Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
demars
addikt
Kivettem ma az akksit. Nem volt egyszerű, le van dermedve minden, meg elég szűkös a hely. Rohadt tágulási tartály csöve miatt alig lehet kiszedni.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
Gaboman és persuader
Ha már SM, akkor ez: Husqvarna 701 Supermoto. Bár én az Enduro változatára gerjedek inkább!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #77352 üzenetére
Terepre biztos nem választanék 150Kg feletti motort, ez a baj ennek a típusnak az enduró változatával is.
Ha persze csak egy jót szeretnél motorozni úgy hogy letérsz az aszfaltozott útról akkor jó lehet, viszont másra túl nehéz.
Ugyan ez a baj a KTM TE690-nél is.
Ha már nem üzemórás enduró motor akkor vagy az XR650R, KLX650R vagy a SC620/625.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zgospel
őstag
Eddig egy GitUp Git2-t használtam/használok, mert tavaly nyáron amikor megvettem nem akartam túl sok pénzt kiadni egy kameráért. Először ki akartam próbálni hogy egyáltalán mik a lehetőségek, mennyi értelme van, de legfőképp hogy mennyire fog ez a dolog nekem tetszeni. Úgyhogy ez volt az akkor elérhető gopro klónok közül a legjobb képminőséggel rendelkező kamera, 36 ezerért az ára is jó volt, ráadásul mm-re azonos a Hero 4 méreteivel (akkor még nem volt hero 5).
Így kb fél év használat után érzem a határait, érzem hogy miben lehetne jobb, miben adhatna többet, úgyhogy mostanra biztosan tudom, hogy egy GoPro 5 lesz a tuti vétel. Pont annyival jobb mint amennyivel drágább akármelyik klónjánál. Még az idei motoros szezon előtt tervezek venni egyet, a git2 meg visszaminősül majd másodkamerának, vagy eladom.
(#77355) persuader istenem...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #77349 üzenetére
na varja, en sehol nem olvastam 75 Nm-t.
a gyari brossuraban a valtoatteteltol kezdve a kompresszioviszonyig mindent megadnak, de a nyomatekot nem, a loerot csak nagyritkan, ami 41.
bar igy a 75 Nm el, 5 sebesseges valtoval tenyleg beteg lehet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #77352 üzenetére
csatlakozom enis a konnyu motor terepre velemenyhez. en pont emiatt nezek enduro vonalban csak 2T-t. nemreg neztem meg a husky TE 300 at szalonban, de nekem fura volt. (olcso ktm benyomasom volt tole, de ez persze semmit nem jelent)
leginkabb egy exc 300 al elegednek meg, 4T ben nem vagyok jaratos, sok mindent el kene olvasni, hogy mit erdemes venni. amit elviseltem eddig terepre 4T ben, az egy Kawa klx 300 volt, nem volt eros, de nagyon konnyu volt, es nem is volt problemas. az nagyon tetszett. de a drz 400 sulyban levo motorok nagyon butak terepen. (kb 150kg)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
Én nem sok enduron ültem életemben, de azt teljes bizonyossággal ki merem jelenteni, hogy a 2003-ban vezetett Maico gyártmányú motornál komolyan féltettem az életem. Egy ideges, beteg, hebrencs állat, a legkisebb gázadásra megőrül. Teljesen kiszámíthatatlan a viselkedése, ha csak más színű betonra értem, már ki akarta tépni magát a kezemből. Ha zárva volt a dekompresszor, akkor két lábbal is ugrálhattál a berúgókaron, meg sem moccant. Nagyon durva volt, 1km.-t mentem vele és remegve adtam vissza. Nem sokkal később el is adta a srác, mert egyszerűen nem lehetett épelméjűen menni vele, terepen sem.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #77363 üzenetére
Akinek ez az élet, lelke rajta, én az adrenalinfüggőség helyett inkább a nyugalom híve vagyok.
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #77359 üzenetére
OK!
Szabad megkérdezni egyébként, hogy miért? Engem több összehasonlító videó is arról győzött meg, hogy a SONY az én kamerám! Az AS300 pedig már minden téren k*rva jó! Ha meg 4K kell valakinek (nekem majd 5 év múlva esetleg ), akkor arra is van modell...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #77358 üzenetére
Képviseli magát indiai motorgyár Európában? Nem véletlenül.
Illetve indiai autógyár? Ott van pl a Tata, amin tavaly az összes újságíró röhögött, hogy még a kiállított autójuk is (amiket preparálni szoktak) olyan minőségi hibáktól szenvedett, hogy a 80as évek szoci autójai óta nem láttak olyat.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77360 üzenetére
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77367 üzenetére
pedig magyarorszagra ezek a motorok kellenenek. itt az embereknek semmi penzuk nincs. ezeknek a motoroknak nagyon alacsony a fenntartasi koltseguk. ami nem mindig egyenlo a csucsminoseggel.
amiert europaba nem johetnek be, az nagy valoszinuseggel az euro4, a kotelezo abs.
indiaban letfontossagu, hogy keveset fogyasszon egy motor, kedvezo ara legyen, es kedvezo fenntartasi koltsegei legyenek. lehet hogy egy japan kevesebbszer rohad le, megis tobbet fogsz ra kolteni. es erre a nyomortanyara ez tokeletesen megfelelne.
illetve te lehulyezted az osszeset emelle meg[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #77365 üzenetére
Elsődlegesen a relatíve nagy méret miatt, illetve a forma miatt. A GoPro formájára épül az összes kiegészítő, meg a kínai akciókamerák formája is. Úgyhogy olcsón lehet válogatni kismillió tartóból, rögzítőelemből, ND filterből, polár filterből, stb stb.
Illetve értem én hogy a Sony formája áramvonalasabb ha a sisak oldalán van, de minden más jellegű használathoz macerásabbnak tűnik. Plusz motoron szerintem a legideálisabb, ami a legjobban visszaadja a szemszögedet az ha a sisak állára van rögzítve a kamera, ahhoz meg ez a hosszúkás forma nem jó.
Persze nem mindegyik sisaknál lehet egyszerűen megoldani ezt a fajta rögzítést, többek közt az jelenlegi sisakomon sem a hegyes állformája miatt.Utána pedig a képminőség miatt. A 4K nekem sem kell, egyelőre inkább marketing fogás, mint valós igény.
Hogyha a kamerából kieső képeket nézem, akkor az éjszakai felvételeknél a Sony jobban belövi a white balancet és ez az egyetlen érv amit mellette tudok felhozni. Minden más téren a gopro (4 black, 5 black, 5 session) image quality a jobb.Erre jön rá pluszban a GoPronál a protune opció, ami nagyobb dinamikát enged utómunkában, nagyon jól lehet vele dolgozni. Illetve a white balancet is lehet natívra állítani, ami után megfelelő utómunkával valósabb / szebb / jobb eredményeket lehet elérni.
Nyílván aki nem szeret órákat pepecselni a felvételeinek a szerkesztgetésével és/vagy nem ért hozzá, annak ez nem szempont. Nálam viszont ez egy fontos szempont.
Utána pedig a különféle kényelmi funkciók már egyéni ízlés kérdése. Elég alaposan körbejártam a piacot és mindig oda lyukadok ki hogy számomra a GoPro a jó választás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77369 üzenetére
Lehet hogy ezek a motorok "kellenének" itthon, de szerintem még így sem érné meg a csóró felhasználónak újonnan, a szalonból ilyet venni. Gyanítom, hogy a "szegény ember motorja" (GS500) 8-10 éves, megkímélt - természetesen használt - (5-600 ezer forintos) példányai előtt több jövő áll, mint egy szalonból kitolt indiai előtt. Vagy rosszul gondolom? (1 milla biztos lenne annak a kis gyösznek az ára, az meg nem kis pénz egy magamfajtának - persze én is szeretnék legalább egyszer az életben zsírúj motorra/autóba ülni, de ennek nincs gazdasági realitása sajnos - 10 év hitelre meg nem fogok venni. )
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77372 üzenetére
jah, csak a fenntartasi koltsegeket is nezd! egy gs 500 hoz egy vezermulanc mondjuk legyen 30e, a feszito egy masik horror osszeg, kopo fogyo. a masik motornal szotyipenz. most a japan rakfenebe a generator, fesszabalyzoba ne menjunk bele.
raadasul a gs is eleg sporolos motor, az acel fekdugattyujaval.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77373 üzenetére
És hol kapok az indiaihoz vezérműláncot itthon "szotyipénzért"? Ha "normálisat" veszek bele (D.I.D.) méret alapján, akkor ahhoz sem lesz olcsóbb. Ha meg sz*rt veszek, akkor kinyírhatom vele a motort, és az még többe fog fájni...
Dehogy 30 ezer forint a GS500 vezérműlánca: [link] [link]
Kínai, utángyártott fesszabályozó GS500-hoz: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
Bolondok de nagy kaland lehetett. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77374 üzenetére
oemet neztem altalaban.
megint eljutottunk az mz megeri kerdeshez.
mivel ide nem fog bejonni, ez egy teljesen elmeleti fejtegetes, ahhoz, hogy abs-t kapjon, illetve befecst, szabalyozott katalizatorral, addigra annyira megdragitja, hogy nem eri meg, illetve ahhoz vizes motor kellene szerintem, levegossel nem lehet az euro 4 et teljesiteni.viszont ott joval kevesebb penzuk van ra, mint itt, es elvannak ezekkel. hasznalt konteneres japan motort nem szivjak fel...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #77369 üzenetére
Nem írtam hogy hülyék mind.
A motorozást azért nehéz egy kalap alá venni az autózással, mert míg az autó egy egész éves A-ból B-be közlekedési eszköz, amire sokaknak szükségük van a munkához vagy munkába járáshoz, mamit kell kórházba cipelni, nagybevásárlás kell, a nagyvárosokban sem túl jó tömegközlekedés, stb stb, addig a motorozás sokkal inkább hobbi felé hajló kategória.
Általában senki sem választ olyan hobbit amire nincs pénze.De játsszunk el a gondolattal, tegyük fel hogy itthon is kapható lenne ez a modell. Tegyük fel hogy ugyanúgy 600 ezer a motor ára. Lepapírozva, vámok, adók, illetékek, minden után kb mennyi lehet mire névre lesz írva, 800 ezer kb? Nem tudom, kérdezem, de mondjuk legyen 800 ezer.
800 ezerért már a 600as japán naked kategórián belül a normálisabb állapotúakból lehet válogatni. De igaz, azt még át is kell íratni, és általában ezekben sok a kW, lenne vagy 60 ezer az átírás, meg egy 600as főleg kezdőknek akár sok is lehet, úgyhogy talán nem a legjobb példa, de azért már ez is érzékelteti valamelyest.
Mivel a szóban forgó enfield úgyis csak 350-es, ezért inkább nézelődjünk a 4-500as japán motor kategóriában. Ott már 800ért névre írva még jobbakat, fiatalabbakat találni.
250esből meg aztán pláne, és még mindig jobb lesz, mint az enfield újan.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #77370 üzenetére
Fórumokon azt írják hogy 55-56 gyárilag, nyitva 58-60 környékén tud, mindezt keréken adja le, 67Nm társaságában, mindezt 101kg száraz súlyra.
KX500 a power végett egyenletesebb, a CR-ben nincs.
Azt tudom hogy az EXC250SM motorom úgy ment mint az SV650 gépem.
Ezek a motorok pedig sokkal de sokkal brutálabbak az EXC gépemnél.
Teljességgel kihasználhatatlanok, terepre őrület bár mint kiderült közútra is, hacsak nem állandó egykerekezési hajlamod nincs.
Elmebeteg egy gép![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77377 üzenetére
ja igaz, nem mind, hanem egytol egyig
hoho, dehogynem, itt aztan a legtobb ember ugy vesz motort, hogy fenntartasra semmi penze nincs, es azt kepzeli, hogy nem is kell, mert japan.
akkor nezzuk meg a par eves hasznalt arat is ennek az ujjonan olcso motornak, mint manapsag a hyosung. vagy a kinai robogok, ugyanez. annyi penzbol aeroxot, sr t kapsz. megis rengeteget eladnak.
igazabol ezt ma is el tudod jatszani, minek vegyel uj motort, ha van ennyi es ennyiert jobb. csak lassan ezek is el fognak fogyni, pl az 1000 es sportmotorok nagyon kikoptak a magyar piacrol.teljesen elmeleti fejtegetes, tehat az is lehet hogy hulyeseget beszelek. de az is lehet hogy ti is.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #77379 üzenetére
Nem, a hülye kifejezést nem használtam. De lehet forgatni továbbra is nyugodtan
Miből gondolod hogy majd pont az enfield fenntartására fog költeni? Pláne hogy aki így gondolkozik ahogy írod, az a 2-3. megállás után már szidni fogja hogy milyen megbízhatatlan szar.
"ezt ma is el tudod jatszani, minek vegyel uj motort, ha van ennyi es ennyiert jobb"
Tök más a szitu. Aki meg tudja venni az új motort, az többnyire eddig is megvette.A kínai motorok meg az elmúlt évtizedben már kifejezetten jók, nem csak az alacsony áruk hanem az ár-érték arányuk miatt fogynak annyira.
Az ezres sportmotorok kikopásának meg rémegyszerű az oka: szinte mindegyik kizárólag pályára való már. A Yamaha konkrétan az R6 R megjelenése óta nyíltan vállalja, hogy az R6 és az R1 is pályára készül.
Egy 90es-2000es évek eleji sportmotor sokkal inkább alkalmasabb volt túrázni, megvolt a vásárlók által keresett erő, relatíve kényelmes volt, utas is elfért hátul, jól nézett ki, volt némi tekintélye is.
Eközben a naked motorokra és a kicsit túrásabb kategória is egyre sportosabbá, erősebbé válik, egyre vagányabb dizájnt kapnak, miközben jobban megmarad a használhatóság meg a kényelem. Pl a BMW S1000 XR egy túra-sport motor elvileg, aztán nézd meg. A totalbikeon nagyon találóan azt írták róla hogy "Úgy tűnik valahol komoly igény mutatkozott a világban arra, hogy túrázás közben rommá verjék a szerpentinek helyi királyait."Szóval a sportmotorok inkább azért fogynak, mert leszűkült a célközönség, miközben a túrasport kategória célközönsége nagyot nőtt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #77380 üzenetére
Figyelj. Fitymaltad az indiaiakat vagy nem? a munkatarsaid alapjan itelted meg a motoripart. Ez tiszta sztereotipia.
A ktm kis rc szeriat ott gyartjak. Ugyanaz mint kina. Minosegbiztositasi rendszeren mulik az, hogy mit gyartanak.Mert az enfieldhez szotyi az alkatresz.
A nullas hitelek hasznaltmotorjai tuntek el. Pl az r6r is.
Nagyon keves van belole. Hatalmas ur van ebben a szegmensben, annyi amennyi van a piacon nem elegit ki semmilyen igenyt. A legkisebbet sem.Es a gs 500 at is valakinak meg kell vennie ujonnan, kulonben hogy kerulne hozzad?
Latom kinai robogoval nem volt dolgod.
Tokeletesen ugyanaz a szitu: aerox hasznaltan, vagy kinai ujonnan ugyanannyi penzert.
99 tol radikalosodott az r6. Azelotti hasznaltmotorokrol nem erdemes beszelnunk, 26 eves sportmotorok, vagy kb 20 evesek. A beluk kivan.
Az hogy mire valo, a sportmotor vasarlok legnagyobb reszenek teljesen mindegy. Nezd meg a kinalatot. Egy vicc.Amugy az egesz maszturbalasunk teljesen elmeleti sikon tortenik, tehat ugy vedjuk meg a velemenyunket ahogyan csak akarjuk. Biztosan nem olyan minosegu motorojat gyart 600 e ert, mint egy japan, de nekik sem fejleszteni nem kell, se eu normakat betartaniuk. Mondjuk egy 50 eves blokkal szerelt motort eleg konnyu igy legyartani olcson. Akkora szamban, amennyiben ott veszik.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stereodead
csendes tag
Szeretnék venni tavaszra valami rendes motoroscsizmát, mert eddig egy sima martens bakancsban nyomtam és csak a szerencsének köszönhetem, hogy egyik esésemnél sem törtem szanaszét a lábfejem.
Egy kawasaki ER-5-öt hajtok most, ahhoz kellene valami lábbeli. Egy ismerősömnek ilyen O'neal csizmája van és csak jót mondott róla, illetve az ára is elég baráti. Viszont ő egy DRZ-hez használja, kérdés, hogy én a kawasakihoz tudnám-e rendesen használni, vagy jobban járnék-e valami más típusú csizmával?
40-50ezret szánnék rá.
Előre is kösz a tippeket!
fgsfds!
-
Gaboman
nagyúr
válasz stereodead #77385 üzenetére
Szia!
Felejtsd el, ez egy cross csizma, ezek kő kemények, nekem is van, terepre ilyen kell.
Utcai/sport csizmát kell venni, azok puhábbak, jobban érzed vele a sebességváltót, féket is, a talpa is puhább.
Ha túrázni mész és mondjuk nem csak motorozol hanem sétáltok is a cross csizmában minden méter kínszenvedés lesz.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz stereodead #77385 üzenetére
Bármit veszel, úgy próbáld fel, hogy mész a motorral egy kört vele!
Én is kinéztem magamnak egy "csimmát", odamentem, felpróbáltam, hiper-szuper! Mondom az eladónak kipróbálnám a motoron is. Se váltani, se fékezni nem tudtam benne. Végül egy kicsit drágább, de használható Forma Adventure lett a krosszcsizma helyett...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz -Mike- #77381 üzenetére
Kár, hogy felhívtad az aláírására a figyelmet... Megnéztem az első 5 videóját, és osztja az észt, meg beszól mindenkinek, közben Ő követi el a legtöbb szabálytalanságot, meg megy a megkülönböztető jelzéseit használó jármű mögött, amit szigorúan tilos... És még Neki áll feljebb...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Valakinek esetleg van ötlete több éve álló motor tankjában lévő dzsuva eltávolítására? Több mint 10 éve nem volt leengedve belőle az üzemanyag, ma le engedtem és rettentő csúnya vizes üzemanyag fogadott. A tank nem rohadt szét bírja, de az aljára lerakódott valami. Barnás, nyúlós cucc, bármit dobok a tankba beleragad elég durván. Forró mosószeres víz sem segített. Esetleg van valami erős lötty ami feltudná ezt oldani? Bele van ragadva a karburátorba, benzincsapba, szinte lehetetlen kiszedni. Betettem a csapot a mosogatógépbe, de az sem tudta feloldani Simsonrol lenne szó.
-
zsolti_20
senior tag
válasz CyberPunk666 #77393 üzenetére
Olvastam valahol a citromsav jó ere, rendeltem is belőle fél kg granulátumot, hátha az meg küzd vele. Esetleg coca cola? Vagy ha semmi sem használ akkor új tank.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #77389 üzenetére
Az a trutyi egyetlen dolog lehet, tankkonzervalo. Citromsav... Jot tesz a femnek. Fasza. Valamilyen oldoszert kellene elso korben kiprobalni, aromas, esetleg nitrohigito. Az le fogja vinni. Nem vizbazisu. Mosogatogepbe ne tegyel alu alkatreszeket soha.
Az is savas. A sima benzin nagyon lassan ki fogja oldani.Legutoljara egyik baratomtol kertem gumimendos henger mosot, neki akkor nyomdaja volt, ezzel mossak le az ofszet gepek gumihengererol a festeket. Az kivitte a tankbol rendesen. Sot meg a Hermosal markaju tomitogyantat is.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #77396 üzenetére
Bekaphatod!
Amúgy, nézd meg az utolsó videóm, a "meglepetés bukósisak teszt"-et, Neked (meg innen még talán pár többet látott kollégának) még némi nosztalgiát is hozhat a videó!
...és igen, a sisak saját, nem kölcsönkaptam!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000