Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rent

    senior tag

    Ipad Pro 2017, 256gb Wifi, Istyle vásárlás 2018. november.
    Észrevettem az enyémen is, hogy előjött egy úgynevezett Light Bleeding hiba (képernyő bal szélén a háttérvilágítás bevilágít több ponton). A hibára rákeresve feljött egy macrumors fórum, ahol 124 bejegyzésből nem volt nehéz leszűrnöm, hogy elég sok készüléket érint a probléma.

    Tegnap az apple ügyfélszolgálatát felhívtam, először rám akarták verni, hogy letelt az 1 év garim tavaly novemberben, de adnak szívesen kontaktot ahol javítják, viszont saját költségemre.
    Mondtam, hogy köszönöm, de az Isamurai oldalán is látom, hogy egy kijelzőcsere kb. 140 ezer Ft. Amíg tartóba raktak (többször egyeztetett a call centeres a kollégáival), megtaláltam a neten, hogy magánszemély és vállalkozás esetén létezik az 1 éven felül még egy év szavatossági idő. Felolvastam a Call Centeresnek, majd megint egy hosszas várakozás után (egyeztetve egy másik osztállyal) elismerte, hogy létezik valóban ilyen (amennyiben magánszemélyként vásároltam, de ezt nem mondta a beszélgetés elején) és az Istyle-hoz irányított, hogy rajtuk keresztül adjam le és megoldják a problémámat térítésmentesen.

    Az Istyle ügyfélszolgálata telefonon annyit mondott, hogy ha az apple ezt mondta, akkor így van, Ő ezt sajnos nem tudja (miért is tudná, az apple, vagy egy prémium reseller elsőre, hisz nem az ügyfelekért, hanem azok pénzéért vannak). Az Istyle oldalán kértem a mai napra időpontot, bevittem, átvették a készüléket (doboz, kiegészítők maradtak nálam), majd tájékoztattak, hogy 5 munkanapon belül megkapom az újat, értesítenek, ha mehetek érte.
    Kérdésemre (mennyi garit, szavatossági időt kapok) azt a választ kaptam, hogy 90 nap jótállást és 1 év szavatossági időt az értesítőtől számítva (amikor kiküldik az emailt, hogy mehetek érte).

    Ezután ezt a kérdést emailben feltettem az istyle szervizes ügyfélszolgálatának is, ahol ugyanerről tájékoztattak (1év), majd válaszoltam és meghivatkoztam az EU hivatalos oldalán Magyarországra vonatkozó jótállás azon részét, miszerint:
    "A javított/kicserélt termékek esetében újraindul a szavatossági időszak?
    Igen, új kétéves szavatossági időszak veszi kezdetét a termék cseréjekor. Javítás esetén az új alkatrészekre szintén új kétéves szavatosság vonatkozik. A javítás idejére a szavatossági időszak fel van függesztve."

    Egyébként megtaláltam ezen részt a fogyasztóvédelem oldalán is, melyből idézve:
    "Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el."

    majd folytatva lejjebb: "A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik."

    Válaszuk után természetesen majd leírom az Ő álláspontjukat is.
    Bocsánat a hosszú posztomért, de ne hagyjátok magatokat megvezetni, ha csak 1 személy is hasonló cipőben jár és ez segített Neki, már megérte begépelnem.

Új hozzászólás Aktív témák