- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Lacy85>
addikt
Mi értelme a napelemnek? Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát és addig sincs villanyszámlád, meg ingyen töltöd az autódat? Megtérülés után meg ténylegesen ingyen van az áram.
Ha esetleg a fűtésedet is megcsinálod elektromosra, akkor még fűtésszaámlád sem lesz.
Igazából semmi értelme.[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
Ahogy én látom a napelem is olyan, mint a villanyautó, ha "kiadja a matek": először drága pénzért megveszed, majd fokozatosan dolgozza le az árkülönbözetet.
Nyilván jobban megéri, ha eleve napelemet telepítettél/telepítenél, mert a villanyautó miatt már "csak" bővíteni kell.
"We spared no expense"
-
GreenGoblin
tag
Bakker vehetsz 208-at hivatalos Peugeot szalonból, vagy más viszonteladótól újonnan és használtan is. Használtan eleve nem hasonlítgatunk! Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed m. Az az egyetlen ár amivel össze lehet hasonlítani másik autókkal! Ezt olyan nehéz megérteni?
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
<Lacy85>
addikt
Hatalmas büntetés annak, aki nem érte el.
Veszek pár kvótát így nem kell kifizetnem a többszörösét büntetésre, vagy fejlesztésre. A benzines meg pöföghet tovább.
A Fiat a legjobb példa. Tessék-lássék alapon van 1db elektromos Fiat 500, aztán ennyi.
Ezen kívül az összes benzin-dízel. Fiatnál is, Alfánál is (Fiat-é az Alfa).
Az 500-nál sem kellett sokat erőlködni, mert egy létező autót megcsináltak elektromosra. Kimondottan elektromos platformjuk a kanyarban sincs. -
<Lacy85>
addikt
Dehogy akarom tönkretenni. De annak sincs sok értelme, ha lehetetlen feladat elé állítod a gyártókat, aztán meg bünteted őket ha nem tudják teljesíteni.
Mert ez így többletkiadás vagy a kvóták vétele miatt, vagy mert hirtelen kell embertelen pénzeket ölni a fejlesztésekbe muszájból. Vagy a kettő együtt.
És ezt a sor végén Te fogod kifizetni, mert max. drágulnak az autók. Nem fogja lenyelni senki sem a kiesést.
Egy épeszű menetrend kellett volna, amit tartani is lehet.
Ha erre nem hajlandó a gyártó, akkor lehet büntetni.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
“Ez messze nem ilyen egyszerű, az autók árai nem valami random értéken vannak, amiket aztán simán lehet emelni a költségek emelkedésével lineárisan.”
Szerintem meg annyiért adják, amennyiért akarják. Ha azt mondják, hogy holnaptól +20%, csak mert, akkor annyit kell fizetni érte.
Nincs megszabva az eladási ár. -
Rolly
veterán
az autó piac egy kicsit más azért... mert itt vannak környezetvédelmi normák ami miatt minden szarral tele kell rakni a belső égésű autókat (katalizátor, adblue, fap ...) meg vannak biztonságtechnikai előírások (vészfékező asszisztens, vészhívó ...) amik a 5-10 évvel ezelőtti autókban nem voltak... s ha már így nézzük akkor nem csak az infláció és a gyártók kénye kedve drágítja az autókat hanem a plusz beszerelt eszközök és fejlesztett programok is valamint a kibocsátási kvóták alapján még a büntetésnek is szerepe van az árban... pont ez a gond, hogy egy suv és egy kicsi autó között árban annyival több a haszon, hogy nem éri meg már kis autót gyártani mert mire mindennek megfelel annyiba kerül, hogy nem lesz aki megveszi...
-
<Lacy85>
addikt
Pedig ha megtehetik, simán beépítik az árba. Max. lesz akció, ha ennyiért nem megy.
Tesla menetrend is az, az 1-2-3 éven belül több, mint 50%-ot spórolnak az akksik gyártási költségén.
Aztán mégis mindenhol azt írják, hogy ettől ne várjunk érdemi árcsökkentést (ha csak a piac rá nem kényszeríti őket), mert ott is vannak részvényesek, befektetők, stb., akiknek nagyon is számít a profit. -
Tigerclaw
nagyúr
Vagy nem: [link]
Ameddig eleg komoly artamogtas van, valoszinuleg nem varhato a listaarak csokkenese. Ez mar csak azon is latszik, hogy miutan elfogyott a tamogatasra szant keret, elokerultek a gyartoi akciok, tehat tudnak eleve olcsobban adni, csak nem akarjak.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
addikt
A felár azért fog csökkenni, mert az agyatlan szabályozással felverték az új autók árát. Elektromos autó sohasem lesz olyan olcsó organikusan, mint egy belső égésű. Már csak a felhasznált alapanyagok ára miatt sem lehet az. Kobaltból, lítiumból nincs annyi a Földön, mint vasércből, vagy alumíniumból. De elég, ha megnézed a réz árának növekedését. 1,5x annyiba kerül most, mint fél éve ugyanaz a rézkábel a villamossági boltban.
-
<Lacy85>
addikt
De, értem. Csak nem igazán látom ezt a tendenciát.
Anno amikor százas / ezres nagyságrendben adtak el Tesla-t, nem tudom mennyi volt pl. a fullos Model S ára. Most nettó 145.000€.
Pedig idén már 1 millió a cél eladásban.
Meg ahogy fentebb is írtam, hiába lesz 50%-kal olcsóbb az akksi gyártás (ami elég jelentős része a költségnek), nem igazán fog látszani az árban, mert részvényesek / befektetők / fejlesztési költségek, stb.
Ha csak a többi gyártó által rá nem lesznek kényszerítve, ők sem fogják / tudják olcsóbban adni, mert a profit még mindig mindenek előtt van.
A többiek meg miért nyomnák le az árat? Nekik sem ártana, ha megtérülne a rengeteg beleölt lóvé.De egyszerűbb példa. Az elmúlt 20-30 évben mikor tapasztaltad azt, hogy csökkent az autók ára?
Itt szerinted mitől lenne más a helyzet?[ Szerkesztve ]
-
addikt
Kérdés, hogy mi a nagyobb költségtényező: a már most is végletekig optimalizált gyártás, vagy a gyártó által kontrollálhatatlan alapanyagár. A mechanikai egyszerűség kizárólag a hajtáslánc bizonyos elemeire igaz, ennek előnye költség oldalon szerintem elenyésző.
Ha ez az alapanyag dolog annyira triviális lenne, akkor nem állt volna korábban több modell gyártása is akkuhiány miatt. De nem vagyok a téma szakértője, szívesen olvasnék erről hiteles elemzést. Amit viszont látok: az úttörő Tesla nem tud profitot termelni hosszú évek után sem az elektromos autók eladásából, pedig hegyekben áll náluk a megrendelés.
És itt még mindig csak a gyártásnál tartunk, nem beszéltünk a töltőhálózat problémájáról, a töltési sebességről, energiasűrűségről, stb.
#198dabadab
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.
Igen, a profitmaximalizálás nehéz dió, és nem lehet egy félmondattal letudni. A fő probléma viszont szerintem nem a profit mértéke volt, hanem a bekerülési ár. Te azt mondtad, hogy a tömeggyártás felpörgése mindenképp lenyomja az árat. Erre írtam azt, hogy ott van az anyagköltség, a Tesla kihozatala pedig már bőven eléri a tömeggyártás szintjét. Mégsem csökken a tömegmodell (3) ára szignifikánsan. A belsőégésű autókétól pedig fényév távolságra van még mindig. Sok év után is. A VW elektromos autója is 2x annyiba kerül, mint belsőégésű ekvivalense. Ez nem fog eltűnni egyik pillanatról a másikra.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ez nem tudom, hogy hogyan jött ki neked.
Úgy, hogy megnézed a Golf büntetőadók nélküli árát, és azt hasonlítod össze az ID.3 listaárával. Erről beszéltem, persze, hogy eltűnik a felár, ha a belsőégésűt hozzádrágítják az elektromoshoz. Jó trükk. 1-2 éve még az a Golf 5 millió alatt volt.A gyártás nyereséges, a végső számokon ez azért nem látszik...
A Tesla önmagában nyereséges, hiszen a kvótabizniszen jól keres. Arra viszont nem találtam semmilyen evidence-t, hogy a gyártás nyereséges lenne. Az ellenkezőjére viszont igen. A bővülésre bőven van szabad cash flow-ja a befektetők pénzéből, mi másból vettek volna bitcoint?a Tesla beszáll egy nikkel-lítium bányába.
Pont ezzel bizonyítod az alapanyag fontosságát. Mikor hallottál olyat, hogy a VW/Toyota beszáll egy vasércbányába? Mi lesz akkor, ha nem 500 ezret kell gyártani, hanem 50-80 milliót?A Model3 ára szerintem nem fog jelentősen lefele menni, azt úgy kb. a BMW 3 szintjére lőtték be
Miközben menetkomfortban, beltérben, minőségben messze nem BMW-szintű. Az egyetlen hozzáadott értéke az elektromos hajtáslánc. Azért kerül ennyibe. Viszont ez az árszint az, ahol már kompromisszumokkal ugyan, de kapsz hatótávot. -
<Lacy85>
addikt
“Ismét megdöbbenek azon, hogy milyen alacsony színvonalú a magyar közgazdasági gondolkodás.
A profit nem attól nő, hogy valamit jó drágán adsz, hanem attól, ha a megfelelő áron.”
Logika nélkül úgy fest nem sokat ér a közgázos gondolkodás.
A Tesla eladja az összes autóját ezen az áron. Tehát ha holnaptól fele ennyibe kerülne az akksi nekik, miért is adnák olcsóbban?
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5