- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10146 üzenetére
Na kíváncsi leszek, majd holnap rákérdezek. Holnap lesz meg úgyis az 5. alkalom / 10. óra, vagyis a harmadánál fogok járni. Parkolás még nem igazán volt, kicsit félek ezektől, bár azt még talán otthon is lehet gyakorolni.
Meg azzal van még bajom, hogy nem nagyon figyelem, hogy épp főúton vagyunk-e, már lejöttünk, 30-as övezetbe be/ki, mellékút, stb... és ezek következtében, hogy most van-e elsőbbségünk, körül kell-e nézni, van-e jobb kéz szabály, mennyivel mehetek, és hasonlók.
Gondolom egy átlag belvárosi út során ez nem nagyon jön elő, mert mehet kb. végig 50-nel, mellékutcában meg ott az elsőbbségadás kötelező tábla. Na de itt külvárosban / lakóövezetben, ahogy cikázunk, ez elég gyakran változik. De majd kialakul.
Nem is tudom merre jártunk, valami gyorsforgalmi út lehetett, mentünk 80-nalPersze nem érződött különösebben soknak, 60-ra lassítás kifejezetten lassúnak tűnt, de hát, nem véletlenül, alkalmazkodik a sebességhez minden, kanyarok, táblák, sávok, stb.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10111 üzenetére
Akkor sem kell értetlenkedni, ő az oktató, ő tudja mit csinál. És ismétlem, forgalomban közel 3-4 percet töltöttünk el így, nem órákat. Én nem éreztem rossznak, továbbra is tartom, hogy egy élménynek jó volt legelőször.
Meg amúgy sem tűnik rossz lépésnek újoncoknál elkülöníteni a kormányzást és pedálkezelést, utóbbi azért összetettebb művelet (néha akár az is, hova tegye az ember a lábát), eleinte elég arra figyelni, hogy ne menjen neki semminek az ember, jó íven legyen, kerülje a biciklist, sávot tartsa (ez lehet nem tűnik nehéznek, de ha balról beelőznek úgy, hogy közben jönnek a paraszttal szemben, akkor nem mindegy, mennyire tudsz jobbra húzódni), ráér később azzal tökölni, hogy mekkora fékerőt használjon, milyen finoman kezelje a gázt, mikor kell kuplungot használni, hogyan csúsztassam, stb...
Holnap reggel 3. kör, kíváncsi vagyok, hogy fog menni.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10102 üzenetére
Ne legyél okos, te hogy kezdted? Különben is, mi ezzel a baj? Miért kéne egyből mindent? Tanpályán is első pár kört úgy mentük, hogy az oktató kezelte a pedálokat, az én feladatom az iránytartás volt, kormányozás, kanyarodás, nem értem, mi itt a gond
És igen, amikor kimentünk a buszhoz forgalomba, akkor is ezt a technikát követtük, nekem bőven elég volt (ismétlem, első alkalom), egyáltalán az élmény, hogy több kocsi között vezetek, másokra kell figyelni, igencsak sávon belül kell maradni, jó íven kanyarodjak, stb.
Ma viszont, immáron második alkalommal, végig a forgalomban voltunk, és végig én kezeltem a kocsit. Természetesen néhol besegített kicsit, ahol épp nem voltam a helyzet magaslatán, de hát jól is van így. Kicsit amúgy meglepett amikor mondta, hogy irány kifelé, gondoltam, még a rutinpályán játszunk valamit, de nem. Persze majd leszünk még, parkolást gyakorolni és hasonlók.
Jó tapasztalat volt, itt azért már kellett figyelni mindenre, gyalogosok, táblák (bár mondta, egyelőre a kreszre majd ügyel és szól ha valami trükk van, de azért figyeltem), körforgalom, 30as övezet, jobb-kéz szabály, indulás pirostól elsőként, váltás fel-le, idióták, stb.Én nem az a típus vagyok, aki apu mellett otthon sunyiba már hússzor bejárta a környéket, és már csak a papírért megy
Nagyon régen, még tízen-pár éves koromban ültem volánnál, mutatóba, hogy lássunk azért ilyet is, majd hosszú évekig semmi, most nyáron meg talán 2*10 percet próbálgattam. Meg amikor lehetőségem volt, elöl ültem, és figyeltem, hogy s mint, de aztán ennyi. Szóval jóformán azt mondanám, ténylegesen 0 közeli gyakorlattal álltam neki, ahhoz képest szerintem gyorsan haladunk, de nagyjából jónak látom a tempót.
Negatív tapasztalat, hogy azért kicsit maszekoltunk is... csigavéres irodánál megálltunk, ott bent matatott valamit, aztán az egyik tanítványhoz mentünk valami vizsgadíjat egyeztetni, meg megnézett egy kocsit egy használt autó kereskedésben. Igazából egyelőre nem lenne gondom ezzel, ha az így kiesett legalább 15-20 percet pótolnánk, de nem úgy tűnt (jó, mondjuk volt ~10p plusz elmélet a végén, bár még akkor is lenne egy ~10p, ami meg igenis számít). Később persze már az útvonal sem lesz mindegy, mert igencsak jó lenne a vizsgaútvonalakat járni.
Nálatok mennyire jellemző az ilyesmi?
Mondjuk a szüneteknek örültem, azért elsőre kicsit tömény volt ennyi mindenre figyelni. Vagy legalábbis amíg az ember nem kezeli biztosan a járgányt, addig nem tud rendesen a forgalomra figyelni, szóval jobban kell koncentrálni, na meg szokni az egészet.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10102 üzenetére
So what?
Ha valaki az elso orajat tolti autovezetessel akkor eleg az neki.
Mellesleg nem egy rossz modszer. En is igy tanultam, igaz videki foldutakon. Amig nem ertem el a pedalokat addig apam oleben ulve tekergettem a kormanyt, kesobb mar nem volt gond a helyes irany, mikor eletem a pedalokat. Mindig csak arra kellett koncentralnom, ami uj volt. -
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10089 üzenetére
Hát nekem igazából a vége felé már volt elég időpont mert páran már levizsgáztak a csoportunkból. így lett több ideje. Akkor b@sztaam volna rá, hogy ha megbukok mert kb 40 új tanulója lett volna még pluszba... Simán adna, de gondolom azért nem ad most sűrűbben mert sok a tanulója...
(#10090) harry: Hát kinél, hogyan. Errefelé 1 óra az mindenkinél 60 perc, kivéve akinél én tanultam... Ott 50 perc, de én kaptam előtte egy ilyen nyomtatványt amiben minden le volt írva (mi kell majd, órák, stb.). Az én oktatóm híres volt arról, hogy késett szóval ez a kiutazás dolog nem tudom, hogy van. Nekem volt olyan igazából, hogy le se vezettem még a leírt 50 percet sem mert éhes volt és mondta, hogy menjünk haza mert nem ebédelt... 15 perc volt... :S Első órán nekem megmutattam mi az a gáz, fék, kuplung ülésbeállítás stb... elmondta, hogy induljak el. Ez kb 10-15 percig tartott.
-
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10079 üzenetére
aha... vizsga elotti ket napon
meg is kett siman... tok szar volt mert elotti hetente 3-szor mentem majd lejelntett vizsgara es majdnen megvoltak az oraim igy mar a vizsgaig volt ket hetem es igy a ket heten heti egyszer voltam es tok kiestem a ritmusbol... azt akkor gondoltam vizsga elott veszek plusz orat... meg is lett siman
(#10080 ) Killing : aprilisban elkezdtem a kreszt, majd majusban a vezetest... suliidobe tehat juni kozepeig heti 2- szer utana heti 3- szor mentem es multhet csutortok vegeztem.
heti harom szerintem mindenkepp jo lenne.
-
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10075 üzenetére
hat... b@szhatod, hogy jo fej, ha alig tusz menni vezetni...
az en oktatomat az osszes autosiskola utalja itt veszpremben. sulin keresztul tok olcson kijott (94 k- az orvosi alkalmassagit es az okmanyirodai 4 k-t nem szamolva). en ugy kezdtem, hogy heti ketszer majd mikor nyar lett tudtam menni haromszor. szerintem a heti ketto az keves. heti harom az ugy mar rendben van. meg jo, hogy mist veheztem mert most lesz 92 tanuloja... 2- en vannak... illetve, hogy most ennyi ember lesz meg egy ember szoval 3- an lesznek. mar elore sajnalom oket. heti 1-2 oranal nem fognak tobbet menni. nekem mutter folyton rinyalt, hogy menjek at a fodrasza faszijahoz mert az tudna vinni heti 4-szer 5-szor (igaz a 30 ora vele 39 k-s plusz koltseg lett volna) azt nem mentem at mert fater meg azt mondta, hogy azert persze sokkal olcsobb is akinel voltam es, hogy szerinte aki balf@sz az ugyis megbukna mindegy, hozy melyiknel vezet. aztan vegulis meglett siman (pedig sokan kopkodik oket, hogy sok tanulojuk megbukik de nem erdekel xD ). olcson kijottem belole. majd vizsga elott menj 2-3 orat. -
dudika10
veterán
válasz
Bati0501 #10072 üzenetére
Ha gyorsan akarsz végezni, akkor bizony be kell áldozni ezt-azt.
Nekem nagyon gyorsan megvolt, de nem egyszer keltem 5-kor, hogy kora hajnalban vezessek. Jó előre lebeszéltük az összes időpontot, és ha azt mondta, hog yma délután felszabadult egy hely, akkor ott voltam...
Persze ilyenkor nyáron még rosszabb a helyzet, én sokszor tudtam menni iskola-munkaidőben is, amikor már nem ért rá.(#10073) harry:
"Ja, és akkor 9 (vagy 10?) óra után nincs semmi vizsga (rutin vagy járműkezelői), annyi, hogy akkorra kb. illik tudni azt, amik ezekre kellettek, igaz? Aztán majd a végén minden egyben a 30 óra után?"
Így van.Vizsgára hiába akarsz jelentkezni, ha hónapokra előre kell...
Amikor nem volt vizsgabiztos, akkor úgy működött, hogy egy oktató 2 diákot jelenthetett be 1 héten (a számok az aktuális "leterheltségtől" függtek, volt, hogy csak 1 diákot jelenthettek le).
Hiába jelentkezel, ha az oktatónak már van előtted 10 diákja, aki előtted van, és vizsgaidőpontra vár, akkor várnod kell arra, hogy lejelenhessen az oktató...
És logikusan nem fog Téged előbb lejelenteni, mint az előtted levőket. -
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10072 üzenetére
Heti két alkalomnál többnél én sem igazán mernék azért számolni... jó esetben három, mondjuk nekem olyan szempontból jó, hogy aránylag szabadon tudok variálni - az oktató lesz kérdéses. Nyár végéről már rég letettem (annyira nem is volt kőbe vésve), de szeptember közepét mindenképp jó lenne tartani, szintén egyetem miatt. Persze amellett is belefér valamikor délután 3 óra kanyargás (utazással együtt), de nyilván kényelmesebb lenne előtte.
Amúgy meg nyár van, minden diák most ér rá, és amúgy is javarészt ők mennek jogsit szerezni, szóval nem csoda, ha ilyenkor nagy a zsúfoltság.
Vizsgára jelentkezésnek is feltétele a levezetett óraszám, vagy csak magának a vizsgának? Lehet ha ki tudod számolni, mikorra végzel gyakorlással, utána valamikorra kérsz dátumot, még a befejezés előtt.Ja, és akkor 9 (vagy 10?) óra után nincs semmi vizsga (rutin vagy járműkezelői), annyi, hogy akkorra kb. illik tudni azt, amik ezekre kellettek, igaz? Aztán majd a végén minden egyben a 30 óra után?
-
jerry311
nagyúr
-
Tomi0703
addikt
válasz
Bati0501 #10004 üzenetére
nekem ugy volt, hogy bementunk negyen. en csinaltam az egyik csavon stabil oldalfekvest. majd forditva. kozben mellettem a csaj ujraelesztett. majd ott is csereltek. mi jottunk a babaval es addig ok csinaltak a stabil oldalfekvest. aztan kovetkezett a tetelhuzas. 2 tetel. az egyik valami olyasmi, hogy baleset, lukteto verzes stb... stb... elmondtad, hogy arterias verzes es, hogy arterias nyomokotest teszel ra es azt, hogy hogyan. bemutatni azthiszem nem kellett. majd utana valami olyasmi volt, hogy hastajekon faj a betegnek. vegulis az volt a lenyege, hogy be kellett mutatni. leulteted, kezeit hatra es ahogy neki kenyelmes ugy ul. ennyi volt. eleg boszme volt a manus DE atengedett mindegyonket pedig az egyik csaj szinte semmit nem tudott a tetelekbol.
MAS: pestiek! hogy zajlik ott a vezetes oktatas? bevisznek titeket a varosba, a legnagyobb dugokba es akkor igy 10 percenkent haladtok elore par metert? vagy kulvarosban nyomjatok es amikor nincs akkora forgalom akkor mentek be? (jo mondjuk ott a kulvaros is mas fogalom mint "videken")
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10006 üzenetére
Nekünk ezt az oldalt javasolták a tételek gyakorlására: [link] -> [link] Vannak tételek, videók, tesztek, stb. És igen, A+B szituáció ellátása, valamint még ezek előtt kb. beugróként a mellkaskompressziós újraélesztés és stabil oldalfekvés.
Én amúgy még nem voltam, holnap kresz, szerintem utána telefonálok majd vizsgaidőpontért. -
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #9940 üzenetére
oktatóm szerintem kb 10-el magasabb nálam és szereti a kocsiját
indulás előtt azért kicsit feljebb szoktam emelni az ülésen meg előrébb húzom pár centit, hogy kényelmes legyen... tükrökön is állítok, kafa nagyon... a kocsit egyre jobban kezdem megszeretni és ügyesedik a bal lábam is a kuplunggal: 1.5hete pénteken volt az első alkalom (kb 1.5óra tesco parkoló), aztán múlt szerdán mentem következőleg... kb 1órát köröztünk megint a parkolóban, már felpakoltuk 2esbe, kicsit gyakoroltuk a csúsztatott kuplunggal szlalomozást, ami jobban ment már, mint elsőre, aztán tartottunk egy cigiszünetet, aminek a végén szólt egy ilyet, hogy "akkor most gyakorolni kellene a váltást, de arra itt kicsi a hely, kimegyünk közútra"
"de ne ijedjek meg, nem megyünk forgalmas helyre, csak be a városba a nagykörútra" (azt hittem, hogy viccel így délután 4-5körül a csúcsforgalomban... nem viccelt) ne mondjam, először ráparáztam úgy, mint a vadállat, kormányt szorítottam majdnem végig, mint az állat, de nem volt gond... kb. 16-17km-t levezettünk így a városban, elég görcsös voltam a váltóval meg a kuplungnál kellett még sokat segítenie, mert dobáltam időnként, de a végére 1 fokkal nyugodtabb lettem már... utána azért remegtem még pár órát és készültem fejben a csütörtöki vezetésre... akkor már úgy indultunk, hogy az autósiskolától én vezettem és a várost jártuk: főleg lámpás kereszteződéseket és körforgalmakat érintettünk... bal lábam egyre jobban érzi a kuplungot, mert a végére egyáltalán nem kellett már segítenie és a váltóval is finomabban bánok... bízok benne, hogy nem lesz gond és fölöslegesen paráztam csak a nagy kocsitól és a forgalomtól... bedobott rendesen a mélyvízbe, de talán már nem fogok belefulladni... abban bízok, hogy szépen lassan rutinosabb leszek és ezáltal 100%os nyugalommal fogok vezetni, akkor majdcsak nem lesz már gond a forgalmin sem... köv. alkalom szerda és akkor a rutinpályára megyünk a precízebb dolgokat (parkolások, megfordulások, stb) gyakorolni
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #9920 üzenetére
Mert sik terepen a kisebb fokozatok teljesen feleslegesek. Csak azert vannak ott, hogy komolyabb emelkedore is fel tudjon menni a gep, akar telepakolva is.
Pl. amin en tanultam, azon alap volt, hogy 3-asbol indul az ember, meg a rampas kezifekes indulasnal is. Varosban jellemzoen a 3-4-5-6 sebessegeket hasznaltam. 8-ast meg kb. 2x kapcsoltam, varoson kivul.
Az ujabb automata valtos gepek meg siman elvannak meg tobb fokozattal. Aztan kapcsolgatnak ahova eppen akarnak. -
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #9917 üzenetére
hát eléggé megfakultak már az emlékek a trabantról és az escortról, de a vectra teljesen más: sokkal modernebb, a szervó már elég alap egy kocsiban, plusz mindenféle rásegítések a pedáloknál... finoman kell vele bánni, nem taposhatom ész nélkül... (tárcsafék minden keréknél, fog is mint a veszedelem) de legalább megtanulom a precíz mozdulatokat, amik jól jönnek egy hasonló "érzékeny" kocsinál... egyébként belülről már nem tűnik olyan vészesen nagynak, amennyire féltem tőle... mondjuk oktató is mondta, hogy ebben jól meg lehet tanulni az oldalsó tükröket használni tolatásnál, mert elég magasan van a segge és nem sokat lehet tőle látni a belső tükörből, vagy hátrafordulva... meg annyiból is jó egy nagy kocsin kezdeni, hogy utána kisebbre könnyebb átszokni
az erejéről beszéltünk az oktatóval és szerinte kevés a 120le a 1.5tonnás kasztnihoz... viszont nekem szvsz egyelőre elég lesz, mert kisebb gázadásra is indult azért szépen
a kényelemmel megint nincs gond, a 177cm-el bőven elférek benne és a sok extra megint a kényelmet szolgáljaelektromosan állítható tükrök/ablakok, többzónás klíma, kormányra kipakolva n+1 vezérlőgomb, stb... mindent összevetve szerintem egy kimondottan jó kocsi
-
horush
addikt
válasz
Bati0501 #9920 üzenetére
Nézz meg egy két kamionos váltogatós videót, sokban van felező is, így kb. 12-15x tud váltani, mire felér a legfelsőbe. Mondjuk a felezőt, amennyire én tudom, nem használják mindig, de pl. megpakolva, emelkedőn kell. Aztán lehet, hogy ezzel nagy marhaságot írtam xD
-
Babcola
tag
válasz
Bati0501 #9914 üzenetére
Félrenyomtam a válasz gombot
fezlergabor-nak ment volnaCsak érzék kell hozzá. Hamar át lehet szokni nagyobb autókba.
Nálam volt 1 furcsaság az ivecon, mert az indulást kettesből kell csinálni, és a tegnapi 2 óra masszív belváros Budapest túra után amikor visszaértünk a telepre egyből átszálltam az enyémbe és rögtön 2-esbe raktam és indulni akartam... hát... nem szerette a kocsi
(#9920) Bati0501: mert a teherautónak üresen az 1-es olyan mint a reggeli fuvallat, 5km/h 2500-as fordulat.. egyszerűen nincs értelme
-
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #9877 üzenetére
Ha meglesz a jogsi, akkor ahhoz külön nem kéne igazolnom, mert elvileg benne lesz, hogy meddig érvényes az orvosim, szóval elvileg nekem ilyen papírra úgy tudom a továbbiakban nincs szükségem. Az iskolának azért lehet, hogy ha számon kérik rajtuk, tudják igazolni, hogy jogosan került bele a jogsiba, hisz azt ők adják nekem, ahogy mondod. Ehhez nem tudom, elég-e nekik a másolata (pl. érettségi másolat nem elég...).
De nem tudom, mennyire érdemes ezzel foglalkoznom, tehát, hogy ez nekem jól jöhet-e a későbbiekben, ha nagyon nem kell semmire, akkor hagyom. Csak hát ha már kiadok érte 7k-t, akkor ha kellhet később, jó lenne ismét felhasználni, és nem megint fizetni.
-
harry
veterán
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #9867 üzenetére
Arra, hogy az lófütty, írásbelire mit készülsz? Mindent tudni kell, amiről eddig szó volt, nem különösebben húzós az előtte lévő pár hét/hónap sem. Szóbeli meg nem nagy szám, át kell futni a tételeket aztán hajrá. Én legalábbis úgy emlékszem vissza erre az időszakra, hogy többnyire otthon lógattam a lábam (még mielőtt kérdeznéd: mindegyik tárgy 5-ös lett), de legalábbis messze, messze nem olyan megterhelő, mint egy műegyetemi ZH/vizsgaidőszak. Vagy ha valaki dolgozik, azzal sem feltétlenül egyszerű egy tanfolyamot összeegyeztetni. Na de középsuli, annál könnyebb nem lesz. Kivéve persze ha valami potyázós melót megfog az ember, de ennek meg bizonyára máshol lesz hátulütője...
-
WonderCSabo
félisten
válasz
Bati0501 #9845 üzenetére
A tanulókocsik általában elviszik alapjáraton. De nem véletlenül, ezek mind fel vannak húzva, hogy ne fulladjanak le állandóan a nebulók.
Telomanikus: Sztem az autópálya annyira nem komoly, ha becsatlakozol, akkor csak mész egyenesen, előzni nem kell tanulókocsival... A városban ezer dologra figyelve azért már izgalmasabb...
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #9839 üzenetére
Azért annyi eszem van, hogy nem betűjel alapján jegyzem meg
És mint mondtam, a progi is variálja a betűket a válaszoknál többedik megnyitásnál. Megfogalmazásban kétlem, hogy lenne különbség, persze lehet, ezért is kell értelmezni és végigolvasni a kérdést/választ, elég pár apró dolgot változtatni, hogy teljesen más legyen a helyzet. De itt meg mindegy, hogy program vagy sem, innen már szövegértés.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #9825 üzenetére
"Nézd,ha még azt se tudod,h hova mész,akkor nehéz lesz véleményt mondani egy oktatóról..."
Miért, minden iskola oktatóját ismered, csak mondjak egyet?
Nyilván fordítva gondoltam, ki-hol tanult, arról mi a véleménye, és mehetnék ahhoz az oktatóhoz. Nem is tudom, érdemes-e általánosságban az iskolákról beszélni, hiszen végül úgyis attól függ, melyik oktatót fogom ki. Ezért is gondoltam arra, hogy ha valaki ismer egy jó oktatót, esetleg oda mennék - itt annyiban érdekes az iskola, hogy mennyibe kerül, és mikor vannak a képzések.
Csiga képzési ideje tetszik (+ sok oktató, kocsi, helyszín, jó ár, stb), de róluk is több helyen hallottam rosszat. Talán, ha náluk tudna javasolni valaki egy jó oktatót, az úgy működne.
-
Killing
addikt
válasz
Bati0501 #9793 üzenetére
Hivatalosan 30 nap a kiküldési ideje az új jogosítványodnak, ha akarsz vezetni akkor nem adod le az okmányirodában mikor kérelmezed az új jogsid, ha nem akarsz vezetni akkor elveszik tőled a mostani jogsid, viszont amíg nem kapod meg az újat postán addig nem vezethetsz semmit se.
A gyakorlatban minden időpont előfordult már, 2-3 hetet nyugodtan saccolnék, nekem is ennyi volt.
Ha nem adod le a jogsid (azaz vezetni akarsz) akkor csak személyesen az okmányirodában veheted át az új jogsid a régi leadásával együtt.
Ha leadod (azaz nem akarsz vezetni) akkor tudják postázni is.
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #9764 üzenetére
ja, kb... anno falun/földutakon szórakoztunk robogóval/simsonnal... a simson mondjuk annyiból nehezebb volt, hogy váltani kellett, de robogón csak húzod neki és mégy: kanyarodni/fékezni ugyanúgy kell, mint biciklivel... nem nagy ördöngősség
előző témához: kreszoktató nálunk nagyon vágta a témát... nem hiába oktató... teszteztünk is és mindenhez magyarázott, ha szükség volt rá... (oktat vagy 40 éve, tehát volt ideje megjegyeznie)
-
picur220
veterán
válasz
Bati0501 #9754 üzenetére
Azt, hogy a B-vel lehet robogót vezetni, én sem értem... életemben nem ültem még robogón, biztos nem nehéz, de azért így egyből nem vágnék bele a nagyvilágba
A B125 is nevetséges valamilyen szinten, ha valaki ül 3 órát azon a motoron, még nem feltétlenül tudja uralni azt.
-
-
picur220
veterán
válasz
Bati0501 #9751 üzenetére
Az a baj, hogy az ország megakadályozza az új biztosok képzését, fél milla a képzés meg a vizsga, ha elsőre átmész... nem egyszerű, és asszem azt mondta az oktató (már nem biztos, hogy tisztán emlékszem), hogy 80k egy vizsgabiztosi vizsga, tehát ha megbuksz, akkor baj van...
-
Telomanikus
senior tag
válasz
Bati0501 #9687 üzenetére
Már nem emlékszem, hogy neked meg van-e a KRESZ gyakorló program? Abban láthatod, hogy a végén jön egy pár ilyen műszaki és vezetéselmélet. Nálam úgy volt, hogy részt vettem ugye a KRESZ tanfolyamon, ott elég jól elmondták a dolgokat és töltögettem a teszteket. Ha olyan kérdéshez jutottam amit nem tudtam(álltalában a vezetéselmélet és a műszaki rész) akkor azt következő próbálkozásra tudtam, ha nem akkor nyitottam ki a könyvet megnézni, hogy mi is a helyzet.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #9678 üzenetére
íme a statom:
oktatásokon figyeltem, ugyanazt nyomta le az oktató, ami a könyvben is volt, magyarázott is jól hozzá, közben meg a teszteket csináltam folyamatosan... hasonló kérdések visszaköszönnek majd egyre gyakrabban és, ha a hibáknál a magyarázatokat próbálod megjegyezni, képeknél pedig figyeled a logikát, egyre jobb lesz
nem akarom elkiabálni, mert a vizsgán is elb@szhatom, de addig is csinálgatom és remélem nem lesz gond
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #9673 üzenetére
én szerintem napi szinten lenyomok addig 4-5 tesztet... (múlt héten kresz-en gyakoroltunk kb 1.5 órát: azalatt 7/7 sikeres, de ez volt az első 75/75-ösöm eddig) jelen állás szerint 60-70 kitöltött vizsgasor körül járok, de mindig találkozok még elvétve új kérdésekkel... meg persze anyagilag is jobb elsőre átmenni, de a lényeg, hogy másnap jön a diablo3 és arra akarok onnantól koncentrálni
-
gerg0
aktív tag
válasz
Bati0501 #9638 üzenetére
Nekem kezdésnek ez is jó lesz, erősebbet nem akarok.
Meg iszonyat tetszik az amit kinéztem magamnak (Bandit 250 vagy a még a nagyobb 400-as) nem érdekel hogy japán belpiacosak és sokan kerülik, nekem egy olyan KELL)
Igen, a bal oldali kar a kuplung. Bal lábbal váltasz, ha lefelé nyomod a lábbaddal a "váltókart" akkor lesz 1-esben, utána ha félig felhúzod, akkor van üresben, ekkor zölden világít az üresjelző (N) kicsivel feljebb kezdődik a 2-es, utána fölfelé húzogatva jön a többi fokozat. Visszaváltáshoz meg lefelé kell "taposni" a kart
Jobb oldalon vannak a fékek, az első fék van a kormányon, a hátsó pedig jobb lábadnál.
Mások lehet jobban el tudnák magyarázni, én a youtube-ról tanultam meg. -
gerg0
aktív tag
válasz
Bati0501 #9636 üzenetére
Még a forgalomba se mentünk ki.
Pénteken lett meg a rutin vizsgám.
Majd csak május 21-én fogok forgalmi vizsgázni, utána még 4 nap kell hogy elkezdhessem a papírok kikérését és még csak utána jön az ocsmányirodás móka. Jó ha június közepére meglesz a jogsiAmikor elkezdtem 2 hete, már a 2. óra után 53 lovas cbr400-al gyakoroltam, előtte még robogón se ültem. Amit kinéztem az 250cm-es 40 pacis motorka, kezdő motornak szerintem tökéletes
Azon agyalok hogy jövőhéten legalább megnézem, annyit mindenképp megér. -
gerg0
aktív tag
válasz
Bati0501 #9634 üzenetére
Tudom
De már nagyon krúzolhatnékom van.
Találtam is olyan "vasat" amire már 2 éve csorog a nyálam, de nem hiszem hogy 1,5 hónap múlva is meglesz.
Ha meg megvenném, addig csak nézegethetném.
Hivatalosan ki se tudnám próbálni jogsi nélkül, nemhogy hazahozni, utáni még el kéne vinni eredetvizsgára, esetleg szerelőhöz, ide-oda... -
Killing
addikt
válasz
Bati0501 #9609 üzenetére
Szerintem megfelel, szerintük nem.
Kivéve A1 és A kategóriáknál ha már van A1-ed és A-t akarsz akkor nem kell KRESZ vizsga.A kiegészítéseket mindig elmondják mert vegyesen vagyunk a tanfolyamon, szóval nem értem minek ez a herce-hurca. Persze C és D és ezekhez E kategóriáknál jogos.
-
picur220
veterán
válasz
Bati0501 #9497 üzenetére
A KRESZ olyan, hogy ha bemagolod, szar vezető válik belőled, és nem is fogod tudni. Ezt érteni kell, érteni a logikát, és van néhány kivétel az általános szabályok alól, pl néhány esetben a villamosnál, azokat meg meg kell tanulni.
Mondjuk nekem nagyon jó oktatóm volt, nagoyn szerette mindenki, nekem simán ment a vizsga 74 pontos lett, de 2-en vagy 3-an megbuktak a csoportból. Pedig én sem nagyon tanultam, csak én értettem a szabályokat, ami meg olyan, hogy pl sebességhatár, azt meg kell tanulni, eg a táblák nevét/jelentését sem árt pontosan tudni, mert úgy tudni fogod, hogy mi legyen egy 3pontos forgalmi helyzetben a vizsgán. (pl hogy az "úttesten megállni tilos" táblánál az útpadkán meg lehet állni)
Amúgy ha érted a KRESZ-t, akkor nagyon sokat nem kell tanulni. A lényeg, hogy a 3pontosakban ne hibázz!A fizikai dolgok néha tényleg nagy baromságok tudnak lenni, gondolok itt a féktáv kiszámításának fapados módszerére
(sebességet elosztom 10-zel és az eredményt négyzetre emelem) Senkit sem érdekel, hogy km^2 / h^2 mértékegység lesz méter helyett...
Csak ugye a pontos adathoz tudni kéne a pontos "gyorsulást" amit a fék okoz meg a pontos sebességet + reakcióidőt + fékkésedelmet, így már bonyolult dolgokhoz jutunk
-
Psychonaut
veterán
válasz
Bati0501 #9497 üzenetére
Nektek mennyire volt "fárasztó" a kreszt tanulni? Bár akinek olyan oktatója volt,h azt mondta,h otthon ki ne nyissa a könyvet... Remélem nekem is olyan lesz!
Ez nem oktatotol fugg, mivel mindenkinek ugyannyit kell tudnia a vizsgan...attol fugg, mennyit tanulsz, hogy mennyire vagy ertelmes, mennyire parazol a vizsgatol, mennyire fer bele, hogy megbuksz, stb...a KRESZ-t tenyleg csak magadnak tanulod, az oktato hidd el, tudja. -
salieri.
őstag
válasz
Bati0501 #9358 üzenetére
Tanfolyamok szinte minden második héten indulnak!
Nekem nagyon bevált tényleg ,elégedett voltam a C kategóriával is !És olcsó volt amellett ,hogy 30 litert fogyasztott a kocsi.Én beiratkoznék most ,mert nyáron elég nehezen adnak vizsgaidőpontot ,mindenki akkor akar megtanulni vezetni
Itt az iskola amúgy -
salieri.
őstag
-
salieri.
őstag
válasz
Bati0501 #9343 üzenetére
Én 9 éve csináltam a B jogsit ,legjobb áron a Citrom2 sulinál jössz ki szerintem! olyan 100K ha minden megy elsőre.Tavaly csináltam náluk a C kategóriát 132700 volt összesen.
Ha valami nagyobb iskolába mennél ,igaz tapasztalom erről nincs Árvai autósiskola , én ide fogok menni D kategóriára,voltam bent személyesen és igen korrekt a vezetője!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! I3 10100F / RTX 2060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
- Honor 400 lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I DVDRW I 14" HD+ I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest