- A HMD visszalép az USA piacáról
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Resike
tag
Akkor rohadtul nem értem az egész cikket, a nVidiának már van rá megoldása, igaz hogy jelenleg csak CUDA alatt, de valószínűleg a Volta alatt ez már ki lesz bővítve. Mégis az AMD van piedesztálra emelve egy olyan funkcióért amit még csak fejleszt, és az nVidia a balfasz hogy több VRAM-ot mer rakni a kártyáira.
És mindez olyan két termékből lett lekövetkeztetve amiről még hiteles hírmorzsák sincsenek... Még jó hogy csak a tények alapján írunk cikkeket.
-
Resike
tag
Az lehet hogy a Maxwell sorozat így működött, specifikusan a 970 biztosan. De mivel a Pascal rendelkezik HRD támogatással, nincs az az Isten hogy csak felezett sávval el tudná látni a HRD képek feldolgozását úgy hogy pont ugyanannyi ROP egység van a 1000-es kártyákon mint a 900-as elődeiken.
Amúgy amióta én megvettem a jelenlegi kártyámat annyira nem követtem az új VGA ficsőröket, de itt van egy közel 1.5 éves cikk a CUDA 8-ról ami már érinti a Pascal szériát:
https://devblogs.nvidia.com/parallelforall/cuda-8-features-revealed/
"Memory page faulting support in GP100 is a crucial new feature that provides more seamless Unified Memory functionality. Combined with the system-wide virtual address space, page faulting provides several benefits. First, page faulting means that the CUDA system software doesn’t need to synchronize all managed memory allocations to the GPU before each kernel launch. If a kernel running on the GPU accesses a page that is not resident in its memory, it faults, allowing the page to be automatically migrated to the GPU memory on-demand. Alternatively, the page may be mapped into the GPU address space for access over the PCIe or NVLink interconnects (mapping on access can sometimes be faster than migration). Note that Unified Memory is system-wide: GPUs (and CPUs) can fault on and migrate memory pages either from CPU memory or from the memory of other GPUs in the system.
With the new page fault mechanism, global data coherency is guaranteed with Unified Memory. This means that with GP100, the CPUs and GPUs can access Unified Memory allocations simultaneously. This was illegal on Kepler and Maxwell GPUs, because coherence could not be guaranteed if the CPU accessed a Unified Memory allocation while a GPU kernel was active. Note, as with any parallel application, developers need to ensure correct synchronization to avoid data hazards between processors."
Valahogy ismerősen hangzanak az itt leírtak...
-
sakal83
addikt
"Viszont ehhez előre definiálni kell bizonyos paramétereket, hogy a HBCC lapalapú vezérlése az adott memóriaszegmensre működjön"
Bocsánat de ez megint a kabitas jövőben való kimagyarazasanak lehetősége...
Nagyon profi politikus marketing jogi szöveg.
Majd a programozók azert az 1%os vga lefedettsegert megcsinálják ugye?
Pont ez a szöveg volt a mantle VR DX12 es társai a részedről amikből nem lett semmi az általános gyakorlatban...
-
Resike
tag
Igen mindez így nagyon szép leírva, de mégis milyen hatással lesz ez az input lagra és a frametime-re amikor valaminek már ott kéne lennie a VRAM-ban de még nincs ott és be kell húzni oda? És mekkora erőforrás használatra és extra időre kell gondolni amikor erről az extra virtuális memóriakezelésről beszélünk?
Ugyanis a töltő képernyőknek pont ez a feladata hogy ne kelljen 3 fps-el ülnöd a scene előtt amikor épp egy új zónát töltesz be.
-
Ennek az oka, hogy a crossbar a mai rendszerekben keresztbe csak felezett sávszélességű, vagyis kétszer gyorsabban tölthető be a GPU-ba az adat, ha nincs keresztcímzés.
Ezt fejtsd ki egy kicsit bővebben, mert alapvetően ellentmond az interleavingnek, ill. az is meglepne, ha PCIE-buszról jövő adat nem 32-biten menne le a kontrollerek felé.
-
Azt azért tegyük hozzá, hogy a HBCC gyakorlatilag az oprendszerek jól bevált memória-menedzsmentjét (lapkezelés) másolja. Csak itt swap és RAM helyett RAM és VRAM között megy a dolog. Pont azok a problémák merültek fel most a VRAM kezelését illetően, mint ami anno a RAM kapcsán 30 évvel ezelőtt az x86-os PC-knél. Ugye a lapozófájlról van szó, ami a Windows 3.0 óta létezik, s ennek célja az, hogy a RAM hatékonyabb használatával kevesebb RAM-mal is biztosítható legyen ugyanaz az élmény.
Csak persze a lapozófájl (főleg HDD esetén) az egy bűnlassú valami a RAM-hoz képest, míg a VRAM és RAM között nincs ekkora nagy különbség. Illetve a HBCC egy hardveres valami, nem szoftveres.
-
Resike
tag
Nem kell direkten optimalizálni? Az elmúlt 20 évben a fejlesztők 99%-ban a kis textúrákat egyetlen egy nagy fájlba töltik be és azon belül virtuálisan bontják azt kisebb részekre hogy ne kelljen lapozgatni jobbra-balra és memóriakezelő se duguljon be a reserve-commit hívásoktól.
És nem olyan nincsen hogy egy fájlt kétszer raknak be a VRAM-ba, egyszer betöltik és utána csak a hivatkozások mutatnak ugyanarra a memóriarészre, így lesz egy nagy textúrából több kicsit.
A nvidiát meg lehet bashelni de ők legalább tömörítik a memóriában az egyszínű pixeleket, és mindezt úgy hogy nem a többi komponenstől szívnak el erőforrást mindeközben.
Az meg a legviccesebb az egészben hogy miután a 970 hogy le lett húzva a lassabb elérésű memórialapkái miatt, erre most az AMD eladja kvázi ugyanezt feature-ként ami még sokkal lassabban is fog működni, valamint extra terhelést dob a rendszer többi részére, csak azért hogy lespúrkodjanak pár extra gigabájtot.
-
-
ezek a számok még évekig nem fognak beköszönni, nem akarlak megsérteni, de ez megint egyfajta megmagyarázása a bizonyítványnak és pánik keltés. A jelenben és még 2-3-4 évig nem fog gondot okozni, ebben szinte biztos vagyok.Ettől még ez lehet jó megoldás , nem vitatom, csak egyenlőre ebből hasznot csak az AMD élvez, senki más.
-
-
do3om
addikt
Tudom hogy már működik de valahogy úgy képzelem hogy simán bekapcsolnak vele valami sávszélességgel való gazdálkodást ettől jön a kis gyorsulás (párásztávakitás effekt)
A ramból kifutás még nem annyira kivitelezhető de talán majd eljön pár éhesebb játékkal. Ha ez megvan én semmi csodát nem várok amikor elfogy akkor vége, basztathatja majd a lassú rendszermemóriát azt már nem fogja megmenteni. Esetleg amikor kéri hogy mennyi ramod van arra jó lesz hogy átbassza a programot aztán vagy belefér és megy így is vagy belassul, akad, jőnek a különféle anomáliák. Arra már volt példa hogy a program kérte a ramot átbaszás után meg mégis ment kevesebbel is, tehát csak marketingfogás volt, de ahol tényleg kell ott a semmiből nem ugrik a karira extra ram.
Na de majd kiderül. -
Jack@l
veterán
Ilyen ábrákat és magyarázatot én is generálok 2 perc alatt, kb semmit nem mondtál el a konkrét működéséről
Ahogyan azt is elfelejted boncolgatni, miért 0 előnye van dx12 alatt, esetleg 2% 1-2 optimális esetben dx11 alatt. (olyan játákoknál melyek hajszálra 4 giga vramra vannak belőve fullhd-ben)
Kéne majd egy sok játékból álló teszt a hbc varázslatra itt a ph-n is, mikor kijönnek a 16-24 gigás kártyák. -
Tigerclaw
nagyúr
Szerinted be merik majd vállalni az AMD-nél, hogy ne tegyenek ők is több memóriát a videokártyákra, követve az Nvidia-t? A 8GB-os VEGA kártyák nem erre utalnak. Azt kétlem, hogy csak azért tettek rá ennyit, hogy időt álló megoldás legyen. (ráadásul talán a legdrágább memóriát használták, aminek az ára jól jött volna árrésnek)
-
do3om
addikt
Ez az egész annyira a szokásos mesédnek tűnik......csak azért teszek ide hozzászólást hogy visszakeressem amikor magyarázod mért nem jött be amit itt leírsz.
Ha valami nincs az nem is lesz vagy neked nem tűnik fel? Rendszettmemóriát használni oda ahova kicsit komolyabb lérés kell...... valahogy nem tudom egyeztetni a két dolgot.
Amúgy a Furynál is volt már a beetető szöveg hogy ez HÁBÉJEM ebből a 4gb is elég! Vagy elfelejtettétek? Ez ugyan az a helyzet.
Ha vga-ra ram kell? Rá kell rakni. Ennyi.Na majd jövőre linkelem, szórakoztató leszel (ismét)
-
janeszgol
félisten
En ugy tudom elkepzelni, hogy vagy fixen odaadja a win a hbcc-nek az adott memoriat es annak menedzsmentjet, de csak azet, a tobbit tovabbra is az oprendszer kezeli (mivel o az isten) vagy dinamikusan tekint a Win is erre, de ezt meg nem hiszem.
Kivancsi vagyok te hogy latod. Koszi. -
-
"Amikor ezt aktiválod, akkor a HBCC fixen detektálja magának az erőforrást, és fizikailag is a meghatározott címtartományra kerül minden CPU+GPU által is elérhető adat."
EZ továbbra sem világos nekem, hogy oldja meg ezt a VGA, ha mondjuk 16 GB rendszer memóriád van, és mondjuk abból teszem azt swappol egy bizonyos adatmennyiséget,+ 3 GB ami az alap működéshez kell,de a stremeléshez és a videofelvételhez folyamatosan szükséged van 8 GB-ra .
Továbbra is a háttérben futó programokal van gond. Pl Streamelés stb, ahol ugyan úgy szükség van extra ram mennyiségre. EZ kicsit nehezen hihető, hogy ha a VGA dedikál magának x részt a telepített rendszermemóriából, akkor a háttérben futó alkalmazások és a windows és a többi besorol a VGA mögé és megpróbálja beosztani azt, ami van.Abu85(#54) : és ha valami oknál fogva maganak a rendszernek és a háttérben futó alkalmazásoknak több rendszermemóriára lenne szüksége mint a túlcsordult VGA ramnak akkor melyiket helyezi előtérbe a HBCC menedzsment?Akkor sem nézi ezt?
-
hapakj
őstag
-
jelenleg a teszteknél erősen kérdőjeles a HBCC működése, direkt szélsőséges helyzetbe hozott, nagy felbontáson futtatott játékoknál is.
MI lehet az előnye ennek a megoldásnak az NV féle direkten így kialakítottal szemben?teszem azt 8 GB HBM mondjuk 16 GB GDDR6 ellen?mert szerintem inkább hátránya van csak ennek a dolognak a pusztán teljesítményre levetítve.
Biztos vagyok benne, hogy AMD nem fogja olcsóbban adni a kártyát mondjuk 15 K-val, ha csak 8 GB ramot tesz rá 12 vagy 16 helyett.Nem látom ennek az előnyét az User szempontjából. -
hapakj
őstag
A lényeg igazából az, hogy ha a Vegán mondjuk beállítasz 24 GB-ot, akkor az ugyanaz, mintha lenne 24 GB-nyi hagyományos VRAM a hardveren.
Ha van egy PC-m 8GB-s Vegával + 8GB operatív tárral a CPU mellet (RAM), akkor ha beállítok 24GB-t akkor a hardver/driver/akármi, honnan lenne képes előállítani a maradék 8GB nem létező memóriát?
(#5) RyanGiggs Van különbség. Egyik esetben lesz egy 16GB-s másik esetben pedig csak egy 8GB-s videókártya.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Új szintre emelte a fényűzés fogalmát az ASUS
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Okos Otthon / Smart Home
- Építő/felújító topik
- Tőzsde és gazdaság
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- Beszámítás! Apple Mac Studio M2 MAX 2023 32GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Cooler Master 700W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest