Hirdetés
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Magisk
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Hannibhál #53608 üzenetére
hdanesz tudna neked mesélni Tavaly áprilisi sztoriját olvasd el, rögtön elmegy a kedved 1.0 EcoBoostról. Ez tipikusan az a motor, amit gari nélkül nem szabad venni (és használtként természetesen már gari nélküliek vannak csak)
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
-
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Elvileg a Fiestádban is ugyanaz az IB5 váltó van, mint az én Focusomban. Nekem volt váltócsere nyelestengelycsapágy miatt, aminek kb olyan vonyító hangja van, mint a régi Ikarus 260 / 280 buszoknak, főleg bizonyos sebességnél igazán hangos, nekem pl 90-110 között volt a legrosszabb. De üresben is van hangja felengedett kuplunggal.
De váltónak van egy alap hangja is, felengedett a kuplunggal, legalábbis nálam hidegen, amolyan kicsit darálós hangja, de halkan. Ezt a régi váltó is csinálta (amíg jó volt), meg az "új" is, vadonaút kuplungszettel.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Nyelestengely csapágy - amíg csak így különleges körülmények között hallatszik, nem igazán igényel beavatkozást Nógrádban vagy Baranyában tudok ajánlani váltóst, de nincs rá szükséged, ilyen marad még sokáig, majd ha hangos lesz akkor érdemes nekiesni, addig meg néha olajcsere pár deci plusszal esetleg nem árt, megkockáztatnám első körben a gyárit, néha ennyi is elég a könnyebb kapcsoláshoz, de az 1 és R az álló helyzet miatt sosem kell tökéletes legyen szerintem. Működtető rudazat csuklóit/bowden faudi fejeit át lehetne nézni esetleg, kicsi zsírt adni nekik, ilyesmik, hátha javít rajta. Oktatni ajánlom a VAG konszern 1.9 SDI szívó dízel csodákat, karbantartás minimális, megbízhatóság maximális, és elindulni rettenet könnyű vele (a viszonylag rövid váltóval jut bőven nyomaték, kezdőként azzal szórakoztam, hogy alapjáraton indultam el vele emelkedőkön, nulla visszagurulás mellett, csak a pedálokkal finoman játszva vagy ha ezzel tervezel pár évre, akkor gázszettet is megkockáztatnám, ilyen üzemanyag árak mellett.
-
darvinya
titán
válasz Hannibhál #24126 üzenetére
Nekem még az sem.
Escort-ba még csak normál CVH van.
Vicces, hogy Wiki szerint [link]
1.4-re ezt írja:
In European trim, this engine produced 75 bhp (56 kW)
1.6-ra ezt írja:
Output was 69 hp (51 kW) and 86 lb⋅ft (117 N⋅m), while European versions produced 78 hp (58 kW)Nincs akkora többlet 1.6-ben, max. fogyasztásban és szeret hamar tönkremenni.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
válasz Hannibhál #24110 üzenetére
Ez igy van, de a közvetlen befecsisek ebből a szempontból rohadt jól működnek, jóval nyomatékosabbnak érezni őket.
pl 1040kg vitara 1.6 szivó 120lóba ültem anno át a focus 101lovából,( mindkettő szivócsöves, hasonló súly) és alig ment jobban a vitara.
majd az 1500kg sportage 1.6 szivó direktbefecsis, rövid áttételű 136 lovas rugalmasabbnak, nyomatékosabbnak, erősebbnek tünt. elindulásnál kicsivel, de ami megdöbbentő, hogy 120fölött érezni igazán. Vitaránál nemtom hol fogyna el, a kiát simán meghajtottuk anno 170ig megpakolva. cserébe eszik, és kormol.
már a finomitott verizós közvetlen befecsis újabbik sportage meg egy aszkéta, nemtom, mit csináltak, hogy városban 7.2vel eljárni vele, autóúton meg 6.2. egy másfél tonnás szekrény, kisköbcentis szivóval..[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
válasz Hannibhál #24110 üzenetére
Ez érdekes összehasonlítás, de tudok én is egyet. Nekem MK2 Focus van ferdehátú, 1.4 benzin 80 lóerővel. Javarészt egyedül használom, esetleg a feleségemmel, azaz 2 főnél többen nem utazunk vele soha. Jól szalad az autó, erős. Volt szerencsém azonban kipróbálni egy 1.6-os benzinest is, ami 100 ló. Én nem vettem észre érdemi különbséget, hogy sokkal harapósabb lenne, csak egy kicsit húzott jobban magasabb fordulaton. Úgyhogy szerintem olyan nagy különbség nincs, igaz azért a 20 lóerőtöbblet azért valahol megmutatkozik. Fogyasztásban pedig szerintem u.a.
-
#27070592
törölt tag
válasz Hannibhál #24110 üzenetére
Az "érzés" elég nagyban függ a nyomatékgörbe alakjától. Ha egy motor hajlandó már 2000rpm körül is megközelíteni a nyomatékcsúcsát, vagyis "lapos fennsík" a görbe, az szerintem sokat hozzá tesz a vezetési élményhez.
Nincs sok tapasztalatom, nem vezettem még annyi Fordot amennyire kiváncsi lennék de a most használt 1.8b Focusomat is leginkább azért kedvelem, mert már alul is jól húz, nem kell szétforgatni ahhoz hogy történjen valami. Pedig az 20+ éves tervezés, összesen 115ló/160nm. -
bajnokpityu
félisten
válasz Hannibhál #24107 üzenetére
hát a nyomatékgörbén kivül a váltó áttétel, illetve súly is erősen gyorsulási élmény befolyásoló tényező. ezzel együtt a 101lovas kókusz 98as tervezés( ha az egyes fokusz féle 101lóról beszélünk) mig a kia 1.6osa 132 és 136 lóval meg minimum 10évvel fiatalabb.
és a kiát tényleg annyival erősebbnek is érezni, tosztára olyan, mintha 2 literes lenne.
Econ:: mármint a legeslegújabb mondeot? az miben más?
a sima 5ös mondeo érzésre nekem semmivel nem adott többet, mint a 4es. sőt, még a térdemet is nyomta a középkonzol. az egy gyönyörű facelift, sztem, igazából.darvinya: már megint nem vágom miről beszélsz....
a teljesitmény az fordulatszám* nyomaték. egyikből jön a másik...
legyen akármilyen nyomatékos valami, azt is agyon lehet vágni egy hosszú áttétellel. lsd suzuki csomó tipusa.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Hannibhál #18313 üzenetére
Kerék csapágy kuka.
Nekem is ilyen tünetet produkált a Suzuki mikor kanyarodtam.
Semmi köze a gumihoz, vagy felnihez stb. Nekem úgy adta be a problémát, hogy este semmi baj nem volt, majd másnap délután egy kanyarban hallottam a búgó hangot. Ha kanyarodtam hallkult.[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Goose-T
veterán
válasz Hannibhál #18320 üzenetére
Éppen ez volt nálam is a baj, hogy nem cseréltünk csavart, csak felnit. Az egyik felnihez jó volt a csavar, a másikhoz már hosszú.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
pn4hvq
senior tag
válasz Hannibhál #18313 üzenetére
Nálam MK3-as Mondeonál volt/van ilyen. Itt az a baj, hogy "berohadós fajta" a fék, így a fékbetét folyamatosan hozzáér a tárcsához.
Menj vele egy pár km-t és nyúlj hozzá a kerékagyhoz (ha hozzáférsz) vagy a felni kerékagynál lévő részéhez. Ha érezhetően melegebb, mint a másik oldal, akkor lehet ez a hiba.
A nyikorgást a folyamatos súrlódás okozza. Ha többet mész vele egyhuzamban így, akkor a súrlódás miatt hőtágulás lesz, még jobban súrlódik, még hangosabb lesz (és koptatod ezzel együtt a betétet és a tárcsát). -
Goose-T
veterán
válasz Hannibhál #18313 üzenetére
Nekem egyszer volt ilyen még a Skoda Feliciámmal, akkor az volt a baj, hogy az egyik felnihez való csavar már hosszú volt a másikhoz, és beleért a féktárcsába a vége. Lecsaptunk belőle flexszel, oszt jó lett.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
kcsa
veterán
válasz Hannibhál #17730 üzenetére
Levesz, csővég vastagon beken, dob visszarak, figyelve hogy a paszta egyenletesen tömítsen. Nem árt a jelen állapot se, de egyrészt hangos, másrészt pl. piros lámpánál állva beszivároghat utastérbe a kipufogógáz, tehát inkább tömítsd le.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
darvinya
titán
válasz Hannibhál #17730 üzenetére
Nem árt a motornak, mondhatni gyorsabban távozik a füst, így a motor könnyebben jár.
Kipufogópasztát csövégre kell kenni, erre csúsztatni másiknak a végét.
Kívülről nem fog semmit tömíteni, mert nem éri annyi meleg, hogy rendesen megszilárduljon.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kelly416
veterán
válasz Hannibhál #15323 üzenetére
Mifelénk van egy srác, megjárta Amerikát de haza jött honvágyból, és nekiállt motorokkal foglalkozni. Valamikor 7-8 évvel ez előtt vittem oda a motoromat, akkor ismertem meg a srácot. Félelmetesen jól csinálta a dolgát, meglepően kedves, jól felszerelt műhellyel, és számomra mai napig elképesztő szaktudással. Csak kissé nehezen lehetett elérni, néha 1-2 hétig kerestem, mire valamit meg tudtunk beszélni vagy csinálni. Pénzt alig akart elfogadni (igaz, gyakorlatilag én csináltam a motoromat az Ő irányítása alatt ameddig másik motorral foglalkozott, de ezt én szerettem volna így, hogy tanuljak), nekem meg sült a képem, ezért nem kerestem sokáig. Évek teltek el, megvettem a fókát, elvittem egy kolléga által ajánlott helyre vezérlés és minden más kötelező dolog cseréjére, és mit ad az ég, ugyanazon az udvaron dolgozik a régi ismerősöm is. Persze beszélgettem Vele egy keveset, teljesen átnyergelt az autókra mert a motorokban nincs pénz, meg amúgy is világ életében Ford mániás volt. Tele is volt a környék Fordokkal Fiestától F350-ig mindent láttam ott pár hónap alatt. És ugyanaz a srác, mint aki a motoromat csinálta pár éve. Ég és Föld pár év alatt ugyanaz az ember. Egyszerűen hihetetlen. Nem lett rosszindulatú egy kicsit sem, félreértés ne essék, de szétszórt, figyelmetlen, mintha a szakértelme is oda lenne, pedig nem, csak annyi felé kapkod össze-vissza, hogy szerintem nem tud a saját gondolataiban rendet vágni. Az a pénz, amit kifizettem feleslegesen, az az utolsó fillérig másokhoz vándorolt, és többnyire olyan helyekre, amikhez köze nincs a szerelőnek. Szóval még az sem szentírás, hogy aki régen jó volt, az még most is jó.
Mikulásbá:
Persze. Egyik oldal sem szent. De abban azért egyet értünk, ha jól gondolom, hogy mindkét oldal sokkal normálisabban áll hozzá például egy nyugatnémet tartományban. A szerelő is tudja, ha jól dolgozik, vissza mennek még hozzá (és nem azért, mert direkt úgy csinálta meg, hogy pár héten belül megint vissza menjenek), aki meg szereltetni viszi az autót, nem úgy viszi, hogy véres a torka és csináljunk belőle egy "műszakin még éppen átcsúszik" példányt minél olcsóbban. Vagy még jobb az, amikor úgy csináltatják meg, hogy "nem érdekel, felőlem kábelkötegelőzzed, csak addig bírja ki, ameddig a vevő kifizeti... "
És mindez "csak" azon múlik, hogy a brekkencs feneke alatt vannak a bérek az árakhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
válasz Hannibhál #15138 üzenetére
google: "ford ac knob" + a megfelelő kínai áruház neve Sajnos ebből zöld nem volt
(#15137) tailor biztos hogy találsz kékben is Ugyanaz mint fent, "car interior decoration strip"
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
-
kelly416
veterán
válasz Hannibhál #14936 üzenetére
Ja? Akkor értelek. Nálam a két gyerek bent az autóban szinte minden hosszabb úton (rövidebben úgysem hallgatnék semmit), az egyik nyomatná a Tankcsapdát, a másiknak kell a populáris vonal, de ha rádiót kapcsolok, akkor léptessem a számot, mert akkor kivételesen meg tudnak egyezni, hogy egyiknek sem tetszik.
Nekem ezért nem kell semmi dob alá, örülök a csöndnek, amikor mégis egyedül ülök bent. De régebb (15 éve) nekem is mindig ment a Csapda csak kazettán, vagy később átjátszó kazettán és discman-en a CD-k az 1.1-es 1977-es Fiestában, bár annak sportdob nélkül is volt jó hangja. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Hannibhál #14687 üzenetére
Ha normál üzemben van, elég a 40, ritkán használva érdemes nagyobbat venni. Nem ismerem pontosan, de nézz rá, milyen van benne (Calcium Silver nincs-e ráírva), bár gondolom nem gyári. Ha sima akku jó bele, tessék: [link] 1500 kiviszik régit pedig add le közeli méh telepen, ha teljesen bedöglik, akku boltok is oda viszik a végén, de azon is nyernek nyilván
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Hannibhál #14570 üzenetére
Mert az olaj viszkozitása csak egy adat, mellette sok más is befolyásolja a kenőképességet. A Ford ezért nem viszkozitást, hanem gyári specifikációt ad meg.
Az 5W-20 inkább az Ecoboost-ok olaja, és visszafelé ajánlja a Ford minden benzinmotorhoz.
Alternatívaként van az eredetileg ajánlott 5W-30 (WSS M2C913 C). Az esetedben ez is megfelelő.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fujifilm X
- PlayStation 5
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Asszociációs játék. :)
- Elemlámpa, zseblámpa
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest