Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    A Nissan leaf nemrég lett 10 éves. Idő közben a motor erő 110 ló körüli értékről 215 lett a kisebb is 150 lovas.
    A kisebb akku pakk is nettó 37 kwh ra nőtt.
    A ho szivattyú miatt télen hidegben fűtéssel 120 al lehet vele menni pályán 170-200 km-t. (Hangsúlyoztam hogy ez a kisebbik). Városban vígan megy az év jelentős részében 300 km t és közben 1 l benzinnel megfelelő áramot fogyaszt ha a garázsban/ melóba tudod tölteni.
    Csodálkozom azon, hogy van aki a saját idejéből arra áldoz, hogy kihúzza a fejét a barlangból ahol egyébként tartja és e autókkal kapcsolatos idiotasagokkal trollkodjon tele ráadásul egy konkrét autó teszt fórumot. Ott a villany autó topic is, vagy lehetne csinálni saját alufólia sapkasok ide csalás a villany autó topicot is.
    Mint korábban írtam van egy Kodiaqom (mert 4 gyerekkel kellett a 7 ülés mellett is nagy csomagtér) és van egy ID3 is mivel a 4 gyerekkel a feleségem városban (vidéken) napi 50-75 km -t tesz meg rendszerint 10 km tagolasban így egy hagyományos autó sose jutna el az üzemi hőfok közelébe sem. Plusz bármit ami bírja a minden hétköznap 4-5* legalább max 10 km utat havi 2x kéne tankolni.
    Anno 2 gyerekekkel volt egy szép A4 2.0 TDI kocsink de az évi 3 hosszabb kirándulás mellett semmi előnye nem volt.
    A folyton kokszolodo részecske szűrő a városi használat miatt ajánlott felezett olaj csere és a PD elemek miatti félelem a 100 + feletti vezérlés és a kettős tömegű meg a későbbi váltó javítás nem volt épp nyugalmas. (5 éves volt a kocsi és 20 ezer volt benne, nem azért aggódtam mert romot vezettem tehát viszont egy kis szerviz volt rá 100 a nagy meg 150 a pohu nal)
    Az id3 ban viszont hátul dob fék van mert ott hajt a motor és sose fékez kb kivéve fel évente egy vesz fékezés amire meg jó a dob.
    Akkor vettük el mondták hogy az első nagyobb szerviz
    5 éves korában várható. Addig pollen csere és klíma csekk kb. Meg 2 évesen meg nézik majd az első fékeket.
    Addig bármi másra rá lehet költeni nyugodtan évi 100 at atlagban, plusz a nagyobb szarsagok 100-200-300. És ez csak a szerviz.

    Nem hülyék rakták össze tehát nem is hülyéknek az e autókat. Aki tehetné de baromságok miatt nem vesz e autót azt nagyon sajnálom. Főleg ha hulyesegekkel próbálja magát meg győzni arról hogy miért ne.
    Egyébként a hatalmas tanku és hatótávu A4 el nem mentünk sokkal messzebb anno Görögország felé mint idén a tető boxos agyig pakolt kodiaq al (ami csak 1.5 TSI). 8l-t evett pálya tempóval 6 fővel úgy meg pakolva hogy pár dolgot haza értekezés után vettem csak észre a csomagtartó alatti rekeszekben. Mindent el vittünk tehát. Ez a dízel 30000 km egy tankkal fétis tehát nem értem miért olyan fontos. Aki azért nem áll meg 1000 km úton egyszer se hogy el tudja mondani hogy meg tehette az keresse meg a saját életében a problémát ne másokat fárasszon.

    Mivel tehát nem vagyok hülye oda tudok figyelni arra hogy a család épp hány fővel merre indul és meg tudom tervezni ezért 5 perc gondolkodás után, tudom hogy 2 megyével arrébb megye székhely simán bele fér ha csak a nagyobb gyerekekkel indulok neki én vagy a kicsiket visszük kirándulni az asszonnyal. Az autó navi magától ajánl töltőt és nem nagy agy munka össze rakni a programot erre tekintettel.
    Viszont az ID3 otthon garázsban töltve a leg hidegebb pálya tempóval se eszik többet 2 l benzint áránal. Az év jelentős részében pedig amikor arra használjuk amire vettük 13 kw ot eszik. Ami kb 520 Ft 100 on. A hosszabb utaknál pedig villám töltön drágábban megy bele a kakaó és addig nézelődni lehet. Nem a világ vége.
    Nem értem miert kellene mindenkinek majd 2 tonnás dízel kombikba bele szeretni, főleg olyanokba amikbe hátul kisebb a láb tér mint a struktúra miatt tánc tér hátsoju e autókban. Az id3 hatso láb tere nagyobb mint egy Passat.
    Ha valakinek napi 500 km az átlag német autópályán értem ha dízel kombi a megoldás de hogy jön ez az e autózáshoz?
    Hozzá teszem hogy a németeknek van annyi ionity toltoje hogy egy model 3 még mindig lehet okosabb döntés.

    Én itt kivacsi lettem volna az enyaq tapasztalatokra mert skodam, és mert VW e autom van de ilyen el cseszett fórumot rég láttam már. :(

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák