-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
válasz
akos727 #85846 üzenetére
Attól függ, mennyit áll a motor. Én mióta bolond áron mérik a 100-ast, 95-öt tankolok. Ha sokat megy a motor, szerintem nincs számottevő jelentősége, ha ki van belőle járatva. Ha pl télre elteszi az ember (hallottam ilyenekről
) akkor ajánlott koppra tölteni 100-assal, mert az nem rohad bele.
-
-
nyogo83
Topikgazda
-
válasz
akos727 #70207 üzenetére
Szerintem ez egy másik motorra kell neki.
(#70206) D1Rect Egumotors, Sracing mag a hasonló nagyobb internetes webáruházak. Ötvenes gyári hengerhez 12-17,5-ös karbi való. A piaggio blokkos sr-eket 17,5-el adták ki gyárilag, a minearelli blokkokat meg ha jól emlékszem 12-el. Mondjuk ez is típusfüggő. Ha nincs semmi hókusz pókusz, akkor simán elég egy 12-es is. Ez még (ha csak sima 50-es vashenger van rajta) egy egyszerűbb rezonátorral és multivarioval felhúzott gépet is ki tud szolgálni (tudom, hogy most sokan forgatják a szemüket), ha megfelelően fel van fúvókázva. De ha 17,5est veszel az is jó.
-
Alcsi69
senior tag
válasz
akos727 #70174 üzenetére
Hát igazából kicsit gurultam már vele, meg próbálgattam/nézegettem is a súlyát, szerintem nem lenne problémám megtartni. Hasznos az a lábedzés
Mondom igazából nekem egy robogó is jó lenne első motornak (főleg, hogy ahogy látom olcsóbbak a normálisabb váltósoknál), csak ahhoz kellene ilyen 50-es hogy az egészet érezzem, hogy tetszene e nekem vagy nem, mert ha igen, mindenképp megcisnálnám azt a B125-ös jogsit. -
Alcsi69
senior tag
válasz
akos727 #70169 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy egy 125-ös nem lenne olyan erős, de pl apa mindig mondja hogy próbáljam ki az ő chopperét, de az ha jól tudom 600-as. Persze nem feltétlenül lenne az is olyan erős, viszont mégiscsak nagyobb, és nem szívesen zúznám össze a motorját, hiszen nem régen vette.
Hát igazából nekem még a robogók is tetszenek, viszont szerintem inkább váltós kellene, hiszen az is fontos az egész "megtanulásához" úgymond, hogy a váltást is vágjam a motorokon. -
-
x50benelli
csendes tag
-
-
-
runner 125
nagyúr
-
jozsi252
veterán
válasz
akos727 #27137 üzenetére
Lehet hogy egy rossz szériát fogtam ki, de attól még sgs volt..
Mióta megvan a szifon azóta értem meg az Apple fanokat hogy miért is vannak ennyire érte oda. Nemérdekel hogy minden éjjel töltenem kell, de ha már nincs nálam, ha a boltba megyek pl már rosszul érzem magamat
Szóval soha nem váltanék vissza Android-ra semmi pénzért
Ja és már tűkön ülve várom szept közepét végét, mivel várhatóan akkor fog kijönni az új iPhone
Na masszív OFF-nak vége.
-
válasz
akos727 #27073 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok. Amúgy nagy eltérés nincs, csupán a hengerfej és főtengely különbözik a motorikus részeknél egy mezei karburátoros verzióhoz képest, na meg az üzemanyag ellátás. Bár kismotort veszett mértékben tuningolni nem érdemes, számomra egyenlő a pénzkidobással, mert sem tartós, sem gazdaságos nem lesz. Bár egyfajta versenyszellem és elhivatottság van benne, ha verseny/hobbi célra van, az pedig megint más megvilágításba helyezi a dolgokat.
-
Denyiro
tag
válasz
akos727 #27054 üzenetére
Még a késő esti órákban sikerült egy aránylag bővebb tájékoztatást adó motoros termékeket forgalmazó oldalra bukkannom és megtudnom, hogy nem minden kipufogó megfelelő a motor átalakítása nélkül és önmagában a kipufogó nem tesz csodákat. Gondolom a nagyobb henger már nagyobb pénzügyi kiadást és fogyasztást is eredményezni, ami nem célom inkább egy köztes, kiegyensúlyozott(ól némileg jobb) teljesítményleadás. A Gianelli viszonylag elfogadható árban kínál az ízlésemhez közel álló kipufogókat úgyhogy elképzelhető az ő házuk táján fogok jobban szétnézni és kiválasztani az optimális dörrentőt amihez még nem kell átalakítást eszközölni. Fontos lenne számomra az is, hogy mélyebb, markánsabb hangja legyen a motornak tőle. Köszönöm a választ.
-
runner 125
nagyúr
válasz
akos727 #26890 üzenetére
Azért az erős túlzás, h ahhoz tervezték.
Ráadásul egy régebbi technikánál sokkal pontatlanabbak az illesztések, amik minőségibb kenést igényelnék. Így a feltételezett tézis, pont fordítva működik.
Úgy gondolom, h bármilyen 2t technika megérdemli minimum a fél szintetikus kenést.
Kb. 1000km-re elég 1l olaj, szerintem ezen ne spóroljon senki. -
runner 125
nagyúr
válasz
akos727 #26504 üzenetére
Azért ez nem ennyire egyértelmű. Sőt.
Hasonló megtorpanó problémát épp úgy okozhat egy szarakodó cdi, de egy kopott variátor, kopott szíj is, vagy az említett karburációs probléma. De, ha eddig jó volt, és a gyertyakép kielégítő, szinte biztosan nem kell neki nagyobb fúvóka.
Mivel azt írja, h melegen csinálja, így elképzelhető, h az automata szívató folyamatosan dolgozik, így egyszerűen besokall.Tényleg többtényezős, ellenőrizni kellene mindent.
-
Winne
nagyúr
-
válasz
akos727 #26140 üzenetére
Köszi mindenkinek! Csabi azt mondta a vario szinte zsír új és semmi baja, márpedig ha ő azt mondta az valóban úgy van, AndrewTdi és runner 125 nem alaptalanul mondták, hogy Ócsán van megbízható, valóban hozzá értő szerelő
Egyébként ő azt mondta, hogy meglátjuk mi lesz szíjcsere után, de igazság szerint még nehezebbet, 11g-os görgőket rakna bele a fogyasztás további csökkentése érdekében. Ez esetben ha jól tudom a végsebesség nem változna, viszont sokkal szarabbul gyorsulna? -
Criton
veterán
válasz
akos727 #25724 üzenetére
gyertya, nem gyertyák, na mind1, még egy ok, hogy legyen min lovagolni.
de tudom az én szókincsem..
(#25723) t1: minek az? úgy sem viszed oda a szervizbe, privátba majd elmondom ha érdekel az anyagi kiadásom
egy motoros társunk, runneres meg ma nem élte túl a találkozást BKV-val a Moszkva téren...
-
runner 125
nagyúr
válasz
akos727 #25242 üzenetére
Hasonlóan gondolom én is, én sem az évjáratot figyelem első sorban, viszont a képlet második fele azért nem ilyen egyszerű, ahogy írod.
Ha, már új hengerre van szükség, akkor ott az esetek 99%-ban már mást is cserélni kell, ami anyagiakat tekintve nem mindegy.
6-7000? Annyiért max egy bontott hátsó tag van. Első villát még bontottan sem hozzák ki ennyiért megmutatni. (Pláne, h bontott villák 90%-a sérült motorból való, így megeshet, h szarabbat vesz az ember.)
De, az első futóművet ezeken frankón fel lehet újítani, mert olajos a csillapítás."A futómű a jó városi utakon úgyis meghal max 2 év után..."
Azért ne túlozz. Max. egy régi Babetta, vagy Yamaha Mint "villa", de egy mai, normális olajos és 12-13"-os kerékkel szerelt robogó nagyon jól bírja a szar utakat.
Nyilván nem kell direktbe keresni a kátyukat, de ha 5 évente lecseréljük az első villában az olajat, plusz a szimeringeket, a tartóssága örök élet + 1 nap. -
válasz
akos727 #24578 üzenetére
Ország leggyorsabb robogói? Most gyári 50ccm-esekről beszelünk, vagy átépített 70-esekről. Mert 70-eshez is van tuning kit, csak a gatyád is ráfizeted, azért! Magyarázd el, ne vádaskodj, mert kezdesz felhúzni.
#24584 Smani: 30 liter vicces lenne. De értem én, 60km/h fölött ha nem hajtom, és nem forgatom 7 ezer fölé, akkor ez is megáll 2 literből, és 100km-enként ott a jelenlegi 450-500Ft körüli különbség.
-
válasz
akos727 #24568 üzenetére
sima karbis gyári 50es 3litert nyel százon - 3,5-4 liter.
És nem mennek úgy mint porlasztós társaik - Határozottan cáfolom, olvass csak utána a Pigi blokkos befecsisek 18mm-es torokkal vannak szerelve, csak hogy tisztán lássuk, egy Mina 12-essel, egy karbis Pigi 17,5mm-essel. Egy befecskendezős eleve jobban megy mint egy ugyan olyan gyári karbis, aki meg veretni akarja, az ráteszi a sportprogramot (SR Factorykra sokan rátették már a fojtások eltávolítása után, és úgy 90km/h fölött is nyargalt), és nyelezi neki.
-
válasz
akos727 #24421 üzenetére
Az a tiéd, ez meg az enyém, eddig elvolt alacsonyabb fordulaton is, igaz nem úgy húzott. Itt felénk a dimbes dombos helyeken szépen megy. Ott ahol Smani felment én meg nem ott már röhögve, akár 30-al is. A hangja - zsebre tett telóval rossz úton, kanyar ide kanyar oda, emelkedő van minden. 1:30-tól van a mi emelkedőn a házig.
-
válasz
akos727 #24170 üzenetére
Persze, csak azért írtam 125 4T-t, mert azt írta, hogy munkába járáshoz, városba rohangáláshoz venne 50cc-t, és mivel autó helyett kellene, gondoltam fontos szempont a fogyasztás. A 125 4T gépek azért izmosabbak mint egy 50cc, de igen alacsony a fogyasztásuk. (Legalább is remélem, én még nem annyira érzem ezt a saját gépemen
)
A 125 2T, illetve a 180 2T Runner is igen jó választás lenne természetesen.runner 125: Na ja, az erővel nem volt gond, de sajnos az én gépem azért hasonlított az általad említett "szarrá karburált, köztudatba beépült 7-8 literes fogyasztású példányok"-hoz
7-8 literes fogyasztással kezdtem én is, aztán lett belőle valami 5 liter körüli, de sajnos volt ott nyűg: Zsíros első teló Pesten halál volt, szilenteket kellett volna már cserélni, no meg az 5 liter nekem sok volt. Lehet hogy csak költeni kellett volna rá némi pénzt, de inkább lett helyette a Liberty. Jövőhéten végre lesz időm megnézni a hajtást, fotózok, linkelek, megnézek mindent, aztán ha sehogyse megy lejjebb a 4,2 liter viszem Csabihoz
-
runner 125
nagyúr
válasz
akos727 #24164 üzenetére
Naa, azért ez nem így van, h 150k-ért ugyanazt kapod meg, mint ami 2x annyiba kerül.
Egyértelmű, h állapotot kell venni, nem km futást, de nagytestűeknél biztosan nincs 150k-ért 300k-s robogóval megegyező állapotú, persze azonos felszereltség mellett. (Nagytestű, japán - olasz, e-h tárcsa, vizes...) -
válasz
akos727 #23818 üzenetére
Az elsőt kivéve mi a szép ezekben a motorokban? Rengeteg robogót meg motort látok olyan küllemmel, hogy vagy arra gondolok, hogy miért tud még gurulni, vagy, hogy egy eszköznek tekintik (végül is az de akkor is) amit törni zúzni lehet. Munkatársam kymco-ja is úgy néz ki, hogy gyalázat, megkérdeztem tőle, hogy nem bántja a szemét? Azt mondta gurul, ennyi, de az legalább tudna szép lenni ha költeni rá valamennyit, de a másodszor és a harmadszor újan sem szép.
Más: A váltómű olaj drága muri? illetve az aerox légszűrő tisztítás macerás?
-
Criton
veterán
válasz
akos727 #23829 üzenetére
25kW
a 125ös nem csak 11kW lehet
(#23831) runner 125: én is almás vagyok, és nem verem nagy dobra, használom, elérnek, nem fagy le stb... a Vespa az Vespa én értem, de ha milliomos lennék se vennék annyiért robogót, akkor már valami nagyobbat...vagy egy autót is lehet belőle már venni
-
vtechun
veterán
válasz
akos727 #23790 üzenetére
Mondta is a szerelo, higy konnyebb gorgoket rakott bele, mert ugye a hengerurtartalom is csokkent, de nemtom, szerintem elbirna nehezebb gorgot is, amikor indulok, akkor nagyon porgetni kell, meg olyan mintha csuszna is indulaskor, egy tapasztalt ember biztos konnyebben megallapitana, hogy mire utal ez a jelenseg..
Csuszna: hat olyan, hogy elindul, aztan megno a fordulat, de ennek fuggvenyeben nem, vagy csak minimalisan valtozik a sebesseg. Mintha toporogna egy helyben a sebesseg, mikozben a fordulat no.
Kozben nezegetem a gyari konyvet, ahol iyesmi adatok vannak megadva, hogy Torque: 0,46 kgf-m, gondolom ez lehet a nyomatek erteke
-
vtechun
veterán
válasz
akos727 #23772 üzenetére
Aha, mert nekem foleg munkaba jarni kell, csak most ugye kenyelmesen max a 45-ot tudja, bar lehet attetel miatt inkabb, mintsem ero hijjan. Igy 2,71 literre jot ki a legutobbi tanknyi atlagfogyasztas, gps-el merve. Ez se rossz, de gondolom, ha nem folyton nyelgazon kellene mennem akkor akar meg kevesebb is lehetne
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Google Chrome
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- Olcsóbb lett! Új Catler TC 9010 prémium konyhai robotgép 1400 W - 2 év bolti gari!
- Duotts C29 elektromos kerékpár
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700 XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest