Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz #16820480 #16 üzenetére

    Ez elvileg a majd érkező ID.5 testvérmodellje, bár ugyanúgy MEB platformos, mint az ID.3-ID.4

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #16 üzenetére

    azért családinak nem nevezném még szerintem nem ér vel egy skoda oktávia kombival....

    Az ára is iszonatosan sok 21 millió 300km ha megpakolod meg rendesen taposod neki vagy hideg van jó ha 150km tud kész vicc. De amíg találnak madarat aki megveszi a drága autókat addig nekem8. Én előbb építetek egy egyedi motort a kocsimba vagy újítatom fel vagy szerzek bontoból minthogy egy megbizhatatlan autóra költsek el 21 milliót.. ami kitudja melyik sarkon robban le. A haverom legujabb oktaviaja is egyfolytaba a szervízbe van kifogás hát új model bla bla bla érdekes opelem új model meg előző is az volt ami nálam volt mégsem volt egyik sem soha szervízben hogy ez meg az a baja uj modelre hivatkozva. :))

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Greentea

    senior tag

    válasz #16820480 #16 üzenetére

    Régen se volt drágább mondjuk a B Zafira a kortárs E90-es hármas BMW-hez képest, csak azért mert előbbibe belefér az egész család az utóbbiba meg nem. :N Felextrázva szerintem kifejezetten drága ez a Skoda. - már ha úgy tekintünk rá, mint egy nem "prémium" márka. -

    Vagy ha nem, akkor lesz az, hogy az e-mobilitás megjelenésével eltűnnek a különbségek a prémium és a nem prémium márkák között. Egyen padlólemezek és egyen hajtások a konszerneken belül. A vállalatoknak így a leggazdaságosabb, a fogyasztók meg élvezik a designbeli különbségeket. Win-win :)) ;]

    [ Szerkesztve ]

    2x2 néha 5

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #20 üzenetére

    Szerintem kicsi autó ,méretei hiába vannak meg attól még beltérben kicsi.A megadott kilométerek mindig nem mindig mérvadók ezek csak prospektus adatok,majd az lesz az igazi mikor megveszed és használod élesben. Nemrég pont ezért perelték a Vw a golf miatt.... a következő pedig
    300km (szalonban,vagy gyártó mondja mind1) ez kb 20 fok körül ennyi 40 foknál vagy -10 fok esetén ,de már 0 nál is ami valljuk be sürün elő fog fordulni,hogy nem 20 fok van. Drasztikusan lecsökken a hatótávolság jó esetben már csak 150-170 km fog tudni ha esetleg mégsem tudja a 300 at eredetileg ahogy mondták vagy keményebb a lábad akkor az a 250-280 km igen hamar letud ám csökkeni 120-150km környékére :D (és akkor még nem is nyomtad neki ha igen akkor még ezt is felezd be bátran)
    Komolyan megéri 21 milliot adni egy ilyen hatótávú autóért? ebből azért már egy elég extrás audi a4 kombit veszel úgy hogy még 5-10 évre a szervízköltség is megmarad.
    Ergo akkor miért érné meg? Arról nem is beszélve,hogy a haverommal voltuk megnézni mikor a szalonba hozták még és a próbautón tréler vitte el.... Mint írtam a mésik haveromnak van rs oktáviája az új tipus minden nyügje baja van napokig hetekig szervízben van...
    Mi németben élünk nem 100 al döcögünk a pályán és 130 al mint magyarban a 2 sávos gödrös autópálya, így ezek a kicsi hatótávú autók semmit nem érnek. Ne a kicsi országban gondolkoz ahol alig lehet menni valamit. Itt 150-200km egy kirándulás a hegyekbe szerinted a hegytetőre mikor viszik majd fel a kábelt? :D oda vissza 400 ha 200 al gurulsz mert nem akarod egésznap 100 al kocsikázni a szabad időd és nézni a fogyasztás mérőt akkor majd megérted.Itt semilyen üzemanyag korlát nincs 1,6 euro 1 liter gázolaj nem érdekel 6-7 litertől nem eszik többet a kocsi akkor sem ha 200 felett taposom neki.Egy münchen budapest táv kb 5 óra és van benne 2 matrica vásárlás és egy 10perces szünet kb mosdó... Majd ha ez megy elektronyossal ami nem 20milla hanem a negyede vagy a fele majd talán elgondolkozok és ez az autó 5 év múlva is 1 tankból enynit fog menni az elektronyosba meg bizony öregszik az akku és a hatótáv még jobban csökken + rengeteg idő a töltés és macera is.

    Azt hiszed komolyan,hogy majd az elektromos áramot nem fogják emelni?Majd nehogy meglepetés érjen ,mert németországban a legdrágább az áram és pár éven belül krikus drágulást jövendölnek a szakik.Most a kezdetben volt ingyen töltés /zöld rendszám/ingyen parkolás meg stb hogy rávegyék valahogy a népet a drága kocsik vásárlására mert nem nagyon tudták eladni. Akinek van német az is szabadul tőlük megfele ,tudod ki tartja meg? akinek kertes háza van és pár kilométere jár boltba vagy munkahelyre ahova amugy gyalog vagy egy robogoval is el lehetne durogni. na kb ezek. Másra nem jók ezek az autók és ahogy fent írtam vicc kategoria 21 millioért ilyen autót közel 60 ezer euró környéke kész vicc......

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • opr

    veterán

    válasz #16820480 #26 üzenetére

    Igy hirtelen, ez alapjan a teszt alapjan: Hangszigeteles, kenyelem, bor minosege (meg alig fingott bele valaki, aztan mar ugy nez ki az elso meg a hatso ules, mintha veletlenul osszegyurtek volna a gyarban - borzalmas), merevseg/epitesi minoseg (30k km utan nyoszorog... Egy 20 milla feletti auto... Ne mar...), dizajn (ez a tesco gazdasagos bmw muszerfal valami ocsmany), szolgaltatas (az appal kapcsolatos problemak), rendesen mukodo vezetestamogato rendszerek, amikrol nem derul ki egy par napos teszt alatt, hogy tobbet artanak, mint hasznalnak.

    Szoval, gyakorlatilag a v6 hangot kiveve pont ugyan az lesz a kulonbseg, mint most. :D

    Mas:
    Magarol az autorol, nem neked, csak ugy altalanosan: Regen olvastam tesztet olyan autorol, ami annyira taszitott volna, mint ez, valami borzalmas egy fostalicska. Elnezest mindenkitol, akinek tetszik, de szerintem ez egy ipari hulladek, plane annyiert, amennyiert adni akarjak. 15M-ert fullosan meg so-so elmenne (a nyoszorges ott sem, ne vicceljunk mar), de ennel 10M-val dragabb. Az, hogy 20 millanal meg felarat kell fizetni a motoros-memorias ulesekert meg az ulesfutesert ugy, hogy uleshutes meg opcio szinten sincs, az meg aztan egy kulon vicc.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • MrPetya19

    addikt

    válasz #16820480 #26 üzenetére

    Anyaghasználat, zajszigetelés, futómű, biztonsági funkciók, premium gap.
    De lehet kitalálják majd a hosszmotoros EV-t :DD

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • opr

    veterán

    válasz #16820480 #53 üzenetére

    Arstop az egy agyament borzalom baromsag, ezert abszolut nem is szamolok vele, es nyilvan fog felfele menni az ar boven ott is, de ugye eddig az volt, hogy sok helyen az aram ingyen volt, ahhoz kepest mostmar nagyon nem ez a helyzet. Hybridet pont azert mondtam, mert nagyon olcso fenntartani. Nincs benne semmi draga, meg a nagyobbakban sem. Gyors megneztem, pl gyertyaszett a 450h-ba (konkretan a lexus "markas", tehat nem sporolunk) 30khuf a 6db osszesen. Ha nem 450h, hanem 300h, akkor ez 20k, valami 150.000 km-enkent kell cserelni.
    A bort en szemely szerint imadom, mert nagyon konnyu szep tiszta, gyari allapotban tartani, ha valaki megadja neki a minimalis torodest, plusz ha kiborul valami, egy torles a mikroszalas kendovel es kesz. Annyi, hogy ne fekete bor legyen, hanem kb barmi mas (ok, piros/voros se, az undorito :D). Ja, meg annyi, hogy hutott-futott legyen, es akkor soha nincs baj.

    Fogyasztas: Havernak 2015-os is300h van. Palyan majdnem 5 litert evett, varosban, orszaguton boven 5l alatt szokott lenni, olyan 4,5 korul. Emellett a 0-100 8 masodperc. Nyilvan nem egy versenyauto, de azert boven eleg dinamikus. A tapasztalat az, hogy legalabb a tav felet elektromos modban teszed meg altalaban, de ha nem agyhalott, binaris modon vezetsz, akkor kb soha nem hallod a motort.

    Fenntartas bonusz: Ha a lexushoz hordod, itt Angliaban ugy van, hogy 10 ev gari van az autora, olyan modon, hogy gyarilag ugyan csak 4, de minden evben, amikor a Lexushoz viszed szalonba a szervizre (legutobb ez £25-el volt dragabb, mint amit a fuggetlen szerviz mondott ugyanarra), akkor minden evben meghosszabbodik a garancia 1 evvel ingyen es bermentve. Gondolom Magyarorszagon is hasonlo.

    Szoval ugy gondolom, hogy ez a Skoda hajtaslanctol fuggetlenul olyan szinten van tularazva, hogy az valami kriminalis. Plane a minosegehez kepest. Hatotavhoz azert nem szoltam hozza, mert En is ugy vagyok vele, hogy ha palyan el tud menni 250-300km-t, es utana max 20-25p alatt 80-90%-ra tudod tolteni, akkor az szamomra konkretan nem lenne kompromisszum, asszonnyal, gyerekkel megyunk ugyis, szoval annyi idonkent igyis-ugyis meg kene allni arra a 25 percre. :K

    SUV-ot En se vennek amugy, az auto formaju autokat szeretem, En is elavult vagyok. Plusz szeretem a fizikai gombokat is, legalabb a fontosabb dolgokra, szoval plane elavult vagyok. :D

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Shadowbull

    addikt

    válasz #16820480 #26 üzenetére

    Mindent , amit nem EVben fel tudott hozni.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • opr

    veterán

    válasz #16820480 #69 üzenetére

    Tul volt az fujva. Volt ket het, amig szivas volt, aztan annyi.
    Amugy az is jo sztori. Semmi gaz nem volt, egy-ket hir volt rola ilyen marginalis videki napilapokban, hogy valami n+1-edik videki kuton kifogytak ket napra a benzinbol, mindenki le se szarta, amig valamelyik okos ki nem allt a nep ele es jol be nem mondta a TV-ben, hogy panikra semmi ok, mindenkinek jutni fog uzemanyag... Namost ennek nyilvan az lett a vege, hogy mindenki bepanikolt, hogy "bazmeg, nincs benzin?!" es rohantak tankolni. A sajto termeszetesen segitett a dolgon azzal, hogy meg jobban felfujta az egeszet. Igy vegul sikeresen elertek azt, hogy ket hetig szopas legyen. En ugy oldottam meg, hogy... Sehogy, le se szartam, egy hettel elotte nyomtam tele, siman kibirta. Mire az utolso negyednel jart a szintjelzo, mar mindenhol volt minden ujra. :DDD

    Persze, a lexus draga, premium marka, ennek megfelelo arral, szolgaltatassal es minoseggel, altalaban csak akkor eri meg, ha tenyleg hosszutavra tervezel az autoval es nagyon tetszik, amugy baromsag. Csak azert hoztam fel, mert ez a fostalicska skoda mar konkretan lexus arban van, ami lassuk be, nevetseges. Mondjuk azt is tegyuk hozza, hogy amilyen elborult arak vannak, lassan nem kell annyival sokkal tobbet kolteni, hogy mondjuk ne mazda/vw/toyota legyen, hanem lexus/volvo/merci/bmw/audi. Es ez se normalis.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz #16820480 #74 üzenetére

    Van egy olyan erzesem, hogy nem fognak kiferni a nullak a monitorra gorgetes nelkul... :DDD
    Persze a masik oldalrol nezve a lexus mindig azzal versenyzett, hogy a nemet trio alatt van arban kicsit azonos/jobb felszereltseggel, szoval akar erdekes is lehet, meglatjuk.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz #16820480 #80 üzenetére

    Meglátjuk. Az is lehet, hogy úgy lesz, mint a camry - es viszony. Ott is ugyan ezt nyomják, hogy ugyanaz, ami igaz, kivéve azt, hogy más a futómű, sokkal erősebb acélokból van a lexus, ezen felül tele van extra merevítéssel, több a hangszigetelés, vastagabbak az üvegek, és teljesen más az egész autó belseje mind dizájn mint minőség szempontjából, össze se lehet hasonlítani. Plusz nyilván kívülről is teljesen máshogy néz ki, más a tetőív is. Ezeket az apró cseprő kis minimális különbségeket kivéve amúgy igen, teljesen ugyanaz a két autó. :DDD
    Szóval simán lehet, hogy pont ennyire lesz ugyanaz a lexus e-akármi, mint a toyota bz4x (bevallom, ezt ki kellett gugliznom hogy van rendesen, borzasztó idióta név), de az is lehet, hogy csak lecserélik rajta a "kabátot".

    Ui: Amúgy az es felára a camryhoz képest kb 20%, tehát mondhatni árban van, annyival jobb is. Simán lehet, hogy bz4x-nél is ez lesz.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #95 üzenetére

    Valljuk be öszintén kicsit el vannak szállva az árak egy szaros suzuki is már 7 millio......

    Na de az elektromos autó azért is drága ,mert nagyon rövid a hatótávolsága nem használható egy csomo mindenre. (fent már kibeszéltük vagy levitáztuk kár belefolyni)
    Semmi gond nem lenne vele ,hogy drága ha ez is menne 1000km-t minimum úgy hogy nem kell kompromisszumot kötni... de amíg ilyen pár száz kilométerel szórakoznak addig nevetséges.
    Nekem is insigniam van ha akarom 3,8 literből elmegyek a ból B be ha meg sietek akkor meg 6-7 fölé soha nem ment még, az átlag 4,5 liter 170 ló automata váltó közel 5m hosszú kényelmes kombi. De mint fent írtam lesz itt még a jövőben az árammal gond csak sokan nem hiszik el, egyszerűen a vezetékek nem fogják bírni mivel nem akkora terhelésre vannak tervezve. Nem csak a házakban ,de az elosztoszekrényekben sem sőt a faluk,városok közt a földben sem.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • ncc1701

    veterán

    válasz #16820480 #95 üzenetére

    Ez 2011-es kérem szépen. Ok, akkor is volt 10M, az ma azért jóval több. :)

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #110 üzenetére

    Amikor kijelző lampa ég akkor még van az autóban kb egy 7-10 liter. Ha villogni kezd a lámpa akkor is kb a 3-5 liter még van benne. Nem érdemes kifogyasztani ,de az igaz tényleg minden sarkon van kút szinte. Toltő oszlop meg nincs és az egyiket pár perc tankolni addig a tobbi tobb fel ora vagy óra a 100% állapot. En tuti nem szarakodnék egy 20-50 millás kocsival ennyit...

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • válasz #16820480 #110 üzenetére

    Első szériás Skoda Fabia Typ 6Y 1.2 HTP és 100 kilométert még simán elmész vele, ha kigyullad a lámpa. :B Szóval nem nagy autó. Nem akarok hazudni, de az eddigi abszolút rekordom ha jól emlékszem vagy 700 vagy 800km volt(én utóbbira emlékszem, akkor már csak 10 kilométernyi delej maradt benne).

    Amúgy jó lenne venni egy elektromos autót, de az a nagy helyzet, hogy még mindig baromira drágák a tudásukhoz képest. Mondjuk ez úgy amblokk az összes új autóra igaz, legyen az belsőégésű vagy elektromos, már nem fogsz ilyen 14 ezer Euróért(kivezető ár) új autót venni, mint mi vettük a 2017-es Kia Ceedet(egyébként épp azt cserélnénk le elektromosra, de még államit támogatással is drágák).

    Amúgy tetszik a Skoda Enyaq, de ennyi pénzért nekünk ez sok, hiába van cégünk, megdrágultak a dolgok és idén már most látjuk, hogy több kiadás lesz.

    Ehhez kapcsolódoan néztem meg Handrás másik videóját, amiben azt ecseteli, hogy miért nem lesznek olcsóbb elektromos autók.Kár amúgy, mert akármennyire is akarnék egyet, ez egyelőre így továbbra is csak álom marad.

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • M5Norbi

    őstag

    válasz #16820480 #115 üzenetére

    Én azt gondolom idővel lesznek ilyen kitek/cégek amikkel lehetseges lesz az átalakítás.
    Nehezen tudok elkepzelni ennél környezetbarátabb dolgot.
    Főleg ha még fejlődik az akkutechnológia és egy kvázi hagyományos üzemre fejlesztett autóba is elfog férni egy normál hatótávra is elég akkupakk.
    Mert ugye az azért látszik hogy az eleve villanyautóhoz tervezett platformok hatekonyabbak mint azok amikbe lehet akár villany akár benzin motor is.

    [ Szerkesztve ]

    Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #115 üzenetére

    " ... ha lennének ilyen EV átalakító kitek ... "
    Arra még egy ideig - míg ennyi helyet foglalnak az akksik, mint most - várni kell.

    #114 Hopkins95
    " ... a 2017-es Kia Ceedet(egyébként épp azt cserélnénk le elektromosra ... "
    Egy 2017-es autót minek lecserélni. Ez a másik dolog, amiről az általam korábban link-elt videóban is szó esik. Nem csak zöld autókkal lehet megmenteni a világot, hanem már azzal sokat tehetnénk, ha egy-egy termék (telefon, TV, autó) életciklusát kitolnánk.

  • M5Norbi

    őstag

    válasz #16820480 #124 üzenetére

    Csak példa volt. Ez még annyira a jövő zenéje hogy bármi megtörténhet és annak ellenkezője is :)

    Icemad: :R

    Ha meghalsz, Te nem tudod, hogy halott vagy, csak a körülötted élőknek nehéz. Na most ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!

  • válasz #16820480 #115 üzenetére

    #117 MSNorbi
    Jó lenne, én is örülnék neki, de a hatóságok bürokráciai akadályokkal ezt gyakorlatilag ellehetetlenítik. Ha jól hallottam, ezt amúgy ezt Csehországban csinálják, ott engedékenyebbek a hatóságok talán, ami az átalakításokat illeti.

    #118 <Adamsky> Röviden, tömören: gyenge, lomha. Mutter jár vele és bár van egy dinamikus vezetési stílusa, de panaszkodott rá, hogy nincs neki sprintje. Most kölcsönkaptam egy síkirándulásra, mert a Fabiámon majd első csapágyat kell cserélni és nem akartam vele hosszabb útra menni, s a hegyekben jöttem rá igazán, hogy tényleg nem egy erős motor van benne, hiába erősebb papíron pl. a Skoda Fabiamnal. Autópályáztam vele meg a kanyargós szerpentineken mentem vele, s bár igaz, hogy fullra volt pakolva meg 4-en ültünk benne, de sokszor egyszerűen padlógázon toltam neki, hogy előzni tudjak vagy rendesen felmenjen az emelkedőn. Ettől függetlenül jó autó, csak a teljesítménye hagy kívánnivalót. Mivel egy új autót cégre le tudnánk írni, ezért apámmal épp nézegettük az opciókat az elektromos autó piacon, de arra a konklúzióra jutottunk, hogy jelen pillanatban még állami támogatással is túl drága lenne egy azonos méretű elektromos autóra cserélni(megjegyzem egyébként a belsőégésű új autók piacán sem jobb már a helyzet). Úgy voltunk vele, hogy mivel még csak 40 ezer km van rajta, el lehetne jobban adni és lecserélnénk egy elektromosra, de szerintem ilyen árak mellett egyelőre nem lesz belőle semmi.

    [ Szerkesztve ]

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz #16820480 #120 üzenetére

    "Szerintem nem olyan lehetetlen, felszabadul eleve ... " - igen, sok hely felszabadul, de azért az a sok hely autónként változik. Nem akarok úgy tenni, mint aki ért hozzá, de úgy gondolom ezt lehetetlenség egységesíteni. Talán ha a gyártó kiadna a saját autóihoz ilyen "kit"-et, de addig szerintem ne álljunk féllábon ;)

    "Ahogy egy e-Golf, Kona, Soul EV ... " - egyik sem lett egy átütő siker. Sajnos az akkumulátoroknak a padlóban a helyük. Az az autó amit nem így terveznek vagy orr v. far-nehéz lesz (attól függően, hogy hová kerül az akkumulátor), de úgy általánosságban magasabban lesz a súlypontja, (még) alacsonyabb lesz a hatótávja.

    Egyébként ajánlom megtekintésre Zack Nelson videósorozatát amiben egy H1-et (amiben azért akad hely kb. mindennek (is)) épít át elektromossá. No ebből nagyjából képbe lehet kerülni, hogy milyen kihívás egy ilyen...

    #123 M5Norbi
    A Renault-nak (ha jól emlékszem) már most van olyan felújító üzeme (sajnos még kis példányszámmal dolgoznak, de szeretnék felfuttatni), ahol használt autókat gyári technológiával újítanak fel. Szerintem ez is egy nagyon jó irány addig, míg meg nem történik az áttörés (kisebb akkumulátorok, (még) gyorsabb töltés, nagyobb hatótáv) villany fronton.

    #127 Hopkins95
    Milyen motor van benne (nem írtad)? Én egy újként vásárolt 2008-as 1.6 CRDi Cee'd-et hajtok (és még azt hiszem fogom is egy ideig). Nem egy rakéta, de lassúnak sem éreztem soha. Jártam már én is meg vele Franciaországot többször (4 személy + csomagok plafonig + síbox). Ilyen terhelés mellett főleg hegynek felfelé azért már kellett vissza gangolgatni, de a sort sose tartottam fel.
    Egyébként pedig ha kevés a jelenlegi, akkor venni kell egy erősebbet, és nem feltétlen kell "átmenekülni" az elektromos irányba. Utóbbival - még ha gyorsabb / erősebb is lesz - nem biztos, hogy akkora élmény lesz síelni menni (bár nem tudom hová jártok, de egy Fr.-t nem vállalnék be villannyal).

    [ Szerkesztve ]

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz #16820480 #135 üzenetére

    Ha nagy utazóautóról van szó, akkor az 1000km áll legközelebb a valósághoz, és ha nem is 3L-t, de 5L körül fogyaszt autópálya tempón. Ez azért van így, mert azon a tempón/fordulatszámon a legjobb a motor hatásfoka. Az enyémnek is bő 1L-rel jobb a fogyasztása 140-es tempómattal, mint országúton közlekedve.
    Btw. értelmetlennek tartom a feleslegesen nagy villany hatótávot. Azt kell megoldani, hogy gyorsan lehessen feltölteni, mondjuk nagyon max 5 perc alatt. Na akkor átveheti bármilyen belső égésű autó/teherautó szerepét. :R

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz #16820480 #137 üzenetére

    Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez jelenleg lehetetlen. Nem tudom, hogy a közel jövőben (2030-ig) várható-e olyan akksi technológia, ami ezt kibírja, de valóban sokkal nagyobb kérdés a töltő és kábel páros.
    Sajnos a 15-20 perces 10-80 nem mindenki számára megfelelő, pl. számomra sem. :(
    Biztos vagyok benne, hogy a távoli jövőben ezekre lenne megoldás, és pont ezért tartom hatalmas blődség az elektromos autók túltolását ~10 éven belül. Egyszerűen a jelenlegi technológia sokak számára nem megfelelő. Mindenképp a hibrid (nem plug-in!*) autókat támogatnám még évtizedekig, és amint lesz komolyabb áttörés a teljesen elektromosnál, onnantól kezdeném el elmebeteg módjára patronálni (mint ahogy most teszi az EU stb.).

    *PHEV-et max. akkor ha tényleg ki tudnak találni rájuk egy valós szabályozást. Tehát a gazdája tényleg töltögesse fel, különben súlyos adózással sújtsák.

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • 8th

    addikt

    válasz #16820480 #135 üzenetére

    Ezért imádom a villanyautós írásokat. Mikor végre véget ér a céltalan szájkarate mindig megjelenik egy agyas aki olajat önt a tűzre. :DDD

    szerk.: de ha már.... volt olyan kocsi a seggem alatt ami normálisan (óra szerint 90km/h) közlekedve 2.7 litert fogyasztott városon kívül így akár 1200km hatótáv is elérhető volt a kis nyomi 34 literes tankkal. Autópályán 160-nál (~3000rpm) 5,5 - 6 litert nyelt le. Ja és megtankolni kb ~30 másodperc volt de lehet, hogy annyi sem. Sosem mértem.

    ;]

    [ Szerkesztve ]

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz #16820480 #140 üzenetére

    "A régit használhatod tovább..."

    Ez nem is volt kérdés senki számára sem. Minimum 3. világháború törne ki, ha ez nem így történne.

    "Mennyit fejlődött a tech az elmúlt 10 évben? Annál jóval többet fog a következő 10-ben, mert most mindenki rá van állva már."

    Ahhoz képest nagyon sokat, hogy nagyjából ugyanaz a technológia van csiszolgatva, de ennek megvannak a határai. Valami újabbra van szükség a drasztikus javuláshoz, pl. szilárdtest-akkumulátor stb...

    Egy valamiben még reménykednek, illetve elhiszik az emberek, mégpedig az árcsökkenést. Ez szvsz. képtelenség. Egyre jobban megy fel mindennek az ára, és ezek az árak standardizálnak. Értelemszerűen az újabb technológia hiába lesz olcsóbban gyártható, nem fogják olcsóbban adni, mint a régit. Nem hülyék gyülekezete egyik autógyártó sem.

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #143 üzenetére

    volt már vízzel üzemelő autó is csak a feltalálót mindig eltették föld alá.
    Az elektromos autózás ajövő és aszabályok ugy vannak igazitva ,viszont ha nem fognak tudni eladni egy darabot sem és mindenki a régiekhez fog nyúlni akkor bizony majd az autógyártok fognak lobbyzni. Amúgy bőven elég ha az olajat drasztikusan olcson adnák kicsit húzamosabb ideig az elektromos autózás akkor is lehőzhatná a redönyt.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • opr

    veterán

    válasz #16820480 #143 üzenetére

    Kisebb és könnyebb akku azonos kapacitással pont hogy azt jelenti, hogy azonos hely és/vagy tömeg mellett nő a kapacitás. ;)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • válasz #16820480 #137 üzenetére

    Már dolgoznak rajta, vízgőzzel hűtött kábellal oldanák meg a problémát, nagyon komoly:
    Liquid-to-vapor-cooled cable beats the heat for 5-minute EV charging

    #143 sheratan a kevlárból kinyert aramid szigetelőréteggel biztosítanák a líthium-kén akkumulátorokban az ionok átjárását: Golyóálló mellények forradalmasíthatják az akkumulátor-gyártást

    Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #164 üzenetére

    megoldják szalonautóként , nem tudom mennyire vagy képben,hogy több millió darab autó van legyártva és állnak a telepeken szabad ég alatt. Gondolod majd mindegyiket elviszik bontoba haszon nélkül aha persze további jó álmodozást :DDD amúgy meg 35 ről van szó 13 év az alatt még nagyott fordulhat a világ mint fent is írtam.

    ""A döntés alighanem nem független attól, hogy több európai ország fontolgatja a benzinmotoros autók kitiltását a közutakról. Az Egyesült Királyság 2030-ra, Norvégia 2025-re, Franciaország 2040-re teszi a dátumot. Az Egyesült Államokban Kalifornia állam hirdette meg a benzinmotoros autók kitiltását: ez 2035-től lépne életbe. A tiltás bevezetését más amerikai tagállamok is fontolgatják.""

    [ Szerkesztve ]

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #166 üzenetére

    5 éve alatt nem fejlődött semmit őgyan az a csekély hatótávolságú autok vannak mint ez a skoda is 300km :)) 13 év is kevés lesz,mivel technologia átörés nem történt akkumlátor téren egy jó ideje oké reszelgetek csiszolgattak, de teljesen új technológia nem látott napvilágot.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz #16820480 #164 üzenetére

    "Értékesíteni nem lehet majd 2030-tól"

    Már ahol. A világ nagy részén lehet majd.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz #16820480 #174 üzenetére

    Nem fog. Sőt itt az EUban is lehet majd bőven ilyen autókat eladni.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Frozen

    őstag

    válasz #16820480 #186 üzenetére

    azért ice esetén ezek 5-10-20 éves távlatban is nagyon minimálisak ,ennek függvényében az elektromos autónál sokkal előbb eljön 1-2 év alatt is jelentösen eshet a nem túl kombos hatótáv ami alapból sem valami hűdesok.

    Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #201 üzenetére

    Amennyire én tudom (nincs leafem) a Nissan nem temperalja az akkut. Többek között ez döntött anno az ID3 javára. A leafben a fogyasztás viszont alapból jobb talán kicsit ha van ha nincs hoszivattyú.
    Viszont ha hosszabb menetben állsz meg tölteni, elképzelhető hogy lassabban kezdi mivel meleg az akku.
    Egyik sem jó/rossz csak más. Nálunk játszott még az e Niro is a leaf id3 mellett de végül utóbbi győzött. Hőszivattyu végül nem került bele.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Füleske

    addikt

    válasz #16820480 #201 üzenetére

    A Leaf (bármelyik, a 62 - est is beleértve) akkuja nem léghűtéses. Mert eredetileg városi autónak tervezték (24 - es akkuval), később pedig túl sokba került volna áttervezni. Maximum úgy "léghűtéses", hogy a menetszél hűti alulról az akkut. Ezért hamar túlmelegszik, ami egyrészt a töltési sebességet veszi vissza, másrészt az akku degradációt növeli. Pl. a 28 - as Ioniq az tényleg léghűtéses.
    #203: "Az iD3-ban nem alapfelszereltség a hőszivattyú?" Nem: [link] "levitték a hőszivattyú felárát az opciós listán 1250 euróról 990 euróra" Hogy itthon most mennyi a felár, azt nem tudni, mivel ugye konfigurálni se lehet jelenleg.
    "de egyelőre nem árulják még" Már árulták, csak jelenleg nem lehet ilyet (sem) itthon konfigurálni.
    Amúgy a hőszivattyú jelentősége szerintem túl van értékelve, 300-500 ezret semmiképp sem ér. Ülés és lehetőleg kormányfűtés nélkül viszont nem vennék e-autót.
    A Kona kisebb autó, ha az ID.3 méretét szeretnéd akkor annak az e-Niro felel meg.(már ha ez számít) [link]

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #203 üzenetére

    Nem, az id3 ban az aktív akku folyadék hűtés / fűtés az alap, az utasteret fűto hőszivattyú nem. Az szerintem sehol se széria.
    Kona t nem próbáltunk csak meg néztük, érdemben kisebb a Niro nal. Érdekes módon a Niro inkább bakancs suv forma az id3 meg kompakt 5 ajtósnak néz ki, de a hasmagassaguk azonos és tető vonal is kb. Ennek ellenére az id utfekvese győzött meg minket. Azonos úton azonos körülmények közt a Niro t billegősebbbnek éreztem. (Egy nap volt a két teszt vezetés) Talán mivel a Niro bol van hibrid is, valószínűleg alaposan fel kavarta a koncepciót, hogy a benzin motort minden hozzá kellő alkatrésszel (váltó tank stb) ki pakoltak belőle én legalábbis erre tippeltem, miért volt jobban egyben az id futás érzetre.
    Az sem mindegy mennyi a nettó bruttó kapacitás. A kisebb leaf 40/37 a kisebb id3 pedig 55/45. A bruttó 40/55 azért jelentős különbség tartalék szempontjából.
    Rengeteg a különbség köztük, (leaf id3 Niro/kona).
    Ebből gondolom hogy az id4 /5 enyaq mach e ioniq5 ev6 közt is.
    Ami az id3 at különösse teszi az a hátsó kerék hajtás. Kompakt kategóriában nem nagyon van más, az i3 kisebb jóval.
    Száraz időben hiába kisebb a nyomatéka mint a többi társ, (310/350) talán jobban moccan mert rá terhel a hajtott kerékre. A gyorsítás érdekes a nagyobb id3 hoz képest a motor elvileg ugyanaz, a kisebb ami nekünk van érzésre 70 körül egyszerűen visszább veszi a tempót.0-40/50 re meglepően gyorsul és a rugalmasság 40-60/70 közt is vicces ez persze minden ilyen elektromos gokartra igaz.

    A többieknek ott a hagyományos motor térben ( annak ellenére hogy ott ez e motor is) egy mini tartó a kábelek részére. Az id3 ban a vízszintre hozott csomagtér alatt fér el. Vagy egy fekete zsákban lóg. Az id3 orra a leg rövidebb viszont, amivel annak ellenére hogy a hátsó része nem suv hanem lecsapott mégis jó a csomagtér. Rá nézesre előre el van tolva az egész autó a többihez képest, persze ez is optikai csalás mert az id orra lejt a Niro meg inkább vízszintes. A leaf is gömb forma inkább.
    A leaf ben van kardán alagút (ami valójában a padlót mereviti) és a hátsó teret rendesen szét cseszi.
    Az id3 ban nincs kardán merevites tényleg hatalmas a hátsó láb tér de számomra érthetetlen módon az első két ülés közti pakolo rekesz műanyag széle kb 5 cm rel hátrébb be lóg a hátsó láb térbe mint kellene.
    Nekünk a 45 os, 150 lovas id3 van. Prózai okból nincs hoszivattyú, inkább biztonsági csomag ment bele mint az, és ugye 12 M alatt kellett tartani.
    Máig nem értem milyen mák kellett hozzá, egy már elő rendelt kocsit sikerült meg szerezni de még módosítható volt a szín felni felszereltség. Tavaly nyár elején szerződtetünk és szeptemberben meg is jött. Sokan sajnos tavaly nyari rendelést at se vették még.
    Ha érdekel a téma, inkább nézz at az e autó topicba. Sokan a Niro kona felé hajlanak, én azt mondom meg kell nézni el kell kérni legalább 2 órára és használni és utána dönteni. (Már ha éppen lehet rendelni őket)
    Leaf ből rengeteg az előre be rendelt raktári autó, egy barátom karácsony előtt konkrétan 2.5 M Ft ot tudott aludni (a kereskedés terve meg kellett legyen így inkább maguk oda adták az állami támogatás részét) ez mondjuk el gondolkodtatott mennyi lehet a hasznuk egyébként rajta, az e autó hype / támogatás miatt valószínűleg rendesen túl van árazva az összes. A leaf 3.6 az id 7.2 kw ot tud enni AC n ami kis különbségnek tűnik de amíg az AC a leg elterjedtebb és leg lassabb ez is fontos. Egy óra alatt nem mindegy hogy 50 vagy 25 km megy bele, egy nagyobb bevásárlás alatt.
    Az ev-database.org oldalon jól össze vannak szedve az adatok.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #205 üzenetére

    Annyi hogy a Niro semmivel sem nagyobb belül az id3 nal, (számomra szűkösebb) egy nap ültünk mindkettőben 2 felnőtt 2 gyerek, babakocsi. Egyszerűen máshogy van rajzolva.
    A kia hosszabb 10 cm el, (4370 VS 4260) viszont az id tengely tavja hosszabb 7 el, (2700 VS 2770)
    Így gyakorlatilag a 10 cm hossz miatt a kia orra hosszabb és a hátsó túl nyulas is. Utóbbi miatt nagyobb a csomagtere, 450/385.
    Nekünk a belso hely fontosabb volt. (+7 cm tengelytáv gyakorlatilag egy kategória különbség, az a4 Audi 2820 az a6 2920 ott van 10 cm)

    [ Szerkesztve ]

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Füleske

    addikt

    válasz #16820480 #205 üzenetére

    "Az e-Niro amúgy annyival nagyobb az iD3-nál, mint amivel az nagyobb a Konánál, szóval egyik sem teljesen a másik mérete azért."
    Nem. Ha az autókra kattintasz, amit linkeltem, akkor váltogatni tudod, melyik legyen elöl-hátul. Az ID.3 annyival kisebb az e-Niro - nál, hogy az eleje, a motortér kicsi. Lent megtalálod a méreteket, amihez annyit fűznék hozzá, hogy a csomagtartó méreteket kár összehasonlítani, a gyári adatok semmit sem érnek (semelyik autónál sem). A Kona viszont egy kisebb autó: [link]
    Akku temperálási gondjaid Kona/e-Niro/ID.3 szintjén hőszivattyú nélkül sem lesznek, a folyadékhűtés miatt. A (belső tér fűtési) hatékonyságot meg csak bizonyos esetekben növeli meg a hőszivattyú. Rövid távokra és/vagy mínusz fokokban semmi érdemi jelentősége nincs. Használtan sincs sok értelme ott hagyni egy autót csak azért, mert nincs benne.

  • MrPetya19

    addikt

    válasz #16820480 #218 üzenetére

    Ott elvesz helyet hogy hosszában van a motor azért sajnos.

    ,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #218 üzenetére

    Nincs mit, de mondom ha ebben gondolkodsz akkor villany autó topic, és főleg megnézni minél többet. Meg elolvasni az összes tesztet.
    A Jazz pedig cseles, van a családban talán a leg csalokabb autó a világon egyszerűen bazi nagy belülről, szertiem egy Kona biztos kisebb lesz tér érzetre.
    A b7 A4 tengelytáv még csak 264 cm volt, 10 éve jellemzően azok futottak, én a mostanit írtam az 282 cm tehát kb nagyobb mint egy régebbi A6.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #224 üzenetére

    Felteszem egy csomagtér + utastér akkor tud sík lenni ha vagy az előre hajtott vagy a fel hajtott ülések sikjaval stimmel. A kettő együtt nem megy. Nálunk még a régi jazz van a családban talán úgy emlékszem ott a fel hajtott ülésekkel van gyak. padló síkban a csomagtér alja. Ha meg csak előre hajtod a hátsó üléseket elég nagy lépcső van ott.
    Ami mondjuk nem tudom miért zavar mindenkit egy ideje. A csomagtér padlóval döntés után egy sikot képező hátsó üléshez vagy bazi magas csomagért alj vagy alacsony ülő lap kell. Az előbbi elvesz egy csomó helyet a csomagtartobol az utóbbival meg térddel a nyakában ül az ember.
    Előbbire az egyetlen épeszű megoldás a 7 személyes suv (mint a kodiaqom) mert ott az emelt csomagtér alja alatt ott a +2 ülés
    Így amikor a középső ülés sort le hajtom sik a padló. Hurrá.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • Bandit21

    addikt

    válasz #16820480 #227 üzenetére

    Klafa rendszer nagyon a fel hajtott ülésekkel gyakorlatilag olyan magas cuccokat lehet el vinni állítva ami amúgy csak dobozos kis teherbe férne el.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák