- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett Európába a Nubia Z60 Ultra Photographer Edition
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #76851 üzenetére
nézőpont kérdése, az időjárás miatt főleg, mivel itt még most is motoroznak 11 fokban
-
zsolti_20
senior tag
válasz Kolondrum #76853 üzenetére
Mert itt teljesen más típusu az időjárás mint otthon. Ma pl egész nap sütött a nap, nyáron is rengetegszer. De itt ugye nincs ami megfogná a felhőket, így van hogy naponta 5ször szakad az eső és 5ször süt a nap. Bár itt ha esik az emberek sem maradnak otthon. Mintha nem is érdekelné őket igazából. Én is több mint 1 éve élek itt, de többször van eső mentes idő mint eső. Nehéz elmagyarázni, ezt látni kell.
Somatom: Mo-ról szerezném az alkatrészeket. Itt amiből teljesen meglehet csinálni egy simsont sem nagy pénz. Teljesen más kategória mint otthon.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolti_20 #76855 üzenetére
Mindenki Angliában vizsgáztatta a vad építéseket, úgyhogy nem hiszem, hogy egy Simson honosítása ott probléma lenne. De, ahhoz az időjáráshoz inkább robogó való. A Simsonon állandóan lábszárig vizes leszel. Meg szutykos, mert öntögetheted magadnak az 1:50 -es keveréket.
[ Szerkesztve ]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
zsolti_20
senior tag
válasz Bogyó bá' #76861 üzenetére
Sajnos itt hirből sem ismerik a simsont. Nézegettem hirdetéseket csak új fajta 50ccm-es robogók vannak, néhol elvétve váltós supermotok. Részben nosztalgia miatt szeretném ezt. A pénz nem probléma, mert itt ha véletlenül is talál az ember simsont 400ezer ft körül mennek.
-
Geresics
addikt
válasz zsolti_20 #76860 üzenetére
Biztos létezik angol megfelelője a Simsonnak, am jó eséllyel kevesebb szopást igényel. Én a helyedben tuti ott néznék körül, hogy mit szeretnek, és miből van rengeteg. Ez nem csak az alkatrészek miatt lehet lényeges, hanem ha olyan hibába futsz esetleg bele, amivel egyedül nem bírsz, akkor bőven van szaki hozzá...
Az esőt meg lehet szokni, csak nem érdemes. Faterom motorozott sokat esőben is, mert nem zavarta. Viszont 45 éves korára a térde annyira szétvolt, hogy haláláig sántikált, és időnként még bot is kellett neki, pedig...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zsolti_20
senior tag
válasz Geresics #76863 üzenetére
Én értem a lebeszéléseket, de csak annyit szerettem volna megtudni hogyan tudok itt kint simsont használni. Hidd el végig próbáltam minden lehetőséget. Ha láttam volna kiutat ebből nem érdeklődnék itt. Van pár váltós kinai no name motorjuk de ragaszkodok a simsonhoz. Ha csak pénz kérdése az nem probléma. Szeretnék egyet kintre.
Bogyó bá': ha van alternativád szivesen várom. Bár igazából engem részben a simsonhoz kapható otthoni tuning cuccok is vonzanak.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz zsolti_20 #76865 üzenetére
Szíved joga Simsonnal játszani odakinn, ne érts félre...
...DE! Amíg mi itthon Ladákkal játszottunk, odakint Ford MK2-vel bohóckodtak. Kizárt, hogy ne lenne a Simónak értelmes alternatívája, amire a helyiek esküsznek. Én első körben helyi boltosokkal beszélgetnék külön-külön 20-30 percet, hogy ők a hőskorban mivel nyomták, mi változott azóta, stb. Ha látják, hogy érdekel a téma, akkor kizárt, hogy ne mesélnének! Az értékes tapasztalatokon kívül hasznos barátságokat is köthetsz így - szerintem. Én tuti ezt csinálnám. Legfeljebb, ha nem jön be, még mindig ott a "Simo-projekt".
Amúgy be kell menni egy helyi hatósághoz, és megkérdezni. Ha nem tudod, hogy hol állj neki, akkor kérdezz meg egy sima rendőrt, úgy hírlik segítőkészek!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zsolti_20
senior tag
Találtam végül egy hirdetést. Ez melyik típus lehet egész pontosan?
-
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #76874 üzenetére
persuader : A pénz nem is probléma most, kb 1300 fontom lenne az egészre, számold át ez hány ft 360as árfolyam mellett.
Somatom: érdemes ezzel foglalkozni, vagy jobban járnék egy otthonrol kihozottal? Ezt a hirdetést is nehezen találtam meg. Kb 200 font lenne otthonról kihozni egyet. Csak kérdéses, hogy ehhez a tipushoz is annyi alkatrész van otthon mint a többihez? Az jelenleg nem probléma ha bukok rajta 100-150 fontot, csak a papírok legyenek rendben.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolti_20 #76876 üzenetére
De mi értelme az egésznek? Értem h én itthonról fogsz alkatrészt beszerezni, de ha havi szinten lerohad, hamar el fog menni a kedved és a türelmed az egész Simson-osditól..
Vegyél annyiért valamilyen Minarelli vagy Piaggio blokkos robogót."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolti_20
senior tag
válasz runner 125 #76877 üzenetére
Más úgy gondolná semmi értelme, ezért is érdekel csupán a papíroztatása. Hely lenne kinnt neki, napi használatban tartanám, de fogalmam nincs hogyan hozhatnék ki otthonrol.
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolti_20 #76876 üzenetére
Lényegében a típus az mindegy. Az Electronic gyárilag 4 gangos volt, és tirisztoros gyujtású. Az alap B -s modell pedig 3 gangos, megszakítós. A gyári 4 gangost fel lehet ismerni, mert a blokk oldaldeklijén bele van öntve a 4 -es szám. De, ennek nincs túl nagy jelentősége, mert itthon 5 gangos váltó is van hozzá, mint ahogy tirisztoros gyújtás is (Bp. VI. Zichy Jenő u.). A berugókar kihajtós része szokta megadni magát, de jó helyette a B -s fix berugókarja is. Nekem gyári Enduro -m van. Azon is ilyen kihajtós a berugókar.
-
BoB
veterán
válasz #79335424 #76880 üzenetére
A berúgókarról jut eszembe, hogy én már úgy szereztem hogy le volt törve. Nem is tettem rá soha, mindig betoltam. Mivel néha nehezen indult, volt hogy utcahosszakat szaladgáltam vele. Igazi "sport" motor volt
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #76807 üzenetére
Nem érdekelnek számok, veled ellentétben, egyszerű felhasználó vagyok, mint a motorosok 99%-a. Fizetek, cserébe elvárom, h stabilan, kiszámíthatóan, megbízhatóan működjön. Típushibás a beszállító hajtókarja? Oldják meg, attól még én ugyanúgy szarfosozni fogom, ha 7/10 széthullik 4000km alatt (megkérdeztem, jó részét utcán használják és néha pályán, de eddig mindegyik átlagos, hobbymotorosé volt, rendszámmal, műszakival). Nem érdekelnek a részletek, az ő saruk. Hívják vissza még kikönyökölés előtt, cseréljék ki ingyen, garancia lejárta után is, vagy csináljanak normális tartós tesztet és csak azt követően kezdődjön a sorozatgyártás. Ha nem megy, ne húzzák 205 lóra, ennyi.
Egyelőre nem fenyeget az a veszély, h 15 millát motorra kiadjak. Egy olyanra, ami 4000km után széthullik, meg pláne nem.Persze h definiálom, a normális használat egy 1000-es sportnál nálam az, h évente belekerül 6-10.000km, ebben legalább 2 olajcsere (minőségi, full synt.) is benne van, szűrőkkel, 2/3 arányban utcai használt, 1/3 arányban pálya, vagy tempós szakaszok (jellemzően 150-160-as utazó) a motort korrekten bemelegítve, hidegen nem tiltásig pörgetve, 2 évente szervizben is átnézetve (vezérlés, szelepek, stb..)
Ezen kategória vásárlórétege kb. pont erre használja itthon, ilyen felhasználás mellett egy 170-180 lovas 1000-es sor 4-es simán elmegy blokkbontás nélkül 80-100.000km-t. Több olyan cimborám is van, akik kb. így motoroznak és 60-70.000km-nél járnak a 8-10 éves japán gépek, hiba nélkül.
Korábban írtam, Kozma Tomi 800-as fogaskerekesében 160.000km volt és ő is pályázott vele eleget, emlékeim PC is volt benne jó régóta, ráaádsul tök kommersz olajat rakott bele mindig.Nyilvánvaló, h miért, mert utcai használatnál azzal a 160 lóval garantálják az üzembiztosságot, elvégre az egy pályamotor, ami komoly szakmai és műszaki hátteret igényel.. így a fakezű újgazdag talán nem nyírja ki fél éven belül. De ez így is korrektebb, mint legyártani 205 lóval, szabadjára engedni, majd utána kussolni ha sorra széthullik mind.
Papatempójú átlagos pénztárcájú hondás meg gondolkodik. Inkább vesz olyat ami katalógusadat szerint mindig a sor végén kullog, cserébe éveken át stablian működik.
Mindegy, máshogy gondoljuk, Ducati-m az életben nem lesz.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolti_20 #76881 üzenetére
Túl sok infóm nincs. Sztem akkor jársz a legjobban, ha hazaküldöd a blokkot felújítani. Nekem most 60 -as henger van rajta. Érdemes megcsinálni 70 -esre, de ahhoz már nem elég a henger/dugó csere. Meg, akkor már erősebb főtengely és kuplung. Gyárilag a fék is karcsú. Nekem az első telóim is oda voltak, úgyhogy beleraktam tok-vonó egy komplett MZ elejét. Így lett teló, fék, meg 18 -as első kerék. Az elektromos rendszert is érdemes lenne korszerűsíteni (12V), stb, stb. Határ a csillagos ég.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #76883 üzenetére
70 szazalekos hibaarany? tulzasnak tunik meg ducati mercevel is.
teljes mertekben igazad van olyan szempontbol, hogy megkoveteled, hogy normalis termeket kapj.
vonatkoztassunk el egy kicsit a panigaletol, nekem teljesen mindegy mennyire szar, vagy nem szar, amig nem vagyok tele, ugysem erint, illetve teged sem.a hozzaallast szeretnem bemutatni, ami egy bizonyos motorosreteget jellemez.
a gsx erest alabb olvashattad, villogo fi lampaval lemerult akkuval koszoruli a gepet, telekurja benzinnel az olajat siman, meg 3 naponta beinditgatja telen, hogy telekurja vizzel az olajat, meg saletromsavval. szerinted egy hondas ilyet mikor csinal? ugyanezt figyeltem meg amikor szervizben dolgoztam.ami meg mindig nem ment at, az az, hogy nem lehet definialni a hasznalatot.
1:50 es Hring koridovel barmi felrobban 10 000 km utan.
2:00 val elmesz 60 000 km t.
papa tempoval barmivel elmesz 100 ezret, nem a marka erdeme lesz. ezt szeretnem megertetni veled.ugyanigy a terhelesrol, szociologiarol, matyizasrol nehany szot. Kozmahoz elvittem egy yzf 1000 et, mert chatteringelt a kuplunga nagy terhelesnel (fullgaz egyesben) mondtam neki, hogy mikor jelentkezik a jelenseg, nezzen ra.
masnap mentunk a motorert. mondta, hogy szetszedte a kuplungot, de minden rendben vele, nem tudja mi a hiba, es nem jelentkezett nala a hibajelenseg. kerdeztem, megnezted nyelgazon?
ez egy 140 loeros motor, nem mertem neki nyelgazt huzni.
erted mar?ugy viselkedsz mint egy markabuzi. ne legyel markabuzi. markabuzi csak ugy tud lenni az ember, ha hianyosak az ismeretei, es nem olvassa el a forumon a neki linkelt 170 loeros sornegy motor 50 ezres tesztje utan lemert kopast, szamokkal, adatokkal, illetve a szamadatokkal szemben ismerosok tapasztalatait allitja, akik valoszinuleg ugyancsak egy markara matyiznak, es akik matyiznak, azoknal a fogyasztas kicsi, a motort olcson vettek, es az ero mindig hatalmas, amit termeszetesen mindig kihasznalnak, de birja.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#79335424
törölt tag
válasz zsolti_20 #76886 üzenetére
Én először a Zichy Jenő utcai boltban kérdezősködnék felújító ember ügyben. Az MZ eleje csere nem ilyen egyszerű. A szár nem megy bele a Simson villába. Esztergáltatni kell két csapágyfészket (vagy, levágni egy MZ vázról), ráhegeszteni a Simson nyakra, és kormánytengelyestől, villahidastól kell áttenni az MZ elejét. Ráadásul két alsó kiflit kell egymással szembefordítani. Nekem kéznél volt két bontott csúzli (MZ TS125), de egyébként ezeket az alkatrészeket beszerezni nem olyan egyszerű. Meg, így már Simson -ként nem értékes a motor, mert nem eredeti.
geresics:
Igen, de ez nem arról szól, hogy pénzügyileg megéri-e, vagy sem. Látod, én is azzal kezdtem, hogy inkább vegyen ott egy robogót. De, ha a Simson a vágya, és van rá kredit, az egy másik szitu. -
zsolti_20
senior tag
válasz #79335424 #76888 üzenetére
Látom érted a lényegi részét. MZ első villát évekkel ezelőtt raktunk már be a haverokkal, a rég sulim eszterga műhelyében segített megcsinálni az gépi munkákat az oktatóm. Jönnek elő a régi szép emlékek. Igazából ezen én is gondolkodtam hogy veszít a simson a lelkéből ezáltalán, de most is csak azt tudom mondani mint akkor, hogy biztonságosabb és persze kicsit agresszívabb.
-
mm89
őstag
válasz zsolti_20 #76889 üzenetére
Szia, látom többen leírták már, így én kihagyom azt a részt, hogy mekkora hülyeség simsont venni napi közlekedésre és mekkora pénzt lehet beleölni, főleg nagyobb átalakításokra.
Egy kérdésem van :
Ha már úgyis régi német, elavult, büdös 2t vassal akarod szennyezni az angol utakat, akkor miért nem MZ? Az is legalább annyiba kerül, ugyanúgy elromlik, viszont erősebb és nem kell az elejét rögtön cserélni.Amúgy kicsi, stílusos, városi motorkának én egy Honda msx 125 öt vennék ha lenne felesleges ennyi pénzem
Jópofa kis jószág.ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Lomha 8V
addikt
(#76837) Kolondrum: Engem nem zavar ha előznek, csak veszélyes helyzetet ne teremtsenek nekem.
(#76838) Gaboman: Ezt embere motorja válogatja, én a sportosabb motorjaimmal is normálisan közlekedtem, nem kerestem a határokat.
(#76845) Ferdzsoo: Van akinél motorfüggő,van akinek a habitusa olyan, hogy mindegy mivel megy, hülyén megy és van aki normálisan megy bármivel. Ezeket a halmazokat pedig tetszőlegesen lehet elegyíteni is, úgyhogy hagyjuk a fenébe. Mert ez tipikusan "mindenkinek igaza van és senkinek sem".
(#76849) canniball: Köszi szépen!
(#76856) tboldi: Neked is köszi!
(#76889) zsolti_20: Ha rám hallgatsz, kiviszel egy Simsont Angliába és ku*va menő leszel. Ha ezt akarod, ne hagyd, hogy eltántorítsanak. Pénzed van rá, az elszántságod megvan, mi kell még? Ha mást nem, veszel mellé egy robogót, ha véletlen beüt a szar, akkor azzal közlekedsz, amíg helyrehozod. Aztán ennyi.
-
teko99
tag
válasz zsolti_20 #76889 üzenetére
Ha van jogsid rá egyszerűbb lenne tényleg egy kis etz-t papíroztatnod.
Ráadásul kényelmesebb,városban jobb is,és fogysztásilag is ugyanott van.
Ráadásul megbízhatóbb.De ha simsonra hajtasz akkor az szerintem csak olyannal oldható meg aminek megvan a gyári törzskönyve.
Legalábbis az enyémet egy éve kéri haver mert kivinné németbe mert megvan a gyári paírja amivel tudná rendszámoztatni.[ Szerkesztve ]
BAZINGA!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Lomha 8V #76891 üzenetére
Amíg 125-ösöztem, csak az zavart, ha a kamionosok előzgettek, azt baromi veszélyesnek találtam. Ezért lett tavaly korlátlan jogsi meg GS500, amivel alig járok gyorsabban mint a kicsivel (80-90 helyett 100-110-zel), viszont abszolúte biztonságot ad az országúton. Aki gyorsabb mint én annak segítek, hadd menjen, a lassabbakat (teherautók) meg gond nélkül magam mögött tudom hagyni bármikor). Társaságban nagyon ritkán motorozom (többnyire akkor is a régi "kis motoros" barátaimmal, így nem kell senki után "kapaszkodni".
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz #79335424 #76888 üzenetére
Ha ugyanarra a boltra gondolunk akkor az elköltözött, most Dunaharaszti a cím.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
TommyNagz
senior tag
Valaki megy ma motorni? 10 fok van! )
encapsulation dot1q
-
#79335424
törölt tag
válasz canniball #76895 üzenetére
Abban az utcában kettő van. Én a másodikra gondoltam. Azt nem tudom, hogy az költözött -e el. Rég voltam arra. Ott az egyik srác nagy Simson fan. Hozzá szoktam fordulni, ha valami nyűgöm van vele. Ő szokta tudni a tutit. Szerencsére eddig csak egyszer volt olyan, hogy nem ment, én meg vakartam a fejem, hogy mi a túró lehet vele. Elvittem hozzá. Beindítottuk, aztán már vette is le a kipuffogót. Ki akarta égetni, de mondtam, hogy ne vacakoljon vele. Csere.
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Tarill
őstag
üdv emberek! boldog karit mindenkinek így másnapra is
egy kis segítség kellene: "élmény kéne olcsón" olyan motortípusokat mondjatok légyszi amikről általánosságban elmondható hogy 20év+-osan is be lehet vállalni. Fateromnak kellene valami nagyobb motor 600ccm+ nem baj ha régi, használható legyen és minél olcsóbb. Világ életébe meg volt hülyülve a motorokért, anno volt neki valami 500-as suzukija mikor még olyan 5-6 éves lehettem(most 25), azt is anyagiak miatt adta el, azóta kb semmi. Sajnos nincs olyan helyzetben hogy tudjon magának venni, megpróbálok valamit én. Mit mondotok miket nézegessek? vagy merre? köszönöm előre is
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok