- One mobilszolgáltatások
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Mi várható 2025-ben a mobilpiacon?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Poco X5 Pro - ránézésre jó
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz radi8tor #52891 üzenetére
Egyébként gyakorlatban van egyáltalán valami automatikus bacivédelem újabb autóknál? Pl átfújás forró levegővel vagy akár UV. Mondjuk úgy tudom az inverteres klíma se nagyon szokott lenni, úgyhogyizé.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz tiamat031603 #52787 üzenetére
Nekem is csinálja, Focus MK1 1.4-es motorral. De lehet ez normális, a bowdenes gázpedál ilyen, lehet rugózik egy kicsit, amikor letaposod. Vagy rossz a motortartó bak / futómű valami, a lényeg, hogy a terhelésváltozásnál kottyan egyet. Nálam a motortartók körül biztos van gond, mert alapjáraton jól láthatóan remeg a kormány meg a bal tükör. De a váltó pl érdekes módon egyáltalán nem.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz CartmanLand0 #52680 üzenetére
Benyomott kuplungnál nyekergés / vonyítás az elvileg kinyomócsapágy. A hátramenet azért reccsen, mert túl erős vagy. Néha megesik hogy nem megy be rendesen hátramenetbe, ilyenkor kerepelő hang van, s nem mozdul az autó, gyakorlatilag üresben marad. Vagy kisebb-nagyobb erővel berakod, de reccsen egy szépségeset. Érdemes finoman bánni vele, ha nem megy be, akkor teszel egy 3-ast vagy bármilyen másik szinkronizáló fokozatot, s be fog menni a helyére a hátramenet.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz DeFranco #52481 üzenetére
Oh, köszi a tippet! Nálam is intenzív a kasztniremegés fékezés közben, amikor már kinyomom a kuplungot. A fékrásegítés is elektromos? Én is észrevettem, hogy az elektromos rendszer terheléséhez (is) van köze, mert pl ablakemelő megnyomásánál is leesik a fordulat. Sőt, a sima ventilátor bekapcsolásánál is.
Lehet új akksit meg kéne próbálni. Télen már volt vele gond, de az inkább a több hetes állás miatt, az normális. Mert egyébként mindig pöccre indul az autó.
Másik probléma lehet a motortartó bak, mert (normál, nem beesett) alapjáraton is szemmel láthatóan remeg a kormány, bal tükör. A váltó mondjuk egyáltalán nem. De a lényeg, hogy ez jelentősen felerősíti a problémát, ami lehet új korában is jelen volt, csak most az elhasználódott bakok miatt jobban átmegy a kasztnira.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Ja, ezt anno én is megszívtam, azt hittem elromlott a klímakapcsoló, úgyhogy hónapokig rugdostam szegény középkonzolt, hogy kapcsoljon már ki a klíma. Az 1.4-est nagyon lefogja, olyanokat kell kuplungolni elindulásnál, mint a fene.
Ha már itt vagyunk, bekapcsolt klímával gázelvétel után nálatok is úgy leesik a fordulatszám, hogy beleremeg a kasztni? De csak pár másodpercre, aztán visszamegy normál alapjáratra. Állandóan csinálja, ennyire lassú az alapjáratot vezérlő elektronika, vagy mi a franctól lehet?
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Na, ez talán jobb, mint egy Focus RS.
DESTROYING Brand New Ford Escort RS Cosworth! // Nürburgring
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #52275 üzenetére
Azért az kemény. A légszűrő cseréjének halogatásásval csak annyi gond lehet, hogy legfeljebb nem kap a motor annyi levegőt, nem? Biztos ez is valami buta környezetvédelmi döntés, mint a károsan hosszú olajcsere periódus.
Én a saját kis Focusomban az olajjal együtt szoktam cserélni a légszűrőt, a gyári előírás ennek asszem cask fele, szóval 2x sűrűbben cserélem.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
Én a 1.4-es változatba 8000-10000 körül a Mannol 7077 típusút szoktam, az tud minden Ford specifikációt, szóval az 1.6 Ti-VCT-hez is jó elvileg.
Rákeresetem, az 1.6 Ti-VCT motorhoz hivatalosan WSS-M2C948-B vagy WSS-M2C913-C specifikációt kell tudnia a motorolajnak. Tehát a fenti Mannol 7077 jó. Vagy bármi ami tudja az említett specifikációt, ez a legfontosabb.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz diablo1984 #52037 üzenetére
indítás után 10-15mp-ig amíg "dúsít" eléggé kotlék hangja van, mintha dízel motort ötvöznénk lassan forgó terménydarálóval
Ez nem inkább a kenés hiánya, amíg hideg az olaj? Az összes autó ilyen, csak valamelyiknél durvább szelephang van.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
Focus mk1-ben ti hány km-enként cseréltek gyertyát, trafót? Ebben ugye még ha jól tudom egyszerű tranzisztoros gyújtótrafó van, ami ciklusonként kétszer is gyújt, tehát jobban kopnak a gyertyák meg a trafó.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz lezso6 #51815 üzenetére
Összevetésként egyébként az 1.6 Ti-VCT még mindig sokkal egyszerűbb, megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható, mint bármelyik hasonló a benzines H Astra motorok, pedig az Opel elvileg olcsó kéne legyen. Gondolok itt a Twinport (Z14XEP) és VVT (Z16XER) motorokra, családban vannak ilyenek.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz lorcsi #51814 üzenetére
Ugyanaz a blokk, csak a Ti-VCT verzió változó szelepvezérlésű. Az a kérdés, hogy megér-e neked magasabb fenntartási költség nagyobb teljesítményt. Nem szar motor, csak ugye egy picivel bonyolultabb.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #51350 üzenetére
Ha nem cserélsz váltóolajat, akkor váltót kell. Nekem 200e-nél kellett (IB5, mint neked), szóval az élettartam kenés azt jelenti, hogy addig jó, amíg csapágyasra nem kopik. Az a 27e km gondolom 270e akart lenni. Csoda hogy megy még, ha sose cserélték. Én úgy tudom 100e km-enként kéne.
Maga a váltóolaj cseréje leeresztőcsavar híján nem egyszerű, ahány ember, annyiféle módszer. Valaki szerint ki lehet szívni valahogy, más szerint a féltengelyéknél kifolyatható, megint más szerint lyukat kell rá fúrni, stb.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Szilentek! A jóféle hátsó futómű hátránya, hogy mivel nem sima csatolt lengőkar, így 2 szilent helyett van vagy 22. Nálam cserélve lett a szilentek nagy része, később kis segéd-lengőkarok is, mert így néztek ki:
Arra is figyelj, hogy hátul hajlamos az egész levelesre rohadni, nálam is jól láthatóan rozsdás volt, amikor hozzám került, de nem vészes:
Később kapott már alvázvédelmet, habár elég budget opciót, így lehet sokat nem ér.
Elöl csak sima Macpherson van, de nálam az is elvileg rottyon már évek óta (de csak tavaly derült ki), még nem cseréltettem, ott konkrétan új lengőkarok kellenek, mert többe kerülne kinyomni belőlük a szilentet vagy nem is lehet. De hamarosan eljön ennek is az ideje. Mondjuk útról nem akar leesni így sem, de indulásnál, váltásnál néha van egy viszonylag hangos koppanás, amikor megindul a kasztni, lehet a nagy lógás miatt van.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
-
válasz molnarpeter #51222 üzenetére
Egyébként azt jó lenne tisztázni, hogy ezeknek a Duratecre átnevezett 1.8-as, 2.0-s Mazda L8 motorok megnövekedett olajfogyasztása pontosan mitől van, s gyűrűzés után véglegesen megszűnik-e a probléma. Pl a BMW M54-es motorjainál a gyártó spórolt a gyűrűkön, s ezért eszik egy idő után az olajat, de ha meggyűrűzik jól, akkor soha többé nem lesz vele baj.
Mert én úgy tudom, hogy az extra olajfogyasztás egyik oka, hogy nem megfelelő olaj kerül a motorba vagy túl ritkán cserélik, de ez minden motorra igaz. Tehát júzer errorra ez érzékenyebb? Pl a Toyota régi 1.33-as motorjánál is hasonló probléma van, de ott egyértelműen júzer error szokott lenni, mert nem a szokásos olajjal kell neki, hanem vékonyabb, bár úgy rémlik a gyártói előírás se volt megfelelő, sőt, talán nem is létezett akkoriban még olyan vékony olaj. A másik oknak meg azt hallottam, hogy nem forgatják le a motort eleget, s ebből következik valamilyen mechanizmus által az olajfogyasztás, de ez sem egyértelmű pontosan hogyan.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #51128 üzenetére
LOL, és mellette Hyundai Coupe GK FL2 2.0 literes, az is egy nagyon jó autó. Öcsémnek volt utóbbi autója pár évig, csak eladásra került, s azóta az én Focusom használja, ami ugyanolyan, mint a cikkben lévő, csak facelift utáni. Enyémben sincs utasoldali légzsák. Egyre jobban szeretem ezt az autót, sose fogom eladni. Csak majd leadni.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #51073 üzenetére
Inkább polgárnyuvvasztó. Nekem ezekről mindig az jut eszembe, hogy mióta népszerűek lettet ezek az értelmetlenül túlméretes autók, azóta iszonyatosan megnőttek a halálos gázolások számai is USA-ban.
Pedig ez csak egy F-150, egy kicsike. S szeretem ezeket az autókat. Csak olyan mint a zsiráf: szép-szép, de otthonra nem kéne, főleg nem mindenkinek.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz poking #50754 üzenetére
Esetleg kipufogó hővédő eleresztett / elrohadt és az zörög? Nálam van valami ilyesmi, habár csak bizony fordulatokon, és csak nagy terhelésen. Bár lehet nálam is csak a motortartó bajok döglenek.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #50660 üzenetére
És még az is relatív imbolygós a Focus MK1-hez képest? Akkor a magasság ennyire számít. Habár az imbolygás nem feltétlenül jelenti azt, hogy rossz az úttartás vagy felborulsz. Lásd (youtube alert!) Citroën 2CV, alias kacsa.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #50650 üzenetére
Focus után hasonló kategóriában valószínűleg minden imbolyog, mert anno nagyon jól sikerült a futóműve. Pár hete két H Astrát is vezettem, és eléggé imbolygósak voltak a Focus MK1-hez képest (meg más szempontból is volt "baj"), egy élmény volt visszaülni a Focusba. És akkor te meg egy SUV-ba ültél át, az végképp imbolyog. De gondolom az úthibákat sokkal jobban kezeli. Bár számomra a Focus MK1 abban is jobbnak érződött a H Astrához képest, ami elég paradox módon hangzik, de lehet tényleg ennyire jó a futóműve.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz DeFranco #50574 üzenetére
Ha nem áll jól, s erőből betolod, nagyot reccsenhet. Nyilván ez nem jó. Legjobb szerintem felengedni a féket s gurulni pár millimétert, s aközben rakod rüvercbe. Nekem már az oktatóm is így tanította anno.
Egyszer volt egy olyan esetem, hogy Budakeszin az emelkedőn a lámpánál az istenért nem vette be a váltó az 1-est. Sosem volt ilyen és azóta sem, néztem is hogy akkor most wtf, kicsit gurultam hátra, aztán sikerült, a mögöttem lévő biztos beszart, mondjuk én is.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz Alyx01 #50567 üzenetére
Váltó az ilyen volt az én 2002-es 1.4 Focusomban is. Mármint a régi váltó bizos ilyen volt benne, annak a nyelestengely csapágya meghalt. De úgy emlékszem a cserélt "új" bontott váltóval is ilyen. A hátramenetben nincs szinkron, nem feltétlenül állnak úgy a fogaskerekek, hogy bemenjen, általában érezhető is egy plusz kattanás amikor berakod, akár kicsit reccsenhet is ilyenkor.
Ugyanaz az IB5 váltó van a tiedben is, mint a régi Focusokban, csak kisebb módosításokkal, az újakon pl elvileg van leeresztő. Ha sok a km (200e+) az autóban akkor érdemes lehet mintát venni és annak függvényében cserélni a váltóolajat. Az enyémben lehet elfolyt, mert találtam egy 10+ éves szervizes papírt, hogy szivárgott a váltóolaj a féltengelyeknél, aztán 10 év alatt olajhiányban megmakkant, tavaly nyáron kellett cserélni, mert már olyan hangon vonyított, mint a régi Ikarus buszok.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
válasz molnarpeter #50204 üzenetére
Pfúj, azt inkább ne. Az egy fostos Microsoft webframework, szerencsére megbukott.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz Brandynew #50203 üzenetére
A sima Osram +100% (Night Breaker Silver) állítólag jó kompromisszum.
Nekem volt +150% és +200% is, hamar meghalt mindkettő, természetesen minden esetben későn derült hogy meghalt, egyikkel ráadásul autópályán. Azóta meguntam és spúr Ultra Life van.
Fontos adalék, hogy a Focus MK1 generátora extra feszültséggel kínál meg mindent, így az izzó még kevésbé bírja (cserébe persze jobban világít), az MK2 talán már nem ilyen.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz WasabiTrsr #50157 üzenetére
Hát ez furán hangzik, a jobb benzin miért tenne jót a katalizátornak? Adalékok? Azt tudom, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor az nem tesz jót a katalizátornak.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #49726 üzenetére
Sebességjeladónál csak a km óra és állás hal le. Nála a fordulatszámmérő és úgy tűnik a hőfokjelző is rossz. Szerintem azért lehet óracsoport hiba, mert az kb bármi random kijelzéshiányt generálhat.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Elvileg a Fiestádban is ugyanaz az IB5 váltó van, mint az én Focusomban. Nekem volt váltócsere nyelestengelycsapágy miatt, aminek kb olyan vonyító hangja van, mint a régi Ikarus 260 / 280 buszoknak, főleg bizonyos sebességnél igazán hangos, nekem pl 90-110 között volt a legrosszabb. De üresben is van hangja felengedett kuplunggal.
De váltónak van egy alap hangja is, felengedett a kuplunggal, legalábbis nálam hidegen, amolyan kicsit darálós hangja, de halkan. Ezt a régi váltó is csinálta (amíg jó volt), meg az "új" is, vadonaút kuplungszettel.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #49110 üzenetére
Olcsó szerelőm van, aki csak azt javítja, amit muszáj. Már a kerékcsapágyak + váltó + kuplungcserére is azt mondta, hogy ráér jövőre is, de inkább meg lett csináltatva most, mert addigra csak többe fog fájni.
Persze az is hozzátartozik a dologhoz, hogy ez az autó 15+ éve a családban van, és én kb 4 éve örököltem meg, társaihoz képest jó állapotban, minimális rohadással. Így más a hozzáállásom, nem fáj annyira rákölteni.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz Ace Ventura #49100 üzenetére
Nekem a full fapados 206e km-nél járó Focus MK1.5-re is elment az elmúlt egy évben közel ennyi, csak hogy ne érezd magad olyan rosszul.
4 új négyévszakos szereléssel 120e; hátsó futóműben kis lengőkarcsere 38e; komplett kuplung + első kerékcsapágyak + váltócsere 185e; új ablaktörlők + tompított izzók 15e; olajcsere + szűrők 20e. Most meg jön még futóműállítás megint valami 20e körül, illetve szerintem a fékek végüket járják, és gyanús hogy gyertyák + trafó is.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz dellfanboy #49043 üzenetére
Nekem elvileg Denso van benne, most akartam megnézni, hogy néz ki, de kurvára bele van tépve, így egyelőre szuperpozícióban van, hogy mennyire jött be.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz molnarpeter #49038 üzenetére
Köszi. De az kb a legjobb nem? Vagy legalábbis van ára, 5e ft körül láttam darabját, annyit azért nem szeretnék rákölteni.
Más: nekem uyge Focus MK1 1.4 van, s néha mintha kihagyna a motor nagy gázadásnál. Persze lehet placebo vagy úthibákat érzem félre, de öcsém is mondta már, hogy nem az igazi. Mennyi időnként kell ebben gyertyát illetve trafót cserélni? Ha jól tudom ennek még a régifajta egyszerű és olcsó, de pazarlós gyújtáselosztója van, ami egy ciklusban kétszer is szikráztat.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
Ha már itt tartunk, szélvédőre tappancsosból mi ajánlott? Az enyém kezd megpusztulni, mert valami gagyi volt.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
Megelőzni úgy tudod, hogy nem az autóval együtt állítod le a klímát, hanem valamivel előtte (mondjuk 5 perc), tovább járatva a ventilátorokat, így van ideje kiszáradni a hőcserélőnek. Mert ugye attól lesz büdös, hogy amikor leállítod, akkor hideg marad, lecsapódik / ott marad rajta a pára, arra meg rátelepszik mindenféle baktérium meg gomba, azoknak a szagát érzed...
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz prannk #48703 üzenetére
Elvileg a ~100 lovas 1.6 szívó. Annak van egy 115 lovas változó szelepvezérléses (Ti-VCT) változata, aminél a vezérlésállítóval (okoskerék) lehet gond, ennek nézz utána a költségének, hogy vállalható-e a plusz teljesítményért cserébe. Az 1.8 és 2.0 literes (mazda) motoroknál olajfogyasztási kockázat lehet, annak ugye horror költségű a javítása, de ez úgy tudom inkább a korábbi tulajok hibája, nem a konstrukció rossz.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #48670 üzenetére
Biztos nem a szivacsbeöntőfantom volt?
Arra én is kíváncsi lennék, hogy ezek elől hogy lehet tényleg hatékonyan védekezni, mert ha szüleimnél vagyok, akkor az enyémet is rendszeren megmássza belül valami. Bár szerencsére még nem kóstolt meg semmit, sajnálom hogy nálad már most belerágott.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #48579 üzenetére
Mekkora baromság. Mindenki tudja, hogy olyan telepjáró kell, ami a tetőn ülve vezethető, hogy amikor az Andrássy belső sávban veretsz vele, akkor mindenki észrevegye ahogy nagy amplitúdóval, komplex gesztikuláció kíséretében jelzed az előtted lévőnek, hogy TAKAROGGYÁ LE A KÜLSŐ SÁVBA, PARASZT!
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
válasz lezso6 #48500 üzenetére
Kicsit kutattam még.
Van egy Total Mesterkurzus videó (időzítettem), ez alapján ha C3 olajat raksz A5/B5 helyére (ahogy nálam sikerült), akkor habár működni fog, de a motor szétnyírja az olajat és megeszi.
Viszont esetemben az A5/B5 szabvány nem létezett még 2002-ben, amikor az autóm kigurult a gyárból, szóval ez nem jó kiindulópont. Az autóm kézikönyve szerint ugye Ford WSS-M2C913-B szabvány kell, de ha az nincs, akkor ACEA szabvány szerinti A1/B1 vagy A3/B3 mehet bele. A C3 szabvány meg az utóbbihoz elég közel áll, szóval eszerint nem lesz gond. Olajfogyasztásra azért figyelni fogok...
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
-
Most hogy beszéltek az olajról, megnéztem mi ment bele az enyémbe (1.4 75 LE) egy-két hónapja, és erre kiderült, hogy nem Ford szabvány szerinti a Q8 Formula VX Longlife 5W-30, kurvára másba való, VW olaj. Tavaly is Q8 ment bele, de szerintem nem ez a típus, hanem a Q8 Formula Techno FE Plus 5W-30, mert nagyon ismerős a neve, s anno megnéztem, hogy miért hozott mást a szokásos Mannol helyett, amit darvinya is használ.
Hülye módon nem én szoktam venni az olajat, mert szüleimnél van hely házilag lecserélni, s mindig apám szerzi be a helyi boltban. Eddig mindig jó volt, csak legutóbb nem néztem meg, mert gondoltam ugyanaz, mint tavaly. Erre pont most rossz, gondolom a boltos benézte és rossz típusú olajat adott.
A 25 éves technikájú motor egyszer kibírja? Sokat nem megyek (évi 6000-8000 km), akkor is 90%-ban hosszú távon. Vagy azonnal cseréljem? Eddig ment bele kb 1000-1500 km.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Annak nem ilyen hangja van elvileg, hanem mélyebb. Meg a kerékcsapágy üresben álló autónál nem szól. Hidegen 1500-as alapjárat mellett szépen vonyított. Ha ekkor kinyomtam a kuplungot, akkor elhallgatott, szóval elég egyértelmű. Pont fordítva, mintha a kinyomócsapágy lenne halálán.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Na nálam is megvolt egy nagyobb szerviz a 21 éves Focus MK1 1.4-nél. Váltó csapágyasra ment, 200e km után, olyan hangja volt, mint egy Ikarus busznak. 50-60-nál már hallható, 80-90 jajj, míg 100-110 között halál, 120-tól viszont már jobb. Így váltócsere (új olaj, stb), komplett kuplungot is muszáj volt már plusz első kerékcsapágyak. Nem volt olcsó, 185e mindenestül, ebből volt 40e a bontott váltó.
De most mint az álom, nem hiszem el, hogy ennyire vajpuha tud lenni a kuplung. S maga a váltó is meglepően sokat változott, nagyon olajozottan működik, s pontosabb. Nem gondoltam volna, hogy ekkora különbség lesz. Na meg nincs zúgás, vonyítás, tök halk lett az autó, szerintem sosem volt ilyen. 160e km-nél vettem át családból a kocsit (3 éves kora óta van nálunk), szerintem akkor is volt már hangja. Most meg még nagyobb élvezet menni vele, végre minden jó. (leszámítva az esztétikát )
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Ahogy DeFranco mondta, a motor- meg váltótartóbakokat lenne érdemes megnézni, nekem is fent ezt mondták itt.
Mikrokapcsolót a kulcsba amúgy elvileg fillérekért kapsz, megfelelő elektronikai boltban. Csak tudni kéne a típust. Pl hestore, tme, stb. Hobbielektronika topikban érdeklődj, fotó alapján talán meg tudják mondani a tutit.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Nálam hasonló van kicsit enyhébben, de szerintem ez se normális. Az alapjárat kb 800, szóval nem túl alacsony, de álló helyzetben remeg a kormány meg a bal tükör is. Ha bekapcsolom a klímát, akkor egy kis időre lejjebb megy a fordulatszám, s rendesen beremeg az egész kasztni.
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz radi8tor #48094 üzenetére
Hmmm. 2-3 éve gyanakodtam motortartóbakra, mert gyorsításnál meg gázelvételnél van egy fura "akadás" / "koppanás" jelleg, mint amikor a bringát nekiállsz tekerni és kong egyet racsni, nem azonnal teker, mert ugye nem direkt. Hasonló a kocsinál. Nem tudom érthető-e. De én ezt betudtam a mechanikus gázpedálnak, lehet mégse az? Első autóm, szóval nincs tapasztalatom, hogy minek milyennek kéne lennie.
Amúgy az is normális, ha fel van húzva az ablak, s megnyomom a felhúzó gombot, akkor az alapjárat lejjebb esik? Nem fullad le, de van egy kis remegés.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
válasz #27070592 #48092 üzenetére
Mondjuk szokott zörögni belül sok minden, de ez lehet csak az öregség, 21 éves autó, na. Pl műszerfalra állóhelyzetben alapjáraton néha rá kell sózni egyet hogy ne zörögjön. Erről jut eszembe, az normális, hogy amikor elveszem a gázt, kuplung, megállok pl lámpánál, akkor ahogy esik vissza a fordulatszámra az alapjáratra, egy kis időre beesik a normál tartomány alá egy kicsit? Nem fullad le, de ilyenkor azért kicsit beremeg a kasztni.
[ Szerkesztve ]
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!
-
Adott egy Focus MK1 1.4, ezzel a rezonálós problémával. Tippek, hogy mi lehet?
Thinkpad P16 eladó: 16(24) mag(szál), 96 GB RAM! | Make Asia Great Again!