- Google Pixel 9a - a lapos munka
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Google Pixel topik
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Macrodroid
- Mobil flották
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #43826 üzenetére
Ha lesz is, akkor sem lesz sebessége. A mai hardvereken ezt tényleg felejtsd el. Majd a következő DXR verziónál, amikor a vertex formátum már nem csak 32 bites lebegőpontos lehet, hanem snorm is, ami sokkal hatékonyabb, illetve nincs hardveresen kötve a bejárás. Viszont ezekhez új hardverek kellenek, amelyek még nincsenek piacon, majd valamikor jövő ilyenkorra, vagy talán jövő nyáron.
Ma alig látható dolgokért fizetsz iszonyatos sebességet, amit sok szoftveres és hardveres limit szűkít le. Emiatt van az, hogy nem igazán látsz gyakorlati különbséget például a BF5-ben: [link] vagy a ME-ben: [link]
De mondjuk, ha nem kellene erősen visszafogni a paraméterezést, mert lenne hozzá egy elég jó szoftveres és hardveres háttér, akkor viszont lényegi különbséget is lehetne mutatni, nem kellene hozzá állóképeket elemezni, hogy ezeket meglásd. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #43822 üzenetére
Drivert a mostani hardverekhez is lehet írni. Egyébként a 19.30-as batchben ott van a bejárási rutin, csak nincs bekötve a gyári implementációba. A Radeon drivereknek van egy úgynevezett developer módjuk, amikor bizonyos képességek előhozhatók, de ehhez egy külön fájl kell, ami ellenőrzi, hogy az adott gép regisztrált-e az AMD adatbázisában, és jogosult-e xy fícsőr használatára. Én is használom a gyári Radeon developer módját az RGP-re, de ott ugye nincs előfeltétel, azt bármelyik nem regisztrált gépre kilakatolja a devpanel fájl, hiszen csak egy háttérfolyamatot indít el, amivel összekapcsolja a drivert. Amikor ez a kapcsolat megszűnik, nem működik tovább a fícsőr, és újra normál módba kerül a cucc. A nem publikus funkciókat nem lehet így kilakatolni, oda hitelesítés kell.
De egyébként mindegy, hogy megkapja-e lassú lesz, illetve nem is így fog kinézni egyik konzolon sem a raytracing. A Sony konzolján például nagyon más lesz az egész grafikai futószalag. A PC-s verzió hasonlítani fog az új Xbox rendszeréhez, de azért lesznek eltérések. PC-n gondot jelent, hogy sok régi megkötéssel kompatibilisnek kell maradni. A konzolon ez nem gond, ott bátran nyomhatsz egy resetet, ha sebességben lényeges az előny. A Sony ezt csinálta a PS5-nél. Annak csak a legacy API-jaiban lesz elérhető a PC-hez hasonlító futószalag, az új API-ban nyoma sem lesz a vertex-geometry-domain shadereknek. Az új Xboxon lesz egy original futószalag és egy upgrade. Utóbbiból lesznek kivágva a legacy shader lépcsők.
Konzolhoz idomuló hardvert egyébként most nem kapsz. Az RDNA ugyan képes a motorháztető alatt átfordítani a vertex-geometry-domain shadereket az új pipeline-ra, de a jó ég tudja, hogy miben egyezik meg a Microsoft a gyártókkal, és lehet, hogy a valódi pipeline változást már nem fogja támogatni. Viszont PC-n ennek a valódi pipeline változásnak meg értelme nincs, mert motoronként 200-300 ezer sornyi kódot kellene átírni, hogy kompatibilis legyen, és a kompatibilitás azt is jelenti, hogy a régi hardverekkel az új kódok meg nem lesznek kompatibilisek, tehát meg kell őrizni a régi kódokat is.
Nem egy fejlesztőcsalogató változás ez így.
-
bbTamas77
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8133 üzenetére
Tekintsd ezt úgy, hogy kétféle lehetőség van a fizikánál. Az egyik, ami csak eyecandy, míg a másik, ami a játékmenetre is hat. A mai GPU-s gyorsításos fizika csak eyecandy, ezért nem történik semmi, ha kikapcsolod. A fejlesztők viszont fizikát akarnak nem szimpla grafikát. Na ilyenkor jön a probléma és például azok a részek, amelyek a PhysX-en a játékmenethez tartoznak nem helyezhetők ki GPU-s gyorsításra. Az ok pedig az, hogy nincs mély integráció, amely garantálná, hogy a grafikus vezérlő időben visszaadja a kihelyezett feladatot a CPU-nak.
Minden fizika, ami ma GPU-val gyorsított nem szinkronizált a játékkal. Így nem baj, ha az eredmény csúszik a valós játékmenethez képest. Ha szinkronizált lenne, akkor egy csomó hibát látnál a játékban. -
wednesday
őstag
válasz
adamssss #8133 üzenetére
És akkor, hogyan multizol? Mert aki eredetiben vesz FIFA-t PC-re az 98%-ban a multi miatt teszi. Az ellenfelemnek másképp számolná az ütközést vagy a labdába fejelést, mint nekem. A physx csak látványra ment, nincs benne játékmenetet befolyásoló tényező. pl: fejedre esik a födém mert kirobbantották alólad. Fifába viszont befolyásolja a játékmenetet az eltérő mozgás és AI. Olyanokat lehetne max kikapcsolni, hogy jobb közönség, ruhagyűrődés, egyéb látványbeli effektek.
Ennél lényegesen egyszerűbb lenne, hogy 2 verziót lehetne beszerezni egy APU-sat meg egy hagyományosat a régi motorral. De jelenleg ennek sincs sok értelme, mert a vásárlók döntő többsége a régi verziót futtatná.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8127 üzenetére
Sajnos elég sok különbség van a PS4/X1 és a PC-s FIFA14 között. Leginkább a mozgásanimáció, ami elképesztően eltérő. Sokkal folyékonyabb konzolokon, ami ugye az Ignite rendszer része, mert különböző szimulációk futnak az IGP-n, amelyek a játékosok mozgását és környezettel való interakcióját nagyban befolyásolják. Ez teszi ki egyébként a számítások zömét. Na meg a next-gen közönség.
Az EA-nek megérné a next-gen FIFA verziót portolni. Már csak a Gaming Evovled szerződésük és ezzel a különböző reklámpénzek miatt is. A probléma a gépigénye. Nincs egy tucat PC-s proci a világon, ami tudná futtatni. Szóval egyelőre marad a régi motor, aztán majd meglátják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8108 üzenetére
Igen. De ez a dolog az algoritmustól is függ. A két új konzolnak van pár olyan képessége, ami teljesen új algoritmusok előtt nyitja meg a lehetőségeket. Tehát ha van egy problémád, akkor nem csak a CPU-n vagy az IGP-n tudsz gondolkodni a megoldásán, hanem mindkét egységet bevonhatod a feldolgozásba lényegében büntetés nélkül.
Shared Virtual Memory, Nested Parallelism és Platform Atomics. Ezek voltak, amiket a fejlesztők kértek az új konzolokba. Mindet megkapták. A probléma ott kezdődik, hogy ha ezekre írsz egy radikálisan új algoritmust egy bizonyos problémára, akkor azt nem tudod áthozni PC-re. Ezért keresni kell rá másik algoritmust, de van esély rá, hogy nincs, mert ha lenne, akkor nem biztos, hogy kutattad volna annak a lehetőségét, hogy a CPU és az IGP erejét egyszerre kihasználd. -
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #8115 üzenetére
Van fifa PC-re? Van. De nyilván nem olyan, mint amit egy más rendszerű HW-en meg lehet valósítani.
Semmit nem kell kukázni, de ha egyszerűen a PC (kivéve Kaveri APU) nem alkalmas olyan algoritmusok futtatására, ami a CPU és az IGP összehangolt munkáját igényli, akkor nem képes rá. Ez ilyen egyszerű.
Ez nem agymosás, hanem az architektúra függvénye.Én se fogom most kidobni az i5 4670K-mat, de ha nem alkalmas ilyen kódokat futtatni, akkor nem alkalmas. Jól elleszek még a régi rendszerű buta játékokkal amúgy.
Úgyse nagyon fognak PC-re ezt használó játékok jönni, amíg nincs elterjedve.
Lásd Fifa, 2018-ig nem akarják behozni az Ignite motort épp ezért PC-re.
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #8112 üzenetére
Érdekes, az előbb még kérdeztél, most meg már Te tudod jobban?!
Nem lehet átportolni, mert nincs hatékony kommunikáció PC-n az IGP és a CPU között. Azaz van, a pár napja bemutatott Kaveri APU-n. Semmilyen más PC-n nem futna épkézláb sebességgel az Ignite motor.
Az ugyanis intenzíven épít az AI és mozgásszimuláció tekintetében a CPU és az IGP közös munkavégzésére. Ezért kaptuk a korszerűtlen, hogymoányos verziót PC-re, ami nem csinál ilyesmiket.
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #8110 üzenetére
Arra gondoltam, hogy vannak annyira számításigényes AI megoldások, amiket nem is csinálnak meg CPU-ra, mert összecsinálná magát a legerősebb is. Ugyanakkor GPU-n se gyorsítható, mert túl lassú az adatcsere a CPU-val. Itt jön a képbe a HSA-s APU, ami a lehető legjobb megoldás erre. Ugyanez a nagy előnye a Box One-nak meg a PS4-nek.
Ha jól tudom, az Ignite motor okossága is konzolon, hogy jobb az AI, és a mozgások animációja. PC-re meg se próbálták ezt átvinni.Vélhetőleg nem azért mert hülyék lettek volna hozzá...
Rosszabb nem lesz, mint eddig volt, de az "okosabb" megoldásokat nem fogjuk megkapni, amíg nem lesznek elterjedtebbek a HSA APU-k....
-
-Solt-
veterán
válasz
adamssss #8083 üzenetére
Jaj ne legyél már ilyen ellenséges!
ITT van egy teszt a 6970-ről 2010 decemberében, és ITT egy évvel később. Nézd meg mennyit gyorsult...
A 45%-ra meg az írtam, hogy akkor nagyon jó eredmény, ha "valós", tehát ha ez a 45% nem 3db 4K-s monitoron 45% úgy, hogy 10 helyett kapsz 15 FPS-t!
Tehát, hogy összegezzem, én csupán arra próbáltam felhívni a figyelmedet, hogy, ha ez a 45% tényleg igaz, és adott generáción ekkora pluszra képes, akkor az bizony szép eredmény... gyakorlatilag olyan, mintha kaptál volna két generációt ajándékba.
(#8080) Malibutomi: Úgy-úgy...
-
-Solt-
veterán
válasz
adamssss #8078 üzenetére
Akkor nézz utána ezeknek az "akár" kifejezéseknek!
Full HD felbontáson egy GPU-s rendszereknél maximum 10-15% "valós" gyorsulást szokott hozni a driver optimalizálás.
A 45%-tól meg nyugodtan ess hanyatt, mert ha az "valós", akkor az olyan mintha két generációt ugrottunk volna... szerintem...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #8066 üzenetére
Nézd meg a linket. Felülről a hatodik kép.
Mantle alatt az egy gépbe helyezett VGA-kat egy nagy GPU-nak látja a program. Mindegy mit raktok mellé. Ha az IGP és a dGPU támogat Mantle-t, akkor lehet rajtuk aszinkron feldolgozást futtatni.
DX alatt valszeg a 260X lesz a max.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7996 üzenetére
Egy jól paraméterezett sztereóhoz képest egy rosszul paraméterezett 5.1 biztos nem szól majd olyan jól TrueAudio mellett. A támogatás persze csak szoftveres kérdés, de az tényleg fontos, hogy a TrueAudio számára mindegy, hogy sztereód van-e vagy 7.1-ed akár. Ki tudja keverni mindkettőre, de mivel a sztereót és főleg a füles helyzetét nagyon könnyű meghatározni, így technikailag ezen fog majd a legjobban szólni a rendszer. Ezután pedig sima sztereón. A 5.1/7.1-en, ha nincs tökéletesen ismert pozíció, akkor jobb lesz, mint eddig, de nem lesz annyira jó, mint sztereóval.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7990 üzenetére
Nekem nincs még TrueAudio driverem, mert hardver nélkül nem venném hasznát, de láttam már a rendszert. A mostani tervek szerint lesznek előre beállított profilok a meghajtóban. A legtöbbet előforduló hangszóró elhelyezésekre, mint a fülesre (ez egyszerű), és a hárommonitoros Eyefinity-re, amikor mindegyik monitornak van egy sztereó hangrendszere.
A többit azt nehéz megcsinálni jól, mert a minőség nagyon sokban függne, ha a júzer állítaná be. A normál 5.1 az nem annyira gáz, mert ott igazából a hang csak viszonylagos pozíciót vehet fel, tehát elég ha nagyjából belövöd a rendszert, de a TrueAudio mellett nem csak pár csatornád van, hanem a tér bármelyik pontjából jöhet a hang, onnan is ahol nincs hangszóró. Na most ezt tökéletesen belőni szinte lehetetlen különböző céleszközök nélkül. Ezért ajánlják majd a fülest, vagy a hárommonitoros Eyefinity-t. Még opció lehet, hogy bekerül a normál sztereó, mert sok felhasználónak szimplán a monitor mellett van két hangszórója. Erre még nem annyira bonyolult paraméterezni. Meg otthoni viszonylatban igazából az 5.1 és a 7.1 sem fog jobban szólni, mint az a két hangszóró TrueAudióval. Sőt, a nagyobb hibalehetőség miatt a sok csatorna még torzíthat is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7982 üzenetére
Az a lényeg, hogy a rendszer ismerje, hogy a hangszórók a környezetedben hol vannak. Ha ezt tudja, akkor bármit ki lehet számolni. A fejhallgató azért ajánlott, mert a youtube videókat arra keverik ki. Ez logikus, mert ezeket az eszközöket mindenki ugyanúgy veszi fel. A valós alkalmazás bárhogy képes számolni, csak meg kell tudnia, hogy hol vannak a hangszórók.
-
janos666
nagyúr
válasz
adamssss #7842 üzenetére
Nincs is olyan, hogy 1.4-es HDMI kábel, csak 1.4-es HDMI szabvány.
Amire te gondolsz, az a High Speed HDMI kábel (vagyis, ami elég jó minőségű ahhoz, hogy a 3.4GHz-es TMDS jel is átmenjen rajta), amit még Ethernet képességgel lehet fokozni (egy <=1.3 szabványban üres PIN-t használnak 1.4 óta ethernet-hez, ami egy régi kábelben vagy végigfut, vagy sem), de ezekkel a VGA-kkal ez utóbbit amúgy se nagyon tudod használni (szóval csak High Speed feliratra kell figyelni, meg persze arra, hogy ténylegesen is olyan minőségű legyen). -
ÁdiBá
veterán
válasz
adamssss #7672 üzenetére
Épp ez miatt is vagyok kíváncsi a tesztekre.
Hiszen egy 780GTX felhúzva kellemes teljesítményre képes. Ehhez képest hol helyezkedik el a radeon-t, idő kérdése mire kiderül.(#7674) players111 Nincs az nvidiával semmi gond, csak jó dolgában már nem tudja mennyit kérjen a kártyáiért...
-
ÁdiBá
veterán
válasz
adamssss #7669 üzenetére
Mert kell egy kis reklám az új hardvernak. Így jobban eladhatóvá válik a termék.
De, szerintem nem kell ettől tartani hogy az új játékokban meg gyengélkednének.
Nehezen tudom elképzelni azt hogy a BF4 ben szépen teljesítenek az új hardverek köztük a kepler is, majd jön a Ubisoft játékai és az összes radeon megdöglik míg az nvidia szárnyal.
Kicsit vicces lenne.
Szerintem mindenhol hozza azt a szintet mint a jelenlegi csúcs nvidia.(#7671) Vistaboy Ideje volt már!
-
HSM
félisten
-
janos666
nagyúr
válasz
adamssss #7612 üzenetére
Én annak idején a szétfeszelt Q6600 + HD4870x2 + 8800GT (PhysX) mellé vettem 650W-or Corsair-t. Sohasem zúgott fel a ventilátora 3DMark-tól sem, illetve még ma is halk (fix kis fordulaton járva nem is hallani a vízhűtés mellett - többnyire "picit" alul van terhelve, saccra max a fele most a csúcsfogyasztás).
-
janos666
nagyúr
válasz
adamssss #7581 üzenetére
Nem felejtem. A sok cGPU-s szuperszámítógép nem használ SLI-t vagy CrossFire-t. Ez csak a játékokhoz és hasonló rendereléshez kell. A GPU farm nem használ ilyet, mert nem is kell neki (nem is lenne előnyös) és másik oldalról nem is lehet, a CF és SLI több okból is megáll egy tucat GPU-nál. Ha kazalnyi GPU-n akarsz agyonpárhuzamosított számítást futtatni, akkor rack-ekbe halmozod és kész, nem kötöd őket össze csillió CF/SLI híddal keresztbe-kasul, és hagyod, hogy egymásra várjanak. Minél több a GPU, ez annál kevésbé hatékony, és csak realtime rendereléshez kell (abból is csak a DirectX és OpenGL hardware gyorsítotthoz, kvázi-szoftvereshez sem, mikor nem használsz ilyen magas szintű grafikus API-kat, csak nyers számítást uszítasz a GPU-kra). De javítsatok ki, ha rosszul tudom.
Azért zavar, mert ha létezik és hozzáférhető, az könnyen elvárássá is várhat: nem kell nekem Mantle, se a legújabb DX, se fizetni a munkaórát a programozónak, majd bepakol a felhasználó még két VGA-t a gépbe és akkor elfut a szarul megírt programom is >=30fps-el.
Bocs, hogy tegnap ez véletlenül privát lett válasz helyett, most meg copy-paste.
-
janos666
nagyúr
válasz
adamssss #7554 üzenetére
Akkor szerintem le kell csapni az utolsó darabokra a régi dobozolásból.
Nekem nincs bajom a használttal, ha ahhoz van mérve az ára (a válság óta ez ritkán realizálható, amiben bűnösek mind a zsugorivá vált használt-piaci eladók, és az új termékek piacát kialakító gyártók is, ami előbbire is visszahat).
Viszont, ha már drága cuccot veszek, akkor legyen tényleg új. Ne újracsomagolt régi, kegyesen némi árengedménnyel (vagy nem, csak látszólagosan a drágábban bedobott újdonság mellett, mert manapság ez szokott történni). -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7248 üzenetére
Lehet, hogy az a roadmap már tartalmazza, hogy az AMD milyen játékokra használ majd IGP-s gyorsítást. 2014-re számos ilyen programot terveznek, és ott vannak a konzolról portolt második körös játékok is, ahol a Kaveri állva hagyhat minden sima processzort. Egyetlen CU-ban több számítási kapacitás van, mint egy csúcsprociban, és a Kaveri tartalmaz ebből nyolcat. Ezek jelentős különbségek, és tekintve, hogy mennyi játékfejlesztőt támogat manapság az AMD többmillió dollárral a PC-s port elkészítése érdekében, nem csodálkoznék, ha ezeket valamilyen módon kihasználnák.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7226 üzenetére
Tudtommal a Rockstar nem látott hozzá a GTA5 portolásához. Előbb be akarják fejezni a konzolos verziókat, és utána gondolják át, hogy mire portoljanak. Szerintem az új konzolok előnyt élveznek majd. Ha PC-s verzió lesz, akkor az 2015-ben valószínű.
Az NV már egy közleményben tudatta, hogy véletlenről volt szó. Persze ebben nem érdemes hinni, de mivel a cég pénzügyi konferenciáján történt, így egyértelműen az volt a szándék, hogy a PC-s piac helyzetét jobb színben tüntessék fel a befektetők előtt. Nem ez az első esett, amikor az NV hazudik a befektetőinek. -
-
TomiLi
addikt
válasz
adamssss #7213 üzenetére
Konzol vs PC.
Ami szerintem mindig is igaz lesz:- konzol kezdetben olcsóbnak tűnhet, de az évek során többre jön ki, minél több játékot vásárolsz hozzá (PC-n is természetesen, tehát nem warez)
- konzol: az csak konzol, hiába a bővülő ficsőrök! Tehát "kell" mellé egy kis pc is, ami könnyen súrolhatja a megint csak 100k-t. (szerintem a konzolon való netezés és egyéb pc "majmolás" kb. olyan katasztrófa, mint a smart tv-k)
- konzol: "kell" hozzá egy böhöm tv, abból sem mindegy hogy milyen. Persze lehet monitoron is, és abból a szempontból jobb, hogy szabadabban használhatja az ember, nincs a család "szeszélyének" kitéve, hogy ki mikor melyik sorozatot akarja nézni a TV-n.
- Billentyűzet-egér ellen a kontroller: szerintem ezt csakis saját tapasztalat alapján tudja az ember eldönteni!(#7215) radi8tor1: a nextgen konzolok is AMD-k!
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #7209 üzenetére
Azért a 300K túlzás. Egy okosan összeválogatott gamer gép röhögve kijön 200k-ból, egy 7950-el, használtan még jóval kevesebből... Jó, nyilván drágább, mint a konzol. Ilyen szempontból nem lennék a helyedben, nem könnyű döntés épp most. Mondjuk amiket én játszok, az csak PC-n jó (konzolra meg nincs is), úgyhogy szerencsére nekem a konzol nem opció, így nincs min gondolkodjak.
-
wednesday
őstag
válasz
adamssss #7209 üzenetére
Szerintem a fő szempont az, hogy milyen játékokat preferálsz.
Én pl vennék konzolt, mert az kifejezetten játékgép. Csakhogy az érdeklődési köröm főleg stratégiai játék és a pár RPG-t is szeretem inkább PC-n tolni. Így egyértelmű, hogy PC marad. Akció játékok nem hoznak már lázba, kivéve pár igényesebb darabot (pl: Batman), de ezeknek jó volt a PC-s verziója is.
Szerk: Szerintem először ne gépben gondolkodj. Állítsd össze milyen játékok érdekelnek, mikor (premier vagy ráér később is), single, multi inkább stb. Majd ennek fényében el tudod dönteni mire is van szükséged.
-
HSM
félisten
válasz
adamssss #7199 üzenetére
Miért, mi baj van egy 7950/70-el, amit már elég pofátlanul olcsón megkapni? Attól a 25-30%-tól, amivel a platykák szerint jobb lesz a hawaii, mi lesz jobb? Szerintem a jelnelegi 7900-akról nem sok értelme lesz váltani. Bőven van lóerő ezekben a karikban, amit az idei top címekben remekül meg lehetett csodálni. Én igen jó eséllyel jóideig meg fogom még tartani a jó kis 7970 OC-m...
-
leviske
veterán
válasz
adamssss #7191 üzenetére
Nem vagyok különösebben érdekelt a dual graphics témában, nem azért akarok APU-t a gépbe.
(#7195) Malibutomi: Ha emlékeim nem csalnak a HD3870 és a HD6870 azonos áron nyitottak, csak előbbi még válság előtt jelent meg erős forint idején, utóbbi meg ugye kicsit később, emelt áfával megspékelve. A HD3870 és HD5870 közt volt hatalmas ugrás árban.
(#7194) Abu85: Én ezt a csajt nem fogadom el Ruby-nak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7191 üzenetére
Mindegy az architektúra a dual graphics-nál. Csak arra kell figyelni, hogy azonos minőségű legyen a szűrési rutin a driverben. Az AMD azért nem enged bizonyos mixeléseket, mert nem elég jó az összesített teljesítmény, illetve a GCN és a TeraScale más optimalizálást igényel, de egyébként elvben mehetne minden mindennel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7135 üzenetére
Az exkluzív játék addig ér valamit, amíg olcsó. Egy AAA játék fejlesztési költsége ma 50 millió dollár fölött van, de vannak durvább például is, mint a Tomb Raider, amire 100+ milliót költöttek, vagy a BioShock Infinite ami 200+ millióban van. Ekkora kockázatot nincs értelme felvállalni. A VGA-piac amúgy sem egészséges, hanem egy haldokló szegmens, ami már rég lélegeztetőn van.
A motor meg lényegtelen. Nincs benne üzleti vonzat. A PC-n ma már minden nagy kiadó fenntart egy vagy két technológiai stúdiót, melyek motort terveznek a kiadó összes játékához. Innentől kezdve, akik a motor licenceléséből akarnak megélni koppannak, mert a zsíros üzletek előtt bezárult a kapu. A Unity, az Unreal Engine és CryEngine nem véletlenül lett részben ingyenes. A nagy halaknak már nem kellenek ezek. -
fatallerror
addikt
válasz
adamssss #7080 üzenetére
ez nem igaz, amerikában (és nyugaton általában) azonos áron van a pc és konzol verzió az esetek 90%-ában
bizonyíték: tomb raider pc, ps3
watch_dogs: mind 60
tegnap amiket olvastam az új radeonokról mégha csak pletyka is nem nagyon tudom hovatenni. most h konzolon már telóval, v tablettel pontos mutatóeszköz (egércentrikus játékokhoz első körben jó alternatíva) is lesz meg lesz moddolhatóság így már a pc előnye kezd elveszni.
meg nem csak nekem sokaknak elege van abból h 4 helyre bekell jelentkezni h tudj játszani....plusz a gépfejlesztés. most már szerintem tényleg a végét járja a pc játék.
de azért várom h mi lesz a radeonokkal -
leviske
veterán
válasz
adamssss #7080 üzenetére
Felteszek egy egyszerű kérdést. Míg még az aktuális videokártyád sincs kihasználva, minek akarsz cserélni egy újra, ami még inkább ilyen helyzetben lesz? Még a DX11.2 se jött ki.
Csak azért kérdezem, mert a prémium igények nyilván prémium árban vannak mérve, viszont egy átlag felhasználó számára erősen kétlem, hogy egy darabig tudnának olyan játékot adni, amit maximális grafikán nem visz el egy HD7900-as. Reméljük a PC-s portok minősége is inkább emelkedni fog, szóval még talán GTA4 szintű borzalmaktól se kell félni.
MOD: Amúgy az a 15k nagyon baráti becslés volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7038 üzenetére
Most is mellérakathatnának egy HD 6900-at, csak kérdés, hogy mennyi értelme lenne. Az ilyen 50:1-es arányban működne jól, vagyis nyernél az extra IGP-vel 1 kemény fps-t.
Nem tudok árakat mondani.
(#7040) HSM: A GCN 1.1, vagyis a C.I. az ugye az ACE-eken működésén változtatott, így már nem csak max 3, hanem egy rakás szimultán munkafolyamatot kezelnek, motoronként 8-at. Aztán ott lett a FLAT utasításformátum, hogy az LDS és a VRAM kezelhető legyen egyetlen címezhető memóriaként, illetve megjelent a legújabb PowerTune.
A GCN 2.0 minden bizonnyal teljes kompatibilitást kínál majd az x86-64 címterhez, illetve valószínű, hogy az IOMMU2.5-tel is lesz valami extra dolog. Ezek a funkciók VGA szintjén lényegtelenek, hacsak nem társítod a kártyát egy Kaveri APU-hoz.Ami esetleg még beépíthető az a dynamic parallelism, az VGA szintjén is értékes függetlenül, hogy milyen APU-t raksz mellé.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #7035 üzenetére
Azzal a GCN-nel jön, amit a konzolok kaptak.
Van nem igazán alkalmazott verziószámozás. A GCN 1.0 az első (S.I. dizájn). A GCN 1.1 (C.I. dizájn) az amit a Bonaire GPU és a Temahs/Kabini IGP kapott (persze utóbbiak kaptak extrákat az ACE-cel, azok már a GCN 2.0 jellemzői). A Kaveri és a konzol APU-k GCN 2.0-t használnak. Az új generációs GPU-k nem biztos, hogy pont ezt kapják meg.
Társítani elvben bármelyiket lehet bármelyikkel, csak a driverben kell a szűrési rutinokat megegyező minőségi szintre hozni. -
fatallerror
addikt
válasz
adamssss #6476 üzenetére
és azzal a felhasználók mit értek?
akinek válaszoltad ezt ő felhasználói szemmel nézte azaz a jan 9 számít nem a speckók. de végülis mind1 mert igaz lesz állításod mert mire megjelennek több mint 1 év lesz
a speckók nem sokat jelentenek mert itt az integráció már mélyebb lesz és a programozóknak könnyebb lesz dolgozni ezért lehet h kitudnak csikarni nagyobb teljesítményt. 2014ben meg már rendszerszintű integráció lesz a hd9000nél
hülyeség csodákat várni, kb olyan lesz mint az előd, kis ráncfelvarrás...nv-re kíváncsibb vagyok bár már egyértelműen tojnak a keplerre, megkapja a 3 gb 384 bites vramot és kész....maxwellel foglalkoznak már
-
Drizzt
nagyúr
válasz
adamssss #3512 üzenetére
Ez a gondolkodásmód nagyon félrevezetheti az embert. Oké, hogyha megnézed, egy kártya gyakorlatilag egy viszonylag kis tömegű, jól megmunkált fémkupac, de ez nem jelenti azt, hogy pofátlan profit van rajta. Nem szabad elfelejteni, hogy az egésznek a durva része a megtervezés, ami igencsak viszi a dollármilliókat, s akkor még ráadásul nem is lehet előre látnmi a sikert/sikertelenséget. Kockázat van. Így nem csoda, hogy mindent, ami szellemi erőkifejtés eredménye, az előállításánál jóval drágábban adnak.
-
Angel1981
veterán
válasz
adamssss #1231 üzenetére
Igazából a GPU-k már jó ideje többmagos rendszereknek foghatóak fel - a shaderprockók miatt.
Kérdésedre a válasz pedig: elméletileg lehetne két komplett felső kategóriás GPU-t összerakni, de hőtermelése olyan nagy lenne, hogy ez a gyakorlatban nem megvalósítható, erre csíkszélességváltás a gyógyír.
Ha megfigyeled, pont úgy csökkentik a tranyókat, hogy fele területet, és kb. fele hőtermelést adjon (80--->55--->40--->28--->20--->14 - persze négyzetre kell emelni, mert síkban gondolkodunk)
Tulajdonképpen a Cypress (5870) is 2 db RV790XT (4890) összedrótozva (kipótolva pár DX11-et feldolgozni képes részegységgel), mert a kisebb csíkszélesség lehetővé tette ezt az eljárást.
Szvsz a 28 nm-es csúcs GPU nagy vonalakban 2 Cypress összerakása lesz - de mint mondtam; valszeg csak nagy vonalakban. -
válasz
adamssss #1204 üzenetére
De eszerint a 68x0 már 28nm-es lesz, szóval az már brutál lesz.
Itt azért van képzavar, mert a pletyik szerint a 67xx lesz csak kicsit gyorsabb az 5870-nél...
Ha minden szóbeszéd igaz, akkor szerintem meg pont, hogy nagy lesz a sebességugrás az 5870 és 6870 között. Szigorúan az eddigi infók alapján. -
Angel1981
veterán
válasz
adamssss #1198 üzenetére
Ahogy Bici kolléga írta, valóban attól függ, hogy nézed.
Architektúra szempontjából lesz némi változtatás (bár részleteket nem tudunk, és továbbra is az R600 az alap), azonban mivel nincs csíkszélességváltás, igazán nagy teljesítménynövekedés szerintem nem várható - majd 28nm fogja megvillantani oroszlánkörmeit.Boxi88:
-
válasz
adamssss #1198 üzenetére
Attól függ, hogy nézed...
Ha a pletyik igazak, akkor a 67x0 erősebb lesz az 5870-nél, és a 68x0 pedig ennek a duplázott verziója lesz.Boxi88: Ebben a kérdésben nincs igazad. Az meg pláne sok, hogy még neked áll fejlebb... Egy gyors "Bocsi!" jobban jött volna ki.
Angel1981 jogosan szólt be, még akkor is, ha nem tette off-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Le Mans Ultimate
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- A Bosch szerint Európának nem kellene az AI-t a halálba szabályozni
- Autós topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- EA Sports WRC '23
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R630 rack szerver barebone - 2xSocket 2011v4 , 24x DDR4 DIMM, H330 RAID, 39369Ft+ÁFA
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest