- Google Pixel topik
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
- MIUI / HyperOS topik
- Apple iPhone SE - se vele, se nélküle
- iPhone topik
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- MiLi MiTag, MiLi LiTag bluetooth trackerek
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Erről a műszerfalról mindig a Vattas féle túra jut eszembe.
-
-
Tamás9x
őstag
Igazából mindegy, én Polini párti vagyok, de akármelyiket is veszed, mindkettőn reszelni kell, hogy jó legyen gyárilag ad egy szintet de nem a maximálisat. A gyárit is fel tudod eddig reszelgetni, szerintem, vagyis én ezt csináltam mielőtt el nem kopott volna, és vettem minőséget.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Lehetseges kopas miatt vastagabb olajat rakni bele csak a problema elkendozese. Raadasul ennek az olajnak nagyreszt csak a hideg oldali viszkozitasa surubb, a meleg oldali ugyanolyan mint a gyari 10W40-ese.
Ettol melegen meg ugyanugy meglesz a hiba.Ne a villogas zavarjon. Hanem az, hogy az azt jelzi, hogy nincs megfelelo olajnyomas, ami vagy kopott olajpumpa vagy kopott hajtokarcsapagy miatt van.
Elso korben olajnyomast kellene merni, hogy tuti jol jelez-e vissza, nem-e csak a nyomasszenzornak van baja.Ha nincs megfelelo olajnyomas, akkor lehet bele barmilyen olajat meg adalekot (Finish, Metabond, stb) toltogetni, a vegeredmeny ugyanaz lesz: lesz egy kuka blokkod, amit ugyis fel kell ujitani.
A kerdes, hogy addigra akkora lesz-e a kopas pl, hogy tulmeretes alkatreszekkel javithato lesz-e, illetve nem okoz-e a kenesi elegtelenseg mas problemat is. -
nyogo83
Topikgazda
Semmi jot nem jelent, hidegnek nincs koze hozza.
Sot, hidegben surubb az olaj, ilyenkor valamivel nagyobb olajnyomasnak kell lennie, nyaron a melegben hamarabb jelentkeznek ilyen problemak.Vagy felhigult/higul az olajad, vagy mar kopas van az olajpumpanal/vagy hajtokar also csapjanal es elmegy a nyomas.
Vagy egy egyszerubb: nem tokeletes mar az olajnyomas szenzor.
Mindenesetre erdemes lenne utanajarni, hogy valos-e az alacsony olajnyomas jelzes, mert hamar csapagyasra lehet hajtani
-
-
-
KTMHobby3
tag
-
nyogo83
Topikgazda
Nagyon nem erdemes piszkalni a subertut a gyari fuvokazasu karbin. Tedd a gyari allapotba, aztan allitsd be az uszoszintet.
Ha meg igy is sokat kap, nezd meg a tuszelepet/feszket nincs-e nagyon megkopva.morgonc83: a szoban forgo karbi egy CV-s karbi, amin nincs nagy varazslat ha gyari allapotban sokat kap. Felesleges subertut meg fuvokat cserelgetni, az max valami masik hiba elkendozese lenne.
-
morgonc83
tag
Szia. Előszőr is tuti e hogy a benzinbe fullad be? Ha igen akkor elősször a légszűrő szivacsot cseréld ki illetve elenörizd a légszürő ház bemeneti nyilását hogy nincs e eldugulva. Ha ezek után is sok a benzin vagy tegyél bele kisebb fuvókát vagy gömölyübb végű subert tűt.
Ja. A benzincsapot se árt megnézni mert ha kiszakadt a membrán akkor a vákum csövön keresztül is kaphat plussz benzint
-
Gondolom 4T motorról van szó...Meg a ahogy elnézem ez egy zsír új gyertya. Az én megfigyeléseim alapján a 4T motoroknál nem minden esetben vehetők ki azok a tipikus gyertyára jellemző elszíneződések, hogy pl jó-e vagy sem, mint pl a 2T esetén. Legalább is én ezt sokszor megfigyeltem. Amikor hozzám került egy 4T runner és elkezdtem átnézni és helyrerakni ott kb ugyanez a gyertyakép fogadott, azaz kb semmi. Szinte tiszta fémszín. Két hónap után kitekerve szinte ugyanez. Két gyertyatípust is kipróbáltam, a gyári hőértéken belül tök ugyanúgy néztek ki.
A külső széle kicsit kormos (nekem ennyire nem ilyen), de a lényeges részeken kb semmit sem látni. Szerintem egyenlőre hagyd benn ezt, majd később nézz rá megint. Nagyobb hőértékű meg biztos, hogy nem kell bele. -
Mondjuk ilyesmi?
Nyugi, ez csak szélsőséges esetben következik be.
De nem jó az előírtnál "melegebb" gyertyát használni, mert ha nem is olvad meg mint a fenti képen, de akkor is túlhevülhet. Az pedig nagyon nem tesz jót a motor belső hűtésének, meg úgy általában semminek sem. Égés (lyuk) keletkezhet rossz esetben a dugó tetején, hengerfejen stb. A túl hideg gyertya használata sem jó, de a túl alacsony hőértékű még rosszabb. Mindig az előírt hőértékűt kell használni. Ha meg busnyázás van már (tuning stb), akkor meg szépen próbálgatni kell, hogy melyik lesz a megfelelő.
Amúgy a fenti kép egy régi saját kép, egy kínai gyertya!És igen, ahogy az elmondásokban szokott lenni, alig lehetett leállítani a motort.
-
energy4ever
addikt
A minoseget megkell fizetni. Ha gyarilag nem dellortos, es automata szivatos, akkor jo draga jatek. Ha pedig gyarilag dellortos, akkor nem egesz karbi kell, hanem csak alkatresz hozza, ami joval olcsobb ugy.
Neha meg a gyari is rohadt draga alkatresz szempontjabol is! Nekem 17ezer ft-ba van egy db tuszelep a gyari suzuki choinori karbimhoz... Igaz tobb volt a postazas mint maga az alkatresz. De pl dellortohoz csak 500Ft korul lett volna ugyan ez.
-
Elég brutál árak vannak
Már ahhoz képest, h kínából mennyi egy jó hamisítvány
-
energy4ever
addikt
DellortoStore.hu felhivod, megkerdezed.
Innen van nekem is a dellortom. -
-
nyogo83
Topikgazda
Elmeletileg egy-egy regebbi tipusu variatort zsirozni kell, azokra szoktak rakni a variatorrra belulre egy leszedheto vedo peremet is, hogy kevesbe jusson ki zsir/illetve be kosz.
Viszont en abbol is raktam ossze ugy tobbet, hogy nem zsiroztam, csak kapott egy normalis minosegi gorgoszettet es mai napig nincs semmi problema vele. Nem zorognek a gorgok, nem koptatjak rendellenesen a variator palyakat, rendesen mozognak a gorgok.
Ha nagyon ragaszkodsz hozza(esetleg kopog/zorog szarazon osszerakva), akkor valami magas hoturesu litiumos zsirral ovatosan megkenheted.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Azert ha 50-eskent akarod majd hasznalni, akkor csak ovatosan. Ez volt az egyetlen egy robogom, amivel tobbszor is megallitottak rendorok varosban, hogy ez tuti nem 50-es. Pedig az tenyleg az volt.
Nem is a sebesseg vagy a hang miatt, hanem a meretei miatt. Raadasul amiatt se akartak elhinni mikor megallitottak, hogy az 50-esnek is a 125-os oraja ban gyarilag belerakva, ami 130-ig van skalazva.
Az egyik biztos urnak felajanlottam egy tesztkort, hogy esku onkent befizetek minden letezo birsagot amit ki tud szabni, ha csak a 100-as kornyeket megkozeliti vele
Semmilyen mas motorral nem igazoltattak emiatt (najo egyszer a Hosok terenel kiszedtek, hogy a kocsisor mellett a bringasavon mentem elore a lampahoz
)
-
nyogo83
Topikgazda
Maga a robogo iszonyat kenyelmes es hangulatos menni vele. Nem egy erogep, eleg nagy termetu, nekem volt 50-esben, imadtam.
Ketfele blokkal szereltek, 2001-2-ig valamifele Pre Leader , utana mar az ET4-ben is elterjed Leader blokk van benne. A motorral(blokkal) nincs semmi gond, az megbizhato.
A koritessel van a gond, mivel minden elegge egyedi es elegge korulmenyes es draga beszerezni, mar ha kapsz hozza. Alap dolgokkal nincs gond (fek, szij, gorgo, kuplung,stb), hanem minden mas kulso kasztni elemmel, mivel a Habana se volt egy tucat termek itthon, a Mojito Custom meg meginkabb.Egy bajom volt mindig a Mojito Customokkal: amennyiert aruljak oket, lehet boven jobbak kozott valogatni szerintem.
-
nyogo83
Topikgazda
Minden cucc rendesen ideert eddig az altalauk becsult hataridore.
Sajnos azokra az elemekre nem tudok forrast. Ebay vagy itthon kepesmotor/jofogas ahol vadaszni kell a bontottat
Ami nekem van, az a 2T verzio, kicsit masabb kasztnival, azoknal nincs belso burkolat+akksi fedel. -
nyogo83
Topikgazda
A Vino specifikus dolgokat Japanbol rendelem amit itthon nem lehet kapni, de azok relative nem olcsok.(Webike )
Pl en ujrafenyeztem az osszes idomot, meg eleg sokat muanyag elemet javitotttam.
Ha azt nezem, hogy ezert elozetesen arajanlatokat csak a fenyezesre 80-90k korul kaptam, javitas nelkul, akkor ahhoz kepest egy fullos vadiuj idomszett a ritka feher kozepso muanyagidommal 80k-ert nem penz [link]
Ahogy korabban mondtam, a Vino specifikus alkatreszek eleg dragak es bontottan ritkak itthon (kulso dolgok, idom, stb).
De ami a burkolat alatt van, az potom penz.A blokkhoz pedig altalaban a Robogowebshop-bol rendelek cuccokat, mert van minden egy helyen. Pl komplett legszurohaz, legszurovel, osszekoto gumicsovel, bilinccsel 2,5k-ert vettem [link]
Na most ennyiert en a regi legszurohazat neki se alltam elmosni, meg szenvedni a megkemenyedett gumicsovel, hanem kidobtam, ment fel egy vadi uj. Motorikus alkatreszek szinten nem egy vagyon.De ez a blokk alkatreszek igazak szinte az osszes Jog/3kj blokkra epulo robogora.
-
-
macilaci78
nagyúr
Öcsém a kulcscsontját törte, 40-nel, új aszfalton, nyílegyenes szakaszon. Nem szabad úgy menni, hogy féktávon belül ne lásd be az utat.
Remélem, azért a vállad is rendbe jön. Ha ki tudod törölni a segged, nagy baj nincs.suste: esni is meg kell tanulni. Nem véletlen, hogy a versenyzők is hanyatt fekve, felemelt lábbal csúsznak. Hülye, aki kézzel akarja tompítani az esést, akármilyen protektor ellenére is összetörheti a kézfejét, csuklóját.
-
nyogo83
Topikgazda
Oh, baszki!Remelem nem lesz semmi komolyabb.
Vigyazzatok, foleg a korforgalmakkal, mert rendszerint ott lottyen el az olaj/kondenzviz miegymas az autokbol, motorral meg szinte lehetetlen nem kicsit megdolve atmenni rajta.
Eleg egy ilyen es mar fekteted is.Csak szolok, ha olajfolt miatt estek korforgalomban, akkor nyugodtan lehet hivni rendort, jegyzokonyvet felvetetni es mehet a kozutkezelo/onkormanyzat(fejbol most nem vagom kihez tartozik) fele a serult cuccok szamlaja.
Utolam mar nemigazan lehet lepapirozni, de szerencse, hogy csak ennyivel megusztad!
-
energy4ever
addikt
Koszi, akkor megusztuk haverral.
Igazabok megbuntettni nem tudott volna miert. Max azeet, mert "hirtelen fekeztem", de nem volt arra fele senki sem az utcaban, hogy zavarjam, vagy akadajozzam, esetleg veszelyeztessem vele.Mas:
Anyum mondta, hogy valami hirado felesegben latta, hogy a 125ccm-es motorok is vezethetoek lesznek az alap B-s jogsival(tehat igen, B125 nelkul is!) Errol az eloterjesztesrol tud innan mas is?
Csak mert en megcsinalnam alapbol a B125-ot, de igy ha ez igaz, akkor nem!
-
Chereiose
addikt
Na végül megvettem a csávótól ezt a Honda Diot, tényleg ugyanolyan szép jó állapotú, szervizelt élőben is mint ahogy hirdette.
Levette az utánfutóról és hidegen is önindítóval elsőre rögtön indult, nagyon csendes is, úgy hogy remélem nem lesz vele gond. Hétfőn kötök rá biztosítást aztán letesztelem rendesen majd
Végül is örülök, hogy nem vettem újonnan egy ilyen motowell csodát, mert végig gondoltam az értékvesztést is, hogy azt meg se vennék ha igen akkor is max a feléért, a Dio-n meg annyit nem tudok bukni ha el szeretném adni a későbbiekben, no meg lehetséges, hogy így használtan is jobb minőség mint a kínai.
-
Chereiose
addikt
Akkor korrektnek tűnik, meg így, hogy le van szervizelve, új gumik, gyakorlatilag gyári állapot jónak néz ki, meg árban sem rossz. Nem tudom persze, hogy ez jobban megéri-e 230k-ért mint egy új Motowell 300-ért, utóbbi az a gondom, hogy no name márka és ha netalántán el akarnám adni mert megunom akkor kb a pénzem felét kapnám meg érte, a hondáért meg még így is lehet, hogy többet
-
nyogo83
Topikgazda
Nem mernek ra 1000%-ig megeskudni, hogy pont a Vino-mnak volt-e, de altalaban ugyanugy centrirozzak mint az autogumit, ragasztos sulyokkal.
Azert szoktak ezt mondani, mert sok gumisnak nincs adaptere a centirgephez hogy ilyen kis kerekmeretet/motorkereket befogjon.Centirnal nem csak a felni hibaibol adodo egyenetlenseg miatt szoktak sulyozni, hanem a gumik se 100%-ig kisulyozottak. Lehet hogy ket kulonbozo gumival mashova es mas mennyisegu suly kerul.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Nem egy túl gyakori méret, kevés helyen tartanak belôle.
Ami a legtöbb helyen van, az olcsó Mitas vagy Vee Rubber, jobb minôségbôl pedig a Michelin S1.
Árban van egy kis különbség, de a Vino könnyû súlya és a himbi-limbi elsô futómûve miatt érdemesebb a Michelint venni, én is azokat raktam az enyémre. -
nyogo83
Topikgazda
Sajnos a gyari service manual sem irja egyertelmuen, hogy hogyan is kell nezni(ahogy sok mas markanal is elfelejtkeznek errol
).
Amugy nekem az remlik, hogy nem kell betekerni es ugy kell megnezni a szintet, mert mikor Vino-t kerestem, belefutottam par amcsi forumba ahol a 4T Vinokrol volt szo es ott ugy ellenoriztek.Ilyenkor en azt szoktam, hogy nagyjabol atlagolok. Megnezem hogy betekerve mit mutat a nivo, meg eppen csak beledugva mennyi. addig jatszok a szinttel, amig a maximum alatt de a minimum feletti szintet el nem erem.
Nagyjabol be lehet egy biztonsagos szintet igy is loni, de ez csak sajat ovatossagom ha nincs hivatalos info rola.Ami tuti meg: olajcserenel 0.7-0.8L koruli olaj megy bele, a teljes feltoltes meg 0.8-0.9L.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Mind a ketto eleg "ritka" robogo, marmint olyan ertelemben, hogy a kasztni es a tipus miatt dragabb mint ha ugyanazzal a blokkal vennel egy Jog-ot pl.
Pl Vino-t kb 160-170k alatt garantaltan hulladekot kapsz, legalabbis a Vino specifikus alkatreszei szarok lesznek.
Alapjaban veve a Vino egy Yamaha Jog, 3KJ blokkal (a 2t verzio), amihez van minden.
Ami nincs minden bokorban es vagy beszerezhetetlen, vagy iszonyat draga: idomok, foleg a vino hatso kozepso kemeny muanyag idomja, ami a hasznalt olcso peldanyoknal 99%-ban repedt es torott, pedig ehhez rogzulnek az oldalso idomok is, igy gaz.
Tanksapka/zarszett szinten sokszor sikerul elszarni, az se olcso es csak ehhez jo.
Elso futomu/lengescsillapito: ez sincs itthon es kulfoldrol is draga.Jol ugrik a kis sulyaval, viszont a speci elso lengovillas futomunek erdekes hintalo viselkedese van nagyobb suly alatt, valamint aprok a kerekei.
Vinobol csak ketutemut nezz ha mindenkepp ez tetszik, azzal siman lep 70Km/h jo blokkal.
A Vox-bol nem tudom volt-e 2t, de az alapvetoen egy Gear/BX50, csak regionkent mas nevet kapott. Ha jol remlok valami 4t befecskendezeses Minarelli blokk van benne,
A sulyodhoz merten en a negyutemu robogokat nem eroltetnem, mert iszonyat gyengek lesznek. A Vinot meg ki kell probalni, mert lehet a termetedhez nem lesz kenyelmes a kicsi meret.
Ami kimaradt: mostanaban iszonyatos mennyisegu japan belpiacos Jog, Vox, Suzuki Lets van a hasznaltpiacon, na ezeket kerulni kell mint a rettenet. Sokszor olyan aprosagokban ternek el, amit csak kokanyolas aran lehet olcson meguszni (akar egy sima izzo csere is).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy ruhás topik
- VR topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- 3D nyomtatás
- Autós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Honor Magic7 Lite 8/512GB, Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO Ideapad Gaming 3 notebook - i5 11320H 16GB DDR4 256GB+1TB SSD GTX 1650 4GB WIN11
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest