- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
agthios
csendes tag
"az is lehet, hogy az MS tudott valamit, amit én nem
"
Ez, speciel, lehetséges
(Jól van na, nem kell berágni, egyszerűen nem bírtam kihagyni
)
kovsol: "Meg a kiegészítőkből. Pl extra kontrolert iszonyat pénzért adják hozzá."
Akkor kábé már értem is, hogy konzolon miért nem erőltetik az egerészést.
"Amúgy meg a konzol játékokat elég jól viszik a PC-hez képest"
PC-n viszont elég jól viszik a vasat a konzolhoz képest, elég jó árban
Szerk.:
Na jó, el is felejtettem, hogy a PC kihalásra ítéltetett (csak ez nem nagyon látszik).
arty: "az megvan, hogy a mostani generáció mindkét cégnek massziv minusz sok-sok milliárdot "hozott" ?"
Én ezt kizártnak tartom.
De most tényleg: szerinted ha a konzolgyártás veszteséges, miért csinálják?
Peter13: "bérgyártás"
Erről jut eszembe egy másik cikk, hogy az Intel gyakorlatilag bárki számára hozzáférhetővé tette a gyártókapacitását (az AMD részére is).
Lehet hogy arra játszanak, hogy az AMD a két konzol kiszolgálásával akkora terhet vesz a nyakába (a hagyományos profilja mellett), hogy majd rájuk szorul?
Piacai viszonyok mellett ez (szerintem) nem is lehetetlen. Így ők is profitálnának az AMD konzolos sikeréből.
Szerk.:
Már nem emlékszem rá, de lehet hogy ez a következtetés abban a cikkben benne is volt.Cassi: "Nyereséges, csak nem eléggé, de a Sony nem tehet mást, mint megy előre, nekik a szórakoztató elektronika a fő profiljuk. A Microsoftnak azonban van más."
Izé, és mi van a filmgyártással? Mondjuk a Sony Pictures-zel? Szerintem azért az is valami.
"... az MS-nek ...sokak szerint üzleti szempontból nehezen védhető a konzolos vonal, kevés az esély rá, hogy magától javulni fog a belőle származó haszon."
Ködösítenek/mellébeszélnek, mert iszonyat pénz van benne,
"Most, hogy az MS-nek új vezetője lesz, valószínűleg keményen átnézik az összes tevékenységet, és sokak szerint üzleti szempontból nehezen védhető a konzolos vonal, kevés az esély rá, hogy magától javulni fog a belőle származó haszon."
Tényleg bocs, hogy megint beléd kötök, de az MS most kötelezte el magát kb 10 évre a konzolok mellett.
alevan: "esetleg nanométerről áttérünk femtométerre (vagy még kisebb csíkszélességre)"
Ja, főleg ha az sikerül költséghatékonyan. Első dolgom lesz.
Legközelebb ha lehet ne floodolj tele egy több mint egyhónapos hírtopicot.
[ Módosította: #65675776 ]
-
alevan
őstag
válasz
pakriksz #117 üzenetére
Nem.
Jelenleg a Snapdragon 800 magjai már megközelítik az Intel Atom-ot, és ez a paszív hűtéssel operál. Kicsit túlfeszelve aktív hűtéssel már nem lett volna rossz. Csak IGP tekintetében nem közelíti meg az AMDt senki (max az NVIDIA, de az is csak jövőre a ...... valamelyk szuperhősös SoC-jával (talán Maxxwell)).
-
ukornel
aktív tag
válasz
Lomha 8V #113 üzenetére
Ha jól értem, a következők kellettek az XBO SOC-hoz:
1 64 bites processzor
2 a hozzá való, GPGPU-re is jól használható grafikus architektúra
3 a kettő kellően mély integrációja
Ha jól tudom, ebből ebben az évben az ARM hozta az 1,2 pontokat, de a 3-ast nem. A Qualcom és az nVidia még ennyit sem (mondjuk, a 2-est). Csak az AMD tudta beikszelni mindhármat. -
Vadmeggy
aktív tag
"A Microsoft esetében megtudtuk, hogy a cég fülébe jutott, hogy a Sony kérdezősködik a fejlesztőknél. Ezt a redmondi óriáscég eredetileg nem tervezte, de valószínűleg úgy döntöttek, hogy abból semmilyen hátrány nem származik, ha meghallgatják a fejlesztők igényeit."
DEVELOPERS, DEVELOPERS
Nagy mókamester ez a Microsoft.
-
pakriksz
őstag
A konzol játékra való. Vicces képes összeállítások és powerpointról amúgy is le kéne szokni, de a szövegszerkesztést, a 10 éves gépen meg lehet csinálni, sőt egy 15 ezer forintos hangtalan ARM kispc-n is.
Filmeket és sorozatokat már a jelenlegi konzol generáción is lehetett nézni, sőt az XBMC eredetileg meglepő módon a még azelőtti xbox1-re készült, mellesleg egy modern tv erre önmagában képes, semiféle egyéb gépet nem kell rá kötni, csak beletolni valami adathordozót, esetleg egy NAS-ról DLNA-n keresztül megoldani.A hiányzó játékstílusoknál egyet értek, bár ez mind megoldható lenne a jelenlegi generáción is, nemhogy az újon, ha nem lenne diktatórikusan megszabva hogy CSAKIS gamepad, ugyanis a jelenlegi konzolok is támogatják a billentyűzet egér használatát, ezt azonban bizonyos begyepesedett, retardált réteg nem nézi jó szemmel(felhasználóknál is van egy ilyen réteg, és a döntéshozó cégekben is), így kevés ezeket használó konzolos játék van.
-
Lomha 8V
addikt
"az ARM-mal, a Qualcommal és az NVIDIA-val. Utóbbi három vállalat kizárta, hogy az idei év végére összerakjanak egy megfelelő hardvert az új Xbox-hoz"
Ez azért elég érdekesen hangzik.
-
-
ukornel
aktív tag
Az "assumption" pontok szerintem eléggé támadhatók a cikkben. Az, hogy a "mainstream console gamer"-eket nagyon határozottan célba vették , még nem jelenti azt, hogy a mobilon futó játékokért annyit kiadnának a játékosok, mint egy konzolon futó játékért. Ha pedig árban (és minőségben is) elkülönül a piac, akkor megélnek egymás mellett. Akinek okostelefonja van, attól még vesz konzolt.
Szerintem -
SaGaIn
senior tag
válasz
Depression #109 üzenetére
Szivesen vennék én konzolt ha futna rajta az MMOk többsége vagy legalább egy két nagy cím és néha meg tudnék csinálni egy két egyszerűbb szövegszerkesztést vagy powerpointot esetleg egy két egyszerűbb képszerkesztést. Vagy meg tudnám nézni a letöltött filmeket sorozatokat (most az hogy erre lenne lehetőségem legálisan nem torrentezve akkor az még jobb lenne persze normális áron.) Nah ezért nem veszek konzolt mert PC re sajnos így is úgyis szükségem van. Mert amíg egy mmo val elvagyok hónapokig/évekig szinte nulla pénzért addig single player játékokat amik konzolra lennének max egy hét alatt végigjátszom nem beszélve az áráról. Egyénként sajnos konzolra jött játékokban az újrajátszhatóság elég alacsony mondjuk egy Civ4-5 höz vagy egy jobb RPG hez képest. Bár nem ismerem az összes konzolos címet szóval ebben lehet tévedek. Fifáztam pl 98 tól kezdve egészen 2012 ig utána viszont nem tud lekötni már egyáltalán. Az Nfs el is így vagyok kezdtem a 2SE- vel kb a hot pursuit2 ig érdekelt bár erről a következőről megnézek egy két gameplay vidit hogy milyen. Amúgy nem játszok 4k ban meg nem is fogok még évekig csak én nem a magyar piacból indultam ki ami kb picsfüst hanem a németből meg az amerikaiból ahol van pénz ilyen nyalánkságokra. De ha a Microsoft meg a Sony Oroszországban meg Kínában is gondolkodik úgy már érthető a olcsóbb gyengébb konzol az általam vártnál
-
-
ilyen_85
senior tag
Szerintem SaGaIn azt próbált elmagyarázni, hogy neki azzal van baja, hogy a konzolok generációról generációra nem adnak akkora plusz-t hardver szinten, s megpróbálják a lehető legjobban megközelíteni az elégséges szintet.
Érthető módon persze, hisz nem érdekük, hogy több pénzt költsenek valamire, ami kijött volna olcsóbban is. Csak ahogy szerintem egyelőre a Nintendo példája is mutatja, van amikor ez nem jön be s kevés lesz.Mind1. Szerintem mindenki nyert ezzel, hogy ennyire közel van egymáshoz a 2 konzol, most már nem sok mindenben tud versenyezni a két nagy név, csak az exkluzív címek minőségében. Ez pedig egyértelműen a játékosoknak kedvez.
Ami viszont egy döbbenetes állítás a cikkben, s szerintem nagyon jól mutatja mennyire jól döntött az amd, mikor az apu-k gondolatát kitalálták, az ez:
"Az Xbox One és a PlayStation 4 esetében a Microsoft és a Sony az AMD OEM partnere lesz... "
Nekem mindig is szimpatikus volt az amd/ati páros, remélem bejön nekik ez a konzolosdi, kicsit megszedik magukat s az intel nyakára léphetnek. Egy (a jelenleginél) komolyabb verseny remek és új dolgokat indíthatna el. Túl régóta üldögél az intel azon a trónon, teljesen ellustult.
-
polika
senior tag
Az a baj hogy 2-300W-al te nem fogsz 2-3x annyi teljesítményt kihozni. Az hogy egy I5 lenyomja vagy sem az kérdéses, ha gdr5 memóriával ill MS részéről egy brutál gyors speci cachével megspékelt megoldásról beszélünk, de ha le is nyomja az grafika szempontjából lényegtelen, a 4k felbontás amiről álmodozol, de egyébként is a magas felbontás + minden extra bekapcsolva játék opciók nem CPU hanem GPU limitáltak.
Egyébként meg szerintem ezzel az architektúrával mindkét cégnek iszonyú egyszerű lesz a köv generációs konzolját összedobni, 3 év múlva egyszerűen fogják az akkori csíkszélességnél létező APU dizájnt, beletolják a közben kiokoskodott extrákat (a mostani konzolok tesztelése során kiderülnek a szűk keresztmetszetek/igények), felturbózzák hogy a PR is elmondhassa a tuttit, és megvan a visszafelé full kompatibilis, de ütősebb cucc ami 3 év múlva tudja esetleg már a 4k-t is ha épp az a piac annyira kifutja magát hogy mainstream lesz, nem csak technológiai lehetőség.
-
alevan
őstag
válasz
Lajtorja #102 üzenetére
Ám nem vicc, a helyi kisvárosi polgármestert az ifi szervezetünk leültette Sim City 4-et játszani. 3 óra alatt nagyon belejött
Nem azért linkeltem. Hanem mert nagyon sokan nincsennek tisztában azzal, mennyi minden kell egy játék elkészítéséhez. A legtöbb "vérbeli" gémer úgy gondolja, hogy 12 szemüveges görbe hátú kocka ül naphosszat a gép előtt és folyamatosan kódol (sőt, egy hasonló Vér István ismerősöm amikor látott egy hogyan készült videót a neten, csodálkozott hogy a grafikát nem programozzák, hanem művészek Photoshop, Corel és még csomó más saját vagy licenszelhető-megvehető programot használnak a textúrákhoz (nem beszólni PS miatt, hirtelen ez jutott eszembe).
-
alevan
őstag
Javaslom neked (és mindenknek, aki úgy érzi, hogy jobban tudja, mint a nagy játékfelesztő cégek) vedd meg a Game Dev Tycoon-t (ha Win8-ad van akkor a Store-ból, ha nem akkor innen).
Igaz, hogy csak egy végletekig leegyszerűsített Tycoon, de megnézném, milyen céget hozol benne létre.
-
DudeHUN
senior tag
Ki nézi a cégek érdekeit? Leírjuk mi a helyzet. A jelenlegi tendencia, ha azt szeretnénk, hogy a nagy kiadókon és az évenkénti szériákon kívül más is létezzen videojátékos fronton az nem tartható. Az indie meg a AAA között mi lesz?
Az éttermes analógiád meg nagyon sántít. Teljesen másról van szó. Ha nem lenne DLC lehet az összes kiadó az Xbone 1.0-a mögé állt volna. Szép világ jönne. Activision például ezért is tesz a használt játék bizniszre. A DLC-ket a használt játékot megvevő is letölti. Tény, hogy vannak lehúzások, tény hogy elszáll velük a ló (első napos DLC-k pl.). De nem is véletlenül létezik.
Rengeteg sikeres játék van, de nagyon sok bukta is. Sajnos egy közepes kiadó sokáig nem bukhat mert, akkor pápá. 10+ milliókról beszélünk. Nincs budget játék. Ami dobozosan megjelenik abból közel egy milliót el kell adnod, hogy visszajöjjön a pénz. Nem hangzik soknak, de egy Bizzare Creatonst kérdezz csak meg mennyire könnyű ezt elérni jó minőség ide vagy oda. Szépen bezártak ők is.Tényekről van szó. Két lábbal a földön dolgokról. Lehet verni az asztalt, de a Sony sem fog neked a mostaninál több veszteséget bevállalni a PS4-en, csak mert szerinted kapzsik és leszarod. Senki sem tenné meg ezt. És nem is fogja. Bayonetta 2 sem kellett a kutyának sem hiába az elmúlt évek legjobbja a műfajában az első rész. Lehet álmodozni és lehet reálisan nézni a dolgokat. Sine Mora esete? Pedig az minőség! Kétszer is megvettem...
Itt nem arról van szó, hogy mit lehetne hanem hogy
1. nincs értelme egy baszom nagy háznak, nagy TDP-vel. Hiába a TFlopsok. Én is örülnék egy erősebb gépnek. De a nagy többségnek nem is kell.
2. működő dolgokkal elő állni. És dughatod homokba a fejed, de 2 forintból nem lehet már egy PS3/X360-ra sem dobozos játékot fejleszteni. Nemhogy a nextgenre. Érezheted bármennyire gyengének őket. És az indie fejlesztőkről nem is beszéltünk.Az a baj, hogy kiragadsz pár dolgot. Pár estet, ami működik és sikeres, de az egész képet nem nézed.
Mindenki tudja mi lesz pówában. Ami eddig is. Csak most lehet gyorsabban. És? Most komolyan. Ha David Cage új játékával akarok játszani attól még konzolt kell majd vennem. Míg mások az új BF-et fogják 8K-ban tolni. Mindenki boldog.
-
ukornel
aktív tag
OK, ott még nem volt számomra világos, hogy a konzol által felvett teljesítménybe a tápot beleszámítsuk-e.
A tápnál van értelme beszélni hatásfokról, de a procinál, memóriánál, egyéb alaplapi csipeknél, merevlemeznél, stb. nincs. Energetikai szempontból ezek az egységek majdnem teljesen eldisszipálják a fölvett teljesítményt.
Egyébként végső soron majdnem minden fölvett watt hővé alakul, vagy még a tápban, vagy később a lemezek mozgatásakor, de főleg a csipek működése közben. -
Peter13
senior tag
Kicsit elkanyarodtunk: szerintem senki nem akar meggyőzni arról, hogy sajnálni kellene a konzolgyártókat és/vagy a játékkészítőket. Annak is mindenki jobban örülne ha minőségi, átgondolt, jól összerakott, tartalmas és hangulatos játékokkal jönnének ki az új konzolokhoz (ámen). Ehhez egy kis (valóban nem döntő, de nem is elhanyagolható) hozzájárulás hogy elvileg egyszerűbb en programozható lesz a rendszer, vannak új szolgáltatások a sebesség szolgálatában, és mivel hasonlók az alapok, talán a portolás is könnyebb. Ezt tényleg csak a gyakorlat fogja igazolni (vagy nem)
Ez miind viszont csaknem független a hardver erejétől. Ott tartottunk, hogy többen úgy gondoljuk: a beharangozott vas elég lesz arra amire kell. Nem, nem lesz erőmű. Igen, a PC le fogja nyomni nyers erőben (ami nem egyenő a sebességgel) mint a bélyeget (nem is kell 5 év, a jobb konfigok már most is erősebbek, 2 év múlva már valószínűleg fölényesen lesznek azok). Csak nem látjuk miért lenne ennek jelentősége: te is fejtegetted (jogosan), hogy a jó játékhoz mi minden kell (az erős vas nem volt ezek között), és nincs is ebben vita, viszont szerintem behimbált kpomponensek is elegendők lesznek (sok évig) ahhoz hogy a jó játékélmény ne a vas korlátozott tudása miatt essen kútba. A többi meg tényleg a fejlesztőkön múlik.
Egyszóval: szóval csilivili effekteken kívül nem látom a sokkal nagyobb vas előnyeit, a hátrányait annál inkább (fogyasztás, melegedés, ár).
PS3 történelem: A Cell programozhatósága mindig is egy komoly, ismert és beharangozott bökkenő volt, csak egyrészt azt hitték hogy hamarabb belerázódnak a fejlesztő skacok, másrészt azt feltételezték hogy soksoksok előnye lesz a macerásabb kódolásnak. Az élet ezt nem igazolta, de az architektúra ereje azért idővel szépen előjött (és villan még ma is néha olyat hogy csak lesek). Emlékeim szerint sosem volt a marketing része hogy milyen könnyű lesz fejleszteni hozzá...éppen ellenkezőleg.
-
SaGaIn
senior tag
válasz
egyedülülő #95 üzenetére
Sajnos nem találtam meg azt a cikket amire a hosszászólást alapoztam így visszavonom szépen néz ki játék biztosan
-
SaGaIn
senior tag
DudeHuN: Az hogy egy két cég csődbe megy nem indokolja azt hogy szar tömegterméket gyártsanak és bugokkal tele adják ki. Én inkább ok Okozati viszonyt látok: Szar termék bugos és/vagy nem éri el az elvárásokat ----> kevés eladás --->kevés profit ---> csőd (meg persze csődöt okozhat ezer más dolog is)
De jó minőségi termék árusítása és még sosem okozott
Mit szólnál ha az étteremben szarabb kiszolgálást kapnál és ez mellé mondjuk felszámolnák az evőeszköz meg szalvéta árát is mert hogy nem elég a profit.
Vagy házadat úgy adnák át félkészen teljes árért mert nem éri meg végigcsinálni mondják és mondjuk nincsnek benn az ablakok vedd meg DLC be utólag
Itt aza baj hogy mindegyikőtök a cégek érdekeit nézi/védi holott a foygasztót kéne védeni a silány termékektől/lehúzástól. Így is bőven ,megvan a hasznuk sőt több is valószínű mint amit sokunk valaha is meg fogok keresni. Szóval bocs de ebben nem tudok egyet érteni hogy ez a jó út és normális. Nehogy már teszkót kelljen védeni a vásárlótól. Nem hiszem hogy beveszitek ezt marketing dumát hogy szegémny fejleszők nem tudnak megélni éhen halnak ha nem adjuk teljesáron el a kampányokat külön külön lásd SC2. Érdekes módon azért még van egy két játék ami sokkal jobb minőséget képvisel mint sok AAA cím és nem kerül még annyi pénzbe se.
Jah és azt se felejtsétek hogy ezek a nagy cégek nem szeretnek adót fizetni és mindent megtesznek hogy nullzsadósra vagy netán enyhén veszteségesnek mutassák fel magukat.szerk: Ez volt a mese a ps3 megjelenésekor is ment marketing ezerrel hogy hű meg háá ezaztán fejlesztés vegyétekvigyétek 10 évig nem éri utol a Pc ezt a szintet... Nah majd térjünk erre vissza 5 év mulva kiváncsi leszek ki lesz lemaradva kihez. 90% os gyorsulás meg stb kiváncs leszek mennyi lesz valójában! Én azért fentartásokkal kezelem ezeket és tudom hogy ilyenkor megy marketing ezerrel úgy látom ti nem emlékeztek mi volt annak idelyén
-
SaGaIn
senior tag
válasz
GeneraL_XTX #88 üzenetére
Ne haragudj de te csak a trailer alapján mondod ezt mert valóság nem ez és kiderült több fórumon írták a trailer egy bruztál pc futott a valóság sokkal gyengébb annál láttam a fórumon a felháborodott rajongókat meg screenshotokat.
-
letepem
aktív tag
A kabini tesztek kapcsán techpowerup-on volt egy teszt: 17watt tdps 4 magos cirka 2 ghz-es jaguár magok pariban voltak az i3-mal sőt... Szóval ha közel 2 ghz környékén járatják mind a 8 magot akkor az, mivel konzolokról és direkt célhárdverekről beszélünk,így a teljesítmény egyenes arányosan skálázódik a magok számával! Attól függetlenül, hogy a jaguar magok alacsony fogyasztásra lettek tervezve még nem azt jelenti, hogy gyengék! Épp Abu mondta, hogy akár a trinityt vagy a richlandet is c2c leveri sőt az i3-t is.
-
#90933760
törölt tag
Én azon gondolkozok mi lett volna, ha nem mennek el kérdezősködni és IBM kerül ismét mindkét gépbe. Vajon hogy alakult volna a PC is, mert nem lenne ekkora lendülete az AMDnek, mint ami most van az is tuti.
Nem AMD fikázás, csak töprengek ezen gondolkozva egy hosszú nap után pihenésképp. -
Amiről Te beszélsz, az a hatásfok. (Eh/Eb, hasznos és befektetett energia hányadosa).
Meddő teljesítményről akkor beszélünk, ha a váltakozó áramú hálózatban kapacitív vagy induktív elemek vannak jelen. Ezek energiatárolóként működnek, amik ciklusonként teljesítményt vesznek fel, majd visszajuttatják a hálózatba. -
pakriksz
őstag
Nem igazán értesz hozzá úgy látom. A fogyasztás nem egyenesen arányos a teljesítménnyel, hanem egy bizonyos szint fölött a fogyasztás elhúz, a teljesítmény pedig alig nől...
"a 8 Jaguár magot bármelyik mostani i5 kiröhögi akkor mire számítotok 4-5 év múlva? nem beszélve 8-10 évről mikor már avégét fogja járni az idejének"
Értsd már meg hogy itt nem kell 10 éves beragadt dolgokhoz, és kompatibilitáshoz ragaszkodni. Itt a munkát nem a cpu fogja végezni hanem a GPU, ugyanis sokszor jobb teljesítmény/watt aránnyal rendelkezik, mint a kedvenc i5-öd... itt a cpu gyakorlatilag csak háttérfeladatokra, és a gpu magok ütemezésére lesz használva, meg gyors portolású indie játékokhoz. Valószínűleg nem véletlen hogy az ultra alacsony fogasztású jaguart válaszották, holott az amd-nek házon belül is van erősebb. Valószínűleg ők jobban értenek hozzá mint te, aki az elavult kompatibilitáshoz, láncolt borzasztó hatásfokú pc-ből indul ki, hanem tudják hogy még ez is bőven sok lesz. Csak a pc van leragadva a cpu-n számolgatásnál, a kompatibilitás miatt.
"Az a programozási hókuszpókusz" amire pc-nél szükség van, itt meg nincs olyan 90%-al kisebb cpu igényt jelent, és azt hogy a gpu-t sem fogja visszafogni semmi, és annak képességei is 100%-ban kihasználhatóak lesznek. Mint mondtam a PC az olyan mint egy bugatti veyron egy trabant váltóval, papíron erős, de gyakorlatban nagyon gyenge
-
DudeHUN
senior tag
A GTA5 egy játék! Egy. Még évente sem lehet ilyet ellőni nem hogy sűrűbben.
A COD meg rossz példa. A legjobban fogyó multiplatform játék. Tavaly is rekord bevételt hozott. Ennél többen egy military shootert nem igazán fognak venni. Úgy érzem az elmúlt években nem igazán követted ezt a piacot. Legutóbb egy THQ harapott fűbe...
Rengeteg meló egy játék. Rengeteg. Sokat csinálnak, kevesen kapják meg azt a tényleges hátteret ami szükséges egy AAA játék szintjéhez és nem is minden csapat képes ilyenre.
Hosszabb távon gondolkoznak. A gyártók és a kiadók is. Máshogy nem is megy. Egy példa a 2K sportsnál évekre előre lefektetik az NBA esetében mi merre hány méter. Lesz. Ahogy a többi kiadó és fejlesztő is ezt teszi.
Profit. Nanáhogy! Mint máshol. Neked sem elég, ha éppen hogy kijössz a fizetésedből. Bugok. De erre a modellre nagyon nem a 400W-os ezerdolláros konzol a megoldás.
A DLC a szükséges rossz sajnos. Én sem szeretem és sokszor már pofátlanság. De egy 60 eurós dobozos megjelenés manapság nem garancia a sikerre. Nem egy-két megjelenésben kell gondolkozni. A piac egészét nézzed. -
SaGaIn
senior tag
Arra hogy nem éri meg drága játékot hosszú időn át jóra fejleszeteni csak egy péda GTA5 ezzel eondtam mindent csillagászati árba került és csillagászati eladásokat hozott. Ha valami jó azt megveszik ha nem akkor meg lehet csodálkozni hogy miért warezolják vagy még azt se. Nem kéne évente kihozunk Cod ot hanem 3 évente és lenne minőség és talán még többen is vennék mert lenne számottevő különbség. Filmekkel is ez van amire költenek eleget hoyg jó legyen az jól megy a mozikba kivéve egy két buktát de azt meg le kell nyelni. Én fogyasztó szemmel nézem a dolgokat hogy nekem mi lenne jó és nem nagyon érdekel hogy ott fönn a Sony nál egyel kevesebb porsét tud venni a vezérkos. jó ezt most eltúloztam de az a lényeg hoyg ami felé megy játékpiac a nem a minőség hanem tömegtermék és ez nem jó irány.
látvány is kell 4K is kell de magában kevés kell mellé a minőségi tartalom. Miért van az hogy minden MMO félkészen bugok ezreivel startol és csak megy a mellébeszélés ? Mért vagy az hogy azok a gondok amik starkor vannak nem tűnnek el nyomtalanul egy évvel későbbre ? Mert nem áldonak bele annyit amennyit kéne Mert Profit Profit Profit sajnos.
De ez nagyon messze vezet és már off is nemkicsit szóval szerintem ha kevésbe lenne az a szempont hogy mennyi millió dodó a profit ebben a negyedévben és hosszab távon gondolkodnának többre mennének kevesebb játékot de több minőséget állítanának elő jobb lenne mindenkinek. monjuk felesleges évente teljsen új NFS FiFa stb elég lenne 3 évente valami nagyot alkotni. Hol vannak azok a játékok amik 90%+ ra értékeltek az újságok. Mostanában egyre több játékkal érzem azt hogy ez is csak egy tucat konzolátirat de annak is pocsék. A másik meg pofátlanul teljes áron árult kiegészítők meg kapányok meg dlc-k. Lehet maradi vagyok de azzal kevesen vitatkoznak hogy régen még nem a pénz volt legfontosabb és jobbak élvezetesebbek voltak a programok. -
ukornel
aktív tag
"Jó ne legyen 650mm2 de legyen 400-450 és tessék telepakolni minden szép jóval. A nagy eladásokat úgysem Mo fogja termelni mert ninsc meg hozzáa vásárló erő mert sok embernek aza gondja hpyg fizeti ki hónap végéna zsámlát nem hoyg milyen konzolt vegyen. Nyugaton ellenben simán kifizetnek cuccokra 700-1000 Dollárt is szemrebbenés nélkül."
A 400-450 mm2-es csip már masszívan a Hawaii, Ivy-EE méret, ami iszonyat pénz, jelentősen hosszabb tervezési idő és gyengébb kihozatal. Ne feledd, hogy ilyen csip célhardver, ezért itt nincs az, hogy letiltok néhány blokkot, és eladom más néven; vagy alacsonyabb órajelekkel kiadom olcsóbban.
Azt, hogy nyugaton mit engedhetnek meg maguknak, biztosan jobban tudja nálunk a MS és a Sony, egyrészt kiterjedt piackutatások, másrészt az előző konzolgenerációk tapasztalata révén. Ha megérné nekik gigacsipbe fektetni, biztosan megtennék!
A másik, hogy nem csak a fejlett nyugati országokra építenek, hanem az egész világra: K-Európára, Oroszországra, Latin-Amerikára, sőt, Indiára, és Kínára is! Ez utóbbiban úgy tudom nem csak szürke import lesz, hanem engedélyezik az új konzolokat hivatalosan is. Ez óriási biznisz, értelmetlen lenne luxustermékkel elpuskázni ezeket a piacokat."Hallottál már hatásfokról? meg arról hogy nem csak a azaz egy pici szilicium lapka melegszik? Én a 300 wattot az egész kócerájra értettem meg van abba winyó meg bluray stb stb"
Mivel itt nincs dVGA, a fogyasztás döntő részét egy csip viszi. A merevlemezes és optikai meghajtók, SSD-k stb fogyasztása nem jelentős, rendszerint egy számjegyű (wattokban mérve). A PS4 tápegységét a házba integrálták, a hatásfokát nem tudom - de ma már általános a 82% fölötti hatásfok (a 85-90% sem ritka, vagy megfizethetetlen). 80% hatásfokú táp 20%ot disszipál el, vagyis, ha 300W-ot szív a konnektorból, akkor 54 W hőt termel a táp, marad 246 W a procinak, vinyónak, memóriának, csipkészletnek, stb.
-
kkf
aktív tag
off: ti mikor próbáltatok utoljára 8800GTX-szel full HD-ban (szűrők nélkül!) játszani?
még a Super Street Fighter IV-től is megfekszik 1920x1080-ban, pedig az nem egy VGA gyilkos játék (tudom, mert végül ez volt az utolsó csepp, amiért lecseréltem a 8800GTX-em anno
)
1280x1024-ig egyébként tényleg még meglepően sokat elvisz, ha nem akarsz szűrőket ráerőltetni, de szerintem a viszonylag rendszeres játékosok 95%-a már FHD-ban nyomja, és ugye hogy témánál maradjunk valamennyire, a konzol tulajok ilyenek. -
Peter13
senior tag
OK, a revizionált teljesítményt (a felvettet kell, merthogy minden hővé alakul, meg minimális jelerősségű impulzusokká a HDMI kábelben) persze hogy le lehet halkan hűteni, de továbbra is ott a kérdés hogy minek kell annyi plusz? Mi az ami miatt megérné a sokkal nagyobb lapka, sokkal nagyobb hűtés (a doboz nem kéne hogy sokat nőjön szóval az mindegy), sokkal nagyobb ár?
Bár egyikünknek sincs kristálygömbje, nagy valószínűséggel neked lesz igazad, és 5 év múlva egy középkategóriás PC simán lenyomja erőben oda vissza elölről hátulról mindenhogyan. ÉS?
Egyrészt 5 évig egy kanyi vasat sem költöttem hardverre (ezt nekem különösen nehéz elképzelni, mert ha jön valami izgi, pl egy új GPU vagy processzorcsalád vagy SSD generáció vagy akármi, akkor elkezd viszketni a tenyerem hogy nekem azt ki kell próbálni...ha végignézek azon hogy mi minden volt a dobozban ez elmúlt 5 évben...hajjaj!....). Ezt szerintem a célközönség hatalmas pluszként éli meg.Másrészt ha 5 év múlve is elég a vas arra hogy szép játékokat futtasson full HD-ban (tehát nem arról beszélünk hogy a kék kocka üldözi a pirosat), akkor nem mindegy hogy nem tudok minden (ma még nem is létező, de addig kitalált) vackot maxra húzni? Egy gondolat ezzel kapcsolatban: én néha ma is alkalmazom a "barátnő-tesztet". Ez egyszerű: végy egy átlagos (nem kocka) barátnőt. Ültetsd le a gép elé, és mutass neki különféle baállításokat. Amiket nem vesz észre pár perc játék után sem, az kb annyit is ér....és (szigorúan egyéni) tapasztalatom szerint a számításigényes vackok 90%-a ebbe a kategórába esik: észre se vette hogy nem volt rajta (egyébként a borda végigtolta a SCII-őt oda-vissza x-szer, az utóbbi időben meg RIFT őrületet tart, tehát azt sem lehet mondani hogy nem érdekli a PC-s játék téma, mert de, csak felhasználói, és nem elméleti szempontból).
Az árral kapcsolatban: a "kelléskész" réteg szerintem nagyon vékony ahhoz, hogy arra üzleti modellt lehessen alapozni: szélesebb köröket kell megcélozni, ott pedig nyugaton is megjelenik az árérzékenység...
-
DudeHUN
senior tag
Senki sem sajnálja őket. De tovább kéne látni attól a bizonyos fától. A Sonynak nem fér bele még egy veszteséges generáció. Ennyi. Ha a PS4 befuccsol a bulinak könnyen vége lehet. Az MS meg szeretné annak a 4-6 milliárd dollárnak legalább egy jelentősebb részét visszahozni, amit 2000 óta az XBOX bizniszbe toltak bele. Ezek cégek. Nem fognak olyan modellel előállni neked, hogy nullszaldóval kijöjjenek. Ahogy a kiadók sem azért pénzelnek egy-egy projektet, hogy éppen csak meglegyen a fejlesztői költség.
A trágya bug az pont a határidők miatt van. Túl sok szürkeállomány megy el az eye candy-re és kevesebb a többi tartalomra. Az assetek legyártását sem egy kis manó fogja elvégezni.Nem olyan bonyolult ez. Meg van a fejlesztéseknek a pályája, határidőkkel és pontos időzítésekkel. Egy-egy késés komoly összegeket visz el. Nem szarral gurigáznak. A 360-PS3 párosra alsó hangon 10+ millió dollár volt egy piacképes dobozos játék elkészítése. Meg is lehet nézni hány kiadó és fejlesztő gárda húzta le végleg a rolót. Nem tartható az az út ami eddig ment.
A méret számít. Nem lehet egy AV erősítő méretű tárgyat bedobni a piacra. Sokunknak nem lenne ellene kifogása, de a többségnek nem ez kell. Még amerikában sem. Japánban meg főleg.
Nem véletlenül lettek ilyenek az új generációs konzolok.Ha ennyire komoly összefonódás lenne a konzolgyártók között, akkor nem láttuk volna a legutóbbi E3-as Sony konferenciát
-
SaGaIn
senior tag
Ha ráérek majd elkezdem sajnálni ezeket a giga profitokat termelő giga vállalatokat akik még még még több profitot akarnak még kevesebb munkával és befektetéssel.. Az megvan hogy ahogy haladunk előre az időben egyre trágyább minőségű bugos programokat sóznak rá vásárlókra?
Olyan összefonódások lehetnek itt hogy te se adj ki jobbat alapsabbat szebbet én se adok ki mert profit ezt diktálja gyorsan hamar szart eladni minnél drágábban... és megy a sipitozás hogy jaj csak 38millió az eladás nem 52milió.
Jaj mert 60nm es nappaliba (ami még kicsinek számít amerikába) nem fér el egy átlag pcház 140cm tv mellett röhely
-
ukornel
aktív tag
"2005-ben ilyentájt konkrétan egy X800GT-t nyúztam, és messze nem volt csúcs. X800XT, 16 pipe, 250 bites busz, minden lenne most csak lassú nem. Tudod mi lenne a legnagyobb limitáló tényező? Az API. Egyszerűen túlhaladott a tudása, meg nem lelnál rá drivert...a nyers erővel nem lenne akkora gond"
Az X800XT a maga idején csúcskategóriásnak számított, de nyers ereje ma legfeljebb csak a miskolci kocsonyáéval vetekszik, pislogó békával a közepén. Texture fillrate-je 8 GT/s, memóriasávszéle 32 GB/s, ami összehasonlításban igencsak elmaradnak a GDDR5-ös HD7730 szintjétől (19,2 GT/s, 72 GB/s). Azt hiszem, az X800XT mégsem dúskál annyira nyers erőben.
A Logouton GAI mester készített egy tesztet egy rakás régi kártyával. Olyan tesztkörnyezetet használt, hogy a régi kártyákat a lehetőségekhez képest ne korlátozza kisebb tudásuk. Ezen a listán összesítésben az X800XT 144,75 pontot harcolt ki magának, a HD7750 pedig kb 7x többet, 1024,84-et. Bizony, az előbbi ma már múzeumi vas. Ugyanez igaz a GTX 8800-re (866,15 pont) is. Sic transit gloria mundi. -
DudeHUN
senior tag
1000 dolcsi? Egy konzol? Ott nyírná ki magát a piacon. Vagy, ha a cégnek lenne 1000 dollár, akkor az roppanna bele. Kérdezd meg a Sony-t milyen volt a 600 dolláros PS3-at évekig masszív veszteséggel árulni.
Ez nem megy. Ahogy az sem, hogy egy 300-400W-ot zabáló nagyobb dobozt dobunk be a nappaliba. Ez nappaliba megy. Mindenkinek. Itt 50-60 milliós eladásra törekednek minimum 4-5 év alatt.
Ha valaki megnéz egy Cerny beszélgetést vagy a legtöbb fejlesztőt az látja, hogy a nextgen konzol erőnél is a legnagyobb probléma, hogy nagyon magas a teljesítmény. Lehet hülyén hangzik, de a magasabb grafikus részletesség és a következő generációs játékok színvonala tradicionális írányt tartva a fejlesztőknek és kiadóknak nem volt járható út. Rengetek pénzbe került volna egy-egy játék legyártása. MS is nagyott dobott a fejlesztő barátabb 360-nal pedig az hurka ma már. Cerny hozott is egy táblázatot, hogy nőt generációról-generációra magának a játék motorjának (kis túlzással) elkészítése. PS1-en 3 hónap, PS2-n volt hogy fél év, míg PS3-on belenyaldosott az egy évbe is! Ez tarthatatlan. PS4-nél az alapvető irány, hogy azt a pár hónapot hozzák vissza. Még a jelenlegi gépekre is rengeteg pénzbe és erőforrásba kerül egy projekt. Ezekre az elméletileg gyenge gépekre meg még több lesz. -
SaGaIn
senior tag
Azt már megbeszéltük hogy a 400W-al túloztam de a 250-300 simán reálisan lenne mondom ezt felvett teljesítmény nem a TDP az kb 200 250 ra jönne ki nagyon max azt meg le lehet hűteni.. mostanába már lehet olyan hűtő cucuuokat venni ami 300w dissipációt is le bír hűteni arrül nem is beszélve ha a házból csináluk egy hőleadó felületet de ez részletkérdés
Másik része hatalmas csip nem éri meg mert 300k lett volna akkor mondom azt hoyg inkább lett volna a 120k helyett 220 és tudnám biztosan hogy 5 év mulva nem verném fejem a falba hogy baszzus PC- ez meg az mennyivel jobban néz ki vagy fut 60Fps el nem 30 al.
Jó ne legyen 650mm2 de legyen 400-450 és tessék telepakolni minden szép jóval. A nagy eladásokat úgysem Mo fogja termelni mert ninsc meg hozzáa vásárló erő mert sok embernek aza gondja hpyg fizeti ki hónap végéna zsámlát nem hoyg milyen konzolt vegyen. Nyugaton ellenben simán kifizetnek cuccokra 700-1000 Dollárt is szemrebbenés nélkül. lásd mennyien álltak sorba az új csúcs iphoneért vagy samsung csúcsmobilért nem érdekelte őket hogy mennyi csak kell és kész.Szeritem 4-6 év mulva a Microsoft de lehet még sony konzolja is kevés lesz teljesítményben.
szerk: Hallottál már hatásfokról? meg arról hogy nem csak a azaz egy pici szilicium lapka melegszik? Én a 300 wattot az egész kócerájra értettem meg van abba winyó meg bluray stb stb
-
ukornel
aktív tag
"Ne gondold hogy a 300-400w os teljesítménnyel nem lehett volna 3-4szer gyorsabb hardvert kihozni."
Ha APUban gondolkodunk, akkor a 300-400 W-os fogyasztás döntő része egy csipre hárul, ami nonszensz.
A 3-4szeres sebességet egy csipből kihozni szerintem ma reménytelen vállalkozás.
Az új konzolok fő erejét a GCN adja; a PS4 IGP-jének számítási teljesítménye 1,8 TFLOPS. Az R9 290x nyers teljesítménye ennek kb épp a 3x-osa lesz (5,6 TFLOPS) - de ehhez egy 424 mm2-es Hawaii csip kell! Abban még nincs benne a CPU, nosza, dobjunk mellé 8 Steamroller modult, máris 600-650 mm2-es csipméretnél járunk, ami irgalmatlan drága lenne.Vélhetően a kihozatala sem lenne olyan jó, így az ára simán belekóstolna a 300+ ezer forintos tartományba. Így esélye sem lenne a tömeges elterjedésre - ami a gyártóknak elemi érdeke lenne.
Amúgy meg öt év múlva nyers teljesítményben ugyanúgy lehagynák a csúcs PC-k."A xbox Graf teljesítmény szintjén sics egy 7950 szintjén mit fog az érni 5-7 év múlva?"
Az XB1 nyers grafikus teljesítményben kb a HD7770 szintje, a PS4 pedig kb a HD7790-HD7850 szintje - ez az erős középkategória.
Tudomásul kell venni, hogy a konzol tömegtermék, ez a lényege. Egy tömegtermékbe pedig nem építhetik a legdrágább csúcskategóriás megoldásokat. Nem fér bele a keretbe."a 8 Jaguár magot bármelyik mostani i5 kiröhögi"
Ezért segít be a GCN a magoknak. Az pedig lebegőpontos teljesítményben kiröhögi az i5-öt. Nem kizárt, hogy ez még több év múlva is így lesz! -
lenox
veterán
Szerintem ez nem igy van, egy mai egy gpus gep jon ki max 3-400 wattbol, az meg ha nagyon belehuzol akkor lesz max dupla olyan eros. 10 ev mulva nyilvan elavult lesz, viszont annyi elonye van, hogy ez jol skalazodik, tehat ha akarnak tudnak 3 ev mulva dupla ilyen eroset csinalni, ami teljesen kompatibilis.
-
SaGaIn
senior tag
válasz
Dilikutya #57 üzenetére
Oké kicsit túloztam a 400W -al tényleg 200-300 elég lehet mindenre és azt még le is lehet hűteni hangzavar nélkül elég egy méretes borda meg egy 14-16 cm es venti ami 1000-1500 körül pörög még hatalmas hangja sem lenne. Mindegy egy szó mint száz én steamrolerből raktam volna bele 8 at hadd szóljon meg 16Gb ramot meg pöppet erősebb graf hardvert vagy legalább 1200 mhz-n ha már 6-10 évre tervezek de még lehet ez is kevés lenne.
15 éve csináltam egy kísérletet leírtam egy papírra milyen gépet lehet összerakni 800.000 Foritból hogy fullos legyen. Elővettem 10 évvel később és az egész nem ért már szinte csak 30k-t és komoly játékra meg főleg nem lehetett használni. Így fejlődik a számítástechnika ami most épp jó meg az 5-6-8 év múlva nagyon vékonyka lesz. De ne legyen igazamszerk: radiátort pf... 300 watt a felvett teljesítmény nem az amit eldisszipál
az kb 150-200 lehet max azzal meg nem fűtesz ki egy szobát de még egy kis WC-t sem
Ha lehetne én örülnék legjobban havi 3000 lenne a gázszámláma GTX8800 meg már szinte semmire sme való ha csak nem akarsz még mindíg GTA3 azni vagy undergrund 2 vel viccelődni.. egy mai komoly game nem fut rajta normálisan csak nyekereg 15-20 fps el
-
Peter13
senior tag
Az a baj hogy a teljesítmény nem minden. 2005-ben ilyentájt konkrétan egy X800GT-t nyúztam, és messze nem volt csúcs. X800XT, 16 pipe, 250 bites busz, minden lenne most csak lassú nem. Tudod mi lenne a legnagyobb limitáló tényező? Az API. Egyszerűen túlhaladott a tudása, meg nem lelnál rá drivert...a nyers erővel nem lenne akkora gond. És szerintem egy konzol nem 8-10 év, hanem 6-7, ami azért nem mindegy (és 2006-ban pl már volt GTX8800, ami ma sem használhatatlan, távolról sem).
Egy konzol esetén nem lesz gond a driverekkel (merthogy ugye mi az), nem lesz gond az API-val (mert állandó), maximum az optimalizáűció fog javulni éveken át amíg al nem erik a kifacsarási pontot (Ezt én találtam ki, azt jelzi hogy mindent kihasználnak amit a vas tud). Ha a hardver tudja most az 1080p folyamatos 30 (+áfa) FPS-t, akkor azt tudni fogja 5 év múlva is (csak max könnyebben, mert addigra ismernek majd minen trükköt), ez pedig bőven elég. Ha pedig ez a grafikai szint teljesül akkor az bőven elég lesz arra hogy ne fogja vissza a játékélményt, hangulatot meg háromszor annyi FPS 4k full AA akármivel sem lehet teremteni.Én speciel örülök hogy nem egy radiátort akartak beleerőszakolni a next gen konzolokba...és bár PC-s kocka vagyok, erősen gondolkozom hogy karácsonyra veszek egyet...
-
Peter13
senior tag
válasz
Lacccca87 #54 üzenetére
A legutolsó mondatod nagyon találó, és összegzi azt ahogyan én is látom. Ebből pedig nem következik hogy rosszul járna akár a Sony, akár a Microsoft: most éppen JÓL jártak, mert nem kell(ett) sokat kipengetniük, később meg majd meglátjuk hogy merre billen a mérleg nyelve, azt hiszem a hosszú távú üzleti modell egy nagyon sokismeretlenes egyenlet (ha olyan egyszerű lenne hogy még én is meg tudnám oldani, az gyanús lenne
), de egyáltalán nem biztos hogy rosszul járnak.
Szóval továbbra sem értem miért ezt az alcímet választották a cikkhez...
-
-
ukornel
aktív tag
"az elkövetkezőkben a trend (mert elvileg a csíkszélességet már ne nagyon érdemes csökkenteni) esetleg nanométerről áttérünk femtométerre (vagy még kisebb csíkszélességre)"
Nem tudom, ezt csak poénból írtad-e... de szólok, hogy a nano- (10^-9) után a piko- jön (10^-12), csak utána a femto (10^-15). De még a pikométeres csíkszélességre sem igen fogják áttenni a jelenlegi gyártástechnológiákat, hiszen a nm-es mérettartomány már igen közel esik az atomi skálához.
A szilíciumkristály rácsállandója ~fél nanométer, tehát ilyen közel vannak benne egymáshoz a szilíciumatomok. A femtométeres tartomány pedig már az atommagok skálája. -
SaGaIn
senior tag
Ne gondold hogy a 300-400w os teljesítménnyel nem lehett volna 3-4szer gyorsabb hardvert kihozni.
Itt a probléma ott van hogy mint ahoyg előttem is írták az épp eleget tették csak bele a gépbe puszta teljesítményben és ez is csak a felépítés és közvetlenebb progrmozás miatt jobb most mint egy átlag pc pár év múlva már kevés lesz nagyon.
a 8 Jaguár magot bármelyik mostani i5 kiröhögi akkor mire számítotok 4-5 év múlva? nem beszélve 8-10 évről mikor már avégét fogja járni az idejének
A xbox Graf teljesítmény szintjén sics egy 7950 szintjén mit fog az érni 5-7 év múlva? Vegyék elő egy 2005 ös videókarit és nézd meg mire képes most kb nevetséges.A teljesítménybeli gyengeségeket csak ideig óráig tudja a felepítés a programozási hókuszpókusz ellensúlyozni.
ezekneka konzoloknak is az lesz vége hogy 3-5 év mulva egy közepes Pc csípőből lenyomja őket grafikában meg fps ben. Ez még eddig mindíg így volt. Ezután sem lesz másként majd meglátjátok de reménykedni lehet hoyg majd 5-8 év mulva is le lesz maradva a PC
-
Lacccca87
addikt
válasz
Jim Tonic #53 üzenetére
Személyeskedést mellőzhetnéd. Köszi.
Pontosan tudom miről beszélek.
Szerinted ezt a pénzt nem húzza be rajtuk msot az AMD?
Kapva kap az alkalmon a különbség annyi hogy most nem a konzol megjelenése előtti 2-3 évben amikor az érdemi fejlesztés zajlik fizetik ki hanem a generáció élettartama alatt....
De ha már gazdasági dolgokról volt szó akkor ugy is fogalmazhatúnk hogy azt az utat válaszották aho la bekerülési költség a legalanyosabb, viszont hosszú távon szarabbul járnak/járhatnak ezt még nem tudni. -
válasz
Lacccca87 #52 üzenetére
LOL. Nem tudom, milyen suliba jártál, de a gazdasági tárgyak vagy kimaradtak, vagy átaludtad.
Én azt írtam, hogy a Sony és a MS megússza a chip kifejlesztésének költségeit. Nekik ebbe pénzt kellene ölni. Az AMD már megtette. Teljesen mindegy, hová szánta, ki kellett fejlesztenie. Így oké? -
Lacccca87
addikt
válasz
Jim Tonic #46 üzenetére
Már ne haragudj de pont te vagy a rövidlátó.
Elgondokoztál azon hogy ezt nem direkt konzolra/nak/hoz fejlesztették? Hanem ez egyébként is része volt a hosszútávú terveiknek? Nem akkor légyszíves fuss neki a gondolatmenetnek még1x.
Ebben a chipben kb minden az előző generációból adott volt. A CPU magok a GCN -re épülő IGP.
Ami lényegesn új az a közös memória illetve az extrák amiket kértek hozzá.
Nem azért kezdék el fejleszteni az APU-t hogy konzol legyne belőle hanem ez egy kellemes "mellék termék". -
volt jobb is, éves lebontásban - gyakorlatilag párszáz milla nyeresége volt MS-nek az utóbbi években, ami NULLA (csak RROD hibára 2+ milliárdot költöttek x360 indulása után)
és ezekben a buktában minden benne van - tehát a lájv plusz pár millája is, ami képtlen ellensúlyozni a massziv bukót a hardveren és egyéb költségeken
(#47) gre3nwar: de
-
thgergo
tag
Nem tudom mennyire custom, de az apple imac-okba custom mobil core 2 duók is kerültek. Amit tudtommal nem lehetett megvásárolni, és csak imac géppel egyetemben lehetett hozzájutni.
Igazából ezek normál mobil penryn magos processzorok, amelyek többet fogyasztanak egy laptophoz képest (35W helyett 45W, és 55W), de nem érik el az asztali 65W-os szintet.
Tudtommal ezek sehol máshol nem fellelhetőek, mint az imac példányok, kivétel amikor a vállalkozó szelleműek házilag laptopjukba ilyeneket helyeztek. Intel hivatalos honlapján ezeknek nyomuk sincsen, csupán ha az ember utánakeres, más helyeken találhat ezekről némi infót. -
egyedülülő
őstag
válasz
antikomcsi #11 üzenetére
A fő bevételi forrás a játékok eladásából származik. Sok esetben a gépek eladása minuszt termel az adott cégnek, mivel olcsóbban adják mint az előállítási költség volt, főleg eleinte. lásd PS3 Szóval a gépek csak arra kellenek, hogy a fő bevételi forrás, azaz a játékok minél több vásárlóhoz eljuthassanak.
-
alevan
őstag
válasz
Jim Tonic #42 üzenetére
Sok módosítás kelett, tesztek, stb (hisz ide nagyon stabil lapok kellenek). Továbbá ahogy csökkent általánosságba a csíkszélesség, úgy csökkentek a PS3-Xbox360-ban a proci és a GPU csíkszélessége továbbá egy tokozás allá kerültek (legalábbis az xbox esetében).
Nem tudni, mi lessz az elkövetkezőkben a trend (mert elvileg a csíkszélességet már ne nagyon érdemes csökkenteni) esetleg nanométerről áttérünk femtométerre (vagy még kisebb csíkszélességre), de ahogy haladunk a korral és újabb energiaspórolási és hőtermeléscsökkentési technikák jelennek meg, az AMD szerződéshez híven bele kell építse az APUba.
-
-
Cassi
őstag
válasz
Jim Tonic #28 üzenetére
Nyereséges, csak nem eléggé, de a Sony nem tehet mást, mint megy előre, nekik a szórakoztató elektronika a fő profiljuk. A Microsoftnak azonban van más.
Az MS legutóbbi negyedéves jelentése:
http://www.microsoft.com/investor/EarningsAndFinancials/Earnings/PressReleaseAndWebcast/FY13/Q4/default.aspxA "SEGMENT REVENUE AND OPERATING INCOME (LOSS)" táblázatból látszik, hogy az Entertainment divízió alacsony, de stabil veszteséget termel. Nem véletlen az MS "bénázása" az Xbox One-nal, nagy a nyomás, hogy javítsanak az eredményességen, de ehhez az eddiginél több online szolgáltatást kellene "rásózni" a játékosokra. A játékokból nem tudnak elég pénzt termelni.
Most, hogy az MS-nek új vezetője lesz, valószínűleg keményen átnézik az összes tevékenységet, és sokak szerint üzleti szempontból nehezen védhető a konzolos vonal, kevés az esély rá, hogy magától javulni fog a belőle származó haszon.
-
rudi
nagyúr
válasz
Lacccca87 #36 üzenetére
Mintha az AMD nem vihetné máshová a gyártás... csak a annyi a különbség, hogy most nem a Sony/MS tárgyal a chipgyártó cégekkel (TSMC, Glopba Foundries stb.), hanem az AMD, a Sony/MS meg az AMD-vel tárgyal. Lett egy középső lépcső, aki levesz a Sony/MS hasznából. Cserébe viszont nem kell licencdíjat fizetniük és a fejlesztési költséget sem ők állták,
-
Cathulhu
addikt
Mind az ARMnak mind a Qualcommnak es mind az nVidianak akkor mar tiszta kepe volt a jovot illetoen, mindharom azon igyekszik azota is, hogy osszeillo CPU+GPU parosokat tervezzenek, majdnem keszen is vannak. Az AMD kicsit hamarabb kezdte, most bejott neki. Az intelnek jelenleg semmilye sincs, meg evekre vannak tole, es akkor sem volt teljesen egyertelmu mit akarnak csinalni, akkor is csak talalgattak mit kellene es azota sem teljesen tiszta melyik iranyba mennek. Erre nem lehetett alapozni, nem lepodom meg, hogy ebben a korben szoba sem jott.
-
Lacccca87
addikt
válasz
Jim Tonic #34 üzenetére
Drágább a chip, meg sokkal rosszabb alkupozícióból indulnak. Ugyanis a technológia sem az övék így valamilyen szinten ki vannak téve a veszélynek hogy kihuzzák alóluk a cuccost, akkor meg ott állnak majd a nagy semmivel.(persze biztos védve vannak valamilyen szintig jogilag de a lehetőség ott van).
Eddig ugy volt hogy ha nem akart a gyártó csökkenteni belengették neki hogy akkor visszük máshová a gyártást ahol olcsóbban adják, na most ezt nem tehetik meg.
Tervezéstől kezdve a gyártásik meg van kötve a kezük ezért rosszabb.#arty
majd azért ahhoz a pénzügyi mutatókhoz tedd hozzá nyugodtan a szolgáltatásokon és egyéb kiegészítőkön keresztül befolyt plussz összegeket is. -
válasz
Jim Tonic #28 üzenetére
tehát ha volt az első 6 évben minusz 4 mrd, de most van plusz 120 millió, akkor az tuti?
(#29) gre3nwar: ezek a tények. te mit álmodtál?
(#30) Zeratul: cakkpakk van soksok milliárd minusza mindkét cégnek. nem a hardveres buktálról beszélek..
(#31) tiborandras: a sonynak a ps2 gen megérte, a ps3 gen nagyon nem. abban bíznak, hogy majd a ps4 gen megint megéri a mostani koncepcióval
az MS-nek sem az x1, sem az x360 gen nem érte meg, de hosszabb távra terveznek... gondolom...
-
Peter13
senior tag
Kicsit nem értem hogy ebből hogy jön ki az hogy a Sony és Microsoft "rosszul járnak". Az egy dolog hogy állítólag (nem, nem vagyok guru, és nem tudok linket sem prezentálni) a konzolforgalmazók nem magán a konzolon kaszálnak, hanem az eladott játékokon (meg kiegészítőkön, meg kapcsolt szolgáltatásokon, meg mittudoménmin), de itt még erről sincs feltétlenül szó, csak azt tudjuk, hogy változott akoncepció. Nem ők gyártják és fejlesztik a vasat, hanem az AMD...én pedig egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy ez rosszabb megtérülést jelent mint ha ők licenszelnek, fejlesztenek és gyártanak.
Ráadásul a "bérgyártás" meglátásom szerint sokkal kisebb befektetett tőkét igényel, ami szintén nem elhanyagolható szempont (és független a megtérülési görbétől), szóval miért is járna a Sony és a Microsoft rosszul? (még csak nem is "rosszabbul", hanem egyenesen "rosszul"). Szerintem egyenesen jobban járnak -
mghltm
addikt
nyilvan egy uj vagy modositott termek bevezetese koltsegekkel jar ( tervezes, fejlesztes, reklamozas, vasarloi igenyek felmerese, etc ), ebben igazad van. ellenben mar nem az elso generaciot latjuk sem a sony-tol, sem a microsoft-tol, tehat biztosan megeri nekik a dolog, egyik sem karitativ szervezet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Abból is. De itt azt kell nézni, hogy mennyi pénz cseppen a partnereknek. A licencelős modellben az eladások után kapnak pár dollárt. Sosem kell többet egyeztetni, mindent a konzol gyártója tart kézben. A mostani modellben az AMD mond árat. Valószínű, hogy van egy előre megbeszélt koncepció, hogy mégis mire számíthatnak a cégek, de a Sony és az MS folyamatosan tárgyalni fog, hogy olcsóbban kapják meg a termékeket. Itt ugye a hasznot nem a Sony és az MS csöpögteti a partnernek, hanem az AMD lövi be magának.
(#15) MongolZ: Az Intel nem készít custom chipeket. Az van, ami az árlistában van. Ha nem felel meg, akkor úgy állnak hozzá, hogy nincs miről tárgyalni. Nagyjából így állt hozzá az MS és a Sony is.
-
Dilikutya
félisten
Elmondták: az Intel nem jeleskedik az IGP-k területén, még ma is jócskán lemarad az AMD mögött. Anno a videókártyáik nem voltak ugyan rosszak, de azóta csak buta chipeket szállítanak, míg az AMD jócskán profitált e téren az ATI felvásárlásából. Nélkülük nyilván az AMD sem tudna játékra is bevethető APU-t a piacra dobni.
-
-
A memóriát mindkét gépnél szűkösnek érzem. Ha most még nem is, a generáció későbbi éveiben bőven lehetnek gondok, szerintem.
-
Z10N
veterán
"úgy döntöttek, hogy abból semmilyen hátrány nem származik, ha meghallgatják a fejlesztők igényeit"
LOL ennek kene lennie a default-nak. Az AMD-nek mostantol kezd majd igazan megterulni az ATI felvasarlasa. -
mghltm
addikt
"A Sony és a Microsoft csak a fejlesztői igényekre figyelt az alapok kiválasztásánál" - ez dicseretes, le a kalappal elottuk, remelem a jovoben is megtartjak ezt a szokasukat!
"anyagilag azonban rosszul járnak" - ajjaj, hat ezt rossz latni, lesznek meg emiatt almatlan ejszakaim. nem kezdunk el gyujtest szervezni a ket oriascegnek?!
nyilvan a jatekokon, plusz szolgaltatasokon es kiegeszitokon busas hasznuk lesz, nem kell oket felteni, nem a szel hordta ossze a milliard dodokat...
-
kovsol
titán
válasz
ermisukrám #18 üzenetére
Meg a kiegészítőkből. Pl extra kontrolert iszonyat pénzért adják hozzá.
-
alevan
őstag
A konzolokat alapból nagyaon alacsony profittal vagy profit nélkül értékesítik cégeknek az Xbox Live-ból és hasonló szolgáltatásokból illetve a játékeladásokból szerzik a profitot.
De elvileg ennél a konzolgenerációnál sokkal jobban rá kell fizetnie a két cégnek, hogy kellően alacsonyan tartsa az árakat.
-
polika
senior tag
Ha egy ilyen bika erőmű amiben gdr5 a rendszer memória is, koherens címzés van minden legmodernebb utasításkészlet ott van és 30fps-el megy 920pn akkor ott valami brutális szoftveres gebasz van. Fogjuk már fel hogy olyan über brutál számítási kapacitások vannak ezekben a masinákban hogy ha nem 4k felbontásról, hanem mainstream TV-n játszható felbontásokról akkor azt vinnie kell a gépnek...
A fejlesztői környezet a gyerekbetegségeit kezdi kinőni és tényleg nagyon magas szintű script jellegű programozással is jó dolgokat meg lehet oldani benne, mert a keretrendszer aztán delegálja a megfelelő részeket a megfelelő alacsony szintű kis latenciájú specifikus szoftver/hardver utakhoz, szóval ha valami nem megy ezeken a masinákon az általában nem amiatt nem megy mert 10-20%-nyi hiányzik, hanem azért mert konepcionális hiba van az elképzelésekben vagy a megvalósításban és 2-3x annyi kakaóval menne csak esetleg.
Összegezve, nem látom be azt hogy a 300-400-wattos keret miatt kb 20-30%os teljesítmény töblet megérné azt hogy zajos, forrólevegős, megoldást választva néhány játék ugyanolyan szarul menjen rajta...azok a játékok amik nem mennek azoknál véleményem szerint a nem jól megírt, vagy profájlozott szoftver a szűk keresztmetszet és nem a hardver.
-
-
Sanya
nagyúr
a cikkből kiderül, hogy jajj, de rosszul jár mindkét konzol"gyártó", mert az AMD fejlesztését teszik bele, ergó kisebb lesz a hasznuk.
A konzoliparnak a konzolokból lesz hasznuk? Teszem fel a kérdést a cikkfordítónak.
-
SaGaIn
senior tag
A komolyabb laptopok is forró levegőt fújnak mégis veszik őket. Amúgy nem csak egy forró levegőt fújó kockát lehet elképzelni
hanem meg lehetne ez oldani ízlésesen és okosan is de most én adjak tanácsot? Tudják ezt ők is de mindíg az olcsóbb könyebb utat választják sajnos. Utána meg megy a magyarázkodás hogy elég a 30 fps 920p ben. -
djg
aktív tag
A cikk ugyan nem tér rá ki, de azért ebből is látszik, hogy a játékosok fognak profitálni ebből az egészből, ami szerintem a legfőbb cél nekünk és nekik is, mert így lehet sok jó szoftverrel életben tartani a gépeket.
Tehát a gyártók nagyban igazodtak a fejlesztők igényeihez, amivel könnyebb a fejlesztők dolga jobb termékeket az asztalra tenni nekünk
Ráadásul gondolom mindkét rendszerre könnyebb lesz leprogramozni valamit, mert nincs akkora különbség, sőt pc-re is könnyebb lehet átírni valamit. Szerintem ez minden játékosnak csak kedvezhet. -
SaGaIn
senior tag
Azért jobblett volna a jaguárok helyett steamroller magokkal szerintem persze kicsit nagyobb hűtés kellett volna de tejesítmény többlet megérte volna hogy legyen benn egy komoly hűtőborda meg komoly méretű L2 cash sem ártott volna.
Én helyükben lennék kb 300-400W -a lőném be konzol teljesítményigényét úgy lehetne komoly dolgokat csinálni akár 4k ban is meg futnának a játékok Fhdben 60fps el
-
XuChi
addikt
Érdekes, hogy pl az intel szóba se jött náluk
. Bár tudom hogy az intel drága és nincs jó cgpu-juk sem
-
MongolZ
addikt
Valami nem stimmel a formázással!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Az ASUS TUF Gaming B550-Plus csak rád vár! Kamatmentes rèszletre is!!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX 6700XT 12GB Cooler Master CMP 520L 750W
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest