Hirdetés
- iPhone topik
- Yettel topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Hivatalos marketinganyagok a Pixel 9a-hoz
- Honor X8c - nem csap nagy cécót
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
A Tesla oszlopai vajon meddig lesznek ingyen az országban? Tippre még 2023-at adnám nekik, de az is lehet, hogy évközben kivezetik.
-
Andras6800
senior tag
Nézd, jómagam sem értek egyet a rezsicsökkentéssel. Szerintem rendkívül kontraproduktív politikai termék. De jelenleg ez van a piacon. Evvel tudsz számolni.További boncolgatása a témának erősen politikai elbeszélésbe menne át, hogy miért meg hogy, amit mellőznék. Maradjunk a töltési áraknál meg a villanyautóknál.
-
Andras6800
senior tag
Evvel tisztában vagyok. De akkor jelenleg az Áram ára 5Ft. A kezelési költsége további összeg. Persze áram vételezésekor azt a 23 Ft-ot is kifizeted. Meg ugye mindenen az ÁFA. De ez nekem olyan, mintha rendelsz valamit házhozszállítással. Van a terméknek egy ára meg a házhozszállításnak is. A házhozszállítás egy kapcsolódó tétel.
Tőled mint áram termelőtől ha van napelemed, bizony 5 Ft-ért veszik meg kWh-ját. Talán ha évente többet termelsz mint 2540 kWh akkor az a feletti részt 32 Ft-ért.
Az, hogy mi volt 2022 augusztus előtt szerintem nem releváns. Kb olyan, mint azon rugózni, hogy jaj 5 éve még csak 100 Ft volt egy gombóc fagyi. Nem azon az alapon ruházol be ma egy elektromos autóba, hogy 2022.01.10.-én még úgy volt, hogy 12,4 Ft 1 kWh áram ára.
Így mindezek után elkérni helyenként 375 Ft-ot 1 kWh-ért a töltőoszlopon kimeríti a pénzéhség fogalmát számomra. mert nyílván a jelenleg hatályos lakossági ár nagyon alacsony.. de ez az összeg meg a piaci felett van ahogy nézem a külföldi oszlopok árazását. Persze valami kell csökkenteni a rezsicsökkentés bohóckodás veszteségét.
-
biker
nagyúr
válasz
Andras6800 #5493 üzenetére
Nem, nem 5Ft az áram ára. Amíg be nem jött a rezsócsökkentés, ha megnézed 2-3 évvel ezelőtt, 12,4Ft/kWh volt. Azért vitték le 5Ft-ra, mert ennyi kb az önköltségi ára paksnak, ezáltal hihető alacsony érték, és a rezsicsökkentés az áram árára vonatkozik, nem az RHD-ra, így ha feltolják az rhd-t és le az áram árát az nekik jó.
-
válasz
Andras6800 #5493 üzenetére
A 38 forintos áram gyakorlatilag tényleg ingyen van. Viccesen alacsony az ár. Még a 70 forint is röhejes.
-
HUTCHDB
nagyúr
Ez az 5 Ft ez abból jön, hogy a lakosságtól ennyiért veszik vissza?
Én nem tudom, hogy pontosan milyen költségei vannak 1KWh-ra vetítve az itthoni (magyarországi) áramnak, de annyit igen, hogy az E.ON -nál dolgozok igen jól keresnek, tehát bérköltségeik biztos hogy elég magasak.
Van ismerősöm, aki “sima” dolgozó, és simán van 600.000 forint a bruttója.
Elég bonyolult dolog lehet egyébként az árképzés, hiszen bizonyára azt is tudjátok, hogy Magyarorszàg része az európai “áramrendszernek”, így szerintem egyrészt nem gazdálkodhatunk a teljes áramkeretünkkel, másrészt valamilyen szinten a piaci áraknak hasonlóaknak kell lenniük.
Ezeken túl szerintem pont nem maga az áram ára a sok, hanem azok adott pontot történő eljuttatása/tárolása/veszteségek és egyes közvetítő elemek (pl. transzformátorok, oszlopok, külterületi védvonalak, stb.) fenntartási költségei.
Él kint rokonom Angliában kb.15-16 éve, de ő pl. a lakossági áram árára panaszkodik a legjobban. A másik dolog pl az, hogy ott már nem éri meg (még otthonról történő töltés esetén sem) elektromos autót tartani egy dieselhez képest.
Nem tudom nálunk, nekünk meddig lesz még jó, de egyelőre az olcsóbb (Tea) kutaknál és otthoni (70 Ft-os) töltéssel nagyon bőven jók vagyunk. -
-
biker
nagyúr
-
WiZARD
addikt
De, sejtem, kb 3-4 hete ajánlottak jövő évre 160ft/kWh áron áramot, miután korábban a 200as és a fölötti ajánlatokat nem fogadtuk el. Lesz ez még olcsóbb is.
Nehezen hiszem el, hogy jóval nagyobb, ráadásul cégcsoporton belüli ügyfélként ne kapná olcsóbban a Mobiliti, mint amit nekünk ajánlottak.
És akkor adják AC töltőn akár 375-ért.
Meg DC-n 415 forintos percdíjjal a random "mennyiségű" áramot (kiváncsi lennék 100 userből mennyi tudja előre, hogy mennyivel fog tud tölteni, épp mennyire meleg vagy hideg az akkuja, és hogy amúgy se fog a 800V 150kW töltőn soha az életben 150kW-tal tölteni a 400V autójával), plusz 2-3 percet simán számolnak addig is amíg nincs töltés, mert ilyen a rendszerük. -
Sza_Sa
senior tag
Nem, mert régen egy hosszabb utat be sem mertél vállani, nem volt töltő sehol.
Mára nem gond egy nagyobb kirándulás. Többe kerül? Igen, de legalább van. Nálam minden 10. otthoni töltésre jut mondjuk 20 kWh gyorstöltés. Nem ezen fogok fennakadni, kormányunk és jegybankunk újabb sikere, a világ 10. legmagasabb élelmiszerinflációja sokkal jobban felb.ssza az agyam. -
Semin
őstag
válasz
Andras6800 #5468 üzenetére
Ami még megérheti az az előfizetéses konstrukció.
Eddig csak viccnek volt jó, de lassan lehet érdemes megpislantani. (Főleg ha sokat használja az ember) -
WiZARD
addikt
-
Andras6800
senior tag
Teljesen igazad van. Nagy kérdés, hogy nyáron hol lesz a fosszilis üzemanyagok ára. Nyárra amúgy is drágulni szokott az üzemanyag. Most még itt van ez a februári cucc. Kíváncsi vagyok mennyit megy fel az üzemanyagok ára.
Saját elgondolásom és véleményem szerint, mire lejjebb menne majd az üzemanyagok ára 1-2 év múlva ha elül az energiaválság a politika áttér az EV támogatásáról a belső égésű járművek büntetésére. Legalábbis nyugatabbra. Aztán pikk pakk itt lesz 2035 is.
-
Sza_Sa
senior tag
Nekem az az érzésem, hogy a 2022-vel kezdődően egy időre mindenki elfelejtheti az olcsó autózást, mindegy, hogy "mi hajtja"
Februártól masszív gázolaj keresleti többlet lesz az eu-ban, ez pedig soha nem lefelé hajtja az árakat. Emelkedtek az autóárak, rohadtul drága lesz az alkatrész, a motorolaj, minden.
Az elektromost még lehet olcsón tölteni otthon, szóval nekem az esetek többségében nyerőbb még így is. -
axioma
veterán
Nalunk Pomaz belso kis utca, garazs + telken beallo, mostanaban fixen elenk parkol 2 auto, igaz kanyar miatt odebb utban lennenek, meg igazan max a szemunket zavarja a kihajtast nem, legalabb rafogjuk h igy nem tudunk gyommentesiteni...
Miota nem sulikezdeshez igazodom, a bejarassal nincs gondom. -
Andras6800
senior tag
válasz
Andras6800 #5468 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő..
nagy kérdés igaziból az lesz, hogy a többi szolgáltató követi-e. Úgy is Jan első hetében kell döntenem. Addig még figyelem az árakat.
-
stickrs
senior tag
Mobiliti is 400V 125A, és általába adja is a 125A-t, ahogy Mol is. (50kw-sok közül persze). De ugye az nem lesz 50kw kb sose, mert nincs meg a 400V az akkuban. Inkább 45ös átlaggal számolok mindig. Eddig 2drb 50es töltőt tudok, ami tényleg 50, és nincs 125A-ra limitálva, de az külföldön van. Persze itt is van pl pár Smatrics, ami hulladék, és 33kw jön rajta idő alapú fizetéssel..olyan nekem pl Magyarba sose volt, itt meg már 2 helyen is, ahol folyamatosan ennyi, nem csak ideiglenes gond volt.
-
Idővel lesz itt is, inkább az árazási mohóság ami nagy kérdés… annyi különbséggel, hogy nem a minőség lesz a fő tétel amivel játszani fognak, hanem az ár/valós töltési sebesség, lsd Mobiliti 50kw sose tud annyit mint egy Mol 50kw…
Vesa
Minden agglomerációba ez van, Halásztelken is… ugyanúgy nyomorgunk, mert új családi házas övezetbe is tenérdek az ikerház, pl nekem van dupla garázsom, telken belül is el tudok tenni, 2-3 autót, illetve az előttem levő közterületen is. Viszont körülöttem szinte csak iker van, sehol nincs garázs, kint állnak az utcán az autok, ha valakihez vendég jön már nem férnek el, max ha elém állnak. Csúcsidőben itt se lehet menni sehova, kerülni se tudsz, pedig sokkal nagyobb hely lenne eloszlatni a tömeget mint Szentendrén. -
válasz
Andras6800 #5461 üzenetére
Detto. Kinéztem egy e-tront. Hát most vagy marad Hans, vagy megyek vissza teljes olajkályha vonalra, pláne hogy van céges kártya.
-
Andras6800
senior tag
Szerintem ez így nem annyira szinkron. 375 Ft-os AC gyorstöltő ár majdnem duplája 100 km-re vetítve, mint egy Diesel-el 100 km-t megtenni.
Saját diesel autómból van EV változat. Most elmegyek 7,5l-el autópályán 100 km-t. Elektromos változat ugyan ilyen körülmények között kb 25 kWh-t eszik / 100km.
Én pont januárban szándékozom EV-t venni, de így 2x is meggondolom. A fő motiváció a zöldítés, de nyílván többet sem szeretnék költeni "üzemanyagra" mint eddig.
-
rjg
őstag
-
máshol is drága lesz jövőre
-
axioma
veterán
Szentendre is igaz mar par honapja (meg ott nem is az a bajom hanem a regi, belvarosi rendelointezetet marha sok penzbol ujitottak fel ahova a teljes regio jar, vagy hat aki epp olyan beteg azt viszik, szuk es reszben macskakoves utcak nulla sajat parkolo, ahelyett hogy ertelmesebb, parkolozonan kivuli de jo tomegkozlekedesu - hev/volan allomas - kozeli helyen valositottak volna meg ujra...)
-
HUTCHDB
nagyúr
Tudtok ajánlani 1x32A-es otthoni Type2 ESVE töltőt ? (CEE 3 polusú 32A kék csatlakozós)
-
Sza_Sa
senior tag
Ezt megkaptam én is. Magas az ár, de ha nincs semmi más, egyszer-egyszer ki lehet bírni. Egyébként is errefelé halad az e-töltés, nem akar senki az otthoni töltés alternatívája lenni, egy köztes megállás meg olyan lesz, mint egy tankolás a pálya mellett: drága, de ha muszáj....
Szerk: egyébként szerintem - kisebb csúszással - szinkronban haladunk az üzemanyagok árával.
-
Balázzs
senior tag
Gondolom még nem hőszivattyús, ólom akkus. Kérdezz tulajokat facebook csoportban, vagy teslavarázsló hátha segít a tapasztalataival.
Én mentem pár napot egy régebbi sr+-al ősszel, nem télen, de nem volt vele gond, bár a zongoralakk az zavart de a fehér belső két évesen is makulátlan volt.
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Füleske #5437 üzenetére
A méret sajnos még nem publikus, várom az első hivatalos specifikációkat
Pár dolog lenne fontos: tengelytáv, nyomtáv, első-hátsó fejtér, csomagtartó.
Az akku 13 kWh, bárhová elférhetett, nem félek a csomagtartó csökkenésétől, de ha igen, van miből.A feleségem nem engedne az elektromosból, csak ugye mindenre is nincs tőke, valahol kell egy határt húzni. Nekem egy kellemesen nagy családi ház fontosabb, neki a mostani is jó, mivel a maga nemében ez is páratlan, csak szerintem később kicsi lesz.
-
Teslas kérdés, felkerült egy SR+ M3 eladásra, ami szerintem alig pár hónapot volt a tulajnál import után, ismertebb importőrtől. Másnál is jön ennyi hiba mint ennél? Lengőkar szilent (elvileg), klimakompresszor, kisakku ez utóbbi persze nem releváns…
130e, 15,5M nekem ezek állandóan óva intő példányok, amitől szabadulni akarnak inkább, Ti nem így látjátok?
Persze komplett futómű, egyéb “javítás” is beleférhet és orvosolja van pár Tesla gyengeség. -
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Bandit21 #5424 üzenetére
Igen, nagyobbik Ioniq. A hatótáv nekem általában elég, ritkán korlátoz.
A csomagtartótól inkább félek, egy babakocsi meg a mostani kellékek kissé meghaladják ezt az űrméretet.
Összesen ennyi az összeg, használt-új mindegy, csak az állapot nem. Pár év múlva nagyobb ház kell, a mostaniban egy gyerekszoba van. -
wassermann
addikt
Bocs, de ha javasolhatnám: írogassatok egymásnak p.ü.-t, ne a topikot gyalázzátok szanaszét. Köszi, boldog Karácsonyt!
-
Sza_Sa
senior tag
2023 nyarán 4-en leszünk, nagyon gondolkodom egy autócserén, a keret kb 15-16m lenne. Vagy elengedem az elektromos vonalat (Rav4, Camry) vagy max. feljebb egy új Niro Ev. De ez már nagyon fájna, nem prio1 az autó, inkább egy családi házba tenném a nem létező vagyonunkat
Másnak valami ötlete? Nem holnap mennék vásárolni, csak játszom a gondolattal...
-
madgie
titán
válasz
#48584626 #5418 üzenetére
Mondjuk ahol eldugott helyen, extraként lehet 2023-ra fordulva megtalálni az adaptív tempomatot, az a gyártó... hogy is mondjam... sz@rjon sünt.
Mármint oké, egy olcsó Springben még talán elfogadnám, de én már a 2020-as Zoénál is bőszen q-anyázok, hogy kamikaze módra csak rohan a sima tempomattal... de szerencsére sávtartó az van, hogy biztosan a sávon belül taroljon le mindent, mindenkit, ha rosszul leszek.
Egy 25-30-40 milliós i4/iX esetében viszont nettó szivatás, hogy külön extrás opció. -
Mindig a legjobb barátom 320d-jét szoktam felhozni szuper prémium BMW példaként. Néhány hónappal korábban kapta a cégtől az autót, mint ahogy én az első Model 3at. Kerete 14,5 millió volt, a Model 3 volt akkor 16,5, amit fél év múlva 15-re csökkentek. A BMWje tele van kopogós műanyaggal (sokkal több mint a Teslában), ülésfűtés nem fért bele, nincs tolatókamera, a kijelző nevetséges feketére vált, amikor tolatásba kapcsol, és felrajzolja a fekete kijelzőre az autó haladási vonalát, hogy szopassa minden tolatás alkalmával, hogy bmeg, csóró voltál, a külső tükröket kézzel kell behajtani, amikor beáll a garázsba, a hifi botrányosan szól, sávtartó nincs, gyári navi használhatatlanul vacak, Android autó/carplay nincs, tavalyi távvezérlési lehetőségek nulla (nyit-zár, mint a 90es években), az ülések igen kényelmetlenek, műbőrözött deszka, hangos, mint a szar a kerregő dízel motor. Ez lett 14,5M vállalati, csoportos 10% kedvezménnyel, készleten lévő autóra. Ennyit a prémium BMWről. Persze, tudna prémiumot is gyártani.
Kiharcolta magának, hogy jövő héten kapjon egy új A6-ot, pedig a BMW csak 2 éves, és 3 évente cserélhetne csak. Jövő héten el is megyünk vele Svájcba. Kíváncsi leszek rá, mert félek attól, hogy megint egy készletes minimál extrás szart sóztak rá, de Audinál már csak több minden fér bele az alapba is.
-
Vesa
veterán
i3 nincs párban a Teslával, teljesen más kategória. Minimum a 3er, de inkább az 5er ami passzol. Árban is ez áll közelebb. Ott meg bőven van difi már, ha tisztán az autót nézzük. Ha kifejezetten EV szintű az összevetés, akkor talán az i4 lehet a Tesla párja, amivel hasonlítani lehetne. MIndegyiknek van előnye és hátránya, prioritás kérdése, kinek mi a fontosabb.
-
gorbep
senior tag
Hát, lehet hogy az i3 kilóg a BMW-n belül a prémiumok közül, de a 20 éves full fapad Skoda Oktávia után engem nem csapott meg a"Prémium" érzés...
Viszont a bosszantóan gagyi konstrukciós hibák garmada az igen... ez teljes újdonság az Oktávia után.... szívesen kihagytam volna... És persze, aki dolgozik, az hibázik.... de hogy meg se próbálják javítani, az a gáz... a cserélt alkatrészek pont ugyan olyan gagyik.... pedig lehetett volna változtatni, miután látják, hogy 99%-nál előjönnek ezek a hibák...
De mindezek ellenére is imádom, és nagyon sajnálom, hogy leálltak a gyártásával...
-
Balázzs
senior tag
Shadowbull: napelem régi terv volt, 2019 óta húzódótt a kivitelezés, szóval nem a megtérülés miatt lett, inkáb a napelem miatt lett e-autó! A diesel helyett kellett már valami így 330.000 km-nél, volvo xc60 még drágább is lett volna, mint a model 3. Nekem jó így, így akartam, összejött, ennyi.
Bandit21: mi is kb 15.000 km-et mentünk, de amióta van e-autó, mindenhova is azzal megyünk, mert új, szép, jó, kényelmes és cool a verda
Napelemes telepítés nem leányálom most, nagy a torlódás minden területen és rengeteget drágult is, de ami a legborzasztóbb, az a kiszámíthatatlanság.
c0xeR: én nagyrészt egyedül autózom, város, előváros M0, és egyre ritkábban rakom át chill-ből, de néha jó amikor érzem, hogy van még gyomrom
Vesa: a Tesla összerakott egy nagyon jó multimédia-vezérlő rendszert, hatalmas kijelzőn, ami mindig ott van és elérhető. Szépen fut rajta minden (még intel atom-on is, csak lassabb), nem kell semmi más (na jó, mondjuk egy kontroller nem árt) és elvagy bármeddig, gyerekeim ha kiszállok valamiért versenyeznek az első helyekért, hogy játszhassanak
-
Vesa
veterán
"Ettől még 10-20-30 percig se akarnám a prémium műanyagot nyomkodni egyéb időtöltés helyett."
Beakadt nálad ez a lemez, de nem teljesen értem miért...Az én sz*rom 30perc alatt töltődik fel egy 50-es töltőn. Bár alapvetően otthon töltök mert az a legjobb, elég sokszor lógtam már utcai töltőn ahhoz, hogy a tézisedet tényszerűen cáfoljam. Eleve, az esetek többségében töltéskor nem is kell az autóban tartózkodni, mert a töltő közelében van valami egység (kávézó, benzinkút, hiper, kocsma, akármi), tehát ott töltöm az időt és nem az autóban gubbasztva. Ha pedig úgy adódik nagyon ritkán, hogy beszorulok az autóba mert nincs más a közelben, akkor fogom a tabletet vagy a telefont és játszok vagy nézem pont azokat sz*rokat, amiket Te a Tesla-ban. Ehhez nem kell Tesla. Tehát teljesen értelmetlen érv egy Tesla mellett a filmezés, mert az bárkinek, bárhol elérhető a zsebében lévő eszközzel.
Azt pedig korábban is kiemeltem, hogy mindenkinél mások a prioritások. Tökéletesen megértem, ha valakinek a Tesla kell, mert azt érzi magáénak. Egy terepjáró sem jobb vagy rosszabb egy sportkocsinál, viszont egészen másra valók. Mindenki megveszi ami számára fontosabb (kényelem, sebesség, méret, akármi).
Többször említed azt is, hogy úgy mondunk véleményt, hogy nincs Teslánk. Felmerül a kérdés, hogy neked volt már BMW-d? Nem valami szutyokra gondolok, hanem normálisra...Nekem valóban nincs Teslám, de ültem Model S-ben párszor (kollégámnak van), és nagyon nem győzött meg. Vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy az árához képest nem győzött meg. Ellenben volt 3db BMW-m, nem a sz*rkupac fajtából és bátran állítom, hogy minden eddigi autóm közül azok voltak a legjobbak. Hozzátéve persze, hogy _számomra_! Ebből nem következik, hogy másnak is így kell éreznie, de a BMW minőségét vitatni általában azok szokták, akiknek az életben nem volt egy se. -
válasz
Balázzs #5398 üzenetére
Nekem nehezebb a lábam ennél.
21363 km január 1 óta
3725kwh teljes betöltött
312kwh töltés fizetős töltőn (Mol) 49e Ft
Többi itthoni töltés napelemről (ami csak 9. hóban indult, de már megtermeltem ezt a mennyiséget 3,74Mwh-nál tartok) Időarányosan a termelés fedezi a teljes fogyasztásomat ház/autó -
Vesa
veterán
Az egész Netflix téma egy vakvágány. Létezik telefon, tablet, ha nem tudnék élni Netflix nélkül egy autóban, akkor nézném azokon. Úgy van itt beállítva ez az egész, mintha Tesla nélkül nem lehetne hozzáférni a Flixhez és ez egy ultimate érv lenne mellette. Ez nyilván tévedés, függetlenül attól, hogy AA-n, vagy Carplay-en mennyi mókolással oldható meg, mert az a kettő csak annyit csinál, hogy a központi kijelzőn teszi nézhetővé. Vezetés közben eleve a világ f*szsága filmezni, hiszen balesetveszélyes. Ha viszont arról van szó, hogy töltés közben legyen Netlix, ahhoz meg nem kell Tesla, ott vannak a fent említett eszközök, és ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OpenMediaVault
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Steam Deck
- Horgász topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Kenwood Kmix 750
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Használt Heinner szabadonálló, kombinált hűtő eladó (hibátlan)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest