- Három új órát hozott a Samsung, a csúcson az Ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Légies iPhone halvány színei
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch D2 - nyomás utána!
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
Új hozzászólás Aktív témák
-
Resike
tag
Akkor rohadtul nem értem az egész cikket, a nVidiának már van rá megoldása, igaz hogy jelenleg csak CUDA alatt, de valószínűleg a Volta alatt ez már ki lesz bővítve. Mégis az AMD van piedesztálra emelve egy olyan funkcióért amit még csak fejleszt, és az nVidia a balfasz hogy több VRAM-ot mer rakni a kártyáira.
És mindez olyan két termékből lett lekövetkeztetve amiről még hiteles hírmorzsák sincsenek... Még jó hogy csak a tények alapján írunk cikkeket.
-
Resike
tag
Az lehet hogy a Maxwell sorozat így működött, specifikusan a 970 biztosan. De mivel a Pascal rendelkezik HRD támogatással, nincs az az Isten hogy csak felezett sávval el tudná látni a HRD képek feldolgozását úgy hogy pont ugyanannyi ROP egység van a 1000-es kártyákon mint a 900-as elődeiken.
Amúgy amióta én megvettem a jelenlegi kártyámat annyira nem követtem az új VGA ficsőröket, de itt van egy közel 1.5 éves cikk a CUDA 8-ról ami már érinti a Pascal szériát:
https://devblogs.nvidia.com/parallelforall/cuda-8-features-revealed/
"Memory page faulting support in GP100 is a crucial new feature that provides more seamless Unified Memory functionality. Combined with the system-wide virtual address space, page faulting provides several benefits. First, page faulting means that the CUDA system software doesn’t need to synchronize all managed memory allocations to the GPU before each kernel launch. If a kernel running on the GPU accesses a page that is not resident in its memory, it faults, allowing the page to be automatically migrated to the GPU memory on-demand. Alternatively, the page may be mapped into the GPU address space for access over the PCIe or NVLink interconnects (mapping on access can sometimes be faster than migration). Note that Unified Memory is system-wide: GPUs (and CPUs) can fault on and migrate memory pages either from CPU memory or from the memory of other GPUs in the system.
With the new page fault mechanism, global data coherency is guaranteed with Unified Memory. This means that with GP100, the CPUs and GPUs can access Unified Memory allocations simultaneously. This was illegal on Kepler and Maxwell GPUs, because coherence could not be guaranteed if the CPU accessed a Unified Memory allocation while a GPU kernel was active. Note, as with any parallel application, developers need to ensure correct synchronization to avoid data hazards between processors."
Valahogy ismerősen hangzanak az itt leírtak...
-
Resike
tag
Igen mindez így nagyon szép leírva, de mégis milyen hatással lesz ez az input lagra és a frametime-re amikor valaminek már ott kéne lennie a VRAM-ban de még nincs ott és be kell húzni oda? És mekkora erőforrás használatra és extra időre kell gondolni amikor erről az extra virtuális memóriakezelésről beszélünk?
Ugyanis a töltő képernyőknek pont ez a feladata hogy ne kelljen 3 fps-el ülnöd a scene előtt amikor épp egy új zónát töltesz be.
-
Resike
tag
válasz
->Raizen<- #174 üzenetére
Mert melyik lesz a gyorsabb: megjeleníteni valamit amit már ott van a memóriában vagy azt amit még be is kell húzni oda előtte?
-
Resike
tag
válasz
Kristof93 #171 üzenetére
Ez rohadtul nem a MegaTexture technológia hanem ésszerű spórolás. Ha egy textúrának az egyik részét nem használják akkor oda még be lehet szúrni egy vagy több másikat és virtuálisan felosztani azt annak szub-koordinátái szerint.
De a legtöbb egybetartozó textúrát már alapból így rajzolják meg, ha kell 16 ikon akkor nem fogsz 16 külön textúrát csinálni, hanem létrehozol egy nagyobbat és felosztod, és ezzel még azt is eliminálod hogy egy objektum textúrái nem egyszerre töltődnek be vagy jelennek meg.
És még miért csinálják mindezt a memóriaspórolás és a fregmentációkezelés mellett? Hogy ne kelljen load on demand szerint kismillió kis textúrát töltögetni.
-
Resike
tag
Nem kell direkten optimalizálni? Az elmúlt 20 évben a fejlesztők 99%-ban a kis textúrákat egyetlen egy nagy fájlba töltik be és azon belül virtuálisan bontják azt kisebb részekre hogy ne kelljen lapozgatni jobbra-balra és memóriakezelő se duguljon be a reserve-commit hívásoktól.
És nem olyan nincsen hogy egy fájlt kétszer raknak be a VRAM-ba, egyszer betöltik és utána csak a hivatkozások mutatnak ugyanarra a memóriarészre, így lesz egy nagy textúrából több kicsit.
A nvidiát meg lehet bashelni de ők legalább tömörítik a memóriában az egyszínű pixeleket, és mindezt úgy hogy nem a többi komponenstől szívnak el erőforrást mindeközben.
Az meg a legviccesebb az egészben hogy miután a 970 hogy le lett húzva a lassabb elérésű memórialapkái miatt, erre most az AMD eladja kvázi ugyanezt feature-ként ami még sokkal lassabban is fog működni, valamint extra terhelést dob a rendszer többi részére, csak azért hogy lespúrkodjanak pár extra gigabájtot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- Spórolós topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Futás, futópályák
- Háztartási gépek
- Három új órát hozott a Samsung, a csúcson az Ultra
- Házimozi belépő szinten
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- XFX Swift Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Xiaomi 11 Lite 5G NE 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Részletfizetés , Acer Nitro V 15 minimálisan használt uj állapot sok garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest