- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
gzbotii
veterán
-
alázógyík
őstag
válasz szőröscica #170037 üzenetére
Váltó, féltengely, klíma terelő motorok.
Ez a 3 a fő hiba, amit figyelni kell, és drágább kiadás lehet. -
gaborbol
őstag
Nezegetem en is oket, mert ha vegre kidoglik a p2 akkor kelle valami, de csak nem akar kifingani a prius. Meg par nap es atfordul az ora a 200.000 merfoldon(321K km).
Nagyon gondolkodom egy par eves prius, camry hybrid, optima hybrid, (avalon?) kozott.
Gyakorlatilag 99%-ban egyedul hasznalom ugyfeltol ugyfelig egy laptop taskaval, semilyen racionalis ervet nem tudok felhozni, hogy miert ne lenne eleg a prius vagy akar meg egy yaris is.Unom a folyamatos taposast meg a bogest amit a P2 produkal, jo lenne valami konfortosabb, es miota vezettem az avalont, azota igazabol szeretnek egy olyat ami tartalmazza a mai vezetestechnikai extrakat es megy is, kenyelmes is es orom beleulni.
-
vzsryl
nagyúr
válasz gaborbol #170054 üzenetére
Ha veszel lapraszerelt bútort, akkor jól jön a nagyobb verda, illetve sokkal kényelmesebben ringatozik a kasztni, mert hosszú a tengelytáv, meg amúgyis... egy Yaris, ne már.
Találjak még ki valamit?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
harry
veterán
Korábban említettétek a Focus II 1.8 - 2.0 motorjai kapcsán, hogy jó (?), csak sok olajat eszik.
Pont most volt egy Totalcar erőmérőben egy ilyen kocsi, ahol utána arra jutottak, hogy ez rendszeres szerviz / olajcsere / minden rendes karbantartás mellett is előjön, aminek a vége egy hengerfej-felújítás és gyűrűsor csere, ami 300-350k környéke. linkNa most ha 150-200k van óra szerint a gépben (facelift esetén 8-10 éves kocsikról lévén szó), jó eséllyel ezt nem tette még meg a tulaj (főleg ha erről papírja sincs, bár annak a megbízhatósága is kérdéses), szóval egy ilyen motornál ezt hozzá kell számolni fixen, vagy jobb kerülni, vagy mit tennétek?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
realist
őstag
válasz xEon1337 #166432 üzenetére
Új ceed vagy i30 kapcsán van valakinek alku tapasztalata? Érdekelne, hogy akciós lista árhoz képest kb. meddig lehet lemenni...
Ugyan ez érdekelne esetleg még új Focus kombi esetén...
Octavia kapcsán mát érdeklődtem, ott úgy látom kb. 1 millio, ha ügyes az ember...
Motorizáltság terén benzines 140-150 ló körülieket nézek.
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Toyota Avensis (T250), Volkswagen Golf v. Plus (Mk5), Audi A4 (B7).
Ezek közül melyiket választanátok? A lényeg, hogy megbízható legyen és olcsó legyen a fenntartása.
Napi 70 km vidéki, havi 2-3 alkalommal kisvárosi illetve évi egy hosszabb út van tervben.
Vagy esetleg ajánlotok mást is hasonló árban és évjáratban (2007 körüli)?
Az is érdekelne, hogy melyik motor ajánlott..Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
MPowerPH
félisten
Sziasztok!
Egyik Alfa b*zi ismerosom hivta fel erre az autora a figyelmemet. Alfa 159 3.2JTS, automata es osszkerek. Az auto ezzel a motorral eleg ritka....
Na most ugye nem is hibatlan... "Motorja magas fordulaton kopogo hangot ad ki"
Nem vagyok szerelo, de ezt ezeknel a motoroknal igazabol nem sok hiba okozhatja. Az egyik, hogyt problema van a gyujtorendszerben, mondjuk valamelyik trafo nem jo. Esetleg a fotengely, forgattyus tengely jeladoi kozul lehet valamelyik rossz.
Mi a velemenyetek errol, erdemes lehet foglalkozni vele? Az auto ara alacsony, tehat a keretbe beleferne egy nagyobb javitas. Persze nem motorcsere...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
rbalint88
addikt
-
-
MPowerPH
félisten
válasz rbalint88 #170067 üzenetére
A gondom az elsokerekhajtas. Vagy osszkerek, vagy hatsokerek. Na most a hatsokerek az kiesett, osszkerekbol pedig nagyon keves van.
Dieselt pedig nem biztos, hogy szeretnek. Egyszeruen nem megyek annyit, hogy megerje, foleg most, hogy van 40Ft kulonbseg/ liter.
De igazad lehet, tenyleg nem lep akkorat. Azert meg jo vetel lehetne, mar ha csak annyi gondja van, amit leirtam.LuckyL: En abbol indultam ki, hogy egy egyszeru szivo motor. Ami persze mar nem egyszeru, de megsem tartogat annyi meglepit, mint a diesel. Akartam kerdezni rola Alfa forumon is, de meg nem jutott ra idom. Nagyon keves van ebbol az eroforrasbol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #170071 üzenetére
Nem, csak hengerfejes lesz. A kozepso henger hutese nem elegseges, ezert 150ezer feletti futasnal bele lehet kalkulalni egy hf felujitast. Ha meg nincs baj, akkor eleg egy ovatos sikolas es tomitescsere.
-
Csaby25
senior tag
válasz vzsryl #170069 üzenetére
Autónavigátor:
"Még az alap 1.8-as benzines is bőven elegendő, kellőképp nyomatékos, illik az autó karakteréhez, fogyasztásban is megállja a helyét. Persze a D4-D dízelekkel nem kelhet versenyre: csekély étvágy, bőséges nyomaték, finom járás, halk működés, tartósság. A 2.0 benzines csak alig megy jobban, de átlag 2 literrel fogyaszt többet az 1.8-asnál, a 2.4-es csupán mellékszereplő. Dízelből a 2.2-esek problémásabbak, mint a 2,0 literes."
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Csaby25 #170077 üzenetére
Az 1.5-ös Almerám sokkal jobban megy az 1.8-as Avensisnél, viszont a kétezres már érezhetően haladósabb.
Nyomaték meg vicckategória az 1.8-ban, de ha gondolod, próbáld ki. Kb. 300-400k km-enként motor generálra van szükség, mert nagyon zabálja az olajat. Alapból 2-3dl/1000km.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
diegho
nagyúr
Hyundai ix20-at próbálta már valaki? Kisebb egyterűt keresek és ez elég jónak tűnik.
-
MPowerPH
félisten
válasz diegho #170080 üzenetére
Brera kicsike, nincs benne hely, es az is elol kapar. Legacybol van 3.0 -as, de szinten ritka, es nem tetszenek, nem is ismerem oket.
mod: Bar sedanban jol nez ki, csak nagyon regi. A fene tudja... Az a gond, semmit nem tudok ezekrol. Van 2008 -as, az mar uj modell, szerintem visszaraktak ugyan azt a 3L -es motort bele.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Anagy
csendes tag
Sziasztok!
Első autó vásárlás előtt állok. Pesten élek és dolgozom, így az autó mindennap használatra kellene, illetve 2 hetente hazamennék vidékre ami oda-vissza 300 km. A keret 1 - 1,5 millió forint, illetve havonta 30-40 ezer forintot tudnék rá áldozni, mint fenntartás.
Nincs különösebb márka szeretetem. Főleg a Golf IV - 5-st nézegettem, Fiat Bravo-t, valamint BMW 116-118-t.
Tudnátok segíteni, hogy milyen autót érdemes venni a fent említett használatra és keret figyelembevételével?
Köszi!
-
.mf
veterán
Sziasztok!
Elég egzotikus fél-off kérdés következik
Kis háttér (átpörgethető): szeretek utazni, szeretek fotózni. Szeretem ezt spontán, felfedezős módon csinálni: elindulni részletes terv nélkül, rugalmasan alakítva az útvonalat, ha út közben ha megtetszik egy hely, pár napot ott tölteni. Szeretem a vadkempingezés szabadságát, viszont utálom a kirámolás-sátorállítás-matracfújás-elrendezkedés, majd reggel egészet vissza nyűgjét, főleg ha közben esik is az eső (és akkor a havas helyek ki is esnek, pedig a táj akkor is gyönyörű). Kenyérkereső munkám jelentős része távmunkában is mehet, család nincs, tehát csak hétvégi kiruccanások helyett akár hetes, többhetes, hónapos is lehet. Kézenfekvő a megoldás: lakóautó vagy lakókocsi. Lakókocsinak ugyan van pár előnye (sima autóval rugalmasabb, egyszerűbb, olcsóbb megoldás), de hátránya is (nehezebb manőverezni, elég feltűnő, így nagy a feltörés-kirablás veszélye, hatóságok is jobban vegzálják), plusz van pár extra szempontom, ami miatt esetemben nem működne jól: szeretem a hegyeket, vadregényes tájakat - ez néha úttalan utakat jelent, ahol elakadna még akkor is, ha terepjáró húzza. Ugyanezen okból standard épített lakóautók se működnének, plusz annyi luxus nem is kell, csak egy fedett, zárt bódé, ami véd eső, szúnyogok és hideg ellen, befér matrac + hálózsák, egy asztal amin dolgozhatok vagy lehet kempingfőzővel kaját lehet melegíteni, egy-két láda felszerelésnek-szerszámoknak-alkatrészeknek-ruhának hely, meg esetleg hátra befér terepmotorom és/vagy bringám. Továbbá külsőleg minél kevésbé látszódna lakóautó-jellege, annál jobb.
TL;DR: keresek olyan járművet, ami legalább közepesen terepképes (4x4, elboldogul saras-nyomvályús földutakon, havas emelkedőkön); raktere / felépítménye zárt és min. 150 cm magas (minimum, akkor már ülve kényelmesen elférek), esetleg 200 cm magas (akkor már állva is) és min. 250 cm hosszú, de inkább 3-3.5 m; és maradjon 3.5 tonna alatt / B-jogsival is vezethető. Továbbá mivel hosszabb utakra, elég kieső helyekre is elmennék vele, legyen megbízható és/vagy könnyen szerelhető.Pár típus, amit találtam / néztem:
- Toyota Hiace, Ford Transit, Peugeut Boxer, Fiat Ducato, stb: van 4x4-es, high-roof változatuk, de alacsony hasmagasságukkal nem épp terepre valók.
- VW Transporter: van 4x4-es, de az újabbak (T4-től) mint fent, T1-2-3 régi és felkapott (túlárazott), motorjuk gyenge és problémás
- VW LT: 4x4 csak a 4.0 és 5.5-tonnásokon, ami már nem B-s sztori
- VW Crafter = MB Sprinter csak VW-motorral
- MB Sprinter: van 4x4, emelt hasmagasságú, magas tetős változata, csak ritka és drága
- Mitsubishi L400: mivel a Pajero alvázára épül, jobb terepes képességek, csak sajnos a ritka LWB, high-roof verzió is kicsit szűkös beltér magasságában, hosszában és szélességében
- Renault B90 / Messenger: ritka, kicsit táknak néz ki, és francia
- Iveco Daily 4x4: ritka, és olasz 1990-2000 és 2007-től volt 4x4
- UAZ 452: kiváló terepjáró képesség, olcsó, egyszerű - de sajnos csak 1315 mm a beltér magassága, folyton bütykölős fajta, nem túl ergonomikus, és kicsit régi technika
- Tatra 805 mentős: gerincváz, portál - szuper terepjáró képesség, léghűtéses, tehát még kevesebb, ami elromolhat, 2.5 tonnájával még B; de sajnos nagyon régi (50-es, 60-as években gyártották), ami azért a katonai zároltakat is megviseli, fékei gyengék, és nem túl gyakori itt (cseheknél lehet találni), V8-as motorja ósdi és zabál
- Gaz-66: kiváló terepjáró képesség, KUNG egységgel doboz megoldva, könnyen és aránylag olcsón találni, keletebbre mindenütt van hozzá alkatrész; viszont nagy és nehéz, épp a 3.5 tonna határán van, baltával faragott ergonómiával
- Unimog: szuper terepjáró képesség, de nehéz, néhány verziója van csak 3.5 tonna alatt, és bazi drága
- Pinzgauer, stb katonai ritkaságok: olyan terepjáró képesség már úgyse kell, túl ritka és drágaHa valakinek vannak még jó tippjei, csupa fül vagyok. Vagy ha tudtok olyan fórumot, ahol ez inkább profilba vág, az is jöhet
Köszi[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Anagy
csendes tag
Szia!
Üzemanyag nélkül! Benzin-en kívül ennyi a max amit rá szeretnék fordítani.
Másként fogalmazva, ha valami tönkremenne (kuplung, váltó, akármi...) vagy a kötelező cserék (fékbetét, gyertya, olajcsere) nem szeretnék többet költeni évente, mint 300 ezer.
Sajnos, nem igazán rendelkezem ilyen ismeretekkel, így csak találgatok, hogy milyen felmerülő költségek lehetnek. Megköszönném, ha valaki részletesen kifejtené, hogy mennyire állok távol a valóságtól
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Burn
őstag
Ezek a Gaz Gazelle -k megtetszettek. Nem tudod veletlenul hogy ezekbol hasznaltan hol lehet tobbet talalni?
En is hasonlo cipoben jarok, mint Te. Csak en krosszmotor es quad szallitasra keresek hasonlot.
Mondjuk en tobb ulesest keresek, foleg olyat amibol egyszeruen el lehet tavolitani az uleseket."Later Nerd!"
-
.mf
veterán
válasz Gergőke88 #170089 üzenetére
Nem, a gyári (vagy annak tűnő) nagy raktér előrébb van a listán, mint a nagyon jó terepjáró képesség. Egy ilyenről már messziről látszik, hogy lakóautó, így tolvajok célpontja lesz. Fotós felszerelés, fotó-videó szerkesztéshez erősebb laptop, komolyabb kamerás drón - ezek pedig akár a jármű értékével vetekednek. Tehát fontos a feltűnés-mentesség.
Sőt, ha nagyon nincs megfelelő opció, akkor a szempontok közül a terepképességből fogok előbb adni, mert aszfaltos vagy aránylag jól járható döngölt földutak, amelyek sima autóval is abszolválhatóak, ha mindenhova ugyan nem is visznek, de általában az út nehezebb szakaszait is pár km-re megközelítik, a maradékot már gyalog vagy bringán is meg tudom tenni.Csontváz: a Gazellákról sok jót nem hallottam, általában nem dicsérik őket. Ismerősök meg akikről hallottam ált. VW T4, T5-öket vettek hasonló céllal - de ők se buszt, hanem csak a magas-tetős zárt furgont, hátra be a motor vagy quad, elöl 3 legális ülés van még ott is.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
BigBlackDog
veterán
válasz Anagy #170090 üzenetére
Az akkor annyit jelent, hogy havi 25e Huf a kereted (+ üzemanyag). Ha Budapesten laksz (állandó lakcím szerint) és ez lesz az első autód, akkor biztosítás szempontjából sem indulsz túl szerencsés helyzetből. Éves szinten szerintem a biztosítás 50e Huf körül lesz legalább, teljesítményadó 10e Huf. Éves olaj és szűrőcserék lesznek 20-25e Hufba beleférhetnek. Maradt akkor 220e Huf. Ha minden rendben van a kocsival, akkor bőven sok is ez. De szem előtt tartanám az egyéb kopó-fogyó alkatrészeket is. Pl. egy garnitúra új gumi is jelentősebb tétel (kisebb méretben is 60e Huftól indul szvsz az elfogadható minőségű garnitúra), kuplung csere sem olcsó móka, de bármikor jöhet egy berepedt szélvédő, vagy egy kilyukadt kipuff. Mondjuk nem látom teljesen reménytelennek évente 300e Hufból kihozni az autótartást, de szerencse is kell, hogy ne jöjjön semmi nagyobb, váratlan költség szembe.
Én próbálnék minél fiatalabb és minél kíméletesebben használt példányt találni. BMW-t kapásból kilőném, ott azért elég gyorsan el lehet pörgetni néhány 100e Hufot évente. Én személy szerint Golfot is hanyagolnám, bár ha találsz rozsdamentes darabot, valami szívóbenyával és normálisan gazdától, akkor azért van rá esély, hogy elérd a célod. Bravot nem ismerem, viszont nem gondolom rossz iránynak. Ha minden igaz, többször is már lett írva róla valamelyik topikban a típushibáival kapcsolatban.
Egyébként más típusok mennyire jöhetnek szóba? Pl. Suzuki Swift, SX4, Honda Jazz, Skoda Octavia, Renault Clio?
-
veterán
válasz vzsryl #170063 üzenetére
Tudom, a kivételek erősítik a szabályt...
Haverom fél év alatt 600 ezer Ft-ot locsolt a 7 éves, szívóbenzines Avensisre. 1 gazdás, magyar első forgalomba helyezés, kb. 150 000 km volt benne. A "becsületesneppertől" vette. Es végig benne volt a para, hogy rosszalkodik az elektromos kézifék, mely 400 000 Ft-os story, lévén Totoya. Aztán inkább lecserélte, az árán is bukott 3-400 ezret (~ fél év alatt). :/Viszont nagyon jól fogyasztott.
-
molnarpeter
nagyúr
Minden drága lesz, kezdésnek Szvsz iveco vagy unimog. Komoly igénybevétel van, árát simán rá lehet költeni egy olcsóbb daily-re. Unimog kommersz, drága, de jobban be lehet szerezni a dolgokat. UAZ nagyon jó terepen, csak nem tudsz magaddal vinni egy másikat alkatrésznek. Előnye, hogy nem fogsz ottmaradni, de érteni kell hozzá annyira, hogy hazáig berheld magad. Ukrán ismerős biztosan tud fillérekért alkatrészt. Daily kedvelt erdőre járós platóval, szerintem az vállalható lenne. Esetleg hiace, futóművet magasítva. Ha nem akarsz szerelni annyit, klasszik lakó valami és futón egy quad
-
Srácok!
Ne keltsetek már hisztériát kamu infókkal! Egy japán soha nem romlik el és pont!https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest