- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nem nyílnak a Foldok?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dilikutya
félisten
Te mit csinálsz, amikor nem a szárnyaló GDP-nket röpteted a magaslégkörben két életmentés között, miközben feltalálod a rák gyógyszerét? Asszonypajtásnak is ezzel szúrod ki a szemét, ha szeretne beülni a moziba a Szürke ötven árnyalatára? Bár... a társas kapcsolat szabadidőben, sőt a szex is kikapcsolódás, ergo haszontalan, semmi szükséged rá, így már értelek.
-
-
Dilikutya
félisten
-
Dilikutya
félisten
Taylor Swift-nél maradva az én véleményem is az, hogy semmit sem ér, évek múlva a kutya sem fog rá emlékezni, míg kapásból fel tudnék sorolni egy valag lemezt, ami épp idén 20 éves. De ettől még elad elég sokat a lemezeiből, nyilván a vásárlók többségének ez hasznos. Nekem meg az a hasznos, hogy 20 év után is nagy becsben tarthatom az első Down lemezt, ezek szubjektív dolgok.
Még egyszer mondom, a kiadók fizetik a lemezfelvételt igen sok előadónál. Egy jó hangmérnök, producer sem olcsó, nem véletlen, hogy pl. a metál színtér színe-java jár Tue Madsen-hez vagy Dan Swanö-höz, míg a Metallica annyi éven át dolgozott Bob Rock-al, a Slayer pedig Rick Rubin-nal. Ne sarkítsunk, egy normális stúdiófelszerelés, ami még csak nem is Metallica szintű, nem két fillér, érdekes módon az igényesebb zenekarok még Magyarországon is stúdióba vonulnak, nem ilyen hobbi tákolmányokon veszik fel a lemezeket az underground bandák sem. Demónak tökéletes, de egy nagylemezhez kevés. Tudom, mert hallottam már életem során nagyon sokféle felvételt, próbatermi demót, megfizethető stúdiós felvételt direkt amatőr bandáknak, meg profi, komoly cuccot, de házilag, komolyabb hangkártya segítségével felvett anyagot is.
Az, hogy a szórakoztatóipar nem csinál semmit, ugye csak vicc? Te nem hallgatsz zenét, nem nézel jó filmeket? Azokat mind pénz előállítani. Van aki tőzsdézik, van, aki lemezkiadót vagy filmstúdiót alapít. Te nem tudom, mit csinálsz, de a pénzért teszed, legyen az orvoslás, autószerelés, análpornó lóval, tanítás, építészet, stb.
-
Dilikutya
félisten
Nem tudom, hány éves lehetsz, de elég egyszerű a világképed. Itt nincs semmi parazitáskodás. Amikor egy zenész szerződést köt, elég pontosan rögzítik a feltételeket, így a százalékokat is. Amikor olyat hallassz, hogy valaki nem kap semmit, meg nincsenek nála a lemez/dal jogai, 99%-ban mindig hozzáteszi, hogy az egy fiatalon, meggondolatlanul aláírt szerződés miatt van. Nem nevezném a nagy büdös semminek a reklámot, a hanghordozó legyártását, meg a stúdió költségeit, amit sok előadó helyett fizet a kiadó, befektetésként, nem beszélve a turnékról, koncertekről. Ahogy lentebb leírtam, ez az egyik út. A másik, hogy te felveszed magadnak saját költségen, aztán csak a kiadást vagy csak a terjesztést bízod a kiadóra. Utóbbi egyébként is hasznos, ha nem csak koncerten a mikrobuszból akarod árulni a CD-t. Csakhogy egy lemezt felvenni és a CD-t legyártatni sok pénz. Írtad lentebb a jó gépet és jó hangkártyát, ez az egyik legnagyobb marhaság, amit ebben a témában valaha hallottam. Tudom, mit lehet így felvenni, tényleg nem szólnak rosszul, tökéletesek arra, hogy kiváltsák a csörömpölős próbatermi demókat, és ezekkel már lehet kiadót keresni. De így soha nem érsz el olyan hangzást, mint egy rendes, akusztikailag is megfelelő stúdióban, ahol rendes többcsatornás keverő, és minden hangszerhez rendes erősítő van. Hallgass meg egyszer egy Dream Theater albumot, azt a hangzást te a kis hangkártyáddal soha sem fogod elérni. Van egy szint, ahova elég, de abból nem fogsz eladni 1 millió példányt. Miért baj az, ha valaki a zenélésből meg tud élni? Az az ideális, ha mindenki abból él, amit szeret. Lehet, hogy neked ez nem jön össze, de ezért sem a zeneipar a felelős.
-
Dilikutya
félisten
A trailer nagyon sokat elárul a filmről, míg a Kickstarteren kunyerálók sokszor csak ötletekkel, konceptrajzokkal próbálkoznak, kevesen vannak, akik mutatnak is valamit. Egyébként nyugi, a sok szar is érdekli az embereket. Sok elég ganéj is összeszed annyi bevételt, hogy jöhet a folytatás. Az igazán fos filmek ritkábban is buknak meg szerintem. Az új Fantasztikus Négyes meg pár éve a Csatahajó volt ilyen kirívó bukás a drága filmek közül, előbbinek viszont az előzetesei nem ígértek semmi jót sem. Utóbbit nem tudom, nem emlékszem előzetesre, hogy láttam volna, a film viszont tényleg szar volt.
Trailer alapján még nem csalódtam filmben, elég jól tudok választani. -
Dilikutya
félisten
-
Dilikutya
félisten
A Kickstarteren tavaly 444 millió $-t kalapoztak össze. Abból kijön 2, esetleg 3 látványosabb film, meg néhány 1-2 milliós kamaradráma, és ennyi. Na jó, ennyi se, mivel ez az összeg sokfelé oszlik. Ezt te se gondolod komolyan. Komolytalan és tudatlan egyesek hozzáállása, ilyen milliós összegeket nem lehet közösségi finanszírozásban összeszedni, másrészt számos példa mutatja, hogy a végeredmény messze nem az, amit a készítők ígértek, míg ha elmész a moziba, te már nagyjából képben lehetsz, milyen a film.
-
Dilikutya
félisten
A futószalagmegasztár iparban lehet, hogy így megy, de a rock/metál színtéren a lemezszerződések inkább csak darabokról szólnak, de arra tágabb idő van hagyva, amibe belefér a minőség. Sőt, 1-1 előadó akár 10 évig is turnézik lemez nélkül, és nem csökken az érdeklődés. A cikkben említett Swift kisasszonynak szerintem összesen nincs 10 éve hátra a zeneiparban.
Prince más téma, ő azért a 80-as években igen sok lemezt eladott, ráadásul pl. a Purple Rain egy zseniális anyag. -
Dilikutya
félisten
Én látom, mire lehet előfizetni, csak épp hasznát nem veszem. Spotify-t, Deezer-t csak melóban hallgatok, annak a hangszórónak bőven elég a 160 kbps. A reklám kibírható, főleg a Deezer-en. Albumon dalt régen ugrottam már át, max ha lement, és valamelyik szám különösen tetszett, akkor azt újrázom. Ahonnan én jövök, ott nem ugorjuk át a dalokat, komplett albumokban gondolkodunk, ahogyan tette azt az előadó/szerző is (az általam hallgatott zenék esetében ez mindig ugyanaz), a kedvenceim munkásságában pedig igen ritka az, amikor egy 10-12 számos lemezen van összesen 2 jó szám.
Bár tudom, hogy azok vannak többségben, akik a zenetévéknek, rádióknak hála 1-1 dalokat hallgatnak csak egy lemezről, bár sok ilyen előadónak nem is lesz több lemeze, és csak a legelvetemültebbekről feltételezem, hogy egészben meghallgatnak egy Justin Bieber vagy Niki Minaj lemezt.
Viszont a melegre való tekintettel egy jó kis Mad Caddies hadd szóljon! -
Dilikutya
félisten
Nyilván az előadókkal ezt szerződés rögzíti, mennyi jár nekik a rádiós lejátszásokból. Amúgy egy Sony, Universal kaliberű kiadónál azt is vedd figyelembe, hogy nem csak leszállítja a lemezboltba Taylor Swift új lemezét CD-n, hanem fizeti a kisasszony lemezfelvételét, és a CD gyártásának költségeit is. Többek közt. Swift kisasszony pedig ezért cserébe megír egy lemeznyi dalt (feltéve, ha nincs külön szerző), felénekli, és elfogadja, hogy gyakorlatilag a kiadóé az ő műve, mivel a kiadó pénzelte. A kisebb zenekaroknál más a helyzet, amikor a lemezfelvételt zsebből fizetik, és a kiadó csak legyártja és terjeszti, esetleg csak terjeszti a lemezt. Ők viszont lehet, hogy nincsenek is jelen a Spotify-on, vagy ha mégis, a stream-ből származó bevételük a lejátszások alacsony száma miatt eleve nem jelentős kiadói "lehúzás" nélkül sem.
Ettől persze lehet a kiadókat pénzéhesnek kikiáltani, véletlenül sem piaci alapon működő, nyereségorientált gazdasági társaságok rengeteg alkalmazottal és részvényesekkel. Ha alapítanál egy lemezkiadót, nem megélni szeretnél belőle? De. Csak az egészen kicsi underground kiadók működnek kevésbé nyereségorientált alapon, de nyilván ők is igyekeznek, hogy ne csak nullásra vagy veszteségesre jöjjön ki a mérleg, már csak a fennmaradás miatt se.
A nagy kiadóknak azt lehet felróni, hogy nem képesek haladni a korral, de az is nyilvánvaló, hogy a Spotify csak a reklámokból nem termel elég bevételt, a premium viszont jelenleg majdnem fölösleges. A Deezeren még inkább, ott a reklám is kevesebb sokkal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Remekül felszerelt, fürge 5K2K monitorral jelentkezett az LG
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Külföldi SIM-ek itthon
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen TV-t vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- FOTÓS beárazás
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Xiaomi 13T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest