- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- One mobilszolgáltatások
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- 70mai Omni 4K - körszem-őrszem
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
[Škoda ENYAQ COUPÉ Production]
konyak coupé videó
-
#16820480
törölt tag
válasz
Bandit21 #226 üzenetére
A magic seats lényege, hogy amikor döntöd a hátsó támlákat, akkor az ülőlap kicsit előre és lefelé csúszik, így síkba kerül a csomagtér padlójával [link]
Amúgy azért királyság, hogy síkban van, mert így be lehet olyasmit pakolni, mint egy komód akár, és szépen felfekszik lapjában. -
Bandit21
addikt
válasz
#16820480 #224 üzenetére
Felteszem egy csomagtér + utastér akkor tud sík lenni ha vagy az előre hajtott vagy a fel hajtott ülések sikjaval stimmel. A kettő együtt nem megy. Nálunk még a régi jazz van a családban talán úgy emlékszem ott a fel hajtott ülésekkel van gyak. padló síkban a csomagtér alja. Ha meg csak előre hajtod a hátsó üléseket elég nagy lépcső van ott.
Ami mondjuk nem tudom miért zavar mindenkit egy ideje. A csomagtér padlóval döntés után egy sikot képező hátsó üléshez vagy bazi magas csomagért alj vagy alacsony ülő lap kell. Az előbbi elvesz egy csomó helyet a csomagtartobol az utóbbival meg térddel a nyakában ül az ember.
Előbbire az egyetlen épeszű megoldás a 7 személyes suv (mint a kodiaqom) mert ott az emelt csomagtér alja alatt ott a +2 ülés
Így amikor a középső ülés sort le hajtom sik a padló. Hurrá. -
#16820480
törölt tag
válasz
Bandit21 #220 üzenetére
Megnézem majd azt a topikot is, nem tudom miért nem nagyon maradt meg, hogy létezik, pedig mintha már írtam is volna oda
Teszteket nézek rengeteget, csak ott is elég vegyes értékelések tudnak kijönni. Az egyik kedvencem ilyen szempontból Björn, mert ő aztán tényleg mindent kipróbál, lemér ami eszembe juthat egyáltalán és még többet isIgen, amúgy ezért imádom többek közt a Jazz-t, mert elképesztően funkcionális a beltere, főleg a magic seats hiányozna, ha egyszer váltanék. Nem is értem ezt elektromosban miért nem csinálják, ott adná igazán, hogy fel is tudod hajtani a hátsó ülőlapokat, hogy a padló is lapos.
-
Bandit21
addikt
válasz
MrPetya19 #219 üzenetére
Valóban a kia hosszabb orrát ez magyarázza. (Vagy épp az id3 tompe orrát, ami amúgy kissé kamu mert optikailag csaltak vele azért mert az ablak alatt ott egy bazi fekete rész és csak utána jön a színre fújt motorháztető)
Apropó fekete részek. Nem tudom kinek az ötlete és miért kívülről is fekete részeket tenni a kocsikra kb mint belül a zongora lakk annyira hasznos. Azonnal karcolodik és rögtön látszik ha poros. -
Bandit21
addikt
válasz
#16820480 #218 üzenetére
Nincs mit, de mondom ha ebben gondolkodsz akkor villany autó topic, és főleg megnézni minél többet. Meg elolvasni az összes tesztet.
A Jazz pedig cseles, van a családban talán a leg csalokabb autó a világon egyszerűen bazi nagy belülről, szertiem egy Kona biztos kisebb lesz tér érzetre.
A b7 A4 tengelytáv még csak 264 cm volt, 10 éve jellemzően azok futottak, én a mostanit írtam az 282 cm tehát kb nagyobb mint egy régebbi A6. -
#16820480
törölt tag
válasz
Bandit21 #206 üzenetére
Köszi, hasznosak ezek az infók nagyon
Annyira nem kritikus a belső hely, mivel nincs család, max néha még 1-2 ember beül, ha például elmegyünk hétvégén kirándulni. Most egy Honda Jazz-ben is simán elférek, ami azért jóval kisebb, szóval még az iD3 is jó nagy lenne ehhez képest, szóval a Kona nem lenne talán gond. Illetve a régi Ioniq-ot is néztem, árban az már kezd megfizethetőre esni, és a hatékonysága miatt egész jó távot elmegy azért a kis akkuval is (és elvileg negyed óra alatt feltölti egy 100kW-os töltő).
Amúgy érdekes, hogy ilyen nagy papíron az A4, olyanban utaztam egy Bp-Hannover távot egyszer, és már bárhol lettem volna legszívesebben a végén, olyan kényelmetlenül szűkös (igaz nem a legújabb, hanem 10 évvel ezelőtti modell).
-
Füleske
addikt
Most még van különbség árban, persze, főleg kisebb autóknál. De én is írhatnám, hogy amikor vettem az e-Niro - t, akkor olcsóbban megkaptam, mint a sima hibrid verziót. Támogatással, persze.
"Nalam a 3-as fokozat mar 1 perc utan is elviselhetetlen, az egyes pedig par perc utan, ha bemelegedett az utaster, ugyan elviselheto, de teljesen felesleges, zavaro."
Ezért írtam oda az autó típusát, gondolom Te nem ilyen autóval rendelkezel. -
Bandit21
addikt
Élet helyzete válogatja, meg az aktuális lehetőségek. Nekünk egy 10 éves 120 at futott autót cserélt az e kocsi. Ki számoltam hogy mennyibe fáj ha marad 10 évre még a régi. Benzin szerviz+ fenntartás.
Kiszamoltam mennyi most találni és at ülni egy benzines 2-3 éves 50 alatt futott használtba majd 5 év múlva ezt újra meg tenni és közben benzin szerviz stb.És kiszamoltam mennyi most bele ugrani az e autóba. És mik annál a várható költségek.
Figyelembe vettem hogy 10 év múlva vagy a mostani autó lesz meg de már 22 évesen és 300 e + km el, egy kisebb marék üveg golyót talán kaptam volna érte.
Vagy az lett volna amit 5 év múlva veszek majd 2-3 evesen és lesz akkor 8 éves (pár év lesz még benne és utána csere) de 2035 körül egy 10 éves használt benzines félek szintén nem fog sokat érni.
Vagy meglesz most az e autó, kihagyom 2x a használt eladást és 2x a használt vásárlást meg az 5+ ev utáni szerviz aknait.
Igy 10 év múlva lesz egy "első szériás" (az a 1st volt mondjuk) id3 am.
Az se fog sokkal többet érni lehet, de ha 50% os ható távval az év nagy részében akkor is fog tudni menni 150 km-t már el leszek vele.
(Plusz ki tudja 10 év múlva hol tart ez az egész lehet az egész mostani teljes padló lemez 500 kg akku csomagot majd le cserelhetem egy 100 kg os kis táska méretű most meg nem létező cuccra benne.
Vagy épp a benne lévő X kg lítium lesz olyan drága hogy vissza veszi a gyár arany áron.) A zarojeles rész vicc java részt. Az biztos hogy a lítium nem hiszem hogy olcsóbb lesz10 év múlva.A 20 fok / ülés fűtés VS 24/5 fok és ülés fűtés 5 perc után off a két rendszer eltérő voltabol adódik.
Az e autóban hosszú úton a fűtés tud enni, így le veszed és az ülés fűtés kompenzál.
A hagyományos kocsiban meg addig sutod az alsód amíg a motor üzemi hőfoka meg nem jön. Onnantól ha akarod ha nem ingyen futod magad a motor feles hőjét használva. Nyilván ilyenkor ki kapcsolod az ülés fűtést mert az növeli a fogyasztást és minek amúgy is. De próbáld ki 100 km 20 fokra állítva, az első 10 perc után jól fog esni az ülés fűtés alsó fokozaton.Tegyük hozzá itt most arról a pár ritka esetről van szó amikor télen hosszabb útra mész egy e autóval.
-
kenwood
veterán
"El fog tűnni az árkülönbség, csak nem úgy, ahogy gondolod. A belső égésűek lesznek felhozva árban." Az ok,nyilvan ha azonos aron mennek, akkor az elektromosra szavazok. Viszont most egy Renault Clio tobbe kerul,mint egy harmas BMW,ha elektromos motor van benne (Zoe).
Nalam a 3-as fokozat mar 1 perc utan is elviselhetetlen, az egyes pedig par perc utan, ha bemelegedett az utaster, ugyan elviselheto, de teljesen felesleges, zavaro.
-
Füleske
addikt
"En inkabb megvarnam,mig a pionir-koltseg eltunik az arakbol,es nem lesz jelentos kulonbseg a belsoegesu motorokhoz viszonyitva."
El fog tűnni az árkülönbség, csak nem úgy, ahogy gondolod. A belső égésűek lesznek felhozva árban.
"En azt hittem,hogy az ulesfutes arra az 5 percre valo, amig bemelegedik az utaster. Nem gondoltam volna,hogy valaki kepes ugy utazni,hogy megy vegig"
Vannak fokozatok, 3 - ason tényleg csak induláskor használható, az 1 - es viszont hosszú távon is. (e-Niro) -
Füleske
addikt
válasz
#16820480 #205 üzenetére
"Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért."
Nem. Ha az autókra kattintasz, amit linkeltem, akkor váltogatni tudod, melyik legyen elöl-hátul. Az ID.3 annyival kisebb az e-Niro - nál, hogy az eleje, a motortér kicsi. Lent megtalálod a méreteket, amihez annyit fűznék hozzá, hogy a csomagtartó méreteket kár összehasonlítani, a gyári adatok semmit sem érnek (semelyik autónál sem). A Kona viszont egy kisebb autó: [link]
Akku temperálási gondjaid Kona/e-Niro/ID.3 szintjén hőszivattyú nélkül sem lesznek, a folyadékhűtés miatt. A (belső tér fűtési) hatékonyságot meg csak bizonyos esetekben növeli meg a hőszivattyú. Rövid távokra és/vagy mínusz fokokban semmi érdemi jelentősége nincs. Használtan sincs sok értelme ott hagyni egy autót csak azért, mert nincs benne. -
kenwood
veterán
válasz
Bandit21 #209 üzenetére
En inkabb megvarnam,mig a pionir-koltseg eltunik az arakbol,es nem lesz jelentos kulonbseg a belsoegesu motorokhoz viszonyitva.
A 100%-os difi a Kodiaqhoz kepest teljesen irrealis."20 fokra állított beltéri hőmérséklettel, kormány- és ülésfűtéssel felvértezve roppant komfortosan utaztunk,"
Ezen meg megakadt a szemem. En azt hittem,hogy az ulesfutes arra az 5 percre valo, amig bemelegedik az utaster. Nem gondoltam volna,hogy valaki kepes ugy utazni,hogy megy vegig -
kenwood
veterán
Aki nem szeretne a hosszu cikket elolvasni, annak kiemelnem a lenyeget " Az Enyaq viszont megmarad a családapa-vonalon azoknak, akik ugyanennyi pénzért vehetnének Kia EV6-ot, Tesla Model Y-t, vagy Mustang Mach-E-t"
-
Bandit21
addikt
válasz
#16820480 #205 üzenetére
Annyi hogy a Niro semmivel sem nagyobb belül az id3 nal, (számomra szűkösebb) egy nap ültünk mindkettőben 2 felnőtt 2 gyerek, babakocsi. Egyszerűen máshogy van rajzolva.
A kia hosszabb 10 cm el, (4370 VS 4260) viszont az id tengely tavja hosszabb 7 el, (2700 VS 2770)
Így gyakorlatilag a 10 cm hossz miatt a kia orra hosszabb és a hátsó túl nyulas is. Utóbbi miatt nagyobb a csomagtere, 450/385.
Nekünk a belso hely fontosabb volt. (+7 cm tengelytáv gyakorlatilag egy kategória különbség, az a4 Audi 2820 az a6 2920 ott van 10 cm) -
Bandit21
addikt
válasz
#16820480 #203 üzenetére
Nem, az id3 ban az aktív akku folyadék hűtés / fűtés az alap, az utasteret fűto hőszivattyú nem. Az szerintem sehol se széria.
Kona t nem próbáltunk csak meg néztük, érdemben kisebb a Niro nal. Érdekes módon a Niro inkább bakancs suv forma az id3 meg kompakt 5 ajtósnak néz ki, de a hasmagassaguk azonos és tető vonal is kb. Ennek ellenére az id utfekvese győzött meg minket. Azonos úton azonos körülmények közt a Niro t billegősebbbnek éreztem. (Egy nap volt a két teszt vezetés) Talán mivel a Niro bol van hibrid is, valószínűleg alaposan fel kavarta a koncepciót, hogy a benzin motort minden hozzá kellő alkatrésszel (váltó tank stb) ki pakoltak belőle én legalábbis erre tippeltem, miért volt jobban egyben az id futás érzetre.
Az sem mindegy mennyi a nettó bruttó kapacitás. A kisebb leaf 40/37 a kisebb id3 pedig 55/45. A bruttó 40/55 azért jelentős különbség tartalék szempontjából.
Rengeteg a különbség köztük, (leaf id3 Niro/kona).
Ebből gondolom hogy az id4 /5 enyaq mach e ioniq5 ev6 közt is.
Ami az id3 at különösse teszi az a hátsó kerék hajtás. Kompakt kategóriában nem nagyon van más, az i3 kisebb jóval.
Száraz időben hiába kisebb a nyomatéka mint a többi társ, (310/350) talán jobban moccan mert rá terhel a hajtott kerékre. A gyorsítás érdekes a nagyobb id3 hoz képest a motor elvileg ugyanaz, a kisebb ami nekünk van érzésre 70 körül egyszerűen visszább veszi a tempót.0-40/50 re meglepően gyorsul és a rugalmasság 40-60/70 közt is vicces ez persze minden ilyen elektromos gokartra igaz.A többieknek ott a hagyományos motor térben ( annak ellenére hogy ott ez e motor is) egy mini tartó a kábelek részére. Az id3 ban a vízszintre hozott csomagtér alatt fér el. Vagy egy fekete zsákban lóg. Az id3 orra a leg rövidebb viszont, amivel annak ellenére hogy a hátsó része nem suv hanem lecsapott mégis jó a csomagtér. Rá nézesre előre el van tolva az egész autó a többihez képest, persze ez is optikai csalás mert az id orra lejt a Niro meg inkább vízszintes. A leaf is gömb forma inkább.
A leaf ben van kardán alagút (ami valójában a padlót mereviti) és a hátsó teret rendesen szét cseszi.
Az id3 ban nincs kardán merevites tényleg hatalmas a hátsó láb tér de számomra érthetetlen módon az első két ülés közti pakolo rekesz műanyag széle kb 5 cm rel hátrébb be lóg a hátsó láb térbe mint kellene.
Nekünk a 45 os, 150 lovas id3 van. Prózai okból nincs hoszivattyú, inkább biztonsági csomag ment bele mint az, és ugye 12 M alatt kellett tartani.
Máig nem értem milyen mák kellett hozzá, egy már elő rendelt kocsit sikerült meg szerezni de még módosítható volt a szín felni felszereltség. Tavaly nyár elején szerződtetünk és szeptemberben meg is jött. Sokan sajnos tavaly nyari rendelést at se vették még.
Ha érdekel a téma, inkább nézz at az e autó topicba. Sokan a Niro kona felé hajlanak, én azt mondom meg kell nézni el kell kérni legalább 2 órára és használni és utána dönteni. (Már ha éppen lehet rendelni őket)
Leaf ből rengeteg az előre be rendelt raktári autó, egy barátom karácsony előtt konkrétan 2.5 M Ft ot tudott aludni (a kereskedés terve meg kellett legyen így inkább maguk oda adták az állami támogatás részét) ez mondjuk el gondolkodtatott mennyi lehet a hasznuk egyébként rajta, az e autó hype / támogatás miatt valószínűleg rendesen túl van árazva az összes. A leaf 3.6 az id 7.2 kw ot tud enni AC n ami kis különbségnek tűnik de amíg az AC a leg elterjedtebb és leg lassabb ez is fontos. Egy óra alatt nem mindegy hogy 50 vagy 25 km megy bele, egy nagyobb bevásárlás alatt.
Az ev-database.org oldalon jól össze vannak szedve az adatok. -
#16820480
törölt tag
Elég lenne szerintem méretben a Kona. Csak azért az iD3-at néztem még, mert nincs iD2 egyelőre (az e-UP! meg tényleg túl pici). Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért.
Hőszivattyú azért nagyon meg tudja növelni a hatékonyságot, és sokkal jobban temperálja az akkut is. Amúgy is majd inkább használtan néznék ilyen autókat, ott pedig nem lesz azért ekkora felára már a hőszivattyúnak. -
Füleske
addikt
válasz
#16820480 #201 üzenetére
A Leaf (bármelyik, a 62 - est is beleértve) akkuja nem léghűtéses. Mert eredetileg városi autónak tervezték (24 - es akkuval), később pedig túl sokba került volna áttervezni. Maximum úgy "léghűtéses", hogy a menetszél hűti alulról az akkut. Ezért hamar túlmelegszik, ami egyrészt a töltési sebességet veszi vissza, másrészt az akku degradációt növeli. Pl. a 28 - as Ioniq az tényleg léghűtéses.
#203: "Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú?" Nem: [link] "levitték a hőszivattyú felárát az opciós listán 1250 euróról 990 euróra" Hogy itthon most mennyi a felár, azt nem tudni, mivel ugye konfigurálni se lehet jelenleg.
"de egyelőre nem árulják még" Már árulták, csak jelenleg nem lehet ilyet (sem) itthon konfigurálni.
Amúgy a hőszivattyú jelentősége szerintem túl van értékelve, 300-500 ezret semmiképp sem ér. Ülés és lehetőleg kormányfűtés nélkül viszont nem vennék e-autót.
A Kona kisebb autó, ha az ID.3 méretét szeretnéd akkor annak az e-Niro felel meg.(már ha ez számít) [link] -
#16820480
törölt tag
válasz
Bandit21 #202 üzenetére
Elég sokat tud azért számítani, legalábbis azok alapján, amit Björn videójában láttam róla, pályatempónál nagyon melegedett az akku, nem is tudta tartani a sebességet vele rendesen. Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú? A kettő közül nekem is az VW tetszik jobban, és elég lenne a kisebbik akkuval is, ha lehetne kapni, de egyelőre nem árulják még. Árban mondjuk jóval több. Vagy akkor már egy 39-es Kona.
-
Bandit21
addikt
válasz
#16820480 #201 üzenetére
Amennyire én tudom (nincs leafem) a Nissan nem temperalja az akkut. Többek között ez döntött anno az ID3 javára. A leafben a fogyasztás viszont alapból jobb talán kicsit ha van ha nincs hoszivattyú.
Viszont ha hosszabb menetben állsz meg tölteni, elképzelhető hogy lassabban kezdi mivel meleg az akku.
Egyik sem jó/rossz csak más. Nálunk játszott még az e Niro is a leaf id3 mellett de végül utóbbi győzött. Hőszivattyu végül nem került bele. -
Bandit21
addikt
Tölthet e valaki annyi időt külföldön, hogy nehézséget okoz számára értelmezni a saját anyanyelvét?
Lehet előbb rá kellett volna ereszteni a Google translate -et "németbe", ha már kínai magyarba.
Eddig sokan vették a fáradságot, hogy tételesen végig vegyék a hülyeségeket, en most (bár ez már kezd szórakoztató lenni) eltekintek ettől.
Csupán a nyito gondolathoz: a 100 és 150 az az éves szerviz díja volt Ft ban. Senki se beszélt 8 l ről egy dízel vonatkozásában.
Stb.
Stb.
El engedtem a témát, van jobb dolgom, pl. örülni az e automnak. -
Frozen
addikt
válasz
Bandit21 #194 üzenetére
Az első nagyobb szerviz 100 vagy 150 ezer km nél van szinte minden autóban addig 20-30 ezenként olaj és szűrő csere bár utóbbiból már 40-50 ezres periodusok is vannak. Én nem félek használni az autómat és az ismerösi körömben sincs vagy volt hasonló mint amiket leírtál 8 liter egy diseltől ehhez komolyan művészet kell szerintem
.Jobb is az elektronyos autó remélem veszel egy skoda enyag-t is és beszámolsz majd róla nekünk mennyi az annyi. Bár ahogy írtad 120 al még a leaffal is meg tényleg igazából egy kis porvárosban ami keresztbe kasul ép 10km körül ha van
erre találták fel a tömegközlekedést, de akinek a luxus kell annak jó lesz babakocsi méretű autó is 5x áron.
-
Bandit21
addikt
Akinek nem sikerült értelmeznie, amit írtam, kérem többet privatban se fárasszon.
Örülhetnek annak, hogy írt, mert legalább eljutott odáig hogy magára ismer, de ez mitsem ér, ha a következő lépcső (észre venni - amikor ezt konkrétan többen le is írták - hogy a közeg nem kér belőle) már túl magas.
Lett volna egy érdekes fórum, de szét lett trollkodva. Nem az első eset, és nem is a világ vége. -
Bandit21
addikt
A Nissan leaf nemrég lett 10 éves. Idő közben a motor erő 110 ló körüli értékről 215 lett a kisebb is 150 lovas.
A kisebb akku pakk is nettó 37 kwh ra nőtt.
A ho szivattyú miatt télen hidegben fűtéssel 120 al lehet vele menni pályán 170-200 km-t. (Hangsúlyoztam hogy ez a kisebbik). Városban vígan megy az év jelentős részében 300 km t és közben 1 l benzinnel megfelelő áramot fogyaszt ha a garázsban/ melóba tudod tölteni.
Csodálkozom azon, hogy van aki a saját idejéből arra áldoz, hogy kihúzza a fejét a barlangból ahol egyébként tartja és e autókkal kapcsolatos idiotasagokkal trollkodjon tele ráadásul egy konkrét autó teszt fórumot. Ott a villany autó topic is, vagy lehetne csinálni saját alufólia sapkasok ide csalás a villany autó topicot is.
Mint korábban írtam van egy Kodiaqom (mert 4 gyerekkel kellett a 7 ülés mellett is nagy csomagtér) és van egy ID3 is mivel a 4 gyerekkel a feleségem városban (vidéken) napi 50-75 km -t tesz meg rendszerint 10 km tagolasban így egy hagyományos autó sose jutna el az üzemi hőfok közelébe sem. Plusz bármit ami bírja a minden hétköznap 4-5* legalább max 10 km utat havi 2x kéne tankolni.
Anno 2 gyerekekkel volt egy szép A4 2.0 TDI kocsink de az évi 3 hosszabb kirándulás mellett semmi előnye nem volt.
A folyton kokszolodo részecske szűrő a városi használat miatt ajánlott felezett olaj csere és a PD elemek miatti félelem a 100 + feletti vezérlés és a kettős tömegű meg a későbbi váltó javítás nem volt épp nyugalmas. (5 éves volt a kocsi és 20 ezer volt benne, nem azért aggódtam mert romot vezettem tehát viszont egy kis szerviz volt rá 100 a nagy meg 150 a pohu nal)
Az id3 ban viszont hátul dob fék van mert ott hajt a motor és sose fékez kb kivéve fel évente egy vesz fékezés amire meg jó a dob.
Akkor vettük el mondták hogy az első nagyobb szerviz
5 éves korában várható. Addig pollen csere és klíma csekk kb. Meg 2 évesen meg nézik majd az első fékeket.
Addig bármi másra rá lehet költeni nyugodtan évi 100 at atlagban, plusz a nagyobb szarsagok 100-200-300. És ez csak a szerviz.Nem hülyék rakták össze tehát nem is hülyéknek az e autókat. Aki tehetné de baromságok miatt nem vesz e autót azt nagyon sajnálom. Főleg ha hulyesegekkel próbálja magát meg győzni arról hogy miért ne.
Egyébként a hatalmas tanku és hatótávu A4 el nem mentünk sokkal messzebb anno Görögország felé mint idén a tető boxos agyig pakolt kodiaq al (ami csak 1.5 TSI). 8l-t evett pálya tempóval 6 fővel úgy meg pakolva hogy pár dolgot haza értekezés után vettem csak észre a csomagtartó alatti rekeszekben. Mindent el vittünk tehát. Ez a dízel 30000 km egy tankkal fétis tehát nem értem miért olyan fontos. Aki azért nem áll meg 1000 km úton egyszer se hogy el tudja mondani hogy meg tehette az keresse meg a saját életében a problémát ne másokat fárasszon.Mivel tehát nem vagyok hülye oda tudok figyelni arra hogy a család épp hány fővel merre indul és meg tudom tervezni ezért 5 perc gondolkodás után, tudom hogy 2 megyével arrébb megye székhely simán bele fér ha csak a nagyobb gyerekekkel indulok neki én vagy a kicsiket visszük kirándulni az asszonnyal. Az autó navi magától ajánl töltőt és nem nagy agy munka össze rakni a programot erre tekintettel.
Viszont az ID3 otthon garázsban töltve a leg hidegebb pálya tempóval se eszik többet 2 l benzint áránal. Az év jelentős részében pedig amikor arra használjuk amire vettük 13 kw ot eszik. Ami kb 520 Ft 100 on. A hosszabb utaknál pedig villám töltön drágábban megy bele a kakaó és addig nézelődni lehet. Nem a világ vége.
Nem értem miert kellene mindenkinek majd 2 tonnás dízel kombikba bele szeretni, főleg olyanokba amikbe hátul kisebb a láb tér mint a struktúra miatt tánc tér hátsoju e autókban. Az id3 hatso láb tere nagyobb mint egy Passat.
Ha valakinek napi 500 km az átlag német autópályán értem ha dízel kombi a megoldás de hogy jön ez az e autózáshoz?
Hozzá teszem hogy a németeknek van annyi ionity toltoje hogy egy model 3 még mindig lehet okosabb döntés.Én itt kivacsi lettem volna az enyaq tapasztalatokra mert skodam, és mert VW e autom van de ilyen el cseszett fórumot rég láttam már.
-
Frozen
addikt
mivel 160-180 nál le van limitálva így nyilván nem fogja ledarálni az akkut a 62-esre meg a teslájára válaszoltam. Csak a német pályán ne nagyon akarjon vele kakaskodni senki a belsőben,mert arra egyetlen egy elektronyos sem jó max ahogy írtam 200km en át aztán kiállsz több órára tankolni.
Nyilván ha taposod neki és használsz ezt azt a hatótáv lecsökken, de ha nem elég egy keményebb hideg, AZ meg hogy 2 év alatt 10 vagy 20% kevesebbet tud majd mint újonan hát ez is attól függ ki mennyit megy vele.Ha pedig nincs 150-200km távba töltő az autóval oda vissza kell a hatótáv mivel különben lerobansz vele, és itt nem viszik az 5litert hogy majd a kövi kutig elég lesz.. hanem a trailert vagy az agregátort. Mint fent ki lett tárgyalva papíron szép és jól mutatnak a számok ,majd a valóságban kell megnézni mennyi az annyi,de a nyakamat rá hogy simán a felét nem tudnák ha valaki rendesen pattog meg nyomkodja a pedált.Na meg ha nem 2 esen hallgatja a 2w hangszorokat és még lehetne sorolni. Azért elég gáz,hogy elutaztok azt a gyerek hátul nem tud mesézni vagy filmezni,na meg fagyjon be mindenkinek a popsija
-
k-adi
nagyúr
akkor meg mit lovagolsz a 150km-es hatótávon?
amikor alá kéne támasztani a fikázást akkor meg megy a mellébeszélés
nyilván mindenkinek más lesz a vezetési stílustól, és egyéb körülményektől függően, DE AZÉRT felezni nem fogom a papíron lévő hatótávot, csak azért hogy neked legyen "igazad", miszerint:
#170
5 éve alatt nem fejlődött semmit őgyan az a csekély hatótávolságú autok vannak mint ez a skoda is 300kmez nem igaz
#62
Minden esetre jó száguldozást 270 el kb 100-200km ig amig le nem merül az akkudez se
#28
300km (szalonban,vagy gyártó mondja mind1) ez kb 20 fok körül ennyi 40 foknál vagy -10 fok esetén ,de már 0 nál is ami valljuk be sürün elő fog fordulni,hogy nem 20 fok van. Drasztikusan lecsökken a hatótávolság jó esetben már csak 150-170 km fog tudni ha esetleg mégsem tudja a 300 at eredetileg ahogy mondták vagy keményebb a lábad akkor az a 250-280 km igen hamar letud ám csökkeni 120-150km környékére :D (és akkor még nem is nyomtad neki ha igen akkor még ezt is felezd be bátran)
Komolyan megéri 21 milliot adni egy ilyen hatótávú autóért?Nem ennyi a hatótáv, ugyanis a 20+ millás az a SPORTLINE iV 80 / vagy 80X felszereltség, ami a 82/77 akku, bár annyi pénzért én is többet várnék.
Amire te gondolsz az a kicsi akkus 50/60-as, aminek az ára nem 21M hanem jóval kevesebb#18
Az ára is iszonatosan sok 21 millió 300km ha megpakolod meg rendesen taposod neki vagy hideg van jó ha 150km tud kész vicc.A kommented a kész vicc. Ami azt illeti, az összes, ebben a topikban eddig. A 21 millás az a SPORTLINE iV 80 / vagy 80X felszereltség, ami a 82/77 akku, ami nem 300km, amibe bele próbálsz kötni az a kicsi akkus 50/60-as, aminek az ára nem 21M hanem jóval kevesebb
-
Frozen
addikt
Nem tudom mivel nincs ilyen autóm , de szerintem aki vasasról az majd beszámol róla,hogy mennyi az annyi. Nincs 2 egyforma tojás /ember nyilván majd akkor derül ki amikor valaki használja a való életben ,de itt is mindenkinek más lesz hiszen mások a szokások nem csak vezetésben ,de kényelmi szempontból is kormányfűtés ,ülésfútések, elektromos ablak,tükör ,szélvédőfűtés és még lehetne sorolni a telefon töltést vagy a dvd lejátszókat stb szóval sok mindent. Majd a használat eldönti kinek mennyire muzsikál ezen kár vitázni és egymásnak esni szerintem így korrekt
-
#16820480
törölt tag
Ha szaunát akarsz csinálni az autóban, akkor lehet hogy nem. ICE-nél is azért működik ez, mert annyira pocsék a motor hatásfoka, hogy a hulladék hő bőven megsüt mindent. Nyáron meg győzd hűteni. Amúgy évek alatt az ICE is romlik, csökken a hatékonyság, kevesebb erőt tud leadni, nő a szennyezés, csak ez megint olyan, hogy ha ehhez vagy szokva, akkor nem tűnik fel.
-
Frozen
addikt
ez azért télen a -10 ben kormány és ülés fütéssel na meg kellemes melleggel ezek a hatótávokat nem fogja tudni, és azt nem is mondom mikor elkezd öregedni az akku és alapból csökken a hatótáv. Papíron nagyon jól néznek ki a számok ,de majd a valóságban aki vesz megmondja, hogy mennyi is az annyi.
-
k-adi
nagyúr
akkor rosszul gondolta, és csak fikázni jött ide:
"23 milla, de nem lehet eljutni vele 150km-t és vissza anélkül"
A 23 millás az a SPORTLINE iV 80 / vagy 80X felszereltség, ami a 82/77 akkua 80 WLTP-je 510km, ami ha lecsalsz is egy -100km-t, még magad ~400km, aminek a fele nem 150km
a 80X WLTP-je 460km, amiből ha szintén lecsalsz -100km-t, szintén nem 150km, mert 360km fele nem annyi.És mindkét esetben -100km-t vontam le a WLTP-ből, ami azért már "elég reális" minden negatív körülményt figyelembe véve.
Nyilván a rinya a kicsiknél valid, az 50 és 60 esetén, de az nem is 23 milla, hanem "csak" 15-16 milla... szóval a matek ez, ami a ti fejetekben van az meg 0
-
#16820480
törölt tag
Lehet hogy akkor csak a térkép van lemaradva, mert amikor nemrég próbáltam az abrp-en tervezni egy olyat, hogy Budapest, Újvidék, Belgrád, Montenegro, Szarajevó, Budapest, akkor nem tudott rá mit mondani, mert a déli szakaszon nem talált elég töltőt. Kivéve ha mondjuk ilyen 700km hatótávú autót adtam meg.
-
-
Frozen
addikt
válasz
#48584626 #173 üzenetére
Ha te mondod biztos úgy van.Minden esetre akkora fejlödés történt az elmúlt kb 10 évben,hogy látjuk a piacot tele van 1000km körüli hatótávú autókkal a piac na meg lassan 3 tonna lesz versenybicikli gumikon. Csak egy vészhelyzetbe senki ne legyen benne ,mert a megállásra/korrigálásra kevés esély lesz. Vicc ahogy sokan fent is leírták továbbra is
Minden esetre ez az autó szinte egy x6 kopintás ,de mégis csak egy skoda -
Füleske
addikt
válasz
<Adamsky> #61 üzenetére
Mint kiderült, a norvég tesztnél pl. az Enyaq - k közötti nagy különbségek a szoftver verziókban keresendőek. A régi szoftver állandóan fűtötte az akkut, az új már nem. Tehát mások az akku temperálás beállítások, ez lehet az oka a WLTP szórásnak is jelen tesztnél. A clickbait pápa meg a különbségekből azt szűrte le, hogy semmire sem jók a WLTP adatok, és ebből videót is csinált...
-
Frozen
addikt
válasz
#16820480 #166 üzenetére
5 éve alatt nem fejlődött semmit őgyan az a csekély hatótávolságú autok vannak mint ez a skoda is 300km
13 év is kevés lesz,mivel technologia átörés nem történt akkumlátor téren egy jó ideje oké reszelgetek csiszolgattak, de teljesen új technológia nem látott napvilágot.
-
#16820480
törölt tag
Nem viszik bontóba, hanem egyre kevesebbet fognak gyártani, és a végén teljesen kifut majd, maradék készlet nélkül. A szalon sem adhatja el újként, max ilyen használt 0 perces módon, de gyanítom elég gyorsan rá fognak jönni erre is.
PSA már '28-tól nem tervez belső égésű motort gyártani, Nissan most jelentette be hogy laknak leállnak a nem elektromos motorok fejlesztései. Nem kell ide 13 év. -
Frozen
addikt
válasz
#16820480 #164 üzenetére
megoldják szalonautóként , nem tudom mennyire vagy képben,hogy több millió darab autó van legyártva és állnak a telepeken szabad ég alatt. Gondolod majd mindegyiket elviszik bontoba haszon nélkül aha persze további jó álmodozást
amúgy meg 35 ről van szó 13 év az alatt még nagyott fordulhat a világ mint fent is írtam.
""A döntés alighanem nem független attól, hogy több európai ország fontolgatja a benzinmotoros autók kitiltását a közutakról. Az Egyesült Királyság 2030-ra, Norvégia 2025-re, Franciaország 2040-re teszi a dátumot. Az Egyesült Államokban Kalifornia állam hirdette meg a benzinmotoros autók kitiltását: ez 2035-től lépne életbe. A tiltás bevezetését más amerikai tagállamok is fontolgatják."" -
#16820480
törölt tag
Értékesíteni nem lehet majd 2030-tól, nem gyártani. De biztosan amúgy is jó lehet egy 10 éves autót venni raktárról, amibe kb beleragadt már az olaj meg üzemanyag
Fyi, a shell például töltő hálózatot épít, angoloknál már van is ütemben, szóval ebben nem halnak majd. Ha mégis, akkor megérdemlik.
-
Frozen
addikt
válasz
#48584626 #158 üzenetére
ha csak 1 kell a kocsiba és 1 kell a töltőbe már több mennyiség kell... És most azt mondod nem kell bele több
,gondolom akkor töltő is minek hozzá,nemde?
#1598th
Azért ,mert valamiről nem tudsz az nem jelenti,azt,hogy nem létezett vagy létezik. Nyilván a pénz itt mindenben a hangsúly. És most előre el is lehet könyvelni,hogy majd ha nem fogy az olaj még olyan áron is fogják adni amilyet eddig még nem láttál és akkor fog aztán sok minden még bedölni. Vagy szerinted akiknek eddig ebből volt pénzük majd 2040 után mit csinálnak?amúgy még bő 20 év a belső égésű motor, hiába nem lehet gyártani 30 tólv agy ,hogy addigra annyi le lesz gyártva ,hogy +5-10 év múlva is lehet majd raktárból venni
-
kavalkád
senior tag
23 milla, de nem lehet eljutni vele 150km-t és vissza anélkül, hogy töltögesse az ember. ez a vicc kategória.
-
-
Frozen
addikt
válasz
#48584626 #150 üzenetére
Azért nem tudnak beletenni mar egy usb csatlakozot sem....
Az Ev -nél meg dupla annyi chip kell hiszen az új töltő oszlopokba is kell nem csak az autóba de utobbiban még tobb kell hiszen mindent az elektronika vezérel.A vízel hajtott autó hülyeség szerinted,de az elektromossal az meg nem?
jó a matek ,de a toronyban sztem gondok vannak.
-
Füleske
addikt
Mit jelentene nálad az, hogy "beválik"?
Meglesz, hogy XY % - ban használsz üzemanyagot. Ez után fizetsz sarcot. Ha ezt nem szeretnéd, akkor töltöd, amennyit csak tudod. Előbb-utóbb nem csak a PHEV - ekre vár hasonló sarc, hanem az összes belső égésűre is. Amikben nincs fogyasztásmérő, azokra valószínűleg km futás alapján. Valamivel pótolni kell az EV - k miatt kieső adóbevételt, ez kb. erről szól. -
Értem, ezt nem olvastam eddig, érdekes amúgy.
Akkor eszerint a fent említett találmány TLR3-as szinten lehet, de 20 év múlva is lesz belőle termék, már akkor is jó. Én azért bizakodó vagyok, mert a végén említi, hogy a feltalálója már be is nyújtott rá egy szabadalmat. Na most ha benyújtotta a szabadalmat, akkor abból onnantól kezdve az illető minél hamarabb pénzt akar csinálni, úgyhogy én azért optimista vagyok.
#147 Frozen Azért gondolom azzal azért tisztában vagy, hogy nem csak elektromos autókhoz használnak chipeket, hanem a belsőégésű autókba is használnak mirochipeket.
-
#16820480
törölt tag
-
Frozen
addikt
-
válasz
#16820480 #137 üzenetére
Már dolgoznak rajta, vízgőzzel hűtött kábellal oldanák meg a problémát, nagyon komoly:
Liquid-to-vapor-cooled cable beats the heat for 5-minute EV charging#143 sheratan a kevlárból kinyert aramid szigetelőréteggel biztosítanák a líthium-kén akkumulátorokban az ionok átjárását: Golyóálló mellények forradalmasíthatják az akkumulátor-gyártást
-
Frozen
addikt
válasz
#16820480 #143 üzenetére
volt már vízzel üzemelő autó is csak a feltalálót mindig eltették föld alá.
Az elektromos autózás ajövő és aszabályok ugy vannak igazitva ,viszont ha nem fognak tudni eladni egy darabot sem és mindenki a régiekhez fog nyúlni akkor bizony majd az autógyártok fognak lobbyzni. Amúgy bőven elég ha az olajat drasztikusan olcson adnák kicsit húzamosabb ideig az elektromos autózás akkor is lehőzhatná a redönyt. -
#16820480
törölt tag
Nem hiszem, hogy háború lenne miatta. Biztos lenne hőbörgés, persze. De amúgy érdekes, hogy ezt mennyire szívére tudja venni sok ember, azt meg nem nagyon, hogy legyen iható víz, lélegezhető levegő, meg hasonló alapvető dolgok.
A szilárdtest akku nem fogja azért megváltani az autózást. Valamivel kisebb térfogatba elfér majd az akku, valamivel kisebb súllyal, és jóval biztonságosabb lesz, mert nem sérülékeny, nem gyullad ki olyan könnyen. Nem lesz mágikusan sokszorosa a kapacitás.
-
Frozen
addikt
Amit te mondasz az csak részben igaz.
egy disel autó átlag 5-6 litertől nem nagyon eszik többet autópályán max ha nyomod neki.
80km/h minimális a légellenálásás minden egyes +10km/h hatványosan növeli a légellenállást mellyel nő a fogyasztás. Ez igaz az elektromos autóra is és a többi autóra is mivel fizika.
A másik fontos dolog, hogy mennyi csomag van az autóban és hány személy ül benne.Lehet az elektromosnál nem érződik ki annyira ,de ez is fizika.130-140km/h
Szóval mondjuk azt,hogy minden kompromisszum nélkül egy disel auto elmegy 1000-1300km+-t és minden sarkon van egy kútfej nincs extra kilométer a megadott típus töltőhöz.
A benzines is tud 800-1000km vagy még többet is.
Elektromos egyik sem tud még ezret sem , a kompromiszum a klíma vagy a fűtés, továbbá a hatótáv folyamatosan csökken az akku öregedéssel. Ezek kivül pedig nincs töltő sem minden sarkon így plusz kilométereket is kell kocsikázni a nem túl ütős hatótávból.Volna az egésznek jelentőséges,hogyha volna egy akkupack és egy elektromos motor ami mondjuk 200km hatótáv és pl autópályázásnál visszatöltené saját magát a kocsi mikor mész vele. De ilyet nem fognak csinálni ,mert nincs benne akkora pénz.Na meg jelenleg egyik autó sem tud valami nagy hatótávot max a 80-100 as tempóval amivel egy disel akár 4 liter alatt is fogyaszt ahogy fent írták mások is.
maga a hatótávot pedig érdemes alaposan szemügyre venni,hiszen ez ha nincs töltő az utirányban akkor ez a drága autó bizony használhatatlan
-
vzsryl
nagyúr
válasz
#16820480 #140 üzenetére
"A régit használhatod tovább..."
Ez nem is volt kérdés senki számára sem. Minimum 3. világháború törne ki, ha ez nem így történne.
"Mennyit fejlődött a tech az elmúlt 10 évben? Annál jóval többet fog a következő 10-ben, mert most mindenki rá van állva már."
Ahhoz képest nagyon sokat, hogy nagyjából ugyanaz a technológia van csiszolgatva, de ennek megvannak a határai. Valami újabbra van szükség a drasztikus javuláshoz, pl. szilárdtest-akkumulátor stb...
Egy valamiben még reménykednek, illetve elhiszik az emberek, mégpedig az árcsökkenést. Ez szvsz. képtelenség. Egyre jobban megy fel mindennek az ára, és ezek az árak standardizálnak. Értelemszerűen az újabb technológia hiába lesz olcsóbban gyártható, nem fogják olcsóbban adni, mint a régit. Nem hülyék gyülekezete egyik autógyártó sem.
-
#16820480
törölt tag
Azért nincs olyan közel az a kivezetés. 2030-ra (illetve '35-re inkább) az új autók értékesítése lesz korlátozott. A régit használhatod tovább, szóval 2040-45 előtt nem nagyon lesz releváns ez a kérdés szerintem.
Mennyit fejlődött a tech az elmúlt 10 évben? Annál jóval többet fog a következő 10-ben, mert most mindenki rá van állva már. -
válasz
#16820480 #135 üzenetére
Ezért imádom a villanyautós írásokat. Mikor végre véget ér a céltalan szájkarate mindig megjelenik egy agyas aki olajat önt a tűzre.
szerk.: de ha már.... volt olyan kocsi a seggem alatt ami normálisan (óra szerint 90km/h) közlekedve 2.7 litert fogyasztott városon kívül így akár 1200km hatótáv is elérhető volt a kis nyomi 34 literes tankkal. Autópályán 160-nál (~3000rpm) 5,5 - 6 litert nyelt le. Ja és megtankolni kb ~30 másodperc volt de lehet, hogy annyi sem. Sosem mértem.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
#16820480 #137 üzenetére
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez jelenleg lehetetlen. Nem tudom, hogy a közel jövőben (2030-ig) várható-e olyan akksi technológia, ami ezt kibírja, de valóban sokkal nagyobb kérdés a töltő és kábel páros.
Sajnos a 15-20 perces 10-80 nem mindenki számára megfelelő, pl. számomra sem.
Biztos vagyok benne, hogy a távoli jövőben ezekre lenne megoldás, és pont ezért tartom hatalmas blődség az elektromos autók túltolását ~10 éven belül. Egyszerűen a jelenlegi technológia sokak számára nem megfelelő. Mindenképp a hibrid (nem plug-in!*) autókat támogatnám még évtizedekig, és amint lesz komolyabb áttörés a teljesen elektromosnál, onnantól kezdeném el elmebeteg módjára patronálni (mint ahogy most teszi az EU stb.).*PHEV-et max. akkor ha tényleg ki tudnak találni rájuk egy valós szabályozást. Tehát a gazdája tényleg töltögesse fel, különben súlyos adózással sújtsák.
-
#16820480
törölt tag
Ilyen gyorsan akkor tudnád feltölteni, ha nem akku lenne az energiatároló, hanem valami kondenzátor, de még akkor is ott lenne a probléma, hogy mondjuk akár 50kWh-t hogy adna le 5 perc alatt a töltő, milyen kábel bírná el, és hogy csinálnák meg biztonságosra.
Ha van elég (és jól működő) töltőoszlop, akkor egy ilyen 15-20 perces 10-80 már teljesen élhető lenne, és attól nem vagyunk messze -
vzsryl
nagyúr
válasz
#16820480 #135 üzenetére
Ha nagy utazóautóról van szó, akkor az 1000km áll legközelebb a valósághoz, és ha nem is 3L-t, de 5L körül fogyaszt autópálya tempón. Ez azért van így, mert azon a tempón/fordulatszámon a legjobb a motor hatásfoka. Az enyémnek is bő 1L-rel jobb a fogyasztása 140-es tempómattal, mint országúton közlekedve.
Btw. értelmetlennek tartom a feleslegesen nagy villany hatótávot. Azt kell megoldani, hogy gyorsan lehessen feltölteni, mondjuk nagyon max 5 perc alatt. Na akkor átveheti bármilyen belső égésű autó/teherautó szerepét. -
#16820480
törölt tag
Bámulatos azért, hogy mennyit fejlődik a dízel technológia. Fél éve az EV topikokban még csak 800 km-es hatótávokat hiányoltak, aztán lett belőle 1000km egy tankkal, mostanra pedig 1500 és persze csak 3 litert eszik autópálya tempónál. Még fél év és úgy látom az autó fogja termelni a dízelt haladás közben
-
Frozen
addikt
Szerintem semmilyen marhaság nincs itt. egyszerűen ennyit tud az autó. Azt meg más is leírta ,hogy drága és nevetséges a hatótávolság
. Nyilván aki teheti és akar menőzni a lámpától a lámpáig az megveszi, amúgy már a német használt piac is tele van annyira jóféle autó ez.
-
__SF__
csendes tag
válasz
Hopkins95 #127 üzenetére
A kicsi autóknál már egy ideje kb egy árban van az új elektromos és az ICE, ha van állami támogatás. És persze úgy, hogy annyira felextrázod mint amennyire a villany is fel van (pl automata váltó).
Az sajnos szomorú, hogy ezek a kis olcsó autók nem nagyon élveznek prioritást a legtöbb gyártónál. -
válasz
<Adamsky> #128 üzenetére
Ez egy 1.4-es 73 kilowattos motorral szerelt, 2017-ben gyártott Kia Ceed. Kényelmi szempontból meg extrák szempontjából ár-érték arányban remek ajánlat volt, azért is választottuk ezt a modellt pl. egy Skoda helyett. Mondjuk méretileg lehetne nagyobb, mert az út nagy részét 3-man tettük meg és a csomagtartó eléggé meg volt pakolva, pedig nem voltak bőröndjeink, hanem vállon hordható utazótáskába pakoltunk. Ha újra mennék, akkor valószínűleg inkább apám Skoda SuperB-jét vinném inkább.
Amúgy Észak-Szlovákiába utaztunk Árva vidékére, ami innen 300 km volt. Rengeteg hó esett, kanyargós szerpentineken ill. hegyi utakon vezetett az utunk. A végén a célállomásnál egy domboldalra egy üdülőházhoz kellett felhajtani a falu szélén.
Szó szerint felhajtani, mert másképp nem jutottál fel. Na és ott is pl. úgy éreztem, hogy elfogyott a kraft a kocsiból(pedig kiszálltak és magam mentem fel), s csak második nekifutásra ment fel. Na most elképzeltem, hogy milyen jó lenne egy elektromos kocsi, ami sokkal nagyobb forgatónyomatékot képes leadni és sokkal jobban meglódítja a bódét. Elképzeltem, hogy azzal élvezett lenne ilyen helyen felveretni
-
Yeffy
veterán
Camry vagy rav4?
utobbi.bár az elobbi sem rossz.
Mondjuk ha térdprobléma van, akkor le kell nyelni a békát, és suvot venni, más megoldás sajnos nem nagyon van.
igen, sajnos. pedig az IS300h, GS450h es hasonlo kaliberu "klasszik" autokat nagyon tudnam elni.A bőr a legjobb.
nem kotekedes kepp, de kinek mi. en egyaltalan nem rajongok erte. egyeten elonyenek azt tudom felhozni, h takaritani konnyebb, ha kilottyintettel valamit. de amugy telen hideg, nyaron meleg/felhevul a napon - tudom, van uleshutes/futes/szelloztetes, de annak is kell ido, meg akar plusz hibalehetosegkent is felfoghato, de most nem megyek el ezen iranyba. nyikorog allandoan, ha mozogsz benne, illetve ahogy gondolom te is lattad, itt a kodos Albionban a fekete boron kivul szinte semmi mast nem ismernek, amitol meg kulon agyfaszt tudok kapni, annyira semmilyen, otlettelen. legalabb lenne valami szep barna, ami mutat is valahogy, vagy ilyesmi.örök élet +1 nap, pláne a lexus bőr, pláne a takumi (legmagasabb felszereltség) bőrje
ismerem a felszereltseg nevet, de nem tudom, h az a bor mivel tud tobbet, mint az atlag. elhiszem neked, de en tovabbra sem rajongok erte. no offense.Nekem egy ma már öregecske is250 van most, lassan ideje cserélni (imádom, de nagyon zabál)
par eve nezegettem azokat, ultem is benne. jo kis vas, de igen, lezabalja a gatyadat is, plane, ahogy en kozlekedek idonkent. itt is meg kell nevelnem magam, kulonben nem hiszem, h sok haszna lesz a hibridkedesnek.Érted, a tököm fog 5-6 éves kocsit venni, ha csak 20,nagyon max 30%-al drágább az új.
abszolute, csak sajnos a kurrens Rav4 (amit szinten tudnek elni), atlag £30 korul/felett kezdodik, hitelbe meg nem akartam vagni magam, plane nem akkoraba. majd par ev mulva remelhetoleg. pedig abbol egy plug-int, foleg, ha lenne sajat keglim toltovel, es lehetoleg napelemmel, igen csak tudnek elni.a toyota-lexus hybrid meg ezerszer bizonyított, hogy röhögve elmegy addig
en is igy tudom, remeljuk, ez valoban igy van.Hybrid iszonyatosan tartja az árát, még a mostani agyhalott helyzet előtt is igaz volt ez, most meg aztán pláne...
hasonlokepp lattam eddig is, akkor nem en gondoltam rosszul.Lassan egy normális, 6 éves is300h se lesz £25k alatt, ami nevetséges, annyit egyszerűen nem ér.
az. neztem en is oket, teljesen agybetegek, amilyen arakon mennek. jopar jobban felspeccelt/kevesebbet futott/ujabb Rav4 is £23-25k+, plane manufacturer approved garival, mondom dehhh, biztos adok erte annyit, haggyuk' ma'. egesz mazlim volt ezzel.na de nem offolok tovabb, még a vegen az orromra koppintanak, folytassuk inkabb privatban.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #120 üzenetére
"Szerintem nem olyan lehetetlen, felszabadul eleve ... " - igen, sok hely felszabadul, de azért az a sok hely autónként változik. Nem akarok úgy tenni, mint aki ért hozzá, de úgy gondolom ezt lehetetlenség egységesíteni. Talán ha a gyártó kiadna a saját autóihoz ilyen "kit"-et, de addig szerintem ne álljunk féllábon
"Ahogy egy e-Golf, Kona, Soul EV ... " - egyik sem lett egy átütő siker. Sajnos az akkumulátoroknak a padlóban a helyük. Az az autó amit nem így terveznek vagy orr v. far-nehéz lesz (attól függően, hogy hová kerül az akkumulátor), de úgy általánosságban magasabban lesz a súlypontja, (még) alacsonyabb lesz a hatótávja.
Egyébként ajánlom megtekintésre Zack Nelson videósorozatát amiben egy H1-et (amiben azért akad hely kb. mindennek (is)) épít át elektromossá. No ebből nagyjából képbe lehet kerülni, hogy milyen kihívás egy ilyen...
#123 M5Norbi
A Renault-nak (ha jól emlékszem) már most van olyan felújító üzeme (sajnos még kis példányszámmal dolgoznak, de szeretnék felfuttatni), ahol használt autókat gyári technológiával újítanak fel. Szerintem ez is egy nagyon jó irány addig, míg meg nem történik az áttörés (kisebb akkumulátorok, (még) gyorsabb töltés, nagyobb hatótáv) villany fronton.#127 Hopkins95
Milyen motor van benne (nem írtad)? Én egy újként vásárolt 2008-as 1.6 CRDi Cee'd-et hajtok (és még azt hiszem fogom is egy ideig). Nem egy rakéta, de lassúnak sem éreztem soha. Jártam már én is meg vele Franciaországot többször (4 személy + csomagok plafonig + síbox). Ilyen terhelés mellett főleg hegynek felfelé azért már kellett vissza gangolgatni, de a sort sose tartottam fel.
Egyébként pedig ha kevés a jelenlegi, akkor venni kell egy erősebbet, és nem feltétlen kell "átmenekülni" az elektromos irányba. Utóbbival - még ha gyorsabb / erősebb is lesz - nem biztos, hogy akkora élmény lesz síelni menni (bár nem tudom hová jártok, de egy Fr.-t nem vállalnék be villannyal). -
válasz
#16820480 #115 üzenetére
#117 MSNorbi
Jó lenne, én is örülnék neki, de a hatóságok bürokráciai akadályokkal ezt gyakorlatilag ellehetetlenítik. Ha jól hallottam, ezt amúgy ezt Csehországban csinálják, ott engedékenyebbek a hatóságok talán, ami az átalakításokat illeti.#118 <Adamsky> Röviden, tömören: gyenge, lomha. Mutter jár vele és bár van egy dinamikus vezetési stílusa, de panaszkodott rá, hogy nincs neki sprintje. Most kölcsönkaptam egy síkirándulásra, mert a Fabiámon majd első csapágyat kell cserélni és nem akartam vele hosszabb útra menni, s a hegyekben jöttem rá igazán, hogy tényleg nem egy erős motor van benne, hiába erősebb papíron pl. a Skoda Fabiamnal. Autópályáztam vele meg a kanyargós szerpentineken mentem vele, s bár igaz, hogy fullra volt pakolva meg 4-en ültünk benne, de sokszor egyszerűen padlógázon toltam neki, hogy előzni tudjak vagy rendesen felmenjen az emelkedőn. Ettől függetlenül jó autó, csak a teljesítménye hagy kívánnivalót. Mivel egy új autót cégre le tudnánk írni, ezért apámmal épp nézegettük az opciókat az elektromos autó piacon, de arra a konklúzióra jutottunk, hogy jelen pillanatban még állami támogatással is túl drága lenne egy azonos méretű elektromos autóra cserélni(megjegyzem egyébként a belsőégésű új autók piacán sem jobb már a helyzet). Úgy voltunk vele, hogy mivel még csak 40 ezer km van rajta, el lehetne jobban adni és lecserélnénk egy elektromosra, de szerintem ilyen árak mellett egyelőre nem lesz belőle semmi.
-
#16820480
törölt tag
-
M5Norbi
őstag
Persze azt vágom de nem gondolom hogy megoldhatatlan. Főleg ha az akkuk meg a hajtás és kiegészítők idővel (lehet ez 10 év is) fejlődnek annyit hogy beférnek egy normál autóba.
Én mindenképp pazarlásnak és a környezetet feleslegesnek terhelőnek tartanám ha egy jó állapotú autót csak azért dobnánk ki mert hagyományos meghajtású.
Pl: egy 2025.-ös gyártású benzines vagy diesel Kodiakot(hamár Skodás cikk) egy 2035.-ben életbelépő szigorítás okán kidobnánk miközben mondjuk hibátlan. HA akkorra lehetővé válna hogy kapjon egy utólagos villanyhajtást ésszerű áron szerintem sokan örömmel használnánk.
-
Frozen
addikt
Mindenki magából indul ki.
De szerintem első körben probálj megállni egy versenybiciklivel 70 ről. És próbálj megállni egy montival 70 ről nézd meg melyik autónak lesz rövidebb a fékútja.
A keskeny gumi a kisebb tapadáshoz és nagyobb hatótávhoz járul hozzá ,de a biztonság feláldozásra kerül.
Senki nem mondta egyébként ,hogy utálom csak annyit írtam kiforratlan még az egész és nagyon gyerekcipőben jár sőt az árak is nagyon el vannak szállva. Töltő fej sincs minden utcába, indulj ki a telefonból hányszor merült eddig le a zsebedben? Pedig elég sok helyen van töltési lehetőség.. Na az elektromos is így van és ez mellé még rövide tömören a töltési idő is hozzájön. Ezért írtam azt,hogy 20-40 milliot nem adnék ki egy olyan autóért ahol folyamatosan kompromiszumot kell kötni, csak azért mert városban keveset fogyaszt... ( tömegközlekedés ha dugó vagy mind1 milyen autód van úgysem érsz oda) -
#16820480
törölt tag
Igen, csak ehhez az is kellene, hogy legyen olyan gyár, ami nem csak a nagy gyártóknak termel akkupakkokat, hanem ilyen felhasználásra is akár. Ilyen meg nincs, mert még a sima gyártókat is alig tudják kiszolgálni, akkora a kereslet.
<Adamsky>: Szerintem nem olyan lehetetlen, felszabadul eleve az egész benzintank, középen a váltó, illetve a motortér, ebbe kell beférjen egy amúgy térfogatra nem annyira nagy elektromotor, inverterek és vezérlés, kábelezés, és az akku. Ahogy egy e-Golf, Kona, Soul EV, e-208 megoldotta, úgy itt sem lehet akkora gond szerintem, de a hatékonyság kérdés. Mondjuk a Kona kimondottan hatékony autó, az e-208 és Soul meg nem nagyon.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
#16820480 #115 üzenetére
" ... ha lennének ilyen EV átalakító kitek ... "
Arra még egy ideig - míg ennyi helyet foglalnak az akksik, mint most - várni kell.#114 Hopkins95
" ... a 2017-es Kia Ceedet(egyébként épp azt cserélnénk le elektromosra ... "
Egy 2017-es autót minek lecserélni. Ez a másik dolog, amiről az általam korábban link-elt videóban is szó esik. Nem csak zöld autókkal lehet megmenteni a világot, hanem már azzal sokat tehetnénk, ha egy-egy termék (telefon, TV, autó) életciklusát kitolnánk. -
M5Norbi
őstag
válasz
#16820480 #115 üzenetére
Én azt gondolom idővel lesznek ilyen kitek/cégek amikkel lehetseges lesz az átalakítás.
Nehezen tudok elkepzelni ennél környezetbarátabb dolgot.
Főleg ha még fejlődik az akkutechnológia és egy kvázi hagyományos üzemre fejlesztett autóba is elfog férni egy normál hatótávra is elég akkupakk.
Mert ugye az azért látszik hogy az eleve villanyautóhoz tervezett platformok hatekonyabbak mint azok amikbe lehet akár villany akár benzin motor is. -
Nekem sem a szívem csücske a villanyautó de te masszívan túltolod a dolgot. Dacia Springből, e-up-ból és a hasonló kívül apró belül élhető elektromos kisautókból szívesen látnék nagyságrendekkel többet az utakon. Én csupán az ilyen fúdeződnek gondolt anyahajó méretű böszme nagy tankokat nem tudom ép ésszel hová tenni. Akinek van 30-50 millája az pont leszarja mert második vagy harmadik autónak vesz ilyet, arra meg hibátlan.
(#115) sheratan Én szívesen járkálnék valami elektromosra átalakított youngtimerrel. A jellegtelen új elektromos tucatautók totál hidegen hagynak de egy eltűnőfélben lévő idősebb autó villanyosítására hajlandó lennék áldozni. Persze nem súlyos milliókat mint amennyibe most kerül egy tisztességes átépítés de egy 1-1,5M forintot szánnék rá. Jelenleg annyiból nem megoldható a dolog.
-
#16820480
törölt tag
válasz
Hopkins95 #114 üzenetére
Gondolom abban is van egy 50-es tank, hiába kicsi. Ez egy 2008-as Honda Jazz, gondolom a magic seat miatt fér bele kisebb, mert különben foglalna a padlótérből. A GOM kb 700km-t ír a tele tankra, de annak a közelébe sem tudtam soha kerülni vele szerintem. Ljubljanába úton már rögtön a határ után tankolni kellett.
Őszintén én amúgy annak örülnék nagyon, ha lennének ilyen EV átalakító kitek, mint LPG-re is van, bár ez nyilván bonyolultabb lenne és drágább is. De ha a mostani autót át lehetne rakni mondjuk egy 40kWh körüli akksival elektromosra, akkor tök boldog lennék vele még ezer évig, mert amúgy tökéletesen jó állapotban van, nagyon jó a beltér helykihasználása és elég kompakt is városba.
-
válasz
#16820480 #110 üzenetére
Első szériás Skoda Fabia Typ 6Y 1.2 HTP és 100 kilométert még simán elmész vele, ha kigyullad a lámpa.
Szóval nem nagy autó. Nem akarok hazudni, de az eddigi abszolút rekordom ha jól emlékszem vagy 700 vagy 800km volt(én utóbbira emlékszem, akkor már csak 10 kilométernyi delej maradt benne).
Amúgy jó lenne venni egy elektromos autót, de az a nagy helyzet, hogy még mindig baromira drágák a tudásukhoz képest. Mondjuk ez úgy amblokk az összes új autóra igaz, legyen az belsőégésű vagy elektromos, már nem fogsz ilyen 14 ezer Euróért(kivezető ár) új autót venni, mint mi vettük a 2017-es Kia Ceedet(egyébként épp azt cserélnénk le elektromosra, de még államit támogatással is drágák).
Amúgy tetszik a Skoda Enyaq, de ennyi pénzért nekünk ez sok, hiába van cégünk, megdrágultak a dolgok és idén már most látjuk, hogy több kiadás lesz.
Ehhez kapcsolódoan néztem meg Handrás másik videóját, amiben azt ecseteli, hogy miért nem lesznek olcsóbb elektromos autók.Kár amúgy, mert akármennyire is akarnék egyet, ez egyelőre így továbbra is csak álom marad.
-
#16820480
törölt tag
Kétlem, hogy a 35 literes tankban még 7-10 liter lenne ha kigyullad a lámpa, de köszi, hogy jobban tudod
Amúgy elektromost is lehet még hajtani amikor 0%-ot ír, ki is próbálták például az iD3 még nem tudom hány km-t ment el úgy.
Elektromost ritkán töltesz 100%-ra amúgy is, főleg mivel az utolsó 20% az elég lassan megy már bele. Ellenben a kevesebb mint fél órás 10-80% elég gyors már szerintem, főleg ha nem kell ott állni a töltő mellett szobrozva, mint a benzinkúton.
Én inkább olyan 20-50 millás autóval nem szarakodnék, ami ennyi pénzért még mindig mérgező anyagokat ereget a seggéből -
M5Norbi
őstag
Ha ennyire utálod a villanyautókat akkor minek vagy itt?
Köszönjük megértettük hogy nekünk itt "magyarba" kiosztod az észt "németből" de köszi elég lesz.
Értelek neked nem pálya a villanyautó oké. Egyenlőre nekem sem de attól nemcsesztetem itt a többieket.
Na meg olyat hogy "magyarba" általában csak egy magyarul kicsit beszélő román ír le. -
Frozen
addikt
válasz
#16820480 #110 üzenetére
Amikor kijelző lampa ég akkor még van az autóban kb egy 7-10 liter. Ha villogni kezd a lámpa akkor is kb a 3-5 liter még van benne. Nem érdemes kifogyasztani ,de az igaz tényleg minden sarkon van kút szinte. Toltő oszlop meg nincs és az egyiket pár perc tankolni addig a tobbi tobb fel ora vagy óra a 100% állapot. En tuti nem szarakodnék egy 20-50 millás kocsival ennyit...
-
#16820480
törölt tag
Ez az az ország, ahol mindent is cégre vesznek az emberek
Céges mobilflotta a családnak, cég nevére laptop, tévé, akármi, céges autó. Csak hogy olcsóbbra jöjjön ki, meg lemenjen belőle az áfa.
Hopkins95: Ez a tartalékon elmész 100km-t akkor igaz, ha valami nagy hodályod van gondolom. Nekem ilyen 400km körül megy a teljes tankkal el az autóm, szóval nem lenne sokkal kisebb hatótáv egy elektromos sem azért.
-
Csakhogy az elektromos autónál nem az a probléma, hogy 100 kilométerre a gyártó által kiszámolt 15 kWh helyett 20-at fogyaszt el az autó, mert arra teszek rá, az áram otthon olcsón tölthető, hanem hogy ha a megadott hatótávot nézed, akkor azzal nem biztos, hogy eljutsz egyáltalán a következő töltőpontig.
Ha meg belsőégésű autónál nagyon akarsz, akkor bevágsz a csomagtartóba egy marmonkannát és nem kell aggódnod. Csak ugye ez már nem szükséges, mert annyi a benzinkút, mint égen a csillag ill. miután takarékra kapcsol az autó, még akkor is elmész vele kb. 100 kilométert.
#78 lalakov Ezek szerint akkor nem mész vele valami gyorsan, sejtettem. Majd azért kíváncsi lennék, hogy egy balatoni kiruccanás alkalmával gyorsforgalmi úton ill. főúton haladva mennyire fogja tartani a kocsi a WLTP hatótávot.
-
Füleske
addikt
Igen, csak mindháromból van olyan változat, ami jogosult volt a 2.5 milliós állami támogatásra. Az Enyaq a második a listában, ami nem volt jogosult 2.5 millióra, ha a magánvásárlókat nézem.
Magyar piac, itt nem ezrekben mérik a villanyautós eladásokat. A nevetséges az a Toyota Mirai, a maga kettő darabjával.
Céges, vagy magánszemély - az eladás az eladás. Sok más típust (nem villanyautókat) is jellemzően cégek vesznek. -
opr
nagyúr
Camry vagy rav4?
Az is egy nagyon jó kis vas! Mondjuk ha térdprobléma van, akkor le kell nyelni a békát, és suvot venni, más megoldás sajnos nem nagyon van.A bőr a legjobb. Ha! Ha hűtött fűtött, akkor télen - nyáron isteni, én imádom. Takarítani egyszerű, és ha megadod neki azt a minimális törődést, amit kell, akkor örök élet +1 nap, pláne a lexus bőr, pláne a takumi (legmagasabb felszereltség) bőrje. Nekem egy ma már öregecske is250 van most, lassan ideje cserélni (imádom, de nagyon zabál), és olyan árai lettek a valamore való használt kocsiknak, hogy inkább az újakat nézzük... Érted, a tököm fog 5-6 éves kocsit venni, ha csak 20,nagyon max 30%-al drágább az új. Csak arra még valahogy rá kell venni magam, hogy ennyit költsek kocsira, nehezen megy, fáj kicsit. Mondjuk az is igaz, hogy ha ráveszem magam, akkor 10-15 évig nem fogom lecserélni, addig minimális figyelemmel meg törődéssel közel új állapotban lehet tartani ezeket, a toyota-lexus hybrid meg ezerszer bizonyított, hogy röhögve elmegy addig.
Hybrid iszonyatosan tartja az árát, még a mostani agyhalott helyzet előtt is igaz volt ez, most meg aztán pláne... Lassan egy normális, 6 éves is300h se lesz £25k alatt, ami nevetséges, annyit egyszerűen nem ér.
-
Yeffy
veterán
Fogyasztas: Havernak 2015-os is300h van.
itt is, ugyanez. nala probaltam ki eloszor ezt a hibrid hajtast, nagyon megtetszett, es a Lexi belso minosege, es a helykinalata is jo volt szamomra, pedig nem vagyok kicsi. ha már beultel. de sajnos szar terdekkel elegge kellemetlen volt a ki/beszallas, kb. a foldre ulsz, igy el kellett engednem. pedig nagyon tetszik, melle még hatsos is...Emellett a 0-100 8 masodperc. Nyilvan nem egy versenyauto, de azert boven eleg dinamikus. A tapasztalat az, hogy legalabb a tav felet elektromos modban teszed meg altalaban, de ha nem agyhalott, binaris modon vezetsz, akkor kb soha nem hallod a motort.
ezert (is) vettem meg ugyanazt a hajtast, mint az IS300h-ban van, csak egy picit nagyobb Toyota bodeban.bejovos, bár még szoknom kell. es igen, ez is meglepoen dinamikus, ha lepadlozod, megha nem is sportauto a meretehez/sulyahoz kepest.
szerintem a kovetkezo Lexus lesz, bár nagyon nem vagyok bor fan, ott meg kb minden felszereltseg resze. max Alcantara, de az meg ugye altalaban extra zsozso.Fenntartas bonusz: Ha a lexushoz hordod, itt Angliaban ugy van, hogy 10 ev gari van az autora, olyan modon, hogy gyarilag ugyan csak 4, de minden evben, amikor a Lexushoz viszed szalonba a szervizre (...), akkor minden evben meghosszabbodik a garancia 1 evvel ingyen es bermentve. Gondolom Magyarorszagon is hasonlo.
yepp, az anyacegnel hasonloan van, kifejezetten ilyet vadasztam. mondjuk amennyire latom/hallom (az orszagban legalabb is, nem tudom, Mo-n/EU-ban is hasonlo) van egy kis felaruk a hibrideknek, mert allitolag jobban tartjak emiatt az arukat. nem orultem neki en sem, h kb £1.5-2k-val tobbet kellett fizetnem erte, mint egy-ket eve, "bekeidoben", de nem hiszem, h egyhamar olcsobb lesz, foleg a helyi esemenyeket is beleszamitva.
valamint egy hirtelen esemeny miatt most lett aktualis az autocsere.a cikkhez: nem is tudom... nem igazan gyere be. valahogy kilog a lolab, plane ennyiert. plusz a kulso/belso kinezetetol sem dobom el magam, es akkor még finoman fogalmaztam.
-
Bandit21
addikt
Azon gondolkodtam, hogy ha van egy 7 üléses Kodiaqunk és egy ID.3 is, akkor átlagban Enyaq-unk van-e?
-
BReal
addikt
A 9. hely eleve nem kiemelkedő úgy, hogy Kiából, e-Niroból több, mint háromszor annyit, Leafből közel 2,5-szer annyit, Kona electricből pedig közel 2-szer annyit adtak el.
A másik a szám: 184 darab. Száznyolcvannégy. Nevetséges tétel.
A harmadik az eloszlás: a 184 eladott darabból 130, vagyis a 2/3-a céges vásárlás volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- BOMBA ÁRON ELADÓ! Üzleti HP Elitebook 640 G9 Laptop! / i5-1235U 16GB 256GB 14"col garancia/
- Akciós áron eladó HP Elitebook 850 G7 / I7 10610U/16 GB/512 SSD/15"/FHD/IPS/MX 250
- Szuper áron eladó új ACER SWIFT EDGE 16 /R7-7735U/16GB/512SSD/ 4K OLED
- DELL G15 5515 Gamer Laptop /Ryzen 7- 5800H/16GB 512 SSD/ Nvidia RTX 3060 6GB/120Hz/
- Szuper áron dobozos új Asus Vivobook Pro /i5-11300H/16 GB/512SSD/3K OLED
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest