- iPhone topik
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Letiltás - hogy is van ez?
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz
#90088192 #77313 üzenetére
Azért mindenhova 2.5mm² kicsit felesleges, ha már betáp hálózat is csak 10-es 1 fázison.
Túl méretezni lehet, de nem lesz jobb a hálózat.
Ráadásul itt jön még, milyen fogyasztó típusok lesz többségben, és b.hálózat mi tolerál.Ezután jöhet maga a vezeték minősége.
Mert bizony, újabban északi barátaink gyártott vezeték közel sem tiszta.
Meglepő volt, mikor mágnes feltapadt a réz 4-es bundra. -
válasz
#90088192 #77295 üzenetére
Hát nálam az élet 1.5mm2 felett kezdődik ha lengőt is építek...
Ma ismét bontottam és megmértem mindent ha már úgy volt.
Fűtéskor 1650W módban 244V feszültségről 239V-ra esett, 3300W módban pedig 243 voltról 229 voltra. 5 és 14 csökkenés az mennyire tolerálható?
Egyébként 3fázis jön a dobozba, legalább épített volna a szaki olyan dugajt is be, vagy szedtem volna szét korábban mert így most van egy ami ilyenkor közel maxon megy, másik fázis a világítás ami semmi, a harmadik meg gondolom megy az utolsó helységbe ahol szintén nincs fogyasztó. Ha ezt előtte tudom akkor inkább olyat veszek és akkor lett volna max 7.2A vezetőnként egy 5kW géppel, mint most egyen 14.4A. Ez utóbbi mondjuk érdekes, mert pár perc múlva 14.02A áll be és abban a pillanatban 229V mellett úgyhogy nagyjából kijön a 3,3kW is.
Ezúttal nem melegedett annyit a vezeték mint korábban, ami ez alapján vegyes lehet, mert jelentős része kábelcsőben de a falon kívül megy, sztem ez "B" kategória, ami nálam van szakasz az már lehet "A" kategória, de ott sincs befalazva hanem gipszkartonnal van rejtve és jókora légtér van körülötte. Egyébként az 1mm2 igen rövid "doboz-konnektor" szakasz is falon kívül van csőben.
Ha ez a vékonyabb nem melegszik 40fok fölé (70 a max tudtommal), nyilván a falban futó 1.5 verzió sem fog és a feszültségesés 15voltot meg nem haladó, érdemes ezzel foglalkozni többet vagy jó így is?
-
válasz
#90088192 #77281 üzenetére
Jó de ez csak egy kis 1mm spagóca és nincs kedvem folyékony hidrogénnel hűteni
A hűthető üreges vezeték problémás lenne, eddig csak nagyfeszültségű transzformátorállomásokról tudok ahol helyenként a gyűjtősínezést csövekből rakják ki és nem vezetékből.
Holnap lesz fűtés, akkor mérek majd feszültséget ki és be állapotban, aztán a szerelővel aki építette megszakértjük mi legyen azzal a kis szakasszal. Ha jelentős feszültségcsökkenés lép fel és nem más miatt, akkor cseréltetem olyanra mint a falban futó. Egyébként ha marad, részemről nem baj mert most úgy találom, előbb az károsodhat és nem a fali vezeték
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
#90088192 #77235 üzenetére
Van egy standard áramkorlát is természetesen, ami Li-ion akkunál 1C. Ólomsavas és egyéb akkunál 0,1 C alapesetben. De ennek a kezdeti szakaszban van jelentősége pl. melegedés szempontjából.
Itt az előzményben a 100 % indikálását próbáltam kifejezni és ami érdekes, hogy a kettő nincs is szoros összefüggésben. Azaz, ha eltérő árammal indítunk, akkor sem a töltőáramhoz képest kell kalkulálni a telítettséget, hanem a névleges kapacitáshoz képest, a megadott módon.
Van egy feszültségkorlát is természetesen, de ez ugyanúgy működik, mint amikor egy labortápot beállítunk, adott végfeszültségre és adott végáramra.
Előbb az áramkorlát lép életbe, mert az akku jól ráterhel (CC-szakasz). A feszültség közben emelkedni kezd, de egy szintnél feljebb azt sem engedi a tápegység, ekkor jön a CV-szakasz.
Ebben a szakaszban már csak az akkun múlik, hogy mennyi áramot akar felvenni az adott feszültségről, egy természetes kiegyenlítődési folyamatban. Esetünkben, amikor az áram visszaesett 4,2 V-on tartva 0,1C áramra, akkor van tele (már amelyik 4,2 V végfeszültségű).
Ólom-savas akkunál 0,1C a standard töltőáram és 0,02C az ajánlott végérték / telítési érték 14,4 V-on és 25 °C-ra vonatkoztatva. Hidegben és AGM akkunál 14,7 V.
#77236 hcl
A vezérlő szerinti 100% töltöttség sem jelent feltétlenül telítést.
A töltésvezérlő, mint független hardver, nem foglalkozik ilyen százalékokkal vagy ciklusokkal sem. A százalékok kijelzése lehet téves, szoftveres okból, ha elkalibrálódna valami. Akkor újra lehet kalibrálni, lemeríteni kikapcsolásig, majd feltölteni teljesen, hogy a rendszer érzékelje a 0-100 % tartományt. Már amelyik telefon hajlamos ilyen problémákra. Vagy lehet előprogramozott a feszültség figyelése, amit kalibrálni sem lehet.
Csak ennek nincs köze ahhoz, hogy a töltésszabályzó meghatározott fizikai paraméterek alapján dolgozik, amiket már részleteztem és azok között nincs százalék.
Az akkuba épített védelem sem százalékol (nem is tudna), csak feszültséget figyel.
A legtöbb telefon lazán megy 3,3V-ról, amit már a lítium nem szeret.
De ezt ki mondta, a telefon tervezője mondott ilyet? Adatlapon szerepel valahol?
A fórumos mendemondák terjesztenek mindenféle butaságot, mert még az Apple hivatalos tanácsait sem olvassák el erre vonatkozóan, ahol ilyen kitalációk nem szerepelnek, hogy hűha, nehogy lemerítsd és különben feltölteni sem szabad. Nincs ilyen, ezek laikus mesék csak. Amint írtam, hosszabb távon lehetnek gondok, hónapok, évek alatt.
De amikor egy laikus ilyet olvas, hogy akkut sokáig tárolni nem ajánlott 100 % töltésen, majd levonják belőle, hogy 100 % hűha borzasztó az biztos, ilyennel mit lehet kezdeni? Félreértelmeznek dolgokat, utána még terjesztik is.
Hideggel kapcsolatban, szakirodalomban én úgy olvastam, hogy nem okoz károsodást. Csökken a kapacitás, úgy tűnik, hogy az akku legyengül. De visszamelegedve visszanyeri az eredeti kondíciót.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
#90088192 #76647 üzenetére
Nézd
Veszek 3db-ot ebből, ráteszem az alaplapra (állórészre). Melyik megoldással tudnám kivitelezni, hogy mondjuk egy 12V-os aksit tölteni tudjak?
Esetleg egy kapcsolási rajzotok van esetleg?
Mert az aksi után már bőven elég egy DC gyújtótrafó, amit a gyári megszakító "szakít meg."
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
#90088192 #76645 üzenetére
Én állok bármelyik megoldás elébe.
Jó megoldás lehet esetleg 3db S51-es 12V-os (nem a vasmagra testelt) tekercset feldobni az alaplapra, 3 graetz kockával egyenirányítani majd azokat párhuzamba kötni, ezután a ti megoldásotokkal tölteni egy 12V-os akkumulátort és arról egy DC gyújtótrafót vezérelni a gyári megszakítóval?
-
válasz
#90088192 #76632 üzenetére
De biztosan meg kehetne igy csinalni de nem hinnem hogy a kedezo kollega nekiallna szetszedni a mocit es ujratekerni az alloresztekercset.
Tobbfele megoldas is letezik.
Az egyik hogy graetz hid utan tirisztor-ellenallas es nem engedi 20-30 V fole, efelett egy zeneren keresztul begyujt a tirisztor es beterhel a sontellenallassal.
Ez akkor is mukodik ha pl. az osszes fogyaszto leszakad, pl. kiegtek az izzok.
Errol a max. 30 volt dc-rol lehet korrekten akkut tolteni, a modernebb megoldas ma egy step konverter, cc-cv beallitassal.A masik modszer hogy szabalyzott ac vagy dc feszultseg, ehhez triak vagy tirisztor es pontos vezerles. Gyakorlatilag egybgyors fazishasitasos automata szabalyzo.
Elegge bonyolult de mukodik.Sajnos mindket megoldast kb. 25-30 eve epitettem meg tobb peldanyba es semmi nincs mar a fejembe a konkret kivitelezesrol.
-
-
-
válasz
#90088192 #76583 üzenetére
Ritka a léptetőmotoros, inkább galvanométerek szoktak lenni (külsőre meg nem mondod, hogy nem léptető).
Ami még eszembe jutott, hogy kell egy középállású (vagy még inkább rugómentesített) Deprez-műszer, és egy H híddal úgy meghajtani, hogy a híd két bemenetére küldött, ellenfázisú jel arányát változtatni... Így lesz középállás, és talán gyorsabb is lesz, mert sosem a rugó dolgozik (ha van benne), hanem mindig feszültség fogja rángatni a forgórészt.
Ha lesz híd, feláldozok egy roncs kivezérlésjelzőt... -
-
Batman2
őstag
válasz
#90088192 #76358 üzenetére
Az egy dolog, hogy alapjáraton mit bír el egy belsőégésű motor, de azt nyilván Te is tudod, hogy a alapjáraton nem egészséges nagyobb terhelést ráereszteni a motorra, az nem arra való !
Csak, ahogyan Te is írtad, bizonyos segéd berendezések minimális ellátására.
Hatákonyan és egészségesen a legnagyobb nyomatékánál érdemes a motort megterhelni, akkor is működik egyébként a leggazdaságosabban.
Ilyenkor még ha nincsen terhelés függő szabályozása a motornak, csak fixen kapja a gázt, akkor is van ereje, tartaléka tartani egy bizonyos terhelésig a fordulatszámot.
Ha pedig a teljes teljesítménye kell, akkor a generátor leterheltségének függvényében emelnei kell a motor üzemanyag ellátását, hogy az konstans forudulaton járjon, és a legnagyobb erőt tudja átvinni.
Az öreg mercedesen 2000 köbcentis dízel motorja 750-et pörög alapjáraton. 2400-as fordulaton van a legnagyobb, névleges 113Nm nyomatéka, azon kellene terhelni, ha aggregátként akarnám használni, eezen a fordulaton a legtakarékosabb is,
Úgy emékszem a generátorának az áttételezése ennek megfelelően is van méretezve, 2400-as motor forudulaton pörög 6000-et, akkor adja le a maximum 55A-ét.
Alapjáraton valami 10A csak az áramereje, 14V-on, ezt már a két fényszóró ízzó (110W) elviszi, ha be van kapcsolva (+ még helyzetfény ízzók)Üdv.
-
-
-
troll81
addikt
válasz
#90088192 #76343 üzenetére
2x van plusz minusz benenet. 75mm2 kábelt fogad,ezt szoktam duplázni értelemszerűen.
egy bemenet 2x75 plusz 2x75 minusz.
egy kiszemelt generátor ami csak van 260A tölt de a kocsihoz semmi koze csak az akumulátort tolti igen át van alakitva a generátor.csak erre van.
tordaitibi
őstagMost meg egy 2 köbméteres autónak nevezett dobozba 3-4kW...? valahogy olyan nem is tudom.
a cél az 1 1.5 ohmos használat 7 8 kw nak le kell szaladni róla minimum.
a régi volt 5 kw körül de inkább 4 mert nem volt elég áramom. a 14,8 ról esett 10,6 ig kb.normál használatban csak 12,4 ig engedtem le. -
PROTRON
addikt
válasz
#90088192 #76126 üzenetére
Ó az ilyen drágaszágoknak nagyon jó túlélő érzékük van hogy hol is köszönne be a kaszás.
Régi kollégám nyulakat tart otthon és hát volt amikor a sötétben mozizás közben egyszer csak villant egyet a TV majd beálló sötétségben még épp látták a szekrény mögül kimenekülni a nyuszikát. -
#68216320
törölt tag
válasz
#90088192 #75847 üzenetére
Meg vagyok már keveredve, de szerintem ezen az ábrán lévő "Ammeter Sense Amplifier" részt kellene átvariálni a pozitív ág méréséhez.
-
-
mezis
félisten
-
darvinya
titán
válasz
#90088192 #75350 üzenetére
Petróleum és alkohol a gőz hajtás felváltására.
Vannak gyártók akiknek motor anyaga és hengerfej-gyújtás, stb. kialakítása káros a nagyobb hőfokon égés.
Emiatt azokba a motorokba olaj adalék kell E10, mintha 2T lenne, azaz inkább 4T-s fűnyíró.Elektronikai részhez kapcsolódva.
Én nem szerettem sem Opel, sem WV-t, mert egyszerűen legtrágyább amit csináltak.
Ennél egyfokkal rosszabb az angol autók, mert kész röhely, hogy egy rádió beüzemelése a gyári csatlakozó után elszáll az összes világítás.
Nagy nehezen sikerült a lámpát visszahozni, de indexnek annyi volt.
Végső megoldás az volt, hogy újra kellett az egész autót huzalozni. -
PitLee
őstag
válasz
#90088192 #75307 üzenetére
Automata macskakaja adagolónak meghajtó motorja.
Gondoltam teszek egy próbát itt, hátha valaki mostanában látott effélét.UI:
Az átételezését is csak találgatom, mert semmilyen adat, szám, jelölés nincs rajta, így a motor hátulját leszedve azt hajtva közben a másik felét összejelölve kb 350 motorfordulat/ 1 tengelyfordulat. a készülék 3x1,5V elemmel megy és mérve a vezetékén ezt rá is adja motorra. -
-
-
-
-
Batman2
őstag
válasz
#90088192 #75040 üzenetére
Az volt a tanulópénz, hogy ne higyjek a reklámszövegnek és az összvér, fél megoldásoknak.
Azóta csak kifejezetten erre való akkut vettem, sőt, ahogy írtam is a legutóbbi akkum már az ebben a körben elérhető legfejletteb technológiájú, inkább a kapacitásból adtam lejjebb, de nem az olcsóbbat vettem. -
#85619712
törölt tag
válasz
#90088192 #75020 üzenetére
Persze amikor kéne nem találom
Pedig pár hete futottam bele valamelyik újságomban. Amint megtaláltam "publikálom"
Hasonló elven működik mint amit itt is megosztott Batman2 csak nem az akkuból nyeri az energiát, hanem saját trafója van, és nem fet van benne, hanem tirisztor ha nem csalnak az emlékeim.
-
Batman2
őstag
válasz
#90088192 #75018 üzenetére
Ezeket mind én is ismerem, nagyon sokat búvárkodtam a témában, mikor bele kezdtem a napelemes rendszer építésébe.
Amiért meg vettem az amlített akkut, hogy úgy reklámozták, mint erre is arra részben jó akkut, mivel egyik lemeze Ca ötvözetű, másik lemeze hagyományos ólom és bár nyilván annyit nem is vártam ciklikus üzemben, mint egy kifejezetten erre gyártott munka, vagy szolár akkutól, de azért vártam volna egy kb. 100 ciklust.
Másrészt ennek az ára töredéke volt egy munka akkunak, ami akkoriban még drágább volt, mint most.
Ez után már tényleg egy kifejezett munka akkut vettem meg, az bírta is 2 évet. Azért csak 2 évet, mert ennél én hibáztam, elfelejtettem, hogy ez hagyományos ólom akku, nyitható kupakos cellákkal és szükséges néha a víz utántöltés. 2 év után téli időszakban, amikor amúgy is kevés a töltés, hírtelen lesett a kapacitása, csak akkor jutott eszembe, hogy ellenőrizzek benne folyadékot, de ekkor már késő volt.
Töltöttem bele, megpróbáltam minden praktikát, de hiába, megint csere lett a vége.
Most már egy zárt, kötött elektrolitos van, mivel annak bizonyos paraméterei még jobbnak igérkeznek, amelett, hogy vízzel nem kell utántölteni. Igaz, ez fele olyan kapacitású, mint az eddigi akkuk, mivel az ára meg kétszere, de eddig kifogástalan.Üdv.
-
#85619712
törölt tag
válasz
#90088192 #75018 üzenetére
Volt a hobby elektronika nevű újságban egy jó kis kapcsolás erre a célra, egy kondit töltött fel és több száz!!! volttal bombáztaba lemezeket, kis áram mellett, adott frekvencián. Elvileg ez a legjobb módszer a lemezek regenerálódására, amit meg tudok erősíteni, mert olyan akkukat hozott vissza az életbe, hogy az már mesébe illik. Ha érdekel előtúrom neked.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
#90088192 #75004 üzenetére
Igen, de ugyanakkor valamit kezdeni kell a leírt problémával... Most éppen begrebbeltem 1 DVD-t mert anno pocsék módon masterelték, majd gépen ki fogom szedni belőle a hangsávot, azt normalizálom valamivel aztán visszarakom a videóba. Ugyanakkor ez egy kivételes eset a film egyéb úton beszerezhetetlen volta miatt.
Az erősítő karakterisztikájába beavatkozást természetesen csak ilyen esetekben használnám, mert pl. haverjaim hajlamosak rá, hogy nem napközben, hanem késő estére jönnek át filmet nézni amikor már azért a hangerővel gondolni kell másokra is a társasházban, főleg a mélyek miatt.
-
válasz
#90088192 #74900 üzenetére
Nem haragszom, ha esetleg haragudnék is, Ausztráliába nem hiszem hogy éreznéd
Mégegyszer elolvastam a mondandódat és igen, 2 hiba van.
Az egyik a te kicsit nyakatekert fogalmazásod, a másik meg az én pongyola szövegértelmezésem.
De remélem nem baj hogy bár Te tudod, másnak esetleg segítség volt megérteni a kisregényem lényegét. -
válasz
#90088192 #74893 üzenetére
A kommutátor valóban felfogható egyenirányítónak de csak állandó irányú állórész mágneses mező esetén és dinamó üzemben,.
Motorikus üzemben váltóirányító.
Ez nem teljesül állandómágnes és AC táplálásnál.Vegyünk egy időpillanatot tekercselt állórész és AC esetén.
A forgórész mágneses mezeje Észak, éppen taszítja az állórész mezőt, ami szintén Észak és eközben megfordul a színusz.
Semmi nem történik, mert bár a forgórész É mező átvált D mezőbe, ugyenekkor az állórész É mező is átmegy D mágneseses irányba, a mágneses nyomaték és ezzel a forgásirány ugyanaz marad.
Bár erős kommutációs tranziensek zajlanak le de megfelelő tervezéssel ezek minimalizálhatók valamint az állórésznek is lemezelt a kialakítása, a remanencia kis értéken tartása miatt.
DC táplálásnál értelmszerűen ugyanez csak ott időben nem változik az állórész mező hanem a forgórészé váltakozik a kommutátor jóvoltából és így megmarad az É-É mező.Ezeket a motorokat nem azért nevezik univerzális motoroknak mert beépíthetőek sikítóba, fúrógépbe, dekopírba stb. hanem mert elmennek AC-DC tápról, az előbbieket elolvasva ez érthető.
Viszont ha az állórész állandó mágnes, az előző dupla pólusváltásból csak az egyik, a forgórészé következik be, azonnal belátható hogy a forgás helyett a forgórész 50szer igyekszik másodpercenkén jobbra-balra megindulni azaz csak remeg.
A szóbanforgó motort nem ismerem, nem is láttam még ilyet de ha valóban állandómágneses az állórész akkor elektronika nélkül nem megoldható az AC táplálás. Ez lehet akár egy egyszerű Graetz híd aminek a közepébe van a forgórész.
-
-
darvinya
titán
-
Golyobis
tag
válasz
#90088192 #74797 üzenetére
"A fém részén azért mérhető bármi is mert minden esetben kapacitása van ezen kialakításnak, így gyakorlatilag az egyik fegyverzetét ellenőrzöd a földhöz."
Ha ezt oroszul mondtad volna, akkor sem értettem volna kevesebbet, de ha azt mondod hogy minden rendben van az értékekkel akkor OK. -
Batman2
őstag
válasz
#90088192 #74539 üzenetére
A FETbe épített dióda miért lenne probléma ?
Annak tudtommal védelmi szerepe van és ha a FETben nem is lenne, a legtöbb kapcsolásban önálló alkatrészként alkalmaznak visszáram levezető diódát, akkor is, ha a FETben is van.
Tordai Tibi kapcsolásában is ott vannak ezek a diódák.Üdv.
-
-
-
válasz
#90088192 #74402 üzenetére
"Adott egy 15 lámpát magában foglaló lámpaegység, 12V izzók vannak benne és 12V akkumulátorról működne,"
Idéztem a kérdezőt, vagyis nem led, amúgy nem tudom hogyan lehet az X és a bal-jobb nyilat 15 pontból kihozni, nekem vagy 13 vagy 19 jön ki, a 3x5-ös pontmátrixból sehogyse.
Kéne egy skicc és akkor lerajzolom neki a legegyszerűbb, és legolcsóbb megoldást. Meg az izzók teljesítménye is kéne, /darab.
Amíg ez nincs addig semmit nem tudok neki segíteni. -
#85619712
törölt tag
válasz
#90088192 #74257 üzenetére
Nevezhetnénk frappáns megoldásnak is, de nekem csak az olcsójánoskodás jut róla eszembe. Ha megnyúlik/szakad az osztó alsó tagja a 9v direkt rákerül a mögötte lévő fogyasztókra, amit nem biztos, hogy elviselne. Bár nem tartom én sem valószínűnek, hogy olyan nagy áramok folynának. A 9V a bemenetet illesztő műveleti erősítőknek kell, a rajz szerint.
-
Speeedfire
félisten
válasz
#90088192 #73885 üzenetére
Igen benne van, majd valakivel megnézetem. Én ehhez annyira nem értek.
Amúgy ha lehúzom az rca-t, és üresben van akkor semmi zaj. Csak ha az rca rajta van. Illetve ha telefonról szól, akkor sincs gond.
Emiatt gondolom, hogy a fejtől jön a zaj, vagy útközben kapja össze.
darvinya: Ezt a pláne seat, és angol kocsi betegséget nem értem. Semmi gond nincs vele.
tordaitibi: Igen, sztereóban van. 2 pár rca megy hátra. Ma simán kihúztam az rca dugókat, és semmi zaj. Félig kihúztam, és úgy sem volt zaj. -
-
qqzs
őstag
válasz
#90088192 #73618 üzenetére
3200 rpm
mar nem koltenek ra sokkal tobbet mert a gep volt 80usd mikor megjott szembesultem a 120 voltal majd atalakito 20usd szoval ha hutessel olcsobban meguszom mint motorcserevel akkor legyen az de mi a legegyszerubb hutesmegoldas? Nem fontos a szepseg csak hutson es birja tobb hetes folyamatos uzemet. Valami pici asztali ventillator esetleg ami nekem eszembe jut. De ha van valami celmegoldas strapabirobb jobb hatasfoku az jobb lenne -
Csabesz666
aktív tag
-
pellesmartin
tag
válasz
#90088192 #73174 üzenetére
Igy néz ki a kapcsoló belseje:
Nem tudom megbontani,ki van öntve műanyaggal a vezető anyag. A kapcsolók másik két pár érintkezője is záró,és ugyanúgy rá van forrasztva a lábakra..
Ha minden kötél szakadna,lekéne forrasztani a kapcsolókat,a lábaikat elszigetelni a vezetőtől,és kivezetékelni egyesével.. ezt még szeretném elkerülni.(#73168) PHM
Az a némi trükk mit takarna?Lehet elboldogulnék 5kapcsolóval is. Köszi
-
válasz
#90088192 #72573 üzenetére
Ha jól emlékszem amíga gombot nyomtad addig a z aindító kondit rövidre zártad és ez által lehetett nagyobb teljesítményt kihozni amíg fel nem pörgette terményzúzót.
Amikor meg a gomb el lett engedve a kondenzátor egyből az alapbekötésnek megfelelő kapcsolásba került.
Már vagy 30 éve eltt bontva az a daráló de a motorja még eredeti kapcsolójával mindig működtet egy körfűrészt hibátlanul.Ilyen volt (de ennek a kapcsolóján már módosítottak)
A kép csak illusztráció! -
pjen
félisten
válasz
#90088192 #72569 üzenetére
Nekem az 1500W os egy fázisú fűrészgépemen is csak 1 kondi és egy miháb relé van.Ha a motor elindul a saját szlipje fenn tartja a forgó mozgást.Próbáld ki egy normál 3 fázisú motorral.kössél rá fázist és nullát.A motor csak zúg.Lögd meg valamerre,a motor forogni kezd és forogva is marad.
-
mezis
félisten
válasz
#90088192 #72565 üzenetére
Két éve javítottam 230V-ról (1 fázis) működő kompresszort. A hibája az volt, hogy elromlott az az elektro mechanikus időzítő, ami a bekapcsolás első 1 - 2 másodpercére kellett volna bekapcsolva tartania a mF-os indító kondenzátort. Másik, "üzemi" kondenzátor nincs benne.
Sikerült megjavítani, ellenőrzés céljából kötöttem párhuzamosan a kondenzátorral 230V-os izzót. Látható induláskor a felvillanása. (És leálláskor is van felvillanás.)Nekem meg azt tanította az öcsém, hogy az egy fázisról működő aszinkron motorokat indítás után kissé vissza fogja az indító kondenzátor, jobb hatásfokkal pörögne a motor, ha felpörgés után ki lenne kapcsolva.
pjen: Akkor erre is az lenne igaz, hogy aki tudja csinálja, a többi meg oktatja ?
-
pjen
félisten
válasz
#90088192 #72565 üzenetére
Valóban két tekercs van,de az egyik lehet segéd fázis amihez egy kapcsoló és egy indító kondi kapcsolódik.Ha a motor elindul a forgó mozgás fenn marad.Itt nagy az indító nyomaték,egy kondi.Az állandó vagy üzemi kondinál a segédfázist üzemi áramra méretezik.Itt kisebb az indító és nyomaték,viszont nagyobb az üzemi nyomaték.Ezeket a motorokat álltalában egy fázistoló ellenállássál is ellehet indítani,nagyon régi hajdú mosógépben például egy nagy porcelán testes ellenáolás volt és egy mihab relé.Végszükségben akár berántással is indítható a motor,ha valamerre megindul már a saját fázistolása fent tartja a forgást.Gyártottak még egyfázison működő motort például Román félautómata mosógépekbe ahol nem volt kondi.A segédfázist eltérő ellenállású drótból tekerték,ez adta a fázis tolást.Ha muszáj kondi kiváltható egy szolenoiddal.Például higanygőzlámpa fojtóval.
-
-
válasz
#90088192 #72429 üzenetére
Nabasszus hogy erről nem tudtam
De esetleg valakinek ötlete arra, hogy az összeadogatott mAh miért térheel ennyire?Illetve hogy mennyivel szokott hosszabb ideig tartani egy kicsit kisebb terheléssel (kisebb merítőárammal) az akku?
Este nyomok egy tesztet kicsit alámérősebb értékekkel. -
-
válasz
#90088192 #72331 üzenetére
Mivel ez az SSR téma számomra új terep, említetted ezt az ultragyors félvezetős biztosítékot, HRC.
Utánakerestem, ez mindenképp kellene az SSR elé, de az ára amiket találtam az horror.
6000Ft-ért láttam a legolcsóbbat, ebből a 3 fázis miatt lenne 18.000Ft, a 40amperes SSR-t meg vettem 11.000 forintért. Valahogy számomra nem stimmelnek az árak.
Vagy rosszul látom?
Van valami más, olcsóbb, reális árú lehetőség hogy védjem a szilárdtest relét? -
PHM
addikt
válasz
#90088192 #72329 üzenetére
Lakat nem is kell, ez nem arra való.
Abból indult ki a dolog, hogy milyen kisautomata kell a motor elé.
Nos, semmilyen, erre való a motorvédő.
Direkt erre fejlesztették, nem találsz jobbat a célra.
Az SSR védelme más tészta, arra direkt ún. félvezetős, ultragyors
olvadóbiztosító kell, ugyanis rövidzárnál/extrém túlterhelésnél a triak már rég
zárlatros lesz, mire a kismegszakító, vagy a motorvédő leoldana.
Az életvédelemre pedig ÉV relét használunk.
Leválasztásra lakatolható főáramköri tiltókapcsolót, (Ez néha a vezérléssel is
tudatja az állapotát egy segédérintkezőn keresztül.) és/vagy kikötést alkalmazunk.
A helyi előírások szabályozzák, hogy melyiket kell végrehajtani.
De:
Egy háztartásban nincsenek ilyen előírások, csupán egy a fontos:
legyen áramtalanítva a berendezés, ha bármit mókol rajta a polgár.
Sőt, ma már egy szakember sem dolgozhatna feszültség alatt, hacsak
nem végzett el egy FAM (feszültség alatti munkavégzés) tanfolyamot. -
PHM
addikt
válasz
#90088192 #72325 üzenetére
Ehhez képest tucatjával használjuk, sokszor közvetlenül a sínről megtáplálva.
Valamint, ha ki-bekötöm az adott motort, szerinted mit kapcsolok ki?
(Persze a főáramköri tiltót is, de az nem mindig van.)
A biztonság kedvéért rákérdeztem, és:
De, helyettesíti a kismegszakítót.
Azonban az SSR-t nem védi meg sem a kismegszakító, sem a motorvédő.
Arra gyors, kifejezetten erre a célra való olvadóbiztosíték kell. -
válasz
#90088192 #72313 üzenetére
Ez ok. de egy ilyen trafo aranak toredekebol osszerak egy hagyomanyos transzformatoros analog stabot.
Plane ha csak a konyhai 10-15W ledszalaghoz kell.
A filter nem mindig megoldas, sokszor maga a tap (es elofordul hogy a hozzacsatlakoztatott ledszalag is) sugaroz olyan frekvencian ami interferalva a radiofrekivel, zavarja a vetelt. -
válasz
#90088192 #72230 üzenetére
Ha azonos feszültségre töltődik két cella, akkor nincs kiegyenlítődés a kettő közt, nincs töltésvándorlás, ha nincs potenciálkülönbség.
Vegyünk két edényt, egy 10l meg egy 1l edényt, az aljukba fúrjunk lukat és kössük össze egy csővel. Teljesen függetlenül attól, hogy mennyi vizet öntesz az egyikbe, mindkettőben pont egyforma magasan lesz a vízszint.
Lítium akksinál viszont azért árnyalja a dolgot, hogy a töltő nem a feszültséget figyeli, hanem az áramot, és annak megfelelően kapcsolja le a töltést. Ha túl nagy a különbség a két cella belső ellenállása közt, akkor lehet, hogy az egyik előbb kezd majd tönkremenni, mivel a töltő elektronika minden alkalommal túltölti egy kicsit. Mármint időben tovább van töltő feszültség alatt, mint kellene. -
válasz
#90088192 #72231 üzenetére
Két évet ment szigetüzemben a szántóföldön egy napelemes rendszerem, 1 darab 12V/180Ah és egy darab 12V/120Ah akkuval párhuzamba.
Tökegyszerre döglöttek meg, és tökegyszerre töltődtek fel.
Azért lett így mert a 180-as kevésnek bizonyult, a 120-ast meg ingyen kaptam használtan.
Azonnal hozta az elvárt üzemidőt a rendszer mihelyst mellékötöttem a másikat vagyis szépen dolgoztak évekig együtt.Szeinted ez lehetetlen, vagy én rontottam el valamit..? hogy működött?
-
válasz
#90088192 #72230 üzenetére
Ne tartsd fennt mert nem helyes az allitasod.
Pl.a 10Ah akkunak a belso ellenallasa 100milliohm, az 1Ah-nak meg 1ohm. Akkor hogyan is vesznek reszt a fogyaszto kiszolgalasaba egy 1100mA terhelesnel...? Jeee.. csak nem a kapacitasukkal egyenes aranyban? Vagyis, csak nem egyszerre fognak pont lemerulni? De. Feltoltodni is? Igen.
Mivel az akkumulatoroknal a toltottseg feszultsegszintre megy , total egyszerre fognak feltoltodni es lemerulni is. Csak a nagyobbik pl. 10 wattorat a kicsi meg 1wattorat tett bele a kozosbe.
A meritesnel toltesnel % aranyban ugyanott lesz, pl. ha parhuzamosan kotsz 1000 darab teljesen eltero kapacitasu litium cellat, mind az ezer tokegyszerre, 4,2 volton lesznek 100%ra feltoltve es mindegyik 3 volton lesz nulla % ha kisult. A kozbelso allapotok is egyformak lesznek, pl. mind az 1000 cella, kapacitasfuggetlenul 3,6 volton hajszalpontosan 50%-os lesz.
Kozben az elektronok tudjak a dolgukat, mindegyik a tudasahoz merten adja a kakaot a terhelesnek.
De olyan fizikailag keptelenseg hogy egy kisebb kapacitasu elobb lesz lemeritve hisz parhuzamosan kotve egyenlo a feszultseguk. -
válasz
#90088192 #72227 üzenetére
Uram Ön hatalmas tévedésben van.
Párhuzamosan azonos feszültségű forráskat kapcsolunk,
ha párhuzamosan kötsz egy 10 meg egy 1 Ah kapacitású cellát akkor kapsz egy 11Wh kapacitású blokkot.
A töltés-kisütés folymán ők majd megbeszélik a folymatokat.
Ha ezeket sorbakönéd akkr kapnál egy 1 Ah blokkot mert a legkisebb ha lemerül, lőttek az egésznek.
Új hozzászólás Aktív témák
- XBox Series X 1TB Diablo IV Standard Edition +Garancia
- GAMER PC i7-6700K GTX 1660 SUPER 24GB DDR4 NVME SSD + HDD
- Eladó Gaming PC! 1080 és 1440p játékra
- Csere - Beszámítás! Gamer PC : I7-6700K / 32GB DDR4 / RX 570 8GB / SSD + HDD
- Csere - Beszámítás! Gamer PC : I7-6700 / RX 5700XT / 16GB DDR4 / 256GB SSD + 1500GB HDD
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- iKing.hu -Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Black Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3014, 91% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest