak ha tetetsz bele dekódert. Az meg kérdés meg éri e a befektetést? Mennyire vannak elhasználódva a régi mozdonyok, érdemes e digiztetni őket?
Trafóból lehet venni újonnan mindenféle fajtát a legkülönbözőbb árakon. Használtban én a régi PIKO gyártmányú FZ1-es trafót javaslom. Abban van 12V egyenáram a vasútnak és 16V váltóáram a váltók jelzők stb. kapcsolásához. Két ilyen trafóval már egy komoly asztalt el lehet látni.
Szerintem látogass meg valamilyen modell börzét, ott sok mindent fogsz tudni beszerezni. Ha mindenképpen digitális rendszert akarsz akkor egy alapkészletet vegyél.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A Linken levő képeket nézegetve a Fleischmann nagy trafója ami megfelelő egy komolyabb pályához. 14V 1.1A a másik csak 0.55A áramot ad le, vagyis a felét. Megint csak visszakanyarodok a használt dolgokhoz. 24790Ft a fleischmann trafó. 5-6 ezerért kapsz egy jó állapotú szinte új FZ1 trafót tehát durván a feléből kettő trafót tudsz beszerezni. FZ1 adatai 12V= 1.2A 16V~ 1.2A Vagyis ez még a nagy fleischmannál is bikább. Igaz nem sokkal.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
Szia!
A nézett trafókból egyiket sem érdemes megvenni.
A legjobb választás az FZ1, vagy az F2-Z1 kombináció, elérhetőbb az ára.
Ha nem akarsz egyszerre több mozdonyt futtatni, akkor elég egy Mehano trafó is.Sínekben tudok segíteni, van egy halom eladóm, esetleg trafóban is, ha érdekel.
A digitális startkészletnél ha analóg trafót kötsz rá, akkor menni fognak az analóg mozdonyok, ha a digitcuccot kötöd rá, akokr csak a digi mozdony. Abba most nem akarok nagyon belemenni, hogy ha a digit mozdonyból kiveszed a dekódert, és belerakod a vakdugót, akkor megy analógbanÜdv
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
Sajnos hibrid megoldás nincsen, mert analóg rendszernél a vonatot ugye úgy vezérled, hogy 0-12V között változtatod a feszültséget a sínben irányváltásnál meg felcseréled a két sínszál polarítását. A digitális rendszernél pedig állandó feszültség van a pályában és a sebesség és menetirány változtatást egy elektronika végzi a mozdonyban amit te a digi vezérlővel a sínen keresztül vezérelsz. Tehát a kettő együtt nem megy, mert az analóg mozdony hazavágná a digi rendszert.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Ez a digitális világ elég összetett vannak olyan vezérlők amelyek csak a vonatokat tudják vezérelni, és vannak amik a váltókat jelzőket is. Egy alapszettbe gondolom a sima vezérlő van. Bár pl. a H0-ás roco vagy fleischmann készletekben láttam olyan vezérlőt ami valszeg több mindent tud, de annak a készletnek az ára magasan 100000 felett van. Szóval sztem a TT alapkészleté csak vonatot vezérel. Melyik a jobb N,TT,H0...? Jó kérdés. N-es mellett szól a helyigénye. kis helyen is lehet komoly vágányzatot építeni. A H0 mellett szól, hogy talán a legtöbb dolgot ehhez a méretarányhoz lehet beszerezni. Ha pl. magyar vasutat akarsz építeni H0-ban szinte mindent megkapsz. A TT igazán csak fanoknak való. Nekem ez volt az első kisvonatom igen régen. Valahogy hozzám nőtt. TT-ből is lehet szépet csinálni, csak itt már macerásabb néhány dolog beszerzése. Bár ma már ahhoz is van minden és igen jó minőségben. Szerintem ezt mindenki maga dönti el, hogy neki melyik méretarány "fekszik" úgymond a legjobban.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
De ez a váltó vezérlés nem 100 százalék. De szerintem tud ilyet a digi rendszer, valószínűleg akkor kell még valami a digi vezérlő és a váltók közé. Azután persze lehet hogy a nagy digivezérlők csak több csatornásak. Értelem szerűen tudnia kell ilyet, ha már van egy vezérlőd akkor minek mellé még egy másik nem?
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Érdemes vele foglalkozni. Én az idők folyamán egy 6 méter hosszúságú U-alaku terepasztalt csináltam TT-ből. Most is megvan üzemel, igaz a szobában mozogni nem nagyon lehet de sebaj. Végig U profilu sínekből van a pálya, 1 FZ1 és két kisebb trafo vezérli, meg van beépítve még egy két táp a világításnak jelzőknek. Van jó pár igen öreg de hibátlanul futó mozdonyom, kocsim, van olyan ami nálam is öregebb, és hibátlanul fut.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Mozdonyok takarításához ajánlom a WD40 nevű anyagot. Ez egy spray, jó drága, de megéri. Mindenféle koszt felold, kontakt javító hatású. Én ezzel kezelem a gépeket időnként, sőt a pálya takarításához is ezt a lötyit használom. A narancssárga meg mellette a piros is egy egy NOHAB. A magyar vasút legszebb és legmegbízhatóbb dízelmozdonya volt 2000-ig, amíg ki nem vonták őket a forgalomból. A svédországi NOHAB cég építette őket USA licenc alapján. Elegáns mozdonyok. A Balatonpart meghatározó jelenségei voltak
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
Szia!
Mozdonytisztítás:
Kaszni: langyos víz, semmi körömkefe! régi szőr fogkefe, azt is csak óvatosan, mert leszedheted a tamponozást.
Motor: szénkefe ellenőrzés, áramszedés ellenőrzés. Kommutátort érdemes levegő spray-el kifújni.
Hajtás: kenőzsír+műszerolaj 1:1-es keverékkel a fogaskerekek, kardánok.Ne rakj sokat, mert kipörgeti, és koszosabb lesz, mit volt.Elakadsz, szólj, segítek
Kapcsolócserében isÜdv
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
pirosvilamos
tag
Jah, majd dobok fel képeket az N-es mozdonyaimról
Hátha méretet váltasz,van ott is sok gyönyörű.
Mostanában kezdtem el ezzel a mérettel foglalkozni, szerintem a legjobb.
Amilyen kicsi,olyan kidolgozott tud lenni.
Persze ez gyártófüggő is, ráadásul a Fleischmann megvette a Roco-t. Ettől az árak csak felfelé mozdulhatnak, mert eddig is a FLM volt a legdrágább N-ben gyártó cég (igaz, a legjobb minőségű is)
De a TT-t sose fogom abbahagyni, azzal kezdtem, most is van, marad isÜdv és jóéj
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
Alkoholt is használhatsz, akkor utána nem kell WD40 bár azt nem tudom alkohol nem e marja meg a festést. ki kell próbálni esetleg a kaszni belső felén, ha van valahol egy kis festék.
A mozdonyok alján a csavarokat ha kihajtod a legtöbb esetben ballasztsúlyokat találsz és a hajtás egy részét. Csak óvatosan szétszedni, mert ki is eshetnek ott alkatrészek. Lehetőleg egyszerre egy mozdonyt szedjél szét, mert utána legozhatsz az alkatrészekkel melyik hova való!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Az igazság az, hogy mindegyikből kapsz jobban vagy kevésbé kidolgozott modellt. Ez az árban azért meglátszik. Minél nagyobb egy modell, annál látványosabb a kidolgozása. Ebben a megközelítésben a H0 a nyerő. Vagy ha nagyon sok pénzed van és helyed is hozzá akkor a 0-ás méret. Tavaly egy modellkiállításon láttam egy 0-ás méretű M61-es mozdonyt ott még a tetőn lévő hűtőventillátorok is működtek, a sebességgel arányosan nőtt a fordulatszámuk. A hangdekóderről, fényváltásról külön külön a mozdony két végén már ne is beszéljek... Fojt a nyálam rendesen. Ha a részletesség a fő vonal akkor H0 mindenképpen jó választás. Kapsz hozzá mindent, sőt a méreténél fogva némely dolgok elkészítése sem túl bonyolult. Pl. ha magyar vasutat építesz, akkor mozdonyt kocsikat jelzőket minden mennyiségben kapsz H0-ban és a magyar jellegű épületek elkészítése sem túl nehéz.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Ha már van TT cuccod akkor érdemes lenne abból építkezni. A H0-nál kisebb, mindent meg lehet kapni hozzá, szinte amit H0-hoz. Még flexibilis sínt is, tehát az ívekkel se lesz problémád. kb 1m x 2m-es helyen már hatalmas dolgokat lehet belőle alkotni. Főleg, ha több szintesre építed az asztalt.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Ez a két pályaterv régebbi TT sínanyagra van elkészítve. Kb értéken ki tudod számolni mibe kerülne összerakni. Használtban egy váltót számolj 1500-nek egy egész egyenes vagy ívet 150-nek. Akkor biztosan nem fogsz alul számolni, sőt valszeg kevesebb is lesz.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
Használhatod a régi asztalodat, ha elég merev.
Új asztalnál kizárólag rétegelt lemez jó, merevítve.
Sima farost kerülendő, mert vetemedik.
OSB, bútorlap szintén nem jó, mert nehéz, mint a dög.
(halkan mondom, nekem mindkét asztal faroston van, és még bírja)
De nem javasolják, mert nagyon páraérzékeny.
Tervek lesznek scannelve.
Nézd meg, amit felraktam, annak jó-e a felbontása.
www.indafoto.hu/pirosvillamos
Ha az jó, akkor felrakom oda.
Ha nem, akkor max lemásolom, nyomtatom.
Nyah, egyenlőre ennyi, meek melóba, majd onnan folytÜdv
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Asztallapnak ahogy Pirosvillamos mondotta volt nem akármi jó, főleg ha mozgatni akarod. Ha fix helyed van akkor lehet OSB, de a felületet át kell csiszolni, mert le van kenve valami lakkal és nehéz rá ragasztani. Szerintem egy jó váz a lényeg legalább 10 - 12 es colos deszkából. Arra meg teszel farostot, 5-6 mm-es bőven elég. Csak akkor nagyon óvatosan kell használni a vizes ragasztót, vízfestéket stb, hogy ne puposodjon. Viszont viszonylag könnyen mozgatható asztalod lesz.Farost helyett a rétegelt lemez is nagyon jó, abból elég 4 -5 mm-es. csak az jóval drágább, viszont a vizre nem annyira érzékeny.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Létezik kocsiszétkapcsoló, sztem tillig is gyártja, tök ugyan olyan mint a régi BTTB-s. vasutmodell.com oldalon a TT tillig sínrendszerben van. nekem a képe nem jön fel. Entkupplungsgleis néven van feltéve(vajon leszakadna a kezük, ha magyarul írnának az oldalra?) 3180 pénz, nézz körül használtban kb 500 pénz. régi U profilú sínnel, de forrasztva be lehet építeni a modell sínes rendszerbe is.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Lehet, hogy amit láttál modellt, már öt pólusú motorral készítették. Azért finomabb a járása. Közben kicsit utána néztem megint a digi rendszernek, a digitális vezérlésű mozdonyokban állítólag öt pólusú forgórésszel szerelt motornak kell lennie, tehát pl. a régi TT modellek nem is digitalizálhatóak mert három pólusú motor van bennük. Csak így tovább, kellő idő ráfordítása mellett minden működni fog minden.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Hmmm... Hirtelen beszorozva eurót... 17400 kerekítve, nem rossz... Ezt láttad működés közben? Kinézete így kép alapján egész jó. Persze meg kell nézni közelről alaposan. Mondjuk ne tegyél mellé egy Roco taurust, mert akkor biztosan nem fog tetszeni. De így első meglátásra szépnek tűnik. Flexibilis sín valóban létezik ma már minden méretarányhoz legalábbis 0-ig bezárólag biztos. A modellsíneket meg nyugodtan kombinálhatod hagyományos U profilos sínekkel. Pl. alagutakban, ahol nem látszik, felesleges a méregdrága modellsín. Oda nyugodtan tehetsz hagyományos sínt a vonat ugyanúgy végig megy rajta és a kutya se látja. Alagútban úgyis forrasztani illik minden síncsatlakozást.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
-
pirosvilamos
tag
Szia!
Balról jobbra:
V/NEM : V. korszak
2. : ütközők közötti hossz
3. : legkisebb bejárható ívsugár
4. : előre 3 fehér fény, hátra 2 vörös, menetirány szerint
5. : NEM szabványú kuplungfoglalat, és kurzkupplung-kinematik. Ez azt jelenti, hogy felszerelhető az új Tillig kupkung is, ami NEM szabványú, a Kurz pedig a rövid kuplung, ami összébb húzza a vagonokat, élethűbb lesz a szerelvény.
6. : NEM szabványú digitális dekóder foglalat van beleépítve
7. : na erről lövésem sincs--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
pirosvilamos
tag
Hát, ma már nem annyira...
Reggel börze, miegymás, valamikor délután érek haza
Áthozok olyan mozdonyt apámtól, ami van N-ben is, és összefényképelem.
V200 lesz, asszem, mert a NOHAB csak PIKO van itthon N-es, és az nem szép
Más meg nem annyira van egyforma
Maximum 4 tengelyes tartály, de ott az N-es ver mindent
Meg esetleg konténeres vagon, abból is van TT-s 3 konténerrel, van N-es is 3 konténerrel, és kétféle gyártótól (PIKO, RÖWA)
A Röwa-t nem adom el, kisszériás gyártmány, és nagyon szép--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
-
pirosvilamos
tag
-
YanezTTrain
tag
Úgy tudom a régebbiek nem. ott kell valami kütyü ami kiiktatja a dekódert. Ez is csak a fogyasztói társadalom jelensége. Vedd meg! Nekem analóg az egész pálya, Ha nekiállnék digitalizálni, csak a váltók cseréje több száz ezer lenne. akkor még nem beszéltünk mozdonyok digitalizálásáról, plusz valami brutálisan komoly vezérlőről.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Jól mondja jákob13 a váltókhoz is kell venni digitális állítóművet. Szóval nem olcsó. Egy Tillig váltó elektromos állítóművel, ami nem digi, csak analog 9 ezer körül sétál. digivel gondolom még odébb van. Analog rendszerhez meg nem kell semmi extra drága dolog, max. a gyári relék, jelzők, amik húzósabbak egy egy kapcsolás megépítéséhez, mondjuk egy önműködő térközbiztosítás esetén.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
Meg mondjuk sokkal nagyobb a választék, mert több gyártó van....
Bár (
Most nagy átalakulások vannak N-es méretarányban
Megalakult a Modellbau Holding München.
Ez a Fleiscmann cég volt, akik felvásárolták a Klein Modellbaut, és a Roco-t.
Ezért a gyártást elosztják.
A Roco fog gyártani H0-t, és TT-t is, az N-es gyártás teljes egészében a Fleischmanné lesz, ami már most láthatóan kb. 10-15%-os áremelkedést hoz magával, mivel eddig is a Fleischmann volt a legdrágább gyártó (na meg néhány kisszériás, de az elhanyagolható)Ma kezdődött Nürnbergben a Spielwarenmesse, ami február 10-ig tart.
N-ben 12 kiállító/gyártó van jelen, TT-ben 5...
Nürnberg után pár nappal majd kiderülnek az árak, én most közvetlenül a Roco importőrrel vagyok kapcsolatban, ezeket tőle tudom.--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000