- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Volta alatt már ki van bővítve. A Telsa V100 multiprocesszoraiban van egy-egy címfordító egység, ami képes direkten elérni a Power9 CPU-k laptábláját. De PC-ben ehhez olyan címfordító egység kell, ami az x86/AMD64 ISA-ban meghatározott memóriamodellhez igazodik, ez pedig pont annyira licencköteles, mint a Power9 ISA esetében. Csak amíg az IBM-nél ott az OpenPower konzorcium, addig a PC-nél nincs semmi, vagyis meg kell győzni az Intelt és az AMD-t, hogy licencelje nekik az x86-ot és az AMD64-et. Az AMD megoldása például pont a Power9 ISA memóriamodelljét nem támogatja. Így pont annyira nem ér semmit IBM host proci mellett, mint amennyire az NV megoldása nem ér semmit x86/AMD64-es host proci mellett.
A Pascal által alkalmazott CUDA-s megoldást meg lehet őrizni, csak azzal semmire nem mennek a DirectX, Vulkan, OpenCL és OpenGL API-kra írt programokban.
Egyébként nem tudom miért tartod balfasznak az NV-t a több memória miatt. Ez is csak egy kezelési módja az alapproblémának. Nincs leírva a hírben, hogy ez rossz lenne. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Pascal működése az NV-nél nagyon titok. Nem igazán reagálnak egyetlen hardverre irányuló kérdésre sem. Arra vonatkozóan általánosan semmit sem lehet mondani. Legjobb esetben is csak következtetni lehet a Maxwellből, hogy talán ugyanúgy működik, de semmi garancia erre.
[link] - itt említettem, hogy a Pascalnak van hasonló API szintű megoldása a CUDA-ra. De más API-val ez nem üzemképes. A Volta helyezi ezt eszközszintre, ahogy a Vega tette az AMD-nél, de a host processzor architektúrájához kötött a működés. A Vega esetében x86/AMD64 a követelmény, míg a Volta esetében Power9. Amúgy egyébként nagyon hasonló a két megoldás, leszámítva a host processzorra és az interfészre vonatkozó igényeket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kedvező hatással van rá, hiszen maga a menedzselés lapszinten történik, ami lényegesen kisebb adatok mozgatását jelenti a rendszermemória és a GPU lokális memóriája között. Mindemellett a WDDM kellemetlenségei HBCC-vel nem is léteznek. A meghajtó a WDDM egyes parancsait automatikusan kezeli. Például explicit cache módban a WDDM adhat utasítást az allokáció törlésére, de arra vonatkozóan a rendszer nem fog lefuttatni egy ellenőrzést. A meghajtó visszahazudja, hogy kell az allokáció, méghozzá anélkül, processzoridőt vett volna igénybe. Persze a valóságban lehet, hogy nem kell, de hát arról a hardver majd az eszközszinten dönt.
Az eszközszintű működés miatt van, hogy HBCC mellett folyékonyabban futhat ugyanaz a program. [link] - itt egy példa. A felső sarokban láthatod, hogy a frame time grafikonon kisebbek a tüskék aktív HBCC-vel.
Az AMD is a szűk frame time-ot hangsúlyozta, mint aktuálisan tényleg tapasztalható előnyt.A töltőképernyő azért nem sokat ér. Maximum ad egy alapot az indításhoz, de rengeteg folyamat valós időben történik már. Ez igazából nagyon logikus. Amit nem látsz, annak nem kell a memóriában lennie. De lehet, hogy pár másodperc múlva látni fogod, így akkor majd be kell tölteni. A mai rendszerek egyáltalán nem töltenek be előre mindent a videomemóriába. Az az erőforrás nagymértékű pazarlása lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HBCC-nek nem számítanak ezek. Ez a rendszer teljesen az eszközszinten működik. Immunis bármilyen eszközszint feletti programozói ténykedésre, legyen annak hatása jó vagy rossz.
Pedig gyakori trükk, hogy egy sűrűn használt allokáció többször is bekerül. Ennek az oka, hogy a crossbar a mai rendszerekben keresztbe csak felezett sávszélességű, vagyis kétszer gyorsabban tölthető be a GPU-ba az adat, ha nincs keresztcímzés. Emiatt a meghajtó nagyon sűrűn fordul ahhoz a trükkhöz, hogy a sűrűn használt adatokat duplikálja a VRAM-on belül, méghozzá úgy, hogy csatornánként egy partícióban ott legyen.
A színtömörítés manapság teljesen általános technológia.
Messze nem ugyanerről van szó, de ha eddig nem sikerült megértened, akkor ezután sem fog sikerülni.
-
Amiről beszélsz (texture atlas) ma a kivétel, nem a szabály. Teljesen vállra fektetné a streaming rendszert ha minden random objektumot összevissza nagy textúrákba összezsúfolnánk, és a vram igény is masszívan megnőne. (pedig már így is problémás pc-n, a sok 1-2-3 gigás kártyával.) Nem beszélve arról, hogy mekkora fejfájás lenne ezt menedzselni fejlesztés közben. Az ikonok (és pl apróbb növényzet) speciális eset, ezek mindig be vannak töltve, és egyszerre jelennek meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Everest / AIDA64 topik
- Nyaralás topik
- BestBuy topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Honor 200 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest