- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
#86883328
törölt tag
Haverom édesapjának is 3 évet állt a Hyundai-ja és a hűtővít "betrutyisodott" ahogy ő mondta. Átmosás nem segített, de még hűtő csere után is át kellett mosni és azt mondja még mindig kéne egy mosás.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz vzsryl #202100 üzenetére
Nem tudom milyen hosszu tavra tervezel, de azert arra keszulj, hogy ezzel folyamat lesz valami. ~20 eves, nem sokat foglalkozott vele az oreg leirasod alapjan. Jo az ára, de kell majd ra kolteni. En a helyedben megvennem, aztan ha tenyleg csak ilyen varosi ugralgatasra kell akkor minimal modon eletben tartanam, de szepeszeti es hasonlo dolgokra egy Ft-ot nem koltenek. Rozsda meg fogja enni, de addig van par eved.
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboy93 #202102 üzenetére
Ennyiért ha a következő műszakiig (2023 december) kihúzza, aztán bontóba kell gurítanom, akkor is megéri nekem. Az Almerát 4 éve 850-ért vettem, és a motorhiba miatt 100-ért tudtam eladni…
A lehető legpusztítóbb felhasználásra kellene, ezért nem is görcsölök ezen a részen. Van rendes, családi autónk is…megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboy93 #202105 üzenetére
Köszi, de nálunk is 2db van rokonságban, az egyik konkrétan fateré, meg egyébként is elég sokat tudok az F és G Astra-król, F-em volt is. Én szeretem ezeket az autókat (sokkal jobban, mint a nagy etalon Golf-ot), és amikor az Almera-t vettük, akkor is G Astra-t akartam, de a feleségem erősködött, hogy legyen változatos, ne mindig csak Astra-t vegyek. Azóta nincs belevau abba, amihez nem ért. Na jó, a Superb-nél figyelembe vettem, hogy Octavia mániás, de ár/érték arányban ez sokkal jobb vétel volt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MC Pite
veterán
válasz Rhino666 #202107 üzenetére
Én idáig csak szart se érő átvizsgálással találkoztam. Amivel szopás lesz (bowdenek, folyadékok, szilentek, porhanyós felületű pofák/betétek) azt meg szerintem nem nagyon fogják jelezni.
Egy ötösöm van rá, hogy a 10+ éves fékfolyadékot ha 'megmérik' azt mondják rá hogy jó...Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Rhino666
addikt
válasz MC Pite #202108 üzenetére
Nekem legutóbbi átvizsgáláskor megmondták az alábbiakat:
- külső féltengely bilincs jobb oldalt cserés
- hátsó lengéscsillapító ütköző cserés
- jobb első fékbetét cserésÉs fizettem kemény 7 ezret érte.
Akko switchek és Krytox, Keychron kenőanyagok raktárról! https://reduced.to/3pazm
-
MC Pite
veterán
Én szoktam lenni a félszemű aki megy ismikkel, és akna/műszeres vizsgálat nélkül is mindig találtam plusz pár dolgot mint amit a felmérés. Beleértve olyan jentéktelen dolgokat, mint pl a Leonon tócsa volt már az olajszervó szivárgástól, de a felmérőn nem szerepelt. Vagy hibátlan futóművű A6, ami már a patkolóban is kopogott több helyről.
Nyilván, semmitől jobb, meg drágább autóhoz érdemes embert hívni, de 10-20 éves autónál sajna sokszor komolytalan a mezei felmérés.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
Ádám16
addikt
Nyamm. Használd egészséggel!
Szerintem pont a legjobb irányba ment el a 159-Giulietta idejében az Alfa. Kár, hogy utána kerültek csődközeli állapotba, és nem jöttek utódok. Túl nagy az űr a Giulia és a 159 között árban, és a Giulietta-nak utódja se jött. Pedig remek Golf7 kihívó lett volna, ha ezt tovább csiszolják.
Legalább a Tonalet kitolják még a Stellantisos egyesítés utáni modellek előtt, ha már elkészítették. Én pedig gyűjtögetek egy fullos 159-re.
Vagy Laguna3-ra. Vagy 508-ra. Tudja a fene, csak a pénz legyen meg. -
Rhino666
addikt
válasz Luck Dragon #202118 üzenetére
6. generációs 5-ös BMW kombi.
Akko switchek és Krytox, Keychron kenőanyagok raktárról! https://reduced.to/3pazm
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Ádám16 #202119 üzenetére
az egesz 147/156/159 idejeben a szivomotorok eroltetese miatt ment el, meg az a GM valtos dolog se nagyon hianyzott a 2003-4-tol a 156-ba, kesobb 159 es a Giulietta-ba se, kb mintha ebben dontnok az nem is ennek cegnek dolgozott volna igazabol, hanem fu alatt vmelyik konkurencianak
a Fiat-nal evek ota ott volt a 1.4TJET egy 3.5 millios Grande Punto-ban is, de a 4.5 milliorol indulo 147-be megsem raktak a szivo 1.6-1.8-2.0TS-ek helyett
159-ben is FL utan jott be az 1.75TBi is csak 2008 korul
akkorra egy Golf/Passat-ban 10+ eve volt mar 1.8 20vT motor (is), meg az utobb hirhedtte valt 1.4TSI-k is az 5gen Golf ota, amire amugy volt valasz hazon belul, de azt nem alkalmaztak...
hiaba volt JTD CR dizel jobb konstrukcio a korabeli VAG PD-knel meg az elso VAG CR-knel is, kb senki nem is ismerte ezt, nezd meg mennyi jürgenvágen fanboy van ma is, akik ezeknek a muszaki betegagy PD-knek orulnek
egyszeruen nem volt eleg up-to-date a termekpaletta, meg nulla volt a reklam...
SUV-t is mar mikor gyartottak a tobbiek, 15+ evvel a Stelvio elott
most meg csak futnak az esemenyek utan...több drón kell ;P
-
Ádám16
addikt
válasz hobizoli #202122 üzenetére
Jót írtál.
Egyébként a szívókkal se lett volna baj, ha nem szar szívókat pakolnak bele rendre. Nevetséges, hogy betegágyak, vagy rohadt gyengék ehhez a kasztnihoz.Továbbá, igen. A sajtó egésze ajnarozta a Giulia-t, nem is indokolatlanul, de amíg az Alfa bszott mögérakni egy értelmes marketinget, és tolni ezt a részét is ezerrel, sokat nem is kell várni. Ők úgy voltak vele, hogy megcsináltak egy baromi jó autót, és majd Joskapista random bemegy az Alfába ilyet venni 3er helyett, mert ez biztos jobb. Ja, nem így működik a világ.
Tehát adom a véleményed, rengeteg toketlen döntést hoztak. Viszont nekem egy számít, hogy én ismerem a palettát, és tudom, mit szabad venni, és hogy attól, hogy az országban 10/8 ember leszarolaszozza, nekem nem kell egy 1.9 8v jtdm 159-től félni. Ennyi.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Ádám16 #202123 üzenetére
az meg masik, hogy a merkelvagensek annyira feluletesen tudjak, hogy miben mi volt, csak ilyen fele sem igaz urban legendek alapjan, hogy nekem is allandoan azzal ragtak a fulem, hogy maaaajd valtohibas lesz meg majd ez meg majd az lesz, es nem fogtak fel aggyal, akkor se, amikor mar csak 5.x-re mondtam el ugyanannak tulokos f.sznak, hogy 147-be sosem kerult az a GM valto, egyik motorhoz SEM, ugyhogy pont nem izgat
meg nem nekem kellett mar 2x is motort csereltetnem, mint neki a bajorvagenben, de abbol indul ki, hogyha neki ennyi baja van ezzel is, akkor egy franszoa/digo lommal tuti csak 3x annyi baja lehet masoknak, hiszen az azert "olcsobb"
a masik meg, hogy az a GM valto kb 200k-ert fel van ujitva a nagyobbik csapagyakkal meg a hozza modositott hatso burkolattal, annyiert egy akarmilyen nemet automavaltonal vagy foleg egy DSG-nel azt sem mondjak, hogy na itthagyhatod a muhelyben es ranezunk...több drón kell ;P
-
meili
tag
Sziasztok!
Van valakinek arról tapasztalata, hogy Toyotánál új autó vásárlása esetén mennyit szoktak engedni a listaárból? Orvosi kamarai kedvezményen kívül van még valamennyi mozgástér? Főleg Yaris és Yaris Cross érdekel. -
mamboo
tag
Elengedtem ezt a B7 Audi vonalat.
Más tipp 2-nagyon max 2,5-ert? Lehetőleg kombi és ne 50LE legyen.
Köszike -
MC Pite
veterán
válasz mamboo #202126 üzenetére
B7 az akkora mint a kompaktok; belül. Sőt, a kompakt kombim ennyiből utastérben hozza azt a helykínálatot, széltében tágasabb is, csomagtartóban meg lekörözi; és ezt még tudja pár korabeli modell.
Mekkora autó kell? Milyen kategória/fenntartási költség sáv? Mire (milyen rávokra)?
Van valami szempont ami fontos/előnyös?
Oktáv/Megane túl prosztó, vagy ezek is játszanak? Mondjuk egyik barátomnál az A3 Sportback kannibalizálta épp.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
KKG
csendes tag
válasz molnarpeter #202047 üzenetére
Molnarpeter: igen, az XC90ben pont a turbositott 2 literesek nem tetszenek... Formára amúgy tetszene, még az automatát is megbocsájtanám, mert családi autónak lesz, nem a Szaharába. Ezt a Mercit eddig nem is ismertem, utánaolvasok.
Tom1939: hát ja, énnekem a BMW X5 pont nem kenyerem, de neki meg az tetszik legjobban a SUVok közül, "az a hűtőrááács..." ahogy mondani tudja... Ja, neki nincs jogsija, most csinálja.
Azért valahol elborzaszt mennyi új prémiumautót látok lerohadva a pálya mellett, gondolom, sokszor elektronikahiba miatt. Eközben egy 20 éves Lagunával (140ezer km) szoktam szaladgálni odahaza és semmi baja nincs, soha sehol nem hagyott cserben, pedig hát francia lenne a drága...
És a mai autóárak meg természetes értékvesztés mellett a befektetői vénámat bántja ez a dolog. De nagyon. Mert legalább mint autó kifogástalan lenne, ha már ennyi és elvileg prémium...
Abból már kinőttem, hogy autóval villantsak. De jelen állás szerint a következő kocsi egy "prémium" SUV lesz: Cayenne, Mercedes vagy BMW vagy talán más. Ezt majd családilag leboxoljuk, ha hazaértem. A megmondóember bátyám lesz.
Én meg lehet veszek egy keveset futott, kurblisablakú Land Cruisert magamnak, nosztalgiából.
[ Szerkesztve ]
-
válasz vzsryl #202021 üzenetére
Tegnap megnéztünk kettő B7 kombi Passatot ezzel a 2.0 motorral . Nem lenne ez rossz , csak maga az autók előéletéről semmit nem lehetet tudni (kereskedés ) .
Önmagában ez a típus egész jónak ígérkezik , valahogyan kimaradt a látómezőnkből .
Esetleg van valamiféle kis okos , hogy milyen felszereltség nevek vannak és mit kellene nézni , hogy tényleg az van az autóban avagy sem ?
VW területen teljesen ismeretlen vagyok.
Ebben az árkategóriában még Doki által javasolt Auris TS hybrid van még a kiszemeltek közül . De ez már egy másik kérdéskör .A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
footy
addikt
válasz Luck Dragon #202133 üzenetére
Az ules egyertelmu kiindulopont:
trendline
comfortline
highline
B7-bol csak a Highline valtozat ami hosszu tavon is hasznalhato ulest ad. Azt lenne erdemes keresni. A digit klima mar elvileg comfortline-tol alap. A legtobb dolog, ahogy apfurzwagennelVAGnal lenni szokott opcionalis extra, szoval erdemes kulon megnezni ha szeretnel pl. xenont vagy panoramatetot stb. -
mamboo
tag
köszönöm mindenkinek a tippeket, de maradnék a VAG csoportnál..ne kérdezzétek miért.
Családi autónak kell, pakolható legyen, amivel évi egyszer egy külföldi út, néha több autópálya, sok M0 és kevés városi használathoz. 2007 Skoda PDTDI RS-em volt, BMN motorkód, szerettem, imádtam, de újabbat szeretnénk. Kategóriában valami hasonló méretű és teljesítményű és majd mellé egy horgászni, boltba járós autót 2-300.000-ért. (Peugeot 206 2001-es évjárat 1.4 16v?)
[ Szerkesztve ]
-
-
MC Pite
veterán
Megéri boltbajáróst venni mellé, 1.4 tfsi-s változat nem elég jó allinone? Amibe második autó kerül, abból a kis többletfogyi, de még koksztalanítás is belefér.
Célnak megfelel a 206, hátsólengőkapcsapágy meg a világításkapcsoló szokott lenni a gyenge pont, utóbbi általában javítható/cserélhető külön. De ennyiért elég budi lesz az/bármelyik autó...
VAGból 2,5ig normálisan felszerelt 1.4 csí Oktávot vennék; nekem A4 kombi nem ad többet, sőt. Esetleg Superb/Passat ha német autópályán járnék sokat.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Sajnos cserélnem kell (alváz rohadás miatt) Mazda 323F BJ (1.6, 72 kW, 98 LE) benzines autómat.
Nagy dilemmában vagyok váltás kapcsán, mert nem igazán ismerem az autótípusokat, jellemzőiket. Leginkább városban járkálós, néha hosszabb távon használom, de hasonló motorral rendelkezőt szeretnék következőnek is.
Keretösszeg: max 1,3-1,5M + átírás
Amiket első körben néztem tetszés alapján, 2008-2010 körüli Hyundai i30, Kia Ceed vagy esetleg VW Golf V, bár ilyen árban azok idősebbek.
Ti miket ajánlanátok, vagy ezekkel kapcsolatban mire figyeljek? -
dj79
senior tag
válasz acsati #202138 üzenetére
Szia!
Hyundai, Kia: láncos motor, az elnyújtott olajcsere megöli, sok a behozott, ami barnul alul szépen.
Golf5: csak az 1.6 szívó, nem FSI, küszöbvégek, első sárvédők alja szeret rozsdásodni.Én megnéznék valami Hastrát is, vagy akár Bravot, illetve nemsokára érkezik a francia ésolasz különítmény, akik még ajánlanak pár típust
-
se4ever2
aktív tag
Sziasztok!
2.5 millió forintig keresek használt autót. Felhasználás napi munkába járás 2x20km pályán, illetve havonta legalább egyszer 2-300 km-es út, szintén autópályán. Kombit, vagy ferdehátút szeretnék mindenképp, jó lenne ha első kereket kivéve egy bringa beférne hátra. 2010 utáni autót szeretnék.
Alapvetően Focusban gondolkodtam, de azt látom, hogy főleg a kínálat aljáról lehet ennyiért válogatni. A Fiat Bravon kívül én még nem találtam más alternatívát. Ti mit ajánlanátok?Előre is köszi!
-
kurion
senior tag
Ha tavaly vettem egy kocsit 750-ért és idén egyéb okok miatt eladom mondjuk 1 milláért akkor kell valamilyen adót fizetnem? Ha igen hol és, hogyan értesülök róla?
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
félisten
válasz molnarpeter #202146 üzenetére
Ha melléraknák az inflációt már nem is jönne ki valós pluszban, kutya nem foglalkozik ezzel sem mert nem is kell.
-
veterán
válasz kurion #202142 üzenetére
Kalkulátor: [link]
Rémlett, hogy 200 e. Ft alatt nem kell foglalkozni vele:
A jogszabályi előírások alapján nem kell bevallani, ha az ingóságok értékesítéséből származó bevétel (minden pénzösszeg amit a vevőktől kapott) éves szinten a 600.000 Ft-ot, vagy az ingóságok értékesítéséből származó jövedelem (bevétel csökkentve a költségekkel) éves szinten a 200.000 Ft-ot nem haladja meg. Ha nem ismert az ingóságok beszerzési ára, akkor kedvezményként nem a teljes bevétel minősül jövedelemnek, hanem annak csak 25%-a.
Eladod 1000 ezerért, vetted 750 ezerért, volt illeték, ráköltés - a végén 200 ezer alatt vagy, ezért nem foglalkozol vele.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Kicsit OFF, de olyan kérdésem lenne, hogy a Suzuki Swift(régi 2 es vagy 3-as, tehát 2004 előtti) árkategóriájában milyen autó(k) vannak még, amiket érdemes megvenni(és a fenntartási költségük a Swift szintjén van?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest