Hirdetés
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
ma Az Xperia 10 VI megegyező méretben, de friss dizájnnal, erősebb hardverrel és újragondolt kameraszettel mutatkozott be.
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #52 üzenetére
megkapod 24000 fontért, míg annak a lista ára 33000 forint
És újonnan mennyiért kapod meg? Mert az azért ugye világos, hogy akkor sem a listaárat kell érte fizetni, igaz:
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #128 üzenetére
Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát
Ez az, amit nem nagyon látok rendes számításokkal alátámasztva.
A megtérülése meglehetősen hosszú és kockázatos, mert a "nullszaldós elszámolás" nevű állami támogatásra alapoz, ami vagy megmarad hosszabb távon, vagy nem.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #135 üzenetére
Igen, azt írtad, hogy nem érdekel, hogy valójában mennyiért lehet megvenni az új autót, te ragaszkodsz ahhoz, hogy valami teljesen fiktív számot használj az összehasonlításaidban.
Nagyon bölcs.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #137 üzenetére
Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed
De hát ez hülyeség. Nyilvánvalóan soha az életben nem láttál még újautóvásárlást.
Az úgy megy, hogy bemész a "hivatalos szalonba" (egyáltalán, milyen az a "nem hivatalos szalon"?), elbeszélgetsz, konfigurálgatsz, alkudozol az áron, ha arról van szó, akkor a finanszírozás THM-jén is, aztán elhozod az autót valami olyan áron, aminek nincs túl sok köze a listaárhoz.
Egyébként (legalábbis Magyarországon) a PSA kifejezetten előszeretettel használta azt a stratégiát, hogy bazi nagy listaárakat írtak ki, amikből folyamatosan akció volt: szóval nem azt írtak, hogy négymillió a listaár, hanem azt, hogy ötmillió, amiből csak most, csak neked adnak egymillió kedvezményt[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #140 üzenetére
Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül
SENKI nem veszi ennyiért. Innen kezdve meg az összes további elvesztette minden alapját.
Egyébként a használt autóknál a hivatalos használtautólistaárat használod, vagy azt, amennyiért tényleg meg lehet venni, tudod, azt a valós, nem konstans árat?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #146 üzenetére
A probléma a következő: meg kellett valahogy oldani azt, hogy a gyártókat olyan értékek elérésére vegyék rá, amiket rövid távon képtelen lettek volna produkálni.
Ennek tényleg nagyon jó módszere ez a kvóta adás-vétel, mert ez egyrészt anyagilag jutalmazza azt, aki már elérte, másrészt bünteti azokat, akik még nem.
Van jobb ötleted?[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #153 üzenetére
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Most az a kérdés, hogy tényleg tönkre akarsz-e tenni egy komplett iparágat, vagy azt szeretnéd, hogy legyen valamivel zöldebb. Ha az első, akkor ez rendben van, de amúgy meg nincs.
Egyébként meg a Fiat az pont az a gyártó, akinek gyakorlatilag csak kisfogyásztású, viszonylag keveset szennyező autói vannak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #159 üzenetére
De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Rövid távon teljesíthetetlen feladatról van szó. A cél az, hogy lássák, hogy konkrét anyagi érdekük az, hogy megvalósítsák olyan gyorsan, ahogy csak tudják.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Az teljesen nyilvánvalóan mindenféle lobbizásba fordult volna, ahol az autógyártók hosszasan ecsetelték volna, hogy nekik NAGYON hosszú időbe fog ez telleni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #165 üzenetére
Persze, annyiért adják, amennyiért akarják, csak hát az árat nem random állapítják meg, hanem elég hosszasan számolgatják azt, hogy a kereslet és a kínálat függvényének találkozása milyen áron biztosítja a profitmaximumot és kisakkozzák azt a pontot, ahol szerintük olyan ár van, aminél alacsonyabb és magasabb ár esetén is csökkene a profitjuk.
Ezek után szerintem elég nyilvánvaló, hogy az azért nem úgy megy, hogy csak rácsapnak valami összeget, mert csak.#168: amit mondasz, az tökre nem mond ennek ellent, kitapasztalták, hogy létezik ez a piac is és oda is pozícionálnak termékeket. De ezzel együtt vannak továbbra is olcsó telefonok is, mert tudják, hogy az is fontos szelete, és olyat egyik gyártó se csinál, hogy mondjuk a 200 eurós sávba szánt telefonját hirtelen 400-ért adja (vagy ha mégis megpróbálja, akkor annak eléggé kiszámítható eredménye lesz).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #184 üzenetére
Nem lenne gond az elektromos erőltetésével, de majd akkor tegyék, ha kompromisszumok nélkül ki tud váltani egy belsőégésű autót.
És az úgy tök magától fog előállni szerinted? Véletlenül sem úgy, hogy bele kell tolni nagyon-nagyon sok milliárd eurót, aminek a beletolására meg kellene valami komolyan vehető üzleti terv, azon kívül, hogy most beletoljunk, aztán huszonöt év múlva esetleg bevételünk is lesz belőle?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz GreenGoblin #187 üzenetére
Mondjuk mi lenne, ha nem erőltetnéd a nyilvánvaló hülyeségeket?
Persze, hogy érdekli a gyártókat, hogy el tudják-e adni azt, amit gyártanak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #189 üzenetére
Te tényleg ennyire nem érted, hogy mi történik itt?
Öntik a pénzt a fejlesztésekbe, amiknek többek között az lesz az eredménye, hogy ez a felár csökkenni fog, amitől megnő az eladott mennyiség, ami meg a méretgazdaságosság okán csökkenti a költségeket, amitől megint csökken a felár.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Kobaltból messze nem kell annyi, mint alumíniumból meg acélból (főleg a kobaltmentes akkuknál), lítiumból (amiből egyébként szintén meglepően kevés kell, főleg ahhoz képest, hogy az a névadó) meg saccra több van, mint alumíniumból.
A réz árát meg mondjuk tíz éves távlatban nézve nem látom, hogy az elektromosautógyártás nagyon felverné az árakat.
Az elektromos autók mechanikai egyszerűsége másrészt viszont tagadhatatlan és az meg olcsóbbá teszi a gyártásukat.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz <Lacy85> #196 üzenetére
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Akkor nem volt olyan, mint a mai fullos. Ami a kínálat teteje volt, az a Performance, 85 kWh-s akkuval (4,4-es gyorsulással), mai értéken számolva 109000 dollárért. Most ilyen már nincs, mert a legalapabb Long Range-ben is 100 kWh akku van (és 3,1-es gyorsulást produkál), 80000-ért.
Szóval itt is masszív árcsökkenés volt.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár
Hiába van végletekig optimalizálva, attól még sok pénzbe kerül: hogy ne menjek messzire, a magyar gazdaság ékköve, a győri Audi gyár az tulajdonképpen szinte csak motorokat gyárt.
Az alapanyagoknál meg biztosan lesz az autógyártóknál valami vertikális integráció... hopp, már van is, egy hónapos hír, hogy a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.
Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából
Akkor nézd meg jobban A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik, mert a folyamatos, durva bővülés elviszi ezt a pénzt.
A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be, ráadásul nem is nagyon lenne értelme jelenleg olcsóbban adni, mert nem tudnak többet gyártani.
A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense.
Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked. Az ID.3 Pure 30k EUR - ha azt a full fapad Golfhoz hasonlítod (20k EUR) akkor van egy másfélszeres (de nem kétszeres) különbség, de mire a Golfot is hasonló szintre konfigurálod, ez nagyjából el is tűnik (pár év után meg csak a kötelező szervízek miatt az ID.3 vezet TCO-ban).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Politika
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Villanyszerelés
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs