- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Android szakmai topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Geresics
addikt
A köbcenti sem minden. Én eredetileg a 2002 előtti 650-es Aprilia Pegaso-kat néztem óra szerinti 45ekm-el (olasz imort, 45ekm, hahaha!), és simán kimotorozhatóak voltak már 10 perc alatt is. Aztán ráültem egy valós 9800km-es 2006-os Pegasora, és megijedtem, úgy ugrott! Döbbenetes volt a különbség...
Milyen terepen akarsz motorozni? Városban? Rövid, vagy hosszú túrákon? Esetleg terepen?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
rwin5
őstag
válasz Geresics #76502 üzenetére
Terepen kívül úgy tervezem, hogy mindenhova, viszont hosszabb távok (>200-300km) nem hiszem, hogy szóba jönnek. Autóval sem szeretek egybefüggően sokat vezetni. Ilyenekre gondoltam, hogy környező városokba, vagy esetleg nevezetesebb helyekre motorral elmegyünk az asszonnyal, meg a városban gurulnék vele. 600-as GSX-R-t akarok majd egyszer, mert kölök koromban is azok tetszettek, de egyelőre jó lesz valami szolidabb is.
-
canniball
nagyúr
A 600-as sem megy nagyon ha nem húzod neki. Én a helyedben pont azokat nézegetném, de legalább ötszáz, az alá nem adnám. A 250-et gyorsan meg fogod unni, pláne ha ketten ültök rá. Persze ha meg tudod tenni hogy (relatíve) sűrűn cserélj akkor jó a fokozatosság, de ha nem akkor inkább egy nagyobb és (kezdeti) önmérséklet.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
rwin5
őstag
válasz canniball #76504 üzenetére
Rendben van, tavaszig marad akkor a nézegetés a hahu-n, köszönöm mindenkinek az eddigi hozzászólásokat, bölcsebb lettem.
Még egy valami: mekkora km óra állástól számít sokat futottnak egy motor? Mert láttam, hogy autókhoz képest itt 25-50e km van a többségben, ami számomra kevésnek számít ha egy autóhoz viszonyítom
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
Bukósisak plexit tényleg nem lehet ablakpucolóval mosni?
-
canniball
nagyúr
Egyrészt persze hogy kevesebb van bennük, hiszen az autóval ellentétben a motort legtöbbünk csak szezonálisan használja. No és nyilván benne van a pakliban az óra tekergetése is...
Másrészt ezektől függetlenül ne az óra állását és ne is a gép korát, hanem az állapotát nézd!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
-
Tarill
őstag
Most olvastam valahol h alkohol tartalmú szerekkel kiemelten ablakpucolóval ne! Pedig én is ablakpucoló plusz papírtörlővel szoktam de nem csinál talán bajt
-
kcsa
veterán
válasz Tarill #76512 üzenetére
Szemüvegesként mindig azzal kezdte az optikus hogy papírzsepivel, papírtörlővel ne törölgessem. És amúgy valóban, mikrokarcos lesz tőle.
Plexit én a leszedem+langyos folyóvíz+mosogatószer kombinációval szoktam tisztítani, de csodálkoznék ha az ablaktisztító túl nagy kárt okozna.
-
FIREBLADE78
addikt
Hűtőfolyadékot hány évente illik cserélni?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
félisten
-
félisten
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #76506 üzenetére
De miert nem? Hamar a kis motorokat hamar kinovi az ember, nem tok mindegy, hogy 120 lo, vagy 100? Alul ugyanugy nincs ereje, mint egy naked bike nak. Felul erosebb, 5 szamjegyu fordulatnal.
Nem ertem, ha a naked bike 600 as, az meg kezdo motor, de ha idom van rajta, az mar nem?A fokozatossag nalam pl nagyon jol jott. Pl az alap hulyesegeket megcsinaltam robogoval. Rengeteget fekudtem vele. Itt nagyon sok penzt sporoltam. Aztan az enduro motorokkal, szocimotorokkal is.
az elso japan nagymotorral, a zxr 250nel megtudtam, milyen az, ha nagygazra es rossz uton beszital az eleje. Ezt pl sok ismerosom evek mulva (!) tapasztaltak a 600- vagy nagyobb motoron, ami azt jelenti, hogy evek mulva huztak kover gazt egyaltalan annak a motoronak
Csakhogy 45lonal egyet moccan a kormany, mig 100-120 loeronel utkozotol utkozoig csapkod. Miutan tulelted a csapkodast, megtapasztalhattad azt is, hogy a fekmunkahenger dugattyui szetmennek, es meg kettot kell pumpalnod a feken, hogy meg tudj allni.
Nagyon sok ember halt meg siman ebbol kifolyolag. Es attol hogy hepanikol.
Es alap dolgokkal nincs tisztaban, aki mondogatja hogy hamar kinovi az ember a kis kobcentit.
Tenyleg hamar ki lehet noni, az erejet, de ha tobb evig amugy is kb 50 szazalekat hasznalod a 100 loeronek, akkor megint ott vagyunk, hogy egyszeruen nem a motorozas a fontos, hanem hogy ne fitymaljak a motorunkat masok. Vagy a tudat, hogy ugysem hasznalom, de tudom hogy megy ez jobban is. Vagy en ezt nem ertem, mert mashogy mukodok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
Forrás: http://www.shoei-europe.com/uk/service/faq#f
How do I clean the helmet properly?
Inside: All our interiors are washable! If you own a helmet with a detachable interior, just remove it and wash it in lukewarm water. Please use a mild soap. If your helmet is not equipped with a detachable interior, please put the whole helmet into lukewarm water. After washing, the helmet must dry without the use of any drying tools like hairdryers, etc. In a warm and dry environment the drying time should take at least 48 hours. But again, PLEASE DO NOT USE ANY DRYING TOOLS as they may damage the inner liner of your helmet.
Outside: Please clean the outside of your helmet with water and a mild soap.
As Shoei helmets are painted, it is also possible to use car polish to keep the paint in a good condition.
Please do not use cleaning sprays or liquid window cleaner as they may damage the polycarbonate parts of the ventilation or your shield.Shield: It is very important not to use any cleaning sprays or liquid window cleaner on your shield. Please clean your shield only with lukewarm water and a mild soap.
Tip: Put a wet towel on your shield, leave it there for some minutes and insects can be removed easily.
-
kcsa
veterán
válasz CyberPunk666 #76522 üzenetére
Ez nyilván azért van leírva mert tutira mennek, ki tudja dél-Kazahsztánban némelyik ablaktisztítószerben mi van.
Itt egy magyar gyártó leírása:
A polikarbonát (PC) egy speciális anyag, mely liszfenol A és foszfogén reakciójával állítható elő. ... Anyagok, melyekkel szemben ellenáll:
savakkal szemben (kivéve a salétromsavat és a sósavat)
alkoholokkal szemben (kivéve metanol)
alkálikkal szemben (kivéve hidroxid)
olajszármazékokkal szemben (kivéve benzin)
zsíroldó anyagokkal szemben
szilikonokkal és zsírokkal szembenVagy itt egy másik:
Hogyan tisztítsuk a plexi felületet?
A plexi tisztításához a világoskék alkoholos „Clin”, puha, nem szilikonos törlőkendőn a legjobb kombináció.
A plexi mint a legtöbb műanyag sztatikusan töltődik, vonzza a port. Szárazon törölgetve csak a por vonzódását növeljük, ráadásul a por karcolja is a felületet. Tehát csak nedvesen szabad törölni!
Zsír vagy szappan maradék enyhe mosogatószeres vízzel lemosható, önmagában a plexi felülete vízlepergető.
A különböző háztartási vegyszerek, súrolószerek, tisztítószerek bemattítják, karcolják a plexi felületét. Ne használjon rá ilyeneket!De részemről ennyi, én úgyis mosogatószert vagy WU2-t használok
-
CyberPunk666
senior tag
shoei-europe <=> dél-Kazahsztán
Amúgy biztosan tutira akarnak menni, de miért nem felel meg egy kis szappan meg langyos víz?
Egyébként én mindenféle vegyszert távol tartanék tőle, fene tudja, hogy melyik mi a francot tartalmaz az intelligens albakmosó és milyen hatása lesz hosszútávon a héjra, vagy a festésre, esetleg a lakkra... -
Tarill
őstag
válasz CyberPunk666 #76524 üzenetére
nem a nem megfeleléssel van a baj hanem azzal hogy a leggyorsabb és legegyszerűbb az ha párat spriccel az ember ablakmosót letörli és kész is
-
-Mosquito-
őstag
válasz CyberPunk666 #76524 üzenetére
Hideg, meleg, eső, szél, por stb a felpatannó kő a szétkenödött hullák több kárt tehetnek benne mint az ablak pucis lötty. Én azzal tisztítom, +még van egy samponos spricni otthon/dobozban magamnál. Semmi baja nincs tőle. Viszont vannak olyan bogarak amik simán meg tudják marni pl a napszemcsit,foltos lesz tőle ahol kimúlik.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #76521 üzenetére
Kezdőmotornak mindenképpen sor4-et ajánlanék, 600cm3 teljesen jól kezelhető.
Alul is simán jár, nem okoz meglepetést, a sor4 nakedbikok még nyomatékosabbak az alsó tartományban mint a túrasport vagy speed 600cm gépek.
pl: CBF600N a CBF600 Hornet vagy CBR600F-el szemben.
Ennél a modelleknél nem kell sokat váltogatni, szépen teszi a dolgát bármely fokozatban, nem kell félni hogy kitör a hátulja vagy emeli az elejét, mindig jól kontrollálható.
Futóműve, fékei, ülése a vezetőnek és utasnak is kategóriájában a legjobb.
Ha kezdő motort vennék akkor egy CBF600N vagy GSF600 Bandit, amit választanék.
Sor2 és V2 nem ajánlanám mivel motorfékeik tudnak meglepetést okozni, főleg a V2-nél kell számítani arra hogy visszaváltásnál képes megcsúsztatni a hátulját.
Amúgy is agresszívabb motorok, több rutint követelnek mint sor4 kategória társaik.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Lomha 8V
addikt
válasz CyberPunk666 #76524 üzenetére
Lóf*sz hatása lesz rá. De ha neked úgy jobb, szenvedj a langyos vízzel, demokrácia van.
-
CyberPunk666
senior tag
-
félisten
válasz CyberPunk666 #76529 üzenetére
A csuklón sok múlik. Fúú baszki I-vel gépeltem.
[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Én 2 éve megúsztam volna a balesetem, ha nem egy 200 kilós motorral kell kikerülő manővert csinálni (persze 2-3000km "tapasztalattal" történt). Így csak fél sáv sikerült. Ha ez nincs, lehet hogy a mai napig nem lett volna gondom belőle.
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CyberPunk666 #76522 üzenetére
Erősen halk megjegyzés részemről, hogy most a hűvösebb időben mikor elővettem a bukóhoz a pinlock plexit, akkor hiába volt frissen tartó fóliába tekerve, mondom lemosom. Monitortisztítóval fújtam be, ami telefonnál, tv-nél, minden hasonlónál bevált. Ehhez képest egy ilyen fátyolos sz@r lett a plexin, mintha hőlégfújóval összeb.sztam volna, kicsit megolvasztottam volna.
Mondom fele se tréfa, most már mindegy, jöhet az ablakmosó... a helyzet ugyanez...mintha valami vékony réteg akármi magas hőnek lett volna kitéve olyan lett.Na mondom pinlocknak annyi, vehetek másikat....végső elkeseredésbe csak úgy simán kézben beraktam a csap alá és lám... olyan lett, mint az új.
Hozzáteszem a bukó sima plexijével én nem szarozok, ablakmosó, monitortisztító és csókolom. Menetközben meg az aldiban amit lehet venni ilyen 50 darabos szemüvegtisztító kendő..azzal takarítom. Ha szar lesz, veszek másikat. Ha túlvariálja az ember, a végén többe kerül, mint 6 új plexi.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #76521 üzenetére
Nem tudom, biztos velem van a gond, de nekem a GSXR mint név már alapból az eszement száguldást, és a kényelmetlen testhelyzetet sugallja - mondom ezt úgy, hogy soha nem ültem még rajta (ezért is írtam, hogy "Fogalmam sincs mit tud egy GSXR600").
Egyszerűen erről a négy betűről ez jut eszembe.
A GS500-at pedig számos motoros oldalon (pl. TotalBike) ajánlották már nálam sokkal okosabb emberek kezdőmotornak. Ennyi.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #76527 üzenetére
Mentem hornettel es cbf el is kakucson, kecskemeten, es utcan egyarant. Szerintem a futomuve ahhoz a majd 100 lohoz igencsak alul van tervezve. A hornetnek usd villaja van, ami egy dologra jo, nem remeg be az eleje nagy feknel, a cbf villaja annyira gyenge, hogy beremeg elore-hatra. termeszetesen utcai keretek kozt es egy oregemberes, megfontolt habitussal biro embernek nem fog feltunni.
Kitorni a hatulja ki tud, kerdes hogyan teszed ra a tuzet, milyen fordulatszamon, milyen gumi van rajta. Egy gs 500 8-10 000es fordulati elindulasnal is alig szedi a labat, ha jol terhelsz, az elejet sosem fogja emelni. Ugyanigy a hornet, es cbf is. Ha ulsz rajta, mint egy zsak krumpli, mint egy kezdo, es nem tudod mi mitol van, emelni fogja az elejet erdekes modon. Az ami egy rutinos vezetonek termeszetes, egy kezdonek egyaltalan nem az.
Es itt jon a kepbe a habitus kerdese. Mondhatjuk, hogy tok mindegy milyen motorod van, a habitus a lenyeg. Ha versenyezni akarsz egyfolytaban, az utcan meg fogsz halni. Ez biztos. A fika esely 100 %.Ha olyan a habitusod, mint egy 80eves embere, akkor kb sosem fogsz nyelgazt huzni. Bar akkor nem ertem, miert vasarol 100 loeros motort az ilyen ember. Mindenesetre nagy motorral amit muvelnek az ilyen emberek, az szanalmas. Szerintem sokkal konnyebb megtanulni kis motorral motorozni.
Nem azt mondom, hogy egy hulye, aki nem igy csinalja, (bar az en velemenyem szerint szopatja magat) de azt ne allitsuk, hogy nincs ertelme a kissebb motorral kezdesnek.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CyberPunk666 #76536 üzenetére
Annyira azért nem, szerencsére a pinlock funkciót tökéletesen ellátja. Ez amúgy is egy "spéci" cucc, mert ugye nincs neki ilyen mit tudom én milyen kerete... csak berakod, illeszkedik, ahogy illeszkedik, nincs semmi szigeteléses szarság és mégis működik, nix pára. De ez egy másik sztori.
persuader: Mit értünk ablakmosó alatt? az autóba való ablakmosó folyadékot vagy az itthoni spricnist?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #76535 üzenetére
Mindenhol folyamatos a vita arról, hogy mi a jó kezdőnek, azt a tendenciát viszont megfigyeltem, hogy ahol profik vannak (profik = ebből élnek: safetysek, autósiskolás oktatót, vezetéstechnikai oktatók, akiket néztem yt-n, könyvek, nagyobb netes motoros oldalak dolgozói, kereskedők), ott mindenki a fokozatosságot és a kisebb gépet javasolja.
Valamint rögtön mesélik, hogy milyen szörnyűségeket láttak azoktól, akik nagy motoron kezdtek és szerintük emiatt nem is tanultak meg rendesen motorozni, hiába van bennük sok kilométer. (nem saját megállapítás, hanem az ő véleményüket büfizem csak vissza).Ezt a csak a csuklódra vigyázz dolgot még csak fórumokon hallottam...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #76540 üzenetére
Hát akkor én most rá is hugyozhatnék... meglenne az alkohol és az ammónia is.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
CyberPunk666
senior tag
Btw nem tudom mennyire releváns, mivel nem ültem túl sok motoron eddig, de egy cbf600-on tanultam és ezen tapasztalat okán, olyat nem is akarok.
Persze lehet, egy nem oktatásra használt, újabb sokkal jobb, de ültem egy 500-as naked kereklámpás hondán (sajnos nem tudom milyen típus volt pontosan) és az sokkal jobb érzés volt. Ezeken kívül, amik még jobban tetszettek kisebbek voltak (~250), ezért azokkal nem hasonlítom, de a cbf600 nekem nem jött be.Nem tudom, hogy műszaki állapot vagy típus dolga, de például kimondottan rosszabbnak éreztem az elejét az úthibákon, mint a többinek. Különösen a haladási irányt nézve hosszanti úthibáknál tűnt nekem bizonytalannak. Más gépeknél nem éreztem, cbf600-nál mind a három gépen ilyen volt (minden oktatómotoron ültem).
De mint mondtam nagyon kevés tapasztalatom van, és lehet leharcoltak voltak a gépek már a suliban, csak gondoltam azért hátha hasznos, esetleg más is megerősíti, vagy megcáfolja.
-
félisten
[link] - Megmondom őszintén felment a vérnyomásom ennek láttán, mert átéltem és nem tudom mivel védhető ki később. Amúgy mivel lehet ezt megfogni? Valahol azt hallottam gyorsítani kell. Hát nem tudom, még lekövetni sem lehet ezt nem hogy reagálni rá, meg biztosan nem mind1 milyen úton történik. Elve ha nem rossz az út amin csúszok nincs az ami, bár akkor nincs is kátyú.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Kolondrum #76544 üzenetére
Én magamtól azt mondtam volna, hogy enyhe hátsó fék megtartott gáz mellett, de csak abból indultam ki, hogy autónál is ha instabillá válik és oszcillálni kezd, akkor "bal láb fék" a megoldás (tartott gáz mellett egy enyhe fék).
Az onroad szerint pedig LASSÚ gázelvétel a megoldás, szerintem az enyhe motorfék és az enyhe lábfék ugyanazt eredményezi.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz CyberPunk666 #76545 üzenetére
Ne a fotelból írd ezt, jó tudom tanáccsal akartál szolgálni. Arra rájöttem, hogy ilyenkor kiegyenesedik az út, enyhe kanyarban haladtam és ment tovább egyenesen. Rendkívül gyors eleinte kicsi majd hirtelen felgyorsuló mozgás ami végül addig fokozik, hogy eldobod. Érzésre olyan mint amikor két kézzel fogsz valamit ami rázza a kezedet min a rongybabát. Tehát akkor nem vagy okos és nagyon gyorsan zajlik le minden, bár itt azért komoly másodpercek teltek el így. Ezt a jelenséget erre a típusra más is megerősítette, hajlamos szitálni. HA úthibán mentem át és ez a hiba nem velem merőleges volt akkor amikor átugrott raja a kormányt megrázta a kezemben. Pl ahol nagyon megfigyelhető volt az a 11-es úton Pismány ABC-től lefele a lámpa előtt, viszont ha elengedtem a kormányt nyíl egyenesen ment, nem volt semmi ferde.
No de ez van azt kész.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #76544 üzenetére
Nekem ketto ilyen elmenyem volt kozuton, egy az arpad hid utan a varosba befele, egy dilattacios hezag-nyelgaz utan, egy pedig a kerepesi uton, az az ut siman szar volt, ott is nyelezes utan, elemeljedett az eleje, es megdobta egy hullam.
Mivel a kezembol kitepte a kormanyt, ezert gazt sem huztam, lelassult es kijott belole. Meg kell varni. Nem tudom honnan vettek ezt hogy enyhe gazelvetel. Hulyek ezek? Kitepi a kezedbol azonnal.Ami nagyon fontos:
Ezutan a mutatvany utan nem lesz elso fek nehany pumpalasig. Ha ilyen tortenne veletek, pumpaljatok ra, mert en miutan megusztam az esetet, majdnem atmentem a piroson.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #76545 üzenetére
Felhaborito szerintem hogy foteltanacsot ad ez az oldal, es egyaltalan nem irja az elso fek jelenseget sem.
Utkozotol utkozoig csapkodasnal a kormanyrol semmit nem tudsz csinalni. Mindket eset utan eltunt az elso fekem.
Az egyik egy 2000es r6 al volt, a masik egy 2005 ossel. Ket teljesen mas fekrendszerrel.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hobby elektronika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Androidos tablet topic
- Háztartási gépek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...