Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csendes

    őstag

    válasz lorenzen #6636 üzenetére

    Az RTL Klub piaci részesedése magas maradt: 30% körül a fontos 18-49 éves korosztályban fő műsoridőben. Akkor miért fizetnek ennyivel kevesebbet a hirdetők, amikor 40%-ot azért nem zuhant a GDP? Mert megnézték a reklámérzékenységet (reklámra költött pénz és az adott árucikk forgalma közötti kapcsolat), és szépen optimalizáltak. Mi derül ki ebből? Hogy hiába nézik sokan, ha a kis vásárlóerejűek nézik. Az RTL Klub egyszerűen a nézőszámra megy rá, a hirdetőknek ma már ez kevés. A nagyobb vásárlóerejű rétegnél bejönnek a prémium kábel- és műholdcsomagok, IPTV, internet, színház, étterem, utazás.
    Persze így féloldalas a mérleg, mert a másik oldalon ott van vevői érték. Milyen értéket nyújt az RTL Klub a nézőinek? Erre nem tudom a pontos választ (a Forma 1-en kívül :D), talán valamiféle kábítószer jellege lehet, ami ugyan a stabilitást segíti (ha kenyér nincs, legalább cirkusz legyen), de egyébként a hasznossága negatív (tanulás vagy munka helyett az emberek "néznek"). Egy kulturális, ismeretterjesztő csatorna fejleszti a személyiséget, egy hírcsatorna felgyorsítja az információáramlást, egy sportcsatorna talán a testmozgást, egészségmegőrzést támogatja, közösségi élményt nyújt mondjuk egy válogatott meccs.
    A kábeleseket egyébként nem hiszem, hogy meghatná a dolog, ha pénzbe fog kerülni az RTL Klub, nem kötelezhetőek a továbbítására. Ha nem tudnak megegyezni, majd beteszik egy külön csomagba és kész.
    Viszont a földfelszíni sugárzás 2011-ben történő leállításának következményei talán jobban érthetőek azt olvasva, hogy "A földfelszíni sugárzást ugyanis a háztartások alig 25 százalékában nézik, ráadásul csak a szegényebb családoknak nincs kábel- vagy műholdas előfizetése" Ez egyszerűen szemétség ezekkel az emberekkel szemben, ráadásul úgy, hogy eközben a társadalom többi részének sem hozott a DVB-T semmi új tartalmat, mert a szolgáltatók (kereskedelmi tévék, kábel- és műholdas szolgáltatók, műsorszórók) saját rövidtávú érdekeivel szemben nem sikerült egy független állami szabályozást létrehozni (remélem elég diplomatikus voltam). Például a DVB-T-re miért nincsenek új országos kereskedelmi csatornák a láthatáron, ami ha mást nem, legalább árversenyt hozna a reklámpiacon vagy a szolgáltatói díjaknál?

    [ Szerkesztve ]

    Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.

Új hozzászólás Aktív témák