- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Tasker
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #1542 üzenetére
Mármér? A környéketeken nincs autókölcsönző?
Mi tavaly a két (akkor még belsőégésű + hibrid) személyautó helyett mentünk egy kisbusszal. [Egy személybe nem fér be mindenki.] A két hátsó sorban variálhattak a kölkök, épp ki kivel áll szóba, és még befért egy bringa plusz két roller a csomagok mellé.
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1594 üzenetére
Részleteznéd?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
sasa134
addikt
válasz Shadowbull #1594 üzenetére
Engem is érdekelne... Mert sokan utalnak ilyesmikre de leírva részleteket sosem olvastam. Ha meg igen, azt se első kézből...( Egyik legjobb barátom március óta hajt egy FL SR+ M3-at, eddig nulla probléma - persze ez nem tekinthető mérvadónak, lehet ettől még sokaknak bajos az autó)
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1599 üzenetére
Hát most megfogtál. Se teslafan nem vagyok, de olyan sem, aki városi legendákra alapoz. Bocs de süt a hozzászólásodból a tesla ellenesség. Egyébként melyik modell van neked?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1602 üzenetére
Na látod, átmentél agresszívbe egy egyszerű kérdés után. No tárgyilagosság, no tudás, no tapasztalat. De semmi probléma, erre számoltam pontosan
A vallási nézete meg mindenkinek magánügye.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1599 üzenetére
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1604 üzenetére
Igen, egy szinttel feletted van az én barlangom. LOL
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #1609 üzenetére
Ezek az önjelölt fotelszakértők jellemzői. A neten a helyzet a következő:
- 1000 tulaj aki problémát észlelt, közül kb 800 kiírja a fórumba hogy szarateszla
- 100.000 tulaj aki nem találkozott problémával, közül 20 veszi a fáradságot és leírja, mindenszupiszuperEbből Te fotelszakértő megállapítod, szarateszla, gratulálok, lapozzunk...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #1614 üzenetére
Csukott szemmel nem érdemes a világban járni, ebben igazad van, ám én mégis a személyes tapasztalat elé teszem a netről okosodást három egyszerű ok miatt.
(márka nélkül)1. A tesztelők sokszor csak nagyon rövid időre kapják meg az autókat, torzított felszereltséggel, így amit mondanak max első benyomásnak felfogható.
2. Nagyon kevesen értenek funkciókhoz, a legtöbb hiba szimplán user error. Mégis szar a kocsi mert …3. Aki elégedett -és nem hívő- ritkán irogat, ellenben aki csalódott/flusztrált/elégedetlen többször is. Ez is torzít nem kicsit.
Ha valamiben nem vagy biztos próbáld ki saját magad. Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. Ha erre nincs lehetőség akkor olyan embereknek érdemes kérdéseket feltenni akik napi szinten használják az autót. A fanatizmus is egyfajta visszajelzés
(Tomato alaplapot, vagy Codegen tápot se halottam isteni még senkit ) -
axioma
veterán
válasz Shadowbull #1614 üzenetére
Ez az egyik oldal. Mi a masik? Marmint ha alternativat akar valaki. Ismerosom bmw-ket vett, ujonnan [azok fustosek voltak], nem az also szegmensbol pl. 3 eve 21M-ert. Arra ne tudd meg mennyit panaszkodott [konyekig gazolva az infoban, szervizszintu szoftverrel, stb.], meg hogy kezeltek a szervizben [elment akire azt mondtak varjon...] Es me'g mindig azt mondta jobbat nem tudna valasztani.
-
sasa134
addikt
válasz Shadowbull #1615 üzenetére
Lehet, de a JD Power vevői elégedettséget mér, persze erre definiált kritériumrendszerben, de ezért önállóan nem, csak összehasonlítási alapnak szolgálhat. Ha megnézed, kihozták, hogy az USA-ban 33 autótípus közül 30. a Tesla Model 3 (2020), 122 "hibát" vagy "hiányosságot" jeleztek átlagosan 100 autóraa tulajdonosok de a No1. Lexus esetén is 81-et, a második helyezett Porschénál meg 100at.Ez rengeteg.
Ez azért fontos, mert nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100 Lexusból 81 tönkrement volna (a garanciális időn belül). De ugyanezen JD Power megmérte ugyanolyan kritériumok alapján a Model 3-at a kínai piacon, ahol meg az egyik legjobb eredményt érte el.
Tehát ebből is látszik, a vevői értékelések pl. kultúránként is jelentősen eltérnek, van akit zavar egy nyöszörgő kesztyűtartó, valaki meg észre sem veszi - de nekem egy autó megbízhatóságát nem ez jelenti, hanem az, hogy hányszor áll meg velem, illetve meg akar-e ölni a 2 gyerekemmel a hátsó ülésen. Erre a JD Power-féle felmérések nem igazán adnak választ.Az OEM-eknek abszolút naprakész adataik vannak a warrantyról, modellekre lebontva, országonként, régióként, pontosan tudják, hogy melyik autó mennyi km-rel milyen hibakóddal ment/vitték szervízbe, volt-e javítva, hányszor indították el, mekkora távokat ment, stb stb.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1635 üzenetére
Erre játszanak a magyar
neppereknem hivatalos tesla kereskedő cégek is. Ezért hozzák német rendszámmal az autókat. Meg ők talán még áfával is ügyeskednek...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #1637 üzenetére
Nem vagyok bmw fan, és nem szeretem a lapos autókat sem....
De ez nagyon bejönElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
nagyúr
válasz Shadowbull #1637 üzenetére
Első autónak látszó elektromos bmw az i3 nekem nagyon nem tetszett, az i8 ufó, de ez egészen emberire sikerült
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1640 üzenetére
nekem az ix3 és i4 is bejön... csak lenne 20-30 cm-rel rövidebb ... 460-ig jó a garázs
-
titán
válasz Shadowbull #1671 üzenetére
Ha a menüben kikapcsolta az idióta az automata törlést, és nem ismeri az autót, hogy van a bajuszkapcsolón gomb, akkor nyilván menüből lehet csak kapcsolni. De ez nem az autó, a menü, vagy a törlő hibája, hanem pont 300% user error (két működtetési hiba és még le is esett az útról a hülye). Ha csak 200% user error lett volna, akkor nem esett volna le.
Nem lehet megadni köztes célt, de az autó magától betervez köztes célnak töltést, ha úgy számolja, hogy nem fér bele. Egyáltalán nem kevés az infó, pont annyi, mint mondjuk a wazenek. Lekanyarodáskor mutat sávot, táblákat. És sokszor jobb utat tervez városban, mint a Waze. Csak nagyon nagy dugóban használom a wazet, hogy egyszerre lássak két ötletet, és a kettőből és saját rutinból együtt hozok döntést.
Nincs AA/ACP. Másik autóm wireless AA/ACP kompatibilis, és könnyen állítom, hogy a Tesla minden egyes szoftvereleme sokkal jobb, mint a vonatkozó AA/ACP. Az AA/ACP navi nem kezelhető, csak álló helyzetben, lassú, nehézkes a gombok. A spotify sokkal jobb, gyorsabb, könnyebben kezelhető. Vannak videó lejátszók (YouTube, Netflix), játékok (menet közben utas által játszható is).
Surround view nincs, azt szerettem a Leafben, de itt sokkal jobb a kamera képminősége, és jobban ki lehet belőlük látni.
Mi van az LG akkukal? Ez egy oltári marhaság. Az első hónapban, amikor elkezdte használni a Tesla, akkor rövid ideig csökkentett töltéssel mentek.
Van mátrix LED, csak nem aktív az adaptív funkció. De múlt héten tesztelte a Tesla a az új adaptív szoftvert, hamarosan érkezik az autókra. (Tesla Update funkció mindent tud)
Az autó zajszintje egyáltalán nem rossz más autókhoz képest, főleg alacsonyabb (60 alatt) és magasabb sebességnél (130 felett).
De a fentiekkel szemben sokáig sorolhatnám azokat a Tesla funkciókat, amik a legtöbb autóban nem léteznek, vagy sokkal rosszabbul működnek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1680 üzenetére
Igen, tudom, ismerem a velemenyed. De alapveto kulonbseg van akozott, hogy mi hogy latjuk a vilagot. Pl szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban, szerintem meg az, hogy mennyire gyors, porgos, hasznalhato, stabil.
Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar, En pedig pont forditva latom a dolgot, plane a ketezres evek kozepe ota.Amugy olyannyira nem baromsag, hogy a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos. De biztos vagyok benne, hogy Te jobban tudod, mint a BMW.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1681 üzenetére
Neked miert faj ennyire a Tesla amugy? Minden reggel atmennek egy Tesla-val a kislabujjadon, vagy mivan?
Barki megemliti, azonnal ott teremsz a semmibol es elkezded ezt az iszonyuan triggerelt, melyrol jovo, csapkodo gyuloletkapmanyt."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
martonz
csendes tag
válasz Shadowbull #1685 üzenetére
Kérlek írd már le ide nekünk, hogy mindenki megvilágosodjon, hogy melyik Tesla modellt hány órán át vagy km-en át vezetted. Köszönöm!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1685 üzenetére
az egyértelműen sikerült, hogy az agressziv, buta fan-ek szintjén legyél és nagy mellénnyel osszad az észt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1684 üzenetére
"Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek."
Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. Ami akkora baromsag, hogy az mar nem igaz, kb mondani se lehet ra semmit. Olyan, mintha azt mondanad, hogy azert jobb, ha egy lapat muanyagbol van, mert hamar eltorik, tehat kevesebbet kell dolgozni."Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban."
Ahhha... Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen, meg ezert nincs elso csomagtarto. Nem, ne nyaljuk be a marketinget. Ugy terveztek, hogy amugy, mellesleg bele lehet rakni elektromos hajtaslancot is. Mint olyan, amugy egy mernoki bravur, hogy osszvissz ennyi a kompromisszum, viszont egy direktben kizarolag elektromos hajtaslanchoz tervezett autohoz kepest akkor is kompromisszumokkal jar."Egyszeruen utalom az agresziv, buta fanjaikat, akik gyakorlatilag loszart sem tudnak sem az autokrol, sem az autoiparrol, de ez nem akadalyozza meg oket abban hogy nagy mellennyel osszak rola az eszt."
En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. Tulajtol egyiktol sem. Valo igaz, az internet melyebb bugyraiban vannak olyan Tesla fanok, akikhez talan csak az Apple hivok merhetok fanatizmusban, de ITT egyet se lattam. Az meg akar tetszik, akar nem, teny, hogy elektromos autoban a Tesla a merce. Aztan van akinek sikerul megugrani, van, akinek nem. Szerintem pl Hyundai, Kia, Audi most nemhogy megugrotta, de rendesen le is hagyta oket azokban a szempontokban, ami nekem szamit, a VW viszont tovabbra is minimum 10 evvel le van maradva az ID.3/4 alapjan. Nem csak a Tesla-tol, hanem mindenki mastol is."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1692 üzenetére
Najo, akkor most figyelj: Mi van akkor, ha valaki merlegel, vegignezi mindet, es vegul a Tesla mellett dont, azt veszi. Ez az ember szerinted ........... ? A pontozott resz kitoltendo.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1692 üzenetére
"Tenyleg? Idezz be harmat."
Parancsolj, olvasd vegig ezt az amokfutasodat: [link]
Annyi baromsag van benne, hogy felsorolni is nehez.
Par idezet azert, hogy meglegyen az alap szajiz:
"Minden Tesla egy ipari hulladek."
"Egy szar Tesla kabe egy kozepes Dacia szintjen van muszakilag, nemhogy egy premiumauto szintjen."
"a Tesla egy hotegyszeru, primitiv architekturat uzemeltet, azt sem hiba nelkul, a tobbiek meg egy nagysagrendekkel bonyolultabbat joval magasabb szinvonalon, es akkor a Tesla jobban ert a szoftverhez."
"Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar."Meg jo, hogy ilyen elfogulatlan es objektiv vagy. Mi lenne, ha nem igy lenne?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1695 üzenetére
Mindenkeppen, fentebb is irtam, az utazas kozbeni csend nalam alapelvaras. Ha azt valami nem tudja, akkor barmi mast leszarok, nem szamit. Elvileg a 2021-es gyartasu sokat javult, meglatjuk.
Amugy En sem vagyok teljesen partatlan, nagyon szeretem a japan autokat, ha a Lexus osszeszedne magat es kijonne egy ertekelheto elektromos autoval, nagyon konnyen lehet, hogy arra ugranek (bar a toltohalozat nyilvan oket is sulytana ugyanugy, mint mindenki mast). Egyszeruen annyira jo a minosege, meg 15-6 evesen is, hogy arra szo nincs. Lehet, hogy uj koraban egy merci/bmw/audi szebb belulrol, de az alapjan, amit latok, ez mar 5 evesen se igaz altalaban. Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1698 üzenetére
Jo, de attol, hogy valaminek van egy agyhalott fanbase-e, attol nem kell atesni a lo tuloldalara. Itt a PH!-n En nagyon nem latom jellemzonek ezt a szemellenzos, buta vallasos Tesla ahitatot, amirol Te beszelsz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1699 üzenetére
Olvasd vissza, nem vagom ossze. Az volt a lenyeg, hogy leirtak, hogy azert ilyen fos a VW, mert tolja maga elott a szart, erre leirtad, hogy nem, azert komolyabb, mert bonyolultabb. Amirol beszelsz, az a tech debt, es minden valamire valo ceg/manager tuzzel-vassal irtja, mert cegek mentek mar csodbe tole. Szoftver teren a VW egy foshalom, ezt sajnos el kell ismerni. Es nem csak az elektromos autokban, nagyon le vannak maradva.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
martonz
csendes tag
válasz Shadowbull #1690 üzenetére
"Nincs szuksegem arra hogy vezessem is oket"
- Tehát jól értem, hogy még sose vezetted? De markáns véleményed, na az aztán van.
"nezz meg par tesztet olyanoktol akiknek az a dolga hogy teszteljenek."
- sok tesztet megnéztem és meg is fogok még nézni, de úgy érzem az elmúlt fél éves, 15.000 km-es saját tapasztalat alapján tárgyilagosabban tudok véleményt formálni.
Részemről befejeztem, minden jót a "társadalmi munkádhoz". -
opr
veterán
válasz Shadowbull #1709 üzenetére
Mikor meres volt ez, mikor gyartasu Model 3?
Dobj egy linket legyszi."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1725 üzenetére
Koszi, megvizslatom a kerdest, atragom magam a pdf-eken. Persze az igazi proba ugyis az lesz, mikor egymas utan kiprobalom a kettot ugyanazon az uton, ugyanolyan sebesseggel.
Erosen agyalok azon is, hogy felveszem majd, van itt par autopalya, ami olyan, hogy a 4-es fout is megnyalna mind a tiz ujjat. Ha ott nem elviselhetetlen, akkor sehol, ott kiderul minden IS, ezt garantalom.
Kb kepzelj el egy olyan utat, amin mikozben szaradt az aszfalt, keresztbe elhuztak egy baszottnagy fesut, ami ilyen 2cm mely valyatokat hagyott maga utan. Na, es ezt ~110km/h mellett, kilometereken at. Amelyik auto ott halk tud maradni, az barhol is.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1725 üzenetére
a híres, elfogulatlan adac...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1728 üzenetére
Supercharger onmagaban nem eleg, kell hozza a rendszerintegracio is. Sokan azt hiszik, azert ennyivel jobb a Tesla ilyen szempontbol, mert soha nem romlik el a Supercharger. Nem a faszt nem, meg En is lattam joparat lerohadva, pedig abszolut nem keresem, benzines autoval minek, ugye. Azert tunik megis igy, mert egyszeruen ha le van rohadva, nem visz oda az auto.
Ez az, amit el kene erni a tobbi gyartonak, a tobbi toltovel is. Illetve, hogy pontositsak, eloszor a kedves toltouzemelteto cegeknek kene eljutni odaig, hogy epkezlab, real-time API-t kinalnak szerencsetlen gyartoknak, mert szegenyeknek igy eselyuk sincs az egyik legfontosabb dologban a Tesla ellen. De biztos vagyok benne, hogy ez relative hamar meg fog oldodni. Aztan az, hogy utana mennyi ido, es milyen minosegben sikerul a gyartoknak ezt a rendszerbe integralni, az megint jo kerdes. En kb 5 evre tippelek, mire minden oldalrol kiforrja magat a dolog, ezert is irtam fentebb az 5 evet, mint pihenoidot, amikoris ujra fogom vizsgalni a dolgot valoszinuleg. De azert elotte meg kiprobalom a Teslat, mostmar nagyon kivancsi vagyok ra eloben milyen. A jo, hogy annyi jot es annyi rosszat hallottam mar rola, hogy abszolut tiszta lappal indul, nincs se pozotiv, se negativ prekoncepciom, illetve elvarasom.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1733 üzenetére
Semennyire sajnos.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1740 üzenetére
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Shadowbull #1725 üzenetére
2 ennyire generálisan különböző teszt adatai összehasonlíthatatlanok. 14 év telt el a két teszt között. Így se az aszfalt, se a gumi se a mérő eszköz nem azonos. Két tök sima aszfalt között van 10dB is. .
A decibelben kifejezett hangerő nem egzakt. Különböző mérők között nem összehasonlítható. A mérő frekvenciaérzékenysége befolyásolja. És még egyforma mérők esetén sem mond semmit a zaj valódi jellegéről. Teljesen más egy mélyebb tónusú zaj, mint egy magasabb, teljesen más egy vibráló zaj, mint egy egyenletes.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1750 üzenetére
a különbségek a mérési körülmények között vannak. Biztosan nem ugyanazon útvonalon, nem ugyanolyan aszfalton és nem ugyanolyan gumival mértek. A mérőeszköz csak bónusz.
(Azt csak zárójelben említem meg, hogy 2006-ban az adac tesztek dokumentáltsága is alacsonyabb volt. Egyáltalán nem biztos, hogy a 130 gps szerinti érték, nem autó által jelzett, és a valós csak 125 alatti. GPS-ek már léteztek akkor is de nem volt magától értetődő a használatuk)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1757 üzenetére
Pont ehhez (320d ) tudom hasonlítani. Ezek szerint 2,5 dB, olyan 20%. Nem hallom ki a különbséget. De lehet, hogy az SR+ az egy motorjával halkabb, amúgy meg. Performance-nál egyértelműen halkabbak az SR+-ok. LR-et még nem próbáltam soha.
Múltkor két olyan embert is vittem, akik új Volvókat használnak, szerintük a Tesla sokkal halkabb volt, mint a V40 (véletlenül mindkettően pont az volt).
Egyébként meg a zaj frekvenciamenete sokkal fontosabb, mint a zaj egy értékkel kifejezett mértéke. A középfrekvenciák (500-3000) sokkal jobban zavarnak, mint a mély és magas frekvenciák.
Mindegy nekem ennyi a témáról, ki kell próbálni, és úgyis a szubjektív érzés számít. Ha valakit zavar, nem veszi meg.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #1757 üzenetére
2-3 dB különbség intenzitásban tényleg 40%, de a hallás logaritmikus!... 2-3 dB intenzitás különbséget senki sem tud fülre megállapítani, ha a két hallgatózás nem közvetlenül egymás után történik... hanem pl. másnap... A spektrális eltérést igen, de az intenzitás különbséget tuti nem...
Szóval ez az adat így magában IRRELEVÁNS!!!, függetlenül attól melyik autó javára mutat, aki erre hivatkozva jelentős eltérést állít, az nem ért a műszaki akusztikához... mivel csupán a gumik között képes 6-8 dB különbség lenni, és akkor az útról nem is beszéltünk...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
válasz Shadowbull #1778 üzenetére
Nem láttam még HA mostani videóját, de saját tapasztalat az Ioniq 5-ről (mindenki látott már egy csomó videót, meg mindent, ezért most igyekszek azokra a pontokra koncentrálni, amivel én még nem igazán találkoztam, mint infó):
Pozitívumok (minden reviewból ismertek):
- viszonylag olcsó
- nagyon jó a design
- elég jól tölthető, ha gyors a töltő (nálunk 125kw-tal tudott tölteni)
- a szoftver kezelőfelülete sokat javult a korábbi sorozatokhoz képest (Ioniq, Kona, Niro)
- van frunkNegatívumok:
- A frunk igen béna: motorháznyitó karral nyitható, és benyúlós motorház zár zárja, egy behányt doboz, elég gány megoldás. Az egész pont olyan, mint az én Nirom aftermarket megoldása, amit én magam szereltem be. Nem értem, hogy jöhetett így ki gyárból.
- Mindenfelé kopogós műanyagok, mintha csak a Konát fújták volna fel. A Niro jobb anyaghasználatú még most is.
- A szoftvere tartalmilag pont ugyanazt tudja, ugyanazokat a hülyeségeket örökölte, mint a korábbi Hyundai és KIA modellek. Ugyanúgy nem jegyzi meg a beállításokat, ugyanolyan korlátozottak a beállítási lehetőségei. Ugyanazok a menük máshogy (sokkal jobban) elrendezve. A változás a kinézetét és a kezelhetőségét javította, nem a tartalmát.
- Nem olyan nagy belülről az autó, mint amire számítottam. Állítható a hátsó üléssor helyzete, de hátra tolva kicsi a csomagtere. Van benne egy vízszintes elválasztó, de nem sikerült értelmeznem, hogy az mire jó. Alig fér el be alá valami, de a használható magasságot fölöslegesen korlátozza.
- Kissé billegős, de azért jobb a felfüggesztése, mint a Niroé, ami ugrálós, pattogós, és billegős. Nem vezethetetlenül, csak kissé zavaróan.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1778 üzenetére
Most megnéztem, nincs semmi érdekesség. Annyi az ok, hogy a Teslában van akkufűtés, és arra használ 6kW-ot, ami 40 perc alatt 4kWh. De ez nem veszteség, hiszen az út folytatásán majd a hőszivattyú az akkuban tárolt hőmennyiséggel fűti az utasteret, nem kell arra más hőenergiát pazarolnia. A Tesla az összes villámtöltést 5-600kg-nyi 55 fokra fűtött akkuval fejezi be. Ez olyan eltárolt energia, amit nem kémiai úton tárol, de hosszú sokszáz km-es utakon nagyon hasznos. Ezért semmi értelme a betöltött energia alapján számolni.
Ezért nem érnek semmit az olyan videók, ahol nem értenek az autók működéséhez a média szakmunkások.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1788 üzenetére
Valóban kissé optimista, van néhány % eltérés. Tegnapi tesztünk alapján a Model 3 szigetszentmiklósi pihenőtől szekszárdi töltőnkig tartó úton 199-et mutatott fogyasztásnak, a Teslafi pontos adatai szerint viszont 209 volt a valós fogyasztás. Ez 5% eltérés. A kijelzés az összes autóban tájékoztató adatnak tekintendő. Szinte az összes típusnak elérhető pontos mérés valamilyen úton-módon.
Ha nem kell fűteni az utasteret, akkor általában az aksi eleve meleg (ha légkondi megy, a hőszivattyú az akkuba "tömi" be az utastér hőjét), és eleve alig kell fűteni azt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
szerintem is túl van árazva a reális ára a Model Y-nak a Model 3-hoz (ott LR) viszonyítva kb +1 m... ugye a középkategóriás gyártóknál is kb ennyi ugyanazon alapon épített nem suv - suv közötti felár ... De biztos vagyok benne, hogy nem sokára 22-23 m körül lesz majd a Model Y csak addig amíg még ennyiért is veszik ennyiért fogják adni .
Azért az látszik, hogy a nagy Tesla dominanciában elég jól a nyakára jöttek a Teslanak a gyártók... A VW elég sokat bénázott az id sorozattal. De egy alap SR+-hoz képest jó konstrukció az is árban, ahogy a id4 is jó árban van a nála amúgy mindenben jobb Model Y-nal...
De jönnek a Koreaiak és rárugják az ajtót a többi gyártóra... Mert az Ioniq 5 és EV6 a 800 V-os rendszerrel nagyon jó konstrukció lett. Csak hát ők meg gyártani nem tudnak eleget.
a BMWnek beérett a hibrid platformja IX3 és i4 amikben minimális kompromisszum van szerintem (kardán alagút) a teljesen elektromos autókhoz képest...
s szerintem 2022-2023-ben lesz majd még egy meglepetés a PSA háza tájáról is. Mert jön a 308 és 3008 electric ha hasonló árban mint a többi autó id3, id4, ioniq5, ev6 tudják majd gyártani és 75-80as akkut kap akkor megvan a következő autónk és ha ezek legördülnek akkor ott az alap jópár másik márkának (Opel, Citröen....) -
gabross
tag
válasz Shadowbull #1793 üzenetére
Érdekes, hogy túlárazott Model Y-ról beszéltek. Épp azt néztem, hogy itt Ausztriában 57.490 euró a Long Range Y, az ID.4 GTX meg 54.140-ről indul és VW-hez még 10k körül szokás extrákra költeni, az Y meg kvázi fullos alapáron is. Inkább best buynak tűnik az Y, mintsem hogy túlárazott lenne.
[ Szerkesztve ]
-
gabross
tag
válasz Shadowbull #1796 üzenetére
Persze, ez igaz. Nem lehet, egy az egyben hasonlítani, mert itt pl. a fapad verziókat nem is forgalmazzák. A VW is csak a 60-as és a 80-as akku package-et áraulja itt, 50-es nincs. Pont ezért érdekes a Tesla ilyen szempontból, mert ugyanazt árulják. Amit látok, h a magyar árban nincs semmi álami támogatás, itt meg van 2.400 euró, de az sem indokolja a majd 5M különbséget.
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1801 üzenetére
megnéztem egy TeslaMaster videót... és elő temperálás 35-40 fok közötti az akkunak töltés közben elmegy 50 fokig...
-
titán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
Ültél már ix3-ban? Na, ha valami ótvar, határ szar, az az ix3. Borzalmas anyagok, iszonyat kicsi utastér, picike csomagtartó. Nem tudok úgy beülni magam mögé, hogy ne üssem be a térdem (1,75 vagyok ). Ha fizetnének se kéne. Pedig nagyon vártam már, hogy kipróbáljam, a "következő autó" listámon volt a Niro helyett. Legnagyobb csalódás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
Addig hiszed hogy keveset használod a gyorsulási képességét, amíg mind erős autód. De az ix3 se gyenge, az is megy, mint a golyó a lomha, alulmotorizált országos autóparkhoz képest.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1807 üzenetére
az biztos hogy a Teslától sokkal jobb
Ha egyszer valóban kipróbálnál egy Teslát, meglepődnél. Anyagminőségben az ix3 nagyon gyér. Elől hátul mindenütt vacak, kemény, kopogós ABS. Még az első ülés hátulja is kopogós műanyag. Mint egy busz.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1826 üzenetére
Igen, valóban, a BMW híres a megbízhatóságáról.
Jó vicc volt. Ha már vicc, én is tudok egy jót!
Tudod miért nem köszönnek egymásnak a BMW-sek délután?
Minek?! Már reggel úgyis találkoztak a szervizben.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1831 üzenetére
Reliability by brand for cars up to five years old:
13. BMW 94.7%
15. Tesla 93.9%Ez alapjan szerinted a BMW egy teljesen megbizhato auto, szemben a fos Tesla-val, amit allandoan a szervizbe kell hordani. Meg jo, hogy elfogulatlan vagy, mi lenne, ha nem igy lenne?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1835 üzenetére
Máshol is kb egy helyen szerepelnek, kivéve a pártatlanságukról híres német listákat.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- Politika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...