- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
Új hozzászólás Aktív témák
-
ρσгτσ
addikt
-
ρσгτσ
addikt
Nekem ha lenne tárolóm (kicsit nagyobb méretű) vagy garázsom, akkor én is inkább elektromos robogó "szerűséget" vettem volna, és nem rollert.
Szerintem ez is a lényeges pont akkor, amikor valaki alternatív közlekedési eszközt keres.
Szerk.:
Tudnék itt garázst bérelni, de oda még az autóm is alig fér be. Az pedig nem lenne kérdés, hogy melyiket tárolnám bent. Az autót. -
ρσгτσ
addikt
KRESZ az nagyon fontos lenne. Aminek része a gyakorlat is.
Meg nem ártana az sem, ha nem csak megtanulnák a szabályokat, hanem meg is értenék miért van arra szükség. Igaz ez az autósokra is, csak ők városi környezetben nagyobb eséllyel szállnak ki az autóból kisebb sérülésekkel.
Nem lenne rossz az sem, ha nem vágódnának ki a zebrára 20-25 -tel a bringások és a rolleresek sem, mert autóval alacsonyabb tempó, körültekintő megközelítés mellett is esélytelen őket megvédeni a balesettől. Amellett hogy súlyos sérüléseket szenvedhetnek, illetve meg is hallhatnak, a vétlen sofőrnek is komoly traumát tudnak okozni.
-
ρσгτσ
addikt
Na de azt te is pontosan látod, hogy Zugló nagy részén is már egymás hegyén hátán állnak az autók. Konkrétan nulla hely van az utakon, és sajnos a járdán sincs sokkal több. Azt meg már látom magam előtt, hogy mennek ki tüntetni, amennyiben a zöldterületből veszel el erre a célra.
Erre szerintem akkor lenne mód, ha Budapest (/kerületek) nagyon alacsony területfoglalási díjon biztosítanának minden bérlős cégnek helyet a kiépítésre. Főleg közös helyet...így nem lenne azzal gond, hogy más cég már nem tud a környéken kiépíteni. Csak akkor megint jön az, hogy mit csinálsz akkor, ha ott nincs hely?
Csak mondjuk 1 kilométerrel távolabb.
Szerk.:
Amúgy szerintem pont az autósok lennének azok, akik bevágnák az első bokor mellé, mert nem tudnak tőle megállni. -
ρσгτσ
addikt
Az összegyűjtés a jelenleg legjobban működő megoldás.
Ahhoz, hogy továbbra is normálisan használható legyen a bérlős szolgáltatás, csak pesten sok 100 roller parkolót kellene telepíteni. Ez is szerintem max. úgy működne, ha összefognának a ezek a cégek és/vagy beleszállna az állam, mert nem kevés helyet foglalnának. Tehát egy közös dokkoló kellene.
Erre a legjobb mód szerintem az lenne, ha különböző boltok parkolóiban bérelnének erre területet (Spar, Tesco, Aldi, Lidl).
Ez viszont évek alatt lenne meg, plusz a szolgálatás is biztosan jelentősen drágulna...
Meg az sem ártana, ha zárható dokkolók lennének, de ehhez megint rengeteg roller parkoló kellene. Talán akkor kevesebb lenne a rongálás, zebrára vagy elé pakolgatás, Dunába dobolás...stb.
-
Peaceliker
addikt
-
Floyd80
addikt
Ebben csak egy nem igaz: lesz társadalmi vita.
Itt a külföldi turisták a problémák, elmebetegként használja némelyik, körúton full sebességgel csaj egy szál csöcsben száguld ezzel a zöld szarral, vagy a tegnap linkelt videó, illetve a szétdobálás, mondjuk ez mintha kicsit javulna, hogy több embert küldenek ki összegyűjteni.
-
DigitXT
félisten
Az az igazság, hogy erősen felhasználás függő. (A fizika az fizika, tehát lehet
ilyen számításokat csinálni testsúly/teljesítmény arányra, feltételezve, hogy a
felhasználás ugyanott, és ugyanúgy történik, és ugyanaz az elvárása az adott
embernek... mondjuk 20 km/h sebesség tartása, 5% emelkedőn: az ilyenekre
lehet egzakt ajánlást tenni, másra viszont sajnos nem, mert teljesen más kell,
ha elég ugyanott 10 km/h is és megint más ha 40 km/h körül akar repeszteni.)Síkon meg nincs közvetlen* összefüggés a végsebesség és teljesítmény közt:
ha esetleg valaki azt gondolná, hogy egy 4000W-os roller biztosan megy 60-at
hát nem, az enyém tavaly 45 km/h-nál "szabályozott le" hardveresen.
Most építettem hozzá egy 60V akkut a 48V helyett, kicsit gyorsabb lesz így...
Megfordítva viszont: a kisebb csúcsteljesítményű lehet nagyobb végsebességű.
Tudom ajánlani az Electric Scooter Guide oldalt, hasznos tesztjeik vannak.*: előbb-utóbb a légellenállás limitál. Komolyabb tempónál már azt kell nézni...
45 km/h-nál nagyjából 1200W teljesítmény szükséges, 32 km/h-nál elég 500W.
(Szerk: ezek természetesen csak saját méréseim. Testalkat függő. Ez is.)
-
PociAti
őstag
Egy halom szempontot figyelembe kellene venni, és teljesen eltérő ajánlások születnének.
Pl. van ahol teljesen jó minőségű az úthálózat, a forgalom pedig teljesen elhanyagolható, máshol nem.
Van aki kénytelen cipelni a rollert (emeletre, autóba tenni, tömegközlekedési eszközre magával vinni).
Van aki keveset fogja használni, ezért az olcsó megoldásokat keresi, ezáltal nem igazán számít nála ha 1000 km után tönkremegy.
Az árak folyamatosan változnak, új modellek jönnek ki, amik jobbak az elődöknél (amúgy se lehet őket kapni) így évente többször kellene frissíteni az összes kategóriában az ajánlást.
Aztán jönnek az egyéni igények, hogy állítható legyen a kormány, vagy a szoftvere módosítható legyen. Napestig lehetne sorolni a szempontokat.
Más fórumokon volt már olyan, hogy egy kérdőívet kellett kitölteni. Borzalmasan rossz példákat látni erre is, mivel egy-egy eldöntendő kérdés alapján nem derül ki, hogy egyes elágazás milyen következménnyel jár.
-
DigitXT
félisten
Mivel nálunk névleges teljesítményre tervezik a szabályozást, kb. sehogy...
Sógoréknál lehet rá mobil mérőpad, ugyanis ott 600W csúcsteljesítményig*
roller a roller... szóval az alap Xiaomi valószínűleg belefér, a tuning már nem.*: még mielőtt bárki felháborodna a túl nagy számértéken, semmi rendkívüli
nincs ebben, ÉS nem csak ez a feltétel, hanem mellette a 25 km/h-és limit.
Ez amúgy egybecseng a nálunk tervezetben lévő limittel, és értelmesnek is
gondolom, bár egy névleges 500W-os már át tudja lépni ezt is... C'est la vie. -
Casseius
tag
-
Reggie0
félisten
Osztrakoknal van erre rendszeresitve meroeszkoz. Amugy meg ki tudja, mehet a szokasos modszer: feljelent mert o a rendor, aztan majd magyarazd ki az eljaras soran ahogy tudod. A jaror is csak burokrata, a szabalysertesi eloado mar nem o lesz, ugyhogy neki kb. mindegy mi lesz a vege. Lasd P-s rendszamosok vegzalasa: [link] [link]
-
PociAti
őstag
Szűk két héttel ezelőtt jelent meg ez a "cikk", a rendeljkinait oldalon:
Új Segway Ninebot elektromos rollerek - Itt az új szebb, jobb D szériaEz legalább megbízható gyártó és fejlesztő cég, nagy múlttal, millió szám eladott rollerekkel.
Még ha maradékokból összelegózott példányok lennének, akkor is sokkal jobban meg lehet bennük bízni, mint a noname példányokkal, ahol a tanúsítványok megléte elég kétséges.
Ha egy év múlva szeretnél eladni egy noname példány, féláron se nagyon találsz rá vevőt, ezek a márkás cuccok sokkal jobban tartják az árukat.Szerintem ez a D széria most elég best-buy belépő szint, a költségtakarékos külföldi webáruház vonalon.
A valós igényekhez kell választani rollert. Inkább ezt tekintsd kiindulási alapnak, ne azt a név nélküli példányt, amiről az égvilágon semmit sem tudni. Például hogy milyen szoftvere van, testre tudod-e szabni, van-e hozzá alkatrész, foglalkozik-e vele valaki?
-
PociAti
őstag
Kb. annyi, hogy ez lehet a századik Xiaomi (Ninebot) klón, amin kisebb módosításokkal árulnak.
Elég eltérő táborra szakad minden fórum az ilyen klónokkal kapcsolatban.
Én azok közé tartozom, akik semennyire sem ajánlják.
A "Techsend" a webáruház neve, nem a gyártóé. Lehet hogy ugyanezt a rollert megtalálod 10-20 másik néven. Ha olyan jó lenne, felvállalnák a nevüket, brandet építenének köré.
Viszont az a gyanú, hogy komoly minőségi probléma van velük, ezért próbálják meg mindig új néven kis adagokban rásózni azokra a tájékozatlan vevőkre, akik nem járnak utána a dolgoknak, (szinte) csak a roller hatótávját és az árát nézik.Olyan, mint a mobiltelefonoknál megtalálható gagyi utángyártott akku. Első fél évben még akár jobb is lehet az eredetinél, de aztán hamar vége lesz. Csak gondolj bele, ebbe is milyen akkut tehettek ahhoz, hogy az árat sikerüljön leszorítani?
-
PociAti
őstag
Magyarországon rollerre semennyire sem kötelező a bukósisak.
Nincs rá jogszabály. (De még magára a rollerre, mint közlekedési eszközre sincs konkrét és egzakt szabály.)A rendőr sisak hiányába biztosan nem fog belekötni.
Viszont ha tapló módjára közlekedsz, akkor mindenbe bele fog kötni, és még a pótizzót és az elakadási háromszöget is számon kérheti rajtad.A bérrollereknél a használati feltételek között szokás tanácsként, vagy hogy magukat levédjék olyan elvárásként kikötni a sisak használatát, amit nem fognak használni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest