Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #17015 üzenetére
Ez már nagyon OFF, de svédek tervezték a motorozás beszüntetését 2008 környékén. Amennyire csak lehet, minimalizálni szerették volna a közlekedési balesetek számát, és valamely törvényhozó szerint túlzóan veszélyes eszköz és gyakorlatilag hasztalan. Létezik nála normálisabb és biztonságosabb közlekedési eszköz.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
Somatom #17000 üzenetére
Teljesen igazad van. A Svéd törvényhozás nagyot hibázott. A G30-at már lezavarták a közútra! Mert a motorja erősebb mint 250W és gyorsabban halad mint 20km/h. Tiszta bolond az egész. Nekem úgy tűnik inkább elakarja venni az emberek kedvét a rollerezestől.
Az F40 ről minden matricát leszedtem biztos ami biztos és majd az új controllerrel ha megérkezik majd megoodom a sebességkorlátozás kérdését is. Szerencsére van rá megoldás.....De még így is megvan az esélye ha a rendőr megállít elveszi a rollet és kuldi vizsgálatra ha vmi gyanússá válik neki...... -
P3Dr0
senior tag
válasz
Somatom #16983 üzenetére
Mivel ugye nem mehet bringa és gyalogúton csak közúton így pár dologgal el kell látni a rollert. pl. index, tisztességes első, hátsó fények és láttam már van "mini" fékpad is amin nézik a rollert. Van 2 autóm nincs kedvem egy harmadik eszközzel vesződni a roolerben épp ez "volt" a jó,hogy felpattant rá az ember és ment de mivel ennyire beszigoritották nálunk számomra nem sok értelme van egy rendes rollernek
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #16986 üzenetére
Csak miután a segédmotor rá van kényszerítve a közúti közlekedésre, addig a például egy bringa használhatja az alternatív lehetőségeket.
Itt a kérdés megint az lesz, hogy elektromos rollerek esetében milyen közlekedési szabályokat találnak ki. Mert ha teljesítménytől függően kisorolják őket az útra, akkor azért felvetődik pár plusz költség a tulajdonosoknak.
Az egyébként tiszta sor, hogy akár bringával is lehet több milliós kárt okozni egy autóban.
Én kétszer ütöttem már el bringást. Egyik sem az én hibámból történt.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #16983 üzenetére
Viszont ha jól tudom segédmotorra is kell kötelező biztosítás. FBAMSZ szerint meg kb. minden 6. járműre kötnek csak a tulajdonosok. Sokan azt sem tudják, hogy kötelező lenne.
Számomra furcsa olyan eszközre kölekedési balesetet érintő biztosítást kötni, aminek nem ismert műszaki állapota, akár a biztonsági berendezések normális működése. Illetve ez nincs időnként felülvizsgálva.
Nekem biztosítóként ez baromi kockázatos dolog lenne. Elég csak megnézni a kajás futároknak a motorjait. Legalábbis itt pesten.
Mondjuk az autók is kirohadnak alóluk, de ez megint más téma.
Szerk.:
Természetesen nem általánosságban értve, de sok a hulladék... Elég csak kigurulni valamelyik frekventált helyen lévő (nem belvárosi) mekihez. -
válasz
Somatom #16928 üzenetére
Hát úgy hírlett, h ezt otthon is meg lehet csinálni. Hát mondom akkor nem égetem magam, h meg se próbálom. Az elsőt legalább.
És mivel viszonylag könnyű volt, mondom a hátsó is biztos menni fog.22ezret mondtak, meg egy hetes határidőt. És Pesten, én meg nem ott lakok.
Áhh, mondom megpróbálom, azt végülis összejött. -
válasz
Somatom #16926 üzenetére
Nincs valami alsó tároló rekesz? A vontatmányon pl?
Mondjuk a kinézete az valami igen elbxszott high tech szxr akart lenni. Mármint a hátsó.
Nekem nagyon nem tetszik.
Ez már így messze nem pálcikaroller kinézetű.Tele ezekkel a PR szirszxrokkal, plexibe mart feliratokkal, logókkal, amiket mind utólag kellett rácsavarozni. Hihetetlen mennyi bxromságot képes egy fiatal mérnök kitalálni, mikor elszabadul egy CAD-CAM szgép előtt.
Inkább árulnák összeszerelve, h ne az usernek kelljen fémlapokból kiraknia.
Ha nem lenne Youtube, nem tudtak volna megcsinálni. Az összeszerelést segítő videó több mint 50 perces, de más videokat is meg kellett néznem hozzá, mert voltak sötét foltok, kihagyott részek, alkatrészek.
Két délutánom ment rá akkoriban mikor nekiálltam össze-puzzlezni.És akkor ugye kellett a kitámasztó alá egy 2centis kis távtartót nyomtatni 3D nyomtatóval, mert nem képesek hozzáadni egy ilyen minimális bizbxszt, mikor egy szatyornyi fölösleg van az egész cuccon.
Vagy van hozzá egy fém lap, ami elvileg a platnihoz való rögzítést hivatott erősíteni, de alulról, a trepni alja felől. De ennek a rögzítéséhez NEM adtak alkatrészt, ez OPCIONÁLIS, két kis 6cm-es fém rúd meg 4 hatos imbuszcsavar az nem fért bele a költségvetésükbe, szerezz magadnak valahogy ilyet, vagy persze, álljak neki CNC-zni, mert az is biztos van otthon mindenkinek, mint 3D-s nyomtatója.
Miközben az egész Sharkset feeling arról szól, h erősítsd meg a rollered, mert ez a tuti, ezzel jobb lesz, és ez a lengéscsillapító ez robosztus, strapabíró, a tökéletesség szinonímája, a high tech csúcsa, és akkor amitől strapabíróbb lenne, azt meg nem adják hozzá, az csak opcióként felvetették a manualban..
A ledeket be se kötöttem az elsőbe pl, sztem az nem vízálló, én meg azért esőben is használom.
Az persze megy, a villogós felirat az kell, távirányítóval, messziről úgyse látszik, de had szóljon. -
-
Peaceliker
addikt
válasz
Somatom #16841 üzenetére
Van nekem is azért pár gép, bár inkább hobbykőműces vagyok itthon
De állványos fúró már nincs, hegesztő is csak régi hetra, ami inkább disznóol gyártásra való
Nem azt mondom, hogy nem nyúlok hozzá, ha nagyon nincs más... De nem lesz olyan szép, mint szeretném és akkor az piszkálja az agyam -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #16828 üzenetére
Ezekből van olyan, amivel lehet használni az érintőképernyőt? Nem kell feltétlenül az ujjak végénél. Az is elég, ha például az egyik bütykömmel tudom nyomkodni.
A tenyérrel ellenkező oldalon.
Bár lehet nézek inkább egy normális telefontartót. Csak néha használnám a GPS miatt.
Mert ebből a Bering -ből vannak szimpatikus kesztyűk.
-
yodamester10
őstag
válasz
Somatom #16589 üzenetére
20-at ajánlottam,de arra sincs esélye hogy legyorsuljon.Az asszony zero 8-a 37-et megy és simán lehagyom.
Jöhet a kép az ő rollerjáról is azt még nem láttuk
Thunderzolee Próbáltam egy fotót lőni amit kértél,nem tudom mennyire látszik.
-
-
válasz
Somatom #16472 üzenetére
Hát lehet Te pont jobban is jártál a gen 1-es motorral, mivel az "nyomatékosabb", igy a nagyobb súlyt jobban viszi, mint a gen 2.
Casseius sztem a végsebességre gondolt, (mármint, h a gen2 36-38km/h,-ig húzható, míg a gen1 csak 32-33-ig), meg arra, h a hatótáv csökkenésével a roller végsebessége is csökken, ez nem mindenkinek jön be.
-
-
-
Revolit
senior tag
válasz
Somatom #16322 üzenetére
Haat, ez mar hatereset. Az ules miatt. Ha meg gazkar is van, akkor ez bizony siman elmegy SMKP-nak. Kerdes mit nevezunk gazkarnak.
De ugye a kreszben van egy kitetel (most nem emlekszem milyen paragrafus meg mi a pontos megfogalmazas, akit erdekel rakereshet), hogy az szamit jarmunek, aminek legalabb egy ulese van. Mar ezert a roller kiesik jelenleg a szabalyozasbol. Na de ez?
szerk.: A lenyeg, hogy egy ilyennel SZERINTEM elobb buntet meg a rendor, mint egy "normal" elektromos rollerrel. Persze az is igaz, hogy ha az ember normalisan kozlekedik, jellemzoen nem cseszegetik.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #16192 üzenetére
Igen, nagyobb motorokat természetesen folyadékhűtéssel üzemeltetnek.
Rollerban picit overkillnek gondolnám, de valamit csinálnom kellene velük...
Egyrészt az eltérés se normális, s a hidegebb első motor is 41 fok, úgy hogy
ez a hőmérséklet a gumiban mérhető, az állórész ennél sokkal melegebb.
(Tudom, fel van cserélve, de majd megoldom. Jó lenne mérni a tekercseket,
hogy azok mennyire melegszenek. Egyszer majdnem le is égettem egyiket.) -
-
st6969
őstag
válasz
Somatom #16023 üzenetére
"A kölcsönzős cégnek biztos lehet szólni..."
Aha...Jártam egyszer úgy, hogy a lányommal Szegeden, csak a móka kedvéért bérelni szerettem volna egy Lime-ot (korábban Pesten már többször is mentünk vele, van élő regisztrációm, stb.). Ki is néztük a rollert. Egy forgalmas rész egyik oldalán volt, de mi a másik oldalán szerettük volna használni, ezért úgy döntöttem, hogy először áttolom, és majd ott indítom be (akár 5-6 perc is lehet, mire átjutok a túloldalra, így gondoltam azt nem fizetem ki 50Ft/perc áron, úgy, hogy közben gyakorlatilag állok). Gyorsan rájöttem, hogy ez rossz ötlet volt, ugyanis elkezdtem tolni feloldatlan állapotban, és a zebra közepén úgy befékezett, hogy alig bírtam átcibálni. Nyilván azt gondolta a rendszer, hogy lopni akarom. Mondom sebaj, még 10 méter, aztán feloldom. Így is történt, sikeresen feloldottam, megszűnt a blokkolás, el is indult a számláló. Igen ám, de a roller nem mozdult. Tolni lehetett, meg lábbal hajtani, befékezve nem volt már, de a motor nem ment. Akksi töltve volt, ezt jelezte. 5 percig szenvedtem vele sikertelenül, majd leállítottam a bérlést. Le is vonta az 500Ft-ot (250Ft feloldás + 5x50Ft). Semmi gond, mondom bejelentem, hogy probléma van. Itt döbbentem rá, hogy ügyfélszolgálat az nem létezik. Vagy negyed órát kerestem a neten, folyamatosan valami amerikai oldalra dobott. Szerencse, hogy tudok angolul, így azon az oldalon írtam is egy reklamációt, de nem voltam benne biztos, hogy az egyáltalán ugyanez a cég-e. Na mindegy, elengedtem a dolgot, átmentünk egy másik helyszínre, ott rollereztünk, nem volt gond.
Azt elismerem, hogy én voltam a hunyó, amiért többet tologattam üresben, mint amennyi szerintük normális. Ezt megtanultam. De hogy nincs egy élő ember, akivel magyarul tudnék beszélni, ha baj van?! Ez számomra hihetetlen (ez nem most volt, szóval azóta lehet, hogy ez változott). Joli néni hogy oldja meg, ha gondja van, honnan kér segítséget, akár csak az applikáció használatához?
Amúgy 2 hét elteltével visszajött az 500Ft-om egy bocsánatkérő levél kíséretében, de ez akkor is elég fura volt... -
#01110937
törölt tag
válasz
Somatom #16020 üzenetére
Azaz Lime-ra gondoltam.... a hasonló színvilág miatt gondoltam, hogy az is bubis/molos projekt... de most rákerestem, tényleg más.
#16020 Somatom - kétlem, hogy ez hivatalos lenne... de ötletnek nem rossz... de kétlem, hogy tudsz konkrétan ilyent. Ha mégis akkor szólj nyugodtan Azért egy 299e bérlés is eléggé feltűnne....
-
#01110937
törölt tag
válasz
Somatom #16017 üzenetére
A Bubin kívül is vannak nem magán rollerek? Ezek pl feketék voltak. Nem bubisok. Másrészt rendezvénynél láttam, hogy vkik letámasztották, azt kész...
#16018 kovta23
Tudtommal ilyenekre nem jó a szép kártya. Inkább szállásra, étteremre, szórakozásra, kikapcsolódásra. Lehet pl olyant találsz hogy bérbe tudod venni a rollert pár órára de vásárolni szerintem nem.Egyébként az app és az otp oldalán is, megtudod nézni hol vannak szép kártya elfogadó helyek.
-
#01110937
törölt tag
válasz
Somatom #16005 üzenetére
Akkor meg végképp nem értem miért hagyják szanaszét csak úgy ezeket az emberek, mindenféle lezárás nélkül, Akár Budapesten is.
Mert ezek alapján olyan, mintha egy biciklit hagynál lezáratlanul ott vhol... még sem csinálnak ilyent általában az emberek.
"Nem olvastál bringás topikot?"
Nah jó ez sem átlag kategória, inkább már sport/extrém lassan... de én is bele olvastam a múltkor, nem semmi...amúgy végül is van "motor mód" a bringában is... pl amikor gurulsz hosszasan
Ezért is jobb mint a séta... már már roller -
#01110937
törölt tag
válasz
Somatom #15996 üzenetére
Én csak arra írtam, hogy nálam a súlyt nem viszi el a motor. Mivel kerékpározás miatt vettem, nem munkába járásra, arra nem tudnám használni így más a helyzet, mint nálad. Nincs bajom amúgy az elektromos kerékpárokkal sem.
A másik részben igazad van. Rollernál, akkor van erre kapcsoló?
-
#01110937
törölt tag
válasz
Somatom #15980 üzenetére
Jó az enyém nem elektromos... pont az a lényeg ,hogy "te" hajtod... nem pedig egy motor
Súlyt meg a láncra, biztonsági zárra értettem.De akkor az nem két filléres bringa
#15981 ρσгτσ
Ellopásnál, vagy sajátját vágja be járműbe? Igazából az érdekelt volna, hogy ha vki elmegy egy helyszínre, lerakja otthagyja akkor mi gátolja meg, hogy ellopják/eltolják/bepakolják egy furgonba? pl rollert.Volt videó, ahol kerékpárokat mutattak, lelakatoltak, meg riasztóval szereltek fel, és elég hamar ellopták/ nem foglalkoztak az emberek a riasztóval...
Egy 4 éve pl egy régi számzárast kellett "feltörni" mert önkényesen elállította magát, igaz az nem ktm volt, de volt aki fel is ajánlotta, hogy hoz erőollót
(aztán meglett a kód, vagy 20 percnyi szórakozás után)
"Nálam a hátizsák vált be."
ezt hogy érted?"Még egy jó minőségű közterületi/kültéri kamera sem ad biztonságot (nincs visszatartó ereje),"
Pont a minap jött szembe egy videó, hogy az illető elbóbiskolt a megállóban, egy segítőkész bajtárs, pedig felmérte a helyzetet, és ellopta a telefonját... pár percen belül lekapcsolták a rendőrök... térfigyelő kamera követte minden lépését... azért néha az sem rossz...de egy jó biztonsági őr sosem rossz
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #15978 üzenetére
Igen. Az már egy olyan biztonsági lánc, ami nem csak a roller lezárására jó.
Gallmix:
Fogja valaki, aztán bevágja egy furgonba, autóba. Annyira szerintem nem szempont a súlya. Mert amúgy némelyikkel nehéz is lenne csak lazán elrohanni. Enyém is durván 20 kiló, és azért méretes is ahhoz, hogy könnyen lehessen futni vele.Nálam a hátizsák vált be.
-
#01110937
törölt tag
válasz
Somatom #15978 üzenetére
lyesmi "U" lakatja ismerősnek, van amikor kérdeztem, és használod? Csak annyi volt a válasz, nem otthon pihen, mert nehéz. Kerékpár zárral nem jutottam még dűlőre... olyan kell ami nem túl nehéz, meg nem is könnyű "feltörni".
A zár inkább azért lenne jó, mert biztos ami biztos... csak úgy nem hagyod ott azért állt a kerékpárt sem pl egy jó környéken sem... főleg nem egy ktm-et
Viszont riasztom van, igaz az eredetileg roller, meg egyebekhez lehetett kitalálva... már akkor gondoltam, hogy lehet kellett volna még egyet rendelni
Van még itt pár hiányosság... pl táska
kerékpárra...
De egyébként rollert, csak úgy simán is ott hagyják "lezárva". Mol Bubis rolik is vannak így.
Tehát gondolom van vmi amiért nem lehetne csak úgy eltolni... (bár pont olvastam vhol hogy amúgy lehet simán tolni, is csak nem kényelmes). Ezek még olyan homályos foltok, hogy merek akkor csak úgy ott hagyni vhol.Kerékpárt pl nem hagynának így, az emberek ált.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #15958 üzenetére
10. került Újhegyi részről a 17. kerület Cinkotai út. A Pesti út környéke, meg az útvonal vége felé neccesebb a dolog. Utóbbinál a vasúton át kell jutni.
Szerk.:
Cinkotai -n a volt Vegyi művek. Azt a részt az utóbbi időben átépítették és csináltak egy amúgy frankó felüljárót. Ami két kerékkel nem frankó. -
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #15946 üzenetére
Néztem én is a vállasat, de végül két ok miatt maradtam ennél.
Egyik az, hogy ezt a verziót nyugodtan rajta legyen hagyni a rolleren. Nem kell mindig leszedni, mint a vállra rakható verziót. Ami ugye "körülményesebb", és a tépőzárnak sem annyira jó.
Másik az, hogy kisebb cipelésekre kellene. Alapvetően annyira nem is lenne fontos, csak az a baj hogy pont azon a kezemen van a gyűrű (házassági), amivel fogom az eszközt. A váz meg annyira nem szereti, és nem akarom szétkarcolni. De legalább így kényelmesebb is lesz a cipelése.
Gondolkoztam még telefontartón is, de abból mindenképp olyat vennék, amit meg tudok nézni személyesen is. Azt sem használnám annyira sokat, de van amikor jól jön, ha ismeretlen úton megyek. Autóval járok kb. WC -re is (ez most nyilván megváltozik), így annyira nem vagyok képben az alternatív, kétkerekes útvonalakkal.
Viszont ami még érdekes, néztem a különböző lengéscsillapító megoldásokat. Bár fontosnak mondják, de a hátsót elvetettem, mert ha jól láttam abban az esetben mindenképp át kell alakítani a rollert, amit a garancia miatt egyelőre nem szeretnék. Illetve nem tudom van -e olyan megoldás, aminél nem kell például fúrni.
Elsőnél ha minden igaz csak szerelgetés van(?). Abból is van pár fajta megoldás, de például a Monorim -et sem ajánlotta mindenki. Abból a légrugós verziót próbálta már valaki?
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Somatom #15941 üzenetére
Közben találtam egy számolásos példát, csak nem akartam annyira szennyezni a topikot, hogy 3 hozzászólást egymás után kreálok.
Mert lejárt a szerkesztési.
Utána jöttem rá, hogy psi -re keresve sokkal több tapasztalatot kapok. Na meg hazáértem, és kibontottam az eszközt. A keréken is rajta van, hogy 55 psi javasolt 100 kilonónál. Abból már csak osztanom és szoroznom kellett. Arra valamennyit rá lehet mondjuk számolni.
Futottam vele kb. 9 kilométert. Nagyon korrekt kis gép, jó a fékezés, jól bírja az emelkedőt és a gyorsulása is rendben van. Először kicsit szoknom kellett, aztán hosszú szakaszon már kipróbáltam a sport módot.
Szerk.:
Nekem is Xiaomi pumpám van:Ebből az erősebbik.
-
válasz
Somatom #15920 üzenetére
Igen, a kormánymagasság nekem is sokkal jobb a G30-é, mint a Xiaominak volt.
176 vagyok. A Xiaomi se volt kényelmetlen, vagy ilyesmi, de a Segwayt ahogy elkezdtem használni, egyből feltűnt, h nemtudom ugyan, h mennyivel magasabb a kormánya, de sokkal-sokkal jobban kézreáll, nem is gondoltam korábban, h ez ennyire feltűnik majd, h ez számítani fog.És hát ezeket figyelembe véve inkább ajánlom a G30-ast, mint egy Xiaomit egy magasabb embernek.
-
-
-
válasz
Somatom #15837 üzenetére
Sztem inkább azzal változott volna, ha a legutóbbi 10 évben amiket építettek, felújítottak utakat, ahol elfért volna, oda terveztek volna kerékpárutat is az út mellett, vagy legalább a szélére (annyival szélesebb lenne az út).
Most nem Pestre gondolok, hanem a vidéki nagyvárosokban.
Eszergomban egy csomó utat felújítottak az utóbbi ~5-7-10 évben, de kerékpársáv nem került egyik mellé sem, pedig sok helyen elfért volna.
Én úgy tudtam, h az EU csak úgy ad pénzt ilyen jellegű, közműveket is érintő, teljes felújítások kapcsán, ha komplexen tervezik az utat, tehát kerékpárúttal együtt, de ez itt kimaradt.
Most itt vagyunk a vadiúj, jó minőségű úthálózattal, de kerékpárral (rollerrel) továbbra is csak az autóforgalmat gyakran feltartva, az út szélén lehet haladni. :/
És ez nem jó sem az autósoknak, sem annak, aki letenné az autót, mert rövid távon szívesen menne rollerrel inkább ha úgy van, de az utak szélén szüttyögés helyett inkább mégis marad az autónál.
Na ez az, ami behozhatatlan probléma, mert egy útfelújítás a jövőnek kellene szóljon, de most a legközelebbi felújításig marad minden a régi állapotban. :/
A másik meg, akinek nincs pénze benzinre, annak sztem rollerre sincs.
Mivel rengeteget járkálom a munkahelyemen, ezért sok emberrel találkozok, akik aztán rendre megszólítanak, h milyen ez a roller, mert láttak már többször vele, meg mennyi egy ilyen, meg stb, és kb lehidalnak, mikor mondom, h ez idehaza 300ezernél is drágább. Azt gyorsan hozzáteszem, h de én külföldről vettem még, kb 230ezerért.
Viszont rendre megkapom, h de hát azért már autót lehet venni, és bólogatni szoktam, mosolyogni, h az is van, a kettő nem zárja ki egymást.
De egy normális roller sajna ennyibe kerül - mármint ezek: Mi3, Pro2, G30, (F30), F40. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #15823 üzenetére
Kamionozás az viszonylag homogén társaságot hoz össze.
Rollere (szinte) bárkinek lehet.
Egymás mellett mentek, azonos tempóban, az egyiken full face sisak van, a másikon semmi. Eléggé mást gondolhattok ugyanarról a témáról. Akkor inkább olyannal beszélgetek, akinek nincs rollere. -
-
válasz
Somatom #15769 üzenetére
Később se.
Úgy értem, aki eddig nem vett, az már elkésett vele.
Már nem lehet olcsón venni jó rollert, mint korábban.
És azért sztem nem vicc, h egy 160-180ezret érő rollert 230-250ezerért árulnak.
Annyit már nem biztos, h megér ez.
De hát nyilván, ha nagyon kell, akkor megveszi az ember.
Csak sajnálatos, h így hazavágta a rolleres árakat a Forint árfolyama. :/ -
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #15584 üzenetére
Igen, mert mint latod ott van a szabalyban, hogy az kivetel. De az e-rollert nem irjak, hogy kivetel lenne.
Jarmu pedig ugy lehet, hogy kozuti szallitoeszkoz. Ehhez nem kell semmilyen besorolas sem, nem is irja feltetelkent.
Lasd:
Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. -
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #15582 üzenetére
Hat, ha a roller nem SMKP, akkor egyertelmuen gepjarmu, hiszen nem emberi ero, nem allati ero es nem termeszeti ero hajtja, hanem egy gep.
Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #15429 üzenetére
Még szerencse, hogy egy leégő vezérlő miatt rövidzárba menő tekercsek
nem tudják blokkolni a motort. Ezer oka van annak, hogy spontán szaltót
mechanikai hibán kívül (pl. széttörik a csapágy, leszakad egy mágnes)
szvsz más nem tud (elektronikusan) okozni. Természetesen a fékhibát, s
véletlenül fékkarba markolós satuzást leszámítva: nincs annyi nyomaték.Igen, csúnya hangja lesz, és fékez, ha nincs szinkronban, de nem áll meg.
Megkockáztatom, hogy annyira se tud fékezni, mint visszatöltésnél teszi!Ui: az, hogy a kétkerekűn a hátsó kereket könnyebb blokkolni közismert...
(De egy visszatöltős elektronikus fék erre abszolút nem alkalmas. Kisebb
tempónál mintha ott se lenne. Álló kerék esetén nincs gerjesztett fesz.)
-
-
Tamás9x
őstag
válasz
Somatom #15427 üzenetére
Nálad jobban szerintem senki sem tudja, hogy miként kell a fékekkel spórolni, de mi a helyzet, ha lejtőn vagy csúszósabb úton a vezérlő beszarik, és satura veri a hátulját? G30nál.... az még a kissebb probléma, de a legtöbbnél elöl van a motor
Nem legenda, kaptam már satut Pro-val. -
geotigris9
tag
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #15387 üzenetére
Nehezen is, de végre eljutottunk idáig!
A Totalcar magazin fő profilja járművek tesztelése, beszámolók írása.Most is azt tették. Ahogy ebben a cikkben is:
Kipróbáltuk az összes budapesti rollermegosztót!Nem arról szólnak ezek a cikkek, hogy kitalálták a tutit, és új, jövőbe mutató rollermegosztót fognak létrehozni, ami minden problémára megoldást nyújt, hanem a meglévő lehetőségeket tesztelik.
Meg mindenféle fura dolgokról cikkeket írnak, mint pl. a rollerezés hazai szabályozása, rollernek így lesz V8-as hangja.
De a rollertesztből kiindulva eleve megcáfolta a (#15377) "Egyetlen rollerből általánosít." kijelentésedet. Nem egyetlen rollerből általánosít, többet is kipróbált és használt. A Kaabo Mantis Plust is ő tesztelte.
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #15382 üzenetére
Akkor nem sikerült megértened miről szól a cikk!
A saját tapasztalatáról, amit az elmúlt 3 év, 3000 km és szervizektől begyűjtött beszélgetések alatt felhalmozódott benne.
Ha nem így látod, akkor javaslom add el a rollered, és vedd meg azt a típust, amiről 2025-ben azt fogod majd mondani: 2022-ben ezt kellett volna venni! (Talán annak ellenére is, hogy azt még nem is lehet kapni.)
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #15377 üzenetére
"Ha egy 10" -os, tubeless pálcikarollert vett volna... "
3 évvel ezelőtt vásárolta.
Ha körbenézünk a 2018-as, 2019-es magyarországi forgalomban kapható rollerek között, amiről már összegyűlt annyi tapasztalat, hogy ezt szabad-e egyáltalán megvenni, akkor mondj olyan 10"-os rollert, ami megfelelt az alábbi kritériumnak, és nem került volna akkor lényegesen többe.Mégis melyik 2018-as, 2019-es rollerra gondoltál?
-
AliasB
senior tag
válasz
Somatom #15286 üzenetére
Az könnyen meglehet! Ettől félek amúgy én is mert ha kitalálják az észveszejtő baromságot akkor ott lesz a rollerezésem vége pedig szeretek rolizni. És ugye egy remek alternatíva a mikroközlekedésre! Inkább támogatni kellene és megkönnyíteni nem hátráltatni a rollereseket!
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #15246 üzenetére
(#15246) Somatom
"....mi van Németországban, akkor ..."
Leszarom mi van Németországban!"A német áruházakban ..."
Leszarom mi van a német áruházakban!"Helyi autóklub ..."
Leszarom autóklubot is, amennyiben az német autóklub!"... Németországban ..."
Leszarom mi van Németországban! -
Tamás9x
őstag
válasz
Somatom #15267 üzenetére
Évek óta, ismétlem évek óta megy a hiszti a semmin, és generálja a semmit, 2-3 évente mindig felröppen egy háátha... majd semmi
2017-2019-es beböfögések kerülnek elő, amikből nem lett semmi, de tényként újra állítjuk, hogy márpedig lesz...
A semmiről beszélgetni, kb semmit ér
Ha értéket is akarnál adni a fórumhoz, akkor kutatnád a lehetséges biztosításokat Magyarországon nem Németországban, hanem Magyarországon-n.... és esetlegesen ajánlanád.
E helyett megy a diskurzus, és a vita a semmin, egy nem létező kategórián... Magyarországon...Nem Németországban.
AliasB: Én is ezt modnom, meg mások is, de ez egy folyamatosan felröppenő téma, hogy a semmiről beszélgessünk, és gyűjtsük a hozzászólásokat...
-
-
phoenix1989
őstag
válasz
Somatom #15252 üzenetére
"Az sem normális, hogy a rollerekre nincs KFB. Mi a teendőm, ha egy bamba rolleres a saját hibájából felkenődik az autómra?"
és mivan ha egy kerékpáros teszi ezt? ott sincs biztosítás se semmi. az emberi hülyeséget nem tudod és nem lehet keretek közé zárni. én még mindig azt mondom soha nem az eszköz a hibás hanem az ember.kötheted a rollert akár jogsihoz akár nagymotorhoz vagy kismotorhoz, teljesen mindegy. ha egy barom vezeti akkor tök mindegy.
nem mondom hogy szükségtelen szabályt hozni( bár személy szerint én a jogsi és egyéb nélkül közlekedő vagyok, így nem örülnék ha ezek miatt lekel mondanom erről) de remélem nem fog vastagon majd az a toll. -
AliasB
senior tag
válasz
Somatom #15252 üzenetére
Ezért kell megkülönböztetni a rollereket is. Nem lehet azokat a szörnyetegeket egy lapon említeni a kis vacakokkal. Nyilván nem kis teljesítményűek ha olyan nagy széles a kereke és utast is elbír. De erre is nyilván kitalálnak majd valamit. Gondolom teljesítményre lesznek szabályozva ami valójában nem is lenne rossz. És amik már nagy teljesítményűek azok pl jogsihoz köthetőek. Akinek nincs az ne akarjon olyannal menni hanem maradjon neki a kisebb teljesítményű. Ez így korrekt. Nagymotort sem vezethet senki a megfelelő jogsi nélkül.
-
phoenix1989
őstag
válasz
Somatom #15246 üzenetére
a legnagyobb gond az hogy nincs meg hozzá a megfelelő körülmény. kevés kerékpárút, szar utak, szar járdák, emellett keskeny és gyalog sem férsz el rendesen. nem lehet összehasonlítani szerintem más országgal és véleményem szerint felesleges is. ráadásul kell akkor egy program, rendszer ahova ezt beviszik, más ügyintézés sem megy rendesen nem ha még egy új dolgot kell megtanulni. xD
és nem rossz indulatból de engem sem nagyon izgat mi van a németekkel, meg más országgal mivel nem ott élek. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #15234 üzenetére
"Ez egy egyszerű szabálymódosítással megoldható lenne."
Nem ez nem igaz! Attól még továbbra is nem létező járműkategória lenne az e-roller, szóval szabálymódosítások egész sora kellene hozzá. Meg jogharmonizáció. Meg csomó csinovnyik, aki a regisztrációs ügyintézést elvégzi. Meg gyártás, akik elkészítik. Az összes elcseszhetne egy napot az életéből, amire a rendszámozási procedúrán, jármű átalakításon, stb. átmenne. Agyrém! És mi lenne az értelme?? Mi haszna lenne? Mégis, milyen égető probléma oldódna meg tőle?
#15234) Somatom
"... Németországban ..."
Leszarom mi van Németországban!(#15237) Somatom
"... Németországban ..."
Leszarom mi van Németországban!(#15238) Somatom
"A németeknél ..."
Leszarom mi van a németeknél!(#15240) Somatom
"A németeknél ..."
Leszarom mi van a németeknél! -
AliasB
senior tag
válasz
Somatom #15240 üzenetére
Na hát ez az. Itt nem gondoltak nem hogy a rolleresekre de a bringásokra sem mert a bringaút tökéletes lenne a rollereseknek is. De sok helyen az sincs. De a bringások meg túl nagy helyet foglalnak a járdán míg egy roller keskenyebb, mint egy ember és nem hosszabb, mint a lépéstávolsága futás közben. Persze most a kis teljesítményű rollerekről beszélek mert nagyon nagy különbség van köztük mint méretben mint teljesítményben.
-
-
DGery
aktív tag
válasz
Somatom #15222 üzenetére
Ennek a cikknek a végén igaz nem az elektromos rollereknek, hanem az SMKP-nak a rendszámozásáról van szó. Ha ezt vesszük alapul (tudom, ami a közlönyben megjelenik az lesz a mérvadó, de iránymutatás lehet), az e-rollerekre sem várható rendszámozás...
(Máshol is olvastam erről, nem kell lehurrogni, hogy Origo mennyire hiteles vagy sem forrás, csak ezt találtam meg leghamarabb...) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #15161 üzenetére
Még csak az sem baj, hogy ajánlja. Hadd tegye. A baj az, hogy számonkéri, hogy
mások miért nem tesznek ugyanígy a topikban?! (Miközben nincs más, akinek az
adott típussal tapasztalata lenne. De ez persze az elnyomó xiaomi-lobbi miatt van.
Én csak azt nem értem, hogy ha egy egész "közösséggel" van problémája, minek
jár még mindig ide a követelt, de sajna egyelőre meg nem kapott, megerősítésért?
Az ember tapasztalata változó. Az első törésig a váz gyengesége nem tűnik fel.
Viszont egy komolyabb baleset után bekövetkezhet a teljes pálfordulás! Miszerint:
az adott típust bottal se piszkáljuk inkább. Vagy maximum gyerekjátéknak jó...)
Ray: igen, amikor a sokszázezres vas törik össze, akkor az ember elgondolkodik,
hogy mégis mennyit kellett volna (még) rálocsolni? Más kérdés, hogy ezek eléggé
más igénybevételnek is vannak kitéve: az átlag, munkába járós, 25 km/h fölé sose
nem merészkedős rollerhasználónak igenis fáj, hogy a tök olcsó, kicsi, és könnyű
vasának mondjuk az első villája egyszer elköszön egy kis úthibán, lassú tempónál.
(Ugyanez 70-80-nál kátyút fogó, majd szanaszét törő nagy vassal másképp élhető
meg. Bár a következményei az utóbbinak valószínűleg még súlyosabbak lesznek.)Tamás9x: szerintem attól nem romlik a fórum szintje, hogy különböző vélemények
megjelennek. Sőt, színessé teszi. Elfér... Csak helyén kell kezelni mindent. És ha
valaki úgy gondolja, hogy neki is megfelel, megveszi. Ha neki is beválik, majd lesz
több tapasztalat. Egyszerűen arról van szó, hogy azért a nagy többség nem olyan
mélyen van belebuzulva a rollertémába, hogy érdemben tudjon állást foglalni. Jóval
kényelmesebb ajánlani egy bevált típust, mert azzal nagyon nem lehet mellélőni...
(Nyilván benne van egy torzító hatás is, hogy akinek egyetlen rollere volt, és bevált
neki az adott időpillanatig, bátran ajánlja másnak, hiszen ez az ő tapasztalata..)
A fórum a véleménycsere helye. Teljesen nyugodtan lehetne itt beszélgetni. Csak
a beszélgetéshez két, vagy több normális emberre van szükség. Aki folyton ilyen
agresszív, személyeskedő stílusban tolja, azt előbb utóbb ki kellene penderíteni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Energiaital topic
- iPhone topik
- VR topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- DJI FPV Fly More Combo drón + Goggles V2 szemüveg - 3 akkuval
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC - GARANCIÁLIS drón szett +koffer
- DJI AVATA 2 drón - 2026.05.20-ig DJI garancia
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 7700X Processzor!
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest