- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- DIGI Mobil
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
Két új Samsung SSD-ről érkeztek pletykák
ph A koreai cég a 990 Evo Plus és 9100 Pro neveket védette le Koreában.
-
Mobilarena
Mielőtt kérdeznél, olvasd el az alábbi összefoglalót,
és használd a keresőt is!
Új hozzászólás Aktív témák
-
herrká
senior tag
válasz
direwolf #72104 üzenetére
Köszönöm! Annyi, hogy a TV van kijelölve, ki is írja a Radeon panel a tipusát! És a frissítést engedte 70Hz-re tenni. Csak valaki írta itt korábban, hogy mennyivel szebb lett a kép, mikor beállította a kimenetet 1080p vagy i?/24-re és így már van valósághű mozi beállítása... Egyébként Power DVD-t használok, pc és tv között hdmi.
OK, a tv kép visszaállást pedig megkérdezem a szerviztől!
Köszi! -
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72295 üzenetére
Köszi, később átolvasom. De ahogy nézem, nálam nincs 3. pont a Felbontás módosítása lapon. Nem jön vissza nálam magától, ha visszakapcsolom, rá kell mennem az nView->Dualview menüre, amikor is alacsony felbontásra áll a monitorom (pedig DCC/CI-s).
Ha úgy indítom újra a gépet, hogy ki van kapcsolva a tévé, akkor a Dualview lehetőség sem jelenik meg. Korábban VGA-n nem voltak ilyen gondok. (Részben azért vettem most is Nvidiát, mert egy korábbi AMD VGA-n is ezt csinálta.) Valószínű driver-összeakadás is van (a monitort is TV-ként jelzi), megpróbálom újratelepíteni profiltörléssel.
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72322 üzenetére
Pár éve volt fél évig egy Philips 42PFL4606H-m, az 10-bites volt. (Alaposan leteszteltem, meg tudom állapítani a különbséget, elég látványos.) Tévéknél szerintem ennek alapnak kellene lennie. Jó 10 éve minden valamirevaló monitor is 3x10-bites feldolgozású és 8 bit natív + 2 bit ditheringes megjelenítésű (utóbbi 1/4 olyan halványan látható, mint a TN-ek 6 bit + FRC-je). Látványra 10-bitesek. A fő különbség a magas osztályú monitorokhoz képest, hogy az utóbbiak fogadni is tudnak eleve 3x10-bites képet, nem a 3x8-bitesből indulnak ki. A legjobbakban persze a panel is natív 3x10-bites (és ehhez még hozzátesznek néhány bitet ditheringgel), de nem igazán feltűnő a különbség, mármint a 3x8 bit + dith. és a natív 3x10 bit (+ dith.) között.
Nem tudom, hogy azóta a Philips is visszaállt-e 3x8-bitre a középkategóriában és más gyártókkal mi van, de nem zárnám ki, hogy ebből is piacszegmentációs kérdést csinálnak. Mivel legalábbis a 3x8 bit + dithering semmiből sem állna.
(#72324) tvamos: A bemenetváltás nem megy (bocs
), vagy az dolog automatikussá tétele. Szerintem az utóbbit nem tudják. Esetleg próbálj meg egy 19-eres HDMI kábelt, az visz át kommunikációs adatokat is, hátha.
(#72325) Voyager1987: Ha a túl folyamatos mozgásra gondolsz, azt a TruMotion csinálja (mozgásinterpolációval növeli az fps-t). A menüből kikapcsolható. Filmhez nem ajánlott, sportműsornál viszont jól jön. A normál tévéadás 50 fps-ét [field/sec, interlace, és ennyi mozgásfázisos is] csak valós 100Hz-eseken tudja duplázni, de a mozifilmek 24/25 fps-ét 50Hz-eseken is. Ezt hívják egyébként szappanopera effektusnak (a tévéfilmek 50 fps-esek [field/sec, interlace], a mozifilmek 24 fps-esek [frame/sec], illetve Európában tévén leadva 25 [50i-ben küldve], ezért nem olyan élő videó jellegűek).
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72349 üzenetére
A chroma subsampling nem a bitekben kifejezhető dinamikatartományt csökkenti, hanem a Cr és Cb színkülönbségi csatornák képfelbontását. 4:2:2 esetén ezek horizontálisan feleződnek, 4:2:0-nál vertikálisan is. (A világossági jelet tartalmazó Y képfelbontása nem változik.) A 4:4:4 a full képfelbontás, ahol nem csökken a színkül. csatornák képfelbontása sem.
A limited range (16-240 értékek használata) már okozhat sávosodást (ha nem elég precízen dolgoznak vele). De itt 4:4:4-es RGB esetén is ugyanúgy jelentkezik a sávosodás.
A túl alacsony bitrátás tömörítéshez való hasonlatosságot magam is említettem. Esetünkben nincs benne a láncban ilyen tömörítés. (Amikor benne van, akkor is csak alacsony bitráta esetén okoz jól látható sávosodást és blokkosodást.)
Az a bizonyos helyzet az az, hogy 8-bites jelforrás nem dolgozható fel 8 bites számításokkal nagy arányú bitveszteség nélkül, mint kerekítési hiba. Gondolj a következő esetekre:
6 / 3 = 2 --- Itt nincs bitveszteség.
6 / 4 = 1,5 --- De mivel nincsenek törtjeink (alacsonyabb bitek), az eredmény 1 lesz -> mintha a forrás nem 6, hanem 4 lett volna, ami már 2 bit elvesztése!
5 / 4 = 1,25 --- Az eredmény itt is 1 lesz -> mintha a forrás 4 lett volna, azaz itt egy bitet vesztünk.
6 / 5 = 1,2 --- Az eredmény szintén 1 lesz -> mintha a forrás 5 lett volna, ismét egy bit elvesztése.
6 / 7 = 0,8... --- Az eredmény 0 lesz -> mintha a forrás 0 lett volna, ez már közelíti a 3 bit elvesztését.Nézzük, mi történik 10-bites feldolgozásnál, ahol a forrás 8 bitjét a felső 8 bitre mappoljuk (mintha megszoroznánk 4-gyel) és az alsó két bitet használjuk törtekként (fixpontos számítások):
24 / 3 = 8
24 / 4 = 6 --- Nincsenek (további) törtek, nem vész el információ.
20 / 4 = 5 --- Nincsenek (további) törtek, nem vész el információ.
24 / 5 = 4,8 --- (Eredmény 4.) Ez az az eset, amikor a 10 bites feldolgozás is kevés a bitveszteség elkerülésére.
24 / 7 = 3,4... --- (Eredmény 3.) Ez pedig az, ahol van veszteség, de az jelentősen kisebb, mint 8-bites feldolgozásnál.Nos tehát, a 10-bites feldolgozás ~1/4-re csökkenti a hibaarányt, ami ~1/4 olyan halvány sávosodást jelent.
A legjobb eredményt persze natív 10-bites megjelenítéssel érhetjük el, de ezt jelentősen megközelíthetjük 8-bites panel esetén is: itt jutt szerephez a dithering, ami a 10-bites eredmény alsó 2 bitjét veszi alapul és teszi láthatóvá. (Alapvetően erre találták ki a ditheringet, nem pluszinformáció nélküli post-processként.) Sok tévénél pontosan ezt csinálják, lásd a headhunter által linkelt egyik táblázatot!
Mindebből látható, hogy a 10-bites feldolgozásnak és megjelenítésnek (akár natív, akár nem) messze nem csak 10-bites forrásnál van értelme. (Ezért alkalmazza az Eizo, Dell, HP, NEC, stb. a középkategóriás monitoraiban is.)
Mindez nem csak spéci PC-s tesztábrákon válik láthatóva, pl. a UPC-s médiabox felhős hátterei is erősen sávosodnak és blokkosodnak. És persze más hasonló képtartalmaknál. (Ezt csak a vak nem látja.) Ez az említett 3x10-bites Philipsen (középkat.) nem jelentkezett, de az előző 28"-as LG-men sem ennyire.
Így csinálnak a gyártók egy ma már könnyen megoldható és fontos fícsőrt piacszegmentáló tényezőként (csak a legdrágább készülékeken alkalmazzák).
ps. 30 éve foglalkozom programozással, többek között képfeldolgozással.
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72365 üzenetére
Kontrasztot, fényerőt, élességet, színmélységet, árnyalatot, színhőmérsékletet, gammát, feketeszintet ilyenkor is lehet állítani. Mit gondolsz, ezeket hogyan valósítja meg?
Persze, a videokártya is bele tud szólni a dologba, pl. ha elállítjuk a beállításokat a 'driverben'. Természetesen minden alapon van nálam.
Pár éve a videokártyák LUT-ja is 3x16-bites és ezt ki is tudják küldeni DeepColor-os HDMI vagy DL-DVI kapcsolaton. Így nem jelentkezik sávosodás pl. kalibráció után vagy egyéb LUT-os effekteknél. (Az AMD GPU-k olyat is tudnak, hogy aktív a LUT esetén +2 bitet rádithereznek a 3x8-bites kimenetre.)
A madVR video renderer natívan is ki tud küldeni 3x10+-bites képet (a LUT-ot megkerülve), a 3x8-bites forráskép 3x10+-bites feldolgozása után.
A 3x10+-bites feldolgozású és megjelenítésű tévék és monitorok simán tudnának fogadni 3x10-bites képet. Üzleti okokból van kevés belőlük a nem-profi kategóriában.
(#72366) Buckey: A snookernek jót tesz, a filmeknek nem (esetleg egyes akciófilmeknek). Csak fárasztó ki-be kapcsolgatni. (Ha kicsit magasabb lenne az emberiség átlag-IQ-ja, lenne erre egy gomb a távirányítón.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72418 üzenetére
Nem inverse telecine-re gondolsz, azaz a 3:2-es(?) telecine ellentétére?
Tévében is gyakran adnak le mozifilmeket (25p-t tartalmazó 50i-ben [2:2 pulldown] ezen a tájékon). Lennie kellene egy beállításnak, ami ezt felismeri és mozgásinterpoláció nélkül jeleníti meg.
Lehet, hogy a Real Cinema ezt csinálná, csak nem PAL-ban, hanem NTSC-ben működne, mert b..tak rá, hogy Európában PAL van (HD-ban is 50Hz adás)? Illetve, valószínűbb, hogy NTSC-ben sincs hatása a TruMotionre, független tőle. Akkor persze nem kell PAL-osítani, mert 2:2 pulldown-nál nincs mókolás a fieldekkel.
Akkor viszont továbbra is érvényes, hogy lenne kellene egy külön TruMotion beállításnak a filmekre és a videós tartalmakra. Vagy legalább, hogy kikapcsolja-e a TruMotiont mozifilm tartalomnál, amit könnyen fel tudna ismerni.
(#72417) K Norbi: Nem kell mindent értenie egy átlag tévénézőnek.
Bár nem árt, ha tud pár alapvető dolgot, ha igényei vannak.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72420 üzenetére
Ezt jobb lenne nem egyes szám 2. személyben írni, mint már írtam, nálam PC-ről 24p-ben (24Hz-en) kapja a tévé a filmes tartalmat.
A 3:2 pulldown a telecine eljárás NTSC változata (24p->60i), inkább ne keverjük ide, ha nem valóban tévéadással kapcsolatos a Real Cinema beállítás.
De mégiscsak arra kell vonatkoznia, ugyanis 60p-s bemenetnél eleve nem kiválasztható opció...
"Az inverz telecine az amikor a 60Hz-en jövő cuccot visszakonvertálod 24-re. Ilyen nálunk nem nagyon van, NTSC területen fordul elő inkább."
Éppen ezért írtam, hogy nálunk, PAL területen nincs sok haszna ennek az opciónak...
"Broadcast adások mindig 50i-ben jönnek nálunk"
Szerinted ez nem ezt jelentette: "Tévében is gyakran adnak le mozifilmeket (25p-t tartalmazó 50i-ben [2:2 pulldown] ezen a tájékon)." ?
"A 24p-s tartalmakat konvertálják."
Igen, többnyire 25p-re gyorsítva adják 2:2 pulldown-nal. (Ahogy írtam.)
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72433 üzenetére
Értettem, csak zavart ez a megfogalmazás.
Na, akkor ez mégiscsak inverse telecine-t csinál. NTSC-ben ez esszenciális (film contentnél egyes adásképkockák eltérő forrásképkocka páros/páratlan sorait tartalmazzák), PAL-ban kisebb a jelentősége (simán küldik egymás után a 25p-re vett forráskockák páros és páratlan sorait 50i-ben, ez a 2:2 pulldown), bár a deinterlacing és a mozgásinterpoláció módját befolyásolhatja.
Elvárható lenne, hogy Real Cinema ON esetén választható legyen, hogy film contentnél felfüggessze-e a TruMotiont (ha már "Real Cinema" és ha már felismeri a különbséget (*) film és video content között) vagy eltérő beállítást alkalmazzon.
* Közben megnéztem, nem vesz-e mindent fixen film contentnek (25p alapú 50i) mindent Real Cinema ON állásban, de szerencsére nem. (Nem lett 25p-s a mozgás pl. 50i-s sportprogramnál [TruMotion OFF mellett].)
-
dezz
nagyúr
válasz
direwolf #72433 üzenetére
Nem lenne rossz amúgy, ha azt (is) tudná, amit írtál (60p-n küldött 24p-re is működne), sokan nem tudják, hogy a normálisabb tévék tudnak 24p-t (24Hz) fogadni és a videokártya is átállítható, és nézik a jerky képet... Sőt, pár éve néhány lejátszó közül, amit próbáltam, egyedül az MPC-HC nem hibázott 24Hz képfrissítésnél. Nem tudom, változott-e azóta a helyzet. Kipróbálom majd, hogy átnevezem PC-ről másra a bemenetet, illetve YCbCr módban is, hátha úgy 60Hz-en is ki lehet választani és azt csinálja, amit kellene.
(#72445) dik: "Nem világos vagy világít a kép annyira és mégis a szinek mélysége és mindene nagyon nagyon szép."
Élénkről állítsd valami másra (ott nem állítható náhány dolog a További beállításoknál), vedd visszább a háttérfényt, tedd Alacsonyra a Feketeszintet és esetleg nézd meg a Gamma opciókat, melyik fekszik neked jobban. Nem olyan nagy ördöngősség.
Be lehet állítani nagyon szépre.
[ Szerkesztve ]
-
#94529552
törölt tag
válasz
direwolf #75387 üzenetére
A Local dimming nagyon szuper, én örülök, hogy még az én FHD tévémben is van. De ez is olyasmi, mint egy jó 4k tévé: akinek van az használja és szereti, akinek nincs az meg lebeszélne róla.
A panelekről meg csak annyit, mindegy melyik háttérvilágítása van, csak a képe legyen szép. -
#94529552
törölt tag
válasz
direwolf #75390 üzenetére
A kisebbség te magad vagy, meg az is, aki ezt a vitát indította pár napja. Valós tapasztalatok híján vagytok ez irányban, mivel nincs UHD tévétek, mégis ti akartok itt oktatni róla. Hidd el a véleményüket azoknak, akiknek van is ilyen tévéjük. 60 napom volt meggondolni, és már a második nap visszaküldtem volna, ha nem hozza minimum a FHD szintjét. De mivel annál sokkal jobb, ezért természetesen maradt. Persze lehet mások írásaira hivatkozni, mint teszitek, de az nem hiteles.
-
#94529552
törölt tag
válasz
direwolf #75405 üzenetére
Hidd el, hogy majd neked is megváltozik a véleményed, ha majd lesz ilyen tévéd. Én is szkeptikus voltam, mint te is most, nincs ebben semmi különös, de tudtam váltani. Nagy méretű, felső kategóriás és passzív 3D-s tévére ráadásul már nincs más alternatíva, csak az UF850 és UH850 és felettiek, vagy a drága OLED.
-
huncutka1029
addikt
válasz
direwolf #75413 üzenetére
hmmm, ne légy kishitű,
A plazmák is milliós áron nyitottak, 6-8 év alatt még is lement az áruk.
Előbb utób lesz az LG olednek is konkurenciája, akkor elkezdik lefelé nyomni az árat.
55' ben már most is vannak 4-500K ért, ami a majdnem megfizethető kategória felső szélét súrolja.
Pl:
LG 55EC930V ( bár ez még nem UHD)
Az UHD még 800K fölött kezdődik sajna, ezért nincs nekem sem........a női bugyi nem a legjobb dolog a világon! DE NAGYON KÖZEL ÁLL HOZZÁ!!!
-
sajo13
senior tag
válasz
direwolf #75422 üzenetére
Ennek analógiájára lehetne hozni a WebOS2 csodálatos sebességét is. Lehet, hogy UF 85x-en szuper, de LF652v-n katasztrófa. Többen is panaszkodtak már a sebességre itt a fórumon,de vannak itt ketten-hárman, akik megmondják a frankót: márpedig a sebsség jó, meg hogy a Sony még lassabb, rosszabb.
Nem kell ide szakember, a foci EB alatt történt, hogy hazaértem, bekapcsoltam a TV-t és be akartam pötyögni az M4Sport csatorna számát(mert másik csatornán állt éppen a tv). Kb. 10 másodperc után fogadta csak el a távirányító számbillentyűit. 1990-ben ez még rendben is volt...ja nem, akkor is gyorsabban lehet csatornát váltani bekapcs után. A műsorújság (csúf nevén Electronic Program Guide - EPG) még lassabb.
Ha tanácsot kér valaki, igenis el kell mondani neki ezt is, nemcsak a jó dolgokat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hozzászólás előtt olvasd el a téma összefoglalót!
• TV/Hifi beárazás
• Házimozi topik
• Hangprojektor/SoundBar
• Használt TV-k javítása
• A webOS kezelése (3.0)
• OLED topik
• LED / LCD TV topic
• Milyen TV-t vegyek?