- iPhone topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MIUI / HyperOS topik
- Magisk
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G31 - inflációkövetés
- Mobil flották
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
Hirdetés
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mekkGyver
aktív tag
Üdv
Nemrég vettem egy használt Derbi GPR 50-est (olyan, mint az RS 50 2006-). Nagyjából rendbe raktam, két dolog van, ami nekem nem egyértelmű. Az egyik, hogy melegen nehezen indul. Hidegen egyből elkapja. Betolni melegen is könnyen lehet, így nem tudom, hogy a hengernél, vagy az önindítónál keressem a hibát.
A másik, hogy hidegen, amikor először sebességbe rakom a váltót, akkor elég nagyot ránt a motoron, ha nem várok, vagy nem adok kis gázt, akkor behúzott kuplunggal is lefullasztja, akkorát ugrik. Később már nincs gond vele. Ez a kuplung lamellák hibája? Ha igen, akkor cserés, vagy várjak még vele, amíg nem csúszik?Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Köszönöm, ez jó hír, akkor lecserélem az olajat. Az indítómotor azért is kérdéses, mert úgy vettem, hogy az önindító szinte teljesen be volt állva. Szétszedtem, kimostam, beolajoztam, most hangra jónak tűnik, de gondoltam, hátha gyenge, amikor jobban tágul a dugó. Kompressziót tudok házilag mérni valahogy?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Vettünk nemrég a gyereknek egy RS 50-et, amit külsőre rendbe kellett tenni, de amúgy szépen ment. 1 hónap után végre össze tudtuk rakni, gyönyörű lett, de nem sokáig örülhetett neki, 30km után a szakadó esőben tolhatta haza. Alapjárat rendben, de erőtlen a motor. Most jövök rá, hogy gőzöm sincs hogy álljak neki, nem kellett még eddig kétüteműt szerelnem. Mindenki mondogat mindenfélét, de nem akarok nekiugrani karbit tekergetni, hiszen eddig szépen ment. Annyi hibajelenség van, hogy a gyertya tocsog az üzemanyagban, és a kipufogó mellett is csöpög ki valami benzinsár, és nagyon füstöl is, bár lehet, hogy túl sok olaj lett belekeverve. A légszűrőt, kipufogót levettük, a helyzet ugyanaz. Hogyan álljak neki diagnosztizálni? Esetleg tudtok ajánlani valami jó leírást, ami alapján el tudok indulni?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
-
mekkGyver
aktív tag
Azt javasolták, hogy égessem ki a kipufogót, mert RS50-nél típushiba, és lehet, hogy azért nem megy. Kiégettem, ahogy ajánlották, de nem lett jó.
1. Lehet valahogy motor nélkül tesztelni a kipufogót? (átfújás, ilyesmi)
2. Szabad-e járatni (meghajtani) a motort pár percre kipufogó nélkül? Úgy rémlik, mintha nem ajánlanák...Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #69821 üzenetére
Ez így most nekem is segítség volt. Köszönöm. Na meg az előbbi, hogy a tű alatti az alapjárat, na persze 50% megtalálom, de végre egy konkrét, mert nálam a manuál és a valóság ellentmond egymásnak. És köszönöm a korábbi segítségeket is, kipufogó könyököt le lehet szedni, azzal mentem egy kört. A dobhártyám bánta ugyan, de kiderült, hogy úgy vidáman megy. Raktunk egy nagy tábortüzet örömünkben és kisütöttük a puffancsot, kifújattuk, minden fasza. Most a Derbi és az RS is használható. Az olajat is lecseréltem mindkettőben, bár az meglepő, hogy a gépkönyv szerint 75W90 kell az RS-be. A motor boltos (szerelő) is azt ajánlotta, amit itt a fórumon, hogy rakjak bele 10W40 4T 5100-at, mert szerinte AM6-ba az a legjobb, és szerinte a 75W90 hülyeség.
Mégegyszer köszi a segítőknek, rengeteget jelentett nekem, de főleg a gyereknek, mert szerelő az idénre már tuti nem vállalta volna be.[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Az mennyire normális, hogy a légszűrőház aljában (a kivezető csőben) benzint látok? Most kitakarítottam, amennyire hozzáfértem, majd meglátom, mikor lesz megint benne.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz flegga92 #70023 üzenetére
Mivel (általában) a járgány alján van, éri a sár, a víz, és ha nem nagyon van használva, akkor esélyes, hogy berohadtak a csapágyak. Nem tudom milyen típusú, de általában nem nagy meló szétszedni és kipucolni, csak a szénkefékre kell ügyelni visszarakásnál. Ha biztosra akarsz menni, hogy nem villanyprobléma, akkor leszerelés előtt csíptess rá egy bikakábelt, és próbálgasd autó aksiról indítani. Én azért akkor is szétszedném, és megnézném mi van benne, főleg, ha fura a hangja. Lehet benne leégett tekercs is, és akkor nem minden helyzetből indul...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Találkozott már valaki olyannal, hogy a kereket tekerve hol feszes, hol laza a lánc?
Már levettem a lengőt, mert az előző tulaj fordítva rakta bele a perselyt, és lötyögött. Az rendben van. Most cseréltem komplett láncszettet, mert azt olvastam, hogy a lánc is tud szakaszosan nyúlni, de a helyzet ugyanaz. A tengely nem tűnik görbének, és a lánckerekek is stabilan fenn vannak a helyükön. Már csak a kerékcsapágyra tudok gondolni, mert néha valami fura pattogást is hallok hátulról, ha tolom, de semmi látványos lógás, billegés nincs.[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70040 üzenetére
A meghajtótengely görbülést azért zártam ki, mert akkor a kis kerület miatt 15 centinként jönne elő a jelenség, de egyértelműen kb. egy kerékfordulat ütemben változik.
De úgy gondolom sikerült megtalálni a hibát (nem kis felesleges munka és kiadás árán). Levettem a villát, átnéztem a perselyeket, tettem fel vadi új láncot, lánckerekeket és kerékcsapágyat is cseréltem, de a hiba maradt. Egy géplakatos kollégám segítségével sikerült kiszúrni, hogy nem gyári csavarokkal van a lánckerék felrakva, hanem lényegesen gyengébb 8.8 keménységű, és végig menetes, ami szerinte probléma. És valóban, a csavarok tövénél csúnyán el van lapulva a menet. Ez azt eredményezte, hogy a lánckeréknek van 1-2mm holtjátéka, így nem középpontos. Erre jön még, hogy váltásnál kap egy rántást, ami ütközésig feszíti, és így ez együtt okozta a lánc extrém feszességváltozását. Holnap veszek odaillő csavarokat, és remélem megoldódik a dolog. Most legalább a lánckopás miatt sem kell aggódnom egy darabig...[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Igen, a kérdésed jogos, és ráadásul láttam is, hogy nem túl "esztétikusak" a csavarok, de egyrészt éppen azért nem mertem cserélni más (előkapart) csavarokra, nehogy azzal idézzek elő plusz problémát, másrészt eszembe nem jutott volna, hogy 1-2 centis lógást okozhat az a kb. 0,5-1mm. Azért az érdekes, hogy ha a féktárcsánál alap, hogy passzosan beül a helyére, és még a kúpos csavarok is stabilan tartják, akkor a lánckeréknél hogy lehet 1-2mm "lötyögése", pedig azon keresztül adódik át a teljes nyomaték...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
A "zselés" akku is sima ólom-savas akkumulátor, csak a sav egy nedvszívó anyagban egy zárt rendszerben van, ezért nem tud kifolyni, és (elvileg) nem kell karban tartani. Ilyen szempontból nem akkora előny a "szaloncukor". (De szerintem nincs is akkora árkülönbség, mint ahogy írtad.) A megadott gyári kapacitás alá azért nem célszerű nagyon menni, mert azzal nem csak a kapacitást csökkented, hanem általában a megengedett maximális áramfelvételt, így nem csak kevesebbet tudsz indítózni, de gyengébb is lesz, és akár tönkre is teheted vele az akkut. Nézd meg, a régi aksira rá van írva a megengedett áramfelvétel (talán initial current).
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Még csak rövidebb csavarokat találtam, de ha meg lesz az ideális, akkor a biztonság kedvéért mindenképp rakok bele menetrögzítőt. Mikor hazahoztam, másnap vettem észre, hogy az egyik csavar már fél centit ki volt tekeredve. Még épp nem blokkolta a kereket, de már súrolta a villát. Bele se merek gondolni, hogy mi lett volna, ha ez másnap történik, amikor a végsebességét teszteltem...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Bling95 #70066 üzenetére
"Alapvetően megbízható" robogót nem fogsz találni 100.000 alatt, ennyiért csak jó pár éves, sok km-t futott van, az meg mindenképpen lutri, attól függően, hogy az előző tulaj mit mókolt benne, vagy éppen a karbantartás hiánya miatt. Napi 15-20km nem kevés egy robogóval, fontos, hogy szeresd is a vasat. Szerintem hallgass a szívedre, és válassz 1-2 olyan típust, ami NEKED tetszik, és próbáld meg a lehető legjobb döntést hozni állapot/ár/kor/távolság viszonylatában. Én mindig így csinálom, és sosem bántam meg, pedig az előző SR-em injektoros volt, amitől mindenki tart, de nálam hibátlanul működött 8 évig. Olvass sokat az adott típusról, hogy tudd mik a buktatói, nézz előre alkatrészárakat. Ha van egy kis műszaki érzéked, akkor érdemes bevállalni népszerűbb márkákat nagyobb hibával is, mert sokat tudsz spórolni, ha magad javítod. Különlegességet csak jó állapotban szabad megvenni. Alkudni meg pofátlanul kell...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Pfiucska #70082 üzenetére
Ha gömb RS, akkor ahhoz mindent lehet kapni. AM6 blokk van benne, ami a legnépszerűbb. Most fejeztem be két RS50 (na jó, az egyik derbi) felújítását, úgyhogy nagyjából képben vagyok most az árakkal, meg a munkákkal. Mindezt úgy, hogy én sem értek sem a motorokhoz, sem a mechanikus dolgokhoz úgy általában.
Vásárlásnál jól lehet alkudni, ha a teleszkópok folynak, nehezen indul, füstöl... de ezek általában javítható dolgok. Ha valami törött, görbe, lóg, kopog, akkor vigyázni kell, mert váz, kerék lengő, villa... arany árban van. Ha át akarod festetni, akkor nem gond, ha karcos itt-ott, legalább jó alkutéma. Műanyagot hegeszteni sem akkora dolog, de ha nem te csinálod meg kérhetik az árát. Ha viszont nem akarod festetni, akkor fontos, hogy szépek legyenek az idomok, mert a fényezés komoly plusz kiadás. Az alábbi RS-t 160-ért kínálták, 130-ra alkudtam le, és kb 200-ba van most. Még egy kuplungtárcsa csere és egy teló szimeringezés van hátra.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz BlackPriest #70087 üzenetére
Azt jelenti: Ok, hogy Eredeti, de Méregdrága!
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70105 üzenetére
Köszönöm. Azóta már kapott 1-2 optikai tuningot is.
Az aksiból tényleg felesleges nagyobb, és az is lehet, hogy méretre nem is férne el (magasabb vagy szélesebb). Egyébként éppenséggel lehet is gond a nagyobb kapacitásból. Napi használatnál talán nem, de egy hosszabb állás után, ha jobban lemerül az akku, akkor az egyszerű (áramkorlát nélküli) fesszabályzót túlterhelheti a megnövekedett áramfelvétel, amit a nagyobb akku igényelne. Persze 1-2 Ah nem gond, de mondjuk egy 15-ös már sok lehet. A másik, hogy ilyenkor sokkal lassabban is éri el a megfelelő feszültség szintet, tehát nem elég pár kört menni, hogy kicsit feltöltsön, mindenképpen akkutöltővel kellene ilyenkor helyretenni.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70113 üzenetére
Pedig éppen hogy szoros összefüggésben van. Az anyagsűrűség adott, a technológia szinte azonos, így nagyobb kapacitás csak nagyobb darab ólommal oldható meg. Persze a szabványok miatt van, hogy nincs méretbeli különbség a közeli értékeknél, de a dupla kapacitás szinte biztos, hogy dupla méret. Lehet ugyanolyan x-y méret, akkor a z nagyobb, vagy fordítva. Igaz, én szünetmentes aksiknál vagyok inkább képben, de gondolom ugyanez van a motoraksiknál is. Egyébként ez igaz a LiIon cellákra is.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70114 üzenetére
OK, csinálok majd egy frisset.
Sajnos a 10e Ft értékhatár alatt van az aksi ára, ezért nem vonatkozik rá a kötelező 1 év jótállás. A gyártó azért ad meg fél évet, mert a törvény szerint, ugyan "jótállási" igényünk nem lehet, de a "kellékszavatosság" vonatkozik rá (ami egyébként drágább termékekre is 1 év után). Ez azt jelenti, hogy ha bizonyíthatóan gyártási hibából ered a meghibásodás, akkor kérhetünk cserét, árleszállítást, pénzvisszafizetést (terméktől függően). A lényeg, hogy 10e alatt fél évig az eladónak kell bevizsgáltatni a terméket, utána viszont a vevőnek kell bizonyítani, hogy valóban gyártási hiba miatt ment tönkre a termék. És ez az, ami miatt nem éri meg az egész, mert a szakértői díj valószínűleg több, mint amennyit az aksi ér...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70114 üzenetére
Felni csík, tankpad, itt-ott egy kis karbonminta, kawasaki ninja tükrök (a gyári katasztrófa) és tanksapka, led index. Egyelőre ennyi. Még azt kell kitalálnom, hogy melegen miért csak tolásra indul, és akkor egyelőre elégedett leszek vele.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70130 üzenetére
Szerintem is jó ötlet az összefoglalóban egy kicsit részletesebben foglalkozni a bütyköléssel, már csak azért is, mert sajnos egyre kevesebb a jó szakember, akihez el lehet vinni a motorokat, viszont kis kézügyességgel sok mindent meg lehet házilag csinálni egy robogón, ha van leírás hozzá. Én szívesen látnék egy karburátor beállítással foglalkozó linket is, esetleg 1-2 szóban megemlíteni a váltós motorokat is.
Még annyi megjegyzésem lenne, hogy én - színtévesztőként - nagyon nehezen találtam meg a szövegben az "itt" szót, amire kattintani kell, ezért szerencsésebbnek tartanám az "alábbi linken: http://..." megoldást.
És köszönöm az eddigi önzetlen segítséget, ez a fórum nekem is sokat segített, hogy a motorom olyan állapotba kerüljön, amilyenben most van.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Dtomka #70129 üzenetére
Én köszönöm. Igen, ez 50-es, de ugyanilyen a 125-ös is.
Nehéz volt leplezni a lelkesedésemet, de végül sikerült 210-re lealkudnom kereskedőnél, az egyébként is jutányos 250-es árat, ami már akkor több, mint gyanús volt. Sok hibát már akkor felfedeztem, de annál több csak később derült ki. A tipikus "tegnap még működött", "szerintem ez gyári festés", meg "ugye milyen szép" mondatok már elmennek a fülem mögött, így objektíven tudtam nézni a gépet, és mivel az alapok jónak tűntek, nem zavart, hogy láthatóan borult már mindkét oldalra, és hogy semmilyen visszajelző nem működött rendesen. Elektronikai műszerészként több olyan dolgot (km. jeladó, benzinszint érzékelő reed relay, gyújtáskapcsoló, indító motor, lámpák, indexek...) megcsináltam 0 forintból, amivel így utólag számolva legalább 60e forintot spóroltam meg. Ennek ellenére, olajok, láncszett, csapágyak, matricák... azért kellettek, így eddig 250-ben van, de az állapota alapján 350-et is el mernék most kérni érte, hiszen gyakorlatilag az egészet átnéztem, rendbe raktam, így az idomokat és a blokkot leszámítva, szinte minden gyári állapotúnak mondható.
Évekig robogóval jártam, és örültem, hogy szuperül megy, olcsón járok vele dolgozni, meg elfutkosok vele a városban. Mindig vonzottak a gyorsasági motorok - ahogy szerintem szinte mindenkit - de soha eszembe nem jutott volna, (főleg háromgyerekes apaként) hogy az életemet kockáztassam egy száguldó koporsón, amíg a gyereknek el nem kezdtem motort keresni, és meg nem láttam ezt a kereskedésben. Rájöttem, hogy ez egy jó alternatíva arra, hogy az ember mégis kicsit átérezze a gyorsasági motorozás érzését, de mégsem jelent sokkal nagyobb kockázatot, mint egy robogó a maga 50 köbcentijével. Ráadásul az is jó érzés, amikor látom, hogy mindenhol utána fordulnak, leparkolva megnézik és a szembe jövő "nagy motorosok" is intenek.
Egyébként a Derbiről először azt gondoltam, hogy valami kínai Aprilia klón, de kicsit utánaolvasva kiderült, hogy a Piaggio csoport gyártja ezt is, sokak szerint minőségibb is, mint az Aprilia.Ez a KTM nekem is bejön, meg eleve ez a manapság divatos (naked) forma, mint pl. a Honda CB1000R. Egyébként az új derbi is nagyon szép Ha nyerek a lottón, lehet, hogy veszek is egy ilyet... csak sajnos nem lottózom...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Alcsi69 #70177 üzenetére
Én évek óta járok munkába motorral. 8 évig robogóval, és most 2 hónapja egy váltós 50-essel. Eleinte sokat gondolkodtam, hogy nem döntöttem-e rosszul, hiszen a robogó sokkal kényelmesebb, nem kell "dolgozni" vele, csak ráülsz és mész.Ezzel szemben a gyorsasági motor "fíling" ott van a kis 50-esben is, ha városban használod. 1-2 hét kellett, hogy ne bénázzak a váltóval, most már rutinná vált, és már alig várom, hogy ráülhessek, és legyen okom valahová elszaladni vele. Robogónál ez az érzés nem volt, még az elején sem. Az 50 / 125 kérdés engem is foglalkoztat, de az ár-költség-egyszerűség mindenképpen a kisebbik mellett szól, ezt erősíti még, hogy nem kell a Véda alatt sem különösebben aggódni, pedig - sajnos- naponta 2-4 alkalommal elhaladok alatta. Még az lehet szempont, ha valakit néha vinni akarsz a "hátadon", de ez nálam mostanában nem merült fel, de egyelőre nem is érzem még annyira a motort, hogy bevállalnám.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz macilaci78 #70286 üzenetére
Nem hiszem, hogy van kérdés pinlock téren. Ha párásodik a plexy, akkor azt 100%-ban megszünteti, ez szerintem nem vita tárgya, csak - ahogy írták - előfordul, hogy nem rakják fel rendesen. Én ősszel, sőt télen is szoktam robogózni, és reggelente ment az a játék, hogy lecsukom a plexyt, párás, kinyitom, könnyesre fagy a szemgolyóm, akkor megint lecsukom...
Sajnáltam a pénzt rá, de muszáj volt vennem egyet (ProBiker sisak pinlok előkészítéssel). Hát azóta, öröm-bódottág! Le is fotóztam akkor, majd előkeresem. A pinlock kristály tiszta, körülötte meg fehér homály.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz BlackPriest #70410 üzenetére
Régebben kérdeztem itt, hogy mitől lehet, hogy melegen nem indul a motor, csak hidegen, de akkor pöcc-röff. Viszont melegen is egyből indul tolásra. Mindenki kompresszió hiányra tippelt, én is attól tartottam, mert nagyon pörög ezzel a rezóval. De nem. A gyertya volt a hibás. Hülye voltam, hogy nem ezzel kezdtem, de utólag okos az ember. Na meg más baja nem volt, jól ment, nem dadogott, fogyasztás is rendben, a vége is 85 körül stabilan. Az előző tulaj BR8ES gyertyát rakott bele, a gyári előírás B10ES. Kicseréltem és most hidegen-melegen is csak megpöccintem és már jár is. Nagyon jó érzés, azóta vagy 100-szor beindítottam . Olyan égő volt mindig rollerezni vele.
A 2 hőérték szerintem nem számíthat annyit, ezért arra tippelek, hogy a BR (leírás szerint) valami ellenállásos verzió, és az nem jó bele. Vagy volt valami hibája, ami csak melegen jelentkezik, nem tudom, de eldobom jó messzire...
Ja, és most 90 fölött van a vége, és még a hangja is szebb lett![ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Ez így van. Csutka gáz kereszteződésig De váltós 50-es is dettó ugyanez. Két másodpercenként pakolom fel, kb. tizedmp. kuplunközökkel. Aztán kereszteződés, satufék, és mehet előröl...
Egyébként szerintem is legjobb, ha minden gyári, hiszen a gyárban sem hülyék tervezik meg a motort. Akkor érdemes módosítani egy kétüteműn, ha pl. normál kémény helyett felkerül egy jobb fajta rezó. Akkor más fordulaton fogja leadni a nyomatékot, azért kell utánamenni karbival, görgőkkel, stb.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Ti hogyan használjátok a kézi szivatót? Minden gépkönyv azt írja, hogy 2-3 percig rajta kell hagyni, és nem szabad visszavenni. Én - ha pöccre nem indul reggel - indításnál ráhúzom, és utána már veszem is vissza, különben fuldoklik. Persze kb. 1-2 percet járatom még indulás előtt, de szivatóval nem tudok elindulni, mert nem húz. Vagy ez lehet hiba?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz halhatatlan #70462 üzenetére
Hol van a rendszáma?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70469 üzenetére
Én nem is erkölcsi vitaindítónak gondoltam a kérdést, csak lényeges árképző tényező, hogy van-e forgalmi, vagy nincs. Pár éve nézegettem egy 250-es Leonardot, csábító volt, mert csak 90-et kértek érte, és az 50-es SR viccesen gagyi volt mellette 120-ért, de végül azt vettem meg. A Leonardo alvázszáma ki volt köszörülve, hogy véletlenül se lehessen forgalomba helyezni. Az eladó (vállalkozás) ajánlotta, hogy szegecseljek rá egy 50-esnek a tábláját és kész, de szerintem egy vak rendőr is egyből kiszúrná, hogy nagyobb.
Szóval, ha nincs rendszámozva, akkor nem azokhoz kell árban hasonlítani, hanem az SMKP-khoz...Ja, és nekem is a 150-es hengercsere szúrt szemet, de csak azért, mert az már akkor pláne kategória ugrás, és újra kell papíroztatni, hogy legális legyen, az meg megint egy vagyon, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz blizzrd #70494 üzenetére
Ezt messziről még nehezebb megmondani, de szerencsére sok variáció nincs. Talán először azt kéne meghatározni, hogy a hátsó lámpa azért villog, mert az első lámpa terhelésére annak is változik a fényereje, vagy egy közös szakaszon van a hiba. Ha az előbbi, akkor a hátsó, csak kicsit változik, ha az utóbbi, akkor erőteljesebb a villogás. Persze ez szubjektív.
Én úgy szoktam kontakthibát keresni, hogy leszakaszolom, mégpedig úgy, hogy az áramkör egy részét áthidalom. Lehetőleg a szakaszokat felezve. Mivel a világítás teljes áramköréhez hozzátartozik a testelés is (a motor váza), ott is lehet hiba. Első körben én összekötném egy plusz vezetékkel a lámpa mínuszát az akku negatív elektródájával, és kicsit tesztelném, hogy mi a helyzet. Az eredménytől függően lehet tovább menni...Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz pocokxx #70503 üzenetére
kepesmotor.hu, hasznaltauto.hu....
Először is: a válasz az első kérdésedre ("50-70 körül vállalható robogó...") az, hogy nincs. Ez tuti. Ennyiért bontás érett, leharcolt, öreg szemetet kapsz. Ha bevállalsz egy ilyet, legalább 120 lesz, mire használhatóvá pofozod.
A másik, hogy szerintem rosszul közelíted meg a dolgot. Ha jól értem napi 15-20km-t akarsz megtenni robogóval, autónál olcsóbban, mégis gyorsan. A legnagyobb hiba, amit mások is ilyenkor el szoktak követni, hogy csak a vételárat nézed. Ha a spórolás a cél, akkor talán a legfontosabb a fogyasztás. Egy régebbi, kopott hengeres, széttekert motor megeszik 3-4 litert is, míg egy kicsit modernebb jól karbantartott robinál nem lehetetlen az 1-1,5 literes fogyasztás. Ez azt jelenti, hogy hetente buksz egy ezrest, ha erre nem fektetsz hangsúlyt. Aztán a vételár is szubjektív, mert míg az előbbi könnyen pénznyelővé válhat, addig egy népszerű megbízható modell ugyan most drágább lehet, de könnyen lehet hogy később ugyanezen az áron, vagy akár még drágábban is eladható.
Aztán nagyon nem mindegy, hogy a távot sok apró részletben, vagy nagyobb adagokban teszed meg, mert 10-20 perc után már nagyon fárasztó tud lenni egy kiskerekű szúnyogon ücsörögni. Ebben az esetben érdemesebb nagytestűeket nézegetni. Az meg, hogy "tereprobogó"... az meg mi az??? Pici kerék meg még recés is?! hát nem tudom...
Lényeg a lényeg, ha csak 50-70 van rá, akkor inkább maradj a biciklinél.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz pocokxx #70509 üzenetére
Persze kibicnek semmi sem drága, mindenkinek a saját pénztárcájához kell mérni. Ha pénz nem számítana, akkor én is pl. egy KTM Duke 125-öt vettem volna...
Sajnos az időpont sem az igazi, mert a szezon közepén minden túl van árazva, és az igazán jó ár/érték arányú gépeket már a hozzáértők nagyrészt levadászták. Ez azért nem jelenti azt, hogy várni kellene tavaszig, csak sokkal nagyobb a szerencsefaktor, mint egyébként.
Én áprilisban ástam bele magam a témába, és akkor képben voltam az 50-es sportmotorok árával (értékével), ami kicsivel feljebb van, mint az átlag robogóké, de a lényeg, hogy egy árszint ott is nagyjából fix, szóval, ha valami jóval olcsóbb, mint az átlag, annak valami baja van, és javíttatni kell, tehát úgyis ráköltöd később. Spórolni főleg akkor tudsz, ha te magad javítod.
Ahogy nézem, robogóknál most olyan 100-120 körül van a lélektani határ, erre számolhatsz még legalább plusz 20-30-at, mert kell (normális) sisak, első havi biztosítás (én egy protektoros kesztyűt is ajánlanék). Fogyasztásra majd ajánlanak típusokat, én annak idején Aprilia SR-t preferáltam, mert kényelmes, tartja az árát és az egyik legnépszerűbb motor. Az én ditechem 1,5 körül fogyasztott a 120 kilómmal, nyélgázas stílussal (nem mese, tényleg!), de azt nem fogják ajánlani, mert az injektor lutri, de karbis sem eszik sokat, ha be van állítva rendesen.[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70521 üzenetére
"Tuningolni" lehet úgy, hogy jófajta sport rezót raksz rá, de a többi csak parasztvakítás. Mint régebben írtam, 8 évig használtam a ditechemet, szerintem van is fotóm (mert a memóriámban nem bízok) tankoláskori óraállásról és a tankolt literekről. Több helyen írták az 1-1,5l fogyaztást, én meg aggódtam, hogy sose ment 2 alá (de2,5 fölé se), igaz - mint írtam - rövid távokon jártam nyél gázon. Szóval simán hihető a másfél liter is!
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Erről beszéltem én is. Bár én csak 4 literrel számolok, de a 8 év alatt 2 robogó árát is megspóroltam, és drágábban adtam el, mint amennyiért vettem.
A gianelli rezó meg minden mod nélkül rengeteget javított a dinamikáján, pedig a gyári is rezó volt, csak lerohadt róla. Igazából az volt az egyetlen jelentősebb plusz költség rajta.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz pellesmartin #70713 üzenetére
Az olajszintet nívóhoz kell állítani (leírás alapján). Ha sok akkor le kell belőle engedni, de csak hasraütésre nem kéne. Az olajszint egyébként lényegesen nem befojásolhatja, hogy kiemel-e vagy sem. Az AM6 kuplung egyébként nem egy nagy varázslat. A lamellákat a kontrasztrugó összenyomja, egy tengely meg széttolja őket, ha behúzod a kuplungot. Vagy nem emel ki a mechanika, vagy összeragadtak a lamellák, mást nem nagyon tudok elképzelni. Szét kell szedni, és meg kell nézni mi van belül. Olajat, vizet és egy új tömítést előtte érdemes beszerezni, mert a régit nem "illik" visszatenni, na meg én cserélném egyébként is, ha kétes a folyadékok futása.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz pellesmartin #70716 üzenetére
Először is. Két hónap állás normális esetben nem olyan sok, hogy teljesen összeragadjanak a lamellák. Ez alatt azt értem, hogy ha jók a lamellák és az olaj megfelelő. A másik, hogy a kaparászás kocogtatás szerintem nem megoldás, még akkor sem, ha sikerül, mert utána megint bármikor előfordulhat.
Írtad, hogy volt olajcsere. Biztos, hogy előírás szerinti olaj lett beletöltve? Csak nedves kuplunghoz valót szabad belerakni, mert a sima motorolajban nincsenek azok az adalékok amik a kuplung működéséhez elengedhetetlenek. De szerintem simán csak kopottak a lamellák, aminek a biztos jele, hogy hidegen, indulásnál, egyesbe rakva rohadt nagyot ránt. Ez sem a láncnak, sem a hajtásnak nem tesz jót hosszú távon. Most is azt mondom, hogy le kell venni a kuplung fedelét és bele kell nézni.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Ferenczi Áko #70756 üzenetére
Konkrét válasz a kérdésedre: Csak attól, hogy kicseréled a kipufogót, önmagában nem fog számottevően változni a fogyasztásod. Ha olcsón meg tudod venni, akkor miért ne !? Szebb is, mint a gyári, meg nagyobb fordulaton jobban megugrik tőle a motor. Persze a fojtás nem a barátunk, az nem kell bele.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz Winchester95 #70762 üzenetére
Ahogy sityupityu is írta, normál üzemben nem tud ilyen szögben lesüllyedni az úszó. Ha jól van beállítva, nagyjából vízszintben van, és ha csutka gázt húzol, akkor is csak néhány fokot mozdul, mert a tűszelep nyitása rögtön pótolja az üzemanyagcsökkenést. Ami még a szintet befolyásolni tudja, az a hegymenet és a lejtő, de azért van a karbi ilyen irányban beépítve, hogy a hegymenet miatti nagy üzemanyagigény nagyjából kompenzálja a úszó nyitása miatt megnövekedett szintet, lejtőnél viszont jobban zár az úszó, de akkor meg gyakorlatilag nem is kell üzemanyag.
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70768 üzenetére
A rezonátor hangolása nem a karbi meg fúvóka variálása, hanem az adott teljesítményű és típusú blokkhoz való méretezést "hangolást" jelenti. Mivel a gyári rezó már az adott típusú motorhoz van gyártva, ezért azt már nem kell hangolni! Érdemes elolvasni a szakirodalmat (pl. ezt a cikket), ahol részletesen le van írva a működése, ahogyan az is, hogy miért javít a teljesítményen mindenféle karbi mókolás nélkül. "A töltéscsere-folyamatot rendezi és változtatja meg úgy, hogy végeredményként a hengertérben több friss keverék marad".
Az ugyan igaz, hogy a görgőket érdemes a megnövekedett nyomatéktartományhoz állítani, de rosszabbul biztosan nem fog menni, mint sima kályhacsővel.
De tapasztalatból beszélek, mert 2 motoromon is cseréltem kipufogót. Az első egy vacak kínai PGO volt, és egy ütött-kopott, használt LeoVince került rá, a másik meg egy SR50, amire egy szép új Giannelli Rekordot rendeltem. Mindkét esetben jelentős javulás volt dinamikában, főleg a végsebesség közelében. Az Aprilián végigpróbáltam egy görgőszettet, de a vége az lett, hogy a gyári görgőkkel ment a legjobban. Ráadásul DiTech volt szegényem, így karbi tekergetésre nem is volt lehetőségem.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz bajnokpityu #70771 üzenetére
Az egyensúly dologban teljesen igazad van, de a jobban elégő üzemanyag nem elállítás, csak simán teljesítmény növekedés. (Mint ha nagyobb oktánszámú benzint tankolnál.)
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70780 üzenetére
A gyári rezo az, amit boltban veszel, és nem te hefteled össze otthon! Jó, jegyen Bolti...de hagyjuk...
Írtam egy hosszú választ én is, idézve a hozzászólásaitokból, de aztán kitöröltem, mert látom, hogy ismét eljutottunk oda, hogy ha egy topikgazda véleménye más, mint a hozzászólóé, akkor rögtön átmegy a hozzászólás személyeskedésbe, támadásba, lehurrogásba.... és köszönöm, ebből ezúttal kimaradnék. Én legjobb tudásom szerint válaszoltam a kérdezőnek, leírva a saját tapasztalataimat. Sajnálom, ha ezzel megbántottam az önérzetedet. Annyit azért ajánlanék neked -drága barátom - ,hogy (főleg) topikgazdaként illene elővenni a jó modorodat és nem ilyen kioktató stílusban válaszolni. Én nem vitattam a "hatalmas szaktudásodat", nem értem miért fáj neked, ha belinkelek valamit, ami hasznos lehet a többi fórumtagnak, ha csak nem érzed úgy, hogy ellentmondhat annak amit előttem írtál. ÉS itt be is fejeztem a dolgot, és töröltem a topikot a kedvenceimből.
Azért két kérdés a végére:
"Egyébként DiTech-es rendszerre eleve nem szokás rezonátort csatlakoztatni pont azért, mert nehézségekbe ütközik a többletüzemanyag biztosítása. "Akkor most milyen többlet üzemanyag? Az elején kikérted, hogy csak meghajtásról beszéltél! Azt már ne is említsem, hogy a DiTech-en gyárilag rezó van!?
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.