- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Lesz Xperia 10 VII, méghozzá újratervezett külsővel
- One mobilszolgáltatások
- Megjött a jubileumi Pixel széria
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 12 és 12 Pro duplateszt
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
csendes
addikt
válasz
lorenzen #6636 üzenetére
Az RTL Klub piaci részesedése magas maradt: 30% körül a fontos 18-49 éves korosztályban fő műsoridőben. Akkor miért fizetnek ennyivel kevesebbet a hirdetők, amikor 40%-ot azért nem zuhant a GDP? Mert megnézték a reklámérzékenységet (reklámra költött pénz és az adott árucikk forgalma közötti kapcsolat), és szépen optimalizáltak. Mi derül ki ebből? Hogy hiába nézik sokan, ha a kis vásárlóerejűek nézik. Az RTL Klub egyszerűen a nézőszámra megy rá, a hirdetőknek ma már ez kevés. A nagyobb vásárlóerejű rétegnél bejönnek a prémium kábel- és műholdcsomagok, IPTV, internet, színház, étterem, utazás.
Persze így féloldalas a mérleg, mert a másik oldalon ott van vevői érték. Milyen értéket nyújt az RTL Klub a nézőinek? Erre nem tudom a pontos választ (a Forma 1-en kívül), talán valamiféle kábítószer jellege lehet, ami ugyan a stabilitást segíti (ha kenyér nincs, legalább cirkusz legyen), de egyébként a hasznossága negatív (tanulás vagy munka helyett az emberek "néznek"). Egy kulturális, ismeretterjesztő csatorna fejleszti a személyiséget, egy hírcsatorna felgyorsítja az információáramlást, egy sportcsatorna talán a testmozgást, egészségmegőrzést támogatja, közösségi élményt nyújt mondjuk egy válogatott meccs.
A kábeleseket egyébként nem hiszem, hogy meghatná a dolog, ha pénzbe fog kerülni az RTL Klub, nem kötelezhetőek a továbbítására. Ha nem tudnak megegyezni, majd beteszik egy külön csomagba és kész.
Viszont a földfelszíni sugárzás 2011-ben történő leállításának következményei talán jobban érthetőek azt olvasva, hogy "A földfelszíni sugárzást ugyanis a háztartások alig 25 százalékában nézik, ráadásul csak a szegényebb családoknak nincs kábel- vagy műholdas előfizetése" Ez egyszerűen szemétség ezekkel az emberekkel szemben, ráadásul úgy, hogy eközben a társadalom többi részének sem hozott a DVB-T semmi új tartalmat, mert a szolgáltatók (kereskedelmi tévék, kábel- és műholdas szolgáltatók, műsorszórók) saját rövidtávú érdekeivel szemben nem sikerült egy független állami szabályozást létrehozni (remélem elég diplomatikus voltam). Például a DVB-T-re miért nincsenek új országos kereskedelmi csatornák a láthatáron, ami ha mást nem, legalább árversenyt hozna a reklámpiacon vagy a szolgáltatói díjaknál?
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- Gaming notebook topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- PlayStation 5
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Netflix
- Fotók, videók mobillal
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest