- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40553216
törölt tag
Barátom, az a röhejes, amit összezagyválsz. Mi az, hogy csöves zene? Szerintem tranzisztoros. Én nyertem?
„A története érdektelen ebből a szempontból.”
Neked. Mert fogalmad nincs, miről beszélsz. Éppen a története cáfolja az ostoba állításodat. Ahogy a klasszikus zenéről tett állításod is egyszerű ostobaság.Van egy történet a Csuang-ce című 2300 éves taoista műben a kőkút békájáról.
„Hallottál-e valaha az ócska kőkút békájáról, amely így szólt a Keleti Tenger teknőcéhez:
‒ Mily nagy is az én boldogságom! Fölpattanok a kút szélére s mikor ismét lekívánkozom, a kútfal téglatöredékeinek kiszögellései levezetnek egész a vízig. A vízben aztán behúzom a lábamat, fölszegem az államat s lemerülök az iszapig, ahol addig turkálhatok, míg egészen befedi a lábamat. Ha körülnézek, látom, hogy nincs a kagylók, rákok és ebihalak közt egyet-len egy sem, aki fölérne velem e képességekben. Nem is lehet annál nagyobb gyönyörűség, minthogy így a rendelkezésemre áll az öreg kútgödör egész vize. Nem akarsz, mester, olykor idejönni s magad is megpróbálni ezt az örömet? ‒ A Keleti Tenger teknőce azonban, mielőtt bal lábát a vízbe nyújtotta volna, észrevette, hogy jobb térde fogvamarad és nem mozdul. Óvatosan visszahúzódott s elkezdett mesélni a Keleti Tengerről.
‒ Ezer mérföld sem méri föl kiterjedését s ezer ölnél is mélyebb. Yü idejében tíz év közül kilencben nagy áradások voltak s vize mégsem lett nagyobb. Tang idejében nyolc év közül hétben nagy volt az aszály, de a part sziklái nem jelezték, hogy a tenger visszahúzódott volna. Rövid, vagy hosszú külső befolyások egyaránt semmit sem változtatnak rajta, nagy vagy kis hozzáadások nem növelik, elvonások nem csökkentik vizét: ebben állnak a Keleti Tenger örömei. Mikor ezt a kőkút békája meghallotta, szörnyen megrökönyödött és rémületében elvesztette eszméletét.” -
-
-
válasz
sad_Vamp #147 üzenetére
Most pedig bele akarjátok magyarázni, hogy műfajokat akarok összehasonlítani?!
Csak olvasd el a saját hszeidet
Amúgy ahelyett, hogy arcoskodsz ("Kezdjük felfogni az analógiát"), és magasan szárnyaló hasonlatokat írsz, inkább azt írd le két sorban, hogy mit akarsz az egészből kihozni. Szerintem a címzettek közül mindenki tisztában van azzal, hogy mi a mainstream és mi a réteg, de mi következik mindebből a Spotify-ra nézve?
-
daczkó
aktív tag
válasz
fornettisuti #148 üzenetére
A yfitops visszafelé
-
fornettisuti
veterán
mi az a spotify?
-
sad_Vamp
őstag
Tapsi, gbors, Kékes525: (egyszerre válaszolok mindenre talán úgy jobb lesz)
Nincs itt semmi rossz indulat... amikor még "vertem magam" leszögeztem, hogy sokféle stílust és sok féle zenét hallgatok, épp ezért, ezen vád elkerülése végett (lám, most mégis megkaptam). Most pedig bele akarjátok magyarázni, hogy műfajokat akarok összehasonlítani?!
Eszemben sem volt (bár vannak műfajok amik egyértelműen a másik felett vannak hangsúlyozom: ZENEILEG)!
Pop zenéből is létezik jó, ahogy electro-ból is. (term. a kiragadott példáim azokból a műfajokból voltak, amiket jobban vélek ismerni) Egyszerűen elbűvöl a funkcionális analfabetizmus amivel itt egyesek fel vannak vértezve.
A jelenlegi rendszerről annyit, hogy elég sok olyan jó zenekar van, aki ingyen hozzáférhetővé teszi a zenéit.... na, olyankor mivan?! Hogy mutatódik ki ez a jelenlegi "minőség rendszerben" ? Leginkább sehogy. Ha 10m-énként pofádba tolnak egy mekit nem fogsz lemenni a pár utcával odébb levő "gurmán étterembe", mert már amúgy is mekire van gusztusod, közelebb is van, meg nem is kell annyit várni a kajára.... na, valami ilyesmi a mainstream. Kezdjük felfogni az analógiát vagy még mindig a gyümölcsös kertről fogunk diskurálni?! Ez természetesen nem jelenti azt, hogy minden ami mainstream rossz, de a mainstream nem a művészetért van... ahogy itt már sokat emlegettük, az IPAR! Az ipar pedig pénzt akar keresni. A lehető legkisebb befektetéssel és rizikóval, a lehető leggyorsabban ezért van az, hogy évente jönnek a megasztárok, hogy pl. a magyar zenei "elit" gyakorlatilag változatlan stb.stb.
Aki már ezt sem érti meg, az vagy nagyon szemellenzős, vagy csak nagyon sajnálni tudom.
-
válasz
sad_Vamp #142 üzenetére
Objektíven különbséget tenni zenei minőségek között csak elég nagy különbségek esetén lehet, és akkor sem lesz teljes értékű. Hogyan értékeled pl. azt minőségben, amikor a rockzenész úgy rakja össze a 3 akkordját, hogy felmegy tőle a véred az egekbe, és úgy érzed, hogy szét bírnál szedni egy traktort? Ez is egyfajta minőség (ie. energia), amit mondjuk egy kifinomult jazztől ilyen mértékben biztosan nem kapsz meg.
Semmi értelme ezt a kérdést ragozni. A jelenlegi minőségszavazási rendszer (ie. eladások) messze nem ideális, de legalább a vásárlók szempontjából korrekt - megvan a jogod, hogy szavazz a pénztárcáddal. Nem tetszik Taylor Whoever? Ne vedd a cuccát. Megfelelő mérési módszer esetén az előfizetős szolgáltatások még jobbak lehetnek erre.
-
válasz
sad_Vamp #142 üzenetére
Ez a fajta elitista, öncélú, és rosszindulatú hozzáállás szerintem már idejétmúlt. Stílusokat összehasonlítani eleve értelmetlen, meg úgy összességében nehéz objektív szempontok szerint értékelni egy művészeti ágat. Nyilván mások a szempontok a popzenénél, és mások egy rétegműfajnál, de mindegyikben megtalálható a minőség, és a gagyi is. Az előbb említett Gaga például egy képzett zenész, szövegíró, és énekes, aki nem egy világsztárnak írt slágereket mielőtt befutott volna. Jazzben is vannak olyan előadók, akik tucatzenét játszanak, a tini rockbandákról, gitárzenekarokról nem is beszélve.
Nagyjából arra akarok kilyukadni, hogy ex katedra kijelenteni komplett műfajokra, hogy gagyik nettó tájékozatlanság. Tudom, hogy metállidércként ezt nehéz elfogadni, de azért az sem véletlen, hogy az országban minden valamirevaló rockfesztivál becsődölt. Az efotton 5-6 éve még lazán ott volt a Kalapács/Bikini vonal, most meg Wellhello/Halott Pénz van helyettük. Ezt mivel magyarázod annak tudatában, hogy az egyetemisták a leginkább nyitottak az alter zenék irányába? Mert olyan nincs, hogy egy országban mindenki igénytelen legyen!
-
sad_Vamp
őstag
igen ez lenne a lényeg.
tudod van az a mondás h " egyél sz@rt, mert 10millió légy nem tévedhet!"
másik példával élve van az a vicc:
- mi a különbség a rock és a jazz zenész között?
- ???
- A rock zenész 3 akkordot játszik 1000embernek a jazz zenész pedig 1000akkordot 3 embernekHát, valahogy így van ez is.
-
mzso
veterán
Ne légy naív. Majdnem nulla a kapcsolat a bevétel és bárminemű minőség között manapság. És nem csak itt hanem jóformán minden területen.
Egyébként Swift nem a legjobb példa. Ő legalább tud énekelni, nem úgy mint Gaga, meg az összes rapper söpredék aki csak ritmikusan dumál a (nagyrészt) mű utcai élményeiről.
-
mzso
veterán
válasz
sad_Vamp #136 üzenetére
"Megélnek"
Van vagy ezerszer-tízezerszer akkora vagyona mint neked összesen...
-
sad_Vamp
őstag
így van nem szükséges. de azért azt aláírhatjuk, hogy sokat mentünk előre a pl. népmeséktől a látvány filmekig.
Általánosságban elmondható, hogy aki 100%ban tud valamire koncentrálni az valüszínűleg jobb lesz benne.Bár az is igaz, hogy a zenére ez ritkábban igaz. A nagyon sok jó banda melózik a zenélés mellett (ezért dühítő, amikor ilyen ócska Taylor Swiftek vagy Lil Wayne-ek megélnek belőle).
-
mzso
veterán
válasz
sad_Vamp #132 üzenetére
UA mint dilikutyának egyel feljebb.
Munkazenét akár egy szoftver is legenerálna neked."Mert azt hittem, hogy a gyökerekhez való visszatérést forszíroznád, de ezek szerint nem."
Azt mondom, hogy hasztalanok. Az obszcén pénzeket amiket belapátolnak meg végképp nem érdemli meg egyik sem.De ha már itt járunk a zene is csak egy evolucionáris vadhajtás.
-
Dilikutya
félisten
Te mit csinálsz, amikor nem a szárnyaló GDP-nket röpteted a magaslégkörben két életmentés között, miközben feltalálod a rák gyógyszerét? Asszonypajtásnak is ezzel szúrod ki a szemét, ha szeretne beülni a moziba a Szürke ötven árnyalatára? Bár... a társas kapcsolat szabadidőben, sőt a szex is kikapcsolódás, ergo haszontalan, semmi szükséged rá, így már értelek.
-
sad_Vamp
őstag
A kikapcsolódás bizony, hogy hasznos dolog, a mai beteg világban meg különösen fontos.
"Hatékonyan semmit tenni"? Én pl zene nélkül nem mozdulok otthon... anno a munka dalok sem viccből születtek.Eddig azt hittem, hogy értem mit próbálsz magyarázni, de akkor már talán én sem. Mert azt hittem, hogy a gyökerekhez való visszatérést forszíroznád, de ezek szerint nem.
-
-
mzso
veterán
válasz
szabogabor10 #127 üzenetére
Te valahogy nagyon nem tudsz olvasni. A kikapcsolódás maga nem hasznos.
Tehát értéktelen dolgot készítenek amelynek segítségével "hatékonyabban" tudsz semmit-tenni te is. -
mzso
veterán
válasz
Dilikutya #128 üzenetére
Te mindenáron mást magyarázol és nem azt amit én.
Pont ugyanúgy nem lenne mint most, de egy hanggal sem beszéltem erről az előzőben."Mellesleg az emberiség sokáig megvolt kerék, tűz, elektromosság nélkül is..."
De ezek adnak is valamit az emberiségnek, nagyon hasznos dolgok. Míg a zene nem. -
-
-
mzso
veterán
válasz
sad_Vamp #114 üzenetére
Egyre megy a kettő.
Amennyire én látom a sportolók is ugyanabba a nagyobb kategóriába tartoznak amit szórakoztatásnak (entertainment) hívnak. Ami impliciten a mégnagyobb, parazita kategóriába tartozik.Annyi hasznuk lehetne (nem szándékosan), hogy az embereket egy egészségesebb fizikum fenntartására motiválja ami mint tudjuk nem teljesül.
-
mzso
veterán
válasz
Dilikutya #110 üzenetére
Ez mind szép és jó de végtében ez az egész lánc nem ad semmi hasznosat, de bezsebelik a nagy pénz.
"Az, hogy a szórakoztatóipar nem csinál semmit, ugye csak vicc?"
Semmi hasznosat. Az emberiség százezer évekig megvolt enélkül az "ipar" nélkül. És csinált magának zenét vagy így vagy úgy.
Az ilyen "iparágak" csak annyit érnek el, hogy egyre több ember parazitáskodik egyre kevesebb emberen akik az igazi munkát végzék. És még le is nézik, megvetik őket. Nem csak a munkásokat, hanem manapság már a mérnököket, tudósakat (geek, nerd, dork) is. -
sad_Vamp
őstag
Hát pl Wootent, Hiromit vagy Millert írni sem mertem
Azt is el tudom képzelni, hányan hallgatnak komoly zenét ilyen szolgáltatásokon keresztül.
Az a baj, hogy te valószínűleg támadásnak vetted amit írtam. Nem pedig példának arra, hogy igen is léteznek jó zenekarok a periférián kívül -akiknek nincs szükségük kiadókra se marketing gépezetekre -, a mainstream-en kívül. Mindig is voltak, mindig is lesznek MINDEN MŰFAJBÓL (én csak kiragadtam egyet példaként).
Amúgy attól, hogy disztingválni próbálod magad nem leszel semmivel sem jobb nálam.
-
csabi63
senior tag
Az egyéni ízlések irányába nem kellene elvinni a témát. Abból semmi jó nem szokott kisülni.
-
válasz
sad_Vamp #120 üzenetére
Ez a különbség kettőnk között, hogy én nem verem magam semmire. De amit itt leírtál, azt azért nem mondanám a zenei kultúra csúcsának. Már ha létezik ilyen.
Elolvastam az összes kommentedet, és süt belőle a félműveltség, már bocs. Még ha komolyzenét, vagy valami mocskosul elvont jazzt írtál volna, akkor csak simán sznob lennél. Így még az sem.
Világzene, meg neofolk...röhej.
-
Dilikutya
félisten
-
sad_Vamp
őstag
mzso: Tudok kikről vagyok ilyen véleménnyel?
A focistákról! Na azok tényleg nem adnak semmit sem, lehet őket nézni jó pénzért.... a focit meg nem nézni, hanem sokkal inkább játszani kéne.
Polllen: Minek kezdjek bele? most linkeljek ide 2 latinos számot? (pl. MadamXotic - Latin Amerika vs. Aventura Obsesion) Aztán játsszuk azt, hogy mondjuk meg melyik a jobb?
Amúgy érdekes, egy ilyen kontrasztos összehasonlításnál még valószínűleg mindenki meg tudná mondani.
-
Kékes525
félisten
Teljesen igaz, a zene pénzbe kerül, tehát meg kell fizetni. Azonban sokkal drágább, mint lehetne, mert nagyon sokan szeretnének meggazdagodni belőle. Ott vannak az úgynevezett jogvédők, az általuk beszedett összegeknek csak egy töredéke jut a zenészekhez. Ezen is kellene változtatni.
-
Dilikutya
félisten
Taylor Swift-nél maradva az én véleményem is az, hogy semmit sem ér, évek múlva a kutya sem fog rá emlékezni, míg kapásból fel tudnék sorolni egy valag lemezt, ami épp idén 20 éves. De ettől még elad elég sokat a lemezeiből, nyilván a vásárlók többségének ez hasznos. Nekem meg az a hasznos, hogy 20 év után is nagy becsben tarthatom az első Down lemezt, ezek szubjektív dolgok.
Még egyszer mondom, a kiadók fizetik a lemezfelvételt igen sok előadónál. Egy jó hangmérnök, producer sem olcsó, nem véletlen, hogy pl. a metál színtér színe-java jár Tue Madsen-hez vagy Dan Swanö-höz, míg a Metallica annyi éven át dolgozott Bob Rock-al, a Slayer pedig Rick Rubin-nal. Ne sarkítsunk, egy normális stúdiófelszerelés, ami még csak nem is Metallica szintű, nem két fillér, érdekes módon az igényesebb zenekarok még Magyarországon is stúdióba vonulnak, nem ilyen hobbi tákolmányokon veszik fel a lemezeket az underground bandák sem. Demónak tökéletes, de egy nagylemezhez kevés. Tudom, mert hallottam már életem során nagyon sokféle felvételt, próbatermi demót, megfizethető stúdiós felvételt direkt amatőr bandáknak, meg profi, komoly cuccot, de házilag, komolyabb hangkártya segítségével felvett anyagot is.
Az, hogy a szórakoztatóipar nem csinál semmit, ugye csak vicc? Te nem hallgatsz zenét, nem nézel jó filmeket? Azokat mind pénz előállítani. Van aki tőzsdézik, van, aki lemezkiadót vagy filmstúdiót alapít. Te nem tudom, mit csinálsz, de a pénzért teszed, legyen az orvoslás, autószerelés, análpornó lóval, tanítás, építészet, stb.
-
mzso
veterán
válasz
Dilikutya #103 üzenetére
Az egész "iparág" nem csinál semmi hasznosat. Koloncok a társadalom nyakán. Nincs ezen mit bonyolítani.
"Írtad lentebb a jó gépet és jó hangkártyát"
Ilyet konkrétan soha nem írtam.De egyébként is sarkítottam.
(#102) gabor7th
Így igaz. De nem látom, be hogy az aki sok sikeralbumot kiad miért lenne igazságos hogy dúsgazdag lesz. Mi az amit egy Taylor Swift tett ami bárkinek is hasznos? Semmit.
Ezért mondom hogy egy vasvillával sz@rt dobáló is hasznosabb tagja a társadalomnak. -
sad_Vamp
őstag
Zenei analfabétáknak nincs miről. Pl. Akinek a XY (direkt nem írtam konkrét előadót) a zene csúcsa, és több (akár 10en) éven keresztül az is marad majd foggal-körömmel védi ...olyannak tényleg felesleges, ahogy a kolléga már említette volt. Sajnos ez még zenei fórumokon is komoly vitákat tud kiváltani, nem még 1 ilyen helyen.
-
-
sad_Vamp
őstag
válasz
gyurkikrisz #99 üzenetére
Elköveted azt a hibát, hogy azt hiszed a zene szubjektív dolog.... nem, nem az. Bizony, lehet objektív alapokon mérni.
-
Dilikutya
félisten
Nem tudom, hány éves lehetsz, de elég egyszerű a világképed. Itt nincs semmi parazitáskodás. Amikor egy zenész szerződést köt, elég pontosan rögzítik a feltételeket, így a százalékokat is. Amikor olyat hallassz, hogy valaki nem kap semmit, meg nincsenek nála a lemez/dal jogai, 99%-ban mindig hozzáteszi, hogy az egy fiatalon, meggondolatlanul aláírt szerződés miatt van. Nem nevezném a nagy büdös semminek a reklámot, a hanghordozó legyártását, meg a stúdió költségeit, amit sok előadó helyett fizet a kiadó, befektetésként, nem beszélve a turnékról, koncertekről. Ahogy lentebb leírtam, ez az egyik út. A másik, hogy te felveszed magadnak saját költségen, aztán csak a kiadást vagy csak a terjesztést bízod a kiadóra. Utóbbi egyébként is hasznos, ha nem csak koncerten a mikrobuszból akarod árulni a CD-t. Csakhogy egy lemezt felvenni és a CD-t legyártatni sok pénz. Írtad lentebb a jó gépet és jó hangkártyát, ez az egyik legnagyobb marhaság, amit ebben a témában valaha hallottam. Tudom, mit lehet így felvenni, tényleg nem szólnak rosszul, tökéletesek arra, hogy kiváltsák a csörömpölős próbatermi demókat, és ezekkel már lehet kiadót keresni. De így soha nem érsz el olyan hangzást, mint egy rendes, akusztikailag is megfelelő stúdióban, ahol rendes többcsatornás keverő, és minden hangszerhez rendes erősítő van. Hallgass meg egyszer egy Dream Theater albumot, azt a hangzást te a kis hangkártyáddal soha sem fogod elérni. Van egy szint, ahova elég, de abból nem fogsz eladni 1 millió példányt. Miért baj az, ha valaki a zenélésből meg tud élni? Az az ideális, ha mindenki abból él, amit szeret. Lehet, hogy neked ez nem jön össze, de ezért sem a zeneipar a felelős.
-
Ezzel a magasan szárnyaló szakmaisággal már nem tudok mit kezdeni. Ha Te a közékorba vágysz, akkor sok sikert a megtalálásához. Én a magam részéről nem csak sufnizenéket hallgatok (félreértés ne essék, hallgatok olyat is), és bizonyos zenékhez bizony kell a kimunkált hangzás. Az pedig zsinóron vonja maga után a lefitymált zeneiparnak minden egyes elemét - nem véletlen alakult ki úgy, ahogy. A digitális terjesztés lehet a jó irányba történő változás katalizátora, de nagyon sok olyan dolgot nem fog megváltoztatni, amire Te és a rokon gondolkodásúak fújtok. Megmaradnak a "szar" zenekarok (abból az egyszerű és piacias okból, hogy veszik őket), és megmarad a zenekiadási értéklánc legtöbb eleme is, aminek szerves része a kiadó intézménye.
-
Azért légyszi ne te akard már megmondani mindenkinek, hogy mi a szar és mi a "minőség", mivel ez is erősen szubjektív...
A másik meg, hogy ahogy kivettem, te be akarod tiltani (legalábbis visszaszorítani) a szórakoztatóipart. Gondolom nem nézel filmeket, nem nézel sporteseményeket, nem hallgatsz zenét (ha esetleg igen, akkor is csak a "minőségit"). Oké. Ettől még más nézhet / hallgathat mindenféle műsort / zenét. Azt kéne végre megértened, hogy nem neked kell megmondani, mit kellene mindenkinek nézni / hallgatni / csinálni, hanem ezt mindenki el tudja dönteni maga is.
Félreértés ne essék, én is gyűlölök jónéhány zenét / filmet / műsort, de ettől még más szeretheti ezeket. -
mzso
veterán
Iparág egy fenét.
Száz évvel ezelőtti volt a normális. A sok hivatásos parazita a nagy büdös semmivel gazdagszik meg mert a sok birka megveszi aranyáron a szervezett zajt. Aztán még ők mondják a nagyokosat az életről a nagy politikai üzeneteikkel. Mikor egy sz@rdobáló segédmunkás több hasznot csinál öt perc munkával mint az ilyen egész életükben zenészek. (Vagy színészek, sportolók vagy akárki a szórakoztató "ipar"-ban)
"Meg kell hagyni, nem szarozol"
Végül is nem. De akinek van valamennyi esze az legalább csinálna valami hasznos munkát. -
sad_Vamp
őstag
válasz
szabogabor10 #95 üzenetére
gyurkikrisz: Akinek nem inge, nem veszi magára!
szabogabor10: Szeretem még a metalt (az ősmagyaron kívül majdnem bármely formáját), a bluest, az ambientet, a neofolkot, a világzenét, a triphopot, electrot....és sok mást. őő igen biztos én vagyok befásult
viszont próbálom keresni a minőséget. Nagyon nehéz megérteni, hogy az előző hsz-ben írtam egy Példát.
nowan: Vajh trollkodás, ha az ember kimondja, hogy a mai mainstream pop zene nagyrésze egyszerűen gagyi szalagon gyártot hígürülék?
-
-
sad_Vamp
őstag
Ajj de szeretem ezt a témát
röviden pár véleményecske, csak úgy a levegőbe:
- igen, sok ganyé' produkció érdekli az embereket mert, RÁ LETTEK SZOKTATVA
- hogy ki fizetné az említett Taylor Swift turnéját meg stúdiózását... tulképp senki mert ez is csak egy gané valami.
-Tudjátok hány jó zenekar tűnik el a süllyesztőben pont az ilyen túl hype-olt ganyé' produkciók miatt?! Dehogy tudjátok, azt sem sejtjük hány jó zenekar van, akiket csak lokálisan ismernek. Pl. "Jóvilágvan" mond valakinek valamit? a egyike legjobb alternativ popzenéknek amit ismerek, de rádióban csak akkor hallottam amikor interjú volt velük. Merem mondani hogy többet érnek mint akármelyik aktuális sztárocska.
-Ha bedőlnének a kiadók meg a rádiók meg minden fosh, talán végre részben visszatérne az ELŐzene. Nem csak a cigánypisti nyomná havonta 1x a szintijével a helyi lebujban (mert ráunnának és rájönnének hogy 2 utcával odébb a kölkök próbálnak).
-Amíg szónélkül lenyeljük a sz***t addig akár lapátolva is lenyomják a torkunkon.
-Ma már stúdió amúgy nem igazán kell elég 1 jó gép 1 jó hangkártya és egy tehetséges hangmérnök aki tud rendesen keverni meg masterelni. Nagyon sok jó zenekar ezt megtudja csinálni EGYEDÜL, nem kell nekik stúdió. Ezáltal nem kell nekik rendelésre elku***lni sem.
-
Biztos én komplikálom túl, de a zenélés szerintem ennél egy kicsit több költséggel jár. Ld. pl. hangszerek megvásárlása, próbaterem, stúdióidő, felvett anyagok keverése, csiszolása és végtermékké alakítása, CD-k gyártása (ha van fizikai média), terjesztési díjak, és a legfontosabb - annak a relatív költsége, hogy főállású zenész valaki, és nincs munkából bevételi forrása.
A második kommenteddel pedig a zenélés bevételét egyedül a koncertezésre redukálod, amivel elegánsan mintegy 100 évvel lököd vissza az iparágat a múltba. Nagyvonalú. Az utolsó három szóhoz pedig külön gratulálok, bár annyit hozzáfűznék, hogy a nézőszámok átlagos felfutási idejének ismeretében a zenészek 70-80%-ára mondtál ki halálos ítéletet. Meg kell hagyni, nem szarozol
(#90) Narxis: Nem az, de Te ezt az elvárást közvetíted. Akkor most tkp mit is szeretnél, mi legyen a jövő?
Az "ellehetetlenítés" szó használatát pedig nem is értem egy havonta 1500 FT-os szolgáltatás esetében. -
Dilikutya
félisten
A trailer nagyon sokat elárul a filmről, míg a Kickstarteren kunyerálók sokszor csak ötletekkel, konceptrajzokkal próbálkoznak, kevesen vannak, akik mutatnak is valamit. Egyébként nyugi, a sok szar is érdekli az embereket. Sok elég ganéj is összeszed annyi bevételt, hogy jöhet a folytatás. Az igazán fos filmek ritkábban is buknak meg szerintem. Az új Fantasztikus Négyes meg pár éve a Csatahajó volt ilyen kirívó bukás a drága filmek közül, előbbinek viszont az előzetesei nem ígértek semmi jót sem. Utóbbit nem tudom, nem emlékszem előzetesre, hogy láttam volna, a film viszont tényleg szar volt.
Trailer alapján még nem csalódtam filmben, elég jól tudok választani. -
mzso
veterán
Kell ember aki b@sztat pár hangszert meg kornyikál egy kicsit. Ez nem filmezés stábbal kamerákkal, helyszínekkel.
"Fel kellene már ébredni, a zenéket pénzbe kerül előállítani, és ha a végfelhasználói oldalon senki nem fizet értük, akkor ez a pénz nem folyik be sehonnan."
Erre van az előadás/koncert ha olyan zenét csinál amire van is vevő akkor jól jár, ha meg nem felőlem éhen dögölhet. -
mzso
veterán
válasz
Dilikutya #77 üzenetére
Nyílván mivel a kickstarter nem filmes és ömlik a sok ganéj film enélkül is.
Nem kell raklapnyi film. Így kevesebb is lenne de olyan ami tényleg érdekli is az embereket vagy a megrendelőt."hogy a végeredmény messze nem az, amit a készítők ígértek, míg ha elmész a moziba, te már nagyjából képben lehetsz, milyen a film."
Inkább a fordítottja. A legtöbben az alapján néznek filmet amivel a trailerek beetetik őket. -
Dilikutya
félisten
-
Ugyan teljesen másra válaszoltál, mint amit írtam, de: ha a jelenlegi Spotify-os modell és árbevétel / user arány univerzális lenne, akkor pontosan ott tartanánk.
(#81) djculture: ez nagyon, nagyon túl van így egyszerűsítve. Az utóbbi időben valóban nagyobb részét hozza a bevételnek a koncert, mint a lemezeladás (talán csak a legnépszerűbbeknél nem), de ez nem a kiadók hibája (és abba már bele se menjünk, hogy ki szervezi és promótálja a turnékat - és igen, van, aki ezt szarul csinálja, de nem lehet általánosítani).
Ha pedig a kiadótól kapott pénz kevés, akkor nem kellett volna aláírni azt a szerződést, ami ezt az alacsony összeget rögzíti.Amúgy szerintem is megérett az idő arra, hogy decentralizáltabbá válljon a zeneelőállítás / forgalmazás, de az ilyen folyamatok csak fokozatosan tudnak történni, aki robbanásszerű változásokat szeretne, az ábrándokat kerget.
-
gabor7th
addikt
válasz
szabogabor10 #3 üzenetére
Pedig kiadókra a jövőben egyre kevésbe lesz szükség... Vagy hát a kiadók pl. a youtube lesz.
-
djculture
félisten
Eddig se a abból éltek a zenészek amit a kiadóktól kaptak hanem a fellépések/koncertekből. Rengeteg nagy zenekar nyilatkozott már így, sőt volt amelyik ingyen kirakta a lemezét a saját weboldalára mert össze veszett a saját kiadójával annyira kis lóvét csepegtettek.
Valaki itt írta hogy reklámozik promótál a kiadó, ja azért van az hogy annyira jól végzik ezt a feladatot hogy kutya se ismeri az adott zenét. Gyakorlatilag itthon is ami a Mahasz listára nem kerül fel az a zene nem létezik nagyobb tömegeknek. -
Így van! Igaz, hogy onnantól kezdve új zene nemigen lesz, de kit érdekel, a jelenlegi készlet is kitart jópár évig. Nem?
Fel kellene már ébredni, a zenéket pénzbe kerül előállítani, és ha a végfelhasználói oldalon senki nem fizet értük, akkor ez a pénz nem folyik be sehonnan.
-
Dilikutya
félisten
A Kickstarteren tavaly 444 millió $-t kalapoztak össze. Abból kijön 2, esetleg 3 látványosabb film, meg néhány 1-2 milliós kamaradráma, és ennyi. Na jó, ennyi se, mivel ez az összeg sokfelé oszlik. Ezt te se gondolod komolyan. Komolytalan és tudatlan egyesek hozzáállása, ilyen milliós összegeket nem lehet közösségi finanszírozásban összeszedni, másrészt számos példa mutatja, hogy a végeredmény messze nem az, amit a készítők ígértek, míg ha elmész a moziba, te már nagyjából képben lehetsz, milyen a film.
-
PhilBrick
őstag
Most komolyan havi 1500-ért sírunk itt?
Nekem sokkal kevesebbe kerül előfizetni rá és letölteni hetente pár lejátszási listát wifin, mint mobil adatcsomagot fizetni az online hallgatáshoz.
-
djculture
félisten
Hajrá ezzel megint öngólt fognak rúgni és a legális zenefogyasztás fog csökkenni..
-
eustock
tag
A reklámbevétel sem fedezi az ingyenességet, várható volt hogy nem tudják fenntartani a jelenlegi állapotot.
-
#40553216
törölt tag
Én éppen a megvételén filóztam, amikor belefutottam abba, hogy bár tárolóból lett felrakva, a csomagkezelő nem karbantartottként (azaz külön felrakott programként) sorolta. Gondoltam, leszedem, hátha valami gebasz van. Gondoltam, leszedem, hátha valami frissebb verzió van, csak nem tudja frissíteni. Visszarakni viszont nem tudtam, mert nem volt másik verzió. Mert a linuxos verzió eltűnt. Pár hete lett új, azzal a szolid kis megkötéssel, hogy 64 bites rendszert kellene telepíteni alá. 32 bites azóta sincs. Talán majd egyszer. Viszont mennyire k.anyáztam volna, ha megveszem, és azután történik ez…
-
-
mzso
veterán
Én azt várom mikor csinál valaki egy Spotify szerű p2p alkalmazást telerakva zenével. Lehet akár flac is.
A kiadók meg dögöljenek éhen. Eljárt a lehúzómesterek fölött az idő. -
-
zseko
veterán
válasz
szabogabor10 #63 üzenetére
Még így sem értem, mert ha teljesen leveszik akkor teljesen el kellene tűnnie, vagy a listába rakás miatt maradt csak meg? De olyat is láttam, hogy egy albumból csupán 1-2 szám nem volt elérhető, a többi igen
persze magyar
Fene se érti, mindegy, hagyjuk
-
-
zseko
veterán
Már megint túlvariálod
Azt írta a címre, cikkre reagálva, kezdhetnék azzal, hogy nincs régió prémiumosnak. Én írtam hogy jaja, mert érdekes hogy saját országban nem tudok hallgatni itthoni zenét. És ennyi
Amit írtál azt tudtam/tudtuk eddig is. Egyébként hónapokig elérhető volt a zene és hallgattam is, aztán egyszercsak nem.
Aztán lehet rosszul gondolom, de az 'országodban nem elérhető'-t én úgy értelmezem, hogy máshol viszont igen. És akkor nem értem, egy hülye példával élve, pl. franciák hallgathatnak mondjuk Ganxtát, én meg nem?
De lényegtelen, tulajdonképpen csak helyeseltem neki.Én előfizető vagyok jó ideje, egyelőre maradok is az.
-
krystman
őstag
Az ingyenes felhasználó sem ingyenes. Ő a reklámokkal fizet, amit meghallgat a számok közt. Attól, hogy nem fizet konkrétan érte, a reklámozó cegek fizetnek. Különben minek lenne. Ezt az ingyenélő dolgot meg nem értem. Ha egy cég kínál ingyenes lehetőséget, akkor miért is nevezik ingyen előnek? Ezek a cégek komoly kutatásokat végeznek, hogy megérje nekik így is. A másik meg, hogy ha 10 ingyen (elő) hallgató közül kb 3 an előfizetnek később, már megérte.
-
Polllen
félisten
válasz
szabogabor10 #42 üzenetére
Egyrészt elsőre nem ezt írtátok, de örülök, hogy finomult legalább a megfogalmazás. Másrészt ezek nem tények, inkább a véleménye.
Ha teljesen megszüntetik az ingyenes elérést, akkor az emberek többsége át fog menni más ingyenes forrásra. Pl. youtube vagy vissza a torrenthez.
A spotify meg a deezer azért tartja ezt az ingyenes elérést, mert így lehet nagyobb tömeget elérni és így lehet nagyobb tömegből lecsípni a fizető vendéget. A kiadók meg - szerintem tévesen - abban gondolkodnak, hogy hú mennyien nem fizetnek a zenéért, mert ingyen adják és ha nem adják, majd húúú de sokan fognak fizetni. Pedig itt csak arról van szó, hogy sikerült fehéríteni a zenehallgatási szokásokon. Ha nem lesz ingyenes verzió, majd a többség megoldja, mint a szolgáltatás előtt.
Szerintem a prémium tartalom bevezetésével sem fognak nagyon kaszálni. Biztosan lesz, akit ez motivál, de az megint csak a kisebbség lesz. A mostani havidíj mellett szerintem azért nincs több előfizető, mert nem akarnak erre pénzt szánni, nem azért mert ne jutna rá.
-
Dilikutya
félisten
A futószalagmegasztár iparban lehet, hogy így megy, de a rock/metál színtéren a lemezszerződések inkább csak darabokról szólnak, de arra tágabb idő van hagyva, amibe belefér a minőség. Sőt, 1-1 előadó akár 10 évig is turnézik lemez nélkül, és nem csökken az érdeklődés. A cikkben említett Swift kisasszonynak szerintem összesen nincs 10 éve hátra a zeneiparban.
Prince más téma, ő azért a 80-as években igen sok lemezt eladott, ráadásul pl. a Purple Rain egy zseniális anyag. -
Dave™
nagyúr
válasz
Dilikutya #52 üzenetére
Én azokról beszéltem, akik előfizetnek, de itt problémáznak, hogy nem látják benne az értéket. Akkor nem kell előfizetni, ilyen egyszerű. Ha nálad minden a premium ellen szól, akkor ne fizess elő. Szerintem azért sokan vannak, akik nem egészben hallgatnak albumokat. És nem azért, mert a zenetévé vagy a rádió ezt erőlteti, hanem mert csak néhány szám tetszik az albumról. Szerintem naiv gondolat azt feltételezni úgy általában, hogy az album egy komplett megkomponált egész, számtalanszor van hogy néhány erősebb szám mellett van egy rakat "helykitöltő". Azt meg nem akarom végighallgatni csak azért, mert mindenképpen össze kellett hozni a kiadónak 12-13 számot a lemezre, határidőre.
-
csabi63
senior tag
Én elolvastam amit írtál. Te viszont nem értetted meg, amit válaszoltam.
A Spotify nem magyar cég, rossz a megközelítés. Ennek ellenére biztosan adná a magyar zenét, ha nála lenne a jog. De nincs. Tavaly 880 millió dollárt költöttek csak jogdíjakra, de nem vásárolhattak fel a világon mindent. Hogy miért nincs a tartalomban,azt talán az Artisjus tudná megmondani, vagy amelyik hazai gittegylet kezeli a jogokat. Gondolom eladták annak, aki többet fizetett érte.
Szóval nem technikai hiba, és nem is hülye senki. Szimplán pénz, és jogi kérdés. Az egész "kiszürkítés" emiatt van, ahogy a "nem elérhető" is. Meg kell keresned azt a szolgáltatót ahol a keresett zenéid vannak, és arra előfizetni. Én is hiányolom néhány kedvencemet, de ez van. -
daczkó
aktív tag
Azt a havi 5 Eurót igazán kifizethetné mindenki. Ez nem pénz.
-
zseko
veterán
-
Dilikutya
félisten
Én látom, mire lehet előfizetni, csak épp hasznát nem veszem. Spotify-t, Deezer-t csak melóban hallgatok, annak a hangszórónak bőven elég a 160 kbps. A reklám kibírható, főleg a Deezer-en. Albumon dalt régen ugrottam már át, max ha lement, és valamelyik szám különösen tetszett, akkor azt újrázom. Ahonnan én jövök, ott nem ugorjuk át a dalokat, komplett albumokban gondolkodunk, ahogyan tette azt az előadó/szerző is (az általam hallgatott zenék esetében ez mindig ugyanaz), a kedvenceim munkásságában pedig igen ritka az, amikor egy 10-12 számos lemezen van összesen 2 jó szám.
Bár tudom, hogy azok vannak többségben, akik a zenetévéknek, rádióknak hála 1-1 dalokat hallgatnak csak egy lemezről, bár sok ilyen előadónak nem is lesz több lemeze, és csak a legelvetemültebbekről feltételezem, hogy egészben meghallgatnak egy Justin Bieber vagy Niki Minaj lemezt.
Viszont a melegre való tekintettel egy jó kis Mad Caddies hadd szóljon! -
csabi63
senior tag
Az nem Spotify specifikus. Nincs az a szolgáltató, ahol minden elérhető. És a régiózár sem a Spotify sara. Az is létezik máshol is. Egyiknél ez van, a másiknál az. Egyiknél ez hiányzik, másiknál az. Van más lehetőség is, de ha valaki mindig azt keresi ami éppen nincs, akkor előfizethet az összesre.
Én is hiányolok dolgokat, de csepp a tengerben. Korrekt szolgáltatás, baráti árért. Hogy meddig, az a nagy kérdés. -
-
válasz
szabogabor10 #25 üzenetére
Ezek után ennyi se lesz mert majd arra használom, hogy belehallgassak az új albumokba aztán megyek a megfelelő helyekre.
Rengeteget nyertek rajtam, gondolom nem vagyok egyedül.
Mondjuk ez nem a Spotify hibája hanem a kiadóké akik akár 10ezer HUF/hónap díjat is kikényszerítenék ha azt látnák, hogy a birkák fizetnek érte.
-
hemaka
nagyúr
Jó, hát havi ezeöccá kibírható, legalább nem lesznek reklámok, meg jobb minőségben lehet majd hallgatni akár a mobilon is. Igaz az utóbbit eddig is megoldottam, de a gyári megoldás nyilván kényelmesebb.
-
janos1988
addikt
Pedig jó volt ez a Spotify, kár, hogy likvidálja saját magát.
Gy.k. más megoldás kellett volna.
-
Dave™
nagyúr
Én abszolút nem értem azokat, akik nem látják mire fizetnek elő. Az ingyenesben óránként pár számot lehet csak átlépni, egyébként lejátssza az egész albumot, nem lehet válogatni a számok között. Aztán ott vannak a reklámok, meg hogy 96/160-as bitrátával megy a lejátszás. Az offline opció sem él, sem a heti ajánló.
Aki nem érti mire is fizet elő, mondja le nyugodtan, aztán amint nem fognak a fentiek működni, rögtön eszükbe fog jutni. Szerintem abszolút megéri a havi 5 eurót.
szerk: és csatlakozom ahhoz, aki rengeteg újdonságot ismert meg a Spotify által, én is pont egy újonnan felfedezett számot hallgatok, sok jót ajánl, rengeteg új dolgot hallgatok, míg korábban többnyire ugyanazokat hallgattam unalomig. Már csak ezért megéri az 5 eurót.
-
Tapsi már leírta helyettem is a #36-ban a tényeket. Az pedig mindannyiunk érdeke, hogy a Spotify továbbra is megfelelő szolgáltatast tudjon nyújtani. És ha ehhez megszorítások kellenek, akkor legyen.
"Nem arra gondoltál esetleg, hogy mindig lesznek olyanok, akik azt gondolják, hogy lophatnak?"
De igen, csak kicsit pontatlanul fogalmaztam, bocs.
DeRP: sajnos a region lock minden hasonló szolgáltatásnál (az iTunes Store-nál is) jelen van, a kiadókat kellene végre jobb belátásra bírni.
-
DeRP
csendes tag
Kezdetnek megfelelne, ha nem lenne egy csomó szám régió lockolt, még a prémiumosoknak is. Lehet kicsit többen fizetnének elő.
-
fausto
addikt
"az emberek nem motiváltak abban, hogy fizessenek a szolgáltatásért"
És mondjuk nem azzal kellene motiválni őket, hogy vonzóbbá teszik a fizetős szolgáltatást? Mert ezzel a lépéssel a prémiumon semmit nem javítanak!
Ha visszaolvasol, többen írták, hogy ugyan fizetik a prémiumot, de semmi értelmét nem látják. Ezeket az előfizetőket hogyan fogják megtartani? Maximum páran örömködnek, de alapvetően, hogy ha valaki nem elégedett valamivel, egy idő után nem fog érte fizetni! -
válasz
Namelesske #34 üzenetére
De az ugye nem baj, hogy a pénzemért érezhetően jobb szolgáltatást várok el?
(#32) fausto
Értsd már meg, hogy itt nem irigységről van szó, hanem arról, hogy:
- ez az üzleti modell fenntarthatatlan
- az emberek nem motiváltak abban, hogy fizessenek a szolgáltatásért
- épp ezért számos nagy zenész letiltotta a dalait, ezáltal csökkentve a kínálatot(#37) Polllen
Minek?
-
WhiteWalker
nagyúr
Eldöntöm hogy miért fizetek , köszönöm a jótanácsokat és a lelki fröccsöt is. A személyeskedést meg kerüljük ha lehetséges.
Ahogy nézem teljes arculatváltás lesz náluk , ki tudja milyen extrához jutnak majd az előfizetők. Mert ha az üzleti modell nem válik be , akkor lehúzhatják a rolót.
De fizetni persze ebben az országban sikkes...Szóval ezt is nézni kellene mert szinte "ingyen" van a legális zene.
Csak ebben az országban minden ingyen kellene... -
Namelesske
addikt
Sose fogom megérteni azokat az embereket, akik ha elértek valamit (pozíció, fizetés, egy szolgáltatásra előfizetni, megvenni valamit stb) milyen jogon ugatnak be másoknak, és milyen jogon dörgölik mások orra alá, hogy ők bizony többek, mert rendesen fizetnek mint a katonatiszt. Asszem erre szokták mondani, hogy szálljunk le a magas lóról, mert lehet fogunk még a közértben sorba állni kifliért. Támogattál egy zenészt, vagy szolgáltatást, nagyon helyes. Kussolj és használd.
-
Polllen
félisten
válasz
WhiteWalker #31 üzenetére
Én pontosan tudom, hogy az offline zenéért és a jobb minőségért fizetek. Akkor ha van ingyenes felhasználás, meg akkor is ha nincs, mert nekem ez fontos.
Most vagy nem vagy te sem tudatos vásárló és szórod a pénzed vagy te is megkeseredett irigy ember vagy.
-
fausto
addikt
válasz
WhiteWalker #31 üzenetére
A te szempontodból ugyan úgy nem fogsz kapni "semmit". Csak jobb lesz az irigy lelkivilágodnak. De kívánom, hogy legyen ez a legnagyobb örömöd az életben, sok boldogságot a prémium előfizetésedhez!
Jut eszembe, fél év után úgy éreztem, hogy nem éri meg előfizetnem a prémiumra és - most figyelj! - nem hosszabbítottam meg! Javaslom, te is hagyd az előfizetést, hátha így kevésbé fogod magad rosszul érezni amiatt, hogy olyasmiért fizetsz, aminek semmi hasznát nem látod!
-
Polllen
félisten
válasz
szabogabor10 #28 üzenetére
Ez a spotify egyéni szociális problémája. Mint ahogy az is, hogy neki megéri-e ingyen előfizetést nyújtani vagy sem. Amíg nem vagyok érdekelt valamilyen formában a cégben, éppen nem érdekel, hogy boldogulnak.
De még mindig nem értem, ebből hogyan jöhet az, hogy sajnáljam bárkitől is azt, amit egy profitorientált cég mindenkinek elérhetővé tesz ingyen? Illetve az, hogy a tyúkfostos 1500 forintos előfizetésem többet fog érni, ha az ingyenes felhasználók hozzáférését tovább csökkentik. Nem kell racionalizálni az irigységet.
Egyébként a Tidal-n pl. nincs ingyenes felhasználás, 1500 forint a normál hozzáférés és 3000 a hifi. Senkinek sem jobb ettől ott sem.
"Persze mindig lesznek olyanok, akik úgy érzik, a zene alanyi jogon jár..."
Azt sem tudom, hogy ez miként kapcsolódik a témához - gondolom csak hangzatos terelés, de ez így általánosságban hatalmas butaság. Megtilthatod bárkinek is, hogy szabadon közzétett zenét hallgasson? (Pl. rádióban) Az otthonában biztosan nem. Na most akkor hogy is van ez? Nem arra gondoltál esetleg, hogy mindig lesznek olyanok, akik azt gondolják, hogy lophatnak?
-
macman507
aktív tag
Így is vannak hátrányai, ha az ember nem fizet, például rosszabb hangminőség, a hülye reklámok, offline nem működik, meg még ki tudja mi, én csak ezekről tudok.
Ha egyszer csak eltűnik a fél kínálat a Spotify-ról, mert premium fal mögé teszik, annak sokan nem fognak örülni.
Már rég bele kellett volna olyat építeni ebbe a programba, hogy egyenként is, meg albumonként meg lehessen venni a zenéket, nem kéne ilyen gyökér ötletekkel előjönni, simán bevezetni, hogy bármelyik számot megveheted, ha akarod és akkor az elérhető offline is, meg jobb minőségben stb. Premium mellett is működne ez, mondjuk minden hónapban kapna az ember "ingyen" 5 számot. -
Ez oké, de akkor nézzük kicsit máshonnan: sajnos az a helyzet, hogy a Spotify-nak növelnie kell előfizetői számát, mivel egyre több pénzt kell adni a kiadóknak évente, illetve az egész szolgáltatás jövőre múlik a kiadókkal való viszonyon. Ha tényleg bevezetik ezt a változtatást (egyébként a Spotify indulása után pár évig voltak már "premium only" számok), akkor sok ingyenes tag úgy érezheti, hogy megéri előfizetni, mivel ugyanannyi pénzért többet kap, illetve a kiadókkal való vita is rendeződik.
Persze mindig lesznek olyanok, akik úgy érzik, a zene alanyi jogon jár...
-
csabi63
senior tag
Jövő hónapban lesz 1 éve, hogy előfizető lettem. Mit érdekel engem, hogy xy nem az? Ha szereznek még 10M előfizetőt, nekem akkor sem lesz olcsóbb. Ne is legyen. Menjen a zenészek felé a plusz profit, de tartsák fenn a jelenlegi korrekt árat. Ami mondjuk nehéz lesz, mert az egész koncepció fenntarthatatlan ebben a formában.
A pontos számokat meg lehet találni, de emlékeim szerint 1 milliárd € körüli bevétele volt a Spotify-nak 2014-ben. És kb. 880 milliót fizettek ki jogdíjakra. Különféle járulékos költségek jöttek még ehhez, a végeredmény meg 160 millió veszteség. Be fog dőlni az összes ilyen alapon működő szolgáltatás. Aggódni mondjuk nem kell, majd lesz helyette más. De az nem fog segíteni, hogy a szabad felhasználókat tovább korlátozzák. Annyi előfizetőt lasszóval sem tudnak fogni, amennyi a jogdíjak emelkedését kompenzálná. 2013-ról 2014-re harmadával nőtt a nettó veszteségük. Pedig nagy piacok léptek be, mint Brazília és Kanada. De zsákutca ez így is.
-
Polllen
félisten
válasz
szabogabor10 #25 üzenetére
Ezt a butaságot/irigységet nem tudja bevenni a gyomrom. Lényegében sajnálod a többiektől az ingyenes módot annak ellenére, hogy te a pénzedért ezeket kapod pluszba:
- jobb minőség
- reklám mentesség
- offline módÉs tuti valamelyik kell, különben nem fizetnél.
-
-
Polllen
félisten
válasz
szabogabor10 #20 üzenetére
Miért érzed úgy, hogy többet fogsz kapni a pénzedért, ha ugyanazt kapod, mint eddig, de más meg kevesebbet? Nem értem ezt a logikát.
-
Nem azt írta konkrétan, hogy elégedetlen, hanem azt, hogy kaphatna többet is a pénzéért, és ebben én is egyetértek. Sose értettem, hogy ingyenes fiókkal miért lehet hozzáférni az összes zenéhez. Igaz a mobilalkalmazás eddig is nagyon korlátozottan ment ingyenes fiókkal, de ideje ezt kiterjeszteni minden platformra.
-
Ez elég érdekes hozzáállás. Ha én elégedetlen vagyok egy fizetős szolgáltatással akkor megnézem mik az alternatívák és váltok. Ha nincs akkor írok nekik a problémámról és ha leszarják akkor legfeljebb nem fizetem tovább de semmiképp sem próbálom mások örömét elrontani.
Azért a Spotify-on kívül van még pár lehetőség, miért nem azokra fizetsz elő ha ezzel elégedetlen vagy?
-
Épp ezaz, hogy a jelenlegi díjért nem veszik meg kétszer annyian, miközben rengeteg az ingyenes felhasználó. Díjcsökkentéssel lehet, hogy nagy részüket be lehetne vonni a fizetős felhasználók körébe.
(#16) xmaas
Általános akcióról beszéltem.
(#18) Polllen
Nem, hanem mert a többletszolgáltatások nem állnak arányban az árukkal. Ennek kezelésére két lehetőség van: árcsökkentés, vagy az, mint ami a cikkben is szerepel - a csak prémium előfizetőknek járó többletszolgáltatások növelése.
-
Nem erről van szó, de nyilvánvaló, hogy te azért használhatsz ingyen egy szolgáltatást, mert én fizetek érte. Jobban tetszene, ha mindenki más is fizetne, és akkor mondjuk fele annyiba kerülne. Nettó matek az egész.
Egyébként azért van prémium előfizum, mert csak így tudom lementeni a számokat a telefonra. Viszont nem érzem, hogy ez a "plusz" arányos lenne az érte fizetett díjjal.
-
Akkor se fogok rá előfizetni!
Nem! Nem! Soha!
(#9) fausto: ez ilyen magyar mentalitás. Dögöljön meg a szomszéd tehene. Nehogy másnak jó legyen hiszen akkor az ő ingerszegény élete kevesebb lesz.
-
Penge_4
veterán
"Miután Taylor Swift és Prince is eltávolíttatta számait a szolgáltatásból"
Oh, mily csorbát szenvedett a zenei "kultúra"...
Prince különben is nagy megmondóember hírében áll.
-
Minden iparágban az a szabály, hogy a nagy lóvét az kaszálja, aki el tudja adni a terméket. A kiadók hatalmas pénzeket ölnek abba, hogy felfuttassanak egy előadót, nyilván nem a két szép szemükért.
A cikkhez: ideje lenne már, mert unom, hogy szinte a semmiért fizetek havonta.
-
A zenész mehet aggregátorhoz, ez kb. ugyanaz, mint a kiadó, csak kifejezetten a digitális terjesztéssel foglalkozik, és persze ő is bizonyos százalékért dolgozik. Vagy ha van ideje és energiája, közvetlenül is foglalkozhat a digitális terjesztéssel (de ez is idő, munka -> pénz).
Összetett téma, és nem hinném, hogy ennyire le lehet egyszerűsíteni. Igen, tudom, hogy az általános felfogás szerint a kiadó egy gonosz entinitás, akit zsigerből gyűlölni kell... Legalábbis a laikusok szerint...
-
Namelesske
addikt
válasz
szabogabor10 #1 üzenetére
[Dave Grohl on Music Downloading]
"I don't wanna turn on my fucking radio and have to put in a nickel in it to hear Metallica."
-
Dilikutya
félisten
Nyilván az előadókkal ezt szerződés rögzíti, mennyi jár nekik a rádiós lejátszásokból. Amúgy egy Sony, Universal kaliberű kiadónál azt is vedd figyelembe, hogy nem csak leszállítja a lemezboltba Taylor Swift új lemezét CD-n, hanem fizeti a kisasszony lemezfelvételét, és a CD gyártásának költségeit is. Többek közt. Swift kisasszony pedig ezért cserébe megír egy lemeznyi dalt (feltéve, ha nincs külön szerző), felénekli, és elfogadja, hogy gyakorlatilag a kiadóé az ő műve, mivel a kiadó pénzelte. A kisebb zenekaroknál más a helyzet, amikor a lemezfelvételt zsebből fizetik, és a kiadó csak legyártja és terjeszti, esetleg csak terjeszti a lemezt. Ők viszont lehet, hogy nincsenek is jelen a Spotify-on, vagy ha mégis, a stream-ből származó bevételük a lejátszások alacsony száma miatt eleve nem jelentős kiadói "lehúzás" nélkül sem.
Ettől persze lehet a kiadókat pénzéhesnek kikiáltani, véletlenül sem piaci alapon működő, nyereségorientált gazdasági társaságok rengeteg alkalmazottal és részvényesekkel. Ha alapítanál egy lemezkiadót, nem megélni szeretnél belőle? De. Csak az egészen kicsi underground kiadók működnek kevésbé nyereségorientált alapon, de nyilván ők is igyekeznek, hogy ne csak nullásra vagy veszteségesre jöjjön ki a mérleg, már csak a fennmaradás miatt se.
A nagy kiadóknak azt lehet felróni, hogy nem képesek haladni a korral, de az is nyilvánvaló, hogy a Spotify csak a reklámokból nem termel elég bevételt, a premium viszont jelenleg majdnem fölösleges. A Deezeren még inkább, ott a reklám is kevesebb sokkal.
-
-
Dezsike
tag
A sok pénzéhes kiadó... Az előadóhoz mennyi jut el a lejátszásért fizetett összegből? Fogadni merek, hogy max 15%.
-
Nagyon helyes. Már régen meg kellett volna ezt lépni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen videókártyát?
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Windows 11
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 5060 Ti 16GB Zalman i3 NEO Enermax 650W
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest