- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Videón a kézben tartott Xiaomi 15 Ultra, már a hónapban megjelenhet
- Google Pixel topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Kilenc Redmi és Poco készülék érte el támogatási idejének végét
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic V2 - origami
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
3 fázis esetén, lehet kérni csak az egyik fázisra hálózatbővítést (16-ról 32A-re), vagy csak a hármat egyszerre lehet?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15470 üzenetére
"Én nem hiszem hogy a SUVokon nagyobb lenne a profit. "
Mercire van most rálátásom. Ott a C-class kombi 18,8M-ről indul a a legalapabb fapad modell, ugyanez a GLC-nél (SUV változata), 21,9M. Azonos motorok, azonos PHEV rendszer, azonos váltó, azonos belső, azonos fedélzeti rendszer, szinte azonos futómű. Mondjuk annyi, hogy a GLC PHEV eleve 4Matic összkerékhajtással rendelhető, ez a szedán/kombi PHEV-be nem is kérhető mert nem fér el. Viszont míg a kombi PHEV alapára 27,3M, addig a GLC PHEV alapára 28,2M. Gyakorlatilag a SUV verzió csak felépítésében más, az alkatrészek 90% tökezonos a szedán/kombi verzióval. Ebből kiindulva, lehet, hogy tényelg több rajta a haszon, de nyilván nem látunk bele a gyártó könyvelésébe.
Most még össze lehet konfigolni azonos extrákkal egy kombit és egy SUV-ot, ott is érdekes lenne megnézni a végső ár alakulását.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15434 üzenetére
Igen így néz ki, kivéve a szöveget. Valójában, mivel a telefon egyben média fogyasztási eszköz is, teljesen logikus, hogy a képernyő méretét növelni kellett. Korábban a telefon csak telefon volt, maximum SMS-t írtunk (mondjuk az SMS írása is, amikor egyetlen gomb 3-4 karaktert vezérelt, hát nem a kényelem csúcsa volt). Szimpla telefonnak elég volt egy 1,5-es kijelző. A mai alkalmazásokhoz egyszerűen nem elég, mert kvázi egy PC van a zsebben, és olyan alkalmazások futnak rajta, amit még az őskorban is 14-15 colos CRT monitorokon használtunk. Ez a helyzet az autóknál is, mivel közben oda is bekúszott az IT.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #15432 üzenetére
+1
Pont így vagyok ezzel én is. Hamar rászoktam ezekre a rendszerekre már a BMW-knél, de úgy szállok ki az autóból 800km után is, mintha 50-et mentem volna. Nem idegbetegeskedem az úton, csak megyek, a Distronic teszi a dolgát, ha pedig olyan a helyzet, akkor korményról is lehet ugye gyorsítani vagy lassítani, tehát halál kényelmes az egész. Nem fáj a lábam, nincs görcsben mindenen, ez többet ér, mint 5-10 perc plusz menetidő.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz madgie #15418 üzenetére
Nekem ez a 7er nagyon tetszik. A diszkófényeket ki lehet kapcsolni, de a kijelzők engem espec nem zavarnak, sőt, mióta "tabletes" kocsim van, lehet, már nem is vennék mást legközelebb sem, kéne bele egy-két jól látható display. Nekem még ez sem zavaró. Tény, hogy ízlés dolga, azt is megértem akinek ez zavaró és analóg műszereket szeret.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15413 üzenetére
"És a mondanivalóm lényege: egyikhez sem kell 15 colos tévé a középkonzolra."
Ironikus módon pont az idősebb korosztálynak pl. hasznos, hiszen a látásuk már nem százas (pl. a karakterek mérete miatt sem mindegy, nálam ezért bukott be az Volvo XC60 anno, pedig azt akartam venni, de kb. 4pixel méretűek voltak a feliratok). Általánosságban hasznosabb a nagyobb képernyő, nem véletlenül fordult meg a trend a telefonoknál is a "gyátrsunk minél kisebbet"-ről, a "gyártsunk ménél nagyobbat"-ig. Nem létkérdés, de amikor használsz egy ilyet akkor nagyon hamar megszokod és már hiányzik. Egyszerre sok infó elfér rajta ami előny, mert így kevesebbet kell manükben turkálni és informatívabb is, másrészt, minden megfelelő méretben lesz látható, nem kell pixelvadászatot folytatni. A kameránál sem mindegy, hogy mekkora képet nézegetsz. Nekem a Tesla infotainment megoldása is nagyon tetszik, egyedül azt hiányolom, hogy nincs kijelző a sofőr előtt (tudom, az S-ben van, de az meg túl drága).A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Persze ha megtanulad a hasznalhato parancsokat"
AI alapúak az újabbak, nem kell megtanulni konkrét kifejezéseket, akár többféle mondattal is képes értelmezni azonos feladatot. Azzal viszont egyetértek, hogy nem 100%, de már elég közel járnak hozzá. Mondjuk gombok kapcsán mindig a klíma jön elő, ahhoz pont elég 4-5 kifejezés (aktívan használt max. kettő) és már nem is téma, hogy bármit kelljen nyomkodni. Ami valós érv, az a lokalizáció. Az magyar utcanevekkel nekem nincs gondom, viszont magyarul nem tud a rendszer. A gyakoribb nyelveken ért, angol, német, spanyol, francia, kínai stb., az MBUX 27 nyelvet támogat, de régiónként eltérő, hogy melyik érhető el az adott autóban.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz axioma #15400 üzenetére
Jó kérdés, sajnos nem tudom rá a választ.
A licence tulajdonlás érdekes terület, valóban sokszor gátolja valaminek az elterjedését. Viszont ilyenkor azt is figyelembe kell venni, hogy azt a valamit a tulajdonos horror összegekért kifejlesztette, vagy csak megvette tehát az is érthető, ha nem teszi ingyenesen elérhetővé, hogy aztán más az Ő pénzén létrehozott kész megoldással profitot termeljen, gyakorlatilag nulla befektetéssel. Persze értékesíthetné is a jogokat. Ha mégsem teszi, akkor vagy nincs rá kereslet, vagy más okból nem érdeke.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz axioma #15398 üzenetére
Ja igen, az a "keresztirányú forgalom figyelés" néven futó asszisztens, enyémben is van. Tényleg jó cucc. Hátrafelés is működik, pl. két autó közül kitolatásnál életmentő lehet, főleg, ha főútra kell kitolatni, mert ott mire látod az utat a szemeddel, már a fél autód az úton van.
Egyébként jó, hogy ezt felhoztad, mert egy kiváló példa arra, mennyire nem csak parasztvakítás funkciók miatt van tablet. Ez is attól lesz jól hasnzálható, hogy egy bazi nagy képernyőn látni az utat keresztben, direkt zoomolhatsz egyik oldalra is, vagy beforgathatod a kamerát ahová akarod, és akkor belátni az autó teljes környezetét, mintha egy drónról közvetítenék a képet. De le is teheted a kerék magasságába, vagy tkp. bárhová. Ezt pont gombokkal irányítani lenne kínszenvedés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15395 üzenetére
Kivéve, amit elérsz a kormányról, vagy amit hangutasítással tudsz vezérelni. A többi funkció meg olyan extra, amit gyakorlatilag nem szükséges menet közben használni (egyébként sok autóban az érintős kijelző teljes értékűen vezérelhető gombokkal a kormányról. Az enyémen itt a felső küllőn lévő gombokkal irányítható a teljes tablet anélkül, hogy hozzá kéne érni).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz axioma #15393 üzenetére
Az iDrive szerintem is az egyik legjobb rendszer volt.
360-as kamerára gondolsz? Vagy mit értesz "kétfelé nézős" alatt? Nekem annyit tud, hogy 3 nézetben képes egyszerre mutatni iaz autót kívülről -pl. tolatáskor, de gyakorlatilag bármikor ha úgy állítod be-, a HUD-on pedig a radart mutatja közben grafikusan. S merci tudja az augmented reality navit HUD-on is, sajnos nekem csak a tableten képes mutatni ezt a real-time front kamera képére vetítve.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15391 üzenetére
De nem ezért csinálják, neked kéne legjobban tudni. Költségcsökkentés és egyszerűsítés. Ha semmi mást nem veszünk, csak a klímavezérlést, akkor az fizikai gombokkal egy külön egység, saját elektronikával, kijelzőkkel, tekerőkkel, gombokkal, ahhoz kábelkötegekkel és egyebekkel. Ez mennyó pénz a gyártónak, amikor azon képesek spórolni, hogy egy csavarra tesznek-e gumi kupakot vagy sem, mert 1M autónál az már százezer eurós megtakarítást jelent? Vagy hogy a 80milliós 7er BMW-be nem képesek berakni a csomagtartóban a felső nyers lemezre egy szövetborítást, mert az akár még 10EUR költséget is jelenthet. Inkább ott hagyják undorító módon burkolatlanul, kiálló csavarokkal meg egyebekkel. Ehhez képest egy gombokkal szerelt klímapanel horror összegű megtakarítást jelent. Semmi köze a trendiséghez, pont Te szoktad mondani, hogy minden a hatékonyságról szól. Sajnos ez is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15387 üzenetére
Ezért írtam, hogy ha eleve nem jó egy rendszer, akkor persze azt nem lesz jó élmény hanszálni. Nekem pl. Ioniq-ban ott vannak a fizikai gombok, mégis le kell néznem ha pl. a szellőztető befúvásának irányát akarom állítani. Merciben meg nem kell lenéznem ehhez. Tehát önmagában az, hogy gomb vagy sem, nem igazán releváns, sokkal fontosabb, hogy akár gomb, akár más kezelőszerv, az jól legyen megoldva. Pl. egy olyan érintőképernyőn ahol a kormány kitakar fontos ikonokat, nem lesz jó. De egy gomberdő sem, ahol meg le kell nézned, mert a 40db gomb közül kell kikeresni azt, ami neked kell. Főleg ha a gomb is rossz helyen van, azért erre is láttunk már példákat. A gond szerintem nem az, hogy tablet vagy gomb, hanem az, hogy az ergonómia és a hasnzálhatóság alá van rendelve a design-nak. Innentől bármelyik megoldást el lehet b*szni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15374 üzenetére
"legszívesebben teljesen kikapcsolnám őket, a legfontosabb információkat meg ki lehetne tenni a HUDra"
A (jobb) autók többségében kikapcsolható a panel bármikor!
Egy csomó olyan dolgot soroltok, ami nem valid probléma. Azzal egyetértek, hogy pl. az ilyen funkciókat tegyék kötelezővé a gyártóknak, mert nyilván, ha nem kikapcsolható, akkor lehet zavaró a fény az arra érzékenyeknek. A hangulafény fényereje is állítható, de teljesen ki is kapcsolható.A panelen sem kell matatni menet közben, nem fog problémát okozni, hogy ráz az út. Minden olyan funkció, ami menet közben fontos és sűrűn használatos, elérhető a multi-kormányról!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz atirag #15367 üzenetére
"De például ha a hőmérsékletet vagy a rádió csatornát akarom mondjuk váltani akkor gyorsabb ha tekerek vagy forgatok."
Miért lenne gyorsabb? Pont úgy megmondod neki, hogy állítsa a hőfokot XYZ-re, a venti sebességet XY fokozatra, a rádióállomás nevét csak bemondod és már viszi, ha nem tudod, akkor kérsz tőle egy listát és megnézed, ha megvan, szólsz neki ész kész. Mindeközben egyetlen pillanatra sem kell levenned a kezed a kormányról, nem kell lenézed sehova, nem kell tapizni semmit. Továbbá, természetesen a tablet mellett továbbra is ott van minden funkció a kormányon, ahogy egy gomberdős kocsin. Állíthatod gombokkal a hangerőt, válthatsz csatornát, stb.
Azok félnek ettől, akiknek rossz megoldású rendszerük volt, vagy akik még nem használtak ilyen autót a gyakorlatban.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15356 üzenetére
A fizikai gombok kérdése részben jogos, főleg akkor, ha az érintőképernyős megoldás nem jól van megoldva. Ha viszont jól működik, akkor nem hiányzik (kivéve a kormánynál, na ott én is kötelezővé tenném az idők végezetéig a fizikai gombokat). Nem érdemes beszólni a "telefonkárosult generációnak" sem, ez nem erről szól (én 50+, mégis ilyet vettem). A dolog lényege, hogy ma már annyi funkciót integrálnak az autókba, amit gombokkal lehetetlen kezelni. Emlékezz csak vissza a Bangle féle 7er-re. A tipikus gomberdő elrettentő példája volt, pedig már volt benne LCD panel (igaz, iDrive-al, ami azért fokozatokkal jobb mint a tapi screen, bár ott még azt is szidták mint a bokrot). Hol van az már ahhoz képest, amiket ma zsúfolnak bele egy autóba. Nem lehet gombokkal megoldani ennyi funkciót, a navigáció -és a hozzá fűződő funkciók-, szintén igénylik már paneleket.
Egyébként pont ez ment anno a nyomógombos telefon korszakban. De be kell látni, hogy gombos telefonnal azokat a funkciókat, melyeket ma használunk, már nem lehetne kényelmesen megoldani. Ez nem a telefon károsultságról szól, hanem a technológia fejlődéséről, ami hozza magával a változást a kezelőszerveknél is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #15294 üzenetére
Én egyelőre nem látok drasztikus emelkedést az olajban (adóban lehet, bár választások is jönnek). Bár a decemberi 72USD-ről most pont felment 80-ra, de ha visszanézed 2024-et akkor kvázi stagnál az ár, 70-90USD között ugrál foyamatosan. Gyakorlatilag a 2022-es 112USD-s csúcsról már 2022 decemberére lejött 80-ra, és azóta ezt a 70-90USD közötti árfolyamot tartja a Brent. Jelenleg is 80USD, tehát 2022 decemberi szinten van. Ettől persze még bármi lehet, mostanában eléggé kiszámíthatatlan minden és még csak most jön a szöszi...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #15252 üzenetére
Én sem értem, honnan jönnek az ilyen infók?
biker
A Netrisk fura volt, pl. nem szerepelt a listában az a biztosító, ahol végül kötöttem. Azzal pedig máskor is találkoztam, hogy a biztosító honlapján olcsóbb volt egy biztosítás, mint a Netrisknél. Éppen ezért, én már csak árösszehasonlításra hasnzálom, hogy a nagyságrendeket lássam, aztán egy minta levelet küldök minden szóba jöhető biztosítónak, és kérek konkrét ajánlatokat. Így sikerült nekem is az említett összegért kötni, de a Netrisk sem milliós biztosításokat hozott ki, 400-700k között volt, kivéve a KH-t, aki valóban 1M felett ajánlott ki. Összevetettem a tartalmukat, én nem láttam drasztikus különbséget a lopás, törés, üvegkár, és egyebek kapcsán.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Értelek, és van ráció abban amit mondasz, de ez csak az egyik része. Ha onnan nézed, hogy egy normál izzós megoldású fényszóró tényleg tizedébe került egy normál LED-esnek, akkor sem tudom ezt összerakni. Ha pl. 100k egy hagyományos fényszóró és 800k egy mezei LED-es, ott mi adja a különbséget? Nagyfényerejű LED árának+a minimál elektronikának utána lehet nézni, és bár nem vagyok naprakész benne, de úgy rémlik, nincs 8x-os szorzó. Az egyéb paramétereknek pedig a sima régi fényszórónak is meg kellett felelnie, tehát ezek nem indokolhatják az árkülönbséget (pl. foncsor kialakítása, stb.).
Vagy mondjuk van egy 35milliós PHEV autó, amiben a fényszóró darabja 2millió, akkor se nagyon adja ki a matek, mert a 2db már 4M, és még hol vagyunk az akkupakk, inverter, villanymotor, részecskeszűrő, normál ICE motor, automataváltó, kasztni, ülések stb. stb. számolgatásától? Nekem nem jön ki a matek, de vállalom, hogy nem értek hozzá..
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #15221 üzenetére
Én ezt onnan közelítem meg -laikusként-, hogy ha egy utángyártó cég -ami sok esetben a gyári beszállító is-, negyed áron képes adni ugyanazt a fényszórót, akkor hogyan lenne a gyári alkatrész három-négyszeres ára visszavezethető technikai okokra (most arra nem térek ki, hogy a LED korszak előtt is láttuk az utat az autók előtt, mégis csak fele/negyed annyiba került egy fényszóró, pedig annak is ki kellett bírnia +40-40 között és egyebek)? Emiatt elég nehéz meggyőzni arról, hogy reális lenne egy LED fényszóróért 1-2M/db ár a gyári esetében. Nyilván drágább a gyári ezzel nincs gond, de a mértéke irreális, újabban elgurulni látszik a gyógyszer a gyártóknál.
Félreértés elkerülése végett: én kezdetektől a sima LED fényszórókról beszélek, nem a Digital light/Laser/Active Matrix megoldásokról. Ugye onnan indultunk, hogy az Ioniq-ba 800k egy sima mezei LED fényszóró (ami a tesztek szerint még kifejezetten gyenge is egyébként). Ez irreál!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15210 üzenetére
320k-t fizetek 10% önrésszel az 1 éves Mercedesre, 5db kiegészítő akármivel. Bár tény, volt olyan biztosító is aki lazán benyögte az 1,2M/évet CASCO-ra. Elég nagy a szóráas úgy tűnik.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Van 26k-ért is. (nyilván elírta és 260k akar lenni)
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz ozzy711 #15192 üzenetére
Nekem spec jó tapasztalatom van (kivéve a Duna Autót). Pont a héten vittem az Ioniq-ot kötelezőre, még az akku gari miatt. Egyrészt semmi baja nincs, 6 éves lett szegény, de még az eredeti féktárcsa/fékbetét páros van benne, és még most is azt mondták, hogy közelében nincs a cserének. Fizettem 28k-t, egy márkaszervizben. Szerintem ez baráti, mondjuk nem csináltak tkp. semmit.
Mercedesnél ugyanez kb. 300k lesz tavasszal (ha szerencsém van), már előre félek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Egy sima LED van ~800k /db környékén, a mátrix min. 2x-es áron megy."
Vicc...Anno a Xenon nem került ennyibe a 7er BMW-ben gyújtó trafóval együtt, pedig az legendásan drága megoldás volt. A LED pedig kifejezetten óccsó, szóval megint csak a lehúzás lesz mögötte. Még egy Digital Light esetén megértem, mert ott 1,4 milió pixelt (apró tükröt) mozgat a cucc, de egy sima mezei LED-en mi kerül ennyibe, azt nem tudom..A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15063 üzenetére
Asszony mondja meg, mire költheted a pénzed?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #15049 üzenetére
A balesetek jelentős részét a száguldozók, un. "szeretek dinamikusan vezetni" típusú, "tehát megyek mint a b*rom mert rám nem hat a fizika" félék okozzák. Azok jellemzően pont nagyarcú fiatalok, akik majd jól megmutatják.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15033 üzenetére
"de szerintem 10-12 évig azért biztonsággal használhatók lesznek. A magyar autópark átlagéletkora viszont 15 év"
Na és itt a lényeg, mert ha 12 évet számolunk is, az azt jelenti, hogy 8 évesen már nem lehet eladni, mert a vevő is tudni fogja, hogy 2-3 év használat után neki már nulla vevője lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #15031 üzenetére
Ezt is mondják már pár éve. A realitás meg az, hogy a kollégámat pár napja rávitte a Tesla FSD a járdára, odaverte, és megrepedt az első lököse. Szerencse, hogy ennyivel megúszta, de ott még volt sofőr aki ha későn is, de korrigálni tudott, hogy legalább nagyobb baj ne legyen. A robot taxinál nem lesz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #15030 üzenetére
"Meglesz oldva majd okosba ez is, mint minden."
Ebben biztos vagyok, most is látunk rá példát. Más kérdés, hogy mennyire ülnék rá egy ilyen gányolt pakkra. Ez nálam kb. a PB gázosra alakított borzalmakkal vetekszik.
Ettől függetlenül, bár nem ma kezdték gyártani az EV-ket, de valahogy nem látom ezt a hatalmas alternatív szerviz kiépülést sehol. Pár önjelölt gányoló van, és mindösze 2-3 komolynak mondható, normálisan felszerelt és megfelelő szintű szakértelemmel rendelkező alternatív szerviz. Mindez kb. 10-15 év alatt.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #14966 üzenetére
Nem nézem napi szinten, de pl. a Ford Explorer EV-t durván akciózzák. Például a 20M-es, extended range verziót 13,7M-ért. Persze céges, pályázatos vásárlás esetén, de így is akciós, mert nem 4M jön le. Biztos van sok más is, senki nem tud eladni semmit. EX30 és más Volvo van magánszemélynek is akciósan.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #14968 üzenetére
Egyelőre elég sok az akció...ezek szerint nem nézed.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nehéz így tanácsot adni, mert nem tudjuk az elvárásokat (méret, felhasználási szokások, othhoni vagy nyilvános töltés lesz stb.). Szubjektív véleményemet mondom: a felsoroltakból egyértelműen az EV3-mat venném meg. Vagy leginkább egyiket sem, mert ennyiért már 1-2 évesen sokkal jobbak vannak.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Valószínűleg, amelyik autó képes normálisabb hangvezérlésre, az minden elektromos eszközt vezérelni tud az autóban. Egyébként soha nem használtam korábban hangvezérlést, most viszont annyira rászoktam, hogy már a display menüket, a klímát, és gyakorlatilag mindent azzal állítok. Nem hiányzik egyetlen fizikai gomb sem. Kivéve az index kart és az elakadásjelzőt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz koncsik #14921 üzenetére
Nyilvános konnektoros szerintem nincs. Tud ez DC-ről tölteni? Mert azok kábelesek és akkor problem solved. Otthon óccsóér töltheted, 70Ft/kWh. Hogy mennyi idő, azt nem tudom, ehhez minimum tudni kéne az akku méretét. Nem tudom meyik autó, esetleg itt nézz szét, itt vannak töltési adatok is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
És nálam is meg lehetne ezt csinálni? Igazán megkönnyítené az életemet. De úgy kéne, hogy a benti is használható maradjon, csak legyen kint is egy csatlakozó. Természetesen, egyszerre nem tölteném a két autót, de így nem kéne résnyire nyitva hagyni a garázst, ami -10C-ben annyira nem ideális.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #14902 üzenetére
Simán lehet, hogy rossz a szemmértékem. Igen, nagyon rossz... kimentem megmérni, ez is 1,7cm. Viszont megmértem a garázs alját is zárva, a gumi jelenleg 8mm-re van összenyomva, tehát nem tudom rázárni a kábelre, mindenképpen kell hagynom rést.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
De ott ugyanaz lenne a probléma, mert a kábelt a mobil töltővel is át kellene engedni a zárt garázsajtón.
MIndegy, találtam egy piaci rést. Kéne egy fali töltő, aminek a háza mehetne mondjuk a garázsba, de lenne rajta egy kivezetés, ahol egy szimpla lyukon keresztül áthúzható lenne egy vezeték a külső falra, ahol egy másik fali dobozon csak egy csatlakozó lenne. Egy ekkora lyukat egy tartófalra is lehetne fúrni és akkor problem solved, van csatlakozó kint is, bent is és nem kell 2db töltő, vagy mobil tőltőt huzigálni ide-oda.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nekem is ilyen szekcionált van, alján gumival, de nincs mélyedés a padlón, full rázár a talajra. Tehát max. rá tudom engedni, de ezt eddig nem mertem eljátszani, nehogy elvágja a vezetéket. A töltőnek elég vastag a kábele, most nem tudom, de legalább 3cm az átmérő így ránézésre, vagy 4. Az már volt eszemben, hogy felhívom a garázskapus céget nincs-e vastagabb gumijuk, ami alatt kényelmesen elférne a kábel és még zárna is rendesen.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Persze, védelmet ki lehet építeni fali töltő nélkül is, ebben teljesen igazad van (bár nekem anno azt mondták, hogy a töltőben is van valami védelem ami a vésztöltőben nincs, vagy van de nem hatékony). Itt inkább az a kérdés, hogy ha eleve lesz egy rendes fali töltő, akkor hogyan nézne ki a konnektoros? Mert pl. egyszerre töltés esetén az már nem kis teher a hálózatnak, bár terheléselosztóval gondolom ez megoldható. Nálam azért sincs két töltő, mert úgysem merném rátenni egyszerre a két kocsit. Az egyetlen problémát az okozza, hogy a garázsban már csak egy autónak van hely, mivel a másikat hobbiszobává alakítottam, így a kinti/benti kocsi töltése némi kényelmetlenséggel jár. A kollégánál is ez a gond, ha jól értettem a kérdést, mert egy kocsi kint, egy kocsi bent van. Mellesleg, ez egy újabb probléma az EV-k kapcsán, mert így már két töltő kéne. Esetleg egy dupla töltő, aminek az egyik csatlakozóját áthúzzák a falon kívülre, de ez is már macera.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shokkolo #14889 üzenetére
"Az a baj, hogy egyelőre 2 töltő már too much... "
Nekünk is csak 1 van a garázsban. Mondjuk annyiból valóban nem ideális, hogy az Ioniq töltéséhez résnyire nyitva kell tartanom a garázsajtót. Én sem akartam 2db töltőre költeni, de a vezérelv az volt, hogy az autók védve legyenek, mert szerintem egy túlfesz miatti inverter vagy BMS elhalálozás nem garanciális probléma, akkor pedig hiába garis az autó, és ezek ára horror. Esetedben (ha a garázskapus apró kényelmetlenséget nem szeretnéd bevállalni), akkor oda tenném a fali töltőt ahol a nagyobb értékű autót töltöd.
A GTE tudja a 3 fázist?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shokkolo #14883 üzenetére
Hasonló konfigban működünk itthon (PHEV Mercedes és 28-as Ioniq), és pont a Merci miatt jutottam arra a következtetésre, hogy nem kockáztatom az inverter halálát egy konnektoros töltő miatt. Így végül Biker kolléga által telepítve lett egy masszív 3 fázisú töltő, külön túlfeszvédelemmel és terhelésmegosztóval. Ez mindkét kocsit kiszolgálja, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ha nincs külön védelem, akkor annak az autó -azon keresztül pedig Te- ihatja meg a lévét, mert a hazai hálózati infrastruktúra minden, csak nem stabil. Tavasszal-nyáron pedig véletlenül kapsz egy villámot, akkor az a sima Shuko-n keresztül szépen bevándorol az autóba és azt jobb nem tudni, mit okozhat. GreenUP bírja, de ahogy előttem írták, a vezetékezést meg kell nézni, de ha a keret engedi, akkor inkább egy rendes töltő.
Azt még vedd figyelembe, hogy a 38-as Ioniq úgy tudom, jóval lassabban tölthető mint a 28-as, legalábbis DC-n biztosan (AC-n nem vagyok benne biztos).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14787 üzenetére
Ezt nem tudtam. Akkor azzal nehéz lenne ezt eljatszanom minden nap [kép]? Korábban néha nekimentem, de ezzel a kamerával még egyszer sem, pedig rendesen ki van centizve.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz ParmaBoy #14739 üzenetére
Nyilván nem lesz mindegyik dzsuvás, de ez tkp. lutri. És pont ebben rejlik a probléma. Mondjuk mennék színházba a családdal, szépen fel vagyunk öltözve, nincs saját autóm, kerítek egy ilyen akármit, és pont dzsuvás. De ha nem vagyok szépn felöltözve,. akkor is háklis vagyok erre. Vagy sietnék valahova, nincs saját autóm, kerítenék egy ilyen akármit, de pont nincs a közelben. Stb. stb. Nem működik. Ez arra jó, hogy tömegközlekedést vagy taxit részben kiváltson, munkába menet, vagy eseti jelleggel bizonyos helyzetekben. A közlekedés problémáját nem ez fogja megoldani, és a dzsuva csak egyetlen paraméter a hatezer egyéb olyan okból, ami ellene szól.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"ez nem a car sharinget, hanem a tévesenhomo sapiens sapiens-nek nevezett egyedet minösiti..."
Ez valóban így van, de a lényeg szempontjából irreleváns. Mindegy, miért dzsuvás az autó és az kinek a hibája, mert az emberek többsége nem szeretne ilyen autókba beülni. A lényeg tehát az, hogy a módszer a többség számára sajnos alkalmatlan egy saját autó kiváltására.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz dro0py #14653 üzenetére
"Pedig nem gondolnám, hogy három tizenéves gyerekkel ennyire piaci rés vagyok"
Sajnos de, nekem 4db gyerekem van, és mi is S-Maxot vettünk amíg kicsik voltak. Ez nem egy hatalmas piac, ráadásul az egyterű típusok szinte kihalnak, a SUV-ok pedig nem alkalmasak erre. Marad az ICE, vagy a dobozos EV, mint megoldás.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Szerintem ez egy valós probléma, ami nem csak a Teslákat érinti. Bármilyen kocsi is legyen, annak jóideig mindig kb. azonos helyen voltak a belső kilincsei. Az ajtókon. Ezt az autó utasai is megtalálták bármikor, de hangszórórácsok és ülések alatt valószínűleg én sem keresném. Sajnos itt a szabályozással van baj, mert nem tartana semeddig előírni, hogy az ajtókon lennie kell egy fizikai, mechanikai kilincsnek is minden egyes autón. Tényleg nevetséges, hogy az évtizedekig jól működő rendszereket akarják újra feltílálni kínjukban, miközben bőven lenne hova fejlődni más téren. Ha azt a rengeteg biztonsági előírást meg tudják követelni a gyártóktól, melyek jelenleg is érvényben vannak, akkor nem nagyon védhető, hogy egy iliyen, nyilvánvalóan életveszélyes megoldást simán hagynak tömegesen gyártani. Senkinek nem lenne szabad ilyen marha módon szerelni az ajtókat, melyek az egyetlen kijutási lehetőséget biztosítják egy baleset esetén.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Konfigoltam ma egy új Audi A5-öt, és megint előjött a teljesen érthetetlen extrázási káosz. De már nem csak úgy, hogy nem rendelhetek meg külön egy extrát, csak csomagban, hanem már a csomagot is csak csomagban vehetem meg. Rádobtam egy un. "Tech Plusz" csomagot az autóra 452k értékben (amiből már eleve csak kb. a fele extra kéne, a többi nem) és jött a meglepetés: nem vehető meg csak csomagban , így a kvázi kettős csomag ára már 1,1M lett. Ez beteg...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14570 üzenetére
Akkor megint valami fake cikk volt. Kössz az infót!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14565 üzenetére
Én azon leődöm meg -ha igaz-, hogy állítólag a németek is elkezdték venni a kínai kocsikat. Valahol olvastam egy cikket, bár a hitelességét nem tudtam felmérni. Ez mennyire valid? Úgy gondolnám, hogy náluk erősebb a nemzeti öntudat, bár nyilván a pénztárca egy másik kérdés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Igen, mert magadból indulsz ki értelmes emberként. De nem is hinnéd, mennyire befolyásolja még egy ilyen lényegtelen marhaság is az embereket, mint egy autó teszt. Ha "Horváth András azt mondta", akkor az a jó, vagy az a rossz. Közben Ő sem mond el sokszor semmi érdemlegeset az autókról, csak tolja a szubjektívumait állandóan (Most van Teslám, tehát a világ legjobb autója, most nincs Teslám, tehát már sz*r). Nem kattogok ezen, csak zavar az, hogy nincsenek már jó szakemberek ezen a téren sem. Önjelölt szagértők vannak.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #14550 üzenetére
Na, ezt így a Mercedes nem tudja. A 2.5 képes autópályán önvezetni (kormányzás, adaptív tempomat), + sávot váltani (de csak akkor ha indexelek), és városban is kb. ennyire képes a dugó assist. A navi is úgy működik mint a Teslában, de nem fog kiparkolni és elindulni a cél felé mint az FSD. A Level 3 pályán úgy működik mint a Tesla, de több limitációval. Szerintem itt a hozzáállásban van különbség. A Mercedes akkor ad ki egy rendszert ha biztonságosnak ítéli meg (mondjuk Level 3-nál nincs is más mód, mert vállalnia kell a felelősséget a gyártónak), a Tesla viszont talán kicsit korábban. Nem tudom, melyik a jobb meogldás. Én úgy gondolom, hogy a Level 3-hoz olyan képességek kellenek az autóba, hogy nem okozna nekik gondot egy FSD szintű, városban is teljesen önveteő rendszer működtetése, ennek vélhetően nem technikai okai vannak. Talán inkább az, hogy nem tudják garantálni a 100% biztonságos működést, ezért inkább nem vezetik be.
Ezzel együtt, impresszív az FSD, tök jó lenne egy ilyen rendszer. Csak amíg meg is tud ölni, addig nem biztos, hogy jó ötlet az emberek kezébe adni. Vannak olyan videók, ahol sajnos crash lesz a vége. Felügyelettel és odafigyeléssel használva viszont nagyon jó lehet!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"1-2 napos távon meg senki nem tud ilyen teszteket megcsinálni."
Ezt azért nem tudom elfogadni, mert a külföldi teszterek el tudják mondani a lényeget (persze ott sem mindenki). Mi is videókat nézünk és képbe tudunk kerülni, pedig nem ez a munkánk 0/24-ben. Ha nincs is idejük komolyabb tesztre, akkor is utánanézhetnének az autó képességeinek amit tesztelnek és beszélhetnének a lényegről. Ehelyett úgy "tesztelnek" egy mai autót, mintha 1980-ban lennénk és nem lenne mit bemutatni a puszta külsőn, belsőn, vagy a motor száraz adatparaméterein kívül. Ezeket 1980-ban talán nehéz volt kideríteni, most viszont kb. 2klikk/5sec, és minden adat előttem van az autóról. Ezek meg fél órát magyaráznak róla, a másik félórában megmutatják azt amit egyékbként is látunk (hol a diffúzor, milyen a lökhárító ), a maradék 5 percben pedig megy valami szponzor nyekegés.
Saját autóm vs. vályi "teszt" óta tudom, hogy az az ember teljesen fogalmatlan, és ha abból a "tesztből" kellett volna megismernem az autó képességeit ahogy Ő azt bemutatta, akkor valami egészen más univerzumba kerültem volna, aminek a valósághoz kb. annyi köze lett volna, mint lapos Föld hívő mantrájának az igazsághoz.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #14519 üzenetére
"nem arról volt szó, hogy szar a Tesla, hanem arról, hogy az európai márkák sincsenek lemaradva, mint ahogy állították."
Így van, de volt idő, amikor ez még igaz volt. Azóta persze eltelt sok idő, csak a köznyelvben még mindig ott maradt ez a mára téves információ. Pedig számos ponton már előrébb is járnak más gyártók. Pl. Level 3 önvezető rendszere elsőként a Waymo-nak volt, aztán a Honda 2021-ben már adott el ilyen kocsit, igaz, még csak 30km/h sebességig volt képes erre, ezt követte a Mercedes, ami egyébként az egyetlen engedélyezett Level 3 önvezetéssel kapható autó az USA-ban. Figyelem: a Level 3-nál a gyártó felelősséget vállal a rendszerért, tehát ha baleset adódna, akkor -jelen esetben- a Mercedes viseli a következményeit (még nem történt balesetük, mióta a rendszer működik). Csak meghatározott környezeti feltételek mellett lehet használni a rendszert -és persze csak pár helyen az USA-n belül is-, de amikor aktív, akkor valóban lehet TV-t nézni, vagy bármi mást csinálni vezetés közben, tehát le lehet venni a tekintetet az útról. Ezt csak azért mondtam el, mert az egyik ilyen videó kommentjeiből kiderül, mennyire fogalmatlanok az emberek. Minden második poszt arról szólt, hogy a Tesla ezt már megcsinálta kevesebb limitációval. Csak az maradt le, hogy egyrészt a Tesla rendszere valójában maximum Level 2.5-nek felel meg, ami ma mr minden prémiumban benne van, a Mercedesben is, bárhol hasnzálható módon és azon szintén semmiféle komolyabb használattal összefüggő megkötés nincs. A Tesla viszont nem kínál Level 3-mat, olyat meg főleg nem, ahol a Tesla vállalja a felelősséget baleset esetén a saját rendszeréért. Meg is haltak már páran mert azt gondolták, a Tesla képes önvezetésre, pedig ezen a szinten nem képes.
Éppen ezért haragszom az un. autós újságírókra, mert bakker azzal vannak elfoglalva, hogy a műanyag kopog vagy sem, közben pedig lövésük nincs már ezekhez a technológiákhoz, nem is tudja tesztelni, azt sem tudja, milyen eszméletlenül bonyolult rendszerek vannak beépítve egy mai autóba. Így hát marad a rugózás az olyen marhaságokon, mint a műanyag lökhárító és a kamukipufogó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz ParmaBoy #14482 üzenetére
Bármilyen EV tesztet csak Björn-től vagyok hajlandó megnézni. Ő rendesen tesztel, mérésekkel, 1000km-en, hidegben, melegben. Ezek a noname nem tudom kik, meg elsorolnak pár adatot amit egyébként mindenki meg tud nézni a neten, és fél óráig magyarázzák a külső/belső designt, amit egyébként szintén mindenki lát! Viszont egy szót nem képesek szólni a valós körülmények között végzett üzemről, az autó rendszereinek minőségéről, szolgáltatásairól, képességéről.Ja igen, képesek még félórákat beszélni arról, hogy "nincs fizikai gomb", miközben egyetlen másodpercben sem említik meg, hogy cserébe van egy fejlett hangvezérlés. Lehetne sorolni, miért nem ér 1 centet sem egyik hazai un. "autós szakújságíró" sem. Draskovics pl. akkora baromságokat beszélt Mercedes ügyben, hogy sikerült behoznia Vályit, ami nem kis teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #14457 üzenetére
Tesla espec. trump győzelme miatt szállt el, mivel ugyebár musk lelkes támogató+kvázi miniszteri posztot is kap. A Dogecion nevű shitcoinja is bepörgött, pedig már a koporsóban feküdt egy ideje, a kutyának nem kellett. Most meg valami 170%-os növekedésnél jár. A tőzsde sokszor előre áraz, itt most arra tetek a befektetők, hogy a kormányzati pozi miatt tele lesznek állami megrendelésekkel, vagy egyéb módon fogja tolni a szekerét trump. A részvények árfolyamának egyelőre szinte semmi köze nincs a Tesla valós piaci teljesítményéhez.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14447 üzenetére
Még mindig a formáról és vonalvezetésről van szó, nem az autó technológiájáról. Nézd meg a megvalósult NK-t, a vese 1:1 olyan, mint az ősrégi BMW 1800-as.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14432 üzenetére
"Azaz olyasmit is meg kell venned, amire az égvilágon semmi szükséged. "
Sajnos a németeknél is. Épp eleget konfigolgattam idén ahhoz, hogy ezt ki merjem jelenteni. Egy csomó extra csak csomagban vehető, ráadásul pofátlan módon, ami azt jelenti, hogy akarsz mondjuk egy kormányfűtést ami 80k, de nem veheted meg csak csomagban minden mással együtt, ami már 350-400k. Fokozza az agyrémet, hogy beteszik külön az extrát külön árral a listába, holott meg sem veheted önmagában.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14430 üzenetére
"Mellesleg a Neue Klasse NEM egy 70es évekbeli dizájn felmelegített változata, hanem teljesen új irány."
Akkor miért beszélnek állandóan a cápa 7er BMW megidézéséről? Nyilván új fejlesztés az autó, de a design alapja egy 70-es, 80-as évekbeli vonalvezetés és ez jól látszik is rajta.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pont a héten mentem a barátoméval. Mindig meglep, mennyire tágas belül. Ez egy nagyon jó kis autó, egyedül tényleg a hátsó ajtó gáz. Az utat érezteti a futómű, de kisautótól ez sem meglepő. Érdemes a nagy navival venni, de itthon sajnos a legtöbb kicsivel van szerelve (elfelejthetnék már a németek ezt a hülyeséget a kis/nagy navival, ez is kb. 1998-óta velünk van). Második kocsinak, városba, nem nagyon van ideálisabb jármű, és ez a cucc még tartós is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem annyira szeretem a VW-ben és a többi német autógyártóban sem, hogy nem mernek újítani (bár a japánok sem bővelkednek ötletekben). Minden egyes új modell annyi, hogy lekerekítenek pár élt valahol az előző generáción, és ennyi. Jönnek itt már a futurisztikusnál futurisztikusabb autók kínából, egy VW viszont még mindig úgy néz ki belülről, mintha a 90-es éveknek csak egy hangyányit modernizált változata lenne. A Buzz is egy szögletes doboz, önmagában a lámpa tetszetős, de összhatásában nekem nem mutat semmi újat egy 20 évvel ezelőtti dobozhoz képest. Ebben az a durva, hogy a kínai autókat is javarészt németek rajzolják, tehát ebből az következik, hogy akkor a vezetőség lehet ilyen csökött régimódi, megújulni képtelen vének tanácsa. BMW-ből jön a Neue Klasse, de az is egy 70-es évekbeli autó formatervén alapul, úgy is néz ki. Audi, Mercedes, VW meg leragadt valahol nem tudom hol.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz madgie #14387 üzenetére
Mindig elfelejtem, hogy orosz típusú uram-bátyám rendszerben élünk. Biztos van ilyen is, de prémium márkákra általában szakosodnak a nem márkaszervizek is, tehát hiába van haver a BMW-nél, ha a következő autóm Audi és másik szervizbe kell menni mert a bátyámék nem foglalkoznak vele. A lényeg itt az, hogy annak esélye, hogy hozott alkatrésszel jó szerelőt találj, gyakorlatilag nulla, max. ahogy írod, ha pont a haverod akkor esetleg. Bár így is kérségeim vannak, mert a saját pénzének senki nem ellensége.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Mindig lesz aki megcsinálja meglévő alkatrészből az alap dolgokat mert inkább kell neki a kevesebb pénz mint a semmi. "
Én ilyet még nme láttam, vagy ha van is, akkor az nem lehet jó szerelő. A jók tele vannak, sokszor napokra, hetekre előre. Akinek pedig megy, mert jó szerelő, az miért szánna azonos időt egy olyan ügyfélre, aki hozza az alkatrészt és csak az óradíjat tudja róla lehúzni, amikor ott áll sorban a többi, akiknél az alkatrészen is kaszál? Értékes autót nem vinnék ilyen helyre, pedig én is megkérdeztem az évek során számos szerviz, de egyik sem vállalt hozott alkatrészből javítást. BMW, Honda, Toyota, Ford, Hyundai, Mercedes, mindegyik autómmal elhajtottak ezzel a környék összes jobb szervizéből.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Kis akkut, ablaktörlőt, én is magam cserélem, pedig ha valami nem tud érdekelni, sőt, kifejezetten idegesít, az az autókkal való foglalkozás. Ennyivel szerintem nem sokan mennek márkaszervizbe. Ha viszont komolyabb gond van, akkor repkednek a százezrek, milliók. 2 napja voltam gumit cserélni az Ioniq-on, megnéztük, a fékbetét még mindig félig van, eredeti, soha nem volt cserélve (135k van az autóban). A 6 éves autón. Tárcsán minimál váll, még legalább 50k km-ig nem kell vele foglalkozni.
Voltam egyszer egy magán EV szervizben, Solymáron. Komolytalan volt. Pedig látszott, hogy menetel a biznisz, pont akkor húzták fel az új, csilivili épületüket a régi fészer heyén. Csakhát a hozzáállás pont olyan mélymagyar, mint a legtöbb helyen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #14317 üzenetére
Merci topikban pont beszélgettünk róla, hogy olyan árak repkednek javításoknál, ami nem normális. Ebből így kb. a fél világ ki fog árazódni, hogy pár lengőkar vagy akármi, milliós tételek lassan. Garival még elvagyunk, de utána egyszerűbb lovaskocsit venni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A hatótáv ezért sem jelent önmagában semmit, ha nincs mellé téve a felhasználás módja. Ioniqnál elsősorban az az érdekes, hogy egy apró akkuval tud városban/vegyesben ilyen távokat hozni, de számos más felhasználásra meg nem ideális és persze fel sem veheti a versenyt egy Teslával. De mai napig sikerül megdöbbentenem baráti körben embereket, akik csak az akkupakk méretét nézik és lesajnálják az autót, pedig alig megy el kevesebbet, mint a közel háromszor akkora akkuval szerelt (és jóval drágább) Audi e-tronok egyes típusai. Szerintem aggloból rohangálni vagy városon belül második autónak, nem nagyon van jobb alternatíva ár/érték arányban jelenleg, de egy Teslával nyilván nem állítható párhuzamba.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Zsírkrétamen #14262 üzenetére
Nézd, én csak leírtam a véleményem, de azt gondolom, mintha nem követnéd a balesetek alakulását a városokban, mert nagyon nem úgy van, ahogy írod. Sajnos, elég sok a halálos baleset egy városban is. Olyan is volt nem egyszer, hogy a pirosnál álló kisautóba ment bele a gyorsulgató nagyautós, és sajnos a kisautó repült rá a sínekre és halt meg a sofőrje, nem a száguldozó menő jános. Sajnos itt nincs restart, ha gond van akkor a fizika törvényei fogják megszabi a kimenetelt. De itt zárnám is a témát, mert ez nyilván mindenkinek a saját döntése. Egy ideális világban nem kéne ezzel foglalkozni, de ez sajnos nem egy ideális világ. Régebben volt nálam pár hétig egy Smart (nem EV), és nagyon nem voltam nyugodt benne. Egy ideig nagyon vártam az önvezetést, mert azzal megoldható lett volna a probléma, és kizárhatóak lettek volna a hülyék az utakról. Sajnos ez nem most fog megvalósulni.
Ha a fenti szálat el is engedjük, akkor is hamar ki fogsz futni egy mopedből. Gyereket 3 ajtósba hátra betenni/onnan kivenni rémálom, két táskát beteszel már nincs hely, ha kiderül, hogy valaki még jönne a színházba, már nem fér be...és lehetne sorolni. Gyakorlatilag a parkoláson kívül, semmi előnye nincs egy apró autónak. Ha pedig ki kell menni akár csak az M0-ra a padlógázzal közlekedők közé, hát... Amiket ajánlottunk, azok nem nagyautók. Nagy autó pl. a Kia EV9.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz axioma #14261 üzenetére
Pont nem erről beszéltem, de mindegy. Én arról beszélek, hogy amíg az utakon 1bit menőjenők izmoznak a sok tonnás kocsikkal, addig sajnos az van, hogy csattanás esetén nem 800kg-os apró autó fog győzni. Még oda is írtam, hogy én is azt tartanám normálisnak és ésszerűnek, ha városokban az apró autóké lenne a főszerep, de ha egyszer nem így működik a rendszer, akkor kénytelen az ember a valósággal számolni. Tehát ha azonos áron van olyan autó, ami kétszer akkora mint a másik, akkor _én_ azt vásárolnám meg a saját magam és családom biztonsága érdekében. Ebből nem tudom, számodra hol következett a janizás?? Pont az a baj, hogy a janik ellen kell védekezni és sajnos innantől fizika, azzal nem fogok élve kikerülni egy ütközésből, mert valamit gondolok a világról.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Zsírkrétamen #14253 üzenetére
Nem minden a hatótáv. Az általunk felsorolt autók messze jobbak pl. biztonság szempontból, mint az általad felsoroltak közül pl. a Spring-ek. Sajnos, 30k megtett út alatt is meg lehet halni ha neked megy valaki. Én emiatt pl. gyerekkel, sokkal inkább preferálom a nagyobb autót, bár tudom, hogy a nők többsége a kisebb kocsikat érzi magáénak, amivel nem is lenne baj, ha az utakon nem lennének 1bites ökrök, akik Fittipaldinak képzelik magukat.
28-as Ioniq-al itt többen elmennek 250-280km-t, a nagyobbikkal még többet és nem nagy autó az sem, bár nyilván egy közel moped szintű aprósághoz képest annak tűnhet. Ez csak tanács, de szerintem nézz meg pár crash videót a csövön és lehet, hogy már nem fogod annyira akarni az ilyen apró kocsikat. Pedig egyébként egyetértenék veled, mert városba csak ilyeneket kéne beengedni. De amíg szembe jön a SUV is és a több száz lóerős izomautók is, addig...addig egy ütközésből nem a moped kerül ki győztesen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sorozatok
- Windows 11
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen monitort vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- PlayStation 4
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest