Hirdetés
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Telekom mobilszolgáltatások
- Svájcban bukkant fel egy Berlinbe készülő HMD
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android dual SIM okostelefonok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Samsung Galaxy S25 Edge - a tegnap határán
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
-
válasz
KillerKollar #8197 üzenetére
"Values are not indicative of the final product."
hát akkor mégis mire nézve indikatívak?ezen kívül ajánlom mindenki figyelmébe a ROP számokat, azok nagyon jók. vszleg már a 8K-ra gyúrnak...
-
KillerKollar
őstag
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
exclusive details + slides
2x Hawaii XT, 500W TDP -
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
-
HSM
félisten
válasz
ricshard444 #8181 üzenetére
Nem véletlen volt ez így. A teljes csip kisebb órajelen általában jobb teljesítmény/fogyasztás mutatóval rendelkezett, mint a kurta csip magasabb órajelen, azonos sebesség mellett.
Ettől függetlenül nem garancia ez arra, hogy a 290-nél is így legyen, bár szerintem itt is annak lenne értelme.
-
ricshard444
veterán
Eddig mindig megoldották, még a hatalmas Fermi chippel is, az órajel visszavételével, és ezzel együtt a feszültség normális leskálázásával (+ alapból jó chippek kerülnek a 2 GPU-s csodákra) mehet a teljes értékű.
Ezen felül pedig az X és a sima között 10-30W difi van (mennyi volt a PH-s tesztben? 10W?), az semmi, így logikátlan lenne az eddigi tendenciát félredobni.
Tehát ha lesz is 2 GPU-s, 90%-ban biztos vagyok abban, hogy nem lesz csonkítás.
-
Z10N
veterán
válasz
ricshard444 #8179 üzenetére
Gondolom a mar igy is hatalmas fogyasztas es hotermeles miatt. Ezenkivul a 290 es a 290X kozott nem nagy a teljesitemeny kulonbseg. Illetve az uj PowerTune miatt allandoan skalazodik a performance, nincs ertelme ha nincs kihasznalva (egyetlen kivetel van: a banyaszok). A 7990-t is downclock-oltak, persze itt most 1GHz-t emlitenek. Tippre olyan ~450-500W kozott lesz a fogyasztas Hawaii Pro/XT-tol fuggoen, hybrid hutovel egyutt.
Ui.: Varjuk ki a veget, ez meg csak "leak".
-
Z10N
veterán
-
Z10N
veterán
TDP: 200W--->250W
RRP: $209--->$279Ui.: Ugy nez ki lesz meg itt 275 is, aka 7870XT/TAHITI LE (1536 SPU)
-
KAMELOT
titán
válasz
TESCO-Zsömle #8171 üzenetére
Ja 7970 már lehet kapni olcsón használtan.
Aki tényleg újat akar annak 280X javasolok az éri meg a legjobban.
Szerk: Lehet kombinálni. Ha 350eu környékén lenne a 290 akkor már okosabb váalsztás lenne ez.
(#8170) HSM: Kicsit olcsóbban kéne adni. 220-230 euro környékén.
-
HSM
félisten
válasz
KAMELOT #8169 üzenetére
Pontosan. Ha még kicsit olcsósítanak rajta, mint ahogy a 7950-nél, akkor meg azért lesz szar.
Legalább egy 25%-os árrésnek kéne a kettő közt lennie, hogy a sima 280 megérje.Persze, akik csak az ár/teljesítmény mutatót nézik, azok megint oda lesznek érte, és hülyének lesz nézve, aki X-eset vesz. Persze, aki próbálta mindkettőt (pl én), az majd kuncog magában szépen.
-
KAMELOT
titán
válasz
Obliterátor #8167 üzenetére
Totál felesleges ez a R9-280 mivel a 280X ami tudásban és mindenben sokkalta jobb csak 10 000ft-al drágább.
-
Z10N
veterán
válasz
Obliterátor #8167 üzenetére
-
Obliterátor
tag
Jön végre az R9 280
http://www.techpowerup.com/197786/amd-also-works-on-radeon-r9-280-to-heat-up-sub-300-segment.html
-
Zaja2
senior tag
Szevasztok!
Van egy VTX HD 5670-es videokártyám,és egy régi 17 collos dög monitorra van rákötve.
Az lenne a problémám,hogy maximum 60hrz-t tud produkálni 1024-ben 32 biten. Nekem 85 hrz kellene.
tudtok segíteni? Köszi! -
FireGL
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Mantle függvények. Elég kicsi a lista, de végülis a leképzés csak state beállítása és mehet.
-
Crytek
nagyúr
Erste Eindrücke zu AMDs Mantle
Elég jóféle a Star Swarm-ban mért gyorsulás!
-
wednesday
őstag
Az a 15% nagyon is sok, én nem is számítottam ilyen gépgyilkos játékban egyáltalán gyorsulásra csak APU-s konfignál, hiszen már eleve korlátba ütközik. Szerencsétlen Kaveri, nem lehet számottevően gyorsabb, már eleve a lassú rendszermemória visszafogja. Ha kapott volna egy Tri-Channelt, az dobott volna rajta rendesen.
Szerk: A másik meg sokkal simábbak a grafikonok Mantle alatt.
-
bbTamas77
aktív tag
-
Crytek
nagyúr
válasz
Mr Bond 007 #8153 üzenetére
Elkeserítő :-(
Kár hogy csak a megfizethetetlen kategoriára a kőgazdagokra gyúrtak.
Lent az a 15% lószar tejszínhabbal.
-
-Solt-
veterán
válasz
ricshard444 #8155 üzenetére
Jó lenne... nagyon kíváncsi vagyok már a PH-s tapasztalatokra...
-
-Solt-
veterán
Abu!
Mond, hogy azért vagy "eltűnve" mert valami szaftos cikket írsz ebben a Mantle témában...
-
Mr Bond 007
őstag
Kijött a mantle patch bf4-hez. KATT
Van teljesítmény összehasonlítás is. -
-
janos666
nagyúr
Csak a régóta mindkét gyártó hardware-eivel és többféle OS-el is elérhető, szabványos OpenGL kiterjesztések reklámozása? Ja, ez egyáltalán nem egy ász a pakliban.
Komolyan, ha az nVidia jött volna egy Mantle szerű API-val, és az AMD-nek jutott volna eszébe, hogy léteznek ezek az OpenGL kiterjesztések, amiket az nVidia emlegetett pár napja, akkor most a csapból is az folyna, hogy a vörösök miként igyekeznek megmenteni az egész iparágat a zöldek gonosz haditervétől.
Persze, tudom, hogy a Mantle attól elvileg sokkal többre képes, de ezek szerint már az OpenGL is sokkal többet tud, mint a DirectX, és ha ez elég, akkor érdekes kérdés, hogy szabadna-e a Mantle-t támogatni az OpenGL helyett, mivel az csak az AMD GCN hardware-eire lehet jó, az OpenGL pedig minden gyártóéra. No meg már ma kész van a szükséges verzió, sokan régóta ismerhetik, akiket érdekelt.
-
Megint késik a Mantle
Ez kezd egyre nagyobb kabaré lenni. Két ekkora szerencsétlen vállalatot mint az AMD és az EA... Külön-külön is citrom díj esélyesek, közösen viszont a tuti befutók. -
-Solt-
veterán
R9 topikból...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #8142 üzenetére
13.35? Már egy hete ezt használom. Remélem valami újabb lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most már meg kell várniuk a drivert. Mivel a decembert lekésték már nem rakják bele az alkalmazásba a Mantle drivert. Az majd ott lesz a Catalystben. Ennek a bétája még ebben a hónapban kijön. WHQL majd február végén.
A HD 7790-en nem aktív a TrueAudio blokk. Az, hogy benne van nem számít, attól még le van tiltva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8133 üzenetére
Tekintsd ezt úgy, hogy kétféle lehetőség van a fizikánál. Az egyik, ami csak eyecandy, míg a másik, ami a játékmenetre is hat. A mai GPU-s gyorsításos fizika csak eyecandy, ezért nem történik semmi, ha kikapcsolod. A fejlesztők viszont fizikát akarnak nem szimpla grafikát. Na ilyenkor jön a probléma és például azok a részek, amelyek a PhysX-en a játékmenethez tartoznak nem helyezhetők ki GPU-s gyorsításra. Az ok pedig az, hogy nincs mély integráció, amely garantálná, hogy a grafikus vezérlő időben visszaadja a kihelyezett feladatot a CPU-nak.
Minden fizika, ami ma GPU-val gyorsított nem szinkronizált a játékkal. Így nem baj, ha az eredmény csúszik a valós játékmenethez képest. Ha szinkronizált lenne, akkor egy csomó hibát látnál a játékban. -
Honzi
senior tag
Mantlirol lehet tudni valamit?
Egy hét és hó vége elég nagy a csend...
Illetve azt lehet tudni hogy a 7790 támogatni fogja-e a TrueAudiot? -
wednesday
őstag
válasz
adamssss #8133 üzenetére
És akkor, hogyan multizol? Mert aki eredetiben vesz FIFA-t PC-re az 98%-ban a multi miatt teszi. Az ellenfelemnek másképp számolná az ütközést vagy a labdába fejelést, mint nekem. A physx csak látványra ment, nincs benne játékmenetet befolyásoló tényező. pl: fejedre esik a födém mert kirobbantották alólad. Fifába viszont befolyásolja a játékmenetet az eltérő mozgás és AI. Olyanokat lehetne max kikapcsolni, hogy jobb közönség, ruhagyűrődés, egyéb látványbeli effektek.
Ennél lényegesen egyszerűbb lenne, hogy 2 verziót lehetne beszerezni egy APU-sat meg egy hagyományosat a régi motorral. De jelenleg ennek sincs sok értelme, mert a vásárlók döntő többsége a régi verziót futtatná.
-
konci79
őstag
válasz
konci79 #8134 üzenetére
Legfrissebb infot eddig ezt találtam róla ha valakit érdekel.
Meg nem tom milyen nyelven,de fizikailag is látható egy 2 hűtős asus példány
Némi teszteléssel kiegészítve.[ Módosította: radi8tor ]
-
konci79
őstag
Sziasztok!
Valaki hallott már az r7 260-ról valamit?
Elvileg mostanában kellene megjelennie,azt várom árban hová esik be... -
Most lehet, hogy hülyeséget mondok, de miért nem lehet paraméterezni a fizikát is?
Mint ahogy nincs mindenkinek 100e+-os vga-ja úgy procija sem. A menüben kapcsolható lenne, hogy ki, milyen animáció-t szeretne. Elvben a physx is ezt tudta, mert ott is sok minden mint kiderült a procin futott, és ott lehetett állítani, hogy milyen minőségben történjen.
A legjobb példa pl a maffia 2 ahol a csávó egész ruhája, és a mozdulatai is mások voltak ha be volt nyomva maxra a physx, de ott is lehetett állítani a minőséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8127 üzenetére
Sajnos elég sok különbség van a PS4/X1 és a PC-s FIFA14 között. Leginkább a mozgásanimáció, ami elképesztően eltérő. Sokkal folyékonyabb konzolokon, ami ugye az Ignite rendszer része, mert különböző szimulációk futnak az IGP-n, amelyek a játékosok mozgását és környezettel való interakcióját nagyban befolyásolják. Ez teszi ki egyébként a számítások zömét. Na meg a next-gen közönség.
Az EA-nek megérné a next-gen FIFA verziót portolni. Már csak a Gaming Evovled szerződésük és ezzel a különböző reklámpénzek miatt is. A probléma a gépigénye. Nincs egy tucat PC-s proci a világon, ami tudná futtatni. Szóval egyelőre marad a régi motor, aztán majd meglátják.
-
-Solt-
veterán
Abu!
Van valami forrásod arról, hogy az asztali GPU eladások tekintetében jelenleg, hogy állhatnak a dolgok (%-s arányban) NV vs AMD fronton?
-
Nézd Abu értelek, és elfogadom, hogy ez a jövő, és pár év múlva én is váltok majd arról az FX konfigról amit ma veszek meg, de per pillanat, ha egymás mellé rakjuk a PC-s és a konzolos fifa-t kb semmi különbség nincs a két verzió között, és ameddig nincs, addig szerintem felesleges még direktben ki is mondani hogy ez csak a next gen-en fut így. A véleményem az, hogy azt a konzolos fifa-t tuti hogy ugyan más algoritmusokkal, de per pillanat még akár szebbre is meg lehetne csinálni PC-n, jobb fizikával, MI-vel stb, mint mondjuk egy konzolon. (az persze más kérdés, hogy az EA-nek nem érné meg, mert kb 10/9 warez)
Ameddig a fejlesztők képesek a DX-ből kihozni egy BF4-es, Crysis3-at, nem érzem létjogosultságát, az olyan kijelentéseknek, hogy a PC többéves hátrányban van. Maximum azt lehet mondani, hogy majd lesz. De egyelőre a Ryse, illetve a Killzone-t leszámítva kb minden legalább ugyan olyan PC-n is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8108 üzenetére
Igen. De ez a dolog az algoritmustól is függ. A két új konzolnak van pár olyan képessége, ami teljesen új algoritmusok előtt nyitja meg a lehetőségeket. Tehát ha van egy problémád, akkor nem csak a CPU-n vagy az IGP-n tudsz gondolkodni a megoldásán, hanem mindkét egységet bevonhatod a feldolgozásba lényegében büntetés nélkül.
Shared Virtual Memory, Nested Parallelism és Platform Atomics. Ezek voltak, amiket a fejlesztők kértek az új konzolokba. Mindet megkapták. A probléma ott kezdődik, hogy ha ezekre írsz egy radikálisan új algoritmust egy bizonyos problémára, akkor azt nem tudod áthozni PC-re. Ezért keresni kell rá másik algoritmust, de van esély rá, hogy nincs, mert ha lenne, akkor nem biztos, hogy kutattad volna annak a lehetőségét, hogy a CPU és az IGP erejét egyszerre kihasználd. -
HSM
félisten
válasz
Mr Bond 007 #8118 üzenetére
Itt pedig külön probléma, hogy a PCI sín késleltetése miatt még lehet a soktízgiga ram, és 8 magos munkaállomás proci sem lenne elég, mert 5 FPS-re se lenne meg a PCI-E sín késleltetése miatt. Máshogy meg a jelenlegi cuccokon nem tudsz a GPU-hoz hozzáférni. GPU nélül pedig nincs igazán hatékony, nagy teljesítményű adatpárhuzamos végrehajtás, a CPU-k nem arra vannak optimalizálva.
-
Mr Bond 007
őstag
Át tudják portolni. Csak a játékosok töredékének van olyan gépe ami el is bírná. (Ha megcsinálnák akkor meg menne a sírás hogy mé kell neki 6-8 magos cpu meg x giga ram)
Érdekes de most nyilatkozta a World of Tanks góréja hogy a játékosok közel 40%-a olyan konfiguráción játszik ami a minimum alatt van, és szeretnék ha őket se zárnák ki az újabb engine-re való átálláskor.
Egyszerűen nem vehetik figyelmen kívül a potenciális vevők 3/4-ét. Mert tuti hogy minimum ennyi embernek nincs olyan erős gépe.
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #8115 üzenetére
Van fifa PC-re? Van. De nyilván nem olyan, mint amit egy más rendszerű HW-en meg lehet valósítani.
Semmit nem kell kukázni, de ha egyszerűen a PC (kivéve Kaveri APU) nem alkalmas olyan algoritmusok futtatására, ami a CPU és az IGP összehangolt munkáját igényli, akkor nem képes rá. Ez ilyen egyszerű.
Ez nem agymosás, hanem az architektúra függvénye.Én se fogom most kidobni az i5 4670K-mat, de ha nem alkalmas ilyen kódokat futtatni, akkor nem alkalmas. Jól elleszek még a régi rendszerű buta játékokkal amúgy.
Úgyse nagyon fognak PC-re ezt használó játékok jönni, amíg nincs elterjedve.
Lásd Fifa, 2018-ig nem akarják behozni az Ignite motort épp ezért PC-re.
-
Mar azt is hitetlenkedve tettem. En csak azt nem hiszem hogy ezeket nem lehet portolni, amikor meg olyan jatekok jonnek pc-re mint pl a star citizen. Azert ez az agymosas ami itt a ph-n megy tenyleg egbekiallto. Kijott ket konzlol meg egy apu es ettol kezdve lehet mindent kukazni. Azert ez baromira nem igy van/lesz.
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #8112 üzenetére
Érdekes, az előbb még kérdeztél, most meg már Te tudod jobban?!
Nem lehet átportolni, mert nincs hatékony kommunikáció PC-n az IGP és a CPU között. Azaz van, a pár napja bemutatott Kaveri APU-n. Semmilyen más PC-n nem futna épkézláb sebességgel az Ignite motor.
Az ugyanis intenzíven épít az AI és mozgásszimuláció tekintetében a CPU és az IGP közös munkavégzésére. Ezért kaptuk a korszerűtlen, hogymoányos verziót PC-re, ami nem csinál ilyesmiket.
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #8110 üzenetére
Arra gondoltam, hogy vannak annyira számításigényes AI megoldások, amiket nem is csinálnak meg CPU-ra, mert összecsinálná magát a legerősebb is. Ugyanakkor GPU-n se gyorsítható, mert túl lassú az adatcsere a CPU-val. Itt jön a képbe a HSA-s APU, ami a lehető legjobb megoldás erre. Ugyanez a nagy előnye a Box One-nak meg a PS4-nek.
Ha jól tudom, az Ignite motor okossága is konzolon, hogy jobb az AI, és a mozgások animációja. PC-re meg se próbálták ezt átvinni.Vélhetőleg nem azért mert hülyék lettek volna hozzá...
Rosszabb nem lesz, mint eddig volt, de az "okosabb" megoldásokat nem fogjuk megkapni, amíg nem lesznek elterjedtebbek a HSA APU-k....
-
Ez már azért necces. Amíg csak két grafikai effektet nem portolnak addig ok, de ha már a játékélmény sem lesz a régi, az már baj lesz.
Bár nem igazán értem a dolgot, mert már ma is olyan intelligenciája van egy két játéknak, hogy nem értem mi a gond. És sok helyen a procik sincsenek kihasználva 100%-osan, ergo azért van még kraft a pc-kben is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #8106 üzenetére
A Mantle csak szoftveres limitációkat old meg, míg a HSA hardvereseket. A kettő nem váltja ki egymást.
De egyébként a PCs gaming szempontjából a HSA-nak nem úgy lesz jelentősége, mint a konzolon. Utóbbin beépíthetik a jobb funkciókat a játékmenetbe, míg PC-re ezt mindenképp át kell dolgozni, mert nem érhető el mindenhol a HSA. Az aktuális kiadói nézetek szerint, ha a konzolos játékmenet nem portolható PC-re, akkor úgyis lesz egy Android port, és annak az alapvető játékmenetéből kapunk egy felturbózott PC-s portot.
Még csak a FIFA esik ebbe a körbe, de ha valakinek mondjuk az a kedvenc játéka, akkor tekintve a PC-s ökoszisztéma lomhaságát mindenképp vegyen egy konzolt hozzá, mert rövid időn belül nem kapjuk meg a konzolos játékmenetet. Mantle ide vagy oda, ezen szoftver nem tud segíteni.
-
janos666
nagyúr
Azt tudom, hogy maga a MAntle megy Intel CPU-val is.
Az nekem most a homályos folt, hogy Mantle mellett is ugyan olyan égető-e még a HSA, mint enélkül lett volna, vagy ad-e valami más egérutat a problémákra, illetve, hogy esetleg Mantle használata mellett még kívánatosabb-e a HSA.
Magyarul, a később bejelentett Mantle változtatott-e valamit azon a korábban beharangozott híresztelésen, hogy erősen ajánlott lesz majd egy Kaveri a normális next-gen konzolportokhoz.
Még fontosabb, nincs összefüggés, vagy még kevésbé fontos így?
(Beleszámolva azt is, hogy mit tud a Mantle, amit a DirectX nem, és azt is, hogy ha már így is úgy is Mantle-özik valaki, akkor mer-e messzebbre menni a HSA felé, mint amúgy...) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
janos666 #8104 üzenetére
A Mantle működik akkor is, ha nem a Kaveri a VGA párja.
A játékok esetében a HSA funkciókhoz kellene a Kaveri, de ahogy látod a fejlesztők inkább lebutítják a PC-s port játékmenetét. Ezt az EA az Ignite mellett 2018-ig fogja csinálni. Bármennyire is fáj, de nem kizárt, hogy 2018-ban kapunk először olyan FIFA-t PC-re, amit idén kaptak a konzolosok. -
janos666
nagyúr
Utálok write-only kérdést feltenni, de mostanában nincs időm eleget olvasgatni ebben a témában: Végül is akkor Mantle mellett is kell majd egy Kaveri a Hawaii mellé, ha XBO/PS4 portolt játékokkal szeretne játszani az ember a következő pár évben (Mentle ide vagy oda), vagy gyakorlatilag maradhat az Intel CPU is (akár csak azért, mert végül is úgyse fogja PC-n senki lekódolni amit kéne, akár Mantle, akár nem, csak butítva jön minden)?
-
Z10N
veterán
Elmult a CES es semmi hir az R280-rol
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Asus ROG Flow Z13 WUXGA 120Hz 2in1 Touch i9-12900H 14mag 16GB 512GB Nvidia RTX 3050Ti W11 Garancia
- Xiaomi Redmi 14C 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Apple iPhone 8 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor Pad X9 / 4GB RAM 128 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest