- Mindenki Z Fold7-et akar
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- One mobilszolgáltatások
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142320 üzenetére
Prey-jel nekem egy gondom volt, de az nagyon. Nem zavart, hogy egy csaj a főszereplő. Sőt. Az viszont marhára zavart, hogy azt a kislányt a saját indián társa beleverte a fenyőerdő talajába, különösebb megerőltetés nélkül. És ez mocsok nagy probléma, utána nyilván nem kicsit zavaró volt kivárni, hogy egy ropilány, hogy végez egy olyan lénnyel, amelyik szó szerint egyetlen ujjával kicsinálhatná.
Ettől függetlenül kellemes darab lett, csak ezt a végtelenül kínos baromságot kellett volna elengedni, hogy egy átlagos ember ellen esélye sincs, de egy Predator? Az köszi, bármikor megy. Lol.
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #142320 üzenetére
A Prey problémája nem a női főhős, ami sokaknak hiteltelen volt. Ez önmagában hülyeség, nem 1:1 test a test elleni harcban győzte le a Predatort, úgy esélye sem lett volna. Ahogyan az első részben Dutch-nak sem. Nekem igazából annyi volt csak a gondom vele, hogy maguk a karakterek érdektelenek voltak, és a cselekmény sem különösebben lebilincselő. De ez a hiba az előző két Predator filmben is megvolt kisebb-nagyobb mértékben. A 90-es folytatást sokáig nem szerettem, pedig valójában az is egy hibátlan akciófilm. Pedig nem nagy varázslás, klisés beleszarós zsaru, klisés kormányügynök, bandaháború, közben a ragadozó vadászik, de jól van összerakva. Az első filmet is az teszi jóvá, hogy badass izmos macsó karaktereket eresztenek össze a dzsungelben a lénnyel.
A Star Wars EP7-ben mi volt woke? Sokminden eszembe jutott, de az pont nem. Rossz forgatókönyv annál több volt az új trilógiában, az EP7 még ki is lóg ebből a szempontból, mert hiába nyúlta pofátlanul az EP4-et, volt benne valami klasszikus SW érzés. És azt pont a sokszor lenézett fanservice hozta, Millennium Falcon, Han Solo, Chewbacca, birodalmi rombolók, fénykard párbaj.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142320 üzenetére
SW nálam is rég meghalt és NEM a woke miatt. Az érdekes módon abban nem igazán zavart. Az annál inkább, hogy sztoriban egyre kevésbé volt vállalhatóbb, borzalmasan kiddie lett, miközben kizárólag már csak a látvány számított.
Másikra:
Leírtam 2x is, hogy a doomguy honnan jön, miért jön, miért működik perfektül. Carmack korunk egyik legnagyobb szakija programozás és gaming témában. Tökéletes volt a döntésük. Legendát alkottak. Ráadásul nevetve kétszer, mert a Doom 2 se egy olyan 2. rész lett, hogy egynek jó, hanem szenzációs lett az is. Egy zseni.
A TLOU esetében a történet nagyon nagyon fontos része a másság. Ahogy a Philadelphia c. filmet se fikáznám egyetlen percig sem (sőt meghatározó alkotásnak tartom), addig pont u.e. történt a TLOU-val is. Hiába volt tele a fejem a woke és BLM őrületekkel és volt már akkor komoly ellenszenvem, a TLOU-ban AZONNAL el tudtam fogadni, hogy mi és miért történik, mert nagyon fontos, hogy Lev mit élt át, mert nagyon fontos, hogy Ellie-nek nővel van kapcsolata és nem férfivel, mert nagyon fontos, hogy Abby miért lett olyan amilyen. Az a vicc, hogy a játékot cirka 6x letolva már egyértelműn kijelenthettem, hogy Abby egy mocskosul jó karakter és szerethetőbb is, mint Ellie. Ja, nem szép, véletlenül se, de emberileg magasan Ellie felett áll.
Joelt pedig nem azért írták ki a történetből, mert fehér férfi volt, hanem mert utolérte a gennyes múltja! Mocsok nagy mondanivalója a játéknak, hogy a súlyos bűneidért akkor is később fizetned kell, ha már jó fiúként viselkedsz. Mint Carmack esetében, ezek is zsenik, az van.
Ahogy fentebb írta gyimger: 2024 van. A Doom hál' égnek egy olyan korban született, ahol nagyon is jó volt és nagyon is kellett egy olyan marine, mint amilyen a doomguy, mert a gamerek akkoriban még szinte mind hímneműek voltak és az a játék nekik/nekünk készült. Abban a korban Svarci, Sly, JCVD és ilyen kaliberű férfiak voltak a nagy hősök és a doomguy tökéletesen passzol is az érába. Bár nem tudjuk, de garantáltan ártott volna a franchise-nak (pont mint a Bud sörnek!) a wokolás.
Simpsons, Family Guy, vagy éppen a Friends. A korai részek mertek szemtelenek, nyíltak, VICCESEK lenni, aztán a kezdődő wokolás megette őket reggelire. A Friends-et is időben hagyták abba, mert a humor az NEM ismer határokat. Viccet kell és lehet csinálni mindenkiből. Szó szerint mindenkiből. A humor cenzúrázása az emberiség egyik mélypontja és pont átéljük. Katasztrófa!
A TLOU pedig már egy olyan kor gyermeke, ahol lehet és kell is beszélni a másságról, de csak akkor, ha annak célja és értelme van! A checklist alapú NF-féle wokolást gyűlölöm. A Philadelphia és TLOU-féle előtt mélyen meghajlok.
-
W.Wilson
aktív tag
válasz
FunPro #142320 üzenetére
Már megint biológiai evolúciót akarsz beleerőltetni a Tolkien világba. A törpök, emberek teremtése óta csak pár ezer év telt el. Tehát ha léteznek különböző bőrszínek, árnyalatok, azokat nem az evolúció alakította ki, hanem mágia. Ennyi idő alatt az afrikai klímájú térségben nem fognak kialakulni más emberek, ha alapból mondjuk vikingekből indultak.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142289 üzenetére
Igen, olvastam.
A PoP egy baromi játék mióta az első legördült belőle cirka 35 éve. Az egész franchise megcsúfolása az a rasztahajú barom, akit beletettek. Elmegy amúgy Perzsának, de látszik, hogy mi volt vele megint a cél: wokolni egy jót. Száni.
És igen, hazaárulás ha nem a doomguy lenne a Doomban (aki a Commander Keen örökségből származó kari), hanem egy BLM.
Pedig alapvetően a Doom "történetének" része, hogy egyetlen marine kiáll a démonok serege ellene és oda próbál baxni. Ha ezt kicseréled egy 12 éves gyerekre, akinek az a szuperképessége, hogy démonokat tud ölni, már nagyban torzul a magic, amit Carmakék kiagyaltak.
Tehát arra próbálsz utalni, hogy mivel slayer a neve és nem doomguy (amúgy továbbra is egy Blazkowiczról van szó), így lehetne akár egy BLM nő is. Lehetne, de okkal nem lett az és ennek sok köze nincs se a KKK-hoz, se a nácikhoz. Vannak sztereotip szerepek, melyek betöltésére más karakter alkalmasabb. Ha kifordított bundakesztyűket szeretnél nézni, akkor a Netflix jó barátod lesz. Ott mintha szándékosan választanának borzalmas színészeket olyan szerepekre, mely nem a karakterükhöz passzol.
A Mariós példádról még annyit, hogy a legutóbbi Mariós játékban a Wonderben, aminek az a neve, hogy SMB Wonder, játszhatsz egy rakás már karakterrel. Mario van a játék címében, de mégis játszhatod mással.
-
i2k
őstag
válasz
FunPro #142305 üzenetére
Lehet, hogy ellenkezőleg megy át, de nem vagyok sértődékeny, csak riposztoltam, és szóvá tettem, ami történt. Nincs harag. Részemről biztosan.
Én érzelmi síkon közelítem meg ezt a szórakoztatóipart, mert hát személyes szórakozásomról volna/van szó, ugye.
Kikapcsolódni akarok a hétköznapi monotonitásból, a shitstormból, ami mindenhonnan árad a negatívitizmussal, pesszimizmussal, vagy a sokszor indokolatlan hurrá-optimizmussal, faj/népgyűlölettel, háborúkkal, mesterséges infláció-okozta elszegényedéssel, áremelkedésekkel, neofeminizmussal, bevándorlókkal, és kedvenc(cé vált) filmjeink/sorozataink/hőseink kiherélésével, leváltásával, átszínezésével, nemműtétjével.
Számomra a film/játék azt jelenti, hogy pár órára mindez eltűnne......helyette már ide is befészkelte magát az, amit eddig vázoltam. Szép, hogy mérgessé válok emiatt? Nem. Ignorálnom kellene, mint egy türelmes felnőttnek. Csak épp a türelem fogyott már el.
S szerintem, a világ nagy része is így van ezzel.Értem én, hidd el, hogy konformista, elfogadó, megengedő, elfogadó módon állsz TE is, mások is ehhez/ezekhez a témakörökhöz, mert hát miért is ne -- ahogy írtam a türelmes felnőttet ugye --, legyen minden a világban, miért is ne férne bele egy homoszexuálissá avanzsált fekete James Bond is a filmvilágban, fekete törpillák Tolkien világában, vagy egy férfiasan kismellű Lara Croft is a játékiparban, vagy...
Beleférne.
Régebben bele is fért ilyesmi!
Hirtelen:
A Predator (Arnie) után kaptuk Glover főszereplésével a 2. részt. Senki sem ment szétverni a székházat, mert -- a maga nemében -- király folytatás volt! (még mindig lúdbőrös vagyok a terembeli jelenetre gondolva).
Egyébiránt az indiános predátort (Prey) nem azért utáltam, mert indián nő volt a főszereplő, hanem azért, amiért az lett, és ahogyan le lett kicsinyelve a ragadozó -- neten a címet védők azzal próbálkoztak, hogy hát bébi predator volt...
Sorolhatnánk az analógiákat.Szóval, szépen lassan egyre több és több torkig lévő emberektől írást lehet majd mindehol olvasni -- ugyanakkor számos ezen változásokat üdvözlőt is = game/movierant oldalakra ne menj fel, ha jót akarsz magadnak.
Én már torkig vagyok azzal, ami folyik.Lehet, hogy az "Prince" of Persia 2,5D játék jó lesz -- legyen! Csak tessék megérteni a PoP és más megerőszakolt sorozat rajongóit is, amikor véleményt nyilvánítanak - még ha történetesen nem is tapsikolva.
-
i2k
őstag
válasz
FunPro #142289 üzenetére
Na, ez is mutatja, hogy - bocs, de most én leszek lemény, miután te meg lehülyéztél - szart se tudsz DOOMGUY-ról.
A Doom Eternalsban - igyekszem spoiler-mentesen - éppen hogy kiderül, miért néz ki ÚGY, ahogy kinéz a karakter.
Csak végig kellene játszanod**, vagy ha lusta vagy, nincs meg semmilyen forrásból, akkor nézd meg itt!***//** = látható maszk nélkül is
//*** = igazából nem is a végét kellett volna linkelnem, hanem a final boss harc első részétől, csak tudom, hogy így is falra hányt borsó, de legalább az első kockák már sugallhatnak valamit, ha fogékonynak mutatkozol... -
i2k
őstag
válasz
FunPro #142289 üzenetére
"ahol i2k nehezményezte,"
Nem én nehezményeztem, hanem a FÉL VILÁG nehezményezi.
Elég, ha pár nem ilye-olyan okból nagyon is befolyásolt szósül oldalon, hanem szabad vélemény-nyilvánítós platformon --- ugye akkor már egyértelmű, hogy a Youtube-ot és az X-et nem sorolhatjuk teljesen ide? --- olvasgatsz a játékkal kapcsolatban, különösen, ha videók is vannak a cikkhez...
Én csak azt közöltem, ezek szerint megint nem magyarul, hogy EGYETÉRTEK a nehezményezőkkel - egy címadó szereplő kihagyása a címadó nevével fémjelzett játékból finoman is szólva vicces*. Vagy neked nem?* Ezért volt a Diablo 4 Diabló nélküli idézet, amit ráadásul nem is én írtam, hanem (megkerestem neked itt, mert emlékeztem rá):
-
_drk
addikt
válasz
FunPro #142292 üzenetére
"Mellék" karaktereknél szerintem senkit nem érdekel.
Nekem anno Green Lanter a Justice league-ben fekete volt mert akkor úgy ment a tv-ben és meg is lepődtem hogy ő eredetileg fehér.
Viszont ha Supermant vagy Batmant csinálnák így akkor lenne népharag, meg ugyebár meg se próbálják.
Ezzel igazából csak a kísérletezés megy... -
gyimger
őstag
válasz
FunPro #142289 üzenetére
Értem, amit írsz, de képzeld el azt a helyzetet, hogy bejelentik az új Doom részt, előzetesben egy feka pali aprítja a démonokat... A lore megengedi, belefér, de akkor joggal kérdezhetik meg, hogy miért lett lecserélve a doomguy egy niggára, amikor megtarthatták volna az eredeti karaktert is. Vagy onnantól kezdve ő lesz a doomguy, ahogy a Batman sorozat Deadshotja is valamiért elég sokat barnult az évek alatt.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142282 üzenetére
"maga a játék ikonikus, nem a karakter."
Why not both? Mind a kettő ikonikus.
"Hogy azt most éppen ki teszi, a játék szempontjából lényegtelen."Lényeges. Ha nem egy sztereotip badass ürge gyilkolná a démonokat, az nem keveset venne el az éléből, lsd. fentebb a Morlock the Destroyer 2.0-át.
"Igazából teljesen rosszul fogalmazok, mert nyilván a karakter is ikonikus."
Na... hát ezért történt itten némi maszatolás..."csak egy másik karaktermodellel"
Amennyiben az egy badass férfi, vagy nő, akkor igen. Bár a Metroid is azért tud jól működni, mert sokan azt se tudják a mai napig, hogy a páncél mögött egy csaj van.
"Igazából a számomra legelképzelhetetlenebb egyébként egy Super Mario játék, Super
Mario nélkül."Pedig a Luigi's Mansion mocsokjó és a 3. részben pl. Mariót (is) mented meg. Vagy ott van a Great Giana Sisters classic, vagy az "új" verza, melyek szintén remekül működnek, mint Mario klón. (Az senkit nem érdekel, hogy én a classicot nem szerettem, az újat meg eléggé.)
Számos Mario játékban Mario helyett instant választható más karakter. Gyerkőcöm pl. gyakran Toaddal vagy Peach-csel tolja a legelejétől, én meg Yoshival szoktam, pedig a játék neve Mario "akármi"."Igazából nem is létezett semmilyen karakter, mert a készítők úgy voltak vele, hogy a föszereplő te magad vagy"
Te irányítod a főszereplőt és látod ahogy szenved, meg vérzik és üvölt. Jó okkal tették oda középre azt a doomguy fejet. Mestermű az egész, az utolsó pixelig.
"Az is tény, hogy a doomguyt doomslayert hívhatnánk jamalnak, lehetne mélytónusu fekete bőre és lila haja"
De nem. Nem ismered honnan ered, az már egyértelműen világos. A doomguy, vagy Doom Marine egy Blazkowicz, aki Keen parancsnoktól (Commander Keen hellóka!), és az őt megelőző W. Blazkowicz-tól származik! Pont.
...meg már csak azért sem, mert máris egy rakás ember nem tudott volna vele azonosulni és a HUD közepén levő jamal fej sokakat - jogosan - zavart volna. Nem azért mert nácik, hanem azért, amiért Hófehérke se egy kövér rasztás afro. Carmackék ilyennek álmodták meg, úgy érezték ez passzol leginkább az univerzumba és van némi köze a korábbi játékukhoz.
A Halo-k középszar valamik. Egypatronos, 1 hét múlva nem emlékszel rájuk címek. A Halo ODST-t egyébként pont azért tudtam jobban értékelni, mert nem azzal a nyomorult Master Csíffel kellett végre tüncimünciket lövöldözni. Nem azt mondom, hogy hűsítő forrásvíz volt, de változás volt... és a Halo-nak akkoriban eléggé illett már változtatni. A Halo 4, nekem az összes rész közül jött be leginkább. Nem csoda, azt végre nem a lenyesett kezű Bungie követte el, hanem a 343. Aztán utóbbi is megrohadt :-/
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142269 üzenetére
Szerintem ezt az eszetlen ámokfutást nyugodtan engedd el.
A Doom figurája IKONIKUS. Egyrészt mindenhol a doomguy vs mobok küzdelme nyitóképpel hirdették. A csapból is ez fojt. Ami totálisan világossá tette mindenki számára, hogy nem egy tolószékes japán transzvesztita a főszereplő.
Másrészt a játék HUD-jának kellős közepén doomguy arca folyamatosan reagált a történésekre. Nem bárki rejtőzött a sisak mögött, hanem pontosan ez a faszi!
Harmadrészt látszik, hogy az életedben nem multiztál a játékkal. Sehol egy tolószék, sehol egy szőke non bináris.
-
i2k
őstag
válasz
FunPro #142253 üzenetére
Ne már... Te is fiam Brutus?
A DOOM igenis jó példa, hiszen az első résztől tudjuk, hogy néz ki:
Szóval: Negro cukorkák kilőve.
A nemi identitása eddig se volt kérdés (mert - hál' Romero-Carmack isteneknek - semmi jelentősége a játék szempontjából) --- aztán majd jön egy lilahajú kódercsaj és fontos lesz az is... szóval, a jövőben fontos lehet...De, továbbra is az volt -- az ezek szerint - meg nem értett költő (me) szándéka, hogy rámutasson: vannak olyan játéksorozatok, melyek IKONIKUS főszereplőjének leváltása, erősen módosítása a róla elnevezett sorozat újabb kiadásaiban minimum szemöldök rángatásra ad okot...
Ahogy a nevezett PoP (nem) újabb iterációjával kapcsolatban is, melyben az új afrikai kinézetű hős ráadásul isteni jellemzőket kap majd.//Jaj, és a film/sorozat világot meg se említem, melyben - manapság - ugye már elvárás a korábban bejáratott (akár címadó) főszereplők minden jellemzőjét és a nemét, származását megváltoztatni. De ez ugye más vizekre hajtana minket.
-
Egon
nagyúr
válasz
FunPro #142140 üzenetére
Mondjuk azzal a szájjal én valami egészen más tisztára pucolására asszociáltam volna, mint egy akvárium, de mindegy...
Amúgy jogos, leragadtam a szemeinél meg az arcánál (orr- és arcforma), a szája fel sem tűnt. Legyen akkor a jobb szélső, az természetesebb (a bal oldali nem igazán tetszik). -
Crus
őstag
válasz
FunPro #142100 üzenetére
Elsősorban játékokról volt szó, ahol 100 órát lehet bámulni a karaktert. Nekem az Uncharted újrázás végére csömöröm lett Hajdú Pétertől is, de Nathan Drake-től feltétlenül. IRL az ember nyilván nem bámul, max szemez, vagy pér mp-re megnéz... ha meg negatív, akkor azt se.
Ha a történet hangsúlyos, van benne érzelem, dráma, akkor kiemelten fontos, hogy néz ki a karakter.
-
eami
veterán
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142095 üzenetére
Egyenlőségjelet tenni az onlyfans és aközé, hogy megnézel egy szép nőt pl. egy étteremben 2 mp-re, az nem tudom mennyire demagóg egy 10-es skálán, de úgy nagyjából 11-re saccolom.
Egyébként nem erről volt szó, hanem arról, hogy a játékokban szívesebben nézünk 50 órán keresztül egy formás női feneket, mint egy szőrös férfit. Persze embere válogatja, manapság nagy divatja van gayparádénak. Egészségükre. Mindig mondom: bár a világ férfiainak zöme meleg lenne, úgy sokkal több kiéhezett nő mászkálna mindenhol. Extraként a meleg ürgék nem szeretnek háborúzni, mert letörik a körmük...
A filmekben és a játékokban azért van zömében szükség a alapvető identitások hangsúlyozására, mert már ezerszer ki lett tárgyalva, hogy a gyerekeknek, meg a fiatalabb korosztálynak stabil és egyértelmű tényekre van szüksége, nem maszatolásra 70+ identitásról, meg rózsaszín retikülös fószerekre.
De! A kivételek jók és kellenek. Már, ha rendes sztori is van kör tolva, nem csak azért van ott az gay NPC, hogy leírhassuk: polkorrekt a cucc, van benne gay NPC.
Aloy-jal az a probléma, hogy megnézed a korai teasereket, meg publikált képeket és nem így néz ki. Hajoltak, amerre hajolniuk kellett...
Egy játékban pedig meglehetősen lényeges, hogy egy kicsit legalább azonosulj az általad terelgetett karakterrel. Amennyiben az egy desznyó', az úgy nem olyan egyszerű.Aloy amúgy már az 1. részben, amikor Meridianba ér, onnantól elég sokat tesz a városért, elég hamar a Sun King bizalmasává is válik, így erősen kétlem, hogy a táplálkozása ebben a teoretikus helyzetben probléma lenne.
A TLOU 2, meg egész sok időt szán arra, hogy bemutassa a WLF bázist, ahol bőséggel van kaja, olyannyira, hogy egy nagy edzőteremmel is rendelkeznek, ráadásul utalás is akad, hogy Abby egy héten többször is edzett.
Ez meg, hogy nincs ilyen nő IRL, az egy komoly tévedés. [link]
Olyannyira, hogy éppen ez az egyik probléma, hogy a férfiak egy része kezd egyre nőisebb lenni, a nők egy része meg egyre férfiasabb. Középen találkoznak majd az androgün nonbináris csillámpudlik. Fckyeah. -
Crus
őstag
válasz
FunPro #142072 üzenetére
Már azt a tulajdonságot, hogy bármikor elver egy embert reakcióidőben és akkor se gyorshajt, ha beütött nála a midlife crisis?
Az egymással történő kommunikáció egyelőre(!) csak egy extra, egy előny, de erős a gyanúm, hogy idővel ez egy olyan jelenség lesz, mint most egy Google kereső. Nem kötelező használni, de mégis a planéta lakóinak durva többsége használja. (Mondom ezt úgy, hogy én anno keresésre még Alta Vistát használtam Netscape Navigátorral.) Ami jól működik és hasznos, az pusztítóan gyorsan fog elterjedni.
Jelenleg nem egy brand gyárt ilyen-olyan szintű önvezető autót, melyek napról-napra jobbak és jobbak. Ez az egész nem tekint vissza annyira régmúltra, mint egy benzinmotor, tessék neki kis időt hagyni. A fejlődés folyamatos és elég nagy léptékű.
Nézd... anno az első kocsik amiket vezettem ilyen Fiat, Zsiguli, VAZ kategória. Most egy új korában 13m-t érő autót vezetek, amit 2nd hand vettem cirka 10 éve. Olyan szinten nem egy kategória azokkal a kezdeti romokkal, hogy az leírhatatlan. A vezetéstámogató rendszerek egy része már ebben is benne van. Ergo ami ma nagy extrának tűnik (táblafelismerés, kormány érintése nélküli sávtartás, sebesség változtatás), az "maholnap" általános lesz. Ha most lecserélném (1-2 éve gondolkodunk rajta) a vasat, akkor a köv. autóm már elektromos lenne és alapszintű önvezető funkciókkal rendelkezne! Mindezt "rongyos" 6 millából, ami manapság egy autóért az abszolút elfogadott kategória!
Amit most te elképzelhetetlennek tartasz az pontosan azaz effekt, amit én 1996-ban éreztem az ezerkettes' volánja mögött amikor olyanokról hallottam, hogy ABS, tempomat, fűthető ülések, tükrök és tsai. Ma már gyak. ezek alapvető dolgok. Már nagyon nem egyszerű úgy 2nd hand 5-8 éves autót venni, amiben ezek ne lennek alapból benne. Így lesz ez az önvezető funkciókkal is.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142067 üzenetére
Szerintem közelebb vagyunk hozzá, mint gondolnánk.
Az önvezetők robbanásszerű fejlődésen mennek át. A csúcson már olyan megoldások is tanyáznak, melyeknek nincs szüksége se táblára, se festésre... de ezek is folyamatosan tanulnak és folyamatosan fejlődne. A kátyú, a kitett táblák, vagy pl. váratlan jegesedés pedig azért egyre kisebb probléma, mert ezek már nem önállóan döntenek, hanem megosztják egymással az infókat. Ha az egyik bal kereke megcsúszik, azt mp-eken belül az összes több is tudni fogja és az adott szakaszon ennek tükrében fog haladni.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #142059 üzenetére
Nagyon az alapokról beszélsz. Aki A.I.-t használ, az nagyon hamar ráébred arra, hogy vagy paraméterez nagyon aprólékosan, vagy nem a kívánt eredményt fogja kapni. Kicsit olyan, mint a viccben az ördöggel üzletelni: vagy nagyon pontosan fogalmazol, vagy az eredmény csalódás lesz. A fenti kép megalkotásához sem véletlenül kellett 440 attempt előtte (amik között amúgy voltak baromi jók, csak nekem kevésbé jöttek be), mert nagyon nagyon finomra kell hangolni, ha pontosan azt akarod, ami a fejedben van.
De a lényeg az, hogy napról napra egyre fejlettebb és fejlettebb. Amíg mi zsebrecsizünk, addig "ő" újabb 342342 milliárd infóval kerül tisztába.
-
echterion
nagyúr
válasz
FunPro #141918 üzenetére
Feleségem nem szereti a játékokat, sőt. De a sorozatot imádta, bejött neki, és szerintem bőven van még olyan ember a Földön, aki így van vele, szóval szerintem igenis van létjogosultséga egy ilyen megfilmesítésnek. Csak nyilván nem kellett volna felesleges intermezzo-kkal húzni az időt, hogy ne 6-7 részből álljon csak a sorozat.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141918 üzenetére
TWD series: Jönnek a zombik, a random összeverődött emberek pedig jól megküzdenek a túlélésért egymással és a zombikkal is, közben moralizálnak is néha.
Keresztapa trilógia: A 20. század közepére helyezett Corleone család bűnözői világában, nagy szerepet kapnak a hatalmi harcok, erős családi kötelékek és a maffiavilág sötét és komplex oldala.
Háború és Béke: A Napóleoni háborúk idején az orosz társadalom életét követi, külön fókuszálva a Bolkonszkij és Rostov családra, miközben bemutatja a történelmi események hatását az egyéni sorsokra, lamentálva az erkölcsön és az élet értelmén. Mindezt cirka ~1200 oldal terjedelemben.
Pedro Pascal azért játssza el Joel karakterét, mert egyrészt hasonlít rá, másrészt mert jó színész, harmadrészt mert egy TLOU kaliberű franchise-hoz nem akartak egy noname senkit betenni... pedig a nembináris péklapát helyett jobb lett volna.
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141916 üzenetére
Azért egy élőszereplős, vagy akár animációs sorozat nem ugyanaz, mint a játék videóit összeollózva nézni. De nem is az a gond, hogy nem 1:1 lett a TLOU feldolgozva, nem is zavarhat, a játékkal nem játszottam. A gond az, hogy elvileg van egy jó sztori, és akkor teljes epizódok mennek el az amúgy kevésbél arra, hogy elmeséljenek olyan dolgokat, amiknek a sztori szempontjából semmi jelentőségük, se kibővítve, se 1:1 feldolgozva.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141916 üzenetére
Pedig jogos amit írt. A TLOU sztorija nem kicsit erős. A lényegtelen lábjegyzet baromságok kiemelése helyett, lehetett volna jobban követni a játék történetét, akkor talán nem lenne annyira kínos vergődés az egész.
Az az értelme a szinte 1:1 átemelésnek, hogy tömegeknek nincs lehetősége, vagy kedve TLOU játékot tolni, vagy egyszerűen csak nem szeretik a játékokat. Ellenben a filmek mindig széles közönséghez szólnak és Ellie története van annyira jó, hogy az egy nongamernek is bejöjjön.
A Witcher sorozat úgy tudom eléggé nagyot ment pedig, amíg a legutóbbi évaddal el nem csesztek mindent, amit addig felépítettek. De cáfoljatok meg, lehet, hogy rosszul tudom.
Amiről te beszélsz az spinoff. Spinoff-ot akkor szokás készíteni, ha a fő szál már el lett mesélve. A TLOU esetében az film vagy sorozat formájában még csak most történt meg és még most is csak 1/3-ad részben, hiszen a 2. season nem holnap jön, a 3. játék feldolgozása meg még rengeteg esztendő.
Walking Dead évad? Fúúú az a sorozat... Barátok Közt zombikkal. Elég sokáig kitartottam, de a Neganos évad lezárása után totál elengedtem az egészet. Talán egyszer majd lesz erőm fojtatni, de nálam szinte végig egy középszer volt.
De ez is csak egy POV. Csak egy másik.
-
Shadowguard
senior tag
válasz
FunPro #141895 üzenetére
A Sekiroval inkább az volt a bajom, hogy nagyon nem állt rá a kezem akkoriban arra, hogy én deflecttel szórakozzak, viszont bizonyos részeknél máshogy nem lehetett boldogulni. Azóta már ezzel sincs bajom, de ha a játék nem erőlteti akkor én még mindig dodge-olva játszok.
Ja és a később bekerült változatokat is levertem a bossokból... Qrva Inner Isshin-nél rágtam az asztalt
A Nioh viccesebb volt anno... Egyrészt az is a kontroller gombjaira hivatkozott, másrészt nekem az volt az első soulslike címem. Arra tisztán emlékszek, hogy a tutorial bossnál majdnem abbahagytam (még a torony tetején), ahhoz képest az első igazi boss már pár try volt csakÉs köszönöm a yuplay-es válaszokat, hétvégén Fable 3 nosztalgia lesz
-
Shadowguard
senior tag
válasz
FunPro #141886 üzenetére
Akkor itt vagyok én ilyen elvetemültnek
Minden nagyobb és néhány kisebb souls címet végigjátszottam PC-n és kivétel nélkül egér+billentyűzettel. Nekem ez van megszokva, soha nem volt konzolom és kontrollerem ugyan van, de azt is csak NfS-re és pár LEGO játékra használtam.
Nekem pont a kontroller lenne szopatásDS3-at megpróbáltam vele, mert az (sem) hajlandó a PC-s gombokat kiírni és mindenki azt mondta már akkor is, hogy souls-t csak kontrollerrel. Másfél óra alatt nem tudtam megölni Gundyrt, ott el is engedtem a témát
Más téma: yuplay mennyire számít kulcsboltnak és kerülendőnek, van valakinek tapasztalata velük? A gg.deals ott hozza, de csak annyi kitétellel, hogy ismeretlen a forrása a kulcsoknak... Viszont náluk van Fable 3, ami hivatalos oldalakon már sehol
-
i2k
őstag
válasz
FunPro #141884 üzenetére
"This mod allows you to freely move the camera while you are locked on to enemies. This will greatly enhance your gaming experience. So, be sure to download it.
Now, for those unaware, Elden Ring does not let you move the camera when you’re locked on an enemy. This can be frustrating, especially if you’re playing with a mouse. But with this mod, you can fix that. Not only that, but the mod comes with some other tweaks and changes, like how lock-on targets are selected."
-
gejala
őstag
válasz
FunPro #141837 üzenetére
Vajon hány fiatal fog kedvet kapni, hogy $60-ért megvegyen egy játékot, ami ótvarul néz ki?
Egyébként az a korosztály, aki HP-n nőtt fel (a könyvek/filmek megjelenésével párhuzamosan) és már nagyon akart egy ilyen játékot, az ma már bőven 28+ korosztály.
A régi HP játékok meg jól néztek ki a maguk idejében, csak nem annyira, mint a top játékok.
-
Zó
aktív tag
válasz
FunPro #141774 üzenetére
Kérdés, mennyire open world a cél. Például az említett Sniper Elite sem az, a Virtua Cop és a Daggerfall között vannak köztes állapotban leledző játékok bőven.
A CoD-ok jellemzően nemcsak csövek, de erőltetetten is az volt mind, amelyikkel csak játszottam. A 4 legendás Pripjatya is inkább idézett egy tutorialt vagy interaktív filmet, mint játékot. Bizonyos dolgokat nagyon jól elkaptak, de nálam ezzel elvágták magukat. Ezek a cső mivolton messze túlmutatnak, a Vanquish például végig játéknak érződik, de azt sem a level design miatt szeretem. A Doomot, a Thiefet, a Deus Exet vagy akár a Sniper Elite 4-et inkább.
-
zseko
veterán
válasz
FunPro #141767 üzenetére
Nem minden csőjátékot tartok rossznak. Így én a COD-ot tartom leginkább negatív példának, mint olyan. Az első részeit imádtam, azokkal most is szívesen játszom, de az újak nagyon nem jönnek be.
Éreztem az AC-n hogy határeset lehet, nálam is azCsupán a szabadon mászkálás miatt hoztam be.
Amire az utóbbi időben nagyon rákattantam, a lopakodós játékok. Sniper Elite, Sniper Ghost, órákat elvagyok egy-egy pályán, sőt, még a Thief Simulatorral is jól szórakozok. Ami azért is érdekes, mivel régebben pont hogy a lövöldözős-szaladgálós játékokat bírtam, menni ezerrel és halomra mindenkit
És most látom Steamen, a Mass Effect™ Legendary Edition (a három játék + 40 DLC + fegyver, páncél, pack) egy napig még 9,59€
(Amúgy vicces, de az eredeti képi (szín)világa jobban bejön
)
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141638 üzenetére
Azért ez nem igaz, hogy egy 1060 nem tud 4K-t az elmúlt 5-10 év terméséből, mert a 6GB-os kb. 2018-19 előttről kb. mindent el kell hogy vigyen. 4GB-os RX570-el nyomtam Battlefield 1-et, most a New Colossus megy, utóbbi mondjuk 4K-ban már küzdés a kártyának, de a 1060 minden szempontból erősebb. Battlefield V sem kihívás neki szerintem.
1080-ban még mostanság is vállalhatók voltak ezek a kártyák, ezeknek a DLSS/FSR adja meg ironikus módon a kegyelemdöfést, mikor egy vadiúj modern kártya is csak ilyen csalásokkal képes értelmezhető képkockasebességre lassan.
Alan Wake 2 is botrány, a gépigény önmagában reális lenne, ha nem valamilyen felskálázással lenne értendő. -
Crus
őstag
válasz
FunPro #141638 üzenetére
Az a gond a jelen esettel, hogy nézz meg egy AW 2 gameplayt. Most nézz meg egy AW 1 gameplayt. Nyilván a difi jelentős, szebb, jobb, részletesebb, de QRVÁRA nem lehet megindokolni az AW 2 gépigényét. Vagy érdemes megnézni a 4.2 TFLOPS-t tudó PS4 Pro-n, hogy nézz ki egy TLOU Part II. Az van, hogy a Remedy egy Epic (pun intended) fakéz!
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141575 üzenetére
Te most igazából azt bánod, hogy a rétegjátékból lett egy mainstream játék? Mert ezzel nekem csak 2 gondom van:
1. A TLOU 1 nem volt rétegjáték. Rengeteg fogyott belőle, szinte az összes PS tulaj megvette, letolta, szerette. Ami érdekesség, hogy PC-s fronton kb. 400.000 db. ment csak el, holott állításotok szerint a TLOU 1 az igazi TLOU. Vagy a PC-sek már rég letolták, ha akarták havernál, meg kölcsön gépen? Mi az oka annak, hogy PC-n nem nagyon megy a játék? Már a kezdeti technikai mélypontokon kívül...
Szvsz az, amit már írtam, hogy akit nagyon érdekelt, már letolta máshogy, akár STREAMELVE! Sokan ezt elfelejtik, hogy a PC-s megjelenés előtt egy PC-s is tudott TLOU-t tolni, mert vagy emulálta, vagy streamelte.
A másik, hogy a Remake-hez elég erős vas kell... bár elnézve, hogy mennyire rendbe van már téve, egy Steam Deck is elviszi...2. A folytatása inkább volt rétegjáték, mert csak azt érdekelte, aki már letolta az 1. részt, ráadásul konzol túsz még mindig. Raádásul az LGT témával biztosan sokakat élből elriasztottak.
(A sorozatot én nézni se bírom. Az a némber vállalhatatlan. Remek volt a GoT-ban, de Ellie-nek k. nem való.)
A minőség a Part II-ben, nem, hogy csökkent, de nőtt. Elképesztően nézett ki PS4-es is és maga a gameplay 10. alkalommal is nagyon élvezetes, főleg értelmes néhézségi fokozaton, ahol alig van loot és tétje van mindennek.
Véleményem szerint a 3. rész lezáró lesz.
Ellie-nek reszelni fognak a végén, önszántából. -
Crus
őstag
válasz
FunPro #141568 üzenetére
Sajnos az a réteg,
és hörgött, az morzsolódjon is le. Mindenkinek jobb lesz. A TLOU rajongótábora nem kicsi... a filmsorozat további arcokat húzott be. Olyannyira durván, hogy amikor a filmsorozat elkezdődött NETSZERTE nem lehetett kapni hónapokig 2nd hand TLOU Part I-et, amit meg igen, annak meg felment az ára majdnem a bolti árig.aki Joel halálán felrántotta magát Nem mellesleg a Part I-ből a Deluxe fizikai kiadás PERCEK alatt lett sold out. (Amikor pl. a Dark Horse is kidob egy TLOU merchandise-t azoknak nagyon nagyon hamar u.e. a sorsa... elkapkodják már jellemzően pre-orderben.)
Tökre értem, hogy xy ok miatt le akarjátok ezt nagyon írni, meg így nem jó, úgy nem jó és nincs is ezzel annyira nagy gond, hogy nem tetszik, csak a mérleg másik oldalán meg ott vannak a száraz tények, azok meg makacs dolgok. Jól megy a TLOU szekér a Nótinak, egy pénznyomda.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141557 üzenetére
De azt láttad mire írtam?
Arra a tényre, amit _drk írt, hogy idézem: "nem ölöd meg a főszereplőt". Az 1. rész Joellel kezdődik, de véletlenül se vele zárul. Valójában az utolsó rész végén Ellie-t irányítod és követte Joelt Jacksonig. Annak viszont örülök, hogy te is látod Joel karakterfejlődését. Szerk.: "Feltörtem" Crus accját (valójában csak lankadt a figyelme és átvettem az elméje felett az irányítást). Hagyjátok rá. Ő maga is írta, hogy fanboy. Fanboyokkal vitázni, meg mint tudjuk értelmetlen. Üdv, Mr. Hyde
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141532 üzenetére
Azt nem is mondtam, hogy gonosz lenne bárki, mert A-t vagy B-t választja. Azt mondtam, hogy az erkölcsi dilemmák zöme faék. Gazellákról nem tudok, mert elvileg emberek vagyunk. Az állatok között teljesen más direktívák dominálnak, mert ösztönylények. Elvileg az emberek azért (is) magasabb rendű faj, mert képesek az ösztöneiken uralkodni, sőt érzelmi alapú döntések sokaságait is meghozzák.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141517 üzenetére
Kb. 1 éves adat a 10m. Gyanítom a TLOU sorozat miatt, megvan már a 11m, főleg, hogy ahogy te is említetted többször is volt akciós. Erős a gyanúm, hogy a számok alapján ez a játék szépen 2x akkora hasznot termelt eddig, mint amennyibe került. Közben - tetszik vagy sem - játéktörténelmet is írt.
A Sony és úgy kb. mindenki, aki kicsit is utána lesett a dolgoknak egyértelmű sikerről beszél, mert hát az... a számok nem hazudnak. A legeslegrosszabb esetet véve is 300m dolcsiról van szó, ami 80 mihály profit. Aki erre azt mondja, hogy nem éri meg vele foglalkozni, annak nem sok keresnivalója lenne a játékiparban.
Oldalakon keresztül szoktam nyomni, az LGT téma kapcsán a TLOU-t (és a Philadelphia c, filmet), mint etalont arra, hogy lehet a témát jól... sőt mesterien előadni. Az égvilágon semmi gond nincs az LGT témával a szellemi termékek esetében, egészen addig a pontig, míg már meglévő IP-k szétcseszését nem jelenti, vagy checklist alapján cél nélkül kerül bele.
Rettenetesen sajnálom, hogy te sem ismered annyira a játékot, hogy megértsd:
1. Joel a lánya halála után egyre mélyebbre süllyedt a "bármi áron túlélni" rögeszmébe. A játékban utalásokat is tesz rá, hogy állt a másik oldalon, lootért totálisan ártatlan embereket ölt. 2. Az 1. rész végén történt események, melynek során az emberiség egyetlen reményét elvette a Firefly-tól, ráadásul megölte a dokit, sőt a FF leadert is (meg úgy kb. mindenkit, aki elé került), tökéletes lezárása volt annak ebben a részben, hogy Joel milyen ember is valójában: egy önző, kártékony szardarab. 3. Az 1. rész végén az általa állítólag megszeretett Ellie-től, teljesen önző érdekből elvette a szabad akarat és döntés lehetőségét. 4. A ND nagyon is jól tudta, hogy a fentieket csak azok értik meg, akik nem easyn végiglőtték a játékot, hanem tényleg oda is figyeltek arra, hogy mi és miért történik. Pontosan ezért húzták meg azt a lépést, hogy az egyesek által megszeretett Joelt, egy első körben rohadtul ellenszenvesnek tűnő maszkulin nővel szétveretik. Hogy aztán a játék fele után ráébresszék - a lemezt még szét nem törő - fröcsögő arcokat arra, hogy Joel nem csak az emberiség reményét, egy profi idegsebészt trancsírozott szét, hanem egyben egy szerető édesapát is, akinek a lánya innentől fogva - és nagyon is érthető módon - bosszúra vágyott. Abby valójában az egyik legszerethetőbb és legtisztább szívű karakter a játékban, aki van olyan nagylelkű, hogy a szintén bosszúra szomjazó Ellie-t megkíméli, sőt még a saját társai ellen is fordul egy megbélyegzett transz gyermek miatt. Kíváncsi lennék, hogyha az érzelmileg alulfejlettek édesapját gyilkolta volna meg Joel, vajon ők szó nélkül benyelték-e volna, egy olyan világban, ahol se törvény, se erkölcs. Hint: Paripa péniszt. Garancia egy olyan világban semmire nincs, de egy irgalmatlan NAGY remény oszlott szerteszét Joel vérengzésével. Ellie az egyetlen, akiről abban a világban tudható, hogy immunis... valójában ő sem egészen az, hordozó, nem fertőz, de a cordycepst valamilyen oknál fogva blokkolta az immunrendszere, így afféle cisztaként nem képes nála átvenni a kontrollt. Erős a gyanúm, hogy a 3. rész éppen arról fog szólni, hogy Ellie felkeresi a Firefly-t és a szvsz - nem halott - Isaac revenge miatt, Abby-vel kényszerbarátságot fognak kötni, mely végén Ellie meghal. Ez lesz a Part III final scene azt gondolom. "Továbbá én sem áldoznám fel a szeretteimet csak azért, hogy valami jöttment barom boldogan éljen." Az a mondat több szempontból sem állja meg a helyét. Az ember szerettei a családja, rokonai és a nagyon nagyon nagyon régi és tartós barátságok személyei. 9 hónap telt el Ellie és Joel 1. találkozása és a kórházban történt mészárszék között. Derék dolog, hogy ennyi idő alatt valaki már a szeretteiről beszél... de ha már szeretteink: Akit szeretünk, azt tiszteljük és maximálisan tiszteletben tartjuk a döntéseit! Akkor is, ha az nekünk fájdalmas. Joel úgy döntött, ahogy neki a legjobb, mert a Sarah által hagyott űrt a lelkében Ellie-vel akarta pótolni. Ha ilyen a szeretet, akkor köszönöm, de az ellenségemnek se kívánom! A mondat másik részével a gondom, hogy nem valami jöttment barom élt volna boldogan, hanem embertömegek. Gyerekek, anyukák, apukák. Véget ért volna jó eséllyel Ellie áldozatával a rettegésben töltött élet. (Akkor nagyjából 20-21 év.) -
i2k
őstag
válasz
FunPro #141517 üzenetére
Számomra is a Joel karakterével történt dolog dealbreaker volt - sótlanná vált az egész utána (és sajnos, vagy sem, én nagyon történetfüggő, jó sztorinak, kedvenc karakterekhez könnyen érzelmileg ragaszkodó, átérző típus vagyok) nagyon sok idő kellett ahhoz, hogy egyáltalán folytatni tudjam a walkthrough végignézését... nem a játékot, hanem csak a videó végigjátszást (éppen Crustól***).
Sok-sok dologban értettem akkor is, most is egyet Crussal (a videók alatt is, fórumon is) - de Joel számomra sem az a ...végezzük-ki-mer'-annak-idején-annyi-ember-megölésében-vett-részt-vagy-tett-el-ő-is-láb-alól a lootért OFF SCREEN és a sztoriban is Apokaliptikus környezetben, a túlélésért és a puszta létezésért való küzdelemben az ölsz-vagy-megölnek érvényesül.
Jómagam tudom, hogy Crus a "lawful good, good, evil, chaotic evil, unaligned"-ból a 'lawful good".
Én vagy unaligned, vagy (és ilyen nincs) chaotic good lennék.//*** = egyelőre nem linkelném a cuccot, mert nem tudom, Crus mennyire szeretné. Kommentáros videói vannak, számos gondolatébresztő komment kíséretében.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141512 üzenetére
- A TLOU Part II 220$ millióba fájt.
- Az első 3 napon(!) elment belőle 4.1 milla teljes áron.
- 59.99$-ba került az alapjáték, 69.99$-ba került a Deluxe.Rendi vagyok, mindenki sóher, csak az alapot vette meg mindenki (nem) pre-order + Day1-3.
245.959.000$ bevétel az első HÁROM napon. Mindez egyetlen platformon, mer' még mindig exclu. Majd elment belőle még 6 milla xyz áron. Ergo fogalmam sincs miről beszélsz...
(Amúgy arra a botrányra gondolsz, hogy a játékosok egy része egyszerűen retardált és/vagy érzelmileg sérült?
)
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141509 üzenetére
Találtál az elmúlt sok évből egy napot, amikor nem tudtál játszani másik kliensen. Én is lehet, hogy tudnék, amikor valamiért nem ment a szolgáltatás, de annyira lényegtelen része az életemnek, hogy nem is emlékszem rá.
Egy ugrik be, amikor a Microsoft Gamepass-ban nem működött a Star Wars Squadrons, talán települni sem akart, de Origin-ről simán ment.
A UPlay-es problémád is elég speciális eset (ha nem valami egyedi, saját) szerintem, nem hinném hogy széleskörű volt, és pláne hogy sokáig fennállt.
Továbbra is fenntartom, hogy a vásárlás/install/uninstall működik mindnél. Az offline módot nem tudom, azt a Steam-en próbáltam ki egyszer, amikor költözés miatt nem volt egy hétig netem. Egy játékon, a 2013-as Shadow Warrior-on próbáltam ki, annál működött, de szerintem ez azon is múlik, mennyi és milyen DRM van még egy játékon.Közel 20 éve (talán amikor ingyen osztogatták a Half-Life Lost Coast-ot) van Steam fiókom, biztos volt olyan, hogy a Steam hibájából nem ment valami. Olyankor indítottam más, máshonnan, vagy csináltam valami mást. Én még ahhoz a generációhoz tartozom, amelyik feltalálja magát.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141503 üzenetére
Semmiféle légbőlkapás nincs. Sajnos idei infóm nincs, de a tavalyit a ND kommunikációs menedzsere, Rochelle Snyder írta az official PS blogon. 10+ millánál tart a Part II.
Amúgy a Part I és II játékeladásai 37 milka körül tartanak és ahogy írtam, hol vannak még akkor a licencdíjak (merch termékek + a sorozat).
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141489 üzenetére
Szerintem, aki innovatív okosotthonban gondolkodik, az tisztában van azzal, hogy jobban ki van szolgáltatva az áramnak, mint más, bár szerintem az elektronikával működtetett mechanikus eszközöknek ilyen esetekben van kézi vezérlése is.
Tehát te most egy olyan hiba miatt hisztizel, ami egyszer valamikor előfordult, értem. Ilyet szerintem a Steam-nél is találunk, mikor a szolgáltatás miatt hiúsult meg a játék.
Internetszolgáltatókkal nincs sok tapasztalatom, 23 éve rövid ideig volt Externet, azóta folyamatosan Telekom, modem, ADSL, optika, komolyabb gondom nem volt vele. Persze volt kimaradás, pár órástól a 2 naposig, bár utóbbi egy karácsony reggelre kifosztott kapcsolószekrény miatt volt. Pár éve egy kis időre voltam digis is, azzal konkrétan nulla kimaradásom volt, de az kicsit volt több félévnél. Azt nem tudnám kijelenteni, hogy az internetszolgáltatás jó Magyarországon, mert pl. a többi szolgáltatóról nem tudok sokat, de komoly gondok nemigen vannak.
Egy kicsit felfújtnak érzem a problémáid. Engem jobban zavar a széttagoltság, hogy van 5-6 kliens, némelyik játékhoz ráadásul kettő is kell, bár ez már részletkérdés, mivel más játék miatt úgyis van mindenkinek minden, de egy helyen kezelve kényelmesebb lenne. És erre a GOG Galaxy sem tökéletes megoldás. De ez sem olyan horderejű dolog, ha az összes kliens egyszerre fut (ha nem is az összes, de hasonló megeshet, ha többfélével is játszok egymás után), az sem fekteti meg a gépem.
Amúgy szerintem az emberek nagyobbik része minden klienst a vásárol/install/uninstall funkciókra használ csak. Igazából ha az összes játékom egyszer csak a UPlay-ből lenne elérhető, akkor sem vágnék eret magamon.
-
i2k
őstag
válasz
FunPro #141497 üzenetére
Akkor röhögjünk ezen is:
[link] - Last Of Us Studio Naughty Dog Is Cutting Developers
"The layoffs also come just a few months after studio co-president Evan Wells announced his retirement at the end of 2023 after working at Naughty Dog for 19 years. Neil Druckmann, creative director and lead co-writer on both the most recent Uncharted and The Last of Us games, as well as a contributor to the HBO show, revealed a restructuring of the studio leadership around the same time.
Naughty Dog isn’t the only major first-party studio to face layoffs this year. The Xbox studio currently in charge of Halo, 343 Industries, was hit hard by mass layoffs at Microsoft back in January. Major gaming companies like Electronic Arts, Ubisoft, Epic Games, and Embracer have all added to the tally in recent weeks and months, with many developers increasingly unnerved by the constant influx of more bad news from colleagues and peers." -
i2k
őstag
válasz
FunPro #141469 üzenetére
"Ez egy paradox nyilatkozat, ugyanis ha az internet korlátlan, akkor gaben és mindenki más is úgy rendelkezhet a saját portékájával, ahogy ő akar. "
Ez a paradox.
Nem az korlátlan, hogy azt csinálsz VELE, amit akarsz - tehát általa korlátozod mások hozzáférhetőségét termékekhez (csak hogy a témánál maradjunk!) -, hanem az korlátlan, hogy HOZZÁFÉRHESS minden tartalomhoz rajta: ha akarsz, akkor tibeti weblapon olvasgatsz, ha akarod, akkor izlandi boltból rendelsz etc...Kell ezt magyarázni még?!
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141485 üzenetére
Nem tudom, miért fáj még mindig sokaknak az, hogy a kliens online van.
A UPlay problémád meg nem hiszem, hogy sokakat érintett, vagy ha mégis, azt jó eséllyel aznap javították. Már ha egy egyszerű újraindítás nem oldotta meg. Én ennél többször használom, mivel ott van a teljes Far Cry széria, mind volt telepítve, és jó sokat játszva. Egyetlen problémám volt a UPlay-el, a Far Cry 6 valamennyi idő elteltével játszhatatlanul belassult hirtelen, csak a kilépés-újraindítás segített, ezt az overlay kikapcsolása orvosolta, de gyanítom, hogy ez is inkább a játék VRAM kezelésével függhetett össze.
Továbbra sem ilyen tragikus a helyzet.
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141483 üzenetére
A UPlay esetében nem igazán tudom, mire gondolsz. Ha játék közben nem tud tölteni, az nem érdekel különösebben, egyébként meg tud. Mint mondtam, a Steam-et preferálom én is, de ha valamelyik másikra jelentősen olcsóbban megvan valami, akkor miért ne.
Epic egyébként tud szerintem már letöltött játékot kezelni, úgy rémlik, nem kellett a GTA V-öt újra letöltenem, amikor új gépre költöztem. Ezt szerintem mindegyik tudja, még a Rockstar kliense is.
Továbbra se érzem akkora gondnak, ha több klienst is kell használni.Valójában nem ez a játékipar problémája, hanem hogy már egy új VGA generációnál előtérbe tolt feature a framegen és a felskálázott kép, miközben a játékok nem néznek ki annyival jobban, mint amennyit papíron a videókártyák gyorsulnak nyers erőben.
-
_drk
addikt
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141424 üzenetére
Pontosan. Aki rettenetesen mélyre ás egy témában, az gyakran nem képes már látni egyben az egészet és az alapvető problémákat. Program és játékfejlesztéskor nem 1x megtörtént, hogy egy kvázi laikus, vagy egy új arcnak csak úgy megmutattak valamit, hogy "na, ezen dolgozunk", az meg 2 mondattal mondott egy sokkal jobb megoldást, vagy közölte, hogy az embereknek mire van igényük és bejött.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141414 üzenetére
Nálunk néha-néha akadnak fiatal (14-16 éves) gyakszis srácok. Ahol ingyen van valami, oda repülnek. Ennek alapján csak Epic lehet náluk. És meglepő, de nem. Az Epicen behúzzák az ingyen cuccokat + Fortnite ééééés ennyi. Ahol legalább 1x költöttek az a Steam.... CS:GO, Pubg, Dota és persze aktiválgatják be az innen-onnan beszerzett ingyen kulcsokat.
Sokuk azt mondja, hogy a Steam-en lehet ládázni, skinezni és a kártyákból is jöhet be kicsi, így kis türelemmel akár komolyabb játékot is megvehetnek ott. Amúgy nagyon nagyot megy náluk a survival műfaj, pl. Project Zomboid, Forest, Valheim, Rust, Subnautica és tsai.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141411 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem... Epicen 393 db. játékom van.
Ebből amennyit megvettem: 0 db.Az még érdekesebb, hogy ennyiből effektíve mennyit töltöttem le és játszottam vele legalább 10 percet: 2 db.
Gyak. demóztam ezzel a kettővel is, majd megvettem Steam-re az egyiket, a másikat meg free behúztam PS-re.
Mások biztos sokat vásárolnak Epicen, nem értek hozzá.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141254 üzenetére
Minap leültem a Hogwarts elé, 4070TI + OLED. Kicsit piszkálva a beállításokat, DLSS nélkül(!) gyönyörű szép, stabil 60 frame-t csiholtam ki belőle 4k felbontáson. Olyan 3m-re vagyok a kijelzőtől.
Aztán DLSS on, quality módban és persze tologattam szinte maxra minden értelmes beállítást (baromságokat nem)... és nyertem olyan PLUSZ(!) +30-40 frame-t, miközben nem vagyok szemüveges, de 3 méterről borzalmasan nehezen tudtam megkülönböztetni a "csalást" a nem csalástól... ellenben a smooth frame miatt nem is volt kérdés, hogy mi a preferált settings.
És akkor a VR modot még nem is említettem, ahol a 90+ frame leírhatatlan áldás. Nem nagyon van itt miről beszélni az a helyzet...
-
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141238 üzenetére
Tegnap beállítottam az FSR2-t a Red Dead Redemption-ben, max/quality-vel. Rettenet gyorsan kapcsoltam is ki, ott kegyetlen rossz volt. Eleve mosott, életlen lett az egész, mint amikor alacsonyabb textúrát állítasz be, ráadásul bugos is volt a kép. Ráadásul nagyobb felbontást ugyanúgy nem tudtam beállítani, 1080p-ben is 200MB-al lett kisebb csak a VRAM használat tőle, a sebesség meg nem érzékelhető mértékben gyorsult, azzal ugyanis eddig sem volt gond. Csak a játék a 4GB VRAM miatt nem is enged magasabb felbontást beállítani. Én maradok a natív felbontásnál, ha kell, kevesebb fps-sel.
-
Zó
aktív tag
válasz
FunPro #141238 üzenetére
A technológia szuper, optimális esetben csak extra lehetőségeket ad. Ami a legérthetőbb kritika az ellenzőitől, hogy miatta ellustulják az "optimalizációt", esetleg a textúrákat mert úgyis erre alapoznak. Valószínűleg a két véglet között lesz a helyzet: használhatják spórolásra, de aki annyira spórol, az egyébként is technikai rémálmot hozna össze, ha natívban jobbat is, trükközés ezen még mindig segíthet. Aki meg kicsit is normálisan használja... ott sokat hoz. Használom is rendesen. A frame-generálás az input lag miatt már kevésbé vonzó számomra, de azt még nem próbáltam, és az sem kötelező.
Mindenesetre ez számítástechnika, a lényeg a csalás. Lara Croft akárhogy néz ki, akkor is poligonhalom, nem igazi nő. De Rubens is olajfestékkel maszatolta tele vásznait, Vasarely képei meg kamu-3D-sek. Valahogy megbirkóztam ezekkel is.
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141199 üzenetére
Itt nem a kártya fogyasztásáról van szó, hanem arról, hogy a sok szar, sebtében összecsapott kód miatt ilyen trükkök kellenek, hogy normálisan fusson valami. Régen komoly listán részletezték a friss hardverek meg a hozzájuk érkező DirectX verzió újdonságait. Most a nagy érdem, hogy a 4K monitoromra le tudja renderelni a képet 1080p-ben, aztán felnagyítja. Korábban nem volt gond a natív felbontással a középkategóriában, a leginkább elterjedt felbontást mindig tudta a kommersz kategória szépen.
Arról nem is beszélve, hogy a fejlesztések másik érdemi oldala, hogy az új generáció ugyanolyan fogyasztással (mert fejlesztés, kisebb csíkszélességű gyártástechnológia) többre képes, vagy ugyanazt kisebb fogyasztással tudja. Most meg ótvar alfa tesztekre fizet a plebs. És arról még nem is beszéltünk, hogy igazából mire is van ez a sok szar teljesítmény, mikor a grafika nem fejlődik olyan léptékben, mint ahogy (papíron) a hardverek. Ma egy új Core i3 lealáz egy pár éves i7-et.
Most játszottam újra, immár 4K-ban a Battlefield 1-et, 7 éves játék, kegyetlenül jól néz ki, van eső, füst, por, némi rombolhatóság, és egy RX570 4GB is kellemesen kiszolgálja. -
Crus
őstag
válasz
FunPro #141136 üzenetére
Abban a cikkíróval nyugodtan egyet is érthetünk, hogy addig semmi gond nincs, amíg valaki leszed egy emulátort és nézegeti, szagolgatja, nyalogatja, belenéz a kódba, programozási trükköket tanul el belőle. Ez lehet úgy a valós felhasználás 0.000000000000000001%-a, de az tény, hogy ezért semmiféle szankció nincs.
"Ha valamilyen úton-módon megtudja oldani bárki, hogy ne kelljen hozzá fw, akkor a megvásárolt játék emulálása sem lesz "törvénybe ütköző cselekedet"."
Mivel ilyen megoldás nincs, de ha lenne is, már bukó a sztori, mert a cartridge másolatával/rippjével lehetne csak játszani. Ergo ez már bűncselekmény. Ebben eddig egyetértünk, ezt te is írod.
"magyar jogrend"
Ezért írtam... ez nem nagyon releváns, amikor közben meg bárhonnan perelhető és büntethető vagy. A magyar jogrend annyit csinál, hogy tűzzel-vassal nem razziáztat, pedig megtehetné. Majd idővel meg is fogja tenni, ha anyagi érdeke fűződik hozzá. Amíg nem, addig nem nagyon vergődik miatta.
A lényeg itt az, hogy mivel te nem pl. Oroszországban élsz, hanem az EU szélén, így EU-s polgárként nem csak a magyar jogrend vonatkozik rád, hanem az EU-s is. Ergo perelhető, büntethető vagy, ha külföldről megkeresnek, hogy jogost sértesz. Tény, hogy idehaza fognak majd elítélni és egész elnézőek relatív a bírák ezen a téren, de a pénzbüntetés vastag és fájó lehet. Visszaesés esetén pedig nem kérdés a böri.Az, hogy a magyar jogrend enged biztonsági másolatot, attól még amit megvettél/lemásoltál szoftvert, annak van egy EULA-ja, ami viszont szinte minden esetben ezt a tevékenységet már tiltja. A magyar jogrend nem írja felül, ezt a szerződést közted és a kiadó között, csupán lehetőséget ad arra, hogy amely szoftvernél ezt nem rögzítik, ott szabad a biztonsági másolat. De nem nagyon van ilyen a fizetős kategóriában...
"Igazából eszem ágában nincs védeni a kapzsi nintendot"
Melyik cég szent ebben az iparban? Melyik cég nem profitorientált? Ellenben a Nintendo olyan játékokat tesz le minden évben az asztalra, amikkel úgy nagyjából 5 - 99 év között boldogan és mosolyogva lehet játszani.
A Nintendo üzletpolitikája pedig az, hogy a lehető legolcsóbban legyártani gépek tömkelegét, azon profitot érvényesíteni, majd szőnyegbombázni remek játékokkal. Olyannyira "nem működik" ez az üzletpolitika, hogy a Switchből 130 milliót adtak el eddig, a hozzá kiadott játékaik meg a TOP 10 eladási listákon rendre ott tanyáznak.
Nem kell szeretni a Nintendót, de mocskosul tudják mit csinálnak és totál igazuk van abban is, hogy zéró tolerancia van az IP-ik mindenféle másolása, feldolgozása, módosítása terén.
Amit én továbbra se értek, hogy miért barom a cikkíró...
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141136 üzenetére
Hogy mennyire készíthetsz szabadon szoftverről másolatot, azt nem tudom, de pl. a másolásvédelem megkerülése nem tartozik a szabad másolatkészítéshez. Nyilván a firmware átmásolása sem egy sima F5. Ha gyárilag nincs valamin másolásvédelem, talán arról szabadon csinálhatsz másolatot.
De miért emulálnád PC-n, ha megvan Nintendo-ra, és van is eszközöd hozzá? Mindketten tudjuk, hogy ez elég rétegigény, és többnyire az emulál, akinél egyik vagy másik dolog nem adott. -
Crus
őstag
válasz
FunPro #141134 üzenetére
Kár, hogy semmiféle baromságot nem írt. Nálad viszont volt pár probléma, hiszen ez a mondat kapásból egy értelmezhetetlen paradoxon:
"Az emuláció is ilyen. Semmi illegális nincs benne, ha a tisztán megvásárolt jatékod futtatod, a nintendo vagy playstation license alatt álló frimeware nélkül."
A tisztán megvásárolt játékod futtatod a ....... firmware nélkül. Hogy mi? Varázslattal? Voodoo? Sámántánc? Vagy mivel?
Aztán írod is, hogy "A dolog a frimewaren bukik egyébként, mert anélkül nem működik az emulator" Szóval, ennek fényében főleg érthetetlen az 1. idézett mondatod. Főleg, hogy a megvásárolt játékodról sem készíthetsz másolatot, mert azt k. hosszú EULA-t amit átpörgettél, abban pl. pont ez is le van írva.
"ha a saját switchedről szeded le saját kezűleg a frimeware-t" - Ez megint nem stimmel, mert ezzel belenyúlsz a Switch rendszerébe, ott módosítást hajtasz végre, vagy egy szoftveres hibát kihasználva készítesz róla másolatot, ami mind-mind bűncselekmény.
Szoftverellenőrzést a NAV pénzügyőrei végeznek és qrvára leszarják, hogy te nem seedelted vissza. Ha valaki feljelent nézegethetsz.
Az már csak hab a tortán, hogy EU-s polgár lévén senkit nem érdekel, hogy idehaza mit tűrnek meg és mit nem, amíg nem érkezik valakitől feljelentés. Az van, hogy külföldi cégek nótaszóval perelhetnek be akár azért is, mert a 14. lemásolt pornójukat használod már egy ideje és erről az infó eljut hozzájuk, mert van egy jóakaród, aki szólt nekik erről.
Egyébként többek között CAD ügyben volt ilyen, hogy külföldi jogtulaj ráncigálta meg a hazai user bajszát, per is lett belőle, amit term. a warezoló el is bukott. -
Crus
őstag
válasz
FunPro #141015 üzenetére
Azért emlegettem az OOP-t, mert pontosan az volt az első jelentős átmenet a jelenlegi designer felületű "programozás" és a soronként verem befelé a kódot hardcore metódus között.
A legjobb példa az őrület csúcsra járatásában a Unity engine. Évekig jellemző volt, hogy amit abban fékeltek össze, annak rettenetes volt az erőforrásigénye. Ilyen szinte nograf 20 éves küllemű játékok tucatjai pörgették a GPU-t 100%-on, meg zabálták a ramot. Aztán nagyjából kezdtek beletanulni a new gen programerek és néha egész szép csodákat tesznek le már az asztalra. Csak az a gond, a korábbi évek tudáshiányát velünk userekkel fizettették meg, mert gyengébb hw-en nyilván rettenetesebben szaladt...
Érdekes, hogy említed a tesztelőket, akikből már egyre kevesebb van. Az újabb divat a userekkel teszteltetni akár BG3 módra, hogy early access, akár porfátlan kiadni a játékot 60$-ért, majd várni a logok sorát az átvert vásárlóktól.
Azt gondolom, hogy a határidőkre szükség van. Csapott meg eonokkal ezelőtt a játékfejlesztés szele és ott is az volt a jellemző, hogy a korai szakaszba elég laza a tempó, aztán ahogy közeledik a határidő, húgy jön a pánik, meg a kapkodás, meg a 18 órás napi munka. És erről azt kell mondjam, hogy nem igazán a programozó, a designer, grafikus, meg a zenebuherátor tehet, hanem a leader. Keményebben kell csattogtatni az ostort, mert az emberek hajlamosak mindig a legkisebb ellenállás felé menni, ami ilyen esetben azt jelenti, hogy inkább elmegy lattézni 2 órára, sem mint a kódot bogarássza.
A játékfejlesztésben tipikus probléma, hogy a designer kitalál valamit, a grafikus azt meg is valósítja, az engine meg nem bírja el. Így végsősoron mindig az van, amit a programozó akar (AMIRE KÉPES!). És ha a programozó hónapok optimalizációját látja maga előtt, akkor egyszerűen visszaszabja a történetet azzal, hogy ez így nem megoldható. Pedig de. Újra és újra csak a C64-es játékok és demók fejlesztőit tudom felhozni, meg azt a közeget, ahol addig gyűrték újra és újra a sorokat, nagyon gyakran assemblyben, amíg meg nem valósították azt, amit eredetileg is kitaláltak.
-
Dilikutya
félisten
válasz
FunPro #141015 üzenetére
Ezért nem tudok a fejlesztőkre haragudni. Az ipar ledegradálta őket szakmunkásoknak, szalagmunkásoknak. Nem véletlen, hogy az utóbbi 2 évtizedben nem kerültek elő olyan kultikus alakok, mint Carmack, Romero, McGee, Kojima, Molyneux. Ma a fejlesztő már csak megpróbálja időre megcsinálni azt, amit valaki kitalál, aztán lesz ami lesz. Ugyan az indie színtérről jöhetnének új arcok, de valahogy nem sikerül, igazából kevés az olyan indie játék, aminek minden eleme figyelemre méltó. Pedig pár éve volt egy srác, aki egymaga olyan brutál grafikát alkotott az FPS játékához, amit a nagy stúdiók és kiadók is megirigyelhetnének, de ránézésre valami tucat sci-fi lövölde volt maga a játék. Nem is lett átütő siker, az egyetlen érdekességnek megmaradt az, hogy a srác egymaga csinálta.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #141005 üzenetére
Látjuk mennyire jó... csodás világot hozott el. Nem azzal van a fő gond, hogy kifejlődött az OOP, hanem azzal, hogy az azt használók ijesztő mértékű hányada nem tudja, hogy mi van a motorháztető alatt. Ez azt autóversenyző se nagyon tudja, de nem is kell neki! Nem úgy egy programozónak, különben a végfelhasználó (valójában ő a pilóta!) csak szívni fog. Erősen fals az autós analógia szokás szerint...
Tosznak az optimalizációra, helyette az i2k által betett képeket mutogatják, hogy milyen hardvert vegyél ahhoz, hogy ne legyen diavetítés. Ez így nem programozás. Ez előre legyártott elemekből történő Legózás, ami vitán felül meggyorsítja és drasztikusan egyszerűbbé teszi a fejlesztést, de irgalmatlanul erőforrászabló, ami nem csak azért gáz, mert zsebbenyúlós a usernek, hanem mert gyilkolja a bolygót, komoly wattok füstölnek elfelé minden egyes usernél a semmire...
Amilyen fizetéseket leakasztanak, egy "kicsit" többet várnék attól, hogy összehuzalozzon nekem valami szaggatós rémet egy licencelt engineben, majd közölje, hogy az ajánlott config i5 11th gen és 3070TI. Vicc!
A lehetetlenről meg annyit, hogy nézd meg miket csináltak anno 8 biten. Ha jól emlékszem a C64 pl. 8 sprite-ot tudott megjeleníteni a képernyőn, aztán jöttek a valódi programozók és megjelenítettek 2x annyit... őrület miket csináltak anno gyak. tinédzserek!Abban egyetértünk, hogy tömegek szavaznak szarul a pénztárcájukkal. De ez meg azért van, mert a "hanyatló" nyugaton nem probléma 60$-ért beleugrani valamibe, ami képek és videók alapján tetszik. Mi itt az elvégen meg isszuk minden rossznak a levét.
TLOU nálam kiválóan szaladt már Day1 is, igaz nem éppen krumpli vason. De TLOU nélkül is állítom: Borzalmasan rossz ötlet BÁRMIT is Day1 venni! Ezerszer megtanultam már. Az nyer, aki min. 1 évet kivár... addig is van bőven mivel tolni.
-
Crus
őstag
válasz
FunPro #140618 üzenetére
Dehogy. Elvitt vagy 300 GOTY-t, a többi neves díjról nem is beszélve... olyan 322-ig követtem, gondolom azóta se csökkent.
Milyen PS5-ös játék?
A TLOU Part II eredetileg PS4-re jelent meg, majd kapott egy ingyenes 60 frame patch-et PS5-re. Ahogy a TLOU Part I-ből is volt Remaster, meg Remake, úgy borítékolható, hogy ebből is lesz. Gondolom majd valamikor a multis DLC után van rajta a ND radarján.
Nem kell a köztudatban maradnia, mert folyamatosan ott lesz tartva. Folyamatosan lesz vele "valami": multis DLC, sorozat, Remake, Part III bejelentés.
Új hozzászólás Aktív témák
Tiltott minden olyan javaslat, tanács, utalás (illetve ezek kérése), ami a digitális disztribútorok által megszabott szabályok, határok, korlátozások kikerülésére irányul. A teljesség igénye nélkül értendőek ez alatt a VPN-es trükközések, hamis vásárlási adatok megadása és társaik.
Nem tiltott ugyanakkor a régió- és egyéb korlátos leárazások, promóciók, akciók stb. ismertetése, az azokról szóló diskurzus, ha ez nem társul a fentebb említett dolgokkal.
Röviden és tömören: nem érdekel senkit, hogy kijátszik-e valaki ilyen-olyan szabályokat, de itt erről semmilyen formában ne essen szó!
- Full HD Gaming PC -Z390, i7 -8700K, Vega 56 8GB, 16 GB RAM, 512GB SSD
- Samsung Galaxy A13 4G 4/64 karcmentes kijelzővel
- Apple iPhone 13 - 128 GB Midnight Black - Független BESZÁMÍTÁS IS
- Oppo Reno 7 5G 8/256GB 65w töltővel
- ERŐMŰ! HP Z2 mini G5 / i9 10900 (10 mag!) / 32GB DDR4 / 512GB NVMe SSD / Nvidia Quadro T2000 4GB
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest